Dus?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 00:09 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid:
Rookvrije werkplek is in de horeca.
Daling hartaanvallen is landelijk.
Er zijn nog wel meer smaken hoor, maar kennelijk is het allemaal wat te ingewikkeld voor je.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 00:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus?
Mensen die rustig thuis blijven zitten (vanwege het rookverbod) krijgen minder hartaanvallen.
of
Hartaanvallen en het rookverbod hebben niets met elkaar te maken.
Kies zelf maar uit.
koosvogel dat werkt zo goed he !! (mag ook na 3 maanden weer roken in mijn stamkroeg ! ) ..daarom heb ik dat argument nog nooit begrepen dat rokers dommerquote:Bloodymary, werkt dat trouwens, enkel roken met een drankje in de hand? Dat wil ik namelijk heel graag bereiken, gewoon enkel in het weekend een peukie Ik ben nu al een paar dagen gestopt maar heb er maar bar weinig schik van.
Dat dus.....quote:Ik weet niet of dat voor iedereen werkt. Maar ik rook zelf zo vanaf mijn 12e en ben nu 42. Ben nooit verslaafd geweest. Kan op een zaterdagavond een pakje leegroken en dan gewoon weer een week niet. Ik kan ook bijvoorbeeld op vakantie drie weken in Italie elke dag wel een paar peukjes pakken op het terras of na het eten en dan daarna weer niet tot ik weer in de kroeg of op een feestje kom. Beetje raar, maar ik raak er gewoon niet aan verslaafd. Vind het zelfs vies als ik het een paar dagen achter elkaar veel heb gedaan, bijvoorbeeld na carnaval of zo. Gek he.
We gaan natuurlijk geen Vipers lopen verbieden hequote:Op donderdag 8 januari 2009 15:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Met name Viper GTS's, wat die wel niet uitstoten aan rotzooi. En daar kun je niet voor kiezen, dat krijg je opgedrongen wanneer je op straat loopt.
cijfersquote:Op donderdag 8 januari 2009 23:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat waren de niet-rokers die steeds minder kwamen. En nog steeds.
Rijden er meer dan 10 van die dingen in Nederland dan?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 08:04 schreef vipergts het volgende:
[..]
We gaan natuurlijk geen Vipers lopen verbieden he
quote:Eerste rechtzaak overtreden rookverbod op 6 februari
vrijdag, 9 januari 2009
Rechtbank Groningen laat weten dat eerste rechtzaak tegen een café in Groningen dat het rookverbod meerdere malen heeft overtreden, wordt gehouden op vrijdag 6 februari 2009 om 14.30 uur in het gerechtsgebouw in Groningen.
Het is de eerste rechtzaak waarin een horecazaak voor de rechter moet verschijnen nadat er per 1 juli 2008 niet meer in de horeca mag worden gerookt.
quote:Rookagent pispaal nr.1
Parkeerwachters worden eindelijk afgelost. Alle woede richt zich tegenwoordig op ‘de rookpolitie’. ‘Als je nu niet gaat, trap ik je mijn zaak uit.’
‘De rookinspectie kwam binnen en maakte zich kenbaar. Ja, dan begint het, hè? Het is een Amsterdams café, dus dan weet je dat je zoiets kunt verwachten toch?’, vertelt een onlangs gecontroleerde kroegbaas die anoniem wil blijven. ‘Heb je niks beters te doen!’, riepen zijn rokende klanten tegen de controleurs.
Parkeerwachters
En: ‘De parkeerwachters kunnen nu eindelijk op iemand anders neerkijken, die zijn nog te goed voor jullie baan!’ De rookinspecteurs van de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) krijgen steeds meer te maken met een weerstand waar de gemiddelde parkeerwachter U tegen zou zeggen. Reprimandes uitdelen leidt niet bij uitzondering tot relletjes.
‘Joh, dat meen je’
Wendy Neuteboom, medewerkster bij het Amsterdamse café De Gouden Florijn, maakte er onlangs één mee. ‘De rookpolitie kwam en ik moest mee naar buiten. Ze zeiden: ‘We constateren dat hier gerookt wordt.’ Ik zei: ‘Joh, dat meen je’.’ Binnen begonnen de vaste klanten te joelen, iemand maakte een foto van de inspecteurs. Neuteboom: ‘De controleurs gingen helemaal uit hun dak, echt niet normaal. Met de politie dreigen en zo.’ Met ‘het mes op de keel’ moest de maakster de foto verwijderen. Neuteboom noemt de houding van de controleurs ‘sowieso vijandig en denigrerend’.
Pesterig
‘Ze bleven maar vragen stellen, ook over dingen die niks met roken te maken hebben. Prima als je controleert, maar maak je aantekening en ga. Dit was pesterig.’ Ook de eigenaar van het Groningse café De Kachel, Ronald Sarres, heeft ‘veel aan te merken’ op de controleurs. Sarres hangt als eerste kroegeigenaar een rechtszaak boven het hoofd voor het negeren van het rookverbod. ‘Ze kwamen op een superdrukke avond met een voetbalwedstrijd op groot scherm. Ik stond alleen achter de bar voor tachtig man.’
Ik vind dat genieten, heerlijk zo'n hele kroeg over de zeik helpen... Negatieve energie kan best lekker zijnquote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:40 schreef Boze_Appel het volgende:
Is dat niet wat voor jou MikeyMo?
Zoals in Engeland waar het aantal rokers stijgt door het rookverbod?quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:12 schreef Schanulleke het volgende:
Daarvoor blijven de concentraties net te laag inderdaad.
Dat neemt de overige schadelijke invloeden niet weg.
Niet voor niets zie je in alle landen waar de rookvrije werkplek ook in de horeca werd ingevoerd een daling in het aantal hartaanvallen...
quote:Bezwaar tegen rookboete
DEN BOSCH - Peter van den Groenendaal, eigenaar van de Bossche stadsherberg 't Pumpke, heeft onlangs bezwaar gemaakt bij de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) en het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) tegen een boete van 300 euro.
Van den Groenendaal heeft de boete op 20 november gekregen wegens overtreding van het rookverbod. Bij een controle op 4 december werd geen overtreding geconstateerd.
Van den Groenendaal vindt dat de boete ten onrechte is gegeven. "Want de medewerker van de VWA heeft zichzelf niet geïdentificeerd, terwijl we dat op een sticker bij de ingang vragen", aldus Van den Groenendaal.
De horeca-exploitant heeft de afgelopen tijd geregeld in de media kritiek geuit op het rookbeleid. Ook werd roken openlijk toegestaan. "Ik vind het nog steeds betuttelend van de overheid. Nu handhaven we in principe het rookbeleid", aldus Van den Groenendaal.
Een woordvoerder van de VWA zei enige tijd geleden al in het Brabants Dagblad dat de VWA-medewerkers zich niet hoeven te identificeren als zij op pad gaan. "We zien wel of dat juridisch onderbouwd is. Mijn advocaat zegt dat dit niet het geval is", zegt Van den Groenendaal.
De rokers zijn toch in de meerderheid in Nederland? Of ga je me vertellen dat de rokers wegblijven en er geen nieuwe niet-rokers gaan stappen?quote:
Leuk altijd, die dalende hartaanvallen die worden aangehaald als argument voor rookverboden.quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:12 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Daarvoor blijven de concentraties net te laag inderdaad.
Dat neemt de overige schadelijke invloeden niet weg.
Niet voor niets zie je in alle landen waar de rookvrije werkplek ook in de horeca werd ingevoerd een daling in het aantal hartaanvallen...
Op donderdag 8 januari 2009 23:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De rokers zijn toch in de meerderheid in Nederland? Of ga je me vertellen dat de rokers wegblijven en er geen nieuwe niet-rokers gaan stappen?
De anti-rokers liegen en bedriegen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:47 schreef vipergts het volgende:
Wat jij doet is hetzelfde als vito in zijn post stelt, cijfers en meningen naar je hand zetten
Best interessant om te lezen al vind ik dat hij wel erg veel met mening en opvatting komt in plaats van met wetenschap. Daarmee rechtvaardigt hij zijn toon niet helemaal.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 10:43 schreef Vito_Rozzo het volgende:
Dr Michael Siegel maakt overigens gehakt van alle onderzoeken omtrent daling van hartinfarcten na rookverboden. Ook van andere junk science artikelen die de media en vele van de antirokers hier klakkeloos overnemen.
Siegels Blog
Jammer dat hij door de antirooklobby volledig is buitengesloten van alle nieuwsgroepen "omdat hij te kritisch was".
Nee, dat zijn de anti-rokers.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:41 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Best interessant om te lezen al vind ik dat hij wel erg veel met mening en opvatting komt in plaats van met wetenschap.
Omdraaiing bewijslastquote:Blijft onveranderd staan dat er nog geen onderzoek is dat bewijst dat meeroken niet schadelijk is.
Ach zie het als een rechtszaak; er is bepaald dat iemand schuldig is. Vanaf dat moment ligt het aan die persoon om zijn onschuld te bewijzen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, dat zijn de anti-rokers.
[..]
Omdraaiing bewijslast
http://www.bmj.com/cgi/content/full/326/7398/1057?maxtoshow=&HITS=10&hits=10&RESULTFORMAT=&fulltext=enstrom+kabat&searchid=1&FIRSTINDEX=0&resourcetype=HWCITquote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:41 schreef Schanulleke het volgende:
Blijft onveranderd staan dat er nog geen onderzoek is dat bewijst dat meeroken niet schadelijk is.
heb je het nog niet gehoord, het is verplaatst naar 6 februari want dit was echt te kort dag om voor te bereiden aldus Cafe de Kachelquote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:58 schreef Gia het volgende:
Ik hoop dat de rechter maandag genadeloos is.
Schuldig bevonden zonder bewijs.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:54 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Ach zie het als een rechtszaak; er is bepaald dat iemand schuldig is. Vanaf dat moment ligt het aan die persoon om zijn onschuld te bewijzen.
Je kan individuele beslissingen niet op dit niveau sturen. Mensen bepalen zelf wat ze doen.quote:Met roken is de heersende tendens dat dat slecht is voor jezelf en voor anderen. De politiek en de rechtstaat, alsmede tabaksfabrikanten zelf hebben deze mening ook.
Het is taak van mensen om voor hun rechten op te komen en de politiek een draai om hun oren te geven.quote:Dus op dit moment is het aan de pleitbezorger dat dit allemaal niet waar is om bewijs te leveren die zijn mening ondersteund. Oftewel, bewijs maar dat die tendens niet klopt en gestoeld is op onwaarheden...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |