Wetenschappelijk bewijs staat zelden onomstotelijk vast. 500 jaar gelden dachten ze dat de wereld plat was en de zon om de aarde draaiden als je anders beweerden was je een ketter.quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het aantal onderzoeken is irrelevant. Het gaat om wetenschappelijk bewijs. En dat is er niet.
Nee, het valt me op dat zodra mensen je in een hoek beginnen te drijven met argumenten, je als een wijf reageert.quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:26 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Smileys zijn stoer
Niks mis mee toch?
Of wel soms?![]()
Ben wel blij dat je me er op wijst dat ik gebruik maak van een feature van een forum.
maar ik vind het niet gepast om op mijn leeftijd met iemand van 17 om te gaan ...... Ik ben zelf 37 had m'n eigen kind kunnen zijnquote:
Nou als Luca Prins met haar 17 hele jaren zich aan mij aanbied voor een Breezer zeg ik geen neequote:Op donderdag 8 januari 2009 14:41 schreef RAVW het volgende:
[..]
helaas mag ik niet daar ben ik te oud voor .. niet voor de sex hoor maar wel voor de dames van 17
Maar ik denk zelf ook om weer even ontopic te gaan dat het hele roken gewoon verboden moet gaan worden.
Of niet te makkelijk verkrijgbaar meer.
En voor de mensen die denken dat ik tegen roken ben ... IK ROOK en dat zal ik ook blijven doen ..
Dat jij geen benul hebt hoe voor jezelf op te komen, maakt je eigen wensen kenbaar maken en dus voor jezelf opkomen opeens geen argumentquote:Op donderdag 8 januari 2009 14:29 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Ik heb beiden reacties gelezen, maar kan nog steeds geen argument vinden. Probeer het nog eens!
Nee hoor. Ik heb geen bewijs nodig om te roken. Er is wel bewijs nodig voor een wet.quote:Op donderdag 8 januari 2009 14:02 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
De bewijslast ligt bij beide partijen
Niet waar. En er is gewoon consensus over wat voor uitkomsten als wetenschappelijk bewijs gelden en welke niet.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:01 schreef vipergts het volgende:
[..]
Wetenschappelijk bewijs staat zelden onomstotelijk vast. 500 jaar gelden dachten ze dat de wereld plat was
Klopt, alleen maakt het wel dat de van overheidszijde verplichte boodschap dat roken dodelijk is onwaar.quote:En iedereen kan wel een oud kadaver opnoemen die 90 is geworden ondank dat hij 2 pakjes per dag rookte dat maakt nog steeds niet dat roken onschadelijk is
Alsof de tabaksindustrie de enige belanghebbende is.quote:nee er is onenigheid over de hoeveelheid en de duur van het meeroken. en dat wordt ook nog eens aangekaart door mensen waarvan je niet weet of ze door de tabaksindustrie gesponsord worden of een andere agenda hebben.
De gezondheidsraad manipuleert en bedriegt en kent een belangenverstrengeling, wat zegt jou dat?quote:Lees "meeroken de leugens van de gezondheidraad" maar daarin wordt beweerd dat de gezondheidsraad cijfers aandikt. De auteur in kwestie schiet het onderzoek van de gezondheids raad volledig af. maar aan de andere kant hij komt alleen maar met veronderstellingen en zijn meningen.
DAt is al lang opgegeven. Iedereen weet dat roken ongezond is, alleen niet iedereen wil in het keurslijf van een gezond leven, tot grote teleurstelling van mensen die streven naar en belang hebben bij zoveel mogelijk hoogbejaarden in de samenleving. Daarvoor moest de meerookleugen uitkomst bieden.quote:En dan nog de tabaks industrie heeft sinds de jaren 50 niet anders gedaan als de gezondheids risico's wegmoffelen.
Als iemand bij de rechter komt met een claim wegens gezondheidsschade door meeroken dan komt de advocaat aan met de grootste, beste, meest zuiver en langdurige onderzoeken, en blijft er van de causaliteit helemaal niks over. Bij wetgeving geldt dat helaas niet.quote:Wat geeft een werknemer in de horeca de zekerheid dat dat nu niet het geval is en als werknemer over 30 jaar geen klachten heben de duur van de blootstelling.
Daar is zulke wetgeving voor.
De schadelijkheid is er wel of die is er niet. Ondanks verwoede pogingen blijkt die maar niet vastgesteld te kunnen worden. Dan is de stand der wetenschap dat die er niet is, en is er geen aanleiding om te veronderstellen dat de stand der wetenschap zal veranderen op dit punt.quote:Het gaat in de toekomst van het roken erom dat je gezondheidsschade voorkomt ook als de schadelijkheid nu omstreden is
Er worden goeie goedkope sigaretten gesmokkeldquote:Op donderdag 8 januari 2009 14:37 schreef RAVW het volgende:
[..]
lol dan weet jij niet goed hoe ze nu al aan hun trekken komen als ze rook waar willen hebben ....
Kom vaak jonge lui tegen die gewoon zeggen dat ze even een naar een vrouwtje sigaretten gaan brengen of drank en dan gelijk even er op springen ...
tegenwoordig is SEX een ruilhandel geworden.
Zo als:
JIJ SEX - Ik DRANK
JIJ SEX - Ik Pakje Sigaretten
JIJ SEX - Ik een telefoon upgrade kaart
zo komen de jonge lui tegenwoordig aan hun spullen.,
DUs hoe duur ze het ook maken dan gaan ze wel andere dingen verzinnen om er aan te komen .
Ach zelfs dat is niet echt van belang, een rookverbod in een gelegenheid die bezocht wordt door mensen die volgens de wet in staat worden geacht om voor zichzelf te kunnen beslissen maakt het gezondheid argument al overbodig.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik heb geen bewijs nodig om te roken. Er is wel bewijs nodig voor een wet.
Auto's verbieden!quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:01 schreef vipergts het volgende:
Het gaat in de toekomst van het roken erom dat je gezondheidsschade voorkomt ook als de schadelijkheid nu omstreden is
Met name Viper GTS's, wat die wel niet uitstoten aan rotzooi. En daar kun je niet voor kiezen, dat krijg je opgedrongen wanneer je op straat loopt.quote:
Omdat we in een fascistische karikatuur van en democratie leven.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:19 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ach zelfs dat is niet echt van belang, een rookverbod in een gelegenheid die bezocht wordt door mensen die volgens de wet in staat worden geacht om voor zichzelf te kunnen beslissen maakt het gezondheid argument al overbodig.
Want waarom zou je opeens niet meer over je eigen gezondheid mogen beslissen?
Mijn wensen zijn om een leuke gezellige tijd te hebben. Ik ben geen anti-roker, ik ben een niet-roker.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:15 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat jij geen benul hebt hoe voor jezelf op te komen, maakt je eigen wensen kenbaar maken en dus voor jezelf opkomen opeens geen argument![]()
Het is toch te zot voor woorden hoe anti-rokers zoals jij hun eigen falen proberen af te schuiven op een ander.
Zie je wel, je hoeft je niet voor te doen als voorstander van het verbod om het met argumenten onderuit te halen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:40 schreef Refragmental het volgende:
Mijn wensen zijn om een leuke gezellige tijd te hebben. Ik ben geen anti-roker, ik ben een niet-roker.
Ik heb daarom geen enkel probleem om met rokende vrienden mee te gaan naar een rokerskroeg.
Wat vrienden niet eens durven moet de overheid al helemaal niet willen.quote:Maar zoals al zo vaak is gezegd, dit betekent niet dat er geen behoefte is aan rookvrije horeca.
Nee, ik als niet-roker maak er gewoon niet zo'n probleem van om met rokende vrienden op stap te gaan. En ik zal ze ook niet dwingen om te stoppen met roken. Dat doen vrienden niet!
Het heeft alles met keuzevrijheid te maken. Jij wilt geen keuzes maken, je wilt gedwongen worden.quote:Heeft 0,0 met "voor jezelf opkomen" te maken.
In de hele 'vriendendiscussie' van vandaag hebben 'de rokers' bij herhaling laten zien dat het verbod de enige manier is om te komen tot gemeenschappelijke horeca. De rokers hebben dus zelf hun argumentatie onderuit gehaald.quote:Op donderdag 8 januari 2009 15:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zie je wel, je hoeft je niet voor te doen als voorstander van het verbod om het met argumenten onderuit te halen.
Jij ziet daar durf in terwijl het gewoon fatsoen en omgangsvormen zijn.quote:Wat vrienden niet eens durven moet de overheid al helemaal niet willen.
Het heeft inderdaad alles met keuzevrijheid te maken, dat deel heb je goed begrepen.quote:Het heeft alles met keuzevrijheid te maken. Jij wilt geen keuzes maken, je wilt gedwongen worden.
De wet op de maximale snelheid wordt ook massaal overtreden! Omdat men het een genot vindt om hard te rijden.quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nee, je moet het omdraaien. De wet word massaal overtreden omdat het een slechte wet is.
Dat moet je niet op de openbare weg doen daar zijn circuits voor. En er zijn kroegen om in te roken. Jij wil hardrijders van het circuit jagen en ze op de openbare weg dwingen. Foei!quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:48 schreef Gia het volgende:
[..]
De wet op de maximale snelheid wordt ook massaal overtreden! Omdat men het een genot vindt om hard te rijden.
Ik zie niet in waarom er een gemeenschappelijke horeca moet komen. Als ik met vrienden ben die niet tegen rook kunnen dan gaan we naar een rookvrije of rookluwe tent. Als ik met vrienden ben die zelf roken of niet om rook geven dan hebben we meer keuze. Het hele idee dat de sociale kneusjes die het moeilijk vinden om het gezellig te hebben zich moeten kunnen optrekken aan mensen die het voor zichzelf wel gezellig weten te maken deel ik niet. Laat staan dat de overheid daarvoor moet zorgen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 16:29 schreef Schanulleke het volgende:
In de hele 'vriendendiscussie' van vandaag hebben 'de rokers' bij herhaling laten zien dat het verbod de enige manier is om te komen tot gemeenschappelijke horeca. De rokers hebben dus zelf hun argumentatie onderuit gehaald.
Kennelijk heeft die vriendgroep van dinges dat niet tegenover hem. Of hij maalt niet om rook en daar is er helemaal geen fatsoenskwestie aan de orde.quote:Jij ziet daar durf in terwijl het gewoon fatsoen en omgangsvormen zijn.
Ik juich de komst van rookvrije kroegen dan ook toe. Maar als ik in de kroeg whiskey met sigaren wil of bier met sigaretten dan zorg ik dat ik dat vind. En als ik het niet vinden kan regel ik een andere plek.quote:Het heeft inderdaad alles met keuzevrijheid te maken, dat deel heb je goed begrepen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |