quote:Op vrijdag 9 januari 2009 19:32 schreef nils7 het volgende:
hij doet me denken aan een bepaalde phone.... qua vormgeving kan er even niet op komen welke...
Deed mij er idd ook aan denken met die ronde vormen. Natuurlijk als belangrijkste verschil dat zo'n door HTC verneukt Windows Mobile OS (wat van zichzelf al kut is), veel pauperder is dan wat ik nu van deze Palm gezien heb.quote:
Wat voor vorm wil je dan, een driehoek?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 19:32 schreef nils7 het volgende:
hij doet me denken aan een bepaalde phone.... qua vormgeving kan er even niet op komen welke...
quote:Also fun: You can get a charging dock, called the Touchstone, that's one of the first products to use wireless charging. Plug the round-ish dock into an outlet, and then juice up the Pre simply by placing it on top of the Touchstone -- no need to connect it with wires.
Ja, netzoals de G1.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 03:03 schreef TC03 het volgende:
Ziet er wel redelijk uit, maar is het nou een drukgevoelig scherm of een capacitief scherm? Het lijkt erop dat het het laatste is, dat is wel een groot pluspunt. De eerste serieuze concurrent voor de iPhone.
wm kut?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 19:37 schreef Repeat het volgende:
[..]
Deed mij er idd ook aan denken met die ronde vormen. Natuurlijk als belangrijkste verschil dat zo'n door HTC verneukt Windows Mobile OS (wat van zichzelf al kut is), veel pauperder is dan wat ik nu van deze Palm gezien heb.
Que??? heb jij het over hetzelfde OS??? WM is echt bagger man!quote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:22 schreef mschol het volgende:
[..]
wm kut?
das verre weg het meest relaxe stuk software @ telefoon imho, misschien wat trager bij opstarten, maar als dat alles ik...
als je wekelijks minimaal 5 verschillende mensen moet helpen die ook nog verschillende PDA's hebben is WM echt niet kutquote:Op zaterdag 10 januari 2009 13:49 schreef donderopman het volgende:
[..]
Que??? heb jij het over hetzelfde OS??? WM is echt bagger man!
kul argument... als we allemaal bij de AH zouden kopen zijn de jumbo, aldi, nettorama etc. ook overbodigquote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:27 schreef mschol het volgende:
[..]
als je wekelijks minimaal 5 verschillende mensen moet helpen die ook nog verschillende PDA's hebben is WM echt niet kut, dat is dan echt een verademing..
Vind jij, genoeg mensen die het een top OS vindenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:47 schreef nils7 het volgende:
[..]
kul argument... als we allemaal bij de AH zouden kopen zijn de jumbo, aldi, nettorama etc. ook overbodig![]()
WM is het meest drama OS waarmee ik ooit heb gewerkt...
Op 1: OSX
Op 2: Series60
Op 3: Series80
Op 4: Series90
Op 5: UIQ (3.0 was een drama)
Op 6: pas WM (alle versies)
kul argument? als je op een gestandiseerde omgeving bij alle, behalve WM based devices, onnodige programma's moet gaan installeren voor synchronisatie die traag, log zijn, en je moet dan ook rekening houden met het feit dat programma's elkaar niet leuk vinden..quote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:47 schreef nils7 het volgende:
[..]
kul argument... als we allemaal bij de AH zouden kopen zijn de jumbo, aldi, nettorama etc. ook overbodig![]()
WM is het meest drama OS waarmee ik ooit heb gewerkt...
Op 1: OSX
Op 2: Series60
Op 3: Series80
Op 4: Series90
Op 5: UIQ (3.0 was een drama)
Op 6: pas WM (alle versies)
Wij van WC-eend adviseren WC-eend verhaal, dus dan vind ik het niet zo gek dat Windows Mobile het goed doet met bijvoorbeeld (Microsoft) Exchange. Voor de rest houdt het dan ook echt op, als je naar compatibaliteit met andere platformen kijkt. Verder staat buiten kijf dat WM een vreselijk verouderd en log OS is. Alsof je met allerlei kunstgrepen Windows 3.1 voorziet van de features van Windows 7, maar ondertussen is het onderhuids nog dat lelijke Windows 3.1 ding. TouchFlo bijvoorbeeld, wat simpelweg een shell is, meer dan een shell kun je er ook niet van maken.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:41 schreef mschol het volgende:
[..]
kul argument? als je op een gestandiseerde omgeving bij alle, behalve WM based devices, onnodige programma's moet gaan installeren voor synchronisatie die traag, log zijn, en je moet dan ook rekening houden met het feit dat programma's elkaar niet leuk vinden..
nee dan is WM is een ENORME verademing w.b.t managment..
Jij bent zeker zo'n systeem beheerder waarvan die spontaan grijze haren krijgt als ie een Nokia onder ogen komt om te syncen op z'n netwerk.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:41 schreef mschol het volgende:
[..]
kul argument? als je op een gestandiseerde omgeving bij alle, behalve WM based devices, onnodige programma's moet gaan installeren voor synchronisatie die traag, log zijn, en je moet dan ook rekening houden met het feit dat programma's elkaar niet leuk vinden..
nee dan is WM is een ENORME verademing w.b.t managment..
Die mensen zijn onwetend.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:08 schreef Antony1989 het volgende:
[..]
Vind jij, genoeg mensen die het een top OS vinden
Niet alles wat rond en mooi is komt van Apple af...quote:Op zondag 11 januari 2009 01:32 schreef TC03 het volgende:
Gelukkig totaal geen overeenkomsten met het iPhone OS.
Dat klopt.quote:Op zondag 11 januari 2009 01:37 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Niet alles wat rond en mooi is komt van Apple af...
Valt wel mee.quote:
eindelijkquote:Op zaterdag 10 januari 2009 21:32 schreef elfzesendertig het volgende:
Deze telefoon ziet er erg veelbelovend uit. Vooral het besturingssysteem kan een sterke iPhone concurrent worden.
Inderdaad.quote:Op maandag 12 januari 2009 12:40 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
eindelijkWant misschien dat apple haar OS eens wat verder open gooit! Ik vind namelijk dat de iphone geen concurrentie heeft op OS gebied. Windows mobile werkt gewoon niet lekker op een smartphone.
Microsoft heeft zelf ook een beetje genoeg van die wildgroei aan Windows Mobile telefoons die voor allerlei inconsistentie zorgt: Microsoft wil minder smartphones met Windows Mobile. Gaat vanzelf goed denk ik zoquote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:45 schreef Drommelsch85 het volgende:
[..]
Wij van WC-eend adviseren WC-eend verhaal, dus dan vind ik het niet zo gek dat Windows Mobile het goed doet met bijvoorbeeld (Microsoft) Exchange. Voor de rest houdt het dan ook echt op, als je naar compatibaliteit met andere platformen kijkt.
En met deze opmerking verpest je de aantrekkingskracht van het toestel meteen maar even......quote:[b]Op dinsdag 13 januari 2009 11:35
Ze geven een goed idee hoe de Palm Pre gaat werken. Ik wil er wel zelf mee spelen maar het ziet er wel echt uit als een mooie ladyphone!!
~Vicky
N97 ziet er goed uit. Maar het OS kan niet tippen aan wat ik van de Pre gezien heb.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 17:20 schreef Xaobotnik het volgende:
[..]
En met deze opmerking verpest je de aantrekkingskracht van het toestel meteen maar even......![]()
Sowieso zullen een hoop mensen iets tegen het formaat van dit toestel hebben. Maar het OS ziet er goed uit, en lijkt eindelijk het iPhone-OS te kunnen evenaren als het gaat om soepel navigeren. Daarbij zal Palm wat opener staan voor derde partijen om er applicaties voor te laten ontwikkelen, zodat het voor de gebruiker niet blijft bij meuk van dezelfde ontwikkelaar, en kun je er echt mee aan de slag. Een erg groot voordeel tov de iPhone.
Daarbij is er goed nagedacht over het contactenbeheer en de internetbrowser.
Palm maakt sowieso altijd wel goede devices, dus voor de zakelijke gebruiker is het waarschijnlijk een prima toestel.
Nu maar even afwachten wat het kan in termen van foto's en video. Want er is een degelijke groep die dit belangrijk vind. Dit toestel komt als het goed is rond dezelfde tijd als de N97 (die op het gebied van foto's iig top zal zijn, en op het gebeid van video de middelmaat derhalve per definitie ontstijgen zal). Dus dat wordt interessant.
geniet ervanquote:Op woensdag 14 januari 2009 04:55 schreef The.Apple het volgende:
niets gestolen....
Multi-touch is een patent van Apple.
dat dus...quote:Op woensdag 14 januari 2009 05:01 schreef kraaksandaal het volgende:
Multi-tasken op zo'n klein schermpje.
quote:Op woensdag 14 januari 2009 04:55 schreef The.Apple het volgende:
niets gestolen....
Multi-touch is een patent van Apple.
Ziet er goed uit inderdaad.quote:Op woensdag 14 januari 2009 03:29 schreef Geqxon het volgende:
http://www.viddler.com/explore/engadget/videos/139/
Zeg wat je zeggen wilt, maar dit is gaaf. Supersmooth, en multi-tasken is enorm gaaf. Mooi ook dat ze niets van de iPhone hebben gestolen, maar alles gewoon zelf uitgevonden hebben.
Het multi-tasken tussen applicaties als een soort van "kaartenspel" is naar mijn mening erg mooi, omdat het voor mensen goed visueel begrijpbaar is. Imho een stuk beter concept dan bijvoorbeeld de taakbalk van Windows, wat voor sommige mensen lastig te begrijpen is.
Palm heeft dus als eerste multitasken *niet* clunky gemaakt in hun GUI. Heb je wel eens geprobeerd te multitasken op Windows Mobile? OK button, menu uit, start knop, program files induiken, klikken, wachten, euh....quote:Op woensdag 14 januari 2009 05:01 schreef kraaksandaal het volgende:
hoho apple kopieert niet die innoveert alleen maar hequote:Op woensdag 14 januari 2009 13:10 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Palm heeft dus als eerste multitasken *niet* clunky gemaakt in hun GUI. Heb je wel eens geprobeerd te multitasken op Windows Mobile? OK button, menu uit, start knop, program files induiken, klikken, wachten, euh....![]()
Dat hele 'Cards' systeem ziet er eigenlijk prima uit. Meerdere programma's naast elkaar, meerdere browserwindows naast elkaar. Zal me niet verbazen als Apple dat gaat kopieren met hun volgende iPhone.
Verkocht? Door je strot geduwd d.m.v koppelverkoop zal je bedoelen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 02:49 schreef The.Apple het volgende:
*******nothing beats me*******
[ afbeelding ]
best verkochte multi-role apperaat van 2008
quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:19 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
Verkocht? Door je strot geduwd d.m.v koppelverkoop zal je bedoelen.
Dit is dus 100% onjuist. Hoe kom je erop om deze bewering te doen? Je kan eerder zeggen dat T-Mobile je door je strot wordt geduwd d.m.v. koppelverkoop, niet andersom. As je naar een T-Mobile winkel gaat kan je met elke telefoon die je maar wilt naar buiten komen hoor, niks geen 'door je strot duwen'.quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:19 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
Verkocht? Door je strot geduwd d.m.v koppelverkoop zal je bedoelen.
Sinds ik hier kom en ik jouw posts lees is het verval ingezet denk ik.quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:32 schreef TC03 het volgende:
Hoe komt het dat je zo dom geworden bent? Is dat al sinds je geboorte, of ben je ooit eens gevallen?
Dan wordt de iPhone je toch niet door je strot geduwd, maar T-Mobile. Zoals ik al zei.quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:40 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
Sinds ik hier kom en ik jouw posts lees is het verval ingezet denk ik.
Probleem is dat ALS ik een iPhone in Nederland zou willen gebruiken, ik verplicht ben om een abonnement bij T-Mobile af te sluiten alleen maar omdat Apple dat zo besloten heeft.
Zoals je in dat filmpje ziet heeft Palm dat gedeelte goed voor elkaar. Het is een soort van ALT+TAB, verbeterd voor een kleine user-interface. Ook mooi dat je niet multi-tasked met icoontjes, maar gewoon lekkere grote previews krijgt van het programma.quote:Op woensdag 14 januari 2009 05:01 schreef kraaksandaal het volgende:
Precies, en als je wilt weten welke programma's open staan moet je weer naar een of andere proces-manager.quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:10 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Palm heeft dus als eerste multitasken *niet* clunky gemaakt in hun GUI. Heb je wel eens geprobeerd te multitasken op Windows Mobile? OK button, menu uit, start knop, program files induiken, klikken, wachten, euh....![]()
Dat hele 'Cards' systeem ziet er eigenlijk prima uit. Meerdere programma's naast elkaar, meerdere browserwindows naast elkaar. Zal me niet verbazen als Apple dat gaat kopieren met hun volgende iPhone.
De fijnste PDA's die ik heb gehad waren een Sony Clie (480*320 scherm met OS4, erg mooi) en een Psion Revo. Beide een soortgelijke makkelijke userinterface. Het gaf mij echt de look en feel van een compleet fullsize operating-system, maar wel supermakkelijk te bedienen met je vingers of een stylus.quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:01 schreef Stereotomy het volgende:
Wat ze van het oude PalmOS hebben overgehouden, is dat er geen save buttons bestaan. Als je in Windows Mobile bijvoorbeeld in Notes iets typt, en je killt de applicatie via een task manager, dan ben je je gegevens kwijt.
Met PalmOS en WebOS niet, die slaat het automatisch op, werd expliciet genoemd in de presentatie.
waarom zou je uberhaupt op een mini schermpje willen multitasken?quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:10 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Wat heeft de schermgrootte met multitasken te maken? Geen hol toch.quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:26 schreef mschol het volgende:
[..]
waarom zou je uberhaupt op een mini schermpje willen multitasken?
Ik heb een Psion 5 gehad. Idd onwijs goed en een echt toetsenbord gaat natuurlijk boven elk touchscreen. Daarom ben ik nu al fan van de Palm Prequote:Op woensdag 14 januari 2009 14:15 schreef Geqxon het volgende:
[..]
De fijnste PDA's die ik heb gehad waren een Sony Clie (480*320 scherm met OS4, erg mooi) en een Psion Revo. Beide een soortgelijke makkelijke userinterface. Het gaf mij echt de look en feel van een compleet fullsize operating-system, maar wel supermakkelijk te bedienen met je vingers of een stylus.
Dat heb ik dus ook met dit OS ook een beetje.
Jij hebt in je hoofd waarschijnlijk dat je meerdere kleine 'Windows'quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:26 schreef mschol het volgende:
[..]
waarom zou je uberhaupt op een mini schermpje willen multitasken?
Op de Revo haalde ik rond de 180 keys/minute als ik met meerdere vingers tegelijkertijd typte. Was even wennen, maar na een dagje kon ik full-speed surfen en mailen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:55 schreef Repeat het volgende:
[..]
Ik heb een Psion 5 gehad. Idd onwijs goed en een echt toetsenbord gaat natuurlijk boven elk touchscreen. Daarom ben ik nu al fan van de Palm Pre
Oooh, de Psion Revo, heerlijk ding was dat zeg.quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:15 schreef Geqxon het volgende:
[..]
De fijnste PDA's die ik heb gehad waren een Sony Clie (480*320 scherm met OS4, erg mooi) en een Psion Revo. Beide een soortgelijke makkelijke userinterface. Het gaf mij echt de look en feel van een compleet fullsize operating-system, maar wel supermakkelijk te bedienen met je vingers of een stylus.
Dat heb ik dus ook met dit OS ook een beetje.
GSM-versie is al tijdens het MWC in Barcelona gespot.quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:40 schreef t1m0k het volgende:
Dus werkt dit ding überhaupt in Europa? Nee toch? Waar lopen we ons dan enthousiast om te maken....
Precies dat. Er komt zeker een GSM versie, waarschijnlijk later dit jaar. Ik ben best bereid om per maand wat meer geld te betalen voor wat deze prachtige telefoon biedtquote:Op woensdag 27 mei 2009 18:41 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
GSM-versie is al tijdens het MWC in Barcelona gespot.
Het OS zal denk ik veel intuïtiever werken. Het is gericht op het internet (net als Android) en multitasken. Je kan van alles te gelijk doen en vrijwel alles werkt samen met elkaar. Ik zou naar een paar video's kijken om een goed beeld te krijgenquote:Op woensdag 27 mei 2009 19:25 schreef DennisMoore het volgende:
Hoe is 't OS dan in vergelijking met Android?
Er zitten waarschijnlijk ook wel wat leuke Android toestellen aan te komen namelijk.
Ik kan zo snel niet vinden wat ie gaat kosten? Meer informatie?quote:Op woensdag 27 mei 2009 18:32 schreef Oproerkraaier het volgende:
Waarschijnlijk gaat het ding toch niets kosten bij hetverlengen van een 2-jarig abonnement, want in de VS is de Pre toch ook niet zó duur.
199 dollar i.c.m. abonnement, na zogenaamde rebates (brief sturen en dan krijg je 100 dollar terug)quote:Op woensdag 27 mei 2009 22:14 schreef Repeat het volgende:
Op de site staan een paar demofilmpjes over het mailen en instant messaging ed. Dat multitasken en de integratie met elkaar werkt zo mooi. Ik wil het
[..]
Ik kan zo snel niet vinden wat ie gaat kosten? Meer informatie?
Dat heb ik ook zien staan ja, maar wat zo'n abo dan kost lijkt me niet onbelangrijk in dezenquote:Op woensdag 27 mei 2009 22:50 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
199 dollar i.c.m. abonnement, na zogenaamde rebates (brief sturen en dan krijg je 100 dollar terug)
multitasken op een 2,8/3" scherm of een 24" scherm geeft een -HEEL- andere beleving...quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:30 schreef Repeat het volgende:
[..]
Wat heeft de schermgrootte met multitasken te maken? Geen hol toch.
Je snapt het niet he?quote:Op woensdag 27 mei 2009 23:47 schreef mschol het volgende:
[..]
multitasken op een 2,8/3" scherm of een 24" scherm geeft een -HEEL- andere beleving...
sterker nog..
imho kan je pas vanaf een 15" spreken over fatsoenlijk multitasken...
met multitasken wil ik namelijk meerdere dingen te gelijk kunnen doen, en zolang ik maximaal 1 ding tegelijkertijd kan benaderen (wat dus bij -elke- smartphone zo is) noem ik dat niet multitasken...
Daar moet je niet naar kijken, in Amerika is de contructie heel anders dan in Europa.quote:Op woensdag 27 mei 2009 22:53 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dat heb ik ook zien staan ja, maar wat zo'n abo dan kost lijkt me niet onbelangrijk in dezen
Nee. Bovendien zijn er wat probleempjes met het scherm. Ik denk dat het wel wat vertraging op gaat lopenquote:Op maandag 8 juni 2009 19:59 schreef BluesRebel het volgende:
Nog steeds geen releasedate voor Nederland?
Dat is minder. Op sommige sites zag ik pas rond Kerst staan. Vind ik te lang.quote:Op maandag 8 juni 2009 20:01 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Nee. Bovendien zijn er wat probleempjes met het scherm. Ik denk dat het wel wat vertraging op gaat lopen
Dan ga ik toch voor de nieuwe iPhone binnenkort. Ik kan echt niet tot kerst wachten...quote:Op maandag 8 juni 2009 20:01 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Nee. Bovendien zijn er wat probleempjes met het scherm. Ik denk dat het wel wat vertraging op gaat lopen
Zit net als jij ook een beetje op die Android toestellen te azen. Of toch de nieuwe iPhone...quote:Op maandag 8 juni 2009 20:09 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Dat is minder. Op sommige sites zag ik pas rond Kerst staan. Vind ik te lang.
Zal dan maar tussen HTC Magic en Samsung i7500 kiezen, beide Android. Helaas heeft die Samsung ook nog geen releasedate![]()
27.50 het eerste jaar, 37 het tweede jaarquote:Op maandag 8 juni 2009 21:32 schreef elfzesendertig het volgende:
Ik zet zelf te kijken naar de HTC MagicAlleen ik wil eigenlijk mijn contract verlengen bij Vodafone met zo'n HTC Magic en dan nog wat extra korting krijgen
Hij staat er alleen niet bij, dus dat is jammer.
Staar je niet blind op de specs, het is de userinterface die je dagelijks in de weg zal gaan zitten.quote:Op maandag 8 juni 2009 23:54 schreef BluesRebel het volgende:
Het is inderdaad een prachttoestel maar die Samsung lijkt mij toch beter(qua uiterlijk niet natuurlijk). Alleen al dat lampje bovenin dat gaat knipperen als je een nieuw bericht of iets dergelijks hebt(net al BlackBerry) vind ik al geweldig. Maar ook een betere camera met flash, 3,5 mm jack en hij is (nog) dunner. Maar de RAM schijnt wel wat minder te zijn.
Mijn abonnement is in september afgelopen dus ik heb nog tijd om erop te wachten.. hoop wel dat die Samsung in juli uitkomt zoals de geruchten mij willen doen geloven
Maar die zijn hetzelfdequote:Op maandag 8 juni 2009 23:59 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Staar je niet blind op de specs, het is de userinterface die je dagelijks in de weg zal gaan zitten.
Oeps!quote:Op dinsdag 9 juni 2009 00:11 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Maar die zijn hetzelfdeBeide Android.
Alleen de verpakking is anders.
Op zich een leuke deal. Ware het niet dat je hem bijvoorbeeld via gsmweb.nl al goedkoper kan krijgen (gemiddeld 30 euro per maand tegenover 32 euro per maand). Ik denk dat er dus best nog een betere deal mogelijk isquote:Op maandag 8 juni 2009 22:16 schreef GodsSon het volgende:
[..]
27.50 het eerste jaar, 37 het tweede jaar
Telefoon gratis
Lijkt me toch een prima deal! Het is echt een prachtig toestel!
Hoezo? Meer voorraad hadden ze niet en ze hebben geen religieuze fanboy-base als Apple. Dan toch netjes als je er 50.000 - 100.000 van weten te verkopen.quote:
Helemaal niet. Grootste launch voor Sprint in tijden en voor Palm (redelijk klein bedrijf in vergelijking met het gigantische Apple) is dit ook een goede launch.quote:
quote:Op dinsdag 9 juni 2009 14:30 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Helemaal niet. Grootste launch voor Sprint in tijden
http://news.cnet.com/8301-1035_3-10260208-94.htmlquote:Sprint breaks its sales record with Palm Pre
by Marguerite Reardon
Sprint Nextel executives said Monday that the launch of the much anticipated Palm Pre on Saturday hit a new sales record for the company.
Neither Sprint nor Palm is discussing specific sales figures, but Tim Donahue, vice president of business marketing for Sprint, said that the launch exceeded the company's expectations.
"We experienced our best one day of sales and single weekend sales for any phone we've launched in our history," he said. "We sold out of the device over the weekend in most of our store locations. And it happened at a much faster rate than we had planned on. "
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |