abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64839776
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 08:39 schreef Superfast het volgende:

[..]

Bron staat er bij .

Ad.nl dus
Hiermee bedoel ik dat ik zo´n verhaal eerder in de Telegraaf verwacht.
pi_64839795
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 08:13 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Nee hoor, want ik liep daar niet voorbij.
Wedden dat al die mensen die daar stonden ook normaal klagen dat niemand ingrijpt?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  vrijdag 9 januari 2009 @ 08:49:00 #28
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_64839845
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 08:41 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Ik denk niet dat een jochie van 10 in die situatie doorheeft dat mensen stoïcijns doorlopen.
Misschien heeft ie het bedacht omdat hij bang was dat zijn ouders anders boos op hem werden omdat hij op het ijs liep te klooien. Kinderen kunnen erg inventief zijn.
Het is overigens maar een aanname...
Ik ben met je eens dat er vaak een hoop sensatieverhalen met helden en schurken in de kranten verschijnen die uiteindelijk een compleet verkeerde weergave van de gebeurtenissen geven.

Laten we even aannemen dat jouw stelling correct is . Dan lijkt het me toch sterk dat dat joch dergelijke dingen verzint om geen straf te krijgen immers hij is al thuis gekomen met een nat pak dus jokken dient geen enkel belang meer.

Dan zou hij eerder een verhaal verzin over de plaats waar hij door het ijs gezakt is (elke josti weet dat je niet onder bruggen moet schaatsen of spelen)

Maar een verhaal verzinnen dat passanten zouden zijn doorgelopen waardoor zijn ouders boos zouden worden op de passanten die niets hebben gedaan waardoor hij geen of minder straf krijgt?

Als die al zo inventief zou zijn om dergelijke verbanden te zien op tien jarige leeftijd lijkt het me nog steeds sterk dat hij met de schrik in acht genomen met zoiets zou komen.
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
  vrijdag 9 januari 2009 @ 08:50:35 #29
226867 Superfast
Keep on smiling
pi_64839867
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 08:43 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Hiermee bedoel ik dat ik zo´n verhaal eerder in de Telegraaf verwacht.
Mwoah AD heeft er ook een houtje van.

Stond laatst ook al een artikel in over een jochie die de auto had laten stoppen nadat zijn opa onwel was geworden achter het stuur.

Auto in puin en over de kop geslagen maar wat een held was dat jochie
-je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
pi_64839896
Mits waar dan is het f*cking sneu van de doorlopers
pi_64839960
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 08:50 schreef Superfast het volgende:

[..]

Mwoah AD heeft er ook een houtje van.

Stond laatst ook al een artikel in over een jochie die de auto had laten stoppen nadat zijn opa onwel was geworden achter het stuur.

Auto in puin en over de kop geslagen maar wat een held was dat jochie
Altijd inclusief foto voor de plaats delict en held en/of slachtoffer
  vrijdag 9 januari 2009 @ 08:59:10 #32
240288 RonBurgundy
You stay classy
pi_64840037
Dat je tegenwoordig niets zegt tegen luidruchtige gastjes in de trein, kan ik misschien nog wel begrijpen, stel je voor dat je straks met een aardappelschilmesje in je rug gestoken wordt door zo'n vriendelijke jongeknaap.

Maar ik kan me echt totaal niet voor stellen dat (volwassen) mensen gewoonweg doorlopen terwijl een jongentje de longen uit z'n lijf schreeuwt vanuit een wak.. is toch niet te gleuvee.
Well, I could be wrong, but I believe diversity is an old, old wooden ship that was used during the Civil War era.
pi_64840306
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 07:29 schreef Superfast het volgende:

[..]

Met een ruzie zou ik me ook niet snel bemoeien dat geef ik eerlijk toe

Helemaal als een club allochtonen elkaar de tering inslaat hoef je van mij geen heldhaftig optreden te verwachten.
Als het om een vrouw of kind zou gaan is het al een ander verhaal.

Maar een kind in een wak laten spartelen?
Ik denk dat het allemaal in elkaars verlengde ligt.
Er is een brede onverschilligheid in onze (westerse) maatschappij..
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_64840342
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 08:33 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Wie heeft dit geconstateerd en doorgegeven aan de krant?
Dat moet dan iemand zijn geweest die ook minutenlang heeft staan kijken voordat de "redder" kwam.
Of is het de redder zelf die minutenlang heeft staan kijken hoe anderen voorbij liepen en toen zelf maar ging helpen...

Beetje vaag verhaal zo dus. Mede doordat ik niet kan begrijpen dat ook maar iemand voorbij loopt.
Dat omstander effect ken ik ook wel, maar dan loopt men niet weg, maar blijft men apathisch staan kijken.

Kortom, ik vind het een beetje een Telegraaf sensatieverhaal.
Ik kan me trouwens herinneren dat dit eerder is gebeurd en dat dit toen zelfs nog is besproken in de regering . Is al lang geleden en kan het zo niet weervinden op internet.

Wat lijkt me dat verschrikkelijk angstig voor dat kind om te zien dat niemand je wil helpen
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_64840387
quote:

[..]

Helemaal als een club allochtonen elkaar de tering inslaat hoef je van mij geen heldhaftig optreden te verwachten.

Als die een ajax-muts op heeft dan is er nog een lichte basis hem te laten zwemmen maar anders niet!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 09:19:36 #36
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_64840439
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 09:15 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik kan me trouwens herinneren dat dit eerder is gebeurd en dat dit toen zelfs nog is besproken in de regering . Is al lang geleden en kan het zo niet weervinden op internet.
Sterker nog, er staat een filmpje van een week of 2 oud op geenstijl. Staat een of andere klootviool rustig te filmen hoe 2 mensen proberen uit het water te komen. De rest schaats rustig door. Heel bizar.
pi_64840673
Dit is Nederland, TS. De gemiddelde gedachte in dit land is "Ik ik ik ik ik ik ik ik ik". En dat in een van de dichtst bevolkte landen ter wereld.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 09:54:57 #38
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_64841339
Nederland is totaal onverschillig ten opzichte van elkaar geworden. Daarom is dit land ook binnen 5 tot 10 jaar volledig naar de klote.
The End Times are wild
  vrijdag 9 januari 2009 @ 09:56:20 #39
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64841383
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 08:11 schreef Five_Horizons het volgende:
Geen onbekend fenomeen (bystander effect), maar te sneu voor woorden, inderdaad.
Hoe meer mensen verantwoordelijk zijn, hoe minder mensen zich verantwoordelijk voelen...
Lang leve mij! *O*
pi_64841404
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 09:28 schreef AlphaOmega het volgende:
Dit is Nederland, TS. De gemiddelde gedachte in dit land is "Ik ik ik ik ik ik ik ik ik". En dat in een van de dichtst bevolkte landen ter wereld.
Dat krijg je JUIST omdat het zo'n dichtbevolkte regio (land) is.
Kijk maar naar New York city, hoge bevolkingsdichtheid en niemand die daar echt naar elkaar omkijkt.
Zelfde geldt ook voor GB, die ons iets evenaart qua bevolkingsdichtheid.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 09:59:02 #41
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64841467
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 08:51 schreef TJDoornbos het volgende:
Mits waar dan is het f*cking sneu van de doorlopers
Sleutelwoord
Lang leve mij! *O*
pi_64841655
Waar iedereen misschien aan voorbij gaat: het jongetje lag volgens de OP onder de brug in een wak, als je als passant bijvoorbeeld over die brug fietst, dan zie je hem dus al niet spartelen.
En dat mensen niet reageren op "help, help" van een kind lijkt mij persoonlijk dan een beetje "the boy who cried wolf". Helemaal als de rest van het ijs vol gillende kinderen en andere schaatsers staat.

Meen ook een keer op tv te hebben gezien (misschien in CSI), dat als je wordt overvallen of aangerand, dat je dan beter heel hard "Brand! Brand" kunt schreeuwen i.p.v. "Help!". Dan schijnen mensen sneller geneigd zijn te helpen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_64842609
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 09:56 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Hoe meer mensen verantwoordelijk zijn, hoe minder mensen zich verantwoordelijk voelen...
Precies. Gebeurt vaker.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_64842677
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 07:54 schreef Pheno het volgende:
De maatschappij, dat ben jij
Precies. Jij. Niet ik!
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_64842984
quote:

[..]

Dat dus.. Ik moet eerlijk toegeven, sinds een kennis van me iets zei tegen een paar gasten die lukraak fietsen in de gracht aan het gooien waren, iets wat toch volgens alle algemeen geaccepteerde fatsoensnormen erg a-sociaal en zelfs strafbaar is, en dit uiteindelijk niet na kon vertellen, ben ik ook erg terughoudend met ergens tussen springen, nog even afgezien van mijn niet bijster grote fysieke voorkomen. Maar een kind in een wak aan zijn lot over laten is toch wel iets heel anders, daar kan toch geen enkel weldenkend mens zo aan voorbij lopen?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_64843059
Dit is niet iets van 'de maatschappij van tegenwoordig', dit is iets dat al bestaat zolang als de mens bestaat. Het is psychologisch en evolutionair verklaarbaar gedrag, maar daarom niet minder triest.
pi_64843109
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 09:56 schreef huhggh het volgende:
Dat krijg je JUIST omdat het zo'n dichtbevolkte regio (land) is.
Kijk maar naar New York city, hoge bevolkingsdichtheid en niemand die daar echt naar elkaar omkijkt.
Zelfde geldt ook voor GB, die ons iets evenaart qua bevolkingsdichtheid.
Dat denk ik ook.

Overigens was het in ons zwembad een tijdlang een 'leuk' spelletje van kinderen om te doen alsof ze verdronken.
pi_64843154
Wat een mietje dat jong.

Als je Mitch heet hoor je, je zelf te kunen redden.

vrijdag 9 januari 2009 @ 11:28:14 #49
3542 Gia
User under construction
pi_64844693
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 10:47 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Dat denk ik ook.

Overigens was het in ons zwembad een tijdlang een 'leuk' spelletje van kinderen om te doen alsof ze verdronken.
Klopt, heb ik ook weleens gezien. Maar dat spelletje spelen kinderen niet in een wak!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 12:25:53 #50
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_64846893
Moet wel zeggen, pas een auto ongeluk gehad en DIRECT stopten er mensen en snelden naar ons toe om te vragen of alles goed was en die hebben ons ook even geholpen met het eea.

Maar dit uit de OP is wel erg sneu ja.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')