Je ziet het verschil ook in m'n eerdere post in verbruik wat betreft een Hitachi en een Panasonic plasma tv van dezelfde grootte. Nu weet ik niet of er een groot kwaliteitsverschil is, maar dat terzijde.quote:A spokesman for the Department-for Environment, Food and Rural Affairs said the plasma TV would not be banned completely, with eco-friendly sets remaining on the market.
Ja klopt, ik zat meer aan uitputting van grondstoffen te denken, maar natuurlijk komt er bij het opwekken van electriciteit veel CO2 vrij. Dan krijg je het hele klimaatverandering verhaal. Hoewel ik daar niet meer zo in geloof.quote:Op maandag 12 januari 2009 10:36 schreef Steeven het volgende:
[..]
Heeft wel voornamelijk met het klimaat te maken, dit staat nl. in het originele artikel:
[..]
Een andere 'effort' is het verbieden van de gloeilamp.
Sluit ik mij helemaal bij aan, ik woon tijdelijk in engeland op dit moment.....mijn hemel wat een bullshit staat er in de kranten over europa. Laatst een artikel dat de euro over korte tijd geen reet meer waar was...ik maak geen grapjequote:Op maandag 12 januari 2009 09:26 schreef Sander het volgende:
Engelse krant? Dan is het bullshit. Die zijn nogal anti-EU en verdraaien behoorlijk. Heeft laatst een lang artikel over in de NRC gestaan dacht ik.
Er zijn inderdaad nog genoeg LCD schermen te koop die MEER stroom verbruiken dan de nieuwste generatie plasma schermen.quote:Op maandag 12 januari 2009 09:37 schreef Lightning_NL het volgende:
Er is nog steeds een groot verschil tussen het elektriciteitsverbruik van een LCD- en een plasmascherm en dat zal ook zo blijven.
Niettemin weer een reden erbij om de EU af te keuren.
Nee, ze zijn wel op de hoogte. Zie mijn eerdere post. Het gaat ze niet om een totaalverbod, maar om een verbod op de hoogverbruikende plasma tv's. En als je die verschillen bekijkt per merk, dan zitten daar grote gaten tussen.quote:Op maandag 12 januari 2009 10:57 schreef Dlocks het volgende:
[..]
Er zijn inderdaad nog genoeg LCD schermen te koop die MEER stroom verbruiken dan de nieuwste generatie plasma schermen.
Panasonic heeft overigens een nieuwe reeks plasma schermen op de plank liggen (vanaf april/mei te koop) die zuiniger zijn dan de gemiddelde LCD.
Blijkt maar weer dat de EU (of de engelse media) hopeloos achterloopt.
samenvattend.....:quote:Op maandag 12 januari 2009 11:00 schreef Steeven het volgende:
[..]
Nee, ze zijn wel op de hoogte. Zie mijn eerdere post. Het gaat ze niet om een totaalverbod, maar om een verbod op de hoogverbruikende plasma tv's. En als je die verschillen bekijkt per merk, dan zitten daar grote gaten tussen.
Die extra kosten zullen ergens op verhaald moeten worden.quote:Op maandag 12 januari 2009 15:52 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
samenvattend.....:
fabrikanten worden verplicht hun plasmaspul energiezuiniger te maken..
dat lijkt me toch in het belang van de consument ..
Ja, maar met die Panasonic scheelt het geen drol, dus blijkbaar kan het anders. Moet je daarom een hele markt verzieken met overheidsregeltjes, of moet een producent gewoon een tik op de vingers krijgen.quote:Op maandag 12 januari 2009 10:05 schreef Steeven het volgende:
[..]
Ik zeg toch dat de veel grotere televisies juist niet in het budget van Jan Modaal passen? Daar vallen de voorbeelden die ik heb gepost niet onder, dat zijn normale groottes.
quote:Op maandag 12 januari 2009 15:52 schreef Bluesdude het volgende:
samenvattend.....:
fabrikanten worden verplicht hun plasmaspul energiezuiniger te maken..
dat lijkt me toch in het belang van de consument ..
de vraag is of je zoiets met een verplichting/verbod moet realiseren of niet eerder een soort convenant moet maken waarin de de grote merken beloven vrijwillig energiezuinige plasmatv's te gaan maken...
als de verkoopprijs niet veel hoger ligt dan de energiezuiptv's dan doet de marktwerking de rest..
Precies.quote:Op maandag 12 januari 2009 09:32 schreef Lexie het volgende:
Wat een onzin; het verschil in energieverbruik tussen LCD en Plasma is al lang niet meer zo groot.
Ja, de producenten die dus hun product moeten aanpassen zullen dit moeten doorberekenen in de kostprijs van het product. Of ze halen de productlijn uit productie. Klaar toch?quote:Op maandag 12 januari 2009 16:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die extra kosten zullen ergens op verhaald moeten worden.
Een verbod op beamers zal de volgende stap wel zijn...quote:Op maandag 12 januari 2009 10:26 schreef NorthernStar het volgende:
Het zou een logisch vervolg op het gloeilamp-verbod zijn.
Alle apparaten waar een energie-zuiniger alternatief voor bestaat staan op nominatie.
En dergelijke 'nanny maatregelen' zorgen ervoor dat de consumenten nooit energiebewust worden.quote:Op maandag 12 januari 2009 16:05 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Ja, de producenten die dus hun product moeten aanpassen zullen dit moeten doorberekenen in de kostprijs van het product. Of ze halen de productlijn uit productie. Klaar toch?
Een verbod op kinderen een van de laatste stappen... stel je voor, een mens heeft zoveel energie nodig... belachelijk gewoon...quote:Op maandag 12 januari 2009 16:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Een verbod op beamers zal de volgende stap wel zijn...
dit plus ikd acht dat crt`s nog veel grotere stroom verbruikers waren itt lcd`squote:
LCD's gebruiken ong. 2x zoveel als CRT's van dezelfde schermgrootte.quote:Op maandag 12 januari 2009 16:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dit plus ikd acht dat crt`s nog veel grotere stroom verbruikers waren itt lcd`s
ik heb altijd begrepen dat ze veel zuiniger waren.quote:Op maandag 12 januari 2009 19:45 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
LCD's gebruiken ong. 2x zoveel als CRT's van dezelfde schermgrootte.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |