abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65067178
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:03 schreef Duimelot het volgende:

[..]

ik denk niet dat dit de plek is om daar te diep op in te gaan, maar in t heel kort: in reïncarnatie!
Reïncarnatie. Interessant. Geloof jij dan ook dat als je goed leeft je volgende leven beter is en als je slecht leeft je volgende leven slecht is?
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  donderdag 15 januari 2009 @ 13:13:40 #52
238120 Duimelot
Ssssssssimsssssssalabimbambom
pi_65067488
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:06 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Reïncarnatie. Interessant. Geloof jij dan ook dat als je goed leeft je volgende leven beter is en als je slecht leeft je volgende leven slecht is?
nee, ik geloof dat je leeft om ervan te leren. Dat je ervaringen opdoet in het leven als mens en hier je les uit moet leren. Hierdoor 'groei' je en kom je in een volgend leven dan wel dus een stukje 'beter' terug.
Beter in de zin van dat je als geest/ ziel weer meer hebt ervaren en geleerd etc.
Die groei kan ook doorgaan in andere zintuigen, ik denk dan ook dat het ooit heel normaal is dat mensen een beter ontwikkeld zesde zintuig hebben en bv telepatie, helderziendheid e.d. gewoon bij het leven hoort.

Ik geloof dus ook in 'geesten' en dat deze hier 'rondzweven' tot ze er weer aan toe zijn weer nieuwe ervaringen op te doen en een leven in menselijke vorm gaan aannemen.

en om t nog zweveriger te maken :
Ik geloof ook dat een kind zijn ouders kiest juist om de lessen die hij dan later kan leren, want door zijn ouders te kiezen kiest hij ook een bepaald leven.
  donderdag 15 januari 2009 @ 13:13:46 #53
240240 Howl
Find me in the future
pi_65067493
Atheïsten geloven nog dat god niet bestaat. Ik ben agnost. Ik geloof dus nergens in. Het kan me niet veel schelen of een eventuele partner een geloof heeft. Maar het wordt wat anders als ik opeens ook in haar sinterklaas, allah, jehova, paashaas of wat dan ook moet geloven.
  donderdag 15 januari 2009 @ 13:15:51 #54
238120 Duimelot
Ssssssssimsssssssalabimbambom
pi_65067580
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:13 schreef Howl het volgende:
Atheïsten geloven nog dat god niet bestaat. Ik ben agnost. Ik geloof dus nergens in. Het kan me niet veel schelen of een eventuele partner een geloof heeft. Maar het wordt wat anders als ik opeens ook in haar sinterklaas, allah, jehova, paashaas of wat dan ook moet geloven.
ik ben dus atheist, geloof niet in een god maar geloof wel iets
ik kan mij niet vinden in een agnost, helemaal niets geloven. Je leeft je gaat dood en meer niet. Wat houd je dan tegen om niet meten een eind aan je leven te maken

zo ik ben er weer vandoor pauze is om
tot later
pi_65067636
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:13 schreef Duimelot het volgende:
nee, ik geloof dat je leeft om ervan te leren. Dat je ervaringen opdoet in het leven als mens en hier je les uit moet leren. Hierdoor 'groei' je en kom je in een volgend leven dan wel dus een stukje 'beter' terug.
Beter in de zin van dat je als geest/ ziel weer meer hebt ervaren en geleerd etc.
Die groei kan ook doorgaan in andere zintuigen, ik denk dan ook dat het ooit heel normaal is dat mensen een beter ontwikkeld zesde zintuig hebben en bv telepatie, helderziendheid e.d. gewoon bij het leven hoort.

Ik geloof dus ook in 'geesten' en dat deze hier 'rondzweven' tot ze er weer aan toe zijn weer nieuwe ervaringen op te doen en een leven in menselijke vorm gaan aannemen.

Ik geloof ook dat een kind zijn ouders kiest juist om de lessen die hij dan later kan leren, want door zijn ouders te kiezen kiest hij ook een bepaald leven.
*sluit aan bij ^

Maarre... ik heb er niet zoveel op tegen als iemand gelovig is, geloof ik. Behalve als het echt tegen mijn eigen gevoel in zou gaan, dat zou er een issue komen
You're never fully dressed until you wear a smile
  donderdag 15 januari 2009 @ 13:17:31 #56
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_65067652
ah hier zitten jullie.....
ik snapte al niet waarom re het vorige topic dichtgooide...
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_65067766
quote:

[..]

Dit is niet echt aan mijn besteed. Ik geloof niet in dat soort dingen. Maar iedereen zijn/haar geloof.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_65067794
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:20 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dit is niet echt aan mijn besteed. Ik geloof niet in dat soort dingen. Maar iedereen zijn/haar geloof.
Sterker nog, ik vind het nogal wat om te impliceren dat iemand voor een bepaald leven kiest, of heeft gekozen, wanneer en op wat voor manier dan ook.
pi_65067810
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:17 schreef Murmeli het volgende:
Hoe is het daar?
For great justice!
pi_65067820
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:17 schreef Murmeli het volgende:
Hoi, Murmeli
Leuke vakantie?
14 SHADES OF GREY
pi_65067861
Vakantiegangster!
pi_65067880
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:21 schreef dawg het volgende:

[..]

Sterker nog, ik vind het nogal wat om te impliceren dat iemand voor een bepaald leven kiest, of heeft gekozen, wanneer en op wat voor manier dan ook.
Ik ook. Maar ik dacht ik laat de inhoud maar even buiten beschouwing.
14 SHADES OF GREY
  donderdag 15 januari 2009 @ 13:23:42 #63
240240 Howl
Find me in the future
pi_65067904
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:15 schreef Duimelot het volgende:

[..]

ik kan mij niet vinden in een agnost, helemaal niets geloven. Je leeft je gaat dood en meer niet. Wat houd je dan tegen om niet meten een eind aan je leven te maken

tot later
Agnost betekent zoiets als "Iemand die het niet weet". Ik weet niet of er een god is. Ik weet niet wat er na de dood komt. Misschien de hemel, de hel of nog een leven in een ander lichaam. Misschien ook niets.
pi_65067942
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:23 schreef Howl het volgende:

[..]

Agnost betekent zoiets als "Iemand die het niet weet". Ik weet niet of er een god is. Ik weet niet wat er na de dood komt. Misschien de hemel, de hel of nog een leven in een ander lichaam. Misschien ook niets.
Weer wat geleerd. Ik zeg altijd dat ik atheist ben, maar ik voel het meer zoals jij het nu omschrijft. Agnost dus.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_65067980
U hebt gezocht op het woord: agnosticisme.
RESULTAAT
 ag·nos·ti·cis·me het; o theorie volgens welke het niet mogelijk is iets te weten van God

U hebt gezocht op het woord: atheisme.
RESULTAAT
 athe·ïs·me het; o ontkenning vh bestaan ve god

pi_65067986
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:23 schreef Howl het volgende:

[..]

Zo zie ik het. Ik zeg niet dat er niks is. En ik zeg ook niet dat er wel wat is. Ik sta er voor open dat er iets kan zijn. Maar voor ik weet dat er iets is moet ik het eerst zelf meegemaakt hebben.

Maar aan de post hierboven te zien ben je dan geen agnost. Wat dan wel?
  donderdag 15 januari 2009 @ 13:26:51 #67
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_65068030
zo ben er weer, de pc hier doet erg raar
maar leujke vakantie ja. morgen naar sumatra de jungle in enzo
  donderdag 15 januari 2009 @ 13:26:57 #68
163064 Cuegirllie
Vreemd, maar lekker!
pi_65068032
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:15 schreef Duimelot het volgende:

[..]

tot later
Ik denk dat ik toch meer richting agnost zit dan richting atheist. Voor mijn gevoel leef je idd en ga je vervolgens dood. Niks meer niks minder. Lering eruit halen enzo, dat snap ik allemaal niet echt.
Cue, het komkommermeisje!
Het moet niet mooi zijn, het moet functioneel zijn!
Verliefdheid is een uitvinding voor mensen zonder geld zodat ze gratis seks kunnen hebben..
pi_65068035
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:21 schreef dawg het volgende:
Ik sta daar eigenlijk nooit zo bij stil. Wat vind je er 'nogal wat' aan?
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_65068137
er zijn 2 opties.
1 je gaat dood en je komt vanaf dat moment in een constante droom als het ware. (dus net als wanneer je gaat slapen)
2 je komt terug in een ander lichaam zonder iets van je vorige leven te herinneren.

en god bestaat niet
pi_65068180
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:26 schreef Murmeli het volgende:
zo ben er weer, de pc hier doet erg raar
maar leujke vakantie ja. morgen naar sumatra de jungle in enzo
Pas je op voor kannibalen. Die schijnen daar nog te zitten.
14 SHADES OF GREY
pi_65068210
quote:

[..]

door mensen als jij worden mensen als char en uri geller rijk
pi_65068236
Wat een serieus onderwerp zeg!

Ik ben ook atheist als ik het zo lees
R.E.B.E.L. - Reaching Everybody By Exposing Lies
There is no point in arguing with an idiot, they will just drag you down to their level and beat you with experience.
Remember, Jesus died for our sins. So if you don't sin, he died for nothing.
  donderdag 15 januari 2009 @ 13:32:56 #74
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_65068296
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:30 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Pas je op voor kannibalen. Die schijnen daar nog te zitten.
nee niet meer, ie heb ik al opgegeten in mijn nasi goreng
Lekker eten hier trouwens als je van pittig houdt aanradertje
pi_65068298
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:31 schreef Belsezar het volgende:
Wat een serieus onderwerp zeg!

Ik ben ook atheist als ik het zo lees
Wij kunnen ook serieus zijn van tijd tot tijd.
14 SHADES OF GREY
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')