Dat probleem heb je niet in een rookkroeg. Net zomin er pacifisten solliciteren voor het leger.quote:Op donderdag 8 januari 2009 09:14 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
probleem is alleen dat er genoeg rokers zijn die furieus reageren wanneer ze een werkplek hebben waar ze mogen roken en er komt een collega en die vraagt 2 dagen na het krijgen van zijn vast contract om zijn rookvrije werkplek...
Asociaal gedrag in de kroegen komen van de drinkers, niet van de rokers. Geen roker die mij heeft lastig gevallen na het nutigen van een sigaret. Dit in tegenstelling tot figuren na het nutigen van alcohol.quote:Op donderdag 8 januari 2009 01:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat concept is me niet onbekend hoor. Voor jou is het concept om je niet asociaal te gedragen zeker totaal onbekend?
Het lijkt me erg leuk om met Papierversnipperaar op stap te gaanquote:Je zou maar op stap gaan en de hele avond door moeten brengen met figuren als Papierversnipperaar. Dan begrijp je meteen waarom de omzet in de horeca al jaren dalende is.
Dat is helemaal het toppunt... Een kroeg met een deurbeleidquote:Op donderdag 8 januari 2009 08:38 schreef vipergts het volgende:
[..]
Nee als je een beetje een fatsoenlijke ondernemer bent voorzie je zoiets. Heeft niets met ondernemer pesten te maken omdat de ondernemer het in dit geval zelf heeft veroorzaakt. hij had ook voor een betere oplossing kunnen kiezen.
Bij de meeste kroegen staat iemand bij de deur en hebben ze een deurbeleid. Hoe wil je dat fatsoenlijk handhaven als er constant 25 man voor je zaak staan te roken. Dat werkt gewoon niet.
Je kunt geen recht hebben op een werkplek waar gerookt wordt. Of het nu schadelijk is of niet een niet rokende collega hoeft niet in de rook te zitten. En het zelf bepalen is tot in de oneindigheid geprobeerd. Het roken we komen er samen wel uit werkt niet daarom is het bij wet geregeld.quote:Op donderdag 8 januari 2009 08:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ten eerste is dat belachelijk en ten tweede vind ik dat ik als personeel het recht moet hebben om zelf te kunnen bepalen of ik zelf in een rookomgeving wil werken (omdat ik zelf rook bijvoorbeeld). Ik kan ook zelf beslissen of ik naar Afghanistan wil om voor mijn kop geschoten te worden, dan is een rookomgeving een stuk veiliger.
Als er mensen zijn die geen gebruik kunnen maken van hun recht op een rook-vrije omgeving moet je dat anders zien op te lossen dan met een verbod. Er word massaal gerookt in de horeca, de wet ligt op z'n gat.
quote:Op donderdag 8 januari 2009 09:19 schreef Montagui het volgende:
[..]
Kan niet, want rokers zijn de grootste egoisten.
De tegengroep is ook voor gescheiden tenten; tenten die een rookruimte hebben hebben immers een scheidingsfunctiequote:Op donderdag 8 januari 2009 09:55 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
, elke roker hier is voor gescheiden tenten, zodat iedereen kan kiezen in wat voor soort tent ieder wil staan. De echte anti rokers hier zijn faliekant tegen. Wie is er dan egoistisch?
Ah de volgende staan ook op de loopplankquote:OM wacht nog met aanpak Bredase rookcafés
BREDA – Vervolging van Bredase cafés die het rookverbod negeren laat nog even op zich wachten. Het Openbaar Ministerie (OM) in Breda wacht eerst de uitspraak van de rechtbank in Groningen af waar maandag voor de eerste keer een horecaondernemer voorkomt.
Door Serge Mouthaan
Het OM in Breda is bereid om zo snel mogelijk cafés die stelselmatig het rookverbod overtreden aan te pakken. Dit in navolging van het parket in Groningen. “In principe gaan wij ook over tot vervolging. Dat hangt van twee dingen af. Ten eerste wachten we nog op een aantal processen verbaal van de Voedsel en Warenautoriteit (VWA). We kunnen pas procederen wanneer we die ontvangen. Verder willen we weten wat de rechter in Groningen beslist”, aldus een woordvoerder.
Het is sinds eind november mogelijk om uitbaters die roken toestaan te vervolgen voor een economisch delict. “We zijn erg benieuwd naar de uitspraak in de Groningse zaak. Ik begrijp dat iedereen duidelijkheid wil, maar we moeten niet overhaast handelen. Elke zaak staat op zich.”
Eigenaar Jan Harderberg van Lunchroom de Pfromberg is strijdbaar. De uitbater heeft zelf al vier processen verbaal gehad, maar nog geen uitnodiging van de rechtbank. “Laat ze maar komen. Ik denk dat de rechtbank in Groningen de zaak teruggeeft en geen uitspraak gaat doen. Ik heb een gemengd gevoel. Aan de ene kant moeten ze maar aantobben en andere kant wil ik ook duidelijkheid.”
Advocaat Jaap Tempelman die de belangen behartigt van de Stichting Red de Kleine Horeca heeft geen idee welke richting het opgaat. “Er zijn op dit moment drie trajecten. Er loopt een bodemprocedure, we willen een kort geding aangaan en aanstaande maandag de zaak bij de politierechter. Ik vind het laatste niet de juiste plek. Ik hoop dat het OM daarin meegaat. Daar mikken wij op.”
De VWA heeft inmiddels in Breda bij meer dan tien cafés een overtreding geconstateerd.
Ik heb hoe dan ook het recht om voor mezelf beslissingen te nemen. Als dat niet zo is leven we nu in een fascistische dictatuur.quote:Op donderdag 8 januari 2009 09:44 schreef vipergts het volgende:
[..]
Je kunt geen recht hebben op een werkplek waar gerookt wordt.
De wet werkt niet. Andere oplossing bedenken dus.quote:Of het nu schadelijk is of niet een niet rokende collega hoeft niet in de rook te zitten. En het zelf bepalen is tot in de oneindigheid geprobeerd. Het roken we komen er samen wel uit werkt niet daarom is het bij wet geregeld.
Ik gebruik de argumenten van de anti-rokers tegen jullie. Met zulke argumenten kan je alles verbieden. Daar moet je mij niet op aankijken maar jezelf en je eigen argumenten.quote:Rokers die zich wel sociaal opstellen zouden boos moeten zijn op personen zoals jij vanwege het feit dat jij zo'n persoon bent die alleen maar gelukkig is als hij zijn sigaret kan opsteken. Je wilt zo ongeveer alles verbieden om maar te kunnen roken
Nee hoor, rokers vinden het prima om in de rook te zitten. Voor hun hoeft daar geen wet tegen. Het zijn anti-rokers die denken dat ze zelf niets hoeven te doen behalve anderen lastig vallen met wetgeving.quote:. Niet anti rokers hebben dit veroorzaakt maar rokers zoals jij
Ik ben zo iemand die een eigen werkplek regelt om samen met andere rokende collega's te kunnen roken zodat niet-rokers er geen last van hebben.quote:Jij bent zo'n persoon die 10 jaar geleden op de werkplek een sigaret zou op steken en vervolgens het raam dicht doet omdat het koud is. En het vervolgens gek vind dat er geklaagd wordt en het uiteindelijk bij wet word geregeld
Illegalke horecaquote:Op donderdag 8 januari 2009 10:24 schreef MikeyMo het volgende:
ik vraag me af wat, wanneer er daadwerkelijk boetes van vele duizenden euro's uitgedeeld worden, er overblijft van het verzet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Argument-loze postsquote:
quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Illegalke horecakraakpandfeesten
Heeft Qlimax al een boete gehad? En Senasation? Die kunnen 18.000 euro wel betalen.ik vraag me trouwens af wie in zulke gevallen aansprakelijk is; de organisator van het feest of de eigenaar van het complexSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
Kunnen we de hele verkeerswetgeving ook wel afschaffen, als je ziet hoeveel mensen die wetten overtreden.quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De wet werkt niet. Andere oplossing bedenken dus.
Dat word lastig omdat je niet voor een andere weg met andere regels kan kiezen. In de horeca kan dat wel. Daarom word de wegenverkeerswet veel beter nageleefd dan het rookverbod.quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:38 schreef Gia het volgende:
[..]
Kunnen we de hele verkeerswetgeving ook wel afschaffen, als je ziet hoeveel mensen die wetten overtreden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Deze reactie raakt kant noch wal met betrekking tot hetgeen waar jij op reageertquote:Op donderdag 8 januari 2009 09:14 schreef Montagui het volgende:
[..]
Vanaf dag 1 werd het rookverbod genegeerd. En er zijn geen kroegen door het rookverbod failiiet gegaan.
Nee, hoor, de horecaregels gelden gewoon voor alle horeca-gelegenheden. Je kunt dus net als met een andere weg, ook niet kiezen voor een andere kroeg.quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat word lastig omdat je niet voor een andere weg met andere regels kan kiezen. In de horeca kan dat wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |