abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64818972
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 17:53 schreef KoosVogels het volgende:
Bloodymary, werkt dat trouwens, enkel roken met een drankje in de hand? Dat wil ik namelijk heel graag bereiken, gewoon enkel in het weekend een peukie Ik ben nu al een paar dagen gestopt maar heb er maar bar weinig schik van.
Je hoort juist veel van mensen die verslaafd zijn geweest aan roken, dat een enkel peukje, zelfs na een paar jaar, ze weer terug kan doen vallen in het oude patroon. Nu denk ik dat ik wel sterk genoeg in m'n schoenen sta om dat zelf te bepalen, dus alleen te roken met alcohol erbij, maar daar kom ik pas achter als ik het geprobeerd heb.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_64819146
quote:
Bloodymary, werkt dat trouwens, enkel roken met een drankje in de hand? Dat wil ik namelijk heel graag bereiken, gewoon enkel in het weekend een peukie Ik ben nu al een paar dagen gestopt maar heb er maar bar weinig schik van.
Ik weet niet of dat voor iedereen werkt. Maar ik rook zelf zo vanaf mijn 12e en ben nu 42. Ben nooit verslaafd geweest. Kan op een zaterdagavond een pakje leegroken en dan gewoon weer een week niet. Ik kan ook bijvoorbeeld op vakantie drie weken in Italie elke dag wel een paar peukjes pakken op het terras of na het eten en dan daarna weer niet tot ik weer in de kroeg of op een feestje kom. Beetje raar, maar ik raak er gewoon niet aan verslaafd. Vind het zelfs vies als ik het een paar dagen achter elkaar veel heb gedaan, bijvoorbeeld na carnaval of zo. Gek he.

Maar als je echt wilt, moet het toch wel lukken, gewoon het weekend de kroeg in, peukje er bij
  donderdag 8 januari 2009 @ 18:03:50 #153
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_64819216
quote:
Eerst een paar maanden niet roken om jezelf te bewijzen dat dat kan. Daarna rook je er 2 op een avond, maar alleen met uitgaan.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_64819312
Ik kan me ook echt verheugen op stappen of een feestje om de drank en de sigaretten die ik daar ga nuttigen! En als ik naar een festival (Werchter of zo) ga op vier dagen blowen. En dat doe ik dan verder ook het hele jaar niet. Ben denk ik niet zo verslavingsgevoelig. Maar baal dus wel extra van dat rookverbod.
pi_64819858
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 18:01 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat voor iedereen werkt. Maar ik rook zelf zo vanaf mijn 12e en ben nu 42. Ben nooit verslaafd geweest. Kan op een zaterdagavond een pakje leegroken en dan gewoon weer een week niet. Ik kan ook bijvoorbeeld op vakantie drie weken in Italie elke dag wel een paar peukjes pakken op het terras of na het eten en dan daarna weer niet tot ik weer in de kroeg of op een feestje kom. Beetje raar, maar ik raak er gewoon niet aan verslaafd. Vind het zelfs vies als ik het een paar dagen achter elkaar veel heb gedaan, bijvoorbeeld na carnaval of zo. Gek he.

Maar als je echt wilt, moet het toch wel lukken, gewoon het weekend de kroeg in, peukje er bij
Wel petje af wat dat betreft Ik denk dat het idd iets heeft te maken met verslavingsgevoeligheid. Al snap ik echt niet hoe je dan bijv op zaterdag een pakje weg kan roken en maandag weer de stekker eruit kan trekken. Zoiets geeft de burger moed.

Geheel stoppen met roken zie ik ook niet zitten. Maar een pakje plus per dag is eigenlijk ook weer te gek. Dus wat papier al zegt, eerst een tijdje geheel onthouding om voor jezelf te bewijzen dat het kan.

Mis het trouwens wel om Fok! te lezen met een peuk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_64820470
Nou houd je petje maar op, ik hoef er tenslotte geen moeite voor te doen. JIj wel, dus succes!
Als je straks maar geen zeikende anti-roker wordt en je bij Gia en MM aansluit!
  donderdag 8 januari 2009 @ 18:46:48 #157
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64820721
ach als er een paar kroegen flinke boetes hebben gehad binden de meeste kroegen wel in, dus in dat geval hoef je je ook niet zorgen te maken dat je onder het genot van alcohol terugvalt in je oude rookpatroon

Maar Koos ik wens je ,mijn welgemeende, succes toe met je stoppoging
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 8 januari 2009 @ 18:49:17 #158
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64820808
quote:
Verboden te roken..

Ik dacht het niet, zo moet een 44-jarige gefrustreerde Amerikaan gedacht hebben toen hij een 'Verboden te roken'-bordje zag. Prompt stak hij het houten plaatje in een nachtclub in brand.

De roker, die ook een onruststoker bleek te zijn, probeerde keer op keer zijn peuk op te steken, maar stuitte hierbij op verzet van het personeel van de nachtclub. Hem werd verzocht buiten te genieten van zijn sigaret, zo meldt de Telegraaf.

Betrapt!

De roker besloot er op het toilet een op te steken, maar werd betrapt. Hierop knapte er iets bij de verslaafde, die besloot het verbodsbordje te laten roken. Hij werd op heterdaad naast zijn vuurtje betrapt en moet nu antirookborden in de fik steken in de cel.
Wat een sukkel ben je dan?
[..]
pi_64821054
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 18:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wel petje af wat dat betreft Ik denk dat het idd iets heeft te maken met verslavingsgevoeligheid. Al snap ik echt niet hoe je dan bijv op zaterdag een pakje weg kan roken en maandag weer de stekker eruit kan trekken. Zoiets geeft de burger moed.

Geheel stoppen met roken zie ik ook niet zitten. Maar een pakje plus per dag is eigenlijk ook weer te gek. Dus wat papier al zegt, eerst een tijdje geheel onthouding om voor jezelf te bewijzen dat het kan.

Mis het trouwens wel om Fok! te lezen met een peuk.
Ik denk als je er heel kritisch naar kijkt dat hooguit maar 1 of 2 peuken/shagjes per dag de moeite zijn. Zo ervaar ik het wel in ieder geval . Alle andere die je rookt zijn tijdvullers ter verveling. Ik vraag me af hoe ongezond het is als je er twee per dag rookt, maar dat is de verslaving in me die wil dat ik weer ga roken .

En ja, nicotine met alcohol is extreem lekker, maar voorlopig blijf ik er even vandaan.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_64821286
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 17:55 schreef Steeven het volgende:

[..]

Je hoort juist veel van mensen die verslaafd zijn geweest aan roken, dat een enkel peukje, zelfs na een paar jaar, ze weer terug kan doen vallen in het oude patroon. Nu denk ik dat ik wel sterk genoeg in m'n schoenen sta om dat zelf te bepalen, dus alleen te roken met alcohol erbij, maar daar kom ik pas achter als ik het geprobeerd heb.
Heb ik ook. Ben sowieso verslavingsgevoelig. Voor mij is het of helemaal wel roken of helemaal niet. Af en toe een peuk trek ik niet. Ondertussen alweer meer dan 2 jaar tabakvrij. Maar één peukie en ik ben weer terug bij af.

Twee eerdere stoppogingen zijn op die manier mislukt. Vrijdagavond in de kroeg een peukie. Volgende week is het vrijdagochtend al het eerste peukie, die week daarop het hele weekend en dan roken we maar weer door. Maar goed, de drang om te roken is nu echt wel weg en verwacht niet dat ik nog zal terugvallen. Maar zeg nooit nooit.
  donderdag 8 januari 2009 @ 19:06:28 #161
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64821482
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:01 schreef Casos het volgende:

[..]

Heb ik ook. Ben sowieso verslavingsgevoelig. Voor mij is het of helemaal wel roken of helemaal niet. Af en toe een peuk trek ik niet. Ondertussen alweer meer dan 2 jaar tabakvrij. Maar één peukie en ik ben weer terug bij af.

Twee eerdere stoppogingen zijn op die manier mislukt. Vrijdagavond in de kroeg een peukie. Volgende week is het vrijdagochtend al het eerste peukie, die week daarop het hele weekend en dan roken we maar weer door. Maar goed, de drang om te roken is nu echt wel weg en verwacht niet dat ik nog zal terugvallen. Maar zeg nooit nooit.
netjes netjes
[..]
pi_64821524
Ik dank jullie voor de steun. Ook MM die, ondanks de haat en nijd tijdens deze discussie, toch een steunbetuiging uitreikt

Overigens heb je wel gelijk Steeven. Slechts een paar peuken zijn de moeite waard. Vaak wanneer je een overbodige sigaret rookt is ie ook gewoon niet lekker. Of je hebt tenminste zoiets van 'tsjaa, moest dit nou per se'.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 8 januari 2009 @ 19:37:10 #163
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_64822590
Succes Koos. En Steeven ook begreep ik? Doorzetten, iets anders is het niet.
Life is what you make it.
  donderdag 8 januari 2009 @ 19:37:25 #164
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_64822601
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 18:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Eerst een paar maanden niet roken om jezelf te bewijzen dat dat kan. Daarna rook je er 2 op een avond, maar alleen met uitgaan.
Wat zeg je nou? Aan jezelf bewijzen dat het kan? Maar roken en uitgaan was toch onlosmakelijk met elkaar verbonden?
pi_64822628
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:07 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens heb je wel gelijk Steeven. Slechts een paar peuken zijn de moeite waard. Vaak wanneer je een overbodige sigaret rookt is ie ook gewoon niet lekker. Of je hebt tenminste zoiets van 'tsjaa, moest dit nou per se'.
Ik ben behoorlijk verslavingsgevoelig, zeg maar gerust een natuurtalent qua kettingroken, maar ik ben op een gegeven moment gewoon gestopt met de sigaretten roken die niet echt veel toevoegen. Ik vond dat niet erg moeilijk. Halveren kan altijd, en dan kun je na een tijdje nog een keer halveren. Ik heb nog wel eens van die avonden dat het heel hard gaat, maar dan is het de volgende dag even opletten en voor de rest gewoon de gewoonte vasthouden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 8 januari 2009 @ 19:39:03 #166
pi_64822680
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:37 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Wat zeg je nou? Aan jezelf bewijzen dat het kan? Maar roken en uitgaan was toch onlosmakelijk met elkaar verbonden?
Maar dan kan je tussendoor toch best niet roken?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  donderdag 8 januari 2009 @ 19:40:49 #167
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_64822758
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar dan kan je tussendoor toch best niet roken?
Dus in de maanden dat je het aan jezelf bewees rookte je niet tijdens het uitgaan, of ging je toen niet uit?
pi_64822881
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:37 schreef Schanulleke het volgende:
Succes Koos. En Steeven ook begreep ik? Doorzetten, iets anders is het niet.
Thx gestopt sinds de 5e. Eerste twee dagen zijn het moeilijkst, daarna valt het wel mee. Maar ondanks stoppen nog steeds anti-rookverbod hoor .
  donderdag 8 januari 2009 @ 19:48:39 #169
pi_64823071
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:40 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Dus in de maanden dat je het aan jezelf bewees rookte je niet tijdens het uitgaan, of ging je toen niet uit?
Ik hoef mezelf niets te bewijzen qua roken. Ik heb mezelf bewezen met heftigere drugs. Ik geen Koos alleen een tip.
pi_64823139
Ik rook al jaren niet meer, soms nog wel eens tijdens het stappen. Meestal disco Zak bij de oostburen.
Maar als er niet meer gerookt mag worden dan zit ik er ook niet mee. Ik snap het idee achter het rookverbod wel, uiteindelijk wil de overheid een totaal verbod op het roken. Is prima lijkt mij, maar zoiets kost nog wel een paar generaties denk ik. Wat mij opvalt is de felheid waarmee rokers hun slechte gewoonte proberen te verdedigen en het als een recht zien de lucht voor niet rokers grondig te verzieken. Beetje asociaal vind u niet?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_64823318
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:50 schreef xenobinol het volgende:
Ik rook al jaren niet meer, soms nog wel eens tijdens het stappen. Meestal disco Zak bij de oostburen.
Maar als er niet meer gerookt mag worden dan zit ik er ook niet mee. Ik snap het idee achter het rookverbod wel, uiteindelijk wil de overheid een totaal verbod op het roken. Is prima lijkt mij, maar zoiets kost nog wel een paar generaties denk ik. Wat mij opvalt is de felheid waarmee rokers hun slechte gewoonte proberen te verdedigen en het als een recht zien de lucht voor niet rokers grondig te verzieken. Beetje asociaal vind u niet?
Ik vind het asociaal hoe de regering het zoveelste verbod oplegt, en daarmee de zoveelste vrijheid inperkt. Mensen kunnen toch zelf bepalen of ze naar een (rookvrije) kroeg gaan, vind u niet? Oh nee wacht, daar is geen markt voor, omdat de meeste kroeggangers toevallig roken . Dus een minderheid in het uitgaanspubliek legt een meerderheid een verbod op, of steunt dat, wat gevolgen heeft voor de kleine cafés en kroegen (die gaan failliet, mensen komen niet meer). Heel sociaal inderdaad.

Overigens las ik een tijdje geleden dat de SP ook roken in de auto wilde gaan verbieden. Jawel. Klinkt misschien gek nu, maar zal gewoon ingevoerd worden binnen een paar jaar. En we zullen het slikken. Tenzij we dit verbod in de fik steken .
pi_64823332
quote:
Wat mij opvalt is de felheid waarmee rokers hun slechte gewoonte proberen te verdedigen en het als een recht zien de lucht voor niet rokers grondig te verzieken.
Welke slechte gewoonte? Welke verzieking?

Het gaat om het recht je eigen gewoontes te kiezen.
quote:
Beetje asociaal vind u niet?
Nee, in het geheel niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 8 januari 2009 @ 19:59:30 #173
pi_64823525
quote:
Stappen is een slechte gewoonte.Auto rijden is een slechte gewoonte.Alcohol drinken is een slechte gewoonte. Vet eten is een slechte gewoonte. Roddelen is een slechte gewoonte. Mensen veroordelen is een slechte gewoonte. Laat naar bed gaan is een slechte gewoonte. Verdedig jezelf.
  donderdag 8 januari 2009 @ 20:20:08 #174
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_64824404
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:54 schreef Steeven het volgende:

[..]

Overigens las ik een tijdje geleden dat de SP ook roken in de auto wilde gaan verbieden. Jawel. Klinkt misschien gek nu, maar zal gewoon ingevoerd worden binnen een paar jaar. En we zullen het slikken. Tenzij we dit verbod in de fik steken .
Niet zozeer vanwege de lucht alswel vanwege de ongelukken meen ik. Ik heb ook wel eens automobilisten rare capriolen zien uithalen omdat ze hun peuken nog uit het handschoenenkastje moesten vissen.

Dat valt eerder in de categorie verbod op (niet-handsfree) bellen dan rookvrije werkplek.
  donderdag 8 januari 2009 @ 20:22:01 #175
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_64824508
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik hoef mezelf niets te bewijzen qua roken. Ik heb mezelf bewezen met heftigere drugs. Ik geen Koos alleen een tip.
Toch interessant aangezien je eerst zei gestopt te zijn met roken. Ik vraag me af: ging je voor 1 juli uit of niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')