Het gooien op 'meer eigen verantwoording' is hier onredelijk; de voorwaarden waaronder men hoort te opereren met die eigen verantwoordelijk is in deze situatie zó, dat van eigen verantwoordelijk weinig sprake kan zijn.quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:42 schreef damian5700 het volgende:
[..]
80% hulp aan de Palestijnen is geld van het Westen. In vergelijking slechts 7% van de hulp is afkomstig uit 'moslimbronnen'.
Wat ik uit het artikel extraheer is dat de westerse hulp aan de Palestijnen hen enkel afhankelijk maken en minder verantwoordelijk en dat deze wijze van hulp nauwelijks een constructieve bijdrage is aan het conflict.
In principe zou er een discussie aan vooraf moeten gaan of bijvoorbeeld de E.U. er wel zo verstandig aan doet jaarlijks zo'n ¤ 500.000.000 aan de Palestijnen over te maken, afgezien van de extra bilaterale bijdragen van individuele EU-landen.
Dat verwacht ik niet.quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:52 schreef Verluste het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat Obama doet met Israël. Intrekken van financiële steun zou wonderen doen.
Gast dat gaat over de UNRWA. Niet over de totale financieele steun. Het totale bedrag is 500 miljoen dollar, dat staat in het niet met de miljarden die Israel van Amerika ontvangt.quote:
Wat is dan de oplossing? Tot in de eeuwigheid aan een financieel infuus laten liggen?quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:56 schreef Verluste het volgende:
Het gooien op 'meer eigen verantwoording' is hier onredelijk;
Als ze zo aan blijven jongen niet nee.quote:en aangezien het (te kleine en overbevolkte) gebied totaal niet in autarkie kan voorzien.
Wat ik feitelijk zeg is dat het artikel voor mij zegt, dat er meer bewustwording zou moeten groeien over de neveneffecten van met name het westerse deel van hulp aan de Palestijnen, omdat ook zij ijvert voor een einde van het conflict.quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:56 schreef Verluste het volgende:
[..]
Het gooien op 'meer eigen verantwoording' is hier onredelijk; de voorwaarden waaronder men hoort te opereren met die eigen verantwoordelijk is in deze situatie zó, dat van eigen verantwoordelijk weinig sprake kan zijn.
Temeer vanwege de gesloten grenzen, (economische) blokkades en voorzieningen waarover ze zelf de controle niet hebben, en aangezien het (te kleine en overbevolkte) gebied totaal niet in autarkie kan voorzien. Ik heb het hier ook over de Westoever.
Vergeet ook niet dat Israël ook heel erg afhankelijk is (en was) van de finaciële steun uit Amerika.
Je ontwijkt mijn vraag:quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:02 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het aantal kinderen zegt niets over de welvaart van die mensen. In Afrika hebben gezinnen ook veel kinderen, maar alsof die nou als koningen door het leven gaan? Verder is het sterftecijfer onder de Palestijnen nogal hoog, lijkt me logisch dat ze iets meer kinderen willen.
Het is ook een oplossing die van twee kanten moet komen; zoals alle oplossingen voor dit conflict.quote:Want Israel heeft tot nu toe de Palestijnen de ruimte gelaten om een zelfdragende economie te opbouwen? Alles wat ze opbouwen wordt met de grond gelijk gemaakt. Die gasten zitten in een isolement.
"We know that we cannot relent, we cannot yield, and as President I will never compromise when it comes to Israel's security,"quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:52 schreef Verluste het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat Obama doet met Israël. Intrekken van financiële steun zou wonderen doen.
Dus? Hij borduurt verder op een stukje over de palestijnen, niet over Israël.quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:00 schreef Meh7 het volgende:
[..]
dat staat in het niet met de miljarden die Israel van Amerika ontvangt.
Het artikel gaat met name over het UNRWA en dat deze door hoofdzakelijk westerse mogendheden wordt gefinancieerd. Het UNRWA ondersteunt Palestijnse gezinnen en kinderen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:00 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Gast dat gaat over de UNRWA. Niet over de totale financieele steun. Het totale bedrag is 500 miljoen dollar, dat staat in het niet met de miljarden die Israel van Amerika ontvangt.
Ze hebben IMI.quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:16 schreef Wheelgunner het volgende:
Daarbij heeft Israel een gezonde economie. Die redden het wel.
Met een geschatte 3,3 miljard dollar per jaar steun aan Israel en iets van 100 miljoen dollar aan UNRWA financiert de VS het hele conflict. De Palestijnse kant is gewoon een stuk goedkoperquote:Op woensdag 14 januari 2009 13:05 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wat ik feitelijk zeg is dat het artikel voor mij zegt, dat er meer bewustwording zou moeten groeien over de neveneffecten van met name het westerse deel van hulp aan de Palestijnen, omdat ook zij ijvert voor een einde van het conflict.
De vraag is of de hulp van het westen aan de Palestijnen constructief is voor het beëindigen van dit conflict?
Doe mij maar een 6 inch brushed chrome versie en die .50AE wisselloop mogen ze houden.quote:
Het is niet uitgesloten, immers ik moet het ook maar doen met de informatie uit de media, maar nogmaals de banden met Iran zijn ontegenzeggelijk ( http://www.iranfocus.com/en/index.php?option=com_content&task=view&id=9475 ). Vlak voordat er een beslissing genomen gaat worden over het Egyptische bestand, waar insiders al een doorbraak zagen, bezoekt een Iraanse delegatie Khalid Meshaal in Damascus. De delegatie heeft volgens Egyptische bronnen het doel het standpunt van Hamas te beïnvloeden (zie het artikel met de kop Iran warns Hamas etc.), dus daarom zeg ik dat het niet ondenkbaar is.quote:Op woensdag 14 januari 2009 01:31 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Maar waarom zou het niet kunnen dat Hamas, zoals ze zelf zeggen, het niet eens kan zijn met de voorwaarden? Dus zonder dat Iran erachter zou zitten.
Carter heeft pas geleden een goed stuk geschreven over de eerdere voorstellen die aan Hamas zijn gegeven. Als je dat leest is het logisch dat men die afgewezen heeft. Bijvoorbeeld het dichtblijven van de grenzen en een quotum van goederen dat door Israel wordt bepaald. Wie zou daar mee instemmen?
Als een voorstel tot wapenstilstand in hun ogen overgave en capitulatie is dan lijkt het me logisch dat ze het afwijzen.
Dat is lachwekkend.quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:50 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Als dat jouw bron is neem ik jouw bewering niet serieus.
Is dat nog steeds nodig? Volgens mij kan iedereen hier dit wel lezen, op Meh na.quote:Op woensdag 14 januari 2009 11:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Misschien even kort de kern samenvatten in het Nederlands?
Het is inderdaad om je dood van te lachen:quote:
Jij citeert onjuist.quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:34 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Het is inderdaad om je dood van te lachen:
Bewering: Israël - Hamas deel 41 - Zinloos Geweld Palestijnse kinderen worden door het westen gesubsidieerd.
Bron: de UNRWA wordt door het westen gefinancieerd.
Echt om te lachen hoe dom sommige users op Fok! zijn, dat ze hun algemene beweringen staven op (deels) irrelevante cijfers. Het is pas hilarisch dat nog dommere (eenden) users dit niet doorhebben en dit pas na uren gaan quoten.
En hij beantwoord vragen op een selectieve manier, als ze al beantwoord worden!quote:
quote:The reason for Gaza's endless youth bulge is that a large majority of its population does not have to provide for its offspring. Most babies are fed, clothed, vaccinated and educated by UNRWA, the United Nations Relief and Works Agency for Palestine Refugees in the Near East. Unlike the U.N. High Commission for Refugees, which deals with the rest of the world's refugees and aims to settle them in their respective host countries, UNRWA perpetuates the Palestinian problem by classifying as refugees not only those who originally fled their homes, but all of their descendents as well.
En daar heb ik dus al een antwoord op gegeven,quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:05 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De vraag is of de hulp van het westen aan de Palestijnen constructief is voor het beëindigen van dit conflict?
Pardon? Lees onderstaande tekst:quote:Op woensdag 14 januari 2009 10:07 schreef Verluste het volgende:
[..]
Ik ben Christen. Geloof heeft er alsnog niks mee te maken als je kijkt naar de oorzaken, noch is anti-semitisme één van de oorzaken. In wezen is de Koran helemaal niet anti-semitisch, het pleit er juist voor om de Joden niet als ongelovigen te zien maar ook als mensen van het boek.
Bron: http://www.usc.edu/schools/college/crcc/engagement/resources/texts/muslim/hadith/muslim/041.smt.html#041.6985quote:Book 041, Number 6985:
Abu Huraira reported Allah's Messenger (may peace be upon him) as saying: The last hour would not come unless the Muslims will fight against the Jews and the Muslims would kill them until the Jews would hide themselves behind a stone or a tree and a stone or a tree would say: Muslim, or the servant of Allah, there is a Jew behind me; come and kill him; but the tree Gharqad would not say, for it is the tree of the Jews.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |