Die houden we erinquote:Op woensdag 7 januari 2009 10:54 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Die is nie liev nie!
*baboom tish*
Het Israëlische leger heeft in Gaza twee scholen van de Verenigde Naties aangevallen. Twee ambulanciers zijn gedood toen hun voertuigen in Gaza onder vuur werden genomen. Zestien moslims zijn omgekomen toen ze aan het bidden waren in een moskee. 'Het is duidelijk dat Israël de Conventies van Genève aan zijn laars lapt', zegt Donatella Rovera vanuit het hoofdkwartier van Amnesty International (AI) in Londen. De Vierde Conventie van Genève die de bescherming van burgers tijdens een oorlog regelt, wordt in Gaza de laatste dagen geschonden.quote:Op woensdag 7 januari 2009 10:40 schreef B4CO het volgende:
[..]
Misschien heeft hij wel gelijk?
Zie jij Israelische kinderen als schild worden gebruikt?
Zie jij Israelische kinderen met pistolen en maskers op straat roepen om vernietiging van Palestina???
Natuurlijk komen er veel Pallietjes om als ze zo door hun ouders meegesleurd worden naar buiten om zich op te offeren voor allah
bron?quote:Op woensdag 7 januari 2009 10:56 schreef Meki het volgende:
[..]
Het Israëlische leger heeft in Gaza twee scholen van de Verenigde Naties aangevallen. Twee ambulanciers zijn gedood toen hun voertuigen in Gaza onder vuur werden genomen. Zestien moslims zijn omgekomen toen ze aan het bidden waren in een moskee. 'Het is duidelijk dat Israël de Conventies van Genève aan zijn laars lapt', zegt Donatella Rovera vanuit het hoofdkwartier van Amnesty International (AI) in Londen. De Vierde Conventie van Genève die de bescherming van burgers tijdens een oorlog regelt, wordt in Gaza de laatste dagen geschonden.
Ze wijst er op dat de Israëlische soldaten huizen van Palestijnse burgers in beslag nemen, de inwoners naar de benedenverdieping verbannen terwijl ze de ramen van de bovenverdieping als schietgat gebruiken. 'De Israëli's gebruiken de burgers als menselijke schilden', zegt Rovera. 'Dat heb ik de laatste dagen nog niet bij de Palestijnse strijders gemerkt. Ik heb geen weet van Palestijnse strijders die woningen van burgers inpalmen om van daaruit te vechten.'
Israël heeft de Vierde Conventie van Genève ondertekend, maar niet twee aanvullende protocollen. Het is trouwens van mening dat het conflict in Gaza een 'intern' conflict is, waarbij de Conventies van Genève niet van toepassing zouden zijn. Koen De Groof, expert humanitair recht bij Broederlijk Delen, wijst er op dat artikel drie van die Conventies wel degelijk over een intern conflict handelt. En hij vindt ook dat Israël té gemakkelijk burgers als legitieme doelwitten beschouwt. Volgens hem laat het internationale oorlogsrecht toe dat Hamasstrijders vanuit bebouwde zones vechten, op voorwaarde dat ze de burgers zoveel mogelijk uit het militair gebied evacueren. Burgers als een schild gebruiken, is uiteraard een oorlogsmisdaad.
quote:
Zij kan zich vanuit Londen een goed beeld vormen over hoe de Palestijnen vechten? De Israeli's laten journalisten ed toe, dus ik noem dat toch een wat eenzijdig beeld. En fyi die raketten, en vooral de katoesja's en afgeleide daarvan schiet men vanaf een lanceerinstallatie gemonteerd op een aanhanger/pickup, zou het niet zo kunnen zijn dat ze die dingen op een schoolplein parkeren, juist om vergelding door de Israeli's te voorkomen? En hoe kan het eerlijk zijn dat Hamas volstrekt willekeurig schiet op Israël met die dingen, die je in de modernste variant met mazzel in de goede wijk kan doen neerkomen, maar meestal mikken ze op een stad, je hier niks over hoort, maar als de Israeli's hetzelfde doen, het ineens in strijd is met weet ik wat allemaal, en dat Amnesty International staat te springen?quote:Op woensdag 7 januari 2009 10:56 schreef Meki het volgende:
[..]
Het Israëlische leger heeft in Gaza twee scholen van de Verenigde Naties aangevallen. Twee ambulanciers zijn gedood toen hun voertuigen in Gaza onder vuur werden genomen. Zestien moslims zijn omgekomen toen ze aan het bidden waren in een moskee. 'Het is duidelijk dat Israël de Conventies van Genève aan zijn laars lapt', zegt Donatella Rovera vanuit het hoofdkwartier van Amnesty International (AI) in Londen. De Vierde Conventie van Genève die de bescherming van burgers tijdens een oorlog regelt, wordt in Gaza de laatste dagen geschonden.
Ze wijst er op dat de Israëlische soldaten huizen van Palestijnse burgers in beslag nemen, de inwoners naar de benedenverdieping verbannen terwijl ze de ramen van de bovenverdieping als schietgat gebruiken. 'De Israëli's gebruiken de burgers als menselijke schilden', zegt Rovera. 'Dat heb ik de laatste dagen nog niet bij de Palestijnse strijders gemerkt. Ik heb geen weet van Palestijnse strijders die woningen van burgers inpalmen om van daaruit te vechten.'
Israël heeft de Vierde Conventie van Genève ondertekend, maar niet twee aanvullende protocollen. Het is trouwens van mening dat het conflict in Gaza een 'intern' conflict is, waarbij de Conventies van Genève niet van toepassing zouden zijn. Koen De Groof, expert humanitair recht bij Broederlijk Delen, wijst er op dat artikel drie van die Conventies wel degelijk over een intern conflict handelt. En hij vindt ook dat Israël té gemakkelijk burgers als legitieme doelwitten beschouwt. Volgens hem laat het internationale oorlogsrecht toe dat Hamasstrijders vanuit bebouwde zones vechten, op voorwaarde dat ze de burgers zoveel mogelijk uit het militair gebied evacueren. Burgers als een schild gebruiken, is uiteraard een oorlogsmisdaad.
Allemaal verzonnen hequote:Op woensdag 7 januari 2009 11:03 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Zij kan zich vanuit Londen een goed beeld vormen over hoe de Palestijnen vechten? De Israeli's laten journalisten ed toe, dus ik noem dat toch een wat eenzijdig beeld. En fyi die raketten, en vooral de katoesja's en afgeleide daarvan schiet men vanaf een lanceerinstallatie gemonteerd op een aanhanger/pickup, zou het niet zo kunnen zijn dat ze die dingen op een schoolplein parkeren, juist om vergelding door de Israeli's te voorkomen? En hoe kan het eerlijk zijn dat Hamas volstrekt willekeurig schiet op Israël met die dingen, die je in de modernste variant met mazzel in de goede wijk kan doen neerkomen, maar meestal mikken ze op een stad, je hier niks over hoort, maar als de Israeli's hetzelfde doen, het ineens in strijd is met weet ik wat allemaal, en dat Amnesty International staat te springen?
De beste man heeft gelijk. Ik zie Hamas niet voor de Palestijnse kinderen zorgen door zich tussen hen schuil te houden. Volgens getuigen zijn er mortiergranaten afgevuurd vanuit die school. Als dit zo is had het IDF misschien een andere moeten kiezen om deze uit te schakelen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 10:37 schreef everlast08 het volgende:
Misschien is het hier al vermeld (sorry in dat geval) maar ik zag gisteren Shimon Peres (tijdens zapservice van Pauw en Witteman). Hij gaf aan dat er de reden waarom er veel Palestijnse kinderen en geen Israelische kinderen waren gestorven volgens hem was 'because we take care of our children'.
Ik vond het echt heel erg schokkend. Heeft die man niet ooit de Nobelprijs voor de vrede gehad?
De Palestijnse planstoenendienstquote:Op woensdag 7 januari 2009 11:06 schreef Mylene het volgende:
[..]
Waar dient een mortiergranaat dan eigenlijk voor? Om een tak uit te schakelen?
Ja, maar je maakt zelf ook een vrij ongenuanceerde opmerking over een bevriend staatshoofd. Het lijkt me met alle negatieve emoties die er spelen richting israel en de onvermijdelijke pre-emptive strikes die men uitvoert momenteel geen pas geven om te spreken over "moordneigingen" richting Livni. Vooral niet omdat mevrouw mij zeer redelijk lijkt staan ten op zichte van het islamitisch probleem waar israel mee te maken heeft.quote:
Ja, ik heb het al verbeterdquote:Op woensdag 7 januari 2009 11:07 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De Palestijnse planstoenendienst
Ach, je kunt er idd ook wel wat bomen mee snoeien natuurlijk. Uiterst effectiefquote:
quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:11 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ach, je kunt er idd ook wel wat bommen mee snoeien natuurlijk. Uiterst effectief
Ik ben geen militair expert, maar mortieren gebruik je veel vaker tegen manschappen. Het projectiel wordt in een ronde boog afgeschoten. Daardoor zijn ze tamelijk onnauwkeurig.quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:06 schreef Mylene het volgende:
Waar dient een mortiergranaat dan eigenlijk voor? Om een tank uit te schakelen?
Ik wist niet dat ze een staatshoofd was, alleen dat ik de kriebels van die muts krijg. Negatieve kriebels wel te verstaan.quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:08 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ja, maar je maakt zelf ook een vrij ongenuanceerde opmerking over een bevriend staatshoofd. Het lijkt me met alle negatieve emoties die er spelen richting israel en de onvermijdelijke pre-emptive strikes die men uitvoert momenteel geen pas geven om te spreken over "moordneigingen" richting Livni. Vooral niet omdat mevrouw mij zeer redelijk lijkt staan ten op zichte van het islamitisch probleem waar israel mee te maken heeft.
Ook al klopt het voor 100% wat je zegt (ben echt niet pro Hamas of zo) dan blijft het nog steeds erg tactloos dat dit gezegd wordt door een oud-nobelprijswinnaar voor de vrede vind ik.quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:06 schreef Mylene het volgende:
[..]
De beste man heeft gelijk. Ik zie Hamas niet voor de Palestijnse kinderen zorgen door zich tussen hen schuil te houden. Volgens getuigen zijn er mortiergranaten afgevuurd vanuit die school. Als dit zo is had het IDF misschien een andere moeten kiezen om deze uit te schakelen.
Waar dient een mortiergranaat dan eigenlijk voor? Om een tank uit te schakelen?
Aha.. dus omdat ze niet het risico willen lopen om beschoten te worden, beschieten ze maar een school, gevuld met onschuldige burgers, waardoor er meer dan veertig doden zijn en wellicht één of twee leden van Hamas?quote:Op woensdag 7 januari 2009 09:32 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Om kogels te vangen van Hamas, en vooral NIET terug te schieten. Stel je voor, dat je vijandelijk vuur beantwoord![]()
Ik denk dat het gros dat hier reageert niet in een oorlogssituatie heeft gezeten, maar jij hebt er blijkbaar ook weinig kaas van gegeten met je stupide 'tactieken' waarbij dergelijke afslachtingen van onschuldige mensen goed te praten valt.quote:Overduidelijk dat jij nog nooit in een oorlogssituatie hebt gezeten, je lult zo lekker makkelijk vanuit je luie internetstoel.
Hamas die Mortieren afschiet vanuit de school:quote:Op woensdag 7 januari 2009 10:56 schreef Meki het volgende:
[..]
Het Israëlische leger heeft in Gaza twee scholen van de Verenigde Naties aangevallen. Twee ambulanciers zijn gedood toen hun voertuigen in Gaza onder vuur werden genomen.
Wil je beweren dat de zelfmoord aanslagen en raket beschietingen op burger doelen van Hamas geen terroristische daden zijn?quote:Op woensdag 7 januari 2009 11:04 schreef Meki het volgende:
[..]
Allemaal verzonnen he
leugens he
Palestijnen zijn terroristen
![]()
Israel is lief
Dat registreert bij mij dus redelijk als BSquote:Op woensdag 7 januari 2009 10:45 schreef buachaille het volgende:
Het bruine gevaar: http://www.leefbaar-delft.nl/C09891.htm
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |