abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64942259
Een merkwaardig voorstel van PvdA-bestuurder Marcouch:
quote:
‘Bloeiende moslimgemeenschap’ in Nieuw West
Marcouch wil graag superstadsdeel
Bestuurder Ahmed Marcouch beschrijft in een brief zijn ideeën voor een ‘stad op zich’, buiten de ring. Lang niet iedereen vindt dat een goed plan.

‘Er kan een bloeiende moslimgemeenschap ontstaan met voldoende sociaal kapitaal. De moslimminderheid wordt dan een pluspunt.’ Dat schrijft de Amsterdamse stadsdeelvoorzitter Ahmed Marcouch in een interne brief aan andere stadsdeelvoorzitters in Amsterdam-West. De PvdA-bestuurder haakt in op de actuele discussie om het aantal stads-delen in Amsterdam te verkleinen. Marcouch is voor en ziet een super-stadsdeel voor zich, een stad op zich: Nieuw West. Hij schrijft: ‘Er is een wezenlijk verschil tussen west binnen de ring en west buiten de ring.’

Marcouch ziet allerlei voordelen in een groot, nieuw stadsdeel buiten de ringweg (concurrentie met Purmerend en Almere, de bouw van wolkenkrabbers, uitbreiding van de universiteit), maar schrijft ook: ‘Nieuw West kan zich toeleggen op de integratie van immigranten.’ Wie wil kan zijn ‘geloof in Nieuw West’ ook letterlijk opvatten, namelijk als moslimgeloof. Is het verstandig voor een stadsbestuurder om een ‘bloeiende moslimgemeenschap’ te bepleiten? VVD-Kamerlid en integratiewoordvoerder Paul de Krom zegt: ‘Als hij bedoelt te zeggen dat hij de moslimgemeenschap wil versterken, of dat hij een specifieke moslimwijk in Amsterdam wil creëren, zou ik dat heel ongelukkig vinden. In een seculiere samenleving moeten bestuurders zich niet laten leiden door hun geloof.’ Zijn PvdA-collega Jeroen Dijsselbloem zegt: ‘Ik begrijp niet wat hij bedoelt. Moslimgemeenschappen vormen zich om moskeeën en niet rond stadsdeelgrenzen.’

Vorig jaar raakte Marcouch in opspraak toen hij voorstelde voortaan islamonderwijs te geven op openbare scholen. Drie leden van de Slotervaartse deelraad stapten vervolgens uit de PvdA. Een van hen, Clyde Moerlie, reageert na lezing van de brief van Marcouch: ‘Een heel merkwaardige uitspraak. Maar het past wel binnen zijn denken. Ik zie weinig in het eenzijdige walhalla dat Marcouch wenst neer te zetten. Waarschijnlijk een stadsdeel waar ambtenaren vrouwen geen hand hoeven te geven, met islamlessen op openbare scholen. Wij dachten dat we bij de PvdA lid waren van een seculiere partij, maar Marcouch ziet het vooral als zijn plicht om als goed moslim de islam te verspreiden.’

PVV-leider Geert Wilders heeft aangekondigd Kamervragen over de kwestie te stellen. Marcouch zelf was niet bereikbaar voor commentaar.
Bron: http://www.depers.nl/binn(...)-superstadsdeel.html

Een vreemd verhaal vind ik het. Hoe kun je mensen nou integreren wanneer je ze juist afzondert in een eigen wijk? Onderzoek wijst juist uit dat allochtonen die tussen Nederlanders wonen, zich veel meer Nederlander voelen. Dit voorstel van Marcouch doet toch denken aan een soort mini-Marokko.
pi_64942417
Uit het gesloten topic nog de kamervragen die de PVV stelt:
http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1526&Itemid=1
  maandag 12 januari 2009 @ 11:22:01 #3
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_64942429
quote:
Op maandag 12 januari 2009 11:16 schreef isogram het volgende:
Een merkwaardig voorstel van PvdA-bestuurder Marcouch:
[..]

Bron: http://www.depers.nl/binn(...)-superstadsdeel.html

Een vreemd verhaal vind ik het. Hoe kun je mensen nou integreren wanneer je ze juist afzondert in een eigen wijk? Onderzoek wijst juist uit dat allochtonen die tussen Nederlanders wonen, zich veel meer Nederlander voelen. Dit voorstel van Marcouch doet toch denken aan een soort mini-Marokko.
Misschien wil hij juist wel dat er niet geintegreerd wordt? Want dan zouden ze wel eens van hun geloof kunnen vallen? Want dat kan natuurlijk niet voor zo'n opperwezenvrezend persoon als Marcouch.

Achterlijk plan. Maar dat ben ik ondertussen gewend van dit stadsdeelbestuur (dus niet alleen Marcouch, maar het hele bestuur)
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_64942450
In Den Haag doet men dit ook voor de Chineese gemeenschap; in de omgeving van de boekhorststraat is een soort China-town gecreëerd met een concentratie can chinese winkeltjes en chinese architectuur. Hier doet verder niemand moeilijk over, integendeel de nederlanders staan te hijgen bij het idee alleen al. Maar een marokkanse ministaat in Amsterdam is toch net weer een heel ander iets.
pi_64942673
quote:
Op maandag 12 januari 2009 11:23 schreef buachaille het volgende:
Maar een marokkanse ministaat in Amsterdam is toch net weer een heel ander iets.
Waar zie jij staan dat Marcouch een MiniMarakech wil maken?
FOK! verstandig, lees een P.I.
  maandag 12 januari 2009 @ 11:40:17 #6
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_64942972
Moslimtown in Nederland Die vent is gek !
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_64943064
quote:
Op maandag 12 januari 2009 11:29 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Nu ja...
‘stad op zich’
"Er kan een bloeiende moslimgemeenschap ontstaan"
"Wie wil kan zijn ‘geloof in Nieuw West’ ook letterlijk opvatten, namelijk als moslimgeloof."

Bijvoorbeeld.

Ik vind het idee van Marcouch best, zolang het maar goed wordt uitgevoerd. Nieuw-West als zelfstandige gemeente, net als Amstelveen, Ouderamstel en Diemen. Maar uiteraard zónder het westelijk havengebied, zónder de kantoren van Sloterdijk (want dat ligt allemaal net niet in Nieuw-West) en zónder miljardeninvesteringen in de stadsvernieuwing. Kortom, een gemeente met vooral véél problemen en nauwelijks werkgelegenheid. Maar als Marcouch dat graag wil...
pi_64943191
Ik las het net.

Ik moest ook gelijk denken aan een wijk met gelijkgestemden.
Lijkt me het allerslechtste plan ooit.

Of je moet voor segregatie zijn, dan is dit plan pas het begin.
pi_64943314
Een soort Gaza dus?
pi_64943425
quote:
In Den Haag doet men dit ook voor de Chineese gemeenschap; in de omgeving van de boekhorststraat is een soort China-town gecreëerd met een concentratie can chinese winkeltjes en chinese architectuur. Hier doet verder niemand moeilijk over, integendeel de nederlanders staan te hijgen bij het idee alleen al. Maar een marokkanse ministaat in Amsterdam is toch net weer een heel ander iets.
Dat heb je op meerdere plaatsen in Nederland, maar de Chinezen deden dat uit zichzelf, en hebben ook geen buurthuizen en subsidies nodig, en veroorzaken ook geen overlast.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_64943473
Onze eigen Gazastrook
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_64943675
quote:
Op maandag 12 januari 2009 11:52 schreef raptorix het volgende:
Dat heb je op meerdere plaatsen in Nederland, maar de Chinezen deden dat uit zichzelf, en hebben ook geen buurthuizen en subsidies nodig, en veroorzaken ook geen overlast.
Jawel, na Oud&Nieuw ligt het daar altijd vol met rood papier.
Vreselijk!
pi_64943801
Het staat mensen vrij om zich te vestigen waar ze willen. Ik zie niet in waarom de overheid daar een rol in dient te spelen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_64944206
quote:
Op maandag 12 januari 2009 12:03 schreef Monolith het volgende:
Het staat mensen vrij om zich te vestigen waar ze willen. Ik zie niet in waarom de overheid daar een rol in dient te spelen.
De overheid moet mensen zo min mogelijk belemmeren in hun keuzevrijheid, maar enige sturing is soms best wenselijk. Vergelijk het maar met verkeersregels. Je mag met je auto bijna overal rijden, maar er gelden wel maximumsnelheden.

Het lijkt me niet bevorderlijk dat we complete wijken creëren waar allochtonen afgezonderd kunnen gaan wonen. Het lijkt me vragen om problemen; iets dat je niet moet willen. Verder moet de overheid de groei van een religie niet willen faciliteren.
  maandag 12 januari 2009 @ 12:20:47 #15
19242 yavanna
Results may vary.
pi_64944337
Het idee past inderdaad wel in zijn denken. Zolang het bij denken blijft, vind ik het geen probleem.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  maandag 12 januari 2009 @ 12:21:46 #16
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_64944371
Het is voor mij als autochtone bewoner van Slotervaart toch wel een geruststelling dat we Marcouch als stadsdeelvoorzitter hebben.
  maandag 12 januari 2009 @ 12:29:19 #17
3542 Gia
User under construction
pi_64944627
quote:
Chinezen richten dan ook echt gigantische Chinese tempels op en willen een eigen wetgeving, die op sommige punten boven de Nederlandse staat.
Chinezen bezorgen in zo'n enclave dan ook echt voor heel veel problemen. Ze spugen op andersgestemden en jagen iedereen weg uit hun wijk.

Kom op zeg, het is toch allang duidelijk dat Marokkanen het best integreren als ze tussen de autochtonen wonen. Ze veroorzaken dan tenminste geen overlast.
Een compleet Marokkaanse enclave lijkt me echt onwenselijk. Wat is dan het volgende? Een Sharia-wetgeving alleen voor die wijk?
pi_64944824
quote:
Op maandag 12 januari 2009 12:29 schreef Gia het volgende:
Kom op zeg, het is toch allang duidelijk dat Marokkanen het best integreren als ze tussen de autochtonen wonen. Ze veroorzaken dan tenminste geen overlast.
Een compleet Marokkaanse enclave lijkt me echt onwenselijk. Wat is dan het volgende? Een Sharia-wetgeving alleen voor die wijk?
quote:
Op maandag 12 januari 2009 11:29 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Marcouch zegt nergens dat-ie een Marokkaanse enclave wil maken.
pi_64944828
In een ander bericht las ik dat vrouwen zonder hoofddoek deze wijk of dit stadsdeel dan niet inkomen. Belachelijk, ben het er niet mee eens.
  maandag 12 januari 2009 @ 12:36:07 #20
144262 thewishmaster
pi_64944871
quote:
Op maandag 12 januari 2009 12:34 schreef nummer_zoveel het volgende:
In een ander bericht las ik dat vrouwen zonder hoofddoek deze wijk of dit stadsdeel dan niet inkomen. Belachelijk, ben het er niet mee eens.
We kunnen ook lichtelijk gaan overdrijven hoor . Slotervaart heeft z'n goede en z'n slechte delen.
pi_64944959
quote:
Op maandag 12 januari 2009 12:36 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

We kunnen ook lichtelijk gaan overdrijven hoor . Slotervaart heeft z'n goede en z'n slechte delen.
Ik bedoel dat dit de plannen zijn van deze meneer.
pi_64944986
quote:
Op maandag 12 januari 2009 12:38 schreef nummer_zoveel het volgende:
Heb je een bron voor je nogal baude uitspraak?
pi_64945075
quote:
Op maandag 12 januari 2009 12:39 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Heb je een bron voor je nogal baude uitspraak?
In de OP van dit topic wordt erover gesproken. Maar zie nu idd dat dat een uitspraak van de TS is.

Marcouch wil Islamitisch concentratiekamp
  maandag 12 januari 2009 @ 12:42:18 #24
3542 Gia
User under construction
pi_64945076
quote:
Op maandag 12 januari 2009 12:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

[..]

Marcouch zegt nergens dat-ie een Marokkaanse enclave wil maken.
Nee, inderdaad, niet met zoveel woorden. Echter vragen andere politici zich ook af wat hij precies bedoelt.
Hij praat wat in onduidelijke termen, maar het lijkt me dat het hier dan toch wel op neer gaat komen. Een eigen wijk vooral voor moslims.
En tja, dan krijg je vanzelf zaken als 'vrouwen zonder hoofddoek de wijk uitsturen'. M.a.w. Ik zou daar dan niet zonder hoofddoek rond mogen lopen en dat moeten wij maar accepteren?

Dacht het niet.
  maandag 12 januari 2009 @ 12:42:22 #25
144262 thewishmaster
pi_64945079
quote:
Op maandag 12 januari 2009 12:38 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Sorry, dat heb ik dan verkeerd begrepen. Om even on-topic te blijven. Marcouch komt op mij over als een wolf in schaapskleren. In eerste instantie kwam hij over als een gematigd politicus, die aangaf dat relmarokkanen hard aangepakt moesten worden. Waarschijnlijk passen de invoering van koranlessen en islamitisch nieuw-west meer bij zijn ware identiteit. En dan nog te bedenken dat hij werd genoemd als opvolger als staatssecretaris van sociale zaken van Aboutaleb.
pi_64945429
Nou ja, ben het er alsnog niet mee eens.

In Nederland zijn staat en geloof van elkaar gescheiden, geloof vindt plaats binnen gebedshuizen, bv een moskee of een kerk en niet in stadswijken. We hebben ook geen christelijke wijken of joodse wijken in dit land.
pi_64945477
quote:
Op maandag 12 januari 2009 12:16 schreef isogram het volgende:

[..]

De overheid moet mensen zo min mogelijk belemmeren in hun keuzevrijheid, maar enige sturing is soms best wenselijk. Vergelijk het maar met verkeersregels. Je mag met je auto bijna overal rijden, maar er gelden wel maximumsnelheden.
Ik vind dat helemaal niet wenselijk, zeker niet in dit geval.
pi_64945623
quote:
Op maandag 12 januari 2009 12:42 schreef nummer_zoveel het volgende:

In de OP van dit topic wordt erover gesproken. Maar zie nu idd dat dat een uitspraak van de TS is.

Marcouch wil Islamitisch concentratiekamp
Excuses, ik had een beetje een rebellerende bui vanmorgen en schoot iets te ver door

De opmerking dat vrouwen zonder hoofddoek de wijk uit worden gestuurd is dus door mij zelf verzonnen en niet een regel voor deze wijk.
pi_64945671
Tja, Marcouch. Lang heeft hij zijn orgasme kunnen bedwingen, maar nu sijpelt het zaad der intolerantie er toch langzaam uit.
  maandag 12 januari 2009 @ 13:37:59 #30
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_64947141
De oplossing komt vanzelf, net als bij de witte scholen. Na enige tijd zal er helemaal geen speciale wijk gecreeerd hoeven te worden want dan is hij vanzelf ontstaan. Net zoals er steeds minder witte scholen komen in Amsterdam.
The End Times are wild
pi_64947150
quote:
Op maandag 12 januari 2009 12:42 schreef Gia het volgende:
Nee, inderdaad, niet met zoveel woorden. Echter vragen andere politici zich ook af wat hij precies bedoelt.
Hij praat wat in onduidelijke termen, maar het lijkt me dat het hier dan toch wel op neer gaat komen. Een eigen wijk vooral voor moslims.
Moslims ja, niet Marokkanen dus, zoals jij (en velen) in dit topic nogal hoofdeloos elkaar nakwekken.
quote:
En tja, dan krijg je vanzelf zaken als 'vrouwen zonder hoofddoek de wijk uitsturen'. M.a.w. Ik zou daar dan niet zonder hoofddoek rond mogen lopen en dat moeten wij maar accepteren?

Dacht het niet.
a. Dit is nogal gespeculeer natuurlijk.
b. Het is een plan, een proefballon. Het komt nooit tot uitvoering, dus waarom nu al door insinuaties inspelen op onderbuikgevoelens?
pi_64947236
Zou ik er dan niet mogen wonen?
pi_64947569
Wat een domme reacties over gazastrook enzo..

Ik kom uit Amsterdam West en ik zou nergens anders opgegroeid willen zijn, zelfs niet in een ander deel van Amsterdam.

Wat betreft dit idee van Marcouch... sommige mensen lezen de dingen die ze willen lezen, hij zegt alleen maar logische dingen.
quote:
‘Er kan een bloeiende moslimgemeenschap ontstaan met voldoende sociaal kapitaal. De moslimminderheid wordt dan een pluspunt.’
Ik denk dat als je het over Moslims in Amsterdam West hebt, je het waarschijnlijk over de grootste allochtone gemeenschap in Nederland hebt, en sowieso een van de weinige echte gemeenschappen... de Afrikanen/Surinamers in Amsterdam Zuid-Oost zijn een andere echte gemeenschap.

Nergens anders in Nederland kom je zoveel allochtonen van dezelfde afkomst (Marokkaans of Turks in West of Afrikaans/Surinaams in zuid-oost) of geloof (Islam) in zo een groot gebied tegen.

Marcouch doelt dus op deze (sinds de jaren 70/80 bestaande) gemeenschap en zegt alleen maar dat door het stichten van een superstadsdeel deze gemeenschap wellicht nog beter kan presteren.

Al zie ik zelf het nut van dat plan niet in, ik vind dat de verschillende stadsdelen gewoon zo moeten blijven, ze hebben allemaal hun eigen identiteit.
There was
a HOLE
here.
It's gone now.
pi_64948614
Segregatie ( )

(ik neem wel aan dat openbare voorzieningen in andere delen van de stad dan voor moslims ontoegankelijk worden)

[ Bericht 12% gewijzigd door Pony-Lover op 12-01-2009 14:27:03 ]
  maandag 12 januari 2009 @ 14:43:04 #35
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_64949555
quote:
Op maandag 12 januari 2009 13:48 schreef PastorOfMuppets het volgende:

Marcouch doelt dus op deze (sinds de jaren 70/80 bestaande) gemeenschap en zegt alleen maar dat door het stichten van een superstadsdeel deze gemeenschap wellicht nog beter kan presteren.
*Nóg beter presteren* ??? wat voor geweldigs presteren ze nu dan al ??

Volgens mij worden grote wijken vol met allochtonen niet voor niks meestal als achterstandswijken genoemd....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_64949714
Fantastisch plan. En bouw er ook meteen een muur omheen.
pi_64950103
quote:
Op maandag 12 januari 2009 14:43 schreef deedeetee het volgende:

[..]

*Nóg beter presteren* ??? wat voor geweldigs presteren ze nu dan al ??

Volgens mij worden grote wijken vol met allochtonen niet voor niks meestal als achterstandswijken genoemd....
Jongeren presteren steeds beter in het onderwijs. (in heel Nederland trouwens)
There was
a HOLE
here.
It's gone now.
pi_64951251
Als het een mini-Marrakech wordt, zal ik er zeker naartoe verhuizen!
Allah Al Watan Al Malik
pi_64951314
quote:
Op maandag 12 januari 2009 15:21 schreef Mutant01 het volgende:
Als het een mini-Marrakech wordt, zal ik er zeker naartoe verhuizen!
Alleen als ze het weer weten te simuleren.
pi_64951371
quote:
Op maandag 12 januari 2009 15:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Alleen als ze het weer weten te simuleren.
Hmm, dat is waar.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 12 januari 2009 @ 15:27:22 #41
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64951509
Prima toch? Alle Marokkanen bij elkaar in hun eigen superstadsdeel. Muurtje er omheen en we hebben nergens meer last van!
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_64951536
Mooi precedent. Wanneer komen de Hollander-only wijken?
pi_64951549
quote:
Op maandag 12 januari 2009 15:27 schreef Lemmeb het volgende:
Prima toch? Alle Marokkanen bij elkaar in hun eigen superstadsdeel. Muurtje er omheen en we hebben nergens meer last van!
Great minds think alike
  maandag 12 januari 2009 @ 15:29:47 #44
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64951609
quote:
Op maandag 12 januari 2009 15:27 schreef Hamilcar het volgende:
Mooi precedent. Wanneer komen de Hollander-only wijken?
Die zijn er al, alleen niet of nauwelijks meer in de Randstad.
pi_64951621
quote:
Op maandag 12 januari 2009 15:27 schreef Lemmeb het volgende:
Werkt in de VS fabeltastisch toch!
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 12 januari 2009 @ 15:30:44 #46
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64951637
quote:
Op maandag 12 januari 2009 15:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Werkt in de VS fabeltastisch toch!
Hebben ze daar ook al Marokkanen???
pi_64951677
quote:
Op maandag 12 januari 2009 15:30 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Hebben ze daar ook al Marokkanen???
Een paar honderdduizend.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 12 januari 2009 @ 15:34:49 #48
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64951800
quote:
Op maandag 12 januari 2009 15:32 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Een paar honderdduizend.
En die zitten allemaal in hun eigen stadsdeel met een muurtje erom?
pi_64951948
quote:
Op maandag 12 januari 2009 15:34 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

En die zitten allemaal in hun eigen stadsdeel met een muurtje erom?
Nee, maar ik had het ook niet over hen specifiek. Daar hebben ze andere bevolkingsgroepen die binnen een eigen stadsdeel met muur wonen.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 12 januari 2009 @ 15:42:01 #50
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_64952101
Wat ik me afvraag is wat voor rel er zou zijn geweest indien er een LPF raadslid in Rotterdam had geopperd om er een wijk aan te wijzen waar een bloeiende joods-christelijke gemeenschap kan ontstaan.
De marcouch is knettergek. Ik hoop echt dat ze hem eruit flikkeren.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  maandag 12 januari 2009 @ 15:42:42 #51
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64952127
quote:
Op maandag 12 januari 2009 15:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, maar ik had het ook niet over hen specifiek. Daar hebben ze andere bevolkingsgroepen die binnen een eigen stadsdeel met muur wonen.
Jep, en helemaal vrijwillig!
pi_64952134
quote:
Op maandag 12 januari 2009 15:42 schreef pisnicht het volgende:
Wat ik me afvraag is wat voor rel er zou zijn geweest indien er een LPF raadslid in Rotterdam had geopperd om er een wijk aan te wijzen waar een bloeiende joods-christelijke gemeenschap kan ontstaan.
De marcouch is knettergek. Ik hoop echt dat ze hem eruit flikkeren.
Op landelijk politiek niveau wordt met regelmaat de joods-christelijke cultuur aangehaald hoor.
Allah Al Watan Al Malik
pi_64952160
quote:
Op maandag 12 januari 2009 15:42 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Jep, en helemaal vrijwillig!
Net als dit vrijwillig zou zijn, of zie jij enige vorm van verplichting?
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 12 januari 2009 @ 15:44:18 #54
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64952214
quote:
Op maandag 12 januari 2009 15:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Net als dit vrijwillig zou zijn, of zie jij enige vorm van verplichting?
Nee, en daarom is het concept ook juist zo goed!
pi_64952300
quote:
Op maandag 12 januari 2009 15:44 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nee, en daarom is het concept ook juist zo goed!
Psies, diegene die dat willen kunnen er naartoe gaan, ongeacht religie, achtergrond of wat dan ook. Het is dus feitelijk een gewone wijk!
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 12 januari 2009 @ 15:48:07 #56
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64952369
quote:
Op maandag 12 januari 2009 15:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Psies, diegene die dat willen kunnen er naartoe gaan, ongeacht religie, achtergrond of wat dan ook. Het is dus feitelijk een gewone wijk!
Neehoor, het wordt een echte moslimhemel, voornamelijk gericht op Marokkanen. Welke Marokkaan wil daar straks nu niet wonen?
  maandag 12 januari 2009 @ 15:48:46 #57
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_64952399
quote:
Op maandag 12 januari 2009 15:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Op landelijk politiek niveau wordt met regelmaat de joods-christelijke cultuur aangehaald hoor.
Alleen gaat het dan over onderwerpen van een heel andere strekking en slaat je opmerking dus als een tang op een varken. Je snapt toch wel wat ik ermee bedoel of niet?
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
pi_64952829
Ik snap niet dat de PvdA nog niet over dit idee is gevallen: een super stadsdeel impliceert centralisering van macht, en (dus) een vermindering van het aantal stadsdelen, dus minder ambtenaren. Zul je zien dat Marcouch stiekem op de loonlijst van de VVD staat
pi_64952847
quote:
Op maandag 12 januari 2009 15:48 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Neehoor, het wordt een echte moslimhemel, voornamelijk gericht op Marokkanen. Welke Marokkaan wil daar straks nu niet wonen?
Een echte moslimhemel? Want Marokkanen staan er om bekend zo islamitisch te zijn.
Allah Al Watan Al Malik
pi_64952932
quote:
Op maandag 12 januari 2009 15:58 schreef Diederik_Duck het volgende:
Ik snap niet dat de PvdA nog niet over dit idee is gevallen: een super stadsdeel impliceert centralisering van macht, en (dus) een vermindering van het aantal stadsdelen, dus minder ambtenaren. Zul je zien dat Marcouch stiekem op de loonlijst van de VVD staat
Dat was trouwens wat ik veronderstelde toen ik TT las.
Allah Al Watan Al Malik
pi_64953555
Ik woon zelf in Amsterdam en heb wel eens rondgefietst in Nieuw-West en geuzenveld.
Echt onwijs barre toestanden. Je ziet echt alleen maar moslims rondlopen.
Het is in de praktijk al een soort staat binnen een staat. Veel moskeeen, islamitische scholen, er
wordt nauwelijks nog nederlands gesproken. Je ziet daar ook veel vrouwen in burqas rondlopen
Wel apart, enkele kilometers verderop in de binnenstad ziet de wereld er een stuk anders uit.
Had laatst met een maat van me over die in nieuw-west woont. Die mensen die daar wonen komen nooit in het centrum.
Die blijven rondhangen in hun eigen straat, hooguit gaan ze naar de markt. Veel werkloosheid daar ook.
  maandag 12 januari 2009 @ 16:48:19 #62
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64955032
quote:
Op maandag 12 januari 2009 16:14 schreef MartyMcfly het volgende:
edit

[ Bericht 14% gewijzigd door Frutsel op 12-01-2009 21:45:27 (voegt niets toe - bash) ]
pi_64955248
Verschrikkelijk, rondlopende moslims ! Het moet niet gekker worden!
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 12 januari 2009 @ 16:54:48 #64
3542 Gia
User under construction
pi_64955324
quote:
Op maandag 12 januari 2009 15:48 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

edit

[ Bericht 5% gewijzigd door Frutsel op 12-01-2009 21:46:47 (bash - zucht) ]
  maandag 12 januari 2009 @ 16:56:53 #65
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64955429
ik wil eerst nog de ware intenties van marcouch uit zijn eigen mond horen. want zoals ik het nu lees, begrijp ik wel dat er grappig wordt gedaan over een eigen stad en dan muren er om heen en zo dan verwachten dat mensen zich niet meer buiten die muren begeven, probleem opgelost. klaar! dat vind ik persoonlijk iets te naïef c.q humoristisch gedacht.

tot zo ver vind ik het op zijn minst een plan dat eigenlijk het failliet van het culturele smeltkroes(syn)droom inluidt. vreemd om dit van een pvda-er te horen die, naar ik mag aannemen, ook eerst met zijn meerderen heeft communiceerd dat hij een ludiek plan heeft gefrutseld en openbaar gaat maken?

je kan met zulke plannen natuurlijk niet heel erg veel niet-moslims verwachten.

[ Bericht 2% gewijzigd door zoalshetis op 12-01-2009 17:24:19 ]
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_64955431
quote:
Op maandag 12 januari 2009 16:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik hoop allemaal!! Ruimt lekker op, hier in Helmond.
Ow, over Helmond zou ik je geen zorgen maken. Een grote tokkiebuurt, dus die Marokkanen zullen er zeker weg gaan! Veel slechter dan Helmond kan het niet wezen!
Allah Al Watan Al Malik
pi_64955749
Wie had het ook alweer over de 5de colonne in de Nederlandse maatschappij?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_64956027
quote:
Op maandag 12 januari 2009 16:54 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik hoop allemaal!! Ruimt lekker op, hier in Helmond.
Hoeveel Marokkanen zitten er daar, drie?
  maandag 12 januari 2009 @ 17:11:15 #69
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64956068
quote:
Op maandag 12 januari 2009 17:10 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

edit

[ Bericht 1% gewijzigd door Frutsel op 12-01-2009 21:44:42 (troll) ]
pi_64956358
Mogen we er dan eigenlijk ook een grote betonnen muur omheen bouwen?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 12 januari 2009 @ 17:25:16 #71
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64956727
quote:
Op maandag 12 januari 2009 17:17 schreef Strolie75 het volgende:
Mogen we er dan eigenlijk ook een grote betonnen muur omheen bouwen?
als je dat doet, verpest je de expantie drang en moeten we straks in elk huis een schuilkelder bouwen...
pi_64956854
Ik blijf het merkwaardig vinden, waarom de marokkaanse nederlanders zo graag gesepareerd willen worden van de autochtone bevolking. Ik ben van mening dat juist 'gemengde' wijken voor alle partijen het meest interessante is.
Daarbij komt, maar dat is mijn bescheiden mening, dat in ons land, die gestoeld is op een Joods-christelijke cultuur, minder aandacht moet komen voor het bouwen van moskeeen en dergelijke. Gebedshuizen zijn prima, maar dat tegen elkaar opbieden (kijk, de mijne is lekker veel groter) moet eens stoppen.
  maandag 12 januari 2009 @ 18:03:25 #73
3542 Gia
User under construction
pi_64958128
quote:
Op maandag 12 januari 2009 16:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ow, over Helmond zou ik je geen zorgen maken. Een grote tokkiebuurt, dus die Marokkanen zullen er zeker weg gaan! Veel slechter dan Helmond kan het niet wezen!
Vooralsnog wonen juist de Marokkanen in de Tokkiewijken (lees: binnenstad)
Het zou enorm verfrissend zijn als ze allemaal verhuizen naar Amsterdam West.
  maandag 12 januari 2009 @ 18:04:58 #74
3542 Gia
User under construction
pi_64958180
quote:
Op maandag 12 januari 2009 17:10 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

De binnenstad wordt hier "klein marokko" genoemd.
  maandag 12 januari 2009 @ 18:11:58 #75
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64958371
quote:
Op maandag 12 januari 2009 18:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Vooralsnog wonen juist de Marokkanen in de Tokkiewijken (lees: binnenstad)
Het zou enorm verfrissend zijn als ze allemaal verhuizen naar Amsterdam West.

lijkt me niet dé oplossing.
pi_64958713
edit

[ Bericht 98% gewijzigd door Frutsel op 12-01-2009 21:44:17 (voegt niets toe) ]
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  maandag 12 januari 2009 @ 18:29:41 #77
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64958875
genoeg grond in de ingenomen sahara dunkt mij.
  maandag 12 januari 2009 @ 18:31:46 #78
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64958936
quote:
Op maandag 12 januari 2009 18:11 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

lijkt me niet dé oplossing.
Jawel! Hoezo niet? Of woon jij daar zelf ook? Mensen zoals jij krijgen dan natuurlijk een ander, beter huis aangeboden op kosten van de staat.
pi_64959005
de Markerwaard
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
  maandag 12 januari 2009 @ 18:53:14 #80
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64959620
quote:
Op maandag 12 januari 2009 18:31 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Jawel! Hoezo niet? Of woon jij daar zelf ook? Mensen zoals jij krijgen dan natuurlijk een ander, beter huis aangeboden op kosten van de staat.
ik woon niet in west, maar ik zie persoonlijk niks in zo'n megaproject. iets zegt niet in mijn onderbuik, maar achterhoofd dat het geen goed plan zal worden.

ik wacht natuurlijk nog wel even de glunderende toespraak van hem in pauw & witteman, of zoiets, af.
pi_64960444
quote:
Op maandag 12 januari 2009 16:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat was trouwens wat ik veronderstelde toen ik TT las.
GMTA
pi_64961908
quote:
Op maandag 12 januari 2009 12:42 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Sorry, dat heb ik dan verkeerd begrepen. Om even on-topic te blijven. Marcouch komt op mij over als een wolf in schaapskleren. In eerste instantie kwam hij over als een gematigd politicus, die aangaf dat relmarokkanen hard aangepakt moesten worden. Waarschijnlijk passen de invoering van koranlessen en islamitisch nieuw-west meer bij zijn ware identiteit. En dan nog te bedenken dat hij werd genoemd als opvolger als staatssecretaris van sociale zaken van Aboutaleb.
Dat is ook het eerste wat ik dacht toen ik dit 'nieuws' las.Een glijdende schaal indeed, hij heeft volgens mij best wel uitgekiende plannetjes in z'n hoofd, laat af en toe wat balonnetjes los, kijken wat de reacties zijn, voelsprieten in de samenleving.

Ik heb dit artikel al een poos in mijn sign, en niet voor niets: Wat wil Marcouch echt? Hou dat mannetje en zijn kornuiten in de smiezen, als die gedachten er zijn dan zou het best een stiekem streven kunnen zijn, in de kiem smoren en opzouten!
  maandag 12 januari 2009 @ 19:53:00 #83
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_64962066
quote:
Op maandag 12 januari 2009 11:54 schreef Strolie75 het volgende:
Onze eigen Gazastrook
Witte fosfor
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 12 januari 2009 @ 19:53:45 #84
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64962107
quote:
Op maandag 12 januari 2009 18:53 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ik woon niet in west, maar ik zie persoonlijk niks in zo'n megaproject. iets zegt niet in mijn onderbuik, maar achterhoofd dat het geen goed plan zal worden.
Het is ook helemaal geen goed plan...

edit

[ Bericht 13% gewijzigd door Frutsel op 12-01-2009 21:43:18 (rest was overbodig, toch?) ]
pi_64967051
Daar komt de uhm aap uit de mouw.
  maandag 12 januari 2009 @ 21:42:56 #86
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_64967381
Die Marcouch

Wolf in schaapskleren is het
Ik ben inmiddels overleden
pi_64970460
Ik ben tot inkeer gekomen. Gaarne, bouw tig van die wijken in Amsterdam! Hier zullen we ze niet missen :p
  dinsdag 13 januari 2009 @ 08:22:32 #88
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64978746
quote:
Op maandag 12 januari 2009 12:34 schreef nummer_zoveel het volgende:
]

En dat geloof je dan gewoon?

Over belachelijk gesproken zeg....

Grappig ideetje dat nergens heen gaat omdat het iets mist.... Denk aan toegevoegde waarde, nut, etc.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_64978837
Achterlijke zooi.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 08:33:27 #90
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64978860
quote:
Op maandag 12 januari 2009 16:14 schreef MartyMcfly het volgende:
Ik woon zelf in Amsterdam en heb wel eens rondgefietst in Nieuw-West en geuzenveld.
Het is in de praktijk al een soort staat binnen een staat. Veel moskeeen, islamitische scholen, er
wordt nauwelijks nog nederlands gesproken. Je ziet daar ook veel vrouwen in burqas rondlopen
Wel apart, enkele kilometers verderop in de binnenstad ziet de wereld er een stuk anders uit.
Had laatst met een maat van me over die in nieuw-west woont. Die mensen die daar wonen komen nooit in het centrum.
Die blijven rondhangen in hun eigen straat, hooguit gaan ze naar de markt. Veel werkloosheid daar ook.
Gast, ga je lulkoek elders verkondigen
pi_64978893
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 08:33 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Ja, want het kan natuurlijk nooit zo zijn dat hij het beter weet dan de Oppermachtige Pappie_Culo, die vanachter zijn toetsenbord als ware InternetHeld de wereldpolitiek in de smiezen houdt, en alles, maar dan ook echt ALLES, van A-Z, beter weet. Hij is waarlijk alwetend o grote Pappie_Culo.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 08:44:03 #92
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64979023
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 08:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, want het kan natuurlijk nooit zo zijn dat hij het beter weet dan de Oppermachtige Pappie_Culo, die vanachter zijn toetsenbord als ware InternetHeld de wereldpolitiek in de smiezen houdt, en alles, maar dan ook echt ALLES, van A-Z, beter weet. Hij is waarlijk alwetend o grote Pappie_Culo.
Ik weet dat het beeld wat hij schetst niet juist is.

Maar evengoed enorm bedankt voor je vertrouwen

maar jij als niet-Amsterdammer weet het vast net zo goed hoor knul.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 08:44:17 #93
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_64979028
Gestoord plan. Daar hoeven ambtenaren dan zeker ook vrouwen geen hand te geven, worden geen vergunningen afgegeven voor cafés, wordt varkensvlees geweerd uit de supermarkt, wordt kerstversiering verboden en neemt het broederschap de taak van stadswachten over.

Het is helaas wel een kwestie van tijd vrees ik. Als er niet een beetje meer geintegreerd en gemixt wordt dan zijn er over 30 jaar onherroeplijk Islamitische wijken in de grote steden, met hun eigen gebruiken en cultuur.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_64979118
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 08:44 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Ik weet dat het beeld wat hij schetst niet juist is.
Verlicht ons met je Wijze Woorden, O Grote Amsterdammer.
quote:
Maar evengoed enorm bedankt voor je vertrouwen
Graag gedaan!
quote:
maar jij als niet-Amsterdammer weet het vast net zo goed hoor knul.
Zeg ik dat ergens dan
  dinsdag 13 januari 2009 @ 08:52:40 #95
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64979169
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 08:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Verlicht ons met je Wijze Woorden, O Grote Amsterdammer.
Valt mee, 1.81 volgens mij. Wat wou je weten?
quote:
Zeg ik dat ergens dan
Je wil zeggen dat je mijn repliek aangrijpt om me eens flink de waarheid te vertellen zonder dat je feitelijk weet waar het over gaat?

Ik ben geshockeerd Scorpie
pi_64979271
quote:
Je wil zeggen dat je mijn repliek aangrijpt om me eens flink de waarheid te vertellen zonder dat je feitelijk weet waar het over gaat?

Ik ben geshockeerd Scorpie
Aha, dus je geeft toe dat je een InternetHeld bent! We komen ergens. En doe ik ergens feitelijke uitspraken over de inhoud? Neen, mijn waarde Pappie, dat doe ik niet. Ik geef simpelweg mijn mening over uw postgedrag.
pi_64979363
Ik vind het idee, dat er een wijk speciaal voor allochtonen wordt aangelegd even raar als wanneer Wilders zou pleiten voor een wijk die speciaal voor (blanke) autochtonen zou worden aangelgd.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 09:06:02 #98
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64979365
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 09:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Aha, dus je geeft toe dat je een InternetHeld bent!
Kan ik als allround held moeilijk ontkennen. Ik zie alleen die bevestiging nergens zo expliciet staan.
quote:
En doe ik ergens feitelijke uitspraken over de inhoud? Neen, mijn waarde Pappie, dat doe ik niet. Ik geef simpelweg mijn mening over uw postgedrag.
Aha. Wellicht had je daarvoor beter een post van mijn hand over het tijd/ruimte continuum of de Oost-Turkmeense grondsamenstelling kunnen pakken waarde Scorpie

Anders PM je me je punt effe, is wellicht wat makkelijker.
pi_64981572
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 08:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hij heeft anders wel gelijk.

Ik ben zelf ook wel eens in Nieuw-West geweest. Daar heb ik niet één boerka gezien, niet één moskee met een minaret gezien. Lang niet iedereen is er moslim, en lang niet elke moslim draagt een hoofddoekje.

Verder hebben we op de universiteit een onderzoekje gedaan over Geuzenveld. We hebben toen allerlei cijfers bekeken en een aantal buurtbewoners geïnterviewd.

Het grootste probleem is natuurlijk de veiligheid, en dan gaat het vooral om:
- jongeren die op de bankjes op het marktplein zitten
- jongeren die over het marktplein fietsen terwijl dat niet mag
- inbraken
En vervolgens blijkt uit de politiecijfers dat Geuzenveld qua inbraken zowat het veiligste stadsdeel van de stad is.

Qua werkloosheid valt het daar ook best mee. Die ligt iets boven het gemidddelde, maar dat kan worden verklaard doordat in Geuzenveld meer allochtonen dan gemiddeld wonen, en die zijn over het algemeen nu eenmaal wat vaker werkloos. Allochtonen in Geuzenveld zijn dus niet vaker werkloos dan allochtonen elders, en autochtonen in Geuzenveld ook niet vaker dan autochtonen elders.

Kortom, het is absoluut geen kansloos, verpauperd stukje stad waar iedereen met een boerka loopt. Echt niet.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 12:02:04 #100
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64984626
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 08:33 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Tsja, ik kom niet graag in Amsterdam, maar heb me wel een paar keer in de omgeving van Slotervaart begeven en vond het zelf ook schrikbarend. Één groot islam-haat-getto. Alleen al de manier waarop al die lui je aankijken op straat. En heus, ben echt wel wat gewend, heb zelf in enkele minder frisse buurten in R'dam gewoond.

Nou kijk ik net zo boos en intimiderend terug, dus dat is het probleem niet. Maar er staan daar echt hele nare dingen te gebeuren.

Wel mooi meegenomen overigens dat Oud-Zuid lekker dicht in de buurt ligt.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 12:17:13 #101
161108 JohannesPaulus
Divide and conquer
pi_64985142
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 12:02 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Tsja, ik kom niet graag in Amsterdam, maar heb me wel een paar keer in de omgeving van Slotervaart begeven en vond het zelf ook schrikbarend. Één groot islam-haat-getto. Alleen al de manier waarop al die lui je aankijken op straat.
Ligt waarschijnlijk aan jezelf. Als ik zo naar je posts kijk, dan moet je bij jezelf zijn wat haat betreft.
In peace, sons bury their fathers; in war, fathers bury their sons. (484 BC–ca.425 BC, Herodotus)
He who knows when he can fight and when he cannot will be victorious. (c. 544 – 496 BC, Sun Tzu)
  dinsdag 13 januari 2009 @ 13:08:38 #102
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64986884
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 12:17 schreef JohannesPaulus het volgende:

[..]

Ligt waarschijnlijk aan jezelf. Als ik zo naar je posts kijk, dan moet je bij jezelf zijn wat haat betreft.
Voelde je je door mijn post persoonlijk aangesproken ofzo, dat je meteen op de man speelt?
pi_64987019
Sowieso, een Islam-haat ghetto.

Ik zou Lemmeb zijn uitspraken met 50 ton zout nemen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_64987977
en toch zit er een korrel(tje) waarheid in....
  dinsdag 13 januari 2009 @ 13:39:43 #105
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64988055
Ongetwijfeld. Maar dat geldt voor de meeste ongenuanceerde, haatdragende opmerkingen.

Men roept zelden tegen een dunne jongen dat die vieze vetklep zo fokking dik is dat ruimte-afval onder invloed van zijn enorme massa in ronde bogen rond zijn vetrollen samenklontert tot kleine maantjes.

Maar als ze het tegen die dikke zeggen is er ook weinig van waar. Maar er zit een korreltje waarheid in verborgen/
pi_64988574
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 08:22 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

]

En dat geloof je dan gewoon?

Over belachelijk gesproken zeg....

Grappig ideetje dat nergens heen gaat omdat het iets mist.... Denk aan toegevoegde waarde, nut, etc.
Als je het topic verder door had gelezen had je kunnen zien dat ik er ook al achter was.
pi_64990133
ik had het over de zogenaamde 'haat' die daar is tegen ons autochtonen...

tis ook eigenlijk geen haat, meer jaloezie, onwetendheid, achterlopende denkbeelden, wonen in krottige gare woningen in het saaiste en lelijkste stadsdeel van amsterdam etc.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 15:03:23 #108
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64990903
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 13:55 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Als je het topic verder door had gelezen had je kunnen zien dat ik er ook al achter was.
Niets ongaat jou ook he?
  dinsdag 13 januari 2009 @ 15:07:35 #109
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64991063
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 14:38 schreef kodama het volgende:

tis ook eigenlijk geen haat, meer jaloezie, onwetendheid, achterlopende denkbeelden, wonen in krottige gare woningen in het saaiste en lelijkste stadsdeel van amsterdam etc.
Het saaiste en lelijkste stadsdeel? Mwah. Het zijn er om te beginnen 3

Maar er zijn saaiere buurten, lelijkere buurten en criminelere buurten te vinden.

De opzet van de Westelijke tuinsteden is in principe beter dan soortgelijke wijken in het buitenland. Zo slecht is het allemaal heus niet.

Maar er wonen veel Marokkanen ja
pi_64991107
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 13:39 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ongetwijfeld. Maar dat geldt voor de meeste ongenuanceerde, haatdragende opmerkingen.

Men roept zelden tegen een dunne jongen dat die vieze vetklep zo fokking dik is dat ruimte-afval onder invloed van zijn enorme massa in ronde bogen rond zijn vetrollen samenklontert tot kleine maantjes.

Maar als ze het tegen die dikke zeggen is er ook weinig van waar. Maar er zit een korreltje waarheid in verborgen/
Die moet ik onthouden
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_64991411
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 14:38 schreef kodama het volgende:

Die haat zit tussen je oren, of je wil graag denken dat je gehaat wordt, maar de mensen daar haten geen autochtonen hoor... ik zie eerder dat jij mensen haat dan andersom.

Ik kan eigenlijk alleen maar voorbeelden bedenken van Marokkanen en Nederlanders die goed met elkaar op kunnen schieten. (mensen die elkaar kennen dan he, zoals scholieren, buren, enz)
There was
a HOLE
here.
It's gone now.
pi_64991591
quote:
Op maandag 12 januari 2009 11:54 schreef Strolie75 het volgende:
Onze eigen Gazastrook
Gaza ligt niet in Afrika................
  dinsdag 13 januari 2009 @ 15:22:16 #113
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64991685
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:16 schreef PastorOfMuppets het volgende:

[..]

Die haat zit tussen je oren, of je wil graag denken dat je gehaat wordt, maar de mensen daar haten geen autochtonen hoor... ik zie eerder dat jij mensen haat dan andersom.

Ik kan eigenlijk alleen maar voorbeelden bedenken van Marokkanen en Nederlanders die goed met elkaar op kunnen schieten. (mensen die elkaar kennen dan he, zoals scholieren, buren, enz)
Een hoop van de praktische problemen zitten hem er ook in dat we wel tijd hebben om elkaar vies aan te kijken, maar een normaal hallo is praktisch ondenkbaar (van twee kanten overigens).

Rare wereld, maar niets nieuws vrees ik.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 19:59:50 #114
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_65002847
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 15:20 schreef D-Flying het volgende:

[..]

Gaza ligt niet in Afrika................
Nee maar straks ligt Gaza II wel in Amsterdam
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_65005061
ik vraag me af hoeveel posters hier zelf een keer hebben rondgelopen in nieuw-west..
  dinsdag 13 januari 2009 @ 22:23:34 #116
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_65009005
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 20:51 schreef MartyMcfly het volgende:
ik vraag me af hoeveel posters hier zelf een keer hebben rondgelopen in nieuw-west..
Me moeder ze melkboer daar de fietsenmaker van
  dinsdag 13 januari 2009 @ 23:15:38 #117
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_65011611
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 22:23 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Me moeder ze melkboer daar de fietsenmaker van
rot op fijne gozer. dat het toevallig jouw stadsdeel is, neemt niet weg dat het geen verrot stadsdeel is. ouwe!!
  dinsdag 13 januari 2009 @ 23:45:22 #118
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_65012902
Rare meneer... Ik woon daar heul niet.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 23:49:58 #119
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_65013114
Wonen kan op het laagste punt van Europa
Uitgegeven: 13 januari 2009 21:39
Laatst gewijzigd: 13 januari 2009 21:39

ROTTERDAM - Ondanks het veranderende klimaat kan er worden gebouwd op het laagste punt van Europa. Er is toekomst voor wonen en bedrijven in de Zuidplaspolder. Dat is de belangrijkste conclusie van het onderzoek ''Hotspot Zuidplaspolder", dat donderdag wordt gepresenteerd.
In de polder tussen Rotterdam, Zoetermeer en Gouda willen gemeenten en de provincie Zuid-Holland tussen 2010 en 2020 7000 woningen bouwen. Ook komen er bedrijven en kassen, maar ook extra natuur en ruimte voor waterberging.

De Zuidplas is met 6,75 meter onder NAP de diepste polder van Europa en de plannen bleven dan ook niet zonder kritiek. Het onderzoek moest uitwijzen of de plannen wel bestand waren tegen een klimaatsverandering.

Badkuip

Het antwoord daarop luidt bevestigend. De bouwplannen zijn klimaatbestendig. Het beeld dat door klimaatveranderingen dijkdoorbraken dreigen en de polder als een badkuip volloopt, klopt volgens de onderzoekers niet.

Ook al stijgt de zeespiegel, in de polder neemt volgens hen de kans op overstromingen niet toe. De stormvloedkering bij Krimpen aan den IJssel en Maeslantkering bieden voldoende veiligheid. In de plannen is al rekening gehouden met het risico van overstromingen.

Op de meest kwetsbare gebieden in het veenachtige zuiden is geen bebouwing gepland. Maatregelen als het verhoogd aanleggen van wegen en woningen op palen vergroten de veiligheid.

© ANP

daar en verder geen centimeter voor marokkanen.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 23:52:19 #120
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_65013223
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 23:45 schreef Pappie_Culo het volgende:
Rare meneer... Ik woon daar heul niet.
wat zit je dan anderen te verordoneren dat ze geen gelijk hebben? het is een kankerbuurt. en ja, het is een en al hoofddoek, behalve de (autochtone)winkels die nog een klein beetje leven hebben. de rest is kapot omdat 'moslims' niet zo hard willen werken en hun vrouwen hooguit een uur per dag boodschappen mogen doen.

zeg dat het anders is...
  dinsdag 13 januari 2009 @ 23:55:10 #121
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_65013347
quote:
Ik woon in de Baarsjes , dat ligt er naast , alleen de Baarsjes is wel beter om te wonen dan Slotervaart
  woensdag 14 januari 2009 @ 00:01:40 #122
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_65013604
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 23:52 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat zit je dan anderen te verordoneren dat ze geen gelijk hebben? het is een kankerbuurt. en ja, het is een en al hoofddoek, behalve de (autochtone)winkels die nog een klein beetje leven hebben. de rest is kapot omdat 'moslims' niet zo hard willen werken en hun vrouwen hooguit een uur per dag boodschappen mogen doen.

zeg dat het anders is...
Dat heb ik al een paar keer gedaan volgens mij. En ik zeg ook niet dat het een superleuke buurt is, maar dat is het met één en al blanken ook niet.

Maar het ligt er maar aan welke buurt je naar kijkt. Er zijn hele stukken die gewoon een normale doodsaaie buurt zijn, maar dan allochtoon.

Voor sommigen is dat op zich al reden genoeg om maar wat te lullen over ghetto zus, ghetto zo... Hou toch op.
  woensdag 14 januari 2009 @ 00:05:28 #123
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_65013762
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 00:01 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Dat heb ik al een paar keer gedaan volgens mij. En ik zeg ook niet dat het een superleuke buurt is, maar dat is het met één en al blanken ook niet.

Maar het ligt er maar aan welke buurt je naar kijkt. Er zijn hele stukken die gewoon een normale doodsaaie buurt zijn, maar dan allochtoon.

Voor sommigen is dat op zich al reden genoeg om maar wat te lullen over ghetto zus, ghetto zo... Hou toch op.
wat niet-amsterdammers zeggen zou mij mijn reet roesten. maar jij geeft niet toe dat het algehele beeld in die wijk redelijk gesloten, geheimzinnig, islamitisch en ünheimlich is? en dat er minder criminaliteit is, is omdat ze naar andere wijken gaan.

prima. maar zo werkt het niet als je echt voor de underdog bent. de underdog is daar namelijk de autochtoon.
  woensdag 14 januari 2009 @ 00:25:47 #124
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_65014451
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 00:05 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

wat niet-amsterdammers zeggen zou mij mijn reet roesten. maar jij geeft niet toe dat het algehele beeld in die wijk redelijk gesloten, geheimzinnig, islamitisch en ünheimlich is? en dat er minder criminaliteit is, is omdat ze naar andere wijken gaan.

prima. maar zo werkt het niet als je echt voor de underdog bent. de underdog is daar namelijk de autochtoon.
Je moet niet van alles een strijd willen maken. Dan krijg je die namelijk vanzelf.

En hoewel de bevolkingssamenstelling qua uiterlijk wellicht anders doet vermoeden zie ik in die buurten geen geheimzinnige enge dingen nee. Unheimlich? Een heel beperkt deel eigenlijk maar.

Maar misschien heb ik gewoon mazzel. Of misschien lezen ze mijn steekjes richting Israel op Fok en hoor ik er helemaal bij.
pi_65014872
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 00:05 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Geheimzinnig en unheimlich? Dat zegt dan meer over jou dan over die buurten.
  woensdag 14 januari 2009 @ 00:53:36 #126
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_65015351
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 00:25 schreef Pappie_Culo het volgende:

Maar misschien heb ik gewoon mazzel. Of misschien lezen ze mijn steekjes richting Israel op Fok en hoor ik er helemaal bij.
je geeft nu al toe dat het islamitisch is. en het is niet alleen het domste stadsdeel, maar ook het krimineelste. en dat ze in de buurt relatief veilig zijn is inherent aan de vele boefjes die niet bij hun buren stelen, maar in de pijp of andere stadsdelen. het is een groot boevennest in west en de vrouwen dragen 9 van de tien keer een hoofddoek en kijken heel erg nors voor zich uit.

kutbuurt, dankzij moslims, of niet in cotrol te houden enorme groep zoontjes van moslims, die geleerd hebben dat de autochtoon niet meer is dan een vies, vuil varken! joepie de fucking poepie.

wees er maar trots op.
  woensdag 14 januari 2009 @ 07:52:41 #127
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_65017749
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 00:53 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

je geeft nu al toe dat het islamitisch is. en het is niet alleen het domste stadsdeel, maar ook het krimineelste.
Crimineelste? Nee. Nooit geweest ook.
quote:
en dat ze in de buurt relatief veilig zijn is inherent aan de vele boefjes die niet bij hun buren stelen, maar in de pijp of andere stadsdelen. het is een groot boevennest in west en de vrouwen dragen 9 van de tien keer een hoofddoek en kijken heel erg nors voor zich uit.

kutbuurt, dankzij moslims, of niet in cotrol te houden enorme groep zoontjes van moslims, die geleerd hebben dat de autochtoon niet meer is dan een vies, vuil varken! joepie de fucking poepie.

wees er maar trots op.
Na deze post ben je volkomen lazarus knock-out gegaan op je toetsenbord?
  woensdag 14 januari 2009 @ 11:34:47 #128
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_65023275
quote:
Op maandag 12 januari 2009 12:29 schreef Gia het volgende:

[..]

Chinezen richten dan ook echt gigantische Chinese tempels op en willen een eigen wetgeving, die op sommige punten boven de Nederlandse staat.
Chinezen bezorgen in zo'n enclave dan ook echt voor heel veel problemen. Ze spugen op andersgestemden en jagen iedereen weg uit hun wijk.

Dat dus!

Chinezen kunnen zich tenminste gedragen in doen mee in der Nederlandse samenleving
Moslims staan over het algemeen aan de zij lijn van de maatschappij te huilen over het grote onrecht wat ze wordt aangedaan. Dan heb ik het nog niet eens over het wangedrag van een grote groep moslim jongeren.
  woensdag 14 januari 2009 @ 11:38:08 #129
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_65023407
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 09:06 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik vind het idee, dat er een wijk speciaal voor allochtonen wordt aangelegd even raar als wanneer Wilders zou pleiten voor een wijk die speciaal voor (blanke) autochtonen zou worden aangelgd.
Dan zou Nederland te klein zijn. Maargoed als autochtoon is het niet heel moeilijk om je af te zonderen van de prachtwijken. Je gaat gewoon in een wijk wonen waar men doorgaans 1.5x modaal verdient of hoger .

Geen moslim die je daar tegenkomt
  woensdag 14 januari 2009 @ 13:45:42 #130
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_65027999
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 11:34 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Dat dus!

Chinezen kunnen zich tenminste gedragen in doen mee in der Nederlandse samenleving
Moslims staan over het algemeen aan de zij lijn van de maatschappij te huilen over het grote onrecht wat ze wordt aangedaan. Dan heb ik het nog niet eens over het wangedrag van een grote groep moslim jongeren.
Binnen de Chinese gemeenschap in Amsterdam schijnt intimadite en afpersing heel gewoon te zijn.

Alleen komt de vuile was nooit buiten.

Maar goed, dan interesseert het mensen ook niet zo.
  woensdag 14 januari 2009 @ 13:49:13 #131
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65028118
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 13:45 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Binnen de Chinese gemeenschap in Amsterdam schijnt intimadite en afpersing heel gewoon te zijn.

We hebben er ook geen last van, want dat afpersen doen ze lekker onderling. Als die Marokkanen alleen elkaar zouden beroven en neersteken zou er ook geen haan naar kraaien. Lijkt me logisch.
  woensdag 14 januari 2009 @ 19:07:36 #132
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_65041417
quote:
ik woon er, vandaar dat ik misschien niet zo negatief ben
  woensdag 14 januari 2009 @ 21:34:03 #133
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_65048133
quote:

[..]

Dat is meestal onder elkaar , net zoals je over turken ook weinig hoort , omdat de criminele turken zich bezighouden met drugshandel en daar hebben mensen zoals jij en ik niet zo veel last van itt Marokkanen en Antillianen die zich vooral bezighouden met overvallen en berovingen
pi_65048224
De Pers. De Geert Fanclub.
  donderdag 15 januari 2009 @ 07:55:50 #135
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_65058767
quote:

[..]

Klopt. Dan interesseert het Jan met de pet niet, en waarom zou het hem interesseren?

Nederland is feitelijk behoorlijk tolerant, of noem het onverschillig. Het zal de gemiddelde Nederlander een worst zijn hoe jij je priveleven inricht, als een groep mensen vindt dat ze bij elke volle maan naar de Epense Hei moeten om daar in hun blote kont rond te dansen terwijl ze op willekeurige bosjes ejaculeren dan moeten ze dat vooral doen. Als mensen willen geloven in Allah, Boeddha, Shiva, Wodan of Jahweh dan wenst men ze succes. Inclusief willekeurig welk bijbehorend ritueeel. De Nederlander is in zijn basis niet intolerant.

Wilders en consorten bloeien niet op als gevolg van Xenefobie, ze bloeien op als gevolg van meer reëele angsten. Ze vinden aanhang als gevolg van het feit dat Vader en Moeder met samengeknepen billen zitten te wachten totdat dochterlief thuis is van een avond stappen. Ze vinden aanhang als moeders bang thuiskomt van een bezoekje aan de Albert Hein omdat er een groepje hangmaroks leuke opmerkingen maakt, ze vinden aanhang als ze horen dat er weer een steekpartij op de school van hun zoontje was en dat de daders allochtoon waren.

Ergens is deze angst ook nog wel te begrijpen. Ikzelf ben absoluut niet Xenofoob, heb in veel landen en culturen gewerkt en ben getrouwd met een Aziatische. Toch zie ook ik dat Amsterdam en Den Haag minder leuk worden, dat ik niet meer zeker weet of ik in de toekomst wel naar Amsterdam terug wil of dat ik in ieder geval een blanke wijk op zoek en mijn kinderen naar een Christelijke school zal sturen terwijl ik geen religieuze affiniteit heb.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_65059330
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 07:55 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Klopt. Dan interesseert het Jan met de pet niet, en waarom zou het hem interesseren?

Nederland is feitelijk behoorlijk tolerant, of noem het onverschillig. Het zal de gemiddelde Nederlander een worst zijn hoe jij je priveleven inricht, als een groep mensen vindt dat ze bij elke volle maan naar de Epense Hei moeten om daar in hun blote kont rond te dansen terwijl ze op willekeurige bosjes ejaculeren dan moeten ze dat vooral doen. Als mensen willen geloven in Allah, Boeddha, Shiva, Wodan of Jahweh dan wenst men ze succes. Inclusief willekeurig welk bijbehorend ritueeel. De Nederlander is in zijn basis niet intolerant.

Wilders en consorten bloeien niet op als gevolg van Xenefobie, ze bloeien op als gevolg van meer reëele angsten. Ze vinden aanhang als gevolg van het feit dat Vader en Moeder met samengeknepen billen zitten te wachten totdat dochterlief thuis is van een avond stappen. Ze vinden aanhang als moeders bang thuiskomt van een bezoekje aan de Albert Hein omdat er een groepje hangmaroks leuke opmerkingen maakt, ze vinden aanhang als ze horen dat er weer een steekpartij op de school van hun zoontje was en dat de daders allochtoon waren.

Ergens is deze angst ook nog wel te begrijpen. Ikzelf ben absoluut niet Xenofoob, heb in veel landen en culturen gewerkt en ben getrouwd met een Aziatische. Toch zie ook ik dat Amsterdam en Den Haag minder leuk worden, dat ik niet meer zeker weet of ik in de toekomst wel naar Amsterdam terug wil of dat ik in ieder geval een blanke wijk op zoek en mijn kinderen naar een Christelijke school zal sturen terwijl ik geen religieuze affiniteit heb.
Vandaar het paddoverbod en de hernieuwde heksenjacht op cannabis?

Nee, zo geweldig is het hier toch echt al heel lang niet meer vind ik. Gek genoeg worden mijn problemen meer door autochtonen dan allochtonen veroorzaakt lijkt wel
pi_65062068
En burgemeester worden van 'zijn gebied' ziet hij ook wel zitten: Weinig medestanders superstadsdeel West
Het wordt vrijdag een spannende dag voor de veertien stadsdeelvoorzitters. De commissie-Mertens komt dan met een advies over de stadsdelen. De commissie zou naar zeven of acht stadsdelen willen. Vooral in West moeten stadsdelen worden samengevoegd. Dat zal de nodige banen kosten. Achmed Marcouch, stadsdeelvoorzitter van Slotervaart, heeft al laten weten wel de 'burgemeester' van Nieuw-West' (Westelijke Tuinsteden en een deel van Bos en Lommer) te willen worden. De andere stadsdeelvoorzitters in West zien of niets in een enorm stadsdeel of willen nog niets zeggen. AT5
pi_65199930
Marcouch gaat over de knie bij Afshin Ellian: http://www.elsevier.nl/we(...)n-Amsterdam-West.htm
  maandag 19 januari 2009 @ 11:10:16 #139
232935 huismerk
Libertas, Progresso et Ordem
pi_65200987
Doen we in Australie ook, noemen we reservaat, alleen daar wonen mensen er vrijwillig in. Zou het alleen niet naast Amsterdam bouwen maar ergens in de Noord-Oost polder of Noord Groningen. Dan kunnen hardwerkende goedopgeleide mensen in A'dam wonen voor minder. Kosten dekken? gewoon al die huurwoningen schoonmaken, opknappen en normale winkels erbij en dan op funda.nl blaffen. Kunnen ze misschien ook gelijk Arnhem Zuid, Ede-Veldhuizen en Gouda-Oosterwei verkassen.
pi_76988693
Het is goed toeven in Nieuw-West
pi_76988737
quote:
Op maandag 18 januari 2010 22:18 schreef Mestras het volgende:
Het is goed toeven in Nieuw-West
Altijd interessant om met dit soort feitjes een jaar na dato aan te komen.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 18 januari 2010 @ 22:23:46 #142
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76989031
quote:
Op maandag 19 januari 2009 11:10 schreef huismerk het volgende:
Doen we in Australie ook, noemen we reservaat, alleen daar wonen mensen er vrijwillig in. Zou het alleen niet naast Amsterdam bouwen maar ergens in de Noord-Oost polder of Noord Groningen. Dan kunnen hardwerkende goedopgeleide mensen in A'dam wonen voor minder. Kosten dekken? gewoon al die huurwoningen schoonmaken, opknappen en normale winkels erbij en dan op funda.nl blaffen. Kunnen ze misschien ook gelijk Arnhem Zuid, Ede-Veldhuizen en Gouda-Oosterwei verkassen.
Nu is de bizarre situatie ontstaan dat werkende mensen niet in Amsterdam kunnen wonen maar allerlei uitkeringstrekkende probleemgezinnen wel! En die werkende mensen staan dan vanuit Almere ofzo iedere dag in de file naar hun werk op Zuid!

Inderdaad de mensen verplaatsen. En als je "goede" mensen in die slechte wijken plaatst hoef je niet eens te investeren, dan worden die woningen als vanzelf opgeknapt en verbetert die wijk in één oogopslag. Kost je niks, als je de woningen verkoopt levert het enkel op.
The End Times are wild
pi_76989053
quote:
Op maandag 18 januari 2010 22:23 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nu is de bizarre situatie ontstaan dat werkende mensen niet in Amsterdam kunnen wonen maar allerlei uitkeringstrekkende probleemgezinnen wel! En die werkende mensen staan dan vanuit Almere ofzo iedere dag in de file naar hun werk op Zuid!

Inderdaad de mensen verplaatsen. En als je "goede" mensen in die slechte wijken plaatst hoef je niet eens te investeren, dan worden die woningen als vanzelf opgeknapt en verbetert die wijk in één oogopslag. Kost je niks, als je de woningen verkoopt levert het enkel op.
Je weet dat dit topic 1 jaar oud is he
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 18 januari 2010 @ 22:25:20 #144
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76989105
Ja, maar dat kan zo maar gaan leven! Ik weet niet eens meer waar het precies over ging, stond in mijn AT!
The End Times are wild
  maandag 18 januari 2010 @ 22:32:27 #145
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_76989513
quote:
Op maandag 18 januari 2010 22:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Altijd interessant om met dit soort feitjes een jaar na dato aan te komen.
ja, want daarvoor wist niemand hoe het zou gaan... en werd je weggezet als josti.

toch? zoon van een achternicht. ;')
pi_76990136
quote:
Op maandag 18 januari 2010 22:32 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja, want daarvoor wist niemand hoe het zou gaan... en werd je weggezet als josti.

toch? zoon van een achternicht. ;')
Heb je weer gedronken? Zoon van een achternicht?

Ik val hier van mijn stoel van het lachen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_77000682
Het bevestigt alleen maar weer dat de multiculturele samenleving een gefaald project is. Dat je dit nodig hebt is natuurlijk net zo iets als de handdoek in de ring gooien. De afstandigheid naar de Nederlandse samenleving wordt op deze manier nog groter. Is dat de bedoeling van de multiculturele samenleving?

Er wordt toch altijd gezegd dat je door de multiculturele samenleving van elkaar kunt leren? Hoort dat dan op zo'n manier? Door afstand van elkaar te nemen? Het is uiteindelijk misschien wel beter als je dan gewoon naar land van herkomst gaat, maar niet als je in Nederland woont, omdat we hier vooral met een Nederlandse cultuur te maken hebben. Dus dan moet je daar dan hoe dan ook er aan deelnemen. Waarvoor kom je anders dan naar Nederland? Jep, je eigen cultuur mag je vertonen, maar sluit jezelf niet totaal af van de dominante cultuur in een land waar je op dat moment leeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door Regal op 19-01-2010 10:11:56 ]
pi_77009290
omdat het creeren van een ghetto sociaal wenselijk is?
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  woensdag 20 januari 2010 @ 18:13:29 #149
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_77062187
Gelukkig is Marcouch bij de achterban niet heilig.

Ik zit hier prima in Slotervaart hoor. Maar zit dan ook in een redelijke wijk. Stuk tussen bv Jan Eef en AA plein zou ik niet graag wonen, ookal wordt daar nu flinke verhernieuwbouwt.

En hoe minder stadsdelen hoe beter, kom maar op met dat grote Nieuw West stadsdeel. Want hier was het met een absolute meerderheid voor de PvdA niet te harden. Gelukkig vonden enkele fractieleden dat ook.
  woensdag 20 januari 2010 @ 21:08:54 #150
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_77070000
quote:
Op woensdag 20 januari 2010 18:13 schreef Againzender het volgende:
Gelukkig is Marcouch bij de achterban niet heilig.

Ik zit hier prima in Slotervaart hoor. Maar zit dan ook in een redelijke wijk. Stuk tussen bv Jan Eef en AA plein zou ik niet graag wonen, ookal wordt daar nu flinke verhernieuwbouwt.

En hoe minder stadsdelen hoe beter, kom maar op met dat grote Nieuw West stadsdeel. Want hier was het met een absolute meerderheid voor de PvdA niet te harden. Gelukkig vonden enkele fractieleden dat ook.
dan toch liever geen megalomane stadsdelen waar het overzicht ontbreekt en het contact met de burger nauwelijks zichtbaar is?

sterker nog, waar je je volkomen uitgebuit voelt zonder enige wederdienst.
  woensdag 20 januari 2010 @ 21:09:46 #151
144262 thewishmaster
pi_77070048
Ik zie ook niet in wat een samengaan met Osdorp en Geuzenveld heeft voor Slotervaart.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')