quote:
Zij kan zich vanuit Londen een goed beeld vormen over hoe de Palestijnen vechten? De Israeli's laten journalisten ed toe, dus ik noem dat toch een wat eenzijdig beeld. En fyi die raketten, en vooral de katoesja's en afgeleide daarvan schiet men vanaf een lanceerinstallatie gemonteerd op een aanhanger/pickup, zou het niet zo kunnen zijn dat ze die dingen op een schoolplein parkeren, juist om vergelding door de Israeli's te voorkomen? En hoe kan het eerlijk zijn dat Hamas volstrekt willekeurig schiet op Israël met die dingen, die je in de modernste variant met mazzel in de goede wijk kan doen neerkomen, maar meestal mikken ze op een stad, je hier niks over hoort, maar als de Israeli's hetzelfde doen, het ineens in strijd is met weet ik wat allemaal, en dat Amnesty International staat te springen?quote:Op woensdag 7 januari 2009 10:56 schreef Meki het volgende:
[..]
Het Israëlische leger heeft in Gaza twee scholen van de Verenigde Naties aangevallen. Twee ambulanciers zijn gedood toen hun voertuigen in Gaza onder vuur werden genomen. Zestien moslims zijn omgekomen toen ze aan het bidden waren in een moskee. 'Het is duidelijk dat Israël de Conventies van Genève aan zijn laars lapt', zegt Donatella Rovera vanuit het hoofdkwartier van Amnesty International (AI) in Londen. De Vierde Conventie van Genève die de bescherming van burgers tijdens een oorlog regelt, wordt in Gaza de laatste dagen geschonden.
Ze wijst er op dat de Israëlische soldaten huizen van Palestijnse burgers in beslag nemen, de inwoners naar de benedenverdieping verbannen terwijl ze de ramen van de bovenverdieping als schietgat gebruiken. 'De Israëli's gebruiken de burgers als menselijke schilden', zegt Rovera. 'Dat heb ik de laatste dagen nog niet bij de Palestijnse strijders gemerkt. Ik heb geen weet van Palestijnse strijders die woningen van burgers inpalmen om van daaruit te vechten.'
Israël heeft de Vierde Conventie van Genève ondertekend, maar niet twee aanvullende protocollen. Het is trouwens van mening dat het conflict in Gaza een 'intern' conflict is, waarbij de Conventies van Genève niet van toepassing zouden zijn. Koen De Groof, expert humanitair recht bij Broederlijk Delen, wijst er op dat artikel drie van die Conventies wel degelijk over een intern conflict handelt. En hij vindt ook dat Israël té gemakkelijk burgers als legitieme doelwitten beschouwt. Volgens hem laat het internationale oorlogsrecht toe dat Hamasstrijders vanuit bebouwde zones vechten, op voorwaarde dat ze de burgers zoveel mogelijk uit het militair gebied evacueren. Burgers als een schild gebruiken, is uiteraard een oorlogsmisdaad.
Allemaal verzonnen hequote:Op woensdag 7 januari 2009 11:03 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Zij kan zich vanuit Londen een goed beeld vormen over hoe de Palestijnen vechten? De Israeli's laten journalisten ed toe, dus ik noem dat toch een wat eenzijdig beeld. En fyi die raketten, en vooral de katoesja's en afgeleide daarvan schiet men vanaf een lanceerinstallatie gemonteerd op een aanhanger/pickup, zou het niet zo kunnen zijn dat ze die dingen op een schoolplein parkeren, juist om vergelding door de Israeli's te voorkomen? En hoe kan het eerlijk zijn dat Hamas volstrekt willekeurig schiet op Israël met die dingen, die je in de modernste variant met mazzel in de goede wijk kan doen neerkomen, maar meestal mikken ze op een stad, je hier niks over hoort, maar als de Israeli's hetzelfde doen, het ineens in strijd is met weet ik wat allemaal, en dat Amnesty International staat te springen?
De beste man heeft gelijk. Ik zie Hamas niet voor de Palestijnse kinderen zorgen door zich tussen hen schuil te houden. Volgens getuigen zijn er mortiergranaten afgevuurd vanuit die school. Als dit zo is had het IDF misschien een andere moeten kiezen om deze uit te schakelen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 10:37 schreef everlast08 het volgende:
Misschien is het hier al vermeld (sorry in dat geval) maar ik zag gisteren Shimon Peres (tijdens zapservice van Pauw en Witteman). Hij gaf aan dat er de reden waarom er veel Palestijnse kinderen en geen Israelische kinderen waren gestorven volgens hem was 'because we take care of our children'.
Ik vond het echt heel erg schokkend. Heeft die man niet ooit de Nobelprijs voor de vrede gehad?
De Palestijnse planstoenendienstquote:Op woensdag 7 januari 2009 11:06 schreef Mylene het volgende:
[..]
Waar dient een mortiergranaat dan eigenlijk voor? Om een tak uit te schakelen?
Ja, maar je maakt zelf ook een vrij ongenuanceerde opmerking over een bevriend staatshoofd. Het lijkt me met alle negatieve emoties die er spelen richting israel en de onvermijdelijke pre-emptive strikes die men uitvoert momenteel geen pas geven om te spreken over "moordneigingen" richting Livni. Vooral niet omdat mevrouw mij zeer redelijk lijkt staan ten op zichte van het islamitisch probleem waar israel mee te maken heeft.quote:
Ja, ik heb het al verbeterdquote:Op woensdag 7 januari 2009 11:07 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De Palestijnse planstoenendienst
Ach, je kunt er idd ook wel wat bomen mee snoeien natuurlijk. Uiterst effectiefquote:
quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:11 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ach, je kunt er idd ook wel wat bommen mee snoeien natuurlijk. Uiterst effectief
Ik ben geen militair expert, maar mortieren gebruik je veel vaker tegen manschappen. Het projectiel wordt in een ronde boog afgeschoten. Daardoor zijn ze tamelijk onnauwkeurig.quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:06 schreef Mylene het volgende:
Waar dient een mortiergranaat dan eigenlijk voor? Om een tank uit te schakelen?
Ik wist niet dat ze een staatshoofd was, alleen dat ik de kriebels van die muts krijg. Negatieve kriebels wel te verstaan.quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:08 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ja, maar je maakt zelf ook een vrij ongenuanceerde opmerking over een bevriend staatshoofd. Het lijkt me met alle negatieve emoties die er spelen richting israel en de onvermijdelijke pre-emptive strikes die men uitvoert momenteel geen pas geven om te spreken over "moordneigingen" richting Livni. Vooral niet omdat mevrouw mij zeer redelijk lijkt staan ten op zichte van het islamitisch probleem waar israel mee te maken heeft.
Ook al klopt het voor 100% wat je zegt (ben echt niet pro Hamas of zo) dan blijft het nog steeds erg tactloos dat dit gezegd wordt door een oud-nobelprijswinnaar voor de vrede vind ik.quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:06 schreef Mylene het volgende:
[..]
De beste man heeft gelijk. Ik zie Hamas niet voor de Palestijnse kinderen zorgen door zich tussen hen schuil te houden. Volgens getuigen zijn er mortiergranaten afgevuurd vanuit die school. Als dit zo is had het IDF misschien een andere moeten kiezen om deze uit te schakelen.
Waar dient een mortiergranaat dan eigenlijk voor? Om een tank uit te schakelen?
Aha.. dus omdat ze niet het risico willen lopen om beschoten te worden, beschieten ze maar een school, gevuld met onschuldige burgers, waardoor er meer dan veertig doden zijn en wellicht één of twee leden van Hamas?quote:Op woensdag 7 januari 2009 09:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Om kogels te vangen van Hamas, en vooral NIET terug te schieten. Stel je voor, dat je vijandelijk vuur beantwoord![]()
Ik denk dat het gros dat hier reageert niet in een oorlogssituatie heeft gezeten, maar jij hebt er blijkbaar ook weinig kaas van gegeten met je stupide 'tactieken' waarbij dergelijke afslachtingen van onschuldige mensen goed te praten valt.quote:Overduidelijk dat jij nog nooit in een oorlogssituatie hebt gezeten, je lult zo lekker makkelijk vanuit je luie internetstoel.
Hamas die Mortieren afschiet vanuit de school:quote:Op woensdag 7 januari 2009 10:56 schreef Meki het volgende:
[..]
Het Israëlische leger heeft in Gaza twee scholen van de Verenigde Naties aangevallen. Twee ambulanciers zijn gedood toen hun voertuigen in Gaza onder vuur werden genomen.
Wil je beweren dat de zelfmoord aanslagen en raket beschietingen op burger doelen van Hamas geen terroristische daden zijn?quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:04 schreef Meki het volgende:
[..]
Allemaal verzonnen he
leugens he
Palestijnen zijn terroristen
![]()
Israel is lief
Dat registreert bij mij dus redelijk als BSquote:Op woensdag 7 januari 2009 10:45 schreef buachaille het volgende:
Het bruine gevaar: http://www.leefbaar-delft.nl/C09891.htm
Bevriend staatshoofd? Het is een hoer van het zionisme.quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:08 schreef buachaille het volgende:
Ja, maar je maakt zelf ook een vrij ongenuanceerde opmerking over een bevriend staatshoofd. Het lijkt me met alle negatieve emoties die er spelen richting israel en de onvermijdelijke pre-emptive strikes die men uitvoert momenteel geen pas geven om te spreken over "moordneigingen" richting Livni.
Volgens mij staat ze uiterst onredelijk tegenover het humanitaire probleem wat Israel met zoveel enthousiasme veroorzaakt en ook uiterst onredelijk tegenover het probleem van land en water wat Israel met evenveel enthousiasme veroorzaakt.quote:Vooral niet omdat mevrouw mij zeer redelijk lijkt staan ten op zichte van het islamitisch probleem waar israel mee te maken heeft.
Ze werden beschoten vanuit die school, is hun bewering. In oorlogvoering leer je dan 1 ding: terugvuren om daarna of het object te vernietigen of terug te trekken.quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:20 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Aha.. dus omdat ze niet het risico willen lopen om beschoten te worden, beschieten ze maar een school, gevuld met onschuldige burgers, waardoor er meer dan veertig doden zijn en wellicht één of twee leden van Hamas?
Jongen, lees hierboven. Modern warfare tactieken behelsen het gecontroleerd terugschieten op een doel dat vijandelijk vuur opent op je eigen positie, om vervolgens deze positie te veroveren of terug te trekken.quote:Ik denk dat het gros dat hier reageert niet in een oorlogssituatie heeft gezeten, maar jij hebt er blijkbaar ook weinig kaas van gegeten met je stupide 'tactieken' waarbij dergelijke afslachtingen van onschuldige mensen goed te praten valt.
PKKquote:Op woensdag 7 januari 2009 11:24 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dat registreert bij mij dus redelijk als BS
Kijk wat die figuren schrijven.
Eerst "Free Palestine" - de leus die bij veel protesten wordt gebruikt. Net zoals "Free Nelson Mandela" staat het voor het hele pakket, het hele conflict.
Dan verder:
Hamas, hamas, Joden aan het gas en KK Joden
Wie gaat in godesnaam een voetballeus gebruiken en "kk" als afkorting voor kanker?? Dit is niveau baldadige twaalf jarige.
Nou wordt het nog beter:
PKK en Al Qaida
PKK? Wat heeft die er mee te maken. En Al Qaida? De grote boeman?
Alles bij elkaar doet het niks anders dan "Free Palestine" met negatieven associeren. Het in discrediet brengen.
Bovendien zijn deze neonazi's zo hardcore dat ze de swastika links en rechtsom hebben gezet. Kennelijk wisten ze niet precies hoe het moest dus voor de zekerheid beide maar gedaan.
Dus of het is door jonge vandaaltjes gedaan die echt geen benul hebben wat ze schrijven en voetballeuzen stoer vinden oid. Of het is opzettelijk gedaan als "hate crime hoax".
Er is ook een lezing die meldt dat het vuur beantwoord werd in de buurt van de school en dat secundaire ontploffingen (dat wil zeggen dat in deze lezing redelijker wijs aan te nemen valt dat er munitie opgeslagen was of booby-traps waren geïnstalleerd) de dood van extra Palestijnen veroorzaakten.quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:20 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Aha.. dus omdat ze niet het risico willen lopen om beschoten te worden, beschieten ze maar een school, gevuld met onschuldige burgers, waardoor er meer dan veertig doden zijn en wellicht één of twee leden van Hamas?
Niet als je weet dat er een VN school zit, dat lijkt me toch wel een algemeen bekend feit, zeker voor zo'n geïnformeerd/geavanceerd leger als dat van Israël.quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ze werden beschoten vanuit die school, is hun bewering. In oorlogvoering leer je dan 1 ding: terugvuren om daarna of het object te vernietigen of terug te trekken.
Modern warfare anticipeert op de situatie.quote:[..]
Jongen, lees hierboven. Modern warfare tactieken behelsen het gecontroleerd terugschieten op een doel dat vijandelijk vuur opent op je eigen positie, om vervolgens deze positie te veroveren of terug te trekken.
Nu jij weer.
Als je vanaf een gebouw wordt beschoten maakt het geen reet uit of er VN op de gevel staat, hoor.quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:37 schreef OldJeller het volgende:
Niet als je weet dat er een VN school zit, dat lijkt me toch wel een algemeen bekend feit, zeker voor zo'n geïnformeerd/geavanceerd leger als dat van Israël.
In dat geval ben jij de schaamluis van het anti-judaïsmequote:Op woensdag 7 januari 2009 11:24 schreef Weltschmerz het volgende:
Bevriend staatshoofd? Het is een hoer van het zionisme.
Niemand in israel staat onverschillig tegenover de problemen die het ondervindt met de vijanden van de staat en de humanitaire problemen die daarbij komen kijken en al helemaal Tzipe Livni niet!quote:Volgens mij staat ze uiterst onredelijk tegenover het humanitaire probleem wat Israel met zoveel enthousiasme veroorzaakt en ook uiterst onredelijk tegenover het probleem van land en water wat Israel met evenveel enthousiasme veroorzaakt.
Ben benieuwd naar verder onderzoek naar de toedracht en situatie om die school.quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:34 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Er is ook een lezing die meldt dat het vuur beantwoord werd in de buurt van de school en dat secundaire ontploffingen (dat wil zeggen dat in deze lezing redelijke wijs aan te nemen valt dat er munitie opgeslagen was of booby-traps waren geïnstalleerd) de dood van extra Palestijnen veroorzaakten.
Maakt het wat uit van waaruit er geschoten wordt? Nee. Totaal niet. Hell, al zou er uit het Vaticaan geschoten worden, vijandelijk vuur beantwoord je met vijandelijk vuur zodat je een beslissing kunt nemen over de vervolgsituatie.quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:37 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Niet als je weet dat er een VN school zit, dat lijkt me toch wel een algemeen bekend feit, zeker voor zo'n geïnformeerd/geavanceerd leger als dat van Israël.
En jij denkt dat je als soldaat eerst lief gaat vragen wie zich precies in die school bevinden? Tussen de fluitende kogels stuur je een boodschapper naar de voordeur om te vragen of ze toevallig ook burgers daar hebben zitten?quote:Modern warfare anticipeert op de situatie.
En nee, niet alle doelen zijn geheiligd, anders bestaat er niets zoiets als 'oorlogs-misdaden'. Als je weet dat je achter een paar mensen aan zit die zich bij een school bevinden, die vol is met onschuldige mensen, dan bedenk je een oplossing waarin je de levens van burgers spaart.
Ja natuurlijk, israel mikte gewoon op hun hoofdenquote:Van de kant van Israël hoor je dat ze de Palestijnse bevolking willen bevrijden van Hamas, maar tegelijkertijd blazen ze diezelfde bevolking met bosjes op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |