abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68285744
quote:
Op woensdag 22 april 2009 20:33 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik verbaas mij er overigens over dat ik er in de krant en op tv nog helemaal niks over heb gehoord.
Volgens mij weet 95% van de Nederlandse bevolking er nog niks vanaf.
Dat is wel meer met dit soort zaken.. de media is angstvallig stil.
Ik geloof ook dat echt het overgrote deel van de bevolking geen idee heeft dat deze procedure binnenkort een feit is, en dat een groot deel daarvan het liever ook niet zal inleveren.
Maar straks staan ze voor de toonbank met de aanvraag voor een nieuw identiteitsbewijs:
"even hier uw vingerafdrukken zetten, alstublieft."
"vingerafdrukken, waarom? "
"Dat is bij wet zo geregeld, anders kunt u geen identiteitsbewijs krijgen."
"oh, oké.. dan moet het maar. "
quote:
Op woensdag 22 april 2009 20:40 schreef waht het volgende:
Morgen ga ik een nieuw paspoort aanvragen omdat m'n oude al een half jaar is verlopen, mooi meegenomen dat ik dan die vingerafdruk net misloop.
En je hebt geen geldig ander identiteitsbewijs? Wordt dat niet wat problematisch?

Hoe snel mag je trouwens een nieuw identiteitsbewijs aanvragen? Moet hij binnen een maand aflopen, of mag iemand ook een jaar voor afloopdatum een nieuwe aanvragen? (op internet kon ik hier niet zo snel iets over vinden)
  woensdag 22 april 2009 @ 22:09:00 #202
123170 alors
zlata1234
pi_68285746
Ik heb nog geen paspoort en komende maand lijkt mij een uitstekend moment om er een te halen.
know'm sayin?
word? word.
  woensdag 22 april 2009 @ 22:17:36 #203
62913 Blik
The one and Only!
pi_68286082
Voor mij juist een reden om er één in juli te halen, dan weet ik tenminste zeker dat ik met een gloednieuw paspoort rondloop, dan hoef ik niet opeens in 2011 (fictief) mijn paspoort te vernieuwen omdat de VS alleen nog maar dat soort paspoorten accepteert (moet sowieso eenmaal per jaar in de VS zijn voor werk)
pi_68286549
Dus je hebt al een aantal keer je vingerafdrukken overzees ingeleverd?

Overigens, sommige gemeenten geven goed advies:
quote:
Vanaf 29 juni reisdocumenten met vingerafdruk

Vanaf 29 juni 2009 worden in Nederland alleen nog maar reisdocumenten (paspoort of Nederlandse identiteitskaart) uitgegeven met daarop twee vingerafdrukken. Met dit zogeheten biometrische paspoort wil de overheid fraude voorkomen.

Alle inwoners van Huizen die na 29 juni hun reisdocument willen vernieuwen, moeten aan de balie twee vingerafdrukken laten afnemen. Dit proces neemt ongeveer tien minuten in beslag, maar dit duurt aanzienlijk langer dan in de huidige situatie. De gemeente adviseert inwoners die hun reisdocument willen vernieuwen, om dit voor 29 juni te doen. Er zijn geen extra kosten verbonden aan het reisdocument met vingerafdrukken.

http://www.huizen.nl/content.jsp?objectid=8098
pi_68286623
quote:
Op woensdag 22 april 2009 22:28 schreef OldJeller het volgende:

Overigens, sommige gemeenten geven goed advies:
[..]

Cool van die gemeentes Ik heb nog lang geen nieuw paspoort nodig en ik weet niet of ik er een wil met deze crap
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 22 april 2009 @ 22:31:17 #206
62913 Blik
The one and Only!
pi_68286692
quote:
Op woensdag 22 april 2009 22:28 schreef OldJeller het volgende:

Meerdere kere helaas al, in mei mag ik weer een keer en in augustus ga in op vakantie met een overstap in Amerika
  woensdag 22 april 2009 @ 22:31:57 #207
62913 Blik
The one and Only!
pi_68286724
quote:
Op woensdag 22 april 2009 22:29 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Cool van die gemeentes Ik heb nog lang geen nieuw paspoort nodig en ik weet niet of ik er een wil met deze crap
Dus dan zou je niet meer buiten Europa gaan reizen alleen vanwege een paspoort met vingerafdrukken?
pi_68286902
quote:
Op woensdag 22 april 2009 22:29 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik weet dus niet of je nu al gewoon een nieuwe aan mag vragen, wanneer je daar zin in hebt.. of dat hij écht bijna moet aflopen. Zou je eens kunnen informeren (voor Juni ).
pi_68288319
maakt niet uit joh, eind mei worden heel veel paspoorten gestolen of verloren. dat komt wel goed.
pi_68288486
quote:
Op woensdag 22 april 2009 22:31 schreef Blik het volgende:

[..]

Dus dan zou je niet meer buiten Europa gaan reizen alleen vanwege een paspoort met vingerafdrukken?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 22 april 2009 @ 23:17:36 #211
62913 Blik
The one and Only!
pi_68288582
quote:
Op woensdag 22 april 2009 23:14 schreef bijdehand het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
dus, geen reden voor mij om niet meer buiten Europa te komen.
pi_68288837
quote:
Op woensdag 22 april 2009 23:17 schreef Blik het volgende:

[..]

dus, geen reden voor mij om niet meer buiten Europa te komen.
Jij zorgt er daarom ook voor dat je een nieuw identiteitsbewijs hebt vóór die tijd. Een afweging die je maakt.
pi_68289545
Ik heb mijn paspoort vorige week vervangen. Maar je ontkomt er niet aan, want over 5 jaar zul je toch je vingerafdrukken moeten inleveren.
pi_68290321
Ik vind reizen veel te leuk, dat ga ik niet opgeven omdat ik me zorgen maak om mijn privacy.
pi_68290398
quote:
Op donderdag 23 april 2009 00:13 schreef Provinciaal het volgende:
Ik vind reizen veel te leuk, dat ga ik niet opgeven omdat ik me zorgen maak om mijn privacy.
Wie staat voor dat dilemma (nu)?
pi_68290478
quote:
Op donderdag 23 april 2009 00:17 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ik .
pi_68290495
Nou ja, 't is niet echt een dilemma. Je komt er gewoon niet onderuit als je geen kluizenaar wil worden. Je hebt weinig keus...
pi_68290575
Als je nu een nieuwe aanvraagt, dan sta je in Mei / Juni 2014 voor dat dilemma.. wellicht is dan één en ander veranderd.
pi_68290617
Mja, die van mij is tot 2012 geldig. Misschien dat ik in juni een nieuwe aanvraag.
pi_68290784
quote:
Op donderdag 23 april 2009 00:17 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Er zullen vast mensen die weigeren een paspoort te nemen door dit soort maatregelen. Net als mensen riepen dat ze niet meer naar de VS zouden gaan sinds vingerafdrukken daar verplicht werden.

Alhoewel ik ook denk dat veel van die mensen sowieso al niet van plan waren te gaan reizen, maarja.
pi_68290793
quote:
Op donderdag 23 april 2009 00:25 schreef Sloggi het volgende:
Mja, die van mij is tot 2012 geldig. Misschien dat ik in juni een nieuwe aanvraag.
Dat is dus wat ik niet op internet kan vinden, wanneer je een nieuw identiteitsbewijs aan mag vragen. Weken/maanden/jaren voor verlopen van het document?

Je kan het informeren of gewoon proberen.
pi_68290823
Volgens mij mag dit altijd. Maar ik heb natuurlijk geen bron.

[ Bericht 38% gewijzigd door #ANONIEM op 23-04-2009 00:32:59 ]
pi_68290849
quote:
Op donderdag 23 april 2009 00:31 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Er zullen vast mensen die weigeren een paspoort te nemen door dit soort maatregelen. Net als mensen riepen dat ze niet meer naar de VS zouden gaan sinds vingerafdrukken daar verplicht werden.
De mensen die vragen vast wel een nieuwe voor 29 Juni 2009 aan, kunnen ze nog even vijf jaar reizen.
Zijn meer landen die dat verplicht stellen aan de grens en zeker nu in een groot deel van Europa de vingerafdrukken op een identiteitsbewijs verplicht worden, zullen er meer landen volgens waarbij dit verplicht wordt aan de grens.
pi_68290864
quote:
Op donderdag 23 april 2009 00:32 schreef Sloggi het volgende:
Volgens mij mag dit altijd. Maar ik heb natuurlijk geen bron.
Je hebt ook geen bron die zegt dat het niet mag.
pi_68290897
Als iets niet mag moet het natuurlijk ergens staan. Als het wel mag hoeft dat niet per se.
pi_68290922
quote:
Op donderdag 23 april 2009 00:33 schreef OldJeller het volgende:

[..]

De mensen die vragen vast wel een nieuwe voor 29 Juni 2009 aan, kunnen ze nog even vijf jaar reizen.
Zijn meer landen die dat verplicht stellen aan de grens en zeker nu in een groot deel van Europa de vingerafdrukken op een identiteitsbewijs verplicht worden, zullen er meer landen volgens waarbij dit verplicht wordt aan de grens.
Ik gok dus dat de meeste daarvan sowieso geen nieuwe aan zullen vragen, dat waren ze toch al niet van plan. En als ze er dan straks overwacht een nodig hebben, dan nemen ze die gewoon, met vingerafdruk en al.

Zo gaat het eigenlijk bij al die privacy-beperkende maatregelen, iedereen klaagt steen en been, begint over boycots en protesten, maar de meeste zullen er net zo goed aan meedoen wanneer puntje bij paaltje komt.
pi_68291016
quote:
Op donderdag 23 april 2009 00:35 schreef Sloggi het volgende:
Als iets niet mag moet het natuurlijk ergens staan. Als het wel mag hoeft dat niet per se.
En zo is het!
quote:
Op donderdag 23 april 2009 00:37 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Ik gok dus dat de meeste daarvan sowieso geen nieuwe aan zullen vragen, dat waren ze toch al niet van plan. En als ze er dan straks overwacht een nodig hebben, dan nemen ze die gewoon, met vingerafdruk en al.
Ik weet het niet, ben er wel benieuwd naar.. maar hoe kan je zoiets meten? Als iemand echt tegen is, wat houdt 'm dan tegen?
quote:
Zo gaat het eigenlijk bij al die privacy-beperkende maatregelen, iedereen klaagt steen en been, begint over boycots en protesten, maar de meeste zullen er net zo goed aan meedoen wanneer puntje bij paaltje komt.
Mwah, ik denk dat sommige mensen bepaalde handelingen wel zullen laten die niet gunstig zijn betreft privacy, maar het is maar net de vraag of die mogelijkheid bestaat. Bij sommige dingen heb je gewoon geen keus meer.
pi_68291141
quote:
Op donderdag 23 april 2009 00:41 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Ik weet het niet, ben er wel benieuwd naar.. maar hoe kan je zoiets meten? Als iemand echt tegen is, wat houdt 'm dan tegen?
Dat is niet echt te meten, ik baseer me dan ook op ervaringen uit mijn eigen omgeving. Niemand die ik ken die graag reist is bereid dat op te geven uit protest tegen dit soort dingen, of ze het nou leuk vinden of niet. En de paar anderen die bijvoorbeeld beweren dat ze nooit naar de VS zullen reizen door de vingerafdrukken kwamen sowieso al niet verder dan de camping in Zuid-Frankrijk.
quote:
[..]

Mwah, ik denk dat sommige mensen bepaalde handelingen wel zullen laten die niet gunstig zijn betreft privacy, maar het is maar net de vraag of die mogelijkheid bestaat. Bij sommige dingen heb je gewoon geen keus meer.
En die keuze zal alleen maar minder worden. Ik heb me daar al bij neergelegd. Het is vechten tegen de bierkaai, veiligheid zal het altijd winnen van privacy, zeker als de techniek er eenmaal is.
pi_68291193
quote:
Op donderdag 23 april 2009 00:45 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

En die keuze zal alleen maar minder worden. Ik heb me daar al bij neergelegd. Het is vechten tegen de bierkaai, veiligheid zal het altijd winnen van privacy, zeker als de techniek er eenmaal is.
Maar Provinciaal, het is geen kwestie van veiligheid versus privacy. Dat is een vals dilemma.
pi_68291272
quote:
Op donderdag 23 april 2009 00:47 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Maar Provinciaal, het is geen kwestie van veiligheid versus privacy. Dat is een vals dilemma.
Hoe bedoel je? Zo wordt het neergezet, en zo is het ook wel te verdedigen.
pi_68291377
quote:
Op donderdag 23 april 2009 00:50 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Zo wordt het neergezet, en zo is het ook wel te verdedigen.
Zo wordt het neergezet inderdaad, want als ze het niet zó zouden neerzetten, waarvoor zou het dan überhaupt nodig zijn.. hoe zou een volk zoiets dan accepteren?

- camera's op straat
- identiteitskaarten
- vingerafdruk op identiteitskaarten
etc.
Wordt het niet veiliger op.

Maar aangezien het te verdedigen is, kom maar op met de argumentatie.
pi_68291495
quote:
Op donderdag 23 april 2009 00:55 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Zo wordt het neergezet inderdaad, want als ze het niet zó zouden neerzetten, waarvoor zou het dan überhaupt nodig zijn.. hoe zou een volk zoiets dan accepteren?

- camera's op straat
- identiteitskaarten
- vingerafdruk op identiteitskaarten
etc.
Wordt het niet veiliger op.
Beargumenteer dát maar eens. Als jij er immers zo stellig van overtuigd bent dat die indruk vals is en dat we dus misleid worden, moet je dat ook kunnen onderbouwen.
quote:
Maar aangezien het te verdedigen is, kom maar op met de argumentatie.
- Camera's op straat zorgen voor meer veiligheid door een preventieve werking en door een betere opsporing van daders.

- Dankzij identiteitskaarten is sneller duidelijk of iemand gezocht of gevaarlijk is, je weet meteen tegen wie je spreekt.

- Vingerafdrukken beperken het risico op vervalsing, en dus op alle ellende die daarvan kan komen.

Ik zeg natuurlijk niet dat het voldoende is om privacy en vrijheid op te geven, dat moet ieder zelf maar beslissen. Maar de maatregelen zorgen wel voor meer veiligheid, waarom zou het anders überhaupt gedaan worden?
  donderdag 23 april 2009 @ 01:04:12 #233
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_68291523
quote:
Op donderdag 23 april 2009 01:02 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Beargumenteer dát maar eens. Als jij er immers zo stellig van overtuigd bent dat die indruk vals is en dat we dus misleid worden, moet je dat ook kunnen onderbouwen.
[..]

- Camera's op straat zorgen voor meer veiligheid door een preventieve werking en door een betere opsporing van daders.

- Dankzij identiteitskaarten is sneller duidelijk of iemand gezocht of gevaarlijk is, je weet meteen tegen wie je spreekt.

- Vingerafdrukken beperken het risico op vervalsing, en dus op alle ellende die daarvan kan komen.

Ik zeg natuurlijk niet dat het voldoende is om privacy en vrijheid op te geven, dat moet ieder zelf maar beslissen. Maar de maatregelen zorgen wel voor meer veiligheid, waarom zou het anders überhaupt gedaan worden?
Wacht even, jij vind dat OldJeller zelf moet beargumenteren dat de maatregelen níet werken, terwijl je zelf klakkeloos zonder argumentatie aanneemt dat ze wél werken?
pi_68291541
quote:
Op donderdag 23 april 2009 01:04 schreef Ludootje het volgende:

[..]

Wacht even, jij vind dat OldJeller zelf moet beargumenteren dat de maatregelen níet werken, terwijl je zelf klakkeloos zonder argumentatie aanneemt dat ze wél werken?
Ik geef de argumentatie toch
  donderdag 23 april 2009 @ 01:06:18 #235
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_68291558
quote:
Op donderdag 23 april 2009 01:05 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Ik citeer:
quote:
Maar de maatregelen zorgen wel voor meer veiligheid, waarom zou het anders überhaupt gedaan worden?
noem ik nou niet direct een waterdichte redenering.
pi_68291574
quote:
Op donderdag 23 april 2009 01:06 schreef Ludootje het volgende:

[..]

Ik citeer:
[..]

noem ik nou niet direct een waterdichte redenering.
Lees je nou over de 3 punten erboven heen?
  † In Memoriam † donderdag 23 april 2009 @ 01:10:34 #237
230491 Zith
pls tip
pi_68291622
quote:
Op donderdag 23 april 2009 01:05 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

Is Nederland veiliger geworden sinds dit alles?
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † donderdag 23 april 2009 @ 01:12:59 #238
230491 Zith
pls tip
pi_68291654
Verder is het hetzelfde als de wapenwet in NL: je valt er alleen de onschuldigen mee lastig, de mensen die fout willen doen komen er toch wel aan.

Nu kunnen ze makkelijk RFID chips uitlezen en alle info erop kopieren/bekijken/gebruiken (studenten kunnen het, dan kunnen de georganizeerde misdadigers dat ook), dat kon hiervoor niet.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_68291682
En volgend jaar allemaal een gele ster op de borst
Pokerkoning Kurt C. : Its okay to eat fish cause they dont have any feelings
pi_68291695
quote:
Op donderdag 23 april 2009 01:10 schreef Zith het volgende:

[..]

Is Nederland veiliger geworden sinds dit alles?
Dat is moeilijk te bewijzen, persoonlijk vind ik van wel. Niet veel overigens, zeker niet genoeg om alles te verantwoorden, maarja.

Bijvoorbeeld: Het aantal moorden is ondanks de bevolkingstoename niet meer gestegen (van 1992-2001 vielen er gemiddeld 254 slachtoffers per jaar, de laatste 2 jaar waren dat er rond de 150), sowieso zijn er minder zware misdrijven dan 10 jaar geleden. Geen grote aanslagen geweest. Oplossingspercentages stijgen langzaam maar zeker. Ja, ik denk dat dat soort dingen ten dele te danken zijn aan sommige van de maatregelen.

http://www.nrc.nl/binnenl(...)2C_meer_aanhoudingen

[ Bericht 7% gewijzigd door Provinciaal op 23-04-2009 01:42:58 ]
  donderdag 23 april 2009 @ 01:17:03 #241
145672 Ludootje
Mr. Brightside
pi_68291713
Ok, wat betreft cameratoezicht dan:
quote:
De gemeente Leeuwarden liet het effect van de proef met camera’s op twee locaties in de binnenstad onderzoeken door het lectoraat Integrale Veiligheid van de Noordelijke Hogeschool Leeuwarden. De voornaamste conclusie van de wetenschappers luidde: “De toezichtcamera’s in de Leeuwarder binnenstad hebben niet geleid tot een afname van geweld tijdens de uitgaansuren. Geweldsmisdrijven gebeuren meestal op basis van emotie en zijn bijna altijd alcoholgerelateerd. Daders van uitgaansgeweld laten zich door cameratoezicht niet afschrikken.”
Bron: http://digitaalbestuur.nl/magazine/wie-niet-weg-is

Wat betreft identificatieplicht, er is nog nooit een onafhankelijk onderzoek geweest dat duidelijkheid heeft gegeven over de daadwerkelijke effectiviteit hiervan. En dan nog, om ongewenste individuen op te sporen moet in de eerste plaats de politie ook nog eens een reden hebben om naar je identificatie te vrágen. Hoe vaak gebeurt het dat de politie specifiek op ID staat te controleren?

Over vingerafdrukken: is er ooit onderzoek geweest naar hoe vaak er "ellende" er door vervalsing ontstaat? Is dit daadwerkelijk een probleem in Nederland? En welke garanties biedt de overheid dat zij zorgvuldig met die informatie om gaan? Ik heb plenty onbeantwoorde vragen hierover.
pi_68291759
quote:
Op donderdag 23 april 2009 01:02 schreef Provinciaal het volgende:

[..]

[..]

Camera's
CCTV camera's have failed to cut crime
Cameratoezicht helpt niets

Identiteitskaarten
Identity cards 'useless in fight against terrorism'
Gordon Brown's terror claims for ID cards are 'bunkum' says GCHQ expert
Ministers to dump 'useless' identity card
Ex-MI5 boss criticises 'useless' ID cards

Vingerafdrukken
Hoe kopieer je een vingerafdruk?
Gebruik google, geef een paar euro uit: klaar is kees. Voor échte criminelen is het natuurlijk helemaal peanuts.

Wat artikelen die ik zo 1,2,3 kon vinden. Er daar is veel meer over te vinden. Je moet kritisch zijn. De enige die de dupe is van al deze maatregelen, is de onschuldige burger.
pi_68291786
quote:
Op donderdag 23 april 2009 01:17 schreef Ludootje het volgende:
Ok, wat betreft cameratoezicht dan:
[..]

Bron: http://digitaalbestuur.nl/magazine/wie-niet-weg-is
Dan nog maakt het de opsporing een stuk eenvoudiger natuurlijk.
quote:
Wat betreft identificatieplicht, er is nog nooit een onafhankelijk onderzoek geweest dat duidelijkheid heeft gegeven over de daadwerkelijke effectiviteit hiervan. En dan nog, om ongewenste individuen op te sporen moet in de eerste plaats de politie ook nog eens een reden hebben om naar je identificatie te vrágen. Hoe vaak gebeurt het dat de politie specifiek op ID staat te controleren?

Over vingerafdrukken: is er ooit onderzoek geweest naar hoe vaak er "ellende" er door vervalsing ontstaat? Is dit daadwerkelijk een probleem in Nederland? En welke garanties biedt de overheid dat zij zorgvuldig met die informatie om gaan? Ik heb plenty onbeantwoorde vragen hierover.
Al betreft het maar enkele gevallen per jaar waarin het effectief blijft, dan nog heeft het dus bijgedragen aan de veiligheid, dat was mijn punt.
pi_68291868
Ook denk ik dat de technieken nog in de kinderschoenen staan. Cameratoezicht zal veel effectiever worden naarmate de technieken beter worden. Niet alleen betere kwaliteit beelden, maar ook technologie die het moeilijke handmatige werk zal overnemen.

Hetzelfde geldt voor biometrische identiteitsgegevens. Vervalsen zal moeilijker worden, alhoewel natuurlijk nooit onmogelijk.
pi_68292134
quote:
Op donderdag 23 april 2009 01:30 schreef Provinciaal het volgende:
Ook denk ik dat de technieken nog in de kinderschoenen staan. Cameratoezicht zal veel effectiever worden naarmate de technieken beter worden. Niet alleen betere kwaliteit beelden, maar ook technologie die het moeilijke handmatige werk zal overnemen.
Wat voor technieken? Er is zelfs bewezen dat criminelen niet terugdeinzen van camera's. Gewoon gezicht bedekken, en sommigen doen dat niet eens, maar worden alsnog niet opgespoord en aangehouden.
Welk moeilijke handmatige werk? Mensen moeten nog altijd zulke beelden beoordelen.
Big brother is NOT watching you: Cash-strapped towns leave CCTV cameras unmonitored
quote:
Hetzelfde geldt voor biometrische identiteitsgegevens. Vervalsen zal moeilijker worden, alhoewel natuurlijk nooit onmogelijk.
Mensen die kwaad in de zin hebben, zullen altijd wel een oplossing verzinnen. Net zoals computersystemen, er zal altijd wel gehacked kunnen worden.

Het is allemaal onzinnig en de privacy van de burger gaat naar de knoppen.
Er is geen excuus ervoor, het zijn wanhoopsdaden.
Als men krampachtig veilig wil zijn, dan moet hij opgesloten in z'n kamer gaan zitten.
  † In Memoriam † donderdag 23 april 2009 @ 02:04:13 #246
230491 Zith
pls tip
pi_68292145
3 jaar geleden had men kluis inbraak nodig om mijn identiteitsgegevens te stelen, maar nu ik gedwongen word om mijn ID altijd bij mij te dragen (ipv in de kluis) kan ik gewoon morgen langs een crimineel lopen die ondertussen mijn gegevens scant. Ongezien, in grote aantallen.
pi_68292182
quote:
Op donderdag 23 april 2009 02:04 schreef Zith het volgende:
3 jaar geleden had men kluis inbraak nodig om mijn identiteitsgegevens te stelen, maar nu ik gedwongen word om mijn ID altijd bij mij te dragen (ipv in de kluis) kan ik gewoon morgen langs een crimineel lopen die ondertussen mijn gegevens scant. Ongezien, in grote aantallen.
Goedkoop RFID-paspoorten op afstand en uitlezen klonen

Paspoort binnen vijf minuten te klonen
quote:
Nederlandse tool kloont paspoort chip
De Nederlandse beveiligingonderzoeker Jeroen van Beek, die eerder al aantoonde dat het elektronische paspoort niet goed is beveiligd, heeft nu een programma ontwikkeld waarmee de inhoud van de chip is te klonen. eCL0WN is een ePassport tool voor Nokia NFC telefoons en laat gebruikers de inhoud van de chip lezen en klonen.
pi_68293258
quote:
Op donderdag 23 april 2009 02:00 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Wat voor technieken? Er is zelfs bewezen dat criminelen niet terugdeinzen van camera's. Gewoon gezicht bedekken, en sommigen doen dat niet eens, maar worden alsnog niet opgespoord en aangehouden.
Welk moeilijke handmatige werk? Mensen moeten nog altijd zulke beelden beoordelen.
Big brother is NOT watching you: Cash-strapped towns leave CCTV cameras unmonitored
Ik spreek nog echt over toekomstmuziek, maar bijvoorbeeld software die zelf kan beoordelen of een situatie verdacht is of om een andere reden aandacht verdient. Dat is er nu al, maar nog zeer beperkt en experimenteel.. Zo hoeft er niet de hele tijd iemand tig camera's in de gaten te houden. En zo moet op een gegeven moment ook de opsporing ermee gemakkelijker worden. Enkele parameters invoeren en de computer geeft je de juiste beelden, ipv uren door stapels film ploegen voor dat ene shot.

Maar ook de kwaliteit zal beter worden, betere camera's, sensoren en software zullen je precies kunnen vertellen hoe lang en hoe zwaar de verdachte is, of hij gewapend is, enzovoorts.

We zijn er nog lang niet, maar zoiets als in die film Minority Report, waarin iedereen overal op afstand een iris-scan krijgt, iets vergelijkbaars maken wij in ons leven nog mee durf ik wel te wedden.

quote:
[..]

Mensen die kwaad in de zin hebben, zullen altijd wel een oplossing verzinnen. Net zoals computersystemen, er zal altijd wel gehacked kunnen worden.

Het is allemaal onzinnig en de privacy van de burger gaat naar de knoppen.
Er is geen excuus ervoor, het zijn wanhoopsdaden.
Als men krampachtig veilig wil zijn, dan moet hij opgesloten in z'n kamer gaan zitten.
Ooit dacht ik er ook zo over, maar ik heb me er tegenwoordig dus bij neergelegd. En ja, een hoop zware jongens zullen met hun tijd meegaan, maar naarmate de pakkans groter wordt, zullen er ook steeds weer een paar zijn die het laten afweten. En zo niet, dan wordt het gemakkelijker ze te vervolgen, en dan ben je ook van ze af.

Zoals ik al eerder aangaf, er worden in Nederland in de laatste jaren gemiddeld zo'n 100 moorden per jaar minder gepleegd dan in de jaren '90. Als leek heb ik het idee dat verhoogde pakkans (door bijvoorbeeld DNA, nagaan van mobieltje enz) daarin een factor is.

Nogmaals, ik ga niet beweren dat het het allemaal waard is, maar zeggen dat het niets helpt en nooit zal helpen vind ik weer het andere uiterste.
  donderdag 23 april 2009 @ 08:49:30 #249
62913 Blik
The one and Only!
pi_68293764
quote:
Op woensdag 22 april 2009 23:24 schreef OldJeller het volgende:

[..]

Jij zorgt er daarom ook voor dat je een nieuw identiteitsbewijs hebt vóór die tijd. Een afweging die je maakt.
Nee, ik zorg er daarom voor dat ik juist een helemaal nieuw paspoort heb. Ik acht de kans groot dat dat soort dingen binnenkort in meer landen verplicht worden. En dat je zonder vingerafdruk op je paspoort gewoon niet meer binnenkomt.

En zoals ik al eerder heb aangegeven boeit het me ook niet veel dat er een vingerafdruk op mijn paspoort komt te staan
pi_70370952
Het is verdorie niet de kwestie of het wel of niet werkt, het gaat erom dat als er ooit eens iets ook maar één keer fout gaat, dat al een keer teveel is.
pi_70371379
Ik hak gewoon al m'n vingers eraf, mij pak je nooit!!

donderdag 25 juni 2009 @ 20:59:38 #252
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_70371408
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 20:45 schreef Renderclippur het volgende:
Het is verdorie niet de kwestie of het wel of niet werkt, het gaat erom dat als er ooit eens iets ook maar één keer fout gaat, dat al een keer teveel is.
Kick van 2 maanden?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  donderdag 25 juni 2009 @ 21:00:30 #253
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_70371436
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 20:58 schreef SkyChat het volgende:
Ik hak gewoon al m'n vingers eraf, mij pak je nooit!!

Dan moet je met je leuter op de foto, of ga je die ook afhakken?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_70374011
quote:
Gewiste vingerafdruk is probleem aan de grens
Capecitabine, een veelgebruikt kankerremmend medicijn, wist de vingerafdruk, meldde de wetenschapsredactie vandaag. Dat lijkt een vrij onschuldige bijwerking. Maar patiënten die het reliëf van de vingertoppen verliezen, kunnen problemen krijgen bij de douane van de VS. In het tijdschrift Oncology deed een arts uit Singapore al melding hiervan. Een patiënt uit Singapore werd urenlang door de douane in de VS vastgehouden omdat zijn vingerafdruk niet meer klopte. Later vond de arts naar eigen zeggen op weblogs nog meer van dergelijke meldingen.

Capecitabine is verkrijgbaar onder de merknaam Xeloda voorkomt dat kankercellen zich kunnen delen. Het was bekend dat het middel huidontstekingen kan veroorzaken. Het doauneprobleem is nieuw.

Het blijft niet bij de VS. De problemen kunnen we ook in Nederland verwachten. In januari dit jaar stemde de Tweede Kamer in met het Voorstel tot Wijziging van de Paspoortwet. Daarin staat dat iedereen vanaf dit jaar een gezichtsscan en vingerafdrukken moet laten opnemen in zijn nieuwe paspoort. Dat ter voorkoming van illegale immigratie en terrorisme. Alle gegevens uit de paspoorten worden bovendien opgeslagen in een centrale databank, waar de officier van Justitie bij kan.

Volgens het College Bescherming Persoonsgegevens zou het privacy-gevoelige voorstel ingaan tegen het Europese Verdrag voor Rechten van de Mens. Van de EU moesten er biometrische gegevens in de paspoorten komen, maar de centrale data-opslag is een bedenksel van Nederland. De Eerste Kamer buigt zich nu over het voorstel en vergadert 9 juni hierover.

De arts uit Singapore raadt kankerpatiënten die capecitabine gebruiken vooralsnog aan een verklaring van hun arts mee te nemen als zij naar de VS reizen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_70374136
De linkse kerk heeft decennia lang de externe paupers uitgelegd dat zij hun vingerafdruk moeten wissen, omdat ze op die wijze heel makkelijk ons land binnen kunnen komen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  vrijdag 26 juni 2009 @ 08:10:06 #256
62913 Blik
The one and Only!
pi_70384981
volgende week maar eens een gloednieuw paspoort halen
  vrijdag 26 juni 2009 @ 08:59:10 #257
85919 Likkende_Lassie
Doe eens wat aan je ondertitel
pi_70385596
Ja t kan nog? Zonder dat je je vingerafdruk hoeft te geven?
pi_70392127
Ja, het is uitgesteld om de vakantiedrukte te vermijden..
  vrijdag 26 juni 2009 @ 13:25:07 #259
62913 Blik
The one and Only!
pi_70393977
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 12:28 schreef LoggedIn het volgende:
Ja, het is uitgesteld om de vakantiedrukte te vermijden..
Is dat zo? Waar heb je dat vandaan. Zou ik eigenlijk een teleurstelling vinden als dat zo is
  Redactie Frontpage vrijdag 26 juni 2009 @ 13:28:42 #260
145738 superworm
is erbij
pi_70394112
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 13:25 schreef Blik het volgende:

[..]

Is dat zo? Waar heb je dat vandaan. Zou ik eigenlijk een teleurstelling vinden als dat zo is
Jep. De ambtenaren gaan ook op vakantie, en zouden het dan te druk krijgen. Het is tot 21 september uitgesteld door het ministerie.

Ondertussen heeft de Senaat het wetsvoorstel goedgekeurd. 11 juni was dat geloof ik.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_70394526
Nah, ik heb m'n vingerafdruk-loze paspoort nog t/m 2014. In die vijf jaar kunnen wel genoeg keren misbruik worden gemaakt van het systeem om het wellicht terug te keren.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 13:40:38 #262
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_70394564
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 13:28 schreef superworm het volgende:

[..]

Jep. De ambtenaren gaan ook op vakantie, en zouden het dan te druk krijgen. Het is tot 21 september uitgesteld door het ministerie.

Ondertussen heeft de Senaat het wetsvoorstel goedgekeurd. 11 juni was dat geloof ik.
Goedzo, ik moet komende week even mijn paspoort vernieuwen. Voor mij voorlopig even uitstel van executie dus .
KuikenGuppy
  vrijdag 26 juni 2009 @ 13:42:18 #263
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_70394634
Het is idd uitgesteld, ging woensdag m'n nieuwe paspoort ophalen en toen zei zo'n ambtenaar tegen mij dat de vingerafdruk pas ergens in september komt.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  vrijdag 26 juni 2009 @ 13:48:42 #264
62913 Blik
The one and Only!
pi_70394860
hmm, dus dan loop je alsnog een risico dat je uit sommige landen geweerd kan worden omdat je geen vingerafdrukken in je paspoort hebt staan.

Heb ik voor niks gewacht
pi_70394953
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 13:48 schreef Blik het volgende:
hmm, dus dan loop je alsnog een risico dat je uit sommige landen geweerd kan worden omdat je geen vingerafdrukken in je paspoort hebt staan.
Welke landen? De VS?

Lijkt me niet echt handig als zij mensen gaan weigeren die geen vingerafdrukken in paspoort hebben voordat er vijf jaren zijn verstreken na invoering.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 13:54:58 #266
62913 Blik
The one and Only!
pi_70395125
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 13:50 schreef waht het volgende:

[..]

Welke landen? De VS?

Lijkt me niet echt handig als zij mensen gaan weigeren die geen vingerafdrukken in paspoort hebben voordat er vijf jaren zijn verstreken na invoering.
Op dit moment nog geen land natuurlijk, echter kan ik het me best voorstellen dat er landen gaan zijn die dat verplicht gaan stellen. En de US heeft natuurlijk scheit aan die termijn van 5 jaar. Daarom wil ik zo'n paspoort met vingerafdrukken, omdat ik de komende jaren ieder jaar wel naar de VS ga vliegen.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 14:02:00 #267
39581 Salvad0R
universal
pi_70395373
ik zal ze nooit afstaan, ongeacht de consequenties.

dan maar zwerver. 1000x liever zwerver dan kankerslaaf.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 14:08:12 #268
62913 Blik
The one and Only!
pi_70395612
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 14:02 schreef Salvad0R het volgende:
ik zal ze nooit afstaan, ongeacht de consequenties.

dan maar zwerver. 1000x liever zwerver dan kankerslaaf.

totdat je wordt opgepakt wegens slapen op een openbare plaats en je ook je vingerafdrukken moet afgeven
pi_70395784
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 14:08 schreef Blik het volgende:

[..]

totdat je wordt opgepakt wegens slapen op een openbare plaats en je ook je vingerafdrukken moet afgeven
Op zo'n moment is het terecht natuurlijk, want dan ben je verdacht.

Ik wil graag weten waarvan ik verdacht wordt, voor ik mijn vingerafdrukken afgeef aan een ambtenaar.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 14:17:49 #270
39581 Salvad0R
universal
pi_70395969
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 14:08 schreef Blik het volgende:

[..]

Alsof ik dan in NL blijf.

Ik smeer m gewoon met 10 lekkere wijven en dan begin ik wel één of andere smoke sekte in zuid frankrijk.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 14:19:56 #271
62913 Blik
The one and Only!
pi_70396040
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 14:12 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Op zo'n moment is het terecht natuurlijk, want dan ben je verdacht.

Ik wil graag weten waarvan ik verdacht wordt, voor ik mijn vingerafdrukken afgeef aan een ambtenaar.
Ga je dat ook vragen aan de douanebeambte in Amerika of Japan als je binnenkomt?
pi_70397067
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 14:19 schreef Blik het volgende:

[..]

Ga je dat ook vragen aan de douanebeambte in Amerika of Japan als je binnenkomt?
Nope, kwestie van niet naar die landen gaan tot ik mijn vingerafdrukken niet meer hoef af te geven.
pi_70400744
ik heb gister mijn vingerafdrukloze paspoort opgehaald, dus ik heb er de komende 5 jaar geen last van
Follow your heart and your dreams won't be far behind
Life is too short to wake up with regrets. So love the people who treat you right. Forget about the ones who don’t. If you get a second chance, grab it!
  vrijdag 26 juni 2009 @ 20:51:59 #274
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_70407488
Zo Netwerk had een goed item over de Vingerpaspoort.

Paspoort zijn in luttele secondes te te klonen. Vingerafdrukken zijn in paar minuten van een glas te copieren.
WHY O WHY heeft onze ULTRAFASCISTISCHE kabinet dit er doorgedrukt.

De deskundige noemt de Nederlander een domme naiveling. En zo is het maar net. Hij moest zo wat huilen hoe slecht de Nederlander is geïnformeerd.

oh en uitgaande van 0,5% foutmarge betekent dat 75 mensen per dag te horen krijgen dat ze geen kunnen aanvragen omdat de vingerafdruk al in het systeem zit.

Foutmarges is meer richting de 3%. Vingerafdrukken veranderen door de jaren heen.

Er moet echt een vingerafdruk gekloont worden van genociet Balkende en daarmee een smerige moord gepleegd worden. Laat die klootzak maar uitleggen dat hij het niet was.
Hopelijk wordt dan het teruggedraaid. Ons kabinet moet echt tot inkeer komen.

Je kunt nu je overbuurman lekker overal voor laten opdraaien. Een misdaad begaan is nog nooit zo makkelijk geweest.

Ik heb niets te vrezen-mensen zijn de allerdomste en verdienen om misbruikt te worden tot framing van een misdaad.

Leuk hè dat nu de bewijslast is omgedraaid.

[ Bericht 21% gewijzigd door Lambiekje op 26-06-2009 20:58:48 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 21:01:57 #275
85919 Likkende_Lassie
Doe eens wat aan je ondertitel
  vrijdag 26 juni 2009 @ 21:11:41 #276
52357 Lambiekje
pi_70408039
quote:
quote:
Het nieuwe paspoort is meer iets voor een politiestaat, zegt hoogleraar computerbeveiliging Bert Jacobs in het programma.

Dat iedereen maar even weet in wat voor Bananenrepubliek we wonen!
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_70408067
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 22:10 schreef Aether het volgende:

[..]
Ooowh.
Als Amerika het enige land is waar ik niet meer kan komen zonder vingerafdrukken...
pi_70408117
quote:
Afgelopen zaterdag was d'r in het NRC nog zo'n hoogleraar die verklaarde dat het vingerafdrukken-paspoort op dit moment geen goed idee is.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 21:38:43 #279
52357 Lambiekje
pi_70408793
Wat ik me dan afvraag waarom komen de kranten/TVprogs er nu mee dat het in wezen eigenlijk te laat is?!

Is het een sneer om duidelijk te maken dat de Nederland gewoon een stommeling is. Dat wij met zo'n trieste gemak onze privacy zo het afvoerputje in gooien. Want de misdaad gaat 3 levels up. Framing is nu een fluitje van een zendt. En volgens mij is dat ook nu juist net de boedeling met doofpotter Balkenende.
pi_70409082
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 21:38 schreef Lambiekje het volgende:
Wat ik me dan afvraag waarom komen de kranten/TVprogs er nu mee dat het in wezen eigenlijk te laat is?!

Het heeft de afgelopen jaren al regelmatig in de kranten gestaan.
Alleen interesseert het kennelijk niemand.
pi_70409204
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 21:47 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Als ik zo om me heen kijk, klopt daar geen snars van.
pi_70409246
quote:

[..]

Nou.....eerlijk gezegd ben ik het nog niet vaak tegengekomen. Ook ben ik geen overheidscampagne tegengekomen (en dat is niet voor niets, gok ik )
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_70409446
In de Kijk (I know ) een heel artikel over identificatie via vingerafdrukken en DNA en hoeveel fouten daarmee gemaakt kunnen worden, trouwens.
pi_70409501
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 21:58 schreef Five_Horizons het volgende:
In de Kijk (I know ) een heel artikel over identificatie via vingerafdrukken en DNA en hoeveel fouten daarmee gemaakt kunnen worden, trouwens.
Waarom ?
Niks mis met dat blad, dat blijkt wel uit het feit dat ze te integriteit van die systemen aan de kaak hebben gesteld.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 23:08:11 #285
52357 Lambiekje
pi_70411561
quote:

[..]

dat het groots wordt uitgemeten. Je moet wel echt zelf op onderzoek uit om het te lezen.
Zoals andere ook zeggen er is echt geen groots ze aandacht aangeschonken anders kan het kabinet dit toch nooit zo verstrekkend door voeren, zoveel verder dan dat EU/Brussel eist...
  vrijdag 26 juni 2009 @ 23:10:12 #286
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_70411638
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 15:28 schreef mstx het volgende:
Eindelijk, dé oplossing tegen terrorisme!
ja pcies. nogsteeds illusies over 9/11 inside job wel of niet mensen?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  vrijdag 26 juni 2009 @ 23:30:08 #287
52357 Lambiekje
pi_70412290
Het is bescherming tegen de misdaad. Ik denk, nee ik weet dat de misdaad nu een ongrijpbaar probleem wordt. Crimineel en overheid.

Met een simpel wardriving ben je al beroofd van je identiteit en kan je vingerafdruk namaken en voor jou uitgeven...

Bewijslast is hiemee omgedraaid. PUNT.
  Redactie Frontpage zaterdag 27 juni 2009 @ 00:55:43 #288
145738 superworm
is erbij
pi_70414810
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 21:59 schreef McKillem het volgende:

[..]

Waarom ?
Niks mis met dat blad, dat blijkt wel uit het feit dat ze te integriteit van die systemen aan de kaak hebben gesteld.
omdat in een wereld waar middelmatigheid de klok slaat, wordt neergekeken op intelligentie of wetenschappelijke objectiviteit of kennisoverdracht of wereldlijke interesse.

Ik beschreef eens in een column mijn ochtendritueel - krantje, RTL nieuws, FOK!, wat ouwe muziek op de MP3 in de bus. Eén van de reaguurders verweet me 'ouderwets en hautain' te zijn voor een gozer van twintig. Dat terwijl ik gewoon op de hoogte gehouden wil worden van de huidige gebeurtenissen mondiaal, alsmede het huidige corporate-geïndustrialiseerde muziekaanbod veracht. Geef mij CCR, Straits, The King en Miles Davis en je hebt aan mij geen kind meer.

Maar blijkbaar is dat 'linkse grachtengordel' of 'Semi-intellectueel gezeik' of 'Studentikoos afzetten tegen de maatschappij'. So be it.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_70415096
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 00:55 schreef superworm het volgende:

[..]

omdat in een wereld waar middelmatigheid de klok slaat, wordt neergekeken op intelligentie of wetenschappelijke objectiviteit of kennisoverdracht of wereldlijke interesse.
Mag ik zelf bepalen waar de voor staat? Dank je..... (het blad brengt namelijk ook een hoop pseudo-nieuws)

Voor anders dan anders (en daarop aangekeken worden): zie sig.

[ Bericht 2% gewijzigd door Five_Horizons op 27-06-2009 01:16:49 ]
  zaterdag 27 juni 2009 @ 01:28:19 #290
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_70415612
De meesten reageren beter op slogans. verzin een slogan, kort en krachtig tegen EU dictatoriaat.

Ik trap af:
Vrijheid? Minder E.U.!
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_70417766
ach , je kan je toch voor ID diefstal verzekeren
  zaterdag 27 juni 2009 @ 11:23:05 #292
52357 Lambiekje
pi_70419358
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 08:55 schreef RechtseRukker het volgende:
ach , je kan je toch voor ID diefstal verzekeren

hoe dan ? als er dus met jouw gekloonde ID een moord wordt gepleegd of juwelierszaak beroofd. How much voor je verzekering !?! Je staat nergens. Bewijst het maar?!

De crimineel heeft door de kloon opeens zo bizar veel data over jouw beschikbaar.
pi_70425693
hieruit blijkt maar weer dat niet de EU het gevaar is maar onze eigen overheid
  zaterdag 27 juni 2009 @ 16:24:51 #294
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_70426558
Uitgestelt tot september dus?!

Wie heeft leuke technieken om je afdrukken te verkloten? Scheermesje, vettige substantie, secondenlijnm, latex,...?
  zaterdag 27 juni 2009 @ 16:53:51 #295
37248 BertV
Klei indiaan
pi_70427291
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 16:24 schreef fs180 het volgende:
Uitgestelt tot september dus?!

Wie heeft leuke technieken om je afdrukken te verkloten? Scheermesje, vettige substantie, secondenlijnm, latex,...?
Ik ben bang dat je dan gewoon terug mag komen als je vingers weer geheeld zijn.
(oh, een net gedoofd gaspitje doet de truc)
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  zaterdag 27 juni 2009 @ 17:01:37 #296
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_70427524
Hmmm, wist helemaal niet dat het uitgesteld was. Nouja, m'n paspoort verliep toch afgelopen week, dus toen maar even een nieuw aangevraagd . Vingerafdrukloos .
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  zaterdag 27 juni 2009 @ 17:03:48 #297
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_70427589
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 16:53 schreef BertV het volgende:

[..]

Ik ben bang dat je dan gewoon terug mag komen als je vingers weer geheeld zijn.
(oh, een net gedoofd gaspitje doet de truc)
Minimaal uiteraard, heb namelijk zelf ervaring met aflezen van de afdrukken, en een kleine beweging zal wel op gecontroleerd worden, dus overnieuw, maar een aantal onverklaarbare lijnen vallen pas op wanneer je ze gaat verwerken (in een database dus). Lijkt mij sterk dat je hiervoor terug zou moeten komen..
pi_70427644
Is er een referendum mogelijk over deze procedure?
pi_70428340
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 17:05 schreef Phuturistixxx het volgende:
Is er een referendum mogelijk over deze procedure?
NEIN!
  zaterdag 27 juni 2009 @ 17:41:49 #300
52357 Lambiekje
pi_70428791
quote:
Op zaterdag 27 juni 2009 17:27 schreef Apogist het volgende:

[..]

NEIN!
je snapt het
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')