welke docente heb je ?quote:Op donderdag 5 februari 2009 19:06 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Rechtsbescherming inmiddels ook terug en gehaald, maar het is nog steeds waar blijven die punten?, om bij de topictitel te blijven. Strafrecht is vandaag twee weken geleden en Recht & Maatschappij dinsdag al, ze lijken de beschikbare tijd helemaal of grotendeels te gaan gebruiken...
Gelukkig wel een leuke docente bij Verbintenissen B.
Waarom staat er in je profiel dan opleiding: rechten ?quote:Op zaterdag 7 februari 2009 18:33 schreef Cerubo het volgende:
Jongens een vraagje. Doe zelf geen rechten, maar weet iemand of er in een of andere wet iets geregeld is over bijvoorbeeld welke vakken verplicht zijn bij middelbare school. Heb het over religie in onderwijs, misschien staat daar iets over in bij een of andere wet
en dees: Tentamens vlak na nieuwjaarquote:Op maandag 17 december 2007 15:34 schreef Cerubo het volgende:
Ik had hetzelfde tentamen en was na een uurtje weg
quote:vr 06 feb 2009 -- ARRE-3BURGPR-1-2008: Vertraging uitslag burgerlijk procesrecht
Wegens omstandigheden zal de uitslag van het tentamen niet op 9 februari, maar later bekend gemaakt worden. Onze excuses hiervoor
Lekker is dat. Bij sociaal recht kwamen ze ook al met dat verhaal. Ze zijn gewoon te laat begonnen met nakijken vermoed ik.quote:
Nee, ik begin pas komend studiejaar met Rechtenquote:Op maandag 9 februari 2009 13:06 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Nee. Nog interessante tips dan?
Ik zou wel willen, maar ik heb er geen tijd voor, helaas, als deeltijder!quote:Op maandag 9 februari 2009 12:08 schreef Florian_ het volgende:
Vraagje:
Zijn er hier mensen die keuzevakken naast hun studie rechten doen? Bijvoorbeeld op het gebied van filosofie, psychologie etc?
Doe je werk dat raakvlakken heeft met je studie? Of heb je na een andere studie & bijbehorend werk besloten dat je toch wilt doorstuderen en ben je vervolgens begonnen met rechten?quote:Op maandag 9 februari 2009 16:35 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik zou wel willen, maar ik heb er geen tijd voor, helaas, als deeltijder!
Ik ga dit jaar voor wat extra studiepunten dus hoop ik volgend jaar wat tijd over te hebben. Misschien dat ik dan ook iets in de richting van logica opzoek of zoiets. Een mooi diepgaand "als a dan b" vak zeg maar, vandaar dat ik het vroeg.quote:Op maandag 9 februari 2009 16:33 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Nee, ik begin pas komend studiejaar met RechtenMaar ik vraag me af of mensen in dit topic ervaring hebben met extra keuzevakken naast hun studie. Persoonlijk lijkt mij iets in de richting van Psychologie of Filosofie erg interessant.
Je bedoelt dat je alle 1e jaarsvakken sowieso gaat halen? Of kun je in het eerste jaar ook al 2e jaarsvakken erbij doen? Dat is wel interessantquote:Op maandag 9 februari 2009 17:13 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Ik ga dit jaar voor wat extra studiepunten dus hoop ik volgend jaar wat tijd over te hebben. Misschien dat ik dan ook iets in de richting van logica opzoek of zoiets. Een mooi diepgaand "als a dan b" vak zeg maar, vandaar dat ik het vroeg.
Nee. Ik heb het eerste jaar 50 ECTS gehaald, het tweede jaar 10 ECTS. Gemiddeld precies goed voor een deeltijder.quote:Op maandag 9 februari 2009 17:18 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je alle 1e jaarsvakken sowieso gaat halen? Of kun je in het eerste jaar ook al 2e jaarsvakken erbij doen? Dat is wel interessant
dat kan soms wel een paar weken duren.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:07 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Eindelijk alles terug, en ook Recht en Maatschappij weten te halen.
Weet iemand trouwens hoe lang dat eigenlijk duurt voordat die punten bij de studieresultaten bijgeschreven worden op de UvT? Tot na de inzage of eerder?
Gefeliciteerd.quote:Op donderdag 12 februari 2009 14:39 schreef cinnamongirl het volgende:
Nou mijn laatste punt is binnen van afgelopen semester. Ik heb alles gehaald! Helaas 3 zessen en een zeven, maar toch.
Ik ben gisteren toevallig ook bij m'n studieadviseur langsgeweest voor wat advies. Misschien ligt het aan mijn slechte babbel maar het leek me vrij strak allemaal. 12 punten mag je missen, meer niet.quote:Nu komt het erop aan. Dit semester moet ik 50 ECTS halen waaronder de Bachelorscriptie. Ik werk momenteel nog maar 20 uur per week, dus ik heb goede hoop dat dit lukt. Er staat dan ook erg veel op het spel: het wel of niet aan de Master beginnen.
Hoe zit dat bij jullie universiteiten en toelating tot de Master ondanks een deficientie?
Welk keuzevak ga je kiezen?quote:Op donderdag 12 februari 2009 16:40 schreef xxiessiexx het volgende:
En oja, bijna vergeten te zeggen
Je hebt zo'n 8-10 uur les per week. Het is vooral zelfstudie.
Je hebt twee vakken, dus per vak 2 uur hoorcollege en 2 uur werkcollege. En soms 2 uur LLP.
Kewl!quote:
quote:Op vrijdag 13 februari 2009 10:29 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Kewl!
Ik volg dat vak nu. Vind het niet zozeer moeilijk, maar het is tricky, je moet heel precies te werk gaan bij het oplossen van casus.
Mijn docent werd helemaal boos toen de door haar ondervraagde student met allerlei aannames kwam en niet heel technisch de Depex/Bergel-criteria had toegepastquote:
ik vond het echt een kutvakquote:Op vrijdag 13 februari 2009 10:29 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Kewl!
Ik volg dat vak nu. Vind het niet zozeer moeilijk, maar het is tricky, je moet heel precies te werk gaan bij het oplossen van casus.
Gelukkig is het hier een klein vak. Vakken zijn hier 5 of 10 ECTS.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 10:51 schreef hmmmz het volgende:
[..]
ik vond het echt een kutvak, ben blij dat ik het in een keer gehaald heb.
Plaatsen ze dan ook geen antwoordindicaties?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 10:37 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Over cijfers nog even: UL geeft alleen hele cijfers. Ik weet dus nooit wat mijn afgeronde cijfer was, want ik ben nooit in de gelegenheid om naar nabesprekingen te gaan.
Helaas weet ik dus ook nooit wat ik fout en goed heb gedaan op het tentamen.
Om maar even mee te doen: jawel, maar dat doen ze (op BB) dan vaak deels (dus bijv alleen voor multiple-choice) en de berekening staat daar dan meestal niet bij.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 18:46 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Plaatsen ze dan ook geen antwoordindicaties?
true, het ergste is dat je op het tentamen denkt dat je het allemaal supergoed ingevuld hebtquote:Op vrijdag 13 februari 2009 10:29 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Kewl!
Bedankt voor informatie! Hier kan ik echt wat mee!quote:
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 12 februari 2009 14:39 schreef cinnamongirl het volgende:
Nou mijn laatste punt is binnen van afgelopen semester. Ik heb alles gehaald! Helaas 3 zessen en een zeven, maar toch.
Nu komt het erop aan. Dit semester moet ik 50 ECTS halen waaronder de Bachelorscriptie. Ik werk momenteel nog maar 20 uur per week, dus ik heb goede hoop dat dit lukt. Er staat dan ook erg veel op het spel: het wel of niet aan de Master beginnen.
Hoe zit dat bij jullie universiteiten en toelating tot de Master ondanks een deficientie?
De aanwezigheidsplicht hangt echt van het vak af. Er zijn heel weinig vakken met aanwezigheidsplicht.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 13:37 schreef aaipod het volgende:
[..]
Bedankt voor informatie! Hier kan ik echt wat mee!
Is er misschien nog een Groningse student hier aanwezig die wat kan vertellen over een aanwezigheidsplicht op de Rug? Ik heb vernomen dat die er niet is, maar dat je door aanwezig te zijn bij de werkgroepen wel een bonuspunt kan verdienen of iets dergelijks. (Maar dat hoorde ik van een niet al te slim uitziende blondine in een stampvolle kroeg rond 5:00, vandaar dat ik nog naar bevestiging zoek)
edit: En @Florian, jij ook bedankt
@Aaipod: dit geeft mooi aan hoe schools een uni kan zijn. Ik zou me egt niet te druk maken om het niveauverschil tussen HBO en de Uni. Omdat Uni's graag willen dat je zo snel mogelijk afstudeert, word je aan alle kanten geholpen (qua studeren dus), da's in Leiden iig zo.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 10:37 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Mijn docent werd helemaal boos toen de door haar ondervraagde student met allerlei aannames kwam en niet heel technisch de Depex/Bergel-criteria had toegepast![]()
Niet in Groningenquote:Op zaterdag 14 februari 2009 18:06 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
@Aaipod: dit geeft mooi aan hoe schools een uni kan zijn. Ik zou me egt niet te druk maken om het niveauverschil tussen HBO en de Uni. Omdat Uni's graag willen dat je zo snel mogelijk afstudeert, word je aan alle kanten geholpen (qua studeren dus), da's in Leiden iig zo.
Verbintenissenrecht ís ook veel leuker dan goederenrechtquote:Op zondag 15 februari 2009 20:27 schreef Yashaaaaa het volgende:
Ik merk nu al dat ik verbintenissenrecht veel leuker vind dan goederenrecht
Dat zeiden ze begin dit jaar op de UvT net ook. "Als je hier gestudeerd hebt dan weten ze dat je tenminste iets van Goederenrecht afweet" en meer van dat soort onzin.quote:Op zondag 15 februari 2009 20:23 schreef N.i.c.k het volgende:
In Nijmegen wordt Goederenrecht over het algemeen toch duidelijk als moeilijkst ervaren. Het is dan ook wel hun paradepaartje.
Mmm. Het is zeer goed verdedigbaar dat ik door het product in mijn karretje te leggen verklaar het aanbod van Super de Boer te aanvaarden. Ook door het product niet in mijn karretje of bij de kassa te leggen maar duidelijk hoorbaar te roepen "ik aanvaard het aanbod", zou dit kunnen gebeuren. Maar ik geef toe dat jouw idee het meest redelijk is.quote:Op maandag 16 februari 2009 00:00 schreef Argento het volgende:
Als ik zou moeten kiezen, kies ik ook voor goederenrecht. Het goederenrecht is wat meer technisch juridisch gevat in een mooi gesloten systeem van regels. Overigens is het praktisch zeer relevant omdat het juist heel relevant is om te weten wanneer iets geleverd is voor de vraag wie eigenaar is.
Juist bij de supermarkt vind ik dat heel boeiend. In wezen is het moment dat je het op de band legt en afrekent, het moment waarop het ontstaan van de koopovereenkomst (die ontstaat m.i. immers niet op het moment dat je het produkt in je karretje stopt, zoals je wel ns hoort beweren.
Ik denk dat dit ook veel met marktwerking te maken heeft. De AH kan best het recht aan haar zijde hebben als ze gaat procederen voor een pak melk, maar ik denk dat het niet winstmaximaliserend gaat werken om in deze context af te gaan wijken van andere aanbieders.quote:Dan is er nog vrijblijvendheid want er is niemand die jou aan de koopovereenkomst gebonden acht op het moment dat je het produkt weer terug in het schap wil leggen),
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |