abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65014616
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 00:28 schreef damsco het volgende:

[..]

Soera 16 vers 106, is dat nou zo moeilijk? Je hoeft immers iets niet letterlijk te zeggen om een bepaalde bewering te maken. En mijn mening ongefundeerd noemen is helemaal een lachertje, gezien het feiten zijn met zo nodig bronvermelding.
Ja daar staat dus niet dat je als moslim mag liegen onder normale omstandigheden. Er zijn tig andere hadiths waarop wordt gezegd dat een moslim niet mag liegen, maar die heb je zeker niet gelezen dan.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_65014629
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 00:09 schreef damsco het volgende:

[..]

Even wat quotes van jou.
[..]

[..]

Je refereert dus wel degelijk naar het aantal doden/gewonden. Iets wat helemaal geen verband heeft met de acties van Israël.
[..]

Wederom een quote van jou
[..]

Je doet net alsof Joden dus op een hutje op de hei zitten. Complete nonsens, hoewel er wel strenge afzonderlijke joden zijn (maar zulke Moslims heb je ook). Doet er niks aan af.
[..]

Nee, maar je propageert wel antisemitische gedachtegoed.
Gaan we hier nou een wedstrijdje citeren van maken?
In het door jou geciteerde bericht refereerde ik helemaal niet aan het aantal doden, over en weer.
In andere berichten, dus in andere contexten, kun je vast wel vergelijkingen vinden: die heb ik inderdaad, in een heel andere context, gemaakt. En inderdaad, die kun je vinden als je de tijd hebt om daarnaar te zoeken.

Als de joden in een hutje op de hei zaten, was er geen probleem. Joden bleven zich, in alle maatschappijen waar ze zich vestigden, als afzonderlijke groep manifesteren. Dat verzin ik niet, dat is de joodse regel.

En welk antisemitisch gedachtegoed propageer ik dan wel?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  † In Memoriam † woensdag 14 januari 2009 @ 00:32:11 #203
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_65014664
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 00:03 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Hamas een proxy van Iran is, maar dat wel zou kunnen zijn. Iran kan Hamas namelijk gebruiken in het innemen van standpunten tegen gematigde Arabische staten; dus op politiek vlak is Hamas een bondgenoot en ontvangt zij steun uit Teheran.
En als de blokkade van Israël niet zo efficiënt zou zijn, veronderstel ik dat Iran Hamas op dezelfde wijze zou kunnen bevoorraden en ondersteunen als de Hezbollah. Hoewel ik ook denk dat er wel degelijk zaken vanuit Egypte de Gazastrook zijn binnen gesmokkeld met de afzender Teheran.
Het is een belangrijk onderscheid. Wie bepaalt wat Hamas doet? Zijzelf of Teheran? Dat artikel in Jpost stelde dat Hamas naar de pijpen van Iran danst en wapenstilstand om die reden af zou wijzen.

Als Iran fondsen naar Hamas sluist zullen zij het waarschijnlijk met liefde ontvangen maar er zichzelf afhankelijk van maken zouden ze nooit doen imo.

Kijk dan eerder naar Egypte en de Moslimbroederschap. Dat is de rechtstreekse familie van Hamas. Sunni waar Iran shia is. In de media komt het nauwelijk aan bod maar dat is ook de voornaamste reden waarom Egypte en andere arabische landen zo stil zijn nu. Mubarak en de andere leiders zijn als de dood voor die groepen. En met goede reden.
  woensdag 14 januari 2009 @ 00:32:36 #204
19242 yavanna
Results may vary.
pi_65014674
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 00:24 schreef damsco het volgende:

[..]

En Amerika van de Indianen. Zie je die al raketten schieten op Amerika?
Inderdaad. Indianen vochten helemaal niet terug met hun zeer beperkte middellen. En ze moesten ook vreselijk lachen toen later van die leuke romantische Hollywood films werden gemaakt over die massa slachting, incl gezellige merchandising, zoals tinnen soldaatjes en indiaantjes, al dan niet in 'stervende positie'.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  woensdag 14 januari 2009 @ 00:33:41 #205
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65014705
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 00:30 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ja daar staat dus niet dat je als moslim mag liegen onder normale omstandigheden. Er zijn tig andere hadiths waarop wordt gezegd dat een moslim niet mag liegen, maar die heb je zeker niet gelezen dan.
Jij weet net zo goed als mij dat de Koran abrogatie kent. Deze vlieger gaat dus niet op! Daarnaast is de hadith enkel om het leven van Mohammed beter te begrijpen en dus de chronologie van de Koran versen te bepalen.
pi_65014724
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 00:30 schreef damsco het volgende:

[..]

Gedwongen tot wat? Gezien de Islam de intentie heeft om over de gehele wereld te regeren (of ga je dit nu ook in twijfel trekken) kan het soms verstandig zijn te liegen over bepaalde zaken indien het niet goed uitkomt. In zon geval kun je dit als gedwongen zien. Maar niet gedwongen in de zin van een leven of dood situatie, maar in de zin van gedwongen voor de gehele Islam.
Hmmm, hele groepen mensen over 1 kam scheren op grond van religie, hmmm, waar heb ik dat eerder gezien.
pi_65014730
Ik krijg echt jeuk van die filmpjes om een soort van onderbouwing van je mening te hebben. Ik kan ook tig filmpjes hier neer gaan zetten. Willen jullie het uitvechten via filmpjes?
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
  woensdag 14 januari 2009 @ 00:34:52 #208
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65014738
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 00:34 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Hmmm, hele groepen mensen over 1 kam scheren op grond van religie, hmmm, waar heb ik dat eerder gezien.
Ik heb niks tegen de mensen ansich, ik heb wel wat tegen de Islam.
pi_65014744
“Vervloekt zijn de leugenaars” (Qor’aan 51:10)

Waarlijk, Allah leidt niet degene die een grote zondaar, een leugenaar is!,’ (Qor’aan 40:28)

“...dan bidden wij en roepen (oprecht) een vloek van Allah af over
degenen die liegen.” (Qor’aan 3:61)

De Profeet (vzmh) zei:
”Leugens leiden tot Al-Foejoer (gemeenheid, het plegen van
kwade daden), en Al Foejoer leidt naar bet vuur, en iemand kan maar
leugens blijven vertellen tot hij voor Allah als een leugenaar te boek staat.”
(Boechari)

De Profeet (vzmh)zei:
“De hypocriet heeft drie kenmerken:
1) Als hij spreekt, liegt hij.
2) Als hij iets belooft, breekt hij altijd (zijn belofte).
3) Als je hem vertrouwt blijkt hij oneerlijk te zijn (als je hem iets in bewaring geeft, houdt hij dat niet voor
jou).” (Boechari)

Toen de Profeet (vzmh) met Jibriel (vrede zij met hem) ten hemel steeg zag hij vele
soorten mensen die gestraft werden. Jibriel (vrede zij met hem) vertelde
hem de reden waarom iedereen gestraft werd. Jibriel (vrede zij met hem)
zei: “Degene die je met een mes Zijn wangen, neus en ogen naar zijn rug
zag trekken was iemand die naar buiten ging om leugens te vertellen die
snel de ronde deden.” (Een betrouwbare hadith)
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_65014777
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 00:22 schreef damsco het volgende:

[..]

Dat zou één van de redenen kunnen zijn, maar het één sluit het andere niet uit. In dit geval is het liegen gewoon toegestaan, immers het leven in het huis van oorlog is al een oorlogsgebied opzich. Laten nu net de Moslim in zo'n situatie (lees: minderheid) het zijn toegestaan om te liegen.

Dat het één een reden is wil niet zeggen dat het ander niet mogelijk is. Jij pretendeert namelijk dat het niet waar is, iets wat je nog steeds niet hard kan maken.
okay, ik ga even mee in je gedachtegang .. waar liegt die moslim dan over .. hij geeft gewoon toe dat die moslim is, dat die het leuk zou vinden als jij ook moslim wordt, maar pas als je doorvraagt wordt je verdere informatie aangeboden .. vergeleken met de voet tussen de deur van sommige Jehova's is dat een verademing toch ?

Dan verdenk ik toch eerder iemand als Hirsi Ali, met haar voorgeschiedenis, die heeft wel de voedingsbodem geleverd voor radicalisering, en dat zij goed kan liegen weten wij ..
pleased to meet you
pi_65014788
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 00:12 schreef damsco het volgende:

[..]

Democratie is niet heilig. Dat maakt niks uit, zoals ik al eerder vermelden is Hitler ook democratisch verkozen.
En het is te hopen dat Hamas is geëlimineerd.
Jaja, dat zei je eerder al.
Maar dat keert zich tegen je.
Bush, was dat een rechtmatige president van de VSvA?
Wanneer is een democratisch gekozen regering dan wel of niet acceptabel? Als ze bij jou in de smaak valt? Dat is dan dus willekeur en dictatuur.
Als je dat beter vindt dan democratie, ben ik het niet met je eens.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_65014800
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 00:33 schreef damsco het volgende:

[..]

Jij weet net zo goed als mij dat de Koran abrogatie kent. Deze vlieger gaat dus niet op! Daarnaast is de hadith enkel om het leven van Mohammed beter te begrijpen en dus de chronologie van de Koran versen te bepalen.
zo zo de hadiths zijn er niet om de Qur'an beter te begrijpen dacht jij. Gozer Ga alsjeblieft iets anders lezen dan die zielige sites en pak eens een goed boek van o.a. M.Fethullah Gülen. Misschien leer je wat.

Een moslim mag niet liegen en slechts in darulharb situatie liegen. Let op dit geldt dus niet voor nu in Nederland. Zoek eens op wat een darul harb situatie is.
  † In Memoriam † woensdag 14 januari 2009 @ 00:38:02 #213
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_65014822
Misschien kunnen jullie beter een apart topic voor de religie toestanden openen? Voor alle bijbel, koran en talmud discussies.
pi_65014855
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 00:34 schreef damsco het volgende:

[..]

Serieus? Dat was me nog niet opgevallen!
  woensdag 14 januari 2009 @ 00:39:10 #215
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65014866
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 00:35 schreef Burakius het volgende:
“Vervloekt zijn de leugenaars” (Qor’aan 51:10)

Waarlijk, Allah leidt niet degene die een grote zondaar, een leugenaar is!,’ (Qor’aan 40:28)

“...dan bidden wij en roepen (oprecht) een vloek van Allah af over
degenen die liegen.” (Qor’aan 3:61)

De Profeet (vzmh) zei:
”Leugens leiden tot Al-Foejoer (gemeenheid, het plegen van
kwade daden), en Al Foejoer leidt naar bet vuur, en iemand kan maar
leugens blijven vertellen tot hij voor Allah als een leugenaar te boek staat.”
(Boechari)

De Profeet (vzmh)zei:
“De hypocriet heeft drie kenmerken:
1) Als hij spreekt, liegt hij.
2) Als hij iets belooft, breekt hij altijd (zijn belofte).
3) Als je hem vertrouwt blijkt hij oneerlijk te zijn (als je hem iets in bewaring geeft, houdt hij dat niet voor
jou).” (Boechari)

Toen de Profeet (vzmh) met Jibriel (vrede zij met hem) ten hemel steeg zag hij vele
soorten mensen die gestraft werden. Jibriel (vrede zij met hem) vertelde
hem de reden waarom iedereen gestraft werd. Jibriel (vrede zij met hem)
zei: “Degene die je met een mes Zijn wangen, neus en ogen naar zijn rug
zag trekken was iemand die naar buiten ging om leugens te vertellen die
snel de ronde deden.” (Een betrouwbare hadith)
Hele mooie teksten, maar als wij het vers van het zwaard erbij pakken gaan al deze soera's niet meer op.
quote:
Toch is dat niet het hele verhaal. In het zogenoemde ‘vers van het zwaard’ zegt de Koran (9:5): ‘doodt de genoten-gevers (de heidenen) waar gij hen aantreft, en grijpt hen en belemmert hen en bezet elke uitkijkpost tegen hen’ , tenzij zij zich laten islamiseren. Soera 48:16 zegt tot ‘gelovigen’ met betrekking tot bepaalde ‘ongelovigen’: ‘gij zult hen bestrijden, tenzij dat zij Overgave (islam) doen.’ En in vs. 28: ‘(Allah) is het, die Zijn Boodschapper (Mohammed) heeft uitgezonden met de rechte leiding en de wezenlijke godsdienst om haar de overhand te geven over alle godsdienst.’ Soera 3:85 zegt: ‘wie iets anders dan de Overgave (islam) tot godsdienst wenst, van hem zal (het) niet aangenomen worden en hij behoort in het latere leven tot de verliezers.’ En Soera 9: ‘Bestrijdt hen die niet geloven in Allah’ (vs. 29) en: ‘O gij, die gelooft, bestrijdt de ongelovigen, die u na staan, en laat hen strengheid in u vinden’ (vs.123).
Abrogatie, mijn beste.
  woensdag 14 januari 2009 @ 00:40:14 #216
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65014910
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 00:36 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Jaja, dat zei je eerder al.
Maar dat keert zich tegen je.
Bush, was dat een rechtmatige president van de VSvA?
Wanneer is een democratisch gekozen regering dan wel of niet acceptabel? Als ze bij jou in de smaak valt? Dat is dan dus willekeur en dictatuur.
Als je dat beter vindt dan democratie, ben ik het niet met je eens.
Ware democratie bestaat sowieso niet. Elk land kent corruptie.
pi_65014915
-edit- kappen

[ Bericht 95% gewijzigd door paddy op 14-01-2009 00:53:04 ]
  † In Memoriam † woensdag 14 januari 2009 @ 00:42:42 #218
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_65014994
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 00:34 schreef damsco het volgende:

[..]

Je verandert idd telkens het onderwerp, de Israelische militaire operatie in Gaza, naar een discussie over de islam.

Open dan een apart topic svp.
  woensdag 14 januari 2009 @ 00:42:43 #219
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65014996
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 00:37 schreef Burakius het volgende:

[..]

zo zo de hadiths zijn er niet om de Qur'an beter te begrijpen dacht jij. Gozer Ga alsjeblieft iets anders lezen dan die zielige sites en pak eens een goed boek van o.a. M.Fethullah Gülen. Misschien leer je wat.

Een moslim mag niet liegen en slechts in darulharb situatie liegen. Let op dit geldt dus niet voor nu in Nederland. Zoek eens op wat een darul harb situatie is.
Het huis van oorlog, daar refereerde ik hiervoor al naar. En juist, waar valt Nederland onder. Inderdaad, het huis van oorlog. Alsof Nederland op één voet leeft met de Islamitische wereld...
  woensdag 14 januari 2009 @ 00:43:09 #220
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65015013
-edit- quote is weg

[ Bericht 95% gewijzigd door paddy op 14-01-2009 00:53:43 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')