abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 januari 2009 @ 23:34:04 #51
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_65012435
MDA Sjoelbak
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 13 januari 2009 @ 23:36:54 #52
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_65012538
tvp
Confidence through competence
pi_65016466
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 23:34 schreef nils7 het volgende:
MDA Sjoelbak
Qtek 9090 / MDA 3 heb ik best veel lol mee gehad, dat toetsenbord werkte uitstekend
url
  woensdag 14 januari 2009 @ 02:49:52 #54
230721 The.Apple
Future, Vision, Respect, Life
pi_65016994
*******nothing beats me*******

best verkochte multi-role apperaat van 2008
Here's to the crazy ones, the misfits, the rebels,....... Arrrcchhh kijk em zelf maar
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SQFIsfQKBuU[/youtube]
pi_65017106
http://www.viddler.com/explore/engadget/videos/139/

Zeg wat je zeggen wilt, maar dit is gaaf. Supersmooth, en multi-tasken is enorm gaaf. Mooi ook dat ze niets van de iPhone hebben gestolen, maar alles gewoon zelf uitgevonden hebben.

Het multi-tasken tussen applicaties als een soort van "kaartenspel" is naar mijn mening erg mooi, omdat het voor mensen goed visueel begrijpbaar is. Imho een stuk beter concept dan bijvoorbeeld de taakbalk van Windows, wat voor sommige mensen lastig te begrijpen is.
  woensdag 14 januari 2009 @ 04:55:27 #56
230721 The.Apple
Future, Vision, Respect, Life
pi_65017315
niets gestolen....

Multi-touch is een patent van Apple.
Here's to the crazy ones, the misfits, the rebels,....... Arrrcchhh kijk em zelf maar
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SQFIsfQKBuU[/youtube]
pi_65017329
Multi-tasken op zo'n klein schermpje.
***** Kraak.....
pi_65017832
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 04:55 schreef The.Apple het volgende:
niets gestolen....

geniet ervan
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_65017865
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 05:01 schreef kraaksandaal het volgende:
dat dus...
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_65023425
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 04:55 schreef The.Apple het volgende:
niets gestolen....

maar het os ziet er idd goed uit
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 14 januari 2009 @ 12:53:44 #61
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_65026143
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 03:29 schreef Geqxon het volgende:
http://www.viddler.com/explore/engadget/videos/139/

Zeg wat je zeggen wilt, maar dit is gaaf. Supersmooth, en multi-tasken is enorm gaaf. Mooi ook dat ze niets van de iPhone hebben gestolen, maar alles gewoon zelf uitgevonden hebben.

Het multi-tasken tussen applicaties als een soort van "kaartenspel" is naar mijn mening erg mooi, omdat het voor mensen goed visueel begrijpbaar is. Imho een stuk beter concept dan bijvoorbeeld de taakbalk van Windows, wat voor sommige mensen lastig te begrijpen is.
Ziet er goed uit inderdaad.
Ten percent faster with a sturdier frame
  woensdag 14 januari 2009 @ 13:10:36 #62
55709 Stereotomy
pi_65026751
quote:
Palm heeft dus als eerste multitasken *niet* clunky gemaakt in hun GUI. Heb je wel eens geprobeerd te multitasken op Windows Mobile? OK button, menu uit, start knop, program files induiken, klikken, wachten, euh....

Dat hele 'Cards' systeem ziet er eigenlijk prima uit. Meerdere programma's naast elkaar, meerdere browserwindows naast elkaar. Zal me niet verbazen als Apple dat gaat kopieren met hun volgende iPhone.
pi_65026800
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 13:10 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Palm heeft dus als eerste multitasken *niet* clunky gemaakt in hun GUI. Heb je wel eens geprobeerd te multitasken op Windows Mobile? OK button, menu uit, start knop, program files induiken, klikken, wachten, euh....

Dat hele 'Cards' systeem ziet er eigenlijk prima uit. Meerdere programma's naast elkaar, meerdere browserwindows naast elkaar. Zal me niet verbazen als Apple dat gaat kopieren met hun volgende iPhone.
hoho apple kopieert niet die innoveert alleen maar he
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 14 januari 2009 @ 13:14:31 #64
55709 Stereotomy
pi_65026911
Meh

Maakt me niet uit dat iedereen elkaar kopieert: zo werkt innovatie nou eenmaal. Iemand moet de eerste zijn, en zo worden goede dingen en functies gemeengoed waaruit nieuwe ideeën kunnen ontstaan.
pi_65027085
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 02:49 schreef The.Apple het volgende:
*******nothing beats me*******

[ afbeelding ]

best verkochte multi-role apperaat van 2008
Verkocht? Door je strot geduwd d.m.v koppelverkoop zal je bedoelen.
  woensdag 14 januari 2009 @ 13:27:52 #66
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_65027391
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 13:19 schreef ktnxbye het volgende:

[..]

2000 light years from home
  woensdag 14 januari 2009 @ 13:32:44 #67
53267 TC03
pi_65027587
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 13:19 schreef ktnxbye het volgende:

[..]

Dit is dus 100% onjuist. Hoe kom je erop om deze bewering te doen? Je kan eerder zeggen dat T-Mobile je door je strot wordt geduwd d.m.v. koppelverkoop, niet andersom. As je naar een T-Mobile winkel gaat kan je met elke telefoon die je maar wilt naar buiten komen hoor, niks geen 'door je strot duwen'.

Hoe komt het dat je zo dom geworden bent? Is dat al sinds je geboorte, of ben je ooit eens gevallen?
pi_65027834
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 13:32 schreef TC03 het volgende:
Hoe komt het dat je zo dom geworden bent? Is dat al sinds je geboorte, of ben je ooit eens gevallen?
Sinds ik hier kom en ik jouw posts lees is het verval ingezet denk ik.

Probleem is dat ALS ik een iPhone in Nederland zou willen gebruiken, ik verplicht ben om een abonnement bij T-Mobile af te sluiten alleen maar omdat Apple dat zo besloten heeft.
  woensdag 14 januari 2009 @ 13:43:07 #69
55709 Stereotomy
pi_65027917
Ja, dus T-Mobile wordt je door de strot geduwd, niet Apple.
  woensdag 14 januari 2009 @ 13:49:06 #70
53267 TC03
pi_65028113
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 13:40 schreef ktnxbye het volgende:

[..]

Sinds ik hier kom en ik jouw posts lees is het verval ingezet denk ik.

Probleem is dat ALS ik een iPhone in Nederland zou willen gebruiken, ik verplicht ben om een abonnement bij T-Mobile af te sluiten alleen maar omdat Apple dat zo besloten heeft.
Dan wordt de iPhone je toch niet door je strot geduwd, maar T-Mobile. Zoals ik al zei.

Na-denk-en.
pi_65028304
quote:
Zoals je in dat filmpje ziet heeft Palm dat gedeelte goed voor elkaar. Het is een soort van ALT+TAB, verbeterd voor een kleine user-interface. Ook mooi dat je niet multi-tasked met icoontjes, maar gewoon lekkere grote previews krijgt van het programma.

Dat multi-tasken in Windows Mobile erg slecht gaat, betekend nog niet dat je op een klein scherm niet kan multitasken.
quote:

[..]

Precies, en als je wilt weten welke programma's open staan moet je weer naar een of andere proces-manager.
pi_65028366
quote:
Moei-lijk
  woensdag 14 januari 2009 @ 14:01:34 #73
55709 Stereotomy
pi_65028551
Wat ze van het oude PalmOS hebben overgehouden, is dat er geen save buttons bestaan. Als je in Windows Mobile bijvoorbeeld in Notes iets typt, en je killt de applicatie via een task manager, dan ben je je gegevens kwijt.

Met PalmOS en WebOS niet, die slaat het automatisch op, werd expliciet genoemd in de presentatie.
pi_65029101
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 14:01 schreef Stereotomy het volgende:
Wat ze van het oude PalmOS hebben overgehouden, is dat er geen save buttons bestaan. Als je in Windows Mobile bijvoorbeeld in Notes iets typt, en je killt de applicatie via een task manager, dan ben je je gegevens kwijt.

Met PalmOS en WebOS niet, die slaat het automatisch op, werd expliciet genoemd in de presentatie.
De fijnste PDA's die ik heb gehad waren een Sony Clie (480*320 scherm met OS4, erg mooi) en een Psion Revo. Beide een soortgelijke makkelijke userinterface. Het gaf mij echt de look en feel van een compleet fullsize operating-system, maar wel supermakkelijk te bedienen met je vingers of een stylus.

Dat heb ik dus ook met dit OS ook een beetje.
pi_65029578
quote:

[..]

waarom zou je uberhaupt op een mini schermpje willen multitasken?
pi_65029727
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 14:26 schreef mschol het volgende:

[..]

Wat heeft de schermgrootte met multitasken te maken? Geen hol toch.
pi_65031013
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 14:15 schreef Geqxon het volgende:

[..]

De fijnste PDA's die ik heb gehad waren een Sony Clie (480*320 scherm met OS4, erg mooi) en een Psion Revo. Beide een soortgelijke makkelijke userinterface. Het gaf mij echt de look en feel van een compleet fullsize operating-system, maar wel supermakkelijk te bedienen met je vingers of een stylus.

Ik heb een Psion 5 gehad. Idd onwijs goed en een echt toetsenbord gaat natuurlijk boven elk touchscreen. Daarom ben ik nu al fan van de Palm Pre
  woensdag 14 januari 2009 @ 15:00:59 #78
55709 Stereotomy
pi_65031282
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 14:26 schreef mschol het volgende:

[..]

Jij hebt in je hoofd waarschijnlijk dat je meerdere kleine 'Windows' in je kleine schermpje zult zien.

Is niet waar: je bent altijd maar met één taak tegelijk bezig. Het overzichtelijke switchen tussen applicaties dmv dat 'Cards' systeem, is wat multitasking nu ook handig en bruikbaar maakt.

WM is ook een multitasking OS, maar ik geloof niet dat iemand ooit uitgevonden heeft hoe je nou overzichtelijk en snel van de ene naar de andere applicatie kunt komen zonder taakbalk zoals op de desktop.
pi_65031373
WM faalt dan ook op ieder gebied.
  woensdag 14 januari 2009 @ 15:06:11 #80
55709 Stereotomy
pi_65031511
Nah, exchange activesync doet het wel goed daarop.

Maar de rest is best wel fail, ja.
pi_65031817
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 14:55 schreef Repeat het volgende:

[..]

Ik heb een Psion 5 gehad. Idd onwijs goed en een echt toetsenbord gaat natuurlijk boven elk touchscreen. Daarom ben ik nu al fan van de Palm Pre
Op de Revo haalde ik rond de 180 keys/minute als ik met meerdere vingers tegelijkertijd typte. Was even wennen, maar na een dagje kon ik full-speed surfen en mailen.
  woensdag 14 januari 2009 @ 15:20:56 #82
97108 J.A.N.A.
JustAnotherNicknameAgain
pi_65032104
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 14:15 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Oooh, de Psion Revo, heerlijk ding was dat zeg.
There is no pleasure in having nothing to do; the fun is in having lots to do and not doing it.
pi_69461907
June 6 in de VS, ben heel benieuwd wanneer het hier wordt

http://www.palm.com/us/products/phones/pre/
  woensdag 27 mei 2009 @ 18:12:32 #84
55709 Stereotomy
pi_69461921
bijnabijnabijna
pi_69462321
Poll: Ik koop een palm pre
  • Ja
  • Nee
  • Ik weet het nog niet
  • Ik heb al een mobiel
    Tussenstand:
  • Omnia dicta fortiora, si dicta Latina
      woensdag 27 mei 2009 @ 18:32:52 #86
    132867 Oproerkraaier
    Oproer kraait.
    pi_69462546
    Ik ga zeker de Palm Pre halen. Ik heb nu de Palm Treo 750 maar die is eigenlijk toch niet zo relaxt meer. De IPhone lijkt me ook wel relaxt, zeker voor de muziek en dergelijke, maar de Palm Pre gaat denk ik net zo goed worden, met een mooi nieuw OS en een uitschuifbaar toetsenbord en een mooi scherm.

Waarschijnlijk gaat het ding toch niets kosten bij hetverlengen van een 2-jarig abonnement, want in de VS is de Pre toch ook niet zó duur.
    Mensen die thee drinken plassen zittend.
    pi_69462792
    Dus werkt dit ding überhaupt in Europa? Nee toch? Waar lopen we ons dan enthousiast om te maken....
      woensdag 27 mei 2009 @ 18:41:27 #88
    55709 Stereotomy
    pi_69462826
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 18:40 schreef t1m0k het volgende:
    Dus werkt dit ding überhaupt in Europa? Nee toch? Waar lopen we ons dan enthousiast om te maken....
    GSM-versie is al tijdens het MWC in Barcelona gespot.
    pi_69462963
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 18:41 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

GSM-versie is al tijdens het MWC in Barcelona gespot.
    Precies dat. Er komt zeker een GSM versie, waarschijnlijk later dit jaar. Ik ben best bereid om per maand wat meer geld te betalen voor wat deze prachtige telefoon biedt
    pi_69463091
    Ziet er wel goed uit moet ik zeggen.
    pi_69464261
    Hoe is 't OS dan in vergelijking met Android?

Er zitten waarschijnlijk ook wel wat leuke Android toestellen aan te komen namelijk.
    pi_69467551
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 19:25 schreef DennisMoore het volgende:
    Hoe is 't OS dan in vergelijking met Android?

Er zitten waarschijnlijk ook wel wat leuke Android toestellen aan te komen namelijk.
    Het OS zal denk ik veel intuïtiever werken. Het is gericht op het internet (net als Android) en multitasken. Je kan van alles te gelijk doen en vrijwel alles werkt samen met elkaar. Ik zou naar een paar video's kijken om een goed beeld te krijgen
    pi_69471251
    Op de site staan een paar demofilmpjes over het mailen en instant messaging ed. Dat multitasken en de integratie met elkaar werkt zo mooi. Ik wil het
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 18:32 schreef Oproerkraaier het volgende:

Waarschijnlijk gaat het ding toch niets kosten bij hetverlengen van een 2-jarig abonnement, want in de VS is de Pre toch ook niet zó duur.
    Ik kan zo snel niet vinden wat ie gaat kosten? Meer informatie?
    pi_69473222
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 22:14 schreef Repeat het volgende:
    Op de site staan een paar demofilmpjes over het mailen en instant messaging ed. Dat multitasken en de integratie met elkaar werkt zo mooi. Ik wil het
    [..]

Ik kan zo snel niet vinden wat ie gaat kosten? Meer informatie?
    199 dollar i.c.m. abonnement, na zogenaamde rebates (brief sturen en dan krijg je 100 dollar terug)
    pi_69473355
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 22:50 schreef elfzesendertig het volgende:

[..]

199 dollar i.c.m. abonnement, na zogenaamde rebates (brief sturen en dan krijg je 100 dollar terug)
    Dat heb ik ook zien staan ja, maar wat zo'n abo dan kost lijkt me niet onbelangrijk in dezen
    pi_69475490
    quote:
    Op woensdag 14 januari 2009 14:30 schreef Repeat het volgende:

[..]

Wat heeft de schermgrootte met multitasken te maken? Geen hol toch.
    multitasken op een 2,8/3" scherm of een 24" scherm geeft een -HEEL- andere beleving...
    sterker nog..
    imho kan je pas vanaf een 15" spreken over fatsoenlijk multitasken...
    met multitasken wil ik namelijk meerdere dingen te gelijk kunnen doen, en zolang ik maximaal 1 ding tegelijkertijd kan benaderen (wat dus bij -elke- smartphone zo is) noem ik dat niet multitasken...
      woensdag 27 mei 2009 @ 23:52:38 #98
    55709 Stereotomy
    pi_69475658
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 23:47 schreef mschol het volgende:

[..]

multitasken op een 2,8/3" scherm of een 24" scherm geeft een -HEEL- andere beleving...
    sterker nog..
    imho kan je pas vanaf een 15" spreken over fatsoenlijk multitasken...
    met multitasken wil ik namelijk meerdere dingen te gelijk kunnen doen, en zolang ik maximaal 1 ding tegelijkertijd kan benaderen (wat dus bij -elke- smartphone zo is) noem ik dat niet multitasken...
    Je snapt het niet he?

Er zijn geen meerdere schermen tegelijk open, maar je kunt dmv het 'cards' systeem makkelijk van het ene scherm naar de andere hoppen

Vergelijk het met Alt-Tab op Windows Desktop, maar dan met live cards.

En het is een kulargument dat je zegt dat je 15" nodig hebt: zelfs al heb je op je desktop 2 windows tegelijk open, dan ben je met je ogen toch altijd maar op 1 plek tegelijk bezig, tenzij je die ogen van die gast in die Axe-reclame hebt. Ik snap sowieso niet waarom je desktop-experience probeert te vergelijken met mobiel.

Een mobiel device is geen desktop! Dat betekent dat je voor multitasken een heel andere GUI nodig hebt, en dat heeft Palm in het WebOS gebouwd.

De Palm Pre is de eerste smartphone in de historie die het multitasken daadwerkelijk makkelijk maakt. Windows Mobile kan het ook in theorie, maar in de praktijk is het switchen van draaiende programma's zo slecht geregeld, dat mensen met een single-task mobiel OS sneller af waren.
    pi_69501386
    quote:
    Op woensdag 27 mei 2009 22:53 schreef Repeat het volgende:

[..]

Dat heb ik ook zien staan ja, maar wat zo'n abo dan kost lijkt me niet onbelangrijk in dezen
    Daar moet je niet naar kijken, in Amerika is de contructie heel anders dan in Europa.

Mooi dingetje, maar denk dat ik toch maar ga voor de BlackBerry Curve 8900.
      donderdag 28 mei 2009 @ 19:38:36 #100
    55709 Stereotomy
    pi_69501470
    http://www.precentral.net/palm-pre-default-ringtone-leaks-out

Check de nieuwe standaard ringtone van de Palm Pre

Heb hem op m'n Treo Pro gezet fail
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar: