abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64939679
quote:
Verbod Plasma-tv dreigt

De plasma-tv dreigt door de EU te worden verboden. Reden: het apparaat zou teveel stroom verbruiken.

Volgens de Daily Mail wordt dit voorjaar gesproken over een ban op Plasma. Bezitters van LCD-televisies hoeven niet te vrezen: die gebruiken net zoveel stroom as de oude beeldbuis-tv.

Plasma's hebben de bijnaam de '4x4 van de huiskamer' omdat ze vier maal zoveel stroom gebruiken als de oude tv, aldus de krant.

Gezinnen hebben drie keer zoveel elektrische apparaten in huis als een generatie geleden. Het stroomverbruik is in die tijd ook verdubbeld.

Bron: http://www.spitsnieuws.nl(...)plasmatv_dreigt.html
http://www.dailymail.co.u(...)ssels-eco-blitz.html
Nu weet ik niet of de oorspronkelijke bron (Daily Mail) betrouwbaar is... maar als zelfs de overweging al waar is, waar houdt die betutteling nu eens op . Mensen betalen toch voor zo'n ding, evenals de bijkomende energiekosten. Dit alles onder het mom van de klimaatsverandering die we volgens milieuridders moeten bestrijden.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  maandag 12 januari 2009 @ 09:26:28 #2
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_64939703
Engelse krant? Dan is het bullshit. Die zijn nogal anti-EU en verdraaien behoorlijk. Heeft laatst een lang artikel over in de NRC gestaan dacht ik.
  maandag 12 januari 2009 @ 09:27:32 #3
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_64939728
Mja, ik ben voorlopig ook geneigd om het niet te geloven...
pi_64939779
Tvp
"Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
pi_64939838
Wat een onzin; het verschil in energieverbruik tussen LCD en Plasma is al lang niet meer zo groot.
  maandag 12 januari 2009 @ 09:34:41 #6
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_64939879
quote:
Op maandag 12 januari 2009 09:32 schreef Lexie het volgende:
Wat een onzin; het verschil in energieverbruik tussen LCD en Plasma is al lang niet meer zo groot.
Inderdaad, die eerste bakbeesten waren alles behalve zuinig te noemen, maar die verschillen ontlopen elkaar niet zo heel veel meer.
En al zouden ze dat wel doen, mag toch zelf wel weten of ik méer verbruik dan een ander zolang ik hier ook riant aan meebetaal.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 12 januari 2009 @ 09:35:02 #7
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_64939885
quote:
Maw, er is dus nog altijd een verschil.

Valt me mee dat die boomknuffelaars hier dat nog niet gaan roepen.
Valt me toch wel tegen.
Of zouden ze zelf een plasma aan de muren hebben hangen.....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_64939957
Er is nog steeds een groot verschil tussen het elektriciteitsverbruik van een LCD- en een plasmascherm en dat zal ook zo blijven.

Niettemin weer een reden erbij om de EU af te keuren.
pi_64940193
quote:
Op maandag 12 januari 2009 09:25 schreef Steeven het volgende:

[..]

Nu weet ik niet of de oorspronkelijke bron (Daily Mail) betrouwbaar is... maar als zelfs de overweging al waar is, waar houdt die betutteling nu eens op . Mensen betalen toch voor zo'n ding, evenals de bijkomende energiekosten. Dit alles onder het mom van de klimaatsverandering die we volgens milieuridders moeten bestrijden.
Het artikel is ook echt al complete bullshit. Een LCD tv en plasma tv van een beetje flink formaat (>40inch) verbruiken nagenoeg hetzelfde aan energie. En een LCD tv verbruikt niet net zoveel als een CRT maar méér dan een CRT scherm. En de 4x4 van de huiskamer ?? Een 40 inch plasma trekt 350 watt , een 40 inch CRT kanon redt het echt niet met 87 watt

Bullshit artikel dus, vol leugens.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_64940372
quote:
Op maandag 12 januari 2009 09:37 schreef Lightning_NL het volgende:
Er is nog steeds een groot verschil tussen het elektriciteitsverbruik van een LCD- en een plasmascherm en dat zal ook zo blijven.
Nee hoor:

37 inch / 94 cm
LCD Thomson 37LB330B5 165 Watt 40,00
versus
Plasma Panasonic TH37PV60E 158 Watt 38,00

42 inch / 106 cm
LCD Toshiba 42WLG66P 134 Watt 33,00
Philips LCD 42PF9831 175 Watt 42,00
versus
Plasma Panasonic TH42PV60E 176 Watt 43,00
Hitachi Plasma PD9700C (100%) 238 Watt 58,00
Hitachi Plasma PD9700C (75%) 198 Watt 48,00

Alleen bij de nog veel grotere televisies zie je de verschillen echt groter worden, maar dat is niet bepaald wat Jan Modaal in huis heeft staan. Des te meer reden om aan te nemen dat dit 'aankomende verbod' niet plausibel is.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_64940520
quote:
Op maandag 12 januari 2009 09:56 schreef Steeven het volgende:

[..]

Nee hoor:

37 inch / 94 cm
LCD Thomson 37LB330B5 165 Watt 40,00
versus
Plasma Panasonic TH37PV60E 158 Watt 38,00

42 inch / 106 cm
LCD Toshiba 42WLG66P 134 Watt 33,00
Philips LCD 42PF9831 175 Watt 42,00
versus
Plasma Panasonic TH42PV60E 176 Watt 43,00
Hitachi Plasma PD9700C (100%) 238 Watt 58,00
Hitachi Plasma PD9700C (75%) 198 Watt 48,00

Alleen bij de nog veel grotere televisies zie je de verschillen echt groter worden, maar dat is niet bepaald wat Jan Modaal in huis heeft staan. Des te meer reden om aan te nemen dat dit 'aankomende verbod' niet plausibel is.
Ik ken anders genoeg mensen met een modaal inkomen die voor 42inch gaan dat is neit meer zo duur tegenwoordig.
There is no satisfying lusts, even by a shower of gold pieces; he who knows that lusts have a short taste and cause pain, he is wise
pi_64940540
quote:
Op maandag 12 januari 2009 10:03 schreef Sp00k13 het volgende:

[..]

Ik ken anders genoeg mensen met een modaal inkomen die voor 42inch gaan dat is neit meer zo duur tegenwoordig.
Ik zeg toch dat de veel grotere televisies juist niet in het budget van Jan Modaal passen? Daar vallen de voorbeelden die ik heb gepost niet onder, dat zijn normale groottes.
pi_64940809
Nee maar het verschil tussen die toshiba lcd en hitachi plasma is al gauw 100watt
There is no satisfying lusts, even by a shower of gold pieces; he who knows that lusts have a short taste and cause pain, he is wise
pi_64940869
quote:
Op maandag 12 januari 2009 10:17 schreef Sp00k13 het volgende:
Nee maar het verschil tussen die toshiba lcd en hitachi plasma is al gauw 100watt
Ja en het verschil tussen die Philips en die Panasonic is maar 1 watt.
pi_64940887
Dit heeft niet zozeer alleen met de klimaatverandering te maken.

"De meeste elektriciteitscentrales wekken energie op door water in een stoomketel te verwarmen door middel van het verbranden van (fossiele) brandstoffen."

Ooit gaan die fossiele brandstoffen op als het zo doorgaat. Maar goed, dan nog hebben ze niet het recht de plasma's te verbieden, of ze moeten met een goed vergelijkbaar alternatief komen. Lullig voor die winkels ook. Eerst al de kredietcrisis en nu dit.
En inderdaad, mensen betalen zelf voor hun eigen stroomverbruik.
  maandag 12 januari 2009 @ 10:22:04 #16
78918 SeLang
Black swans matter
pi_64940904
Als het een Engelse bron is, in Engeland worden veel huizen electrisch gestookt (inclusief de mijne), dus of je nu met een kachel je huis verwarmt of met een plasma TV dat maakt weinig uit (behalve zomers natuurlijk).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 12 januari 2009 @ 10:24:10 #17
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_64940949
Eerst wachten tot iedereen zo'n ding heeft en er dan pas een verbod op leggen Nee dat gaat echt niet gebeuren, dan hadden ze het al eerder tegen moeten gaan. Dat plasma's meer energie trekken is al jaren bekend.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_64940956
Zou wel heel triest zijn...

Wil nog steeds een keer een plasma kopen. Mooie techniek die nog steeds doorontwikkeld wordt, op alle fronten superieur aan LCD. (behalve dat minimaal hogere energieverbruik)
  † In Memoriam † maandag 12 januari 2009 @ 10:26:18 #19
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_64941010
Het zou een logisch vervolg op het gloeilamp-verbod zijn.

Alle apparaten waar een energie-zuiniger alternatief voor bestaat staan op nominatie.
  maandag 12 januari 2009 @ 10:26:23 #20
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_64941015
Het EU parlement opheffen
daarmee zou je ook een hoop energie, en vooral een beste bom duiten mee besparen
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  maandag 12 januari 2009 @ 10:27:08 #21
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_64941028
quote:
Op maandag 12 januari 2009 10:21 schreef -Strawberry- het volgende:

"De meeste elektriciteitscentrales wekken energie op door water in een stoomketel te verwarmen door middel van het verbranden van (fossiele) brandstoffen."

Ooit gaan die fossiele brandstoffen op als het zo doorgaat. Maar goed, dan nog hebben ze niet het recht de plasma's te verbieden, of ze moeten met een goed vergelijkbaar alternatief komen. Lullig voor die winkels ook. Eerst al de kredietcrisis en nu dit.
De fossiele brandstoffen gaan sowieso op hoor Ze proberen het alleen uit te stellen. Ook wordt dit nu voornamelijk gebruikt omdat het de goedkoopste manier is, niet de beste/schoonste whatever.

Het is trouwens zo dat het grootste gedeelte van de stroom uit afvalverbranding gewonnen wordt, kortom het verbranden van fossiele brandstoffen die al eens tot producten zijn omgezet. Ondanks dat het milieuvervuilend is, kun je dat ook al zien als hergebruik.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_64941059
zoveel watt gebruiken ze toch ook weer niet... Computer(voedingen) gebruiken 2x zoveel als het moet... En die zijn toch ook niet verboden?
pi_64941116
Als men blijkbaar het recht heeft om de gloeilamp te verbieden, dan mag de plasma-tv ook verboden worden .
pi_64941213
quote:
Op maandag 12 januari 2009 10:27 schreef Rossdale het volgende:

[..]

De fossiele brandstoffen gaan sowieso op hoor Ze proberen het alleen uit te stellen. Ook wordt dit nu voornamelijk gebruikt omdat het de goedkoopste manier is, niet de beste/schoonste whatever.

Het is trouwens zo dat het grootste gedeelte van de stroom uit afvalverbranding gewonnen wordt, kortom het verbranden van fossiele brandstoffen die al eens tot producten zijn omgezet. Ondanks dat het milieuvervuilend is, kun je dat ook al zien als hergebruik.
Ah oké.
pi_64941243
quote:
Op maandag 12 januari 2009 10:21 schreef -Strawberry- het volgende:

Heeft wel voornamelijk met het klimaat te maken, dit staat nl. in het originele artikel:
quote:
The moves are part of an effort to tackle climate change by stemming the spiralling electricity consumption in households.
Een andere 'effort' is het verbieden van de gloeilamp.
pi_64941266
Als stroomverbruik zo belangrijk is, dan moeten ze alle schermen boven de 15" maar gewoon verbieden. Hoe groter een scherm hoe groter het verbruik
pi_64941292
In het originele artikel staat ook dat de EU (of Engeland zelf) niet is voor een totaalverbod, maar enkel op de grootverbruikers binnen de plasma tv's.
quote:
A spokesman for the Department-for Environment, Food and Rural Affairs said the plasma TV would not be banned completely, with eco-friendly sets remaining on the market.
Je ziet het verschil ook in m'n eerdere post in verbruik wat betreft een Hitachi en een Panasonic plasma tv van dezelfde grootte. Nu weet ik niet of er een groot kwaliteitsverschil is, maar dat terzijde.
pi_64941350
quote:
Op maandag 12 januari 2009 10:36 schreef Steeven het volgende:

[..]

Heeft wel voornamelijk met het klimaat te maken, dit staat nl. in het originele artikel:
[..]

Een andere 'effort' is het verbieden van de gloeilamp.
Ja klopt, ik zat meer aan uitputting van grondstoffen te denken, maar natuurlijk komt er bij het opwekken van electriciteit veel CO2 vrij. Dan krijg je het hele klimaatverandering verhaal. Hoewel ik daar niet meer zo in geloof. Daarom haalde ik een ander argument aan voor het verbieden van plasma's.
pi_64941488
quote:
Op maandag 12 januari 2009 09:26 schreef Sander het volgende:
Engelse krant? Dan is het bullshit. Die zijn nogal anti-EU en verdraaien behoorlijk. Heeft laatst een lang artikel over in de NRC gestaan dacht ik.
Sluit ik mij helemaal bij aan, ik woon tijdelijk in engeland op dit moment.....mijn hemel wat een bullshit staat er in de kranten over europa. Laatst een artikel dat de euro over korte tijd geen reet meer waar was...ik maak geen grapje
pi_64941507
OLED is beter dan plasma, en beter dan LCD.
Dit jaar zullen de early adapters massaal over stappen en over 2 jaar zal het goed betaalbaar zijn voor de standaard consument.

Eer dat er tv's verboden gaan worden, is deze discussie niet meer van toepassing
hy·po·criet (de; m,v; meervoud: hypocrieten)
1 schijnheilige, "sir" Lewis Hamilton
  maandag 12 januari 2009 @ 10:48:40 #31
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_64941536
EU
Betalen voor het inperken van je vrijheid
pi_64941605
Ik vraag me echter wel af of het verschil in verbruik net zo groot is als bij de lampen. Spaarlampen en vooral LED's zijn echt veel zuiniger als gloeilampen.

Als het een minimaal verschil is en dat ze, wat waarschijnlijk ook zo is, binnen afzienbare tijd nog veel kleiner kunnen maken dan is er wat mij betreft niets aan de hand.
  maandag 12 januari 2009 @ 10:57:55 #33
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_64941769
quote:
Op maandag 12 januari 2009 09:37 schreef Lightning_NL het volgende:

Niettemin weer een reden erbij om de EU af te keuren.
Er zijn inderdaad nog genoeg LCD schermen te koop die MEER stroom verbruiken dan de nieuwste generatie plasma schermen.

Panasonic heeft overigens een nieuwe reeks plasma schermen op de plank liggen (vanaf april/mei te koop) die zuiniger zijn dan de gemiddelde LCD.

Blijkt maar weer dat de EU (of de engelse media) hopeloos achterloopt.
pi_64941840
quote:
Op maandag 12 januari 2009 10:57 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Er zijn inderdaad nog genoeg LCD schermen te koop die MEER stroom verbruiken dan de nieuwste generatie plasma schermen.

Panasonic heeft overigens een nieuwe reeks plasma schermen op de plank liggen (vanaf april/mei te koop) die zuiniger zijn dan de gemiddelde LCD.

Blijkt maar weer dat de EU (of de engelse media) hopeloos achterloopt.
Nee, ze zijn wel op de hoogte. Zie mijn eerdere post. Het gaat ze niet om een totaalverbod, maar om een verbod op de hoogverbruikende plasma tv's. En als je die verschillen bekijkt per merk, dan zitten daar grote gaten tussen.
pi_64941929
Ik gok dat met het doordrukken en implementeren van deze maatregel minstens net zoveel CO2 wordt uitgestoten als zij zal besparen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 12 januari 2009 @ 11:28:11 #36
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_64942621
Benieuwd wanneer het verbod op auto's komt. Een auto is immers 50x meer vervuilender dan een fiets. Prima alternatief.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_64952531
quote:
Op maandag 12 januari 2009 11:00 schreef Steeven het volgende:

[..]

Nee, ze zijn wel op de hoogte. Zie mijn eerdere post. Het gaat ze niet om een totaalverbod, maar om een verbod op de hoogverbruikende plasma tv's. En als je die verschillen bekijkt per merk, dan zitten daar grote gaten tussen.
samenvattend.....:
fabrikanten worden verplicht hun plasmaspul energiezuiniger te maken..
dat lijkt me toch in het belang van de consument ..
de vraag is of je zoiets met een verplichting/verbod moet realiseren of niet eerder een soort convenant moet maken waarin de de grote merken beloven vrijwillig energiezuinige plasmatv's te gaan maken...
als de verkoopprijs niet veel hoger ligt dan de energiezuiptv's dan doet de marktwerking de rest..
pi_64952944
quote:
Op maandag 12 januari 2009 15:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

samenvattend.....:
Die extra kosten zullen ergens op verhaald moeten worden.
pi_64953083
quote:
Op maandag 12 januari 2009 10:05 schreef Steeven het volgende:

[..]

Ik zeg toch dat de veel grotere televisies juist niet in het budget van Jan Modaal passen? Daar vallen de voorbeelden die ik heb gepost niet onder, dat zijn normale groottes.
Ja, maar met die Panasonic scheelt het geen drol, dus blijkbaar kan het anders. Moet je daarom een hele markt verzieken met overheidsregeltjes, of moet een producent gewoon een tik op de vingers krijgen.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  † In Memoriam † maandag 12 januari 2009 @ 16:05:10 #40
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_64953125
quote:
Op maandag 12 januari 2009 15:52 schreef Bluesdude het volgende:
samenvattend.....:
de vraag is of je zoiets met een verplichting/verbod moet realiseren of niet eerder een soort convenant moet maken waarin de de grote merken beloven vrijwillig energiezuinige plasmatv's te gaan maken...
als de verkoopprijs niet veel hoger ligt dan de energiezuiptv's dan doet de marktwerking de rest..
... als er een markt is voor energiezuinige plasmatv's dan gaan fabrikanten die vanzelf maken.
Carpe Libertatem
pi_64953156
quote:
Precies.
pi_64953161
quote:
Op maandag 12 januari 2009 16:01 schreef Monolith het volgende:

[..]

Die extra kosten zullen ergens op verhaald moeten worden.
Ja, de producenten die dus hun product moeten aanpassen zullen dit moeten doorberekenen in de kostprijs van het product. Of ze halen de productlijn uit productie. Klaar toch?
  maandag 12 januari 2009 @ 16:07:47 #43
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_64953244
quote:
Op maandag 12 januari 2009 10:26 schreef NorthernStar het volgende:
Het zou een logisch vervolg op het gloeilamp-verbod zijn.

Alle apparaten waar een energie-zuiniger alternatief voor bestaat staan op nominatie.
Een verbod op beamers zal de volgende stap wel zijn...
pi_64953262
quote:
Op maandag 12 januari 2009 16:05 schreef AlphaOmega het volgende:

[..]

Ja, de producenten die dus hun product moeten aanpassen zullen dit moeten doorberekenen in de kostprijs van het product. Of ze halen de productlijn uit productie. Klaar toch?
En dergelijke 'nanny maatregelen' zorgen ervoor dat de consumenten nooit energiebewust worden.
pi_64953536
quote:
Op maandag 12 januari 2009 16:07 schreef AchJa het volgende:

[..]

Een verbod op kinderen een van de laatste stappen... stel je voor, een mens heeft zoveel energie nodig... belachelijk gewoon...
pi_64954327
quote:
Op maandag 12 januari 2009 16:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Precies.
dit plus ikd acht dat crt`s nog veel grotere stroom verbruikers waren itt lcd`s
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_64955849
Het is wel van de Daily Mail.
Engelse kranten vinden het heerlijk om dingen te verdraaien of onjuist voor te stellen, om zo op anti-EU sentiment in te spelen.
Bedenk wel dat die lui er zijn om kranten te verkopen, niet om nieuws te brengen.
  † In Memoriam † maandag 12 januari 2009 @ 19:45:59 #48
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_64961732
quote:
Op maandag 12 januari 2009 16:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

dit plus ikd acht dat crt`s nog veel grotere stroom verbruikers waren itt lcd`s
LCD's gebruiken ong. 2x zoveel als CRT's van dezelfde schermgrootte.
Carpe Libertatem
pi_64964148
quote:
Op maandag 12 januari 2009 19:45 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

LCD's gebruiken ong. 2x zoveel als CRT's van dezelfde schermgrootte.
ik heb altijd begrepen dat ze veel zuiniger waren.
Wij hadden als 1 van de eerste een tft computerscherm en dat was zuiniger dan de crt die er eerst stond (beide 15inch)

Zaten toen ook allerlei milieustickers op en zo
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_64975071
LCDs gebruiken constant 100% stroom door hun backlight. Energieverbruik van plasma fluctueert. Gemiddeld is het energieverbruik bij films minder dan een gelijkwaardig LCD. Tis maar waar je het voor gebruikt
pi_64984127
quote:
Op maandag 12 januari 2009 09:26 schreef Sander het volgende:
Precies. Bij de EU hebben ze nu zelfs iemand aangesteld om dit soort berichten uit Engeland in de gaten te houden.
In Nederland moet je de Telegraaf al met een korel zout nemen, in Engeland is het nog erger.
pi_64984360
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 00:05 schreef athlonkmf het volgende:
LCDs gebruiken constant 100% stroom door hun backlight. Energieverbruik van plasma fluctueert. Gemiddeld is het energieverbruik bij films minder dan een gelijkwaardig LCD. Tis maar waar je het voor gebruikt
LCDs met LED blacklight niet.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 12:25:13 #53
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_64985460
Het is wel waar en een goed idee!, wacht nog even met mn nieuwe 50" full HD aankoop!
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_64986294
quote:
Op maandag 12 januari 2009 09:25 schreef Steeven het volgende:

Nu weet ik niet of de oorspronkelijke bron (Daily Mail) betrouwbaar is... maar als zelfs de overweging al waar is, waar houdt die betutteling nu eens op . Mensen betalen toch voor zo'n ding, evenals de bijkomende energiekosten.
Daar ben ik het helemaal mee eens, mits je zelf zonder overheid voor die energie weet te zorgen, je de wereldenergievoorraad niet uitput en de lucht die net zo goed ook van mij is niet belast.

Ik zeg niet dat ik voor het verbod ben, maar je moet niet doen alsof je niets met de overheid te maken hebt op het moment dat je het verbruikt, terwijl het feit dat je uberhaupt de beschikking hebt over energie alles met de overheid te maken heeft.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_64988719
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 13:36 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

goedkope energie is een recht. Dat daar dan bv half afrika voor dood moet kan ik mee leven
jij woont zeker niet in Afrika?
kun je er ook nog mee leven als slechts half Nederland dood moet voor jouw energielusten ?
slechts half Nederland... dat is toch veel beter en minder duur dan half Afrika?
  dinsdag 13 januari 2009 @ 19:54:10 #56
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_65002601
quote:
Op maandag 12 januari 2009 16:07 schreef AchJa het volgende:
Of een verbod op electrisch / keramisch koken
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_65018260
http://www.zdnet.nl/news.cfm?id=96902

CES: Panasonic toont 8,8 mm dikke tv

De limiet voor het beeldoppervlak van een HDTV is vorig jaar wel zo ongeveer bereikt met de 150 inch Panasonic. Dit jaar gaan fabrikanten massaal voor dunner. De dunste televisies staan bij Panasonic en zijn slechts 8,8 millimeter dik.

Het betreft plasmaschermen met NeoPDP-technologie. Panasonic heeft twee soorten PDP’s (Plasma Display Panels) gemaakt. De eerste is een hoog-efficiënte 42 inch PDP met drievoudige lichtopbrengst en een laag energieverbruik; ongeveer een derde van de modellen uit 2007.

Het tweede scherm is een ultradunne plasmatelevisie van 50 inch met dezelfde eigenschappen als de 42 inch. Dit model kan ook nog de hoogste resolutie voor bewegende beelden bij 1.080 lijnen claimen.
pi_65026895
Zolang je betaalt voor de energie is er niks aan de hand.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_65263679
Wat een nonsens.. wat komt er daarna? Een verbod op verkoop van Airconditioning?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')