abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64862820

Palm heeft op CES de show gestolen met de Palm Pre. De eerste reacties op de smartphone, waarvan de prijs nog niet bekend is, zijn razend enthousiast.

Het 3,1 inch multitouch aanraakscherm (resolutie 320 x 480 pixels) en een uitschuifbaar qwerty-toetsenbord zijn de meest in het oog springende eigenschappen van de Pre. Maar ook de andere specificaties mogen er zijn. Het toestel wordt aangevuurd door een krachtige processor, heeft 8 GB geheugen, GPS, WiFi-connectiviteit, een accelerometer en een 3 megapixelcamera met ledflits.

Lijkt mij een onwijs goed ding, zeker dankzij het qwerty keyboard, wat toch onmisbaar is op een goeie smartphone

Ben benieuwd wanneer hij komt en wat ie moet kosten, zal wel geen goedkoop dingetje worden.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 19:32:26 #2
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_64862948
hij doet me denken aan een bepaalde phone.... qua vormgeving kan er even niet op komen welke...
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_64862979
Ik vind het toestel zelf niet zo mooi, maar het OS ziet er heel erg mooi uit.

Misschien opvolger van mijn iPhone, indien hij het waarmaakt .
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 9 januari 2009 @ 19:34:26 #4
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64863006
Grappig, 2 jaar geleden melde alle gevestigde namen dat de iphone nooit wat zou worden en nu lanceren ze allemaal 'iphone killers'
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 9 januari 2009 @ 19:35:29 #5
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64863052
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 19:32 schreef nils7 het volgende:
hij doet me denken aan een bepaalde phone.... qua vormgeving kan er even niet op komen welke...
pi_64863111
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 19:35 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Deed mij er idd ook aan denken met die ronde vormen. Natuurlijk als belangrijkste verschil dat zo'n door HTC verneukt Windows Mobile OS (wat van zichzelf al kut is), veel pauperder is dan wat ik nu van deze Palm gezien heb.
pi_64863114
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 19:32 schreef nils7 het volgende:
Wat voor vorm wil je dan, een driehoek?
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
  vrijdag 9 januari 2009 @ 19:38:20 #8
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_64863170
Toetsenbord ziet er wel erg bagger uit.
Maar ik snap überhaupt niet dat palm nog bestaat ?
Ze lopen nu al jaren achter de feiten aan. Maak iets nieuws en stop is met kopiëren
pi_64863214
Wat is er nou zo bijzonder aan dat ding? Redelijke specs, sommige ietwat verouderd, zoals de resolutie.
Ik vind het niks.
pi_64863233
quote:
Also fun: You can get a charging dock, called the Touchstone, that's one of the first products to use wireless charging. Plug the round-ish dock into an outlet, and then juice up the Pre simply by placing it on top of the Touchstone -- no need to connect it with wires.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 9 januari 2009 @ 19:41:33 #11
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64863286
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 19:39 schreef Repeat het volgende:

[..]
Dat heeft m'n tandenborstel al jaaaaaaaaaaaren.
pi_64863953
Extreem lelijk apparaat. Niet dat ik de iPhone geweldig vind hoor, integendeel.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 22:05:20 #13
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_64868693
Ik wacht nog steeds op een porteble computer met beeldscherm in de vorm van een bril en mouw-geintegreerd toetsenbord.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_64877137
Dezelfde formfactor als de Qtek 9090, als één van de weinige Pocket PC's vond ik dit nog wel een fijn ding om mee te werken met dat uitschuifbare QWERTY-toetsenbord aan de onderkant. Behalve dat het ding veels te groot was, maar dat waren ze toen allemaal.

[ Bericht 11% gewijzigd door Drommelsch85 op 10-01-2009 02:51:08 ]
url
  zaterdag 10 januari 2009 @ 03:03:32 #15
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_64877433
Ziet er wel redelijk uit, maar is het nou een drukgevoelig scherm of een capacitief scherm? Het lijkt erop dat het het laatste is, dat is wel een groot pluspunt. De eerste serieuze concurrent voor de iPhone.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_64877507
Lijkt me helemaal niks.
Weinig vooruitstrevend imo.
pi_64877533
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 03:03 schreef TC03 het volgende:
Ziet er wel redelijk uit, maar is het nou een drukgevoelig scherm of een capacitief scherm? Het lijkt erop dat het het laatste is, dat is wel een groot pluspunt. De eerste serieuze concurrent voor de iPhone.
Ja, netzoals de G1.
pi_64879817
het meest bijzondere is het nieuwe webOS.

bekijk de filmpjes eens, ziet er echt goed uit.
Our business in the field of fight, Is not to question, but to prove our might.
[TK] enkele Blu-ray films (in seal)
pi_64882305
Ik vind het echt een lelijk ding.
Dat nieuwe Os ziet er wel goed uit ja .
Wees snel en pak wat je moet, voordat de ander dit doet!
pi_64883175
Ze hameren wel er wel erg op dat het echt een WebOS is. Maar ik zit er eigenlijk niet op te wachten dat mijn facebook contacten en mij gamil contacten gesyncd worden met mijn contactenlijst. Niet om het een of het ander maar die zijn niet bepaald netjes opgeruimd en compleet
Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
pi_64883245
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 19:37 schreef Repeat het volgende:

[..]

Deed mij er idd ook aan denken met die ronde vormen. Natuurlijk als belangrijkste verschil dat zo'n door HTC verneukt Windows Mobile OS (wat van zichzelf al kut is), veel pauperder is dan wat ik nu van deze Palm gezien heb.
wm kut?
das verre weg het meest relaxe stuk software @ telefoon imho, misschien wat trager bij opstarten, maar als dat alles ik...
pi_64884056
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:22 schreef mschol het volgende:

[..]

wm kut?
das verre weg het meest relaxe stuk software @ telefoon imho, misschien wat trager bij opstarten, maar als dat alles ik...
Que??? heb jij het over hetzelfde OS??? WM is echt bagger man!
Don't take life too serious or you'll never get out of life.
pi_64885024
Lelijk!
pi_64885161
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 13:49 schreef donderopman het volgende:

[..]

Que??? heb jij het over hetzelfde OS??? WM is echt bagger man!
als je wekelijks minimaal 5 verschillende mensen moet helpen die ook nog verschillende PDA's hebben is WM echt niet kut , dat is dan echt een verademing..
  zaterdag 10 januari 2009 @ 14:47:22 #25
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_64885753
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 14:27 schreef mschol het volgende:

[..]

als je wekelijks minimaal 5 verschillende mensen moet helpen die ook nog verschillende PDA's hebben is WM echt niet kut , dat is dan echt een verademing..
kul argument... als we allemaal bij de AH zouden kopen zijn de jumbo, aldi, nettorama etc. ook overbodig
WM is het meest drama OS waarmee ik ooit heb gewerkt...

Op 1: OSX
Op 2: Series60
Op 3: Series80
Op 4: Series90
Op 5: UIQ (3.0 was een drama )
Op 6: pas WM (alle versies)
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_64888381
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 14:47 schreef nils7 het volgende:

[..]

kul argument... als we allemaal bij de AH zouden kopen zijn de jumbo, aldi, nettorama etc. ook overbodig

Vind jij, genoeg mensen die het een top OS vinden
pi_64889255
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 14:47 schreef nils7 het volgende:

[..]

kul argument? als je op een gestandiseerde omgeving bij alle, behalve WM based devices, onnodige programma's moet gaan installeren voor synchronisatie die traag, log zijn, en je moet dan ook rekening houden met het feit dat programma's elkaar niet leuk vinden..
nee dan is WM is een ENORME verademing w.b.t managment..
pi_64889353
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 16:41 schreef mschol het volgende:

[..]

kul argument? als je op een gestandiseerde omgeving bij alle, behalve WM based devices, onnodige programma's moet gaan installeren voor synchronisatie die traag, log zijn, en je moet dan ook rekening houden met het feit dat programma's elkaar niet leuk vinden..
Wij van WC-eend adviseren WC-eend verhaal, dus dan vind ik het niet zo gek dat Windows Mobile het goed doet met bijvoorbeeld (Microsoft) Exchange. Voor de rest houdt het dan ook echt op, als je naar compatibaliteit met andere platformen kijkt. Verder staat buiten kijf dat WM een vreselijk verouderd en log OS is. Alsof je met allerlei kunstgrepen Windows 3.1 voorziet van de features van Windows 7, maar ondertussen is het onderhuids nog dat lelijke Windows 3.1 ding. TouchFlo bijvoorbeeld, wat simpelweg een shell is, meer dan een shell kun je er ook niet van maken.

Zelfs basale dingen als de browser, mediaplayer en imageviewer zijn al heel lang ongewijzigd in WM zelf, enkel fabrikanten proberen er met 3rd-party oplossingen nog iets van te maken. Dus zit je min of meer al met tientallen verschillende shelletjes en interfaces die allemaal anders werken. Hoezo niet consistent, qua UI alleen al?

Om maar een stom voorbeeld te noemen.Wil niet zeggen dat programmeurs die geen kaas hebben gegegeten van userinterfaces lekker bij WM mogen blijven en daar crap voor mogen uitbrengen

[ Bericht 6% gewijzigd door Drommelsch85 op 10-01-2009 16:57:08 ]
url
  zaterdag 10 januari 2009 @ 17:22:34 #29
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_64890434
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 16:41 schreef mschol het volgende:

[..]

Jij bent zeker zo'n systeem beheerder waarvan die spontaan grijze haren krijgt als ie een Nokia onder ogen komt om te syncen op z'n netwerk.
Volgens mij werken Nokia's, HTC's en iPhones allemaal netzogoed met Exchange dus zo eng is het allemaal niet.
En dat jij dingen adviseerd die na 30 processen spontaan crashen is gewoon triest. Ik weet niet of het nog zo is maar bij elke WM telefoon is de telefoon functie een applicatie... (was vroeger in ieder geval, zal nu niet veel anders zijn).
Daarnaast is het ongelofelijk complex... m'n moeder heeft zo'n HTC van de zaak mnou mnou het enige toffe is dat ze 'm van de zaak kreupel hebben gemaakt

Dus niks mis met die Palm ik juig het alleen toe... maar ze hadden beter met Android in zee kunnen gaan... aangezien ze het nu ook niet voor mekaar krijgen om alle oude programma's compatible te maken... Gemiste kans als je het mij vraagt!
N/A
pi_64890679
Palm wordt toch wel uit de markt gedrukt.
pi_64897771
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 16:08 schreef Antony1989 het volgende:

[..]

Vind jij, genoeg mensen die het een top OS vinden
Die mensen zijn onwetend.
pi_64898286
Deze telefoon ziet er erg veelbelovend uit. Vooral het besturingssysteem kan een sterke iPhone concurrent worden.
pi_64905365

zondag 11 januari 2009 @ 01:32:26 #34
53267 TC03
pi_64905383
Gelukkig totaal geen overeenkomsten met het iPhone OS.
  zondag 11 januari 2009 @ 01:37:34 #35
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_64905486
quote:
Op zondag 11 januari 2009 01:32 schreef TC03 het volgende:
Gelukkig totaal geen overeenkomsten met het iPhone OS.
Niet alles wat rond en mooi is komt van Apple af...
  zondag 11 januari 2009 @ 01:53:37 #36
53267 TC03
pi_64905774
quote:
Op zondag 11 januari 2009 01:37 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Niet alles wat rond en mooi is komt van Apple af...
Dat klopt.
pi_64906258
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 21:13 schreef Repeat het volgende:

[..]

Die mensen zijn onwetend.
Valt wel mee.
Ik vind het fijn werken, genoeg gratis voor te vinden.
Ik ben er na 4 jaar wel aan gewend.
Mij zie je trouwens ook niet meteen zeiken als het even 1-2 seconden duurt voordat iets op start.
Iedereen wil dat het snel gaat en soepel. Nou WM werkt voor mij snel en soepel genoeg.
En als je het niet fijn vind werken, moet je ook niet zon telefoon kopen.
Ik snap niet dat die mensen zo gaan zeiken, als ze het niet fijn vinden werken, moeten ze het gewoon niet kopen.!
pi_64944913
Interesting .
pi_64944997
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 21:32 schreef elfzesendertig het volgende:
Deze telefoon ziet er erg veelbelovend uit. Vooral het besturingssysteem kan een sterke iPhone concurrent worden.
eindelijk Want misschien dat apple haar OS eens wat verder open gooit! Ik vind namelijk dat de iphone geen concurrentie heeft op OS gebied. Windows mobile werkt gewoon niet lekker op een smartphone.
Dit keer zonder signature
pi_64946276
quote:
Op maandag 12 januari 2009 12:40 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

eindelijk Want misschien dat apple haar OS eens wat verder open gooit! Ik vind namelijk dat de iphone geen concurrentie heeft op OS gebied. Windows mobile werkt gewoon niet lekker op een smartphone.
Inderdaad.

Zie ook dit.
  maandag 12 januari 2009 @ 13:22:02 #41
202014 JJH
Knetter. O+
pi_64946593
OS is inderdaad prima, maar het uiterlijk van de telefoon vind ik helemaal niks
Laat hem lekker liggen dus.
  maandag 12 januari 2009 @ 13:32:34 #42
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_64946959
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 16:45 schreef Drommelsch85 het volgende:

[..]

Wij van WC-eend adviseren WC-eend verhaal, dus dan vind ik het niet zo gek dat Windows Mobile het goed doet met bijvoorbeeld (Microsoft) Exchange. Voor de rest houdt het dan ook echt op, als je naar compatibaliteit met andere platformen kijkt.
Microsoft heeft zelf ook een beetje genoeg van die wildgroei aan Windows Mobile telefoons die voor allerlei inconsistentie zorgt: Microsoft wil minder smartphones met Windows Mobile. Gaat vanzelf goed denk ik zo
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 12 januari 2009 @ 14:04:57 #43
11102 knep
Mountainfreak
pi_64948136
Interessante smartphone ja, mooie opvolger voor m'n Palm Treo .
pi_64948365
in de gaten houden
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_64983619
Ziet er wel heel erg mooi uit. Check even deze filmpjes van de Palm Pre: http://www.dik.nl/c/palm-pre

Ze geven een goed idee hoe de Palm Pre gaat werken. Ik wil er wel zelf mee spelen maar het ziet er wel echt uit als een mooie ladyphone!!

~Vicky
"I'm just a girl trying to make it in a cruel world. Please be gentle"
pi_64986013
Ziet er mooi uit... zou meteen overstappen van mijn HTC Touch HD als het kon.
QWERTY toetsen is natuurlijk superhandig, UI oogt zeer gelikt en een camera met flits is altijd handig.
pi_64997049
quote:
[b]Op dinsdag 13 januari 2009 11:35
Ze geven een goed idee hoe de Palm Pre gaat werken. Ik wil er wel zelf mee spelen maar het ziet er wel echt uit als een mooie ladyphone!!

~Vicky
En met deze opmerking verpest je de aantrekkingskracht van het toestel meteen maar even......

Sowieso zullen een hoop mensen iets tegen het formaat van dit toestel hebben. Maar het OS ziet er goed uit, en lijkt eindelijk het iPhone-OS te kunnen evenaren als het gaat om soepel navigeren. Daarbij zal Palm wat opener staan voor derde partijen om er applicaties voor te laten ontwikkelen, zodat het voor de gebruiker niet blijft bij meuk van dezelfde ontwikkelaar, en kun je er echt mee aan de slag. Een erg groot voordeel tov de iPhone.
Daarbij is er goed nagedacht over het contactenbeheer en de internetbrowser.
Palm maakt sowieso altijd wel goede devices, dus voor de zakelijke gebruiker is het waarschijnlijk een prima toestel.

Nu maar even afwachten wat het kan in termen van foto's en video. Want er is een degelijke groep die dit belangrijk vind. Dit toestel komt als het goed is rond dezelfde tijd als de N97 (die op het gebied van foto's iig top zal zijn, en op het gebeid van video de middelmaat derhalve per definitie ontstijgen zal). Dus dat wordt interessant.
pi_64997710
Ben wel benieuwd naar webOS vs Android eigenlijk.
pi_64998026
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 17:20 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

En met deze opmerking verpest je de aantrekkingskracht van het toestel meteen maar even......

Sowieso zullen een hoop mensen iets tegen het formaat van dit toestel hebben. Maar het OS ziet er goed uit, en lijkt eindelijk het iPhone-OS te kunnen evenaren als het gaat om soepel navigeren. Daarbij zal Palm wat opener staan voor derde partijen om er applicaties voor te laten ontwikkelen, zodat het voor de gebruiker niet blijft bij meuk van dezelfde ontwikkelaar, en kun je er echt mee aan de slag. Een erg groot voordeel tov de iPhone.
Daarbij is er goed nagedacht over het contactenbeheer en de internetbrowser.
Palm maakt sowieso altijd wel goede devices, dus voor de zakelijke gebruiker is het waarschijnlijk een prima toestel.

Nu maar even afwachten wat het kan in termen van foto's en video. Want er is een degelijke groep die dit belangrijk vind. Dit toestel komt als het goed is rond dezelfde tijd als de N97 (die op het gebied van foto's iig top zal zijn, en op het gebeid van video de middelmaat derhalve per definitie ontstijgen zal). Dus dat wordt interessant.
N97 ziet er goed uit. Maar het OS kan niet tippen aan wat ik van de Pre gezien heb.
pi_65011543

Het doet mij hier aan denken.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 23:34:04 #51
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_65012435
MDA Sjoelbak
N/A
  dinsdag 13 januari 2009 @ 23:36:54 #52
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_65012538
tvp
Confidence through competence
pi_65016466
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 23:34 schreef nils7 het volgende:
MDA Sjoelbak
Qtek 9090 / MDA 3 heb ik best veel lol mee gehad, dat toetsenbord werkte uitstekend
url
  woensdag 14 januari 2009 @ 02:49:52 #54
230721 The.Apple
Future, Vision, Respect, Life
pi_65016994
*******nothing beats me*******

best verkochte multi-role apperaat van 2008
Here's to the crazy ones, the misfits, the rebels,....... Arrrcchhh kijk em zelf maar
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SQFIsfQKBuU[/youtube]
pi_65017106
http://www.viddler.com/explore/engadget/videos/139/

Zeg wat je zeggen wilt, maar dit is gaaf. Supersmooth, en multi-tasken is enorm gaaf. Mooi ook dat ze niets van de iPhone hebben gestolen, maar alles gewoon zelf uitgevonden hebben.

Het multi-tasken tussen applicaties als een soort van "kaartenspel" is naar mijn mening erg mooi, omdat het voor mensen goed visueel begrijpbaar is. Imho een stuk beter concept dan bijvoorbeeld de taakbalk van Windows, wat voor sommige mensen lastig te begrijpen is.
  woensdag 14 januari 2009 @ 04:55:27 #56
230721 The.Apple
Future, Vision, Respect, Life
pi_65017315
niets gestolen....

Multi-touch is een patent van Apple.
Here's to the crazy ones, the misfits, the rebels,....... Arrrcchhh kijk em zelf maar
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SQFIsfQKBuU[/youtube]
pi_65017329
Multi-tasken op zo'n klein schermpje.
***** Kraak.....
pi_65017832
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 04:55 schreef The.Apple het volgende:
niets gestolen....

geniet ervan
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_65017865
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 05:01 schreef kraaksandaal het volgende:
dat dus...
pi_65023425
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 04:55 schreef The.Apple het volgende:
niets gestolen....

maar het os ziet er idd goed uit
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  woensdag 14 januari 2009 @ 12:53:44 #61
53267 TC03
pi_65026143
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 03:29 schreef Geqxon het volgende:
http://www.viddler.com/explore/engadget/videos/139/

Zeg wat je zeggen wilt, maar dit is gaaf. Supersmooth, en multi-tasken is enorm gaaf. Mooi ook dat ze niets van de iPhone hebben gestolen, maar alles gewoon zelf uitgevonden hebben.

Het multi-tasken tussen applicaties als een soort van "kaartenspel" is naar mijn mening erg mooi, omdat het voor mensen goed visueel begrijpbaar is. Imho een stuk beter concept dan bijvoorbeeld de taakbalk van Windows, wat voor sommige mensen lastig te begrijpen is.
Ziet er goed uit inderdaad.
  woensdag 14 januari 2009 @ 13:10:36 #62
55709 Stereotomy
pi_65026751
quote:
Palm heeft dus als eerste multitasken *niet* clunky gemaakt in hun GUI. Heb je wel eens geprobeerd te multitasken op Windows Mobile? OK button, menu uit, start knop, program files induiken, klikken, wachten, euh....

Dat hele 'Cards' systeem ziet er eigenlijk prima uit. Meerdere programma's naast elkaar, meerdere browserwindows naast elkaar. Zal me niet verbazen als Apple dat gaat kopieren met hun volgende iPhone.
pi_65026800
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 13:10 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Palm heeft dus als eerste multitasken *niet* clunky gemaakt in hun GUI. Heb je wel eens geprobeerd te multitasken op Windows Mobile? OK button, menu uit, start knop, program files induiken, klikken, wachten, euh....

Dat hele 'Cards' systeem ziet er eigenlijk prima uit. Meerdere programma's naast elkaar, meerdere browserwindows naast elkaar. Zal me niet verbazen als Apple dat gaat kopieren met hun volgende iPhone.
hoho apple kopieert niet die innoveert alleen maar he
  woensdag 14 januari 2009 @ 13:14:31 #64
55709 Stereotomy
pi_65026911
Meh

Maakt me niet uit dat iedereen elkaar kopieert: zo werkt innovatie nou eenmaal. Iemand moet de eerste zijn, en zo worden goede dingen en functies gemeengoed waaruit nieuwe ideeën kunnen ontstaan.
pi_65027085
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 02:49 schreef The.Apple het volgende:
*******nothing beats me*******

[ afbeelding ]

best verkochte multi-role apperaat van 2008
Verkocht? Door je strot geduwd d.m.v koppelverkoop zal je bedoelen.
  woensdag 14 januari 2009 @ 13:27:52 #66
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_65027391
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 13:19 schreef ktnxbye het volgende:

[..]

2000 light years from home
  woensdag 14 januari 2009 @ 13:32:44 #67
53267 TC03
pi_65027587
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 13:19 schreef ktnxbye het volgende:

[..]

Dit is dus 100% onjuist. Hoe kom je erop om deze bewering te doen? Je kan eerder zeggen dat T-Mobile je door je strot wordt geduwd d.m.v. koppelverkoop, niet andersom. As je naar een T-Mobile winkel gaat kan je met elke telefoon die je maar wilt naar buiten komen hoor, niks geen 'door je strot duwen'.

Hoe komt het dat je zo dom geworden bent? Is dat al sinds je geboorte, of ben je ooit eens gevallen?
pi_65027834
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 13:32 schreef TC03 het volgende:
Hoe komt het dat je zo dom geworden bent? Is dat al sinds je geboorte, of ben je ooit eens gevallen?
Sinds ik hier kom en ik jouw posts lees is het verval ingezet denk ik.

Probleem is dat ALS ik een iPhone in Nederland zou willen gebruiken, ik verplicht ben om een abonnement bij T-Mobile af te sluiten alleen maar omdat Apple dat zo besloten heeft.
  woensdag 14 januari 2009 @ 13:43:07 #69
55709 Stereotomy
pi_65027917
Ja, dus T-Mobile wordt je door de strot geduwd, niet Apple.
  woensdag 14 januari 2009 @ 13:49:06 #70
53267 TC03
pi_65028113
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 13:40 schreef ktnxbye het volgende:

[..]

Sinds ik hier kom en ik jouw posts lees is het verval ingezet denk ik.

Probleem is dat ALS ik een iPhone in Nederland zou willen gebruiken, ik verplicht ben om een abonnement bij T-Mobile af te sluiten alleen maar omdat Apple dat zo besloten heeft.
Dan wordt de iPhone je toch niet door je strot geduwd, maar T-Mobile. Zoals ik al zei.

Na-denk-en.
pi_65028304
quote:
Zoals je in dat filmpje ziet heeft Palm dat gedeelte goed voor elkaar. Het is een soort van ALT+TAB, verbeterd voor een kleine user-interface. Ook mooi dat je niet multi-tasked met icoontjes, maar gewoon lekkere grote previews krijgt van het programma.

Dat multi-tasken in Windows Mobile erg slecht gaat, betekend nog niet dat je op een klein scherm niet kan multitasken.
quote:

[..]

Precies, en als je wilt weten welke programma's open staan moet je weer naar een of andere proces-manager.
pi_65028366
quote:
Moei-lijk
  woensdag 14 januari 2009 @ 14:01:34 #73
55709 Stereotomy
pi_65028551
Wat ze van het oude PalmOS hebben overgehouden, is dat er geen save buttons bestaan. Als je in Windows Mobile bijvoorbeeld in Notes iets typt, en je killt de applicatie via een task manager, dan ben je je gegevens kwijt.

Met PalmOS en WebOS niet, die slaat het automatisch op, werd expliciet genoemd in de presentatie.
pi_65029101
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 14:01 schreef Stereotomy het volgende:
Wat ze van het oude PalmOS hebben overgehouden, is dat er geen save buttons bestaan. Als je in Windows Mobile bijvoorbeeld in Notes iets typt, en je killt de applicatie via een task manager, dan ben je je gegevens kwijt.

Met PalmOS en WebOS niet, die slaat het automatisch op, werd expliciet genoemd in de presentatie.
De fijnste PDA's die ik heb gehad waren een Sony Clie (480*320 scherm met OS4, erg mooi) en een Psion Revo. Beide een soortgelijke makkelijke userinterface. Het gaf mij echt de look en feel van een compleet fullsize operating-system, maar wel supermakkelijk te bedienen met je vingers of een stylus.

Dat heb ik dus ook met dit OS ook een beetje.
pi_65029578
quote:

[..]

waarom zou je uberhaupt op een mini schermpje willen multitasken?
pi_65029727
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 14:26 schreef mschol het volgende:

[..]

Wat heeft de schermgrootte met multitasken te maken? Geen hol toch.
pi_65031013
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 14:15 schreef Geqxon het volgende:

[..]

De fijnste PDA's die ik heb gehad waren een Sony Clie (480*320 scherm met OS4, erg mooi) en een Psion Revo. Beide een soortgelijke makkelijke userinterface. Het gaf mij echt de look en feel van een compleet fullsize operating-system, maar wel supermakkelijk te bedienen met je vingers of een stylus.

Ik heb een Psion 5 gehad. Idd onwijs goed en een echt toetsenbord gaat natuurlijk boven elk touchscreen. Daarom ben ik nu al fan van de Palm Pre
  woensdag 14 januari 2009 @ 15:00:59 #78
55709 Stereotomy
pi_65031282
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 14:26 schreef mschol het volgende:

[..]

Jij hebt in je hoofd waarschijnlijk dat je meerdere kleine 'Windows' in je kleine schermpje zult zien.

Is niet waar: je bent altijd maar met één taak tegelijk bezig. Het overzichtelijke switchen tussen applicaties dmv dat 'Cards' systeem, is wat multitasking nu ook handig en bruikbaar maakt.

WM is ook een multitasking OS, maar ik geloof niet dat iemand ooit uitgevonden heeft hoe je nou overzichtelijk en snel van de ene naar de andere applicatie kunt komen zonder taakbalk zoals op de desktop.
pi_65031373
WM faalt dan ook op ieder gebied.
  woensdag 14 januari 2009 @ 15:06:11 #80
55709 Stereotomy
pi_65031511
Nah, exchange activesync doet het wel goed daarop.

Maar de rest is best wel fail, ja.
pi_65031817
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 14:55 schreef Repeat het volgende:

[..]

Ik heb een Psion 5 gehad. Idd onwijs goed en een echt toetsenbord gaat natuurlijk boven elk touchscreen. Daarom ben ik nu al fan van de Palm Pre
Op de Revo haalde ik rond de 180 keys/minute als ik met meerdere vingers tegelijkertijd typte. Was even wennen, maar na een dagje kon ik full-speed surfen en mailen.
  woensdag 14 januari 2009 @ 15:20:56 #82
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_65032104
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 14:15 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Oooh, de Psion Revo, heerlijk ding was dat zeg.
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
pi_69461907
June 6 in de VS, ben heel benieuwd wanneer het hier wordt

http://www.palm.com/us/products/phones/pre/
  woensdag 27 mei 2009 @ 18:12:32 #84
55709 Stereotomy
pi_69461921
bijnabijnabijna
pi_69462321
Poll: Ik koop een palm pre
  • Ja
  • Nee
  • Ik weet het nog niet
  • Ik heb al een mobiel
    Tussenstand:
  • Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
      woensdag 27 mei 2009 @ 18:32:52 #86
    132867 Oproerkraaier
    Oproer kraait.
    pi_69462546
    Ik ga zeker de Palm Pre halen. Ik heb nu de Palm Treo 750 maar die is eigenlijk toch niet zo relaxt meer. De IPhone lijkt me ook wel relaxt, zeker voor de muziek en dergelijke, maar de Palm Pre gaat denk ik net zo goed worden, met een mooi nieuw OS en een uitschuifbaar toetsenbord en een mooi scherm.

Waarschijnlijk gaat het ding toch niets kosten bij hetverlengen van een 2-jarig abonnement, want in de VS is de Pre toch ook niet zó duur.
    Mensen die thee drinken plassen zittend.
    pi_69462792
    Dus werkt dit ding überhaupt in Europa? Nee toch? Waar lopen we ons dan enthousiast om te maken....
      woensdag 27 mei 2009 @ 18:41:27 #88
    55709 Stereotomy
    pi_69462826
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 18:40 schreef t1m0k het volgende:
    Dus werkt dit ding überhaupt in Europa? Nee toch? Waar lopen we ons dan enthousiast om te maken....
    GSM-versie is al tijdens het MWC in Barcelona gespot.
    pi_69462963
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 18:41 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

GSM-versie is al tijdens het MWC in Barcelona gespot.
    Precies dat. Er komt zeker een GSM versie, waarschijnlijk later dit jaar. Ik ben best bereid om per maand wat meer geld te betalen voor wat deze prachtige telefoon biedt
    pi_69463091
    Ziet er wel goed uit moet ik zeggen.
    pi_69464261
    Hoe is 't OS dan in vergelijking met Android?

Er zitten waarschijnlijk ook wel wat leuke Android toestellen aan te komen namelijk.
    pi_69467551
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 19:25 schreef DennisMoore het volgende:
    Hoe is 't OS dan in vergelijking met Android?

Er zitten waarschijnlijk ook wel wat leuke Android toestellen aan te komen namelijk.
    Het OS zal denk ik veel intuïtiever werken. Het is gericht op het internet (net als Android) en multitasken. Je kan van alles te gelijk doen en vrijwel alles werkt samen met elkaar. Ik zou naar een paar video's kijken om een goed beeld te krijgen
    pi_69471251
    Op de site staan een paar demofilmpjes over het mailen en instant messaging ed. Dat multitasken en de integratie met elkaar werkt zo mooi. Ik wil het
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 18:32 schreef Oproerkraaier het volgende:

Waarschijnlijk gaat het ding toch niets kosten bij hetverlengen van een 2-jarig abonnement, want in de VS is de Pre toch ook niet zó duur.
    Ik kan zo snel niet vinden wat ie gaat kosten? Meer informatie?
    pi_69473222
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 22:14 schreef Repeat het volgende:
    Op de site staan een paar demofilmpjes over het mailen en instant messaging ed. Dat multitasken en de integratie met elkaar werkt zo mooi. Ik wil het
    [..]

Ik kan zo snel niet vinden wat ie gaat kosten? Meer informatie?
    199 dollar i.c.m. abonnement, na zogenaamde rebates (brief sturen en dan krijg je 100 dollar terug)
    pi_69473355
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 22:50 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

199 dollar i.c.m. abonnement, na zogenaamde rebates (brief sturen en dan krijg je 100 dollar terug)
    Dat heb ik ook zien staan ja, maar wat zo'n abo dan kost lijkt me niet onbelangrijk in dezen
    pi_69475490
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 14:30 schreef Repeat het volgende:

[..]

Wat heeft de schermgrootte met multitasken te maken? Geen hol toch.
    multitasken op een 2,8/3" scherm of een 24" scherm geeft een -HEEL- andere beleving...
    sterker nog..
    imho kan je pas vanaf een 15" spreken over fatsoenlijk multitasken...
    met multitasken wil ik namelijk meerdere dingen te gelijk kunnen doen, en zolang ik maximaal 1 ding tegelijkertijd kan benaderen (wat dus bij -elke- smartphone zo is) noem ik dat niet multitasken...
      woensdag 27 mei 2009 @ 23:52:38 #98
    55709 Stereotomy
    pi_69475658
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 23:47 schreef mschol het volgende:

[..]

multitasken op een 2,8/3" scherm of een 24" scherm geeft een -HEEL- andere beleving...
    sterker nog..
    imho kan je pas vanaf een 15" spreken over fatsoenlijk multitasken...
    met multitasken wil ik namelijk meerdere dingen te gelijk kunnen doen, en zolang ik maximaal 1 ding tegelijkertijd kan benaderen (wat dus bij -elke- smartphone zo is) noem ik dat niet multitasken...
    Je snapt het niet he?

Er zijn geen meerdere schermen tegelijk open, maar je kunt dmv het 'cards' systeem makkelijk van het ene scherm naar de andere hoppen

Vergelijk het met Alt-Tab op Windows Desktop, maar dan met live cards.

En het is een kulargument dat je zegt dat je 15" nodig hebt: zelfs al heb je op je desktop 2 windows tegelijk open, dan ben je met je ogen toch altijd maar op 1 plek tegelijk bezig, tenzij je die ogen van die gast in die Axe-reclame hebt. Ik snap sowieso niet waarom je desktop-experience probeert te vergelijken met mobiel.

Een mobiel device is geen desktop! Dat betekent dat je voor multitasken een heel andere GUI nodig hebt, en dat heeft Palm in het WebOS gebouwd.

De Palm Pre is de eerste smartphone in de historie die het multitasken daadwerkelijk makkelijk maakt. Windows Mobile kan het ook in theorie, maar in de praktijk is het switchen van draaiende programma's zo slecht geregeld, dat mensen met een single-task mobiel OS sneller af waren.
    pi_69501386
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 22:53 schreef Repeat het volgende:

[..]

Dat heb ik ook zien staan ja, maar wat zo'n abo dan kost lijkt me niet onbelangrijk in dezen
    Daar moet je niet naar kijken, in Amerika is de contructie heel anders dan in Europa.

Mooi dingetje, maar denk dat ik toch maar ga voor de BlackBerry Curve 8900.
      donderdag 28 mei 2009 @ 19:38:36 #100
    55709 Stereotomy
    pi_69501470
    http://www.precentral.net/palm-pre-default-ringtone-leaks-out

Check de nieuwe standaard ringtone van de Palm Pre

Heb hem op m'n Treo Pro gezet fail
    pi_69836939
    Nog steeds geen releasedate voor Nederland?
    pi_69837025
    quote:
    Op maandag 8 juni 2009 19:59 schreef BluesRebel het volgende:
    Nog steeds geen releasedate voor Nederland?
    Nee. Bovendien zijn er wat probleempjes met het scherm. Ik denk dat het wel wat vertraging op gaat lopen
    pi_69837418
    quote:
    Op maandag 8 juni 2009 20:01 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Nee. Bovendien zijn er wat probleempjes met het scherm. Ik denk dat het wel wat vertraging op gaat lopen
    Dat is minder. Op sommige sites zag ik pas rond Kerst staan. Vind ik te lang.
    Zal dan maar tussen HTC Magic en Samsung i7500 kiezen, beide Android. Helaas heeft die Samsung ook nog geen releasedate
    pi_69838994
    quote:
    Op maandag 8 juni 2009 20:01 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Dan ga ik toch voor de nieuwe iPhone binnenkort. Ik kan echt niet tot kerst wachten...
    pi_69839220
    quote:
    Op maandag 8 juni 2009 20:09 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Dat is minder. Op sommige sites zag ik pas rond Kerst staan. Vind ik te lang.
    Zal dan maar tussen HTC Magic en Samsung i7500 kiezen, beide Android. Helaas heeft die Samsung ook nog geen releasedate
    Zit net als jij ook een beetje op die Android toestellen te azen. Of toch de nieuwe iPhone...

Even afwachten nog.
    pi_69841387
    Ik zet zelf te kijken naar de HTC Magic Alleen ik wil eigenlijk mijn contract verlengen bij Vodafone met zo'n HTC Magic en dan nog wat extra korting krijgen Hij staat er alleen niet bij, dus dat is jammer.
    pi_69843474
    quote:
    Op maandag 8 juni 2009 21:32 schreef elfzesendertig het volgende:
    Ik zet zelf te kijken naar de HTC Magic Alleen ik wil eigenlijk mijn contract verlengen bij Vodafone met zo'n HTC Magic en dan nog wat extra korting krijgen Hij staat er alleen niet bij, dus dat is jammer.
    27.50 het eerste jaar, 37 het tweede jaar
    Telefoon gratis
    Lijkt me toch een prima deal! Het is echt een prachtig toestel!
    All management is Strategic Management.
    pi_69848069
    Het is inderdaad een prachttoestel maar die Samsung lijkt mij toch beter(qua uiterlijk niet natuurlijk). Alleen al dat lampje bovenin dat gaat knipperen als je een nieuw bericht of iets dergelijks hebt(net al BlackBerry) vind ik al geweldig. Maar ook een betere camera met flash, 3,5 mm jack en hij is (nog) dunner. Maar de RAM schijnt wel wat minder te zijn.

Mijn abonnement is in september afgelopen dus ik heb nog tijd om erop te wachten.. hoop wel dat die Samsung in juli uitkomt zoals de geruchten mij willen doen geloven
    pi_69848292
    quote:
    Op maandag 8 juni 2009 23:54 schreef BluesRebel het volgende:
    Het is inderdaad een prachttoestel maar die Samsung lijkt mij toch beter(qua uiterlijk niet natuurlijk). Alleen al dat lampje bovenin dat gaat knipperen als je een nieuw bericht of iets dergelijks hebt(net al BlackBerry) vind ik al geweldig. Maar ook een betere camera met flash, 3,5 mm jack en hij is (nog) dunner. Maar de RAM schijnt wel wat minder te zijn.

Mijn abonnement is in september afgelopen dus ik heb nog tijd om erop te wachten.. hoop wel dat die Samsung in juli uitkomt zoals de geruchten mij willen doen geloven
    Staar je niet blind op de specs, het is de userinterface die je dagelijks in de weg zal gaan zitten.
    pi_69848616
    quote:
    Op maandag 8 juni 2009 23:59 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Staar je niet blind op de specs, het is de userinterface die je dagelijks in de weg zal gaan zitten.
    Maar die zijn hetzelfde Beide Android.

Alleen de verpakking is anders.
    pi_69848681
    quote:
    Op dinsdag 9 juni 2009 00:11 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Maar die zijn hetzelfde Beide Android.

Alleen de verpakking is anders.
    Oeps!

Dan neem ik het terug, ik dacht dat je hem ergens anders mee vergeleek...
    pi_69850680
    quote:
    Op maandag 8 juni 2009 22:16 schreef GodsSon het volgende:

[..]

27.50 het eerste jaar, 37 het tweede jaar
    Telefoon gratis
    Lijkt me toch een prima deal! Het is echt een prachtig toestel!
    Op zich een leuke deal. Ware het niet dat je hem bijvoorbeeld via gsmweb.nl al goedkoper kan krijgen (gemiddeld 30 euro per maand tegenover 32 euro per maand). Ik denk dat er dus best nog een betere deal mogelijk is
      dinsdag 9 juni 2009 @ 03:10:00 #113
    204963 Kankerkachelsverkopert
    2 halen, 3 betalen!
    pi_69850689
    Hij is netjes, maar beter? Ik zie het graag gebeuren want concurrentie verbeterd vaak veel maar ik vrees dat Apple te sterk is. Vooral de gigantische voorraad app's voor de iPhone is lastig te verslaan. Het toetsenbord van de Pre oogt overigens wat goedkoop, maar mee zwakke punten zie ik nog niet.
      dinsdag 9 juni 2009 @ 03:12:41 #114
    55709 Stereotomy
    pi_69850693
    Die hele iPhone had 0 apps bij de lancering. Windows Mobile en PalmOS hadden er samen 60.000 ofzo? Het gaat er geheel om 1) hoe je de apps aanbiedt (Apple is hier idd koning in) en 2) hoe makkelijk je het voor de developers maakt, zodat ze daadwerkelijk dingen gaan schrijven.

Nu kan iedere nitwit met HTML5 / CSS / Javascript voor de Palm WebOS gaan schrijven, dus reken er maar op dat er heel, heel veel apps gaan komen. Wanneer de Mojo SDK uitgebracht gaat worden (volgens Palm: zeer spoedig) dan kan het groffere geschut ingezet gaan worden.

Op een gegeven moment bereik je een asymptotisch maximum, en gaat het niet meer om de hoeveelheid apps, maar om de hoeveelheid killer apps.

De iPhone zal altijd beter zijn voor media-minded people, en Apple fanboys. Daar twijfelt niemand aan. Ik vermoed ook dat ze de komende 3 jaar nog steeds groter dan Palm zijn, op mobile computing vlak. Hopelijk wordt Palm alles wat Android in mijn ogen niet gaat worden (te versplinterd, geen focus).
      dinsdag 9 juni 2009 @ 13:46:11 #115
    204963 Kankerkachelsverkopert
    2 halen, 3 betalen!
    pi_69860338
    Ik weet het niet met dat WebOS, ik denk dat het net iets te laagdrempelig is waardoor je teveel developers aantrekt die er simpelweg geen bal van kunnen. Naar die Mojo SDK ben ik ook erg benieuwd, want daar zie ik veel meer in, ik ben zelf developer voor de AppStore en nog een markt en dus inkomstenbron kan geen kwaad.

Anroid vind ik wel tof maar ik vind het doodzonde dat telefoonfabrikanten het OS zo omspitten, iPhone OS en Palm WebOS zie ik ook meer in.
    pi_69861058
    Opkomst voor die Palm is wel zuur zeg.
      dinsdag 9 juni 2009 @ 14:24:57 #117
    55709 Stereotomy
    pi_69861693
    quote:
    Op dinsdag 9 juni 2009 14:07 schreef F04 het volgende:
    Hoezo? Meer voorraad hadden ze niet en ze hebben geen religieuze fanboy-base als Apple. Dan toch netjes als je er 50.000 - 100.000 van weten te verkopen.
    pi_69861927
    quote:
    Op dinsdag 9 juni 2009 14:07 schreef F04 het volgende:
    Helemaal niet. Grootste launch voor Sprint in tijden en voor Palm (redelijk klein bedrijf in vergelijking met het gigantische Apple) is dit ook een goede launch.
      dinsdag 9 juni 2009 @ 14:33:40 #119
    55709 Stereotomy
    pi_69862043
    quote:
    Op dinsdag 9 juni 2009 14:30 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

Helemaal niet. Grootste launch voor Sprint in tijden
    quote:
    Sprint breaks its sales record with Palm Pre
    by Marguerite Reardon

Sprint Nextel executives said Monday that the launch of the much anticipated Palm Pre on Saturday hit a new sales record for the company.

Neither Sprint nor Palm is discussing specific sales figures, but Tim Donahue, vice president of business marketing for Sprint, said that the launch exceeded the company's expectations.

"We experienced our best one day of sales and single weekend sales for any phone we've launched in our history," he said. "We sold out of the device over the weekend in most of our store locations. And it happened at a much faster rate than we had planned on. "
    http://news.cnet.com/8301-1035_3-10260208-94.html

... allertijden.
    pi_70267434
    Even een kleine update: het lijkt erop dat WebOS 1.0.3 de accuduur verbeterd heeft, althans zo melden mensen op de PreCentral forums Dat is een meevaller en het biedt een beter beeld voor de toekomst van de Pre.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')