abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 januari 2009 @ 23:33:17 #251
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_65053807
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Gerben, als er twee type kroegen zijn dan heeft een potentiele werknemer toch een keus. Rookkroeg of rookvrije kroeg. Een win-win situatie want dat kan iedereen in de horeca werken wanneer hij of zij daar behoefte aan heeft. Zowel rokers als niet-rokers.
En wie beslist of een kroeg een rook- of rookvrije gelegenheid is? De eigenaar is niet zo'n goed idee aangezien dan 95% van de kroegen rookgelegenheden zijn (zoals voor 1 juli) en de werknemer vervolgens nog steeds geen keus heeft.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  woensdag 14 januari 2009 @ 23:42:25 #252
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_65054178
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 23:33 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

En wie beslist of een kroeg een rook- of rookvrije gelegenheid is? De eigenaar is niet zo'n goed idee aangezien dan 95% van de kroegen rookgelegenheden zijn (zoals voor 1 juli) en de werknemer vervolgens nog steeds geen keus heeft.
Militairen hebben ook geen keus.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_65055561
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 23:33 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Het blijft gelul want dat heeft de werknemer wel.
Niet in een kroeg werken is en blijft een vanzelfsprekende keuze als je perse niet in contact wil komen met sigarettenrook. En ik blijf het volstrekt vergelijkbaar vinden met andere beroepskeuze's en alles wat daarbij komt kijken aan dingen die je liever toch niet hebt.

Dat zogenaamde "recht" lees: plicht op een rookvrije werkplek zie ik per nu als meest uitgemolken bagger-agrument van de anti-rokers gilde. En ja, die monopoly op de waarheid neem ik gewoon.
pi_65055792
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 20:51 schreef mgerben het volgende:

Ah, dus dat is een werkgever die zegt 'jij hebt dat recht, maar als je er gebruik van maakt neem ik je niet aan'.
Leuk recht.
Weet je hoe dat heet?
Een dode letter.
Onder welke steen zit jij.
Ik heb ook het recht om rond te lopen met lang haar, maar als ik er mee ga soliciteren zou het zomaar een afwijsreden kunnen zijn. Hoe is dit voor het niet in contact willen komen met rook anders?
quote:
Zou jij dat ook doen met overwerk, vakantietijd, minimumloon? Hm? Of moeten alleen mensen die rookvrij willen roken van dat recht afzien?
[..]
Nee, ze moeten de keuze hebben er van af te kunnen zien.
quote:
Ja, en die kroeg bestaat dus ook niet. Het is gewoon niet mogelijk om het rookverbod uit te hollen door te zeggen dat het personeel er geen behoefte aan heeft - en alleen maar personeel aan te nemen dat van zijn rechten afziet.
Wat is er mis met een werknemer die er wel voor kiest om mensen in een rookhok te bedienen? Helemaal niets toch? Toch word daar een probleem van gemaakt.
Het is een beetje een parodie van zichzelf aan het worden. Dat hele 'recht' gedeelte.
  donderdag 15 januari 2009 @ 00:27:34 #255
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_65055841
horeca draait om eten, drinken en slapen. Niet om roken.
Dit in tegenstelling tot bv. de gevaren bij militairen of politie
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
pi_65055896
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 00:27 schreef DionysuZ het volgende:
horeca draait om eten, drinken en slapen. Niet om roken.
Dit in tegenstelling tot bv. de gevaren bij militairen of politie
Dus ook niet om een potje poolen, bowlen, midget golf misschien, met elkaar lullen, owh wacht...

Hoe verzin je die definitie die je hier even neerzet zomaar?
  donderdag 15 januari 2009 @ 00:32:53 #257
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_65055961
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 00:29 schreef McKillem het volgende:

[..]

Dus ook niet om een potje poolen, bowlen, midget golf misschien, met elkaar lullen, owh wacht...

Roken hoort net zo min bij werken in de horeca als bij werken op kantoor of als treinconducteur. Ik zie poolen, bowlen en midget golf nog niet als gezondheidsrisico bij werknemers.
pi_65055994
Ik ga solliciteren als arts maar ga wel lobbyen om een bloedverbod in te stellen want daar kan ik niet tegen
pi_65056037
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 00:32 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Roken hoort net zo min bij werken in de horeca als bij werken op kantoor of als treinconducteur. Ik zie poolen, bowlen en midget golf nog niet als gezondheidsrisico bij werknemers.
Dat vind ik echt onzin, roken in inherent aan kroegen. Dat weet je van te voren. Als je politieagent word zou je zomaar neergeschoten kunnen worden, dat weet je van te voren. Als je in een bandenfabriek gaat werken werk je in een extreem warm klimaat met een twijvelachtige luchtkwaliteit, dat weet je van te voren. Hoezo moeten kroegmedewerkers de privilege WEL hebben om gevaarfactoren uit te sluiten, en de rest niet?
  donderdag 15 januari 2009 @ 00:48:40 #260
pi_65056373
quote:

[..]

De gezondheidsschade van meeroken is niet bewezen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  donderdag 15 januari 2009 @ 00:49:34 #261
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_65056403
quote:
Jawel, omdat een groot deel van je cliëntele uit rokers bestaat. Die willen roken, en de klant is koning toch?
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_65056404
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 00:35 schreef McKillem het volgende:
Dat vind ik echt onzin, roken in inherent aan kroegen. Dat weet je van te voren.
ja, maar bij een agent hoort dit bij de jobdescription...daar heeft de politie verder ook geen invloed op, net zoals de regering er nu ook vrij weinig invloed op heeft of men wel of niet een sigaret opsteekt in een kroeg. net zoals dat er wetten zijn tegen criminaliteit, is er een wet tegen roken in openbare ruimtes. dat betekent nog niet dat men zich hieraan houdt, anders zouden er ook geen criminelen zijn(lees: die mensen die agenten neer zouden schietten...)
roken lijkt nu inherent te zijn aan kroegen, maar dat betekent niet dat dit acceptabel is of gangbaar zou moeten zijn! dat is alleen een simpele kwestie van gewoonte
pi_65056477
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 00:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De gezondheidsschade van meeroken is niet bewezen.
Dat vraag ik me af, maar beweer jij hiermee dat gezondheidsschade van meeroken onzin is?
"Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
  donderdag 15 januari 2009 @ 01:00:38 #264
241272 oor-deel
Oor-Deel (tje)(s)
pi_65056684
Heeft er iemand even een vuurtje voor me ?
pi_65056777
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 01:00 schreef oor-deel het volgende:
Heeft er iemand even een vuurtje voor me ?
Brutal. Fucking. Metal.
  donderdag 15 januari 2009 @ 01:10:31 #266
pi_65056885
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 00:52 schreef Dzy het volgende:

[..]

Dat vraag ik me af, maar beweer jij hiermee dat gezondheidsschade van meeroken onzin is?
Er is geen bewijs voor. Alleen maar leugens en andere propaganda. Een groot onderzoek van de WHO waaruit NIET bleek dat meeroken schadelijk is kreeg dezelfde behandeling als het paddo-rapport van Klink: het werd terzijde geschoven.

De gezondheidschade van meeroken is een politiek speeltje, geen wetenschappelijk feit. Anti-roken is de nieuwe religie. Geen waarheid.
  donderdag 15 januari 2009 @ 01:14:17 #267
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_65056967
Denk dat de gezondheidsschade van meeroken tijdens die paar uur per week in de kroeg gewoon marginaal is. Heb daar helaas geen bronnen van.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  donderdag 15 januari 2009 @ 05:02:12 #268
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_65058374
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 01:14 schreef Hukkie het volgende:
Denk dat de gezondheidsschade van meeroken tijdens die paar uur per week in de kroeg gewoon marginaal is. Heb daar helaas geen bronnen van.
De wetgeving is er dan ook niet voor de bezoeker die een aantal uur per week in de kroeg staat, maar de medewerker, die er wel wat langer is.
  donderdag 15 januari 2009 @ 07:05:02 #269
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65058517
alsof we profetische gaven hebben:
quote:
Notoire overtreders toch aan rookverbod

ZWOLLE - Steeds meer Zwolse kroegeigenaren die het rookverbod overtraden, kiezen eieren voor hun geld.
Na drie boetes in twee weken heeft het grootste rookcafé van Zwolle, Irish pub Sally O'Briens, de asbakken definitief opgeruimd. "Als we maar één keer in de maand een boete kregen dan hadden we nog even gewacht. Maar nee, ze hebben ons op de korrel en dan blijven ze terugkomen. We betalen ons scheel. We hebben geen keus", aldus chef-kok Nathan Split, eigenaar van Sally's Kitchen.

Er zijn meer notoire overtreders die hun klanten de wacht hebben aangezegd. "Het kan niet meer uit. En dat is natuurlijk precies de bedoeling van de overheid", klinkt het 'verongelijkt'.

Zaken die tot nu toe nog maar één boete of slechts een waarschuwing hebben gekregen, als Stapp's Inn en 't Kroegje, willen het proefproces rond de Groninger cafés afwachten. Zowel deze Groninger kroegen als de beide Zwolse zaken hebben geen personeel in dienst, waardoor zij menen onder het rookverbod uit te komen. Het verbod is namelijk ingesteld om personeel te beschermen.

Kroegen met personeel als Sally O'Briens, The Livingroom en café Bosch leggen zich, naar herhaaldelijk beboet te zijn, bij het verbod neer. Tot nu toe hebben hun klanten niet agressief of boos gereageerd op deze koerswijziging. "Nee, het is veel erger. Ze blijven weg", aldus Nathan Split. "Het heeft ons tot nu toe zo'n dertig tot veertig procent omzet gekost. Mensen denken dat een grote zaak als de onze die klappen wel op kan vangen, maar de klap komt bij ons extra hard aan. Wat bovendien meespeelt is dat januari traditioneel toch altijd al een slechte maand voor de horeca is. Ik ben benieuwd hoeveel zaken dit gaan overleven."

Ook Jos Piening van familiebedrijf De Gezelligheid laat het niet op de derde boete aankomen. "Dit gaat echt in de papieren lopen en dat geld heb ik niet." Zeker aan het Gasthuisplein lapten het overgrote deel van de horecaondernemers de wet aan hun laars.

De meesten zijn daar inmiddels op teruggekomen.

Het is een achterhoedegevecht, dat realiseren ze zich, maar sommige ondernemers willen met een advocaat kijken of ze iets tegen de heimelijke controles van de inspecteurs van de Voedsel en Waren Autoriteit kunnen doen.

"Het is zo geniepig", menen ze. "Maar ze komen waarschijnlijk weg met het feit dat ze bang zijn voor agressie als ze zich bekend zouden maken."

Ik ben benieuwd hoeveel zaken de handdoek in de ring gooien als de kachel een fikse boete opgelegd krijgt van de rechter
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 15 januari 2009 @ 08:19:06 #270
pi_65058981
quote:
Kroegen met personeel als Sally O'Briens, The Livingroom en café Bosch leggen zich, naar herhaaldelijk beboet te zijn, bij het verbod neer. Tot nu toe hebben hun klanten niet agressief of boos gereageerd op deze koerswijziging. "Nee, het is veel erger. Ze blijven weg",
De horeca gaat kapot!
  donderdag 15 januari 2009 @ 08:39:15 #271
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65059250
Welnee, dat is allemaal puur overdreven.
[..]
  donderdag 15 januari 2009 @ 08:43:59 #272
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65059314
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 07:05 schreef MikeyMo het volgende:
alsof we profetische gaven hebben:
[..]

Ik ben benieuwd hoeveel zaken de handdoek in de ring gooien als de kachel een fikse boete opgelegd krijgt van de rechter
quote:
Ondanks dat steeds meer Zwolse kroegeigenaren zich aan het rookverbod houden, maken ze zich erg boos over de "geniepige" manier waarop de controleurs van de Voedsel en Waren Autori teit hun inspecties uitvoeren. "Ze stellen zich niet voor, doen gezellig aan de bar en daar is ineens de boete." Adwin Ester van 't Kroegje en Paul Reijntjes van Stapp's Inn hebben daarom een pontificale waarschuwing opgehangen. "Een kwestie van fatsoen." foto Frans Paalman
[..]
  donderdag 15 januari 2009 @ 08:45:08 #273
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65059338
Ik vraag me af of ze gelijk krijgen, helemaal wanneer de VWA de zgn aggressie aanroept waar ook uitgebreid over bericht is...
[..]
  donderdag 15 januari 2009 @ 09:19:10 #274
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65059923
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 00:29 schreef McKillem het volgende:

[..]

Pak de Dikke Van Dale er eens bij; geen woord over roken, enkel over het schenken van eten en drinken... Je kan trouwens ook niet poolen, bowlen of midgetgolfen in de gemiddelde kroeg

En diegene die ruimte hebben voor bovenstaande activiteiten hebben ook genoeg ruimte voor een rookruimte
[..]
pi_65060868
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 20:51 schreef mgerben het volgende:
Die situatie hadden we tot 6 maanden geleden.
Iedereen wist waar hij aan toe was en het leidde niet tot rookvrije werkplekken.
Dus kwam er een algeheel rookverbod.
Misschien moet je je eens afvragen waarom elk niet rokers initiatief mislukte ipv het afdwingen met een verbod.
quote:
Ah, dus dat is een werkgever die zegt 'jij hebt dat recht, maar als je er gebruik van maakt neem ik je niet aan'.
Leuk recht.
Weet je hoe dat heet?
Een dode letter.

Zou jij dat ook doen met overwerk, vakantietijd, minimumloon? Hm? Of moeten alleen mensen die rookvrij willen roken van dat recht afzien?
Als de arbeidsvoorwaarden van een bedrijf me niet aanstaan solliciteer ik wel bij een ander bedrijf. Ik hoef niet zo nodig bij de eerste de beste te werken. Ik heb me bij mijn huidige werkgever bij de sollicitatie al gevraagd naar de CAO. Staat het me niet aan dan bedank ik.
quote:
Ja, en die kroeg bestaat dus ook niet. Het is gewoon niet mogelijk om het rookverbod uit te hollen door te zeggen dat het personeel er geen behoefte aan heeft - en alleen maar personeel aan te nemen dat van zijn rechten afziet.
Als er beide typen bestaat hoef je als anti roker echt niet te werken in een rook kroeg, je krijgt echt geen pistool tegen je hoofd. Gewoon niet solliciteren en er iis niets aan de hand.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')