Nee, wat jij al zei over de stank van auto's, je hebt geen keus. Iedere kroeg is een rookhol.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:06 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoezo? Als jij op stap gaat duwen mensen jouw een rookhol binnen en laten je er niet meer uit?
Waar heb je het over? Er zijn echt meer dan zat kroegen waar het rookverbod wordy gehandhaafd. Maar toevallig hebben alle kroegen in de directe omgeving van Gia besloten het verbod te negeren.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, wat jij al zei over de stank van auto's, je hebt geen keus. Iedere kroeg is een rookhol.
Speak for yourself. Vervang niet-roker door Gia en houd verder je klep dicht. Ik ken geen niet-rokers die niet naar de kroeg gingen vanwege de stank en die alleen zomers op stap gingen omdat ze dan op het terras konden zitten.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Veel nietrokers gingen niet naar de kroeg vanwege de stank.
Veel nietrokers gaan eigenlijk alleen maar 's zomers op stap, omdat je dan buiten kunt zitten.
Dat nietrokers niet op 1 juli ineens massaal naar de kroeg gingen, komt ten eerste omdat het toen dus nog zomer was en ze dus nog buiten konden zitten. In de zomer gaat niemand binnen zitten.
En toen het zo koud was dat je naar binnen moest, werd er al weer overal gerookt. Dus, gaan ze weer niet vanwege de stank.
Als iets veranderd heeft het effe tijd nodig voor iedereen om daar aan te wennen.
Als elke kroeg, maar dan dus ook echt elke kroeg, zich netjes aan het rookverbod gehouden had, dan waren zowel de rokers als inmiddels de nietrokers er allang aan gewend.
Dan hadden die kroegen enkele maanden een omzetdaling gehad, die dan weer goedgemaakt zou worden door een omzetstijging. Want de rokers waren vanzelf terug gekomen, die blijven echt niet thuis zittten, ook al zeggen ze van wel. En de nietrokers waren dan inmiddels ook weer met stappen begonnen.
Nog niet, maar als het verbod wordt opgeheven gaat dat dus wel gebeuren.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waar heb je het over? Er zijn echt meer dan zat kroegen waar het rookverbod wordy gehandhaafd. Maar toevallig hebben alle kroegen in de directe omgeving van Gia besloten het verbod te negeren.
Dan moet je de keuzevrijheid vergroten. Met een verbod beperk je de keuzevrijheid en krijg je weerstand. Overal word nu gerookt, het verbod is geen oplossing voor jouw probleem.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, wat jij al zei over de stank van auto's, je hebt geen keus. Iedere kroeg is een rookhol.
Oh ja?quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Moet kunnen toch? Er geldt namelijk een rookverbod.
Behalve dat het feitelijk onjuist is, wat aardig wat zegt over de kracht van je argumenten, beslis je zelf of je in een rookhol wilt zijn of niet, en wordt je dus niks opgedrongen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:10 schreef Gia het volgende:
Dat is echt totaal niet mijn probleem. Als jullie groep zo graag wil dat het rookverbod wordt gehandhaafd ga dan ook naar de kroeg! In plaats van zeiken op internet dat niemand zich aan de regel houdt.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Nog niet, maar als het verbod wordt opgeheven gaat dat dus wel gebeuren.
Kroegen die zich nu aan de wet houden, gaan in dat geval ook weer de asbakken op tafel zetten. Logisch, maar je hebt dan dus geen keuze.
Als ik mijn klep houd, ga ik dood, dus dat doe ik niet.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:15 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Speak for yourself. Vervang niet-roker door Gia en houd verder je klep dicht. Ik ken geen niet-rokers die niet naar de kroeg gingen vanwege de stank en die alleen zomers op stap gingen omdat ze dan op het terras konden zitten.
Verder kun jij helemaal niet beoordelen of de rokers terug waren gekomen, zeker niet in de aantallen en tijden als vroeger, ik in ieder geval niet.
Ik ben enkele keren op stap geweest. Maar als je steeds weer toch in die rookholen terecht komt, gaat je zin vanzelf over.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is echt totaal niet mijn probleem. Als jullie groep zo graag wil dat het rookverbod wordt gehandhaafd ga dan ook naar de kroeg! In plaats van zeiken op internet dat niemand zich aan de regel houdt.
Ga je weer naar je veganistenclubhuis? Veel plezier.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ben enkele keren op stap geweest. Maar als je steeds weer toch in die rookholen terecht komt, gaat je zin vanzelf over.
Dus, nee bedankt, ik blijf wel weer thuis. Op die ene dag in de week na. Hé!! Da's vandaag.
Je klep houden betekent gewoon je mond houden (in deze context geen onzin praten), en daar is nog nooit iemand van dood gegaan. Overdrijven is jouw middle name, geloof ik.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Als ik mijn klep houd, ga ik dood, dus dat doe ik niet.
Er zijn een heleboel nietrokers die niet op stap kunnen vanwege de rook. Dat jij ze niet kent, wil niet zeggen dat ze er niet zijn of dat ik de enige ben.
Verder kun jij ook niet beoordelen dat de rokers niet waren terug gekomen, omdat het geen kans heeft gekregen om te kunnen slagen.
Haha, ik las vaginistenclub!quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ga je weer naar je veganistenclubhuis? Veel plezier.
Vorige maand was het nog dat de mensen wegbleven omdat het zo duur was om op stap te gaan en lag het helemaal niet aan het rookvrij zijn van al die kroegen.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:23 schreef Gia het volgende:
Ik ben enkele keren op stap geweest. Maar als je steeds weer toch in die rookholen terecht komt, gaat je zin vanzelf over.
quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:30 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Haha, ik las vaginistenclub!Zou me trouwens niets verbazen als ze ook last heeft van vaginisme.....
quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:30 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Haha, ik las vaginistenclub!Zou me trouwens niets verbazen als ze ook last heeft van vaginisme.....
Ik wou dat ik dat konquote:Op donderdag 8 januari 2009 17:29 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Je klep houden betekent gewoon je mond houden (in deze context geen onzin praten), en daar is nog nooit iemand van dood gegaan. Overdrijven is jouw middle name, geloof ik.
Verder kan ik dat wel beoordelen ik ben namelijk zelf een roker, nog wel een gelegenheidsroker die alleen rookt met een drankje in de hand en verder ken ik veel rokers.
Ik denk dat het anti-rookfront het wel een beetje gezien heeft na 31 topicsquote:Op donderdag 8 januari 2009 17:48 schreef KoosVogels het volgende:
En het is weer stil aan het anti-rookfront. Victory!!
Welnee, die zijn nu toch naar de vaginistenclub, da's elke donderdagavond!quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:49 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik denk dat het anti-rookfront het wel een beetje gezien heeft na 31 topicsWeer een mooie illustratie dat rokers veel feller zijn over het onderwerp dan niet-rokers...
Precies.quote:Op donderdag 8 januari 2009 17:49 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ik denk dat het anti-rookfront het wel een beetje gezien heeft na 31 topicsWeer een mooie illustratie dat rokers veel feller zijn over het onderwerp dan niet-rokers...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |