abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65020221
  • 10:42 Gaza militants fire 2 rockets into western Negev; no casualties (Israel Radio)
  • 10:21 IDF confirms firing artillery shells into Lebanon in response to rocket attack (Haaretz)
  • 09:40 Report: IDF fires shells Lebanon in response to rocket fire (Haaretz)
  • 09:40 UN chief Ban in Cairo at start of Mideast trip over Gaza crisis (Reuters)
  • 09:38 Netanyahu: We have no choice but to topple Hamas leadership in Gaza (Haaretz)
  • 09:35 Paratroopers battalion commander lightly wounded overnight in Gaza (Haaretz)
  • 09:25 Lebanese TV station reports four rockets fired from inside southern Lebanon (Haaretz)
  • 09:22 Home Front Command tells northern residents to stay close to bomb shelters (Haaretz)
  • 08:43 Initial reports: 2 Lebanon rockets hit near Kiryat Shmona (Ch. 10)
  • 08:37 Rocket alert heard in Kiryat Shmona; reason still unclear (Haaretz)
  • 08:01 2 IDF officers moderately wounded, 3 lightly, in Gaza overnight (Haaretz)
  • 07:50 Olmert`s bureau denies PM`s remarks on UN Gaza vote `inaccurate` (Israel Radio)
  • 07:02 IAF hit 60 targets in Gaza overnight (Israel Radio)
  • 06:40 Iranian Radio: Earthquake measuring 5.3 shakes southeast Iran (Reuters)
  • 06:03 Israeli warplane fires missile, destroys Gaza court building (AP)
  • 05:57 Holland supermarkets boycotted on rumors of Israel donations (Haaretz)
  • 05:22 Israel Football Association resumes matches, except in Arab communities (Haaretz)
  • "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      † In Memoriam † woensdag 14 januari 2009 @ 10:07:39 #277
    230491 Zith
    pls tip
    pi_65020264
    I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
      woensdag 14 januari 2009 @ 10:07:43 #278
    207371 Verluste
    Definitely Maybe
    pi_65020265
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 22:52 schreef damsco het volgende:

[..]

Verklaar dan maar eens de massale wereldwijde interesse rondom dit conflict. Dit is als het westen tegen het oosten man! Waar waren Meki en consorten voor deze aanval? Waar waar de verontwaardiging tegen de barre omstandigheden van de Palestijnen zoals ze dit verwoorden. Waar waren de massale protesten wereldwijd voor deze oorlog. Precies, die waren er nauwelijks! Deze gehele oorlog wordt met stoken van Iran (welke absoluut deze oorlog tot het bittere einde wil uitvechten) gevoed door antisemitische gevoelens voorkomend uit de Koran. Open je ogen man.
    Ik ben Christen. Geloof heeft er alsnog niks mee te maken als je kijkt naar de oorzaken, noch is anti-semitisme één van de oorzaken. In wezen is de Koran helemaal niet anti-semitisch, het pleit er juist voor om de Joden niet als ongelovigen te zien maar ook als mensen van het boek.
    Dasvidanja
      † In Memoriam † woensdag 14 januari 2009 @ 10:13:02 #279
    21290 NorthernStar
    Insurgent
    pi_65020407
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 09:10 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Tja.. Dikke oorlogsmisdaad van Israel natuurlijk. Het is ook niet zo dat ze het af en toe gebruiken, maar bij ieder bombardement dat ik via Ramattan gezien heb op Gaza regende het van die Fosfor bommen op de stad ..
    Gisterochtend besteede Goedemorgen Nederland er een paar minuten aandacht aan. Iedere keer werd gezegd het "veronderstelde gebruik van fosfor" of "het onbevestigde gebruik" enz.

Twee seconden zoeken op het internet en je hebt tientallen zo niet honderden foto's en filmpjes van de afgelopen weken. Ik heb nog heel even overwogen ze een aantal te mailen maar dacht laat maar. Het is niet dat ze het niet weten ofzo.
      woensdag 14 januari 2009 @ 10:13:17 #280
    100980 Zero2Nine
    Fatsoen moet je doen
    pi_65020418
    quote:
    10:21 IDF confirms firing artillery shells into Lebanon in response to rocket attack (Haaretz)
    Escalatie?
    ---
    And when the leaves fall the land looks more human
    it's got me questioning the essence of my farm boy blues
    hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
    pi_65020431
    Robert Fisk nu te gast bij Al Jazeera English .
    Voor anderhalf uur.
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
    pi_65020469
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 10:13 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Gisterochtend besteede Goedemorgen Nederland er een paar minuten aandacht aan. Iedere keer werd gezegd het "veronderstelde gebruik van fosfor" of "het onbevestigde gebruik" enz.

Twee seconden zoeken op het internet en je hebt tientallen zo niet honderden foto's en filmpjes van de afgelopen weken. Ik heb nog heel even overwogen ze een aantal te mailen maar dacht laat maar. Het is niet dat ze het niet weten ofzo.
    Het is geen oorlogsmisdaad, want het wapen staat niet op de verboden lijst. En zolang dat niet zo is, is het gewoon toegestaan in oorlogssituatie. Het mag dan moreel niet juist zijn, maar goed,oorlog is moreel ook niet juist.
    For every fact, there is an equal and opposite opinion.
    Twitch.tv/bensel15
      woensdag 14 januari 2009 @ 10:15:54 #283
    116015 SicSicSics
    Crushing Cranial Contents!
    pi_65020484
    quote:

[..]

Internet is geen officiële bron om in de media maar dingen te gaan bevestigen.

Ik kan ook twee minuten googelen en met genoeg materiaal komen om de overname van Washington door reptilians te bevestigen!
    Fine, fuck you then!
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
    pi_65020569
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 10:15 schreef Bensel het volgende:

[..]

Het is geen oorlogsmisdaad, want het wapen staat niet op de verboden lijst.
    Zodra je het op mensen of soldaten gooit is het een oorlogsmisdaad. En dat is precies wat Israel doet.
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      woensdag 14 januari 2009 @ 10:20:30 #285
    116015 SicSicSics
    pi_65020626
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 10:18 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Zodra je het op mensen of soldaten gooit is het een oorlogsmisdaad. En dat is precies wat Israel doet.
    Als dat zo is, dan moeten ze daarvoor berecht worden!

Ik heb je alleen nog niet gehoord over de oorlogsmisdaden van de Palestijnen, behalve dat je het gebruik van booby-traps prachtig vond...
    Fine, fuck you then!
    The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
    pi_65020653
    quote:

[..]

Gelukkig besteden de grote nieuwszenders er nu wel veel aandacht aan. Zelfs de grote Amerikaanse zender kunnen er niet meer omheen.
    Dit krijgt (hopelijk) nog een staartje.
    pi_65020678
    quote:
    By GUNNAR HEINSOHN | From today's Wall Street Journal Europe
    As the world decries Israel's attempt to defend itself from the rocket attacks coming from Gaza, consider this: When Hamas routed Fatah in Gaza in 2007, it cost nearly 350 lives and 1,000 wounded. Fatah's surrender brought only a temporary stop to the type of violence and bloodshed that are commonly seen in lands where at least 30% of the male population is in the 15-to-29 age bracket.

Barbara KelleyIn such "youth bulge" countries, young men tend to eliminate each other or get killed in aggressive wars until a balance is reached between their ambitions and the number of acceptable positions available in their society. In Arab nations such as Lebanon (150,000 dead in the civil war between 1975 and 1990) or Algeria (200,000 dead in the Islamists' war against their own people between 1999 and 2006), the slaughter abated only when the fertility rates in these countries fell from seven children per woman to fewer than two. The warring stopped because no more warriors were being born.

In Gaza, however, there has been no demographic disarmament. The average woman still bears six babies. For every 1,000 men aged 40-44, there are 4,300 boys aged 0-4 years. In the U.S. the latter figure is 1,000, and in the U.K. it's only 670.

And so the killing continues. In 2005, when Israel was still an occupying force, Gaza lost more young men to gang fights and crime than in its war against the "Zionist enemy." Despite the media's obsession with the Mideast conflict, it has cost many fewer lives than the youth bulges in West Africa, Lebanon or Algeria. In the six decades since Israel's founding, "only" some 62,000 people (40,000 Arabs, 22,000 Jews) have been killed in all the Israeli-Arab wars and Palestinian terror attacks. During that same time, some 11 million Muslims have been killed in wars and terror attacks -- mostly at the hands of other Muslims.

What accounts for the Mideast conflict's relatively low body count? Hamas and their ilk certainly aim to kill as many Israelis as possible. To their indignation, the Israelis are quite good at protecting themselves. On the other hand, Israel, despite all the talk about its "disproportionate" use of force, is doing its utmost to spare civilian deaths. Even Hamas acknowledges that most of the Palestinians killed by Israeli air raids are from their own ranks. But about 10%-15% of Gaza's casualties are women and minors -- a tragedy impossible to prevent in a densely settled area in which nearly half the people are under 15 and the terrorists hide among them.

The reason for Gaza's endless youth bulge is that a large majority of its population does not have to provide for its offspring. Most babies are fed, clothed, vaccinated and educated by UNRWA, the United Nations Relief and Works Agency for Palestine Refugees in the Near East. Unlike the U.N. High Commission for Refugees, which deals with the rest of the world's refugees and aims to settle them in their respective host countries, UNRWA perpetuates the Palestinian problem by classifying as refugees not only those who originally fled their homes, but all of their descendents as well.

UNRWA is benevolently funded by the U.S. (31%) and the European Union (nearly 50%) -- only 7% of the funds come from Muslim sources. Thanks to the West's largesse, nearly the entire population of Gaza lives in a kind of lowly but regularly paid dependence. One result of this unlimited welfare is an endless population boom. Between 1950 and 2008, Gaza's population has grown from 240,000 to 1.5 million. The West basically created a new Near Eastern people in Gaza that at current trends will reach three million in 2040. Within that period, Gazans may alter the justifications and directions of their aggression but are unlikely to stop the aggression itself.

The Hamas-Fatah truce of June 2007 allowed the Islamists again to direct all their energy on attacking Israel. The West pays for food, schools, medicine and housing, while Muslim nations help out with the military hardware. Unrestrained by such necessities as having to earn a living, the young have plenty of time on their hands for digging tunnels, smuggling, assembling missiles and firing 4,500 of them at Israel since 2006. While this gruesome activity has slowed the Palestinian internecine slaughter, it forced some 250,000 Israelis into bomb shelters.

The current situation can only get worse. Israel is being pushed into a corner. Gazan teenagers have no future other than war. One rocket master killed is immediately replaced by three young men for whom a martyr's death is no less honorable than victory. Some 230,000 Gazan males, aged 15 to 29, who are available for the battlefield now, will be succeeded by 360,000 boys under 15 (45% of all Gazan males) who could be taking up arms within the coming 15 years.

As long as we continue to subsidize Gaza's extreme demographic armament, young Palestinians will likely continue killing their brothers or neighbors. And yet, despite claiming that it wants to bring peace to the region, the West continues to make the population explosion in Gaza worse every year. By generously supporting UNRWA's budget, the West assists a rate of population increase that is 10 times higher than in their own countries. Much is being said about Iran waging a proxy war against Israel by supporting Hezbollah and Hamas. One may argue that by fueling Gaza's untenable population explosion, the West unintentionally finances a war by proxy against the Jews of Israel.

If we seriously want to avoid another generation of war in Gaza, we must have the courage to tell the Gazans that they will have to start looking after their children themselves, without UNRWA's help. This would force Palestinians to focus on building an economy instead of freeing them up to wage war. Of course, every baby lured into the world by our money up to now would still have our assistance.

If we make this urgently needed reform, then by at least 2025 many boys in Gaza -- like in Algeria -- would enter puberty as only sons. They would be able to look forward to a more secure future in a less violent society.

If the West prefers calm around Gaza even before 2025, it may consider offering immigration to those young Palestinians only born because of the West's well-meant but cruelly misguided aid. In the decades to come, North America and Europe will have to take in tens of millions of immigrants anyway to slow the aging of their populations. If, say, 200,000 of them are taken from the 360,000 boys coming of age in Gaza in the next 15 years, that would be a negligible move for the big democracies but a quantum leap for peace in the Near East.

Many of Gaza's young -- like in much of the Muslim world -- dream of leaving anyway. Who would not want to get out of that strip of land but the international NGOs and social workers whose careers depend on perpetuating Gaza's misery?

Mr. Heinsohn heads the Raphael Lemkin Institute at the University of Bremen, Europe's first institute devoted to comparative genocide research.
    Interessant artikel.

Bron
    pi_65020724
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 10:20 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ik heb je alleen nog niet gehoord over de oorlogsmisdaden van de Palestijnen, behalve dat je het gebruik van booby-traps prachtig vond...
    Waar heb ik gezegd dat ik het gebruik van booby-traps prachtig vond?
    Oorlog is verschikkelijk, je zult mij nooit horen zeggen dat ik het prachtig vind. .

En ja, raketten vuren op de burgerbevolking wat Hamas doet is ook een oorlogsmisdaad!!
      woensdag 14 januari 2009 @ 10:27:17 #289
    116015 SicSicSics
    pi_65020799
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 10:24 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Waar heb ik gezegd dat ik het gebruik van booby-traps prachtig vond?
    Oorlog is verschikkelijk, je zult mij nooit horen zeggen dat ik het prachtig vind. .

En ja, raketten vuren op de burgerbevolking wat Hamas doet is ook een oorlogsmisdaad!!
    Excuses. Dat was jij niet...
    quote:
    Op dinsdag 13 januari 2009 00:25 schreef Verluste het volgende:
    Hamas gebruikt nu etalagepoppen in hamas-uniform die exploderen zodra erop geschoten wordt in huizen om die elitetroepen een verrassing te geven. Best wel inventief moet ik toegeven.
    Fine, fuck you then!
    pi_65020900
    Verluste zegt daar ook niet dat hij het prachtig vind..
    Hij zegt alleen dat het inventief is, en dat is natuurlijk ook zo. Dit soort dingen doen kleine groepen als Hamas nu eenmaal tegen een groot en sterk leger. Dat is de enige manier om ze het nog enigzins moeilijk te maken.
    pi_65021000
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 10:18 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Nog maar een keertje dan, als rookgranaten zijn ze toegestaan (ik heb ze ze nog niet anders zien gebruiken) en burgers worden op de hoogte gesteld van bombardementen. Heel fout idd.
      woensdag 14 januari 2009 @ 10:36:02 #292
    116015 SicSicSics
    pi_65021060
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 10:30 schreef venomsnake het volgende:
    Hij zegt alleen dat het inventief is, en dat is natuurlijk ook zo. Dit soort dingen doen kleine groepen als Hamas nu eenmaal tegen een groot en sterk leger. Dat is de enige manier om ze het nog enigzins moeilijk te maken.
    Klopt, inventief inderdaad. Met een randje bewondering?

Gezien zijn reacties op het gebruik van fosfor aan Israëlische kant vind ik het wat tegenvallen dat hij (zonder twijfel en volgens de papieren en verdragen waar hij eerder veel waarde aan hecht) echte oorlogsmisdaden van Palestijnse kant niet veroordeelt.
    Fine, fuck you then!
    pi_65021072
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 10:33 schreef g0dz0r het volgende:

[..]

Nog maar een keertje dan, als rookgranaten zijn ze toegestaan (ik heb ze ze nog niet anders zien gebruiken) en burgers worden op de hoogte gesteld van bombardementen. Heel fout idd.
    Fosfor op woonwijken gooien is erg fout inderdaad. En bovendien, dat waarschuwen slaat ook nergens op, die mensen kunnen nergens heen vluchten man. Beide partijen maken zich schuldig aan oorlogsmisdaden, en ja, ook het zogenaamde nette westerse land Israel. .
      woensdag 14 januari 2009 @ 10:41:06 #294
    207371 Verluste
    Definitely Maybe
    pi_65021204
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 10:33 schreef g0dz0r het volgende:

[..]

Die burgers kunnen nergens heen, helemaal niet nu het gebied in tweeën is gedeeld door het IDF en de grenzen potdicht zitten in zo'n klein gebied. Dat moet Israël ook weten. En ik geloof niet dat burgers altijd van tevoren op de hoogte worden gesteld van bombardementen, dan gaat je militaire effect van zo'n bombardement verloren. Ik denk dat ze enkel worden gewaarschuwd voor bombardementen in het algemeen; wat aardig zinloos is voor de burgers in kwestie in die situatie.
    Dasvidanja
      woensdag 14 januari 2009 @ 10:43:46 #295
    207371 Verluste
    Definitely Maybe
    pi_65021279
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 10:30 schreef venomsnake het volgende:
    idd ja, maar is het gebruik van boobytraps misdadig in oorlogen? Wordt dat als misdadig gezien volgens het oorlogsrecht? Ik heb geen idee eigenlijk.
    Dasvidanja
      woensdag 14 januari 2009 @ 10:45:12 #296
    116015 SicSicSics
    pi_65021326
    Dat de mensen 'nergens heen' kunnen weet ik niet. Wat is 'nergens heen'? Ja natuurlijk is Texel klein, helemaal als je er met 1.5 miljoen mensen op moet zitten. Maar is er dan echt nergens een veilig heenkomen? Ik denk dat het lichtelijk gedramatiseerd word.

Als de mensen echt als sardines op elkaar zitten en je gooit daar een fosfor granaat op, had ik nog veel meer slachtoffers verwacht eerlijk gezegd.
    Fine, fuck you then!
      woensdag 14 januari 2009 @ 10:47:50 #297
    116015 SicSicSics
    pi_65021405
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 10:43 schreef Verluste het volgende:

[..]

idd ja, maar is het gebruik van boobytraps misdadig in oorlogen? Wordt dat als misdadig gezien volgens het oorlogsrecht? Ik heb geen idee eigenlijk.
    quote:
    Mines and Booby-traps are the subject of Protocol II of the CCW.
    Sowieso, als er zoveel problemen zijn met bijvoorbeeld Israëls gebruik van cluster munitie wat on afgegaan blijft liggen en 'indiscriminatly' onschuldig mensen doodt, kun je ook je vraagtekens zetten bij het gebruik van booby-traps, toch?
    Fine, fuck you then!
      woensdag 14 januari 2009 @ 10:54:31 #298
    207371 Verluste
    Definitely Maybe
    pi_65021640
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 10:47 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

[..]

Sowieso, als er zoveel problemen zijn met bijvoorbeeld Israëls gebruik van cluster munitie wat on afgegaan blijft liggen en 'indiscriminatly' onschuldig mensen doodt, kun je ook je vraagtekens zetten bij het gebruik van booby-traps, toch?
    Nou weet ik niet veel van het oorlogsrecht af, ik weet wel dat er ook wat instaat over mijnen en de definitie daarvan en wat de gevolgen daarvan zijn voor de burgerbevolking. Boobytraps heb ik geen idee van, ze lijken me heel erg algemeen in een oorlog, van de Tweede WO tot nu. Ze kunnen heel goed tegen het oorlogsrecht zijn als ik nadenkt over de gevolgen voor de burgerbevolking als het conflict is afgelopen. Boobytraps werken grofweg gezegd net als mijnen. Je ziet ze niet, ze zijn dodelijk als je ze activeert en ze maken geen onderscheid tussen vriend en vijand.
    Dasvidanja
      woensdag 14 januari 2009 @ 11:01:39 #299
    116015 SicSicSics
    pi_65021922
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 10:54 schreef Verluste het volgende:

[..]

Nou weet ik niet veel van het oorlogsrecht af, ik weet wel dat er ook wat instaat over mijnen en de definitie daarvan en wat de gevolgen daarvan zijn voor de burgerbevolking. Boobytraps heb ik geen idee van, ze lijken me heel erg algemeen in een oorlog, van de Tweede WO tot nu. Ze kunnen heel goed tegen het oorlogsrecht zijn als ik nadenkt over de gevolgen voor de burgerbevolking als het conflict is afgelopen. Boobytraps werken grofweg gezegd net als mijnen. Je ziet ze niet, ze zijn dodelijk als je ze activeert en ze maken geen onderscheid tussen vriend en vijand.
    Dat is een goede redenatie om bijvoorbeeld fosfor bommen te gebruiken!

Ik weet niet of het hetzelfde is als 'oorlogsrecht' maar dit staat er in de 'International Humanitarian Law' - CCW Protocol II uit 1980.
    quote:
    This Protocol relates to the use on land of the mines, booby-traps and other devices defined herein, including mines laid to interdict beaches, waterway crossings or river crossings, but does not apply to the use of anti-ship mines at sea or in inland waterways.
    Bron.

Nou moet ik er eerlijk bij zeggen dat het hele protocol best een 'wassen neus' genoemd mag worden. Witte fosfor wordt behandelt in Protocol III en is verboden om in te zetten tegen 'burgerdoelen'. Genoeg ruimte voor ruime opvattingen, helemaal in een stads-oorlog.

Ook heeft het eigenlijk alleen maar zin als landen de protocollen onderteken. Protocol III is al niet ondertekend door Amerika en ik acht het zeer waarschijnlijk dat Israël geen of in ieder geval niet alle protocollen heeft ondertekend.

[ Bericht 13% gewijzigd door SicSicSics op 14-01-2009 11:09:33 ]
    Fine, fuck you then!
    pi_65022162
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 10:45 schreef SicSicSics het volgende:
    Als de mensen echt als sardines op elkaar zitten en je gooit daar een fosfor granaat op, had ik nog veel meer slachtoffers verwacht eerlijk gezegd.
    Sterker nog, ik heb nog geen slachtoffers gezien. Brandwonden okee maar of die door het gebruik van fosfor komen betwijfel ik.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')