abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 januari 2009 @ 17:03:24 #121
3542 Gia
User under construction
pi_64817186
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 15:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Met name Viper GTS's, wat die wel niet uitstoten aan rotzooi. En daar kun je niet voor kiezen, dat krijg je opgedrongen wanneer je op straat loopt.
Goh, nu sla je de spijker op zijn kop. Ja, schadelijke uitstoot van auto's moet wettelijk teruggedrongen worden. En schadelijke sigaretterook in de horeca ook.
Want, inderdaad, het wordt aan je opgedrongen als je op stap gaat.
  donderdag 8 januari 2009 @ 17:05:07 #122
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_64817251
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 17:03 schreef Gia het volgende:

[..]

Goh, nu sla je de spijker op zijn kop. Ja, schadelijke uitstoot van auto's moet wettelijk teruggedrongen worden. En schadelijke sigaretterook in de horeca ook.
Het word aan je opgedrongen als je buiten loopt. De kroeg ga je zelf binnen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_64817307
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 17:03 schreef Gia het volgende:
En schadelijke sigaretterook in de horeca ook.
Hoezo? Als jij op stap gaat duwen mensen jouw een rookhol binnen en laten je er niet meer uit?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 8 januari 2009 @ 17:09:40 #124
3542 Gia
User under construction
pi_64817412
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 17:00 schreef bloodymary het volgende:
Ik blijf het een rare stelling vinden die hier geplaatst wordt, namelijk dat er geen rookvrije kroeg kan bestaan naast rokerskroegen.

Wat is dan het hele fundament van het rookverbod als dus kennelijk geen van de mensen die naar de kroeg gaan het verbod willen?
Veel nietrokers gingen niet naar de kroeg vanwege de stank.
Veel nietrokers gaan eigenlijk alleen maar 's zomers op stap, omdat je dan buiten kunt zitten.

Dat nietrokers niet op 1 juli ineens massaal naar de kroeg gingen, komt ten eerste omdat het toen dus nog zomer was en ze dus nog buiten konden zitten. In de zomer gaat niemand binnen zitten.
En toen het zo koud was dat je naar binnen moest, werd er al weer overal gerookt. Dus, gaan ze weer niet vanwege de stank.

Als iets veranderd heeft het effe tijd nodig voor iedereen om daar aan te wennen.
Als elke kroeg, maar dan dus ook echt elke kroeg, zich netjes aan het rookverbod gehouden had, dan waren zowel de rokers als inmiddels de nietrokers er allang aan gewend.
Dan hadden die kroegen enkele maanden een omzetdaling gehad, die dan weer goedgemaakt zou worden door een omzetstijging. Want de rokers waren vanzelf terug gekomen, die blijven echt niet thuis zittten, ook al zeggen ze van wel. En de nietrokers waren dan inmiddels ook weer met stappen begonnen.
  donderdag 8 januari 2009 @ 17:10:14 #125
3542 Gia
User under construction
pi_64817433
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 17:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het word aan je opgedrongen als je buiten loopt. De kroeg ga je zelf binnen.
Moet kunnen toch? Er geldt namelijk een rookverbod.
  donderdag 8 januari 2009 @ 17:10:55 #126
3542 Gia
User under construction
pi_64817459
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 17:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hoezo? Als jij op stap gaat duwen mensen jouw een rookhol binnen en laten je er niet meer uit?
Nee, wat jij al zei over de stank van auto's, je hebt geen keus. Iedere kroeg is een rookhol.
pi_64817600
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 17:10 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, wat jij al zei over de stank van auto's, je hebt geen keus. Iedere kroeg is een rookhol.
Waar heb je het over? Er zijn echt meer dan zat kroegen waar het rookverbod wordy gehandhaafd. Maar toevallig hebben alle kroegen in de directe omgeving van Gia besloten het verbod te negeren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_64817619
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 17:09 schreef Gia het volgende:

[..]

Veel nietrokers gingen niet naar de kroeg vanwege de stank.
Veel nietrokers gaan eigenlijk alleen maar 's zomers op stap, omdat je dan buiten kunt zitten.

Dat nietrokers niet op 1 juli ineens massaal naar de kroeg gingen, komt ten eerste omdat het toen dus nog zomer was en ze dus nog buiten konden zitten. In de zomer gaat niemand binnen zitten.
En toen het zo koud was dat je naar binnen moest, werd er al weer overal gerookt. Dus, gaan ze weer niet vanwege de stank.

Als iets veranderd heeft het effe tijd nodig voor iedereen om daar aan te wennen.
Als elke kroeg, maar dan dus ook echt elke kroeg, zich netjes aan het rookverbod gehouden had, dan waren zowel de rokers als inmiddels de nietrokers er allang aan gewend.
Dan hadden die kroegen enkele maanden een omzetdaling gehad, die dan weer goedgemaakt zou worden door een omzetstijging. Want de rokers waren vanzelf terug gekomen, die blijven echt niet thuis zittten, ook al zeggen ze van wel. En de nietrokers waren dan inmiddels ook weer met stappen begonnen.
Speak for yourself. Vervang niet-roker door Gia en houd verder je klep dicht. Ik ken geen niet-rokers die niet naar de kroeg gingen vanwege de stank en die alleen zomers op stap gingen omdat ze dan op het terras konden zitten.

Verder kun jij helemaal niet beoordelen of de rokers terug waren gekomen, zeker niet in de aantallen en tijden als vroeger, ik in ieder geval niet.
pi_64817635
Ik zou toch zo graag weten waar al die rookkroegen zitten, ik word nog steeds overal naar buiten gestuurd......
  donderdag 8 januari 2009 @ 17:17:03 #130
3542 Gia
User under construction
pi_64817662
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 17:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waar heb je het over? Er zijn echt meer dan zat kroegen waar het rookverbod wordy gehandhaafd. Maar toevallig hebben alle kroegen in de directe omgeving van Gia besloten het verbod te negeren.
Nog niet, maar als het verbod wordt opgeheven gaat dat dus wel gebeuren.
Kroegen die zich nu aan de wet houden, gaan in dat geval ook weer de asbakken op tafel zetten. Logisch, maar je hebt dan dus geen keuze.
  donderdag 8 januari 2009 @ 17:17:05 #131
pi_64817665
quote:

[..]

Dan moet je de keuzevrijheid vergroten. Met een verbod beperk je de keuzevrijheid en krijg je weerstand. Overal word nu gerookt, het verbod is geen oplossing voor jouw probleem.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  donderdag 8 januari 2009 @ 17:18:02 #132
pi_64817705
quote:

[..]

Moet kunnen toch? Er geldt namelijk een rookverbod.
Oh ja? Niks van gemerkt
pi_64817726
quote:

Behalve dat het feitelijk onjuist is, wat aardig wat zegt over de kracht van je argumenten, beslis je zelf of je in een rookhol wilt zijn of niet, en wordt je dus niks opgedrongen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_64817775
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 17:17 schreef Gia het volgende:

[..]

Nog niet, maar als het verbod wordt opgeheven gaat dat dus wel gebeuren.
Kroegen die zich nu aan de wet houden, gaan in dat geval ook weer de asbakken op tafel zetten. Logisch, maar je hebt dan dus geen keuze.
Dat is echt totaal niet mijn probleem. Als jullie groep zo graag wil dat het rookverbod wordt gehandhaafd ga dan ook naar de kroeg! In plaats van zeiken op internet dat niemand zich aan de regel houdt.
  donderdag 8 januari 2009 @ 17:21:26 #135
3542 Gia
User under construction
pi_64817814
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 17:15 schreef bloodymary het volgende:

[..]

Speak for yourself. Vervang niet-roker door Gia en houd verder je klep dicht. Ik ken geen niet-rokers die niet naar de kroeg gingen vanwege de stank en die alleen zomers op stap gingen omdat ze dan op het terras konden zitten.

Verder kun jij helemaal niet beoordelen of de rokers terug waren gekomen, zeker niet in de aantallen en tijden als vroeger, ik in ieder geval niet.
Als ik mijn klep houd, ga ik dood, dus dat doe ik niet.
Er zijn een heleboel nietrokers die niet op stap kunnen vanwege de rook. Dat jij ze niet kent, wil niet zeggen dat ze er niet zijn of dat ik de enige ben.

Verder kun jij ook niet beoordelen dat de rokers niet waren terug gekomen, omdat het geen kans heeft gekregen om te kunnen slagen.
  donderdag 8 januari 2009 @ 17:23:59 #136
3542 Gia
User under construction
pi_64817895
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 17:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat is echt totaal niet mijn probleem. Als jullie groep zo graag wil dat het rookverbod wordt gehandhaafd ga dan ook naar de kroeg! In plaats van zeiken op internet dat niemand zich aan de regel houdt.
Ik ben enkele keren op stap geweest. Maar als je steeds weer toch in die rookholen terecht komt, gaat je zin vanzelf over.
Dus, nee bedankt, ik blijf wel weer thuis. Op die ene dag in de week na. Hé!! Da's vandaag.
  donderdag 8 januari 2009 @ 17:27:36 #137
pi_64818019
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 17:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik ben enkele keren op stap geweest. Maar als je steeds weer toch in die rookholen terecht komt, gaat je zin vanzelf over.
Dus, nee bedankt, ik blijf wel weer thuis. Op die ene dag in de week na. Hé!! Da's vandaag.
Ga je weer naar je veganistenclubhuis? Veel plezier.

Rookverbod opheffen, Klink aftreden.
pi_64818063
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 17:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Als ik mijn klep houd, ga ik dood, dus dat doe ik niet.
Er zijn een heleboel nietrokers die niet op stap kunnen vanwege de rook. Dat jij ze niet kent, wil niet zeggen dat ze er niet zijn of dat ik de enige ben.

Verder kun jij ook niet beoordelen dat de rokers niet waren terug gekomen, omdat het geen kans heeft gekregen om te kunnen slagen.
Je klep houden betekent gewoon je mond houden (in deze context geen onzin praten), en daar is nog nooit iemand van dood gegaan. Overdrijven is jouw middle name, geloof ik.

Verder kan ik dat wel beoordelen ik ben namelijk zelf een roker, nog wel een gelegenheidsroker die alleen rookt met een drankje in de hand en verder ken ik veel rokers.
pi_64818071
Dan weet ik het goed gemaakt, als je toch geen zin meer hebt dan kunnen we het rookverbod weer opheffen. Het is mislukt. Jammer, dan maar weer roken aan de bar.
pi_64818102
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 17:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ga je weer naar je veganistenclubhuis? Veel plezier.
Haha, ik las vaginistenclub! Zou me trouwens niets verbazen als ze ook last heeft van vaginisme.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')