Ik denk niet dat Michielos weet wat php is btwquote:Op woensdag 7 januari 2009 12:55 schreef _Led_ het volgende:
Random-avatar PHP scriptje gemaakt : http://www.beatharness.com/icon/icon.php
Verandert eens in de zoveel minuten van plaatje.
ik had eerst ook een avatar, maar die laat hij niet meer zien... waarom niet? weet jij dat?quote:Op woensdag 7 januari 2009 12:55 schreef _Led_ het volgende:
Random-avatar PHP scriptje gemaakt : http://www.beatharness.com/icon/icon.php
Verandert eens in de zoveel minuten van plaatje.
PM?quote:Op woensdag 7 januari 2009 13:18 schreef PhoenixNLx het volgende:
[..]
ik had eerst ook een avatar, maar die laat hij niet meer zien... waarom niet? weet jij dat?
gramquote:Op woensdag 7 januari 2009 13:17 schreef Flammie het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Michielos weet wat php is btw![]()
![]()
![]()
Ik zie verder ook niet echt waar ik je nonstop quoteer en je gelijk geef btw, <slijm> maar ik merk wel dat je vaak nogal sterke argumenten hebt en soms zit er iets raaks tussen dat ik ocassionally quoteer. </slijm>
Dit doet btw vrijwel iedereen wel hoor, maar ik sla er niemand specifiek mee om de oren mijns inziens, gewoon om mijn positie in de discussie aan te geven.
Hier roam//lees ik meer (in deze thread dus) dan dat ik post want ik weet er werkelijk geen flikker van af al lijkt het me erg sterk dat de ziel 21 kg weegt zoals ik al eerder aangaf
+1 ~_~
jawel, vlgs de OP welquote:Op woensdag 7 januari 2009 13:31 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
gram
Los daarvan ontstaat gewicht alleenmaar door aanwezigheid van zwaartekracht op fysieke massa. En de fysieke aanwezigheid van de ziel is tot nog toe niet bewezen.
Def P. weet dingen je weets.quote:Op woensdag 7 januari 2009 13:50 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Pfff, wat weet de Osdorp Posse er nou van
ik vind jeweetzelluf altijd vetter(meer debiel) klinken. Een "swa'tje" op zijn tijd doet het ook altijd goed hahaquote:
Nee.. wij (althans vlgs mij is iedereen het er wel over eens) denken dat een ziel (in het ruimste begrip van de betekenis) in ieder geval geen massa heeft.quote:Op woensdag 7 januari 2009 13:51 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Volgens de rest van 't topic niet
Ja dus?quote:Op woensdag 7 januari 2009 12:46 schreef _Led_ het volgende:
En hop, daar ga je weer met je "in feite"....
Wetenschappelijk is er niet genoeg bewijs.quote:Er is ook onvoldoende bewijs om het af te doen als "het is zo", "in feite" !
Dat is nou juist het hele punt !
Daar heb ik wel problemen mee, dus voortaan zal ik inderdaad duidelijker een disclaimer maken dat het VOOR MIJ een feit is.quote:Ik zeg de hele tijd : er is voor beide kanten niet genoeg bewijs.
Niemand kan stellig zeggen "het is een feit dat het niet bestaat", maar net zo min kun jij stellen "het is een feit dat het wel bestaat".
Als het een feit is, prima, dan heb jij vast geen enkel probleem om het even te bewijzen.
Maar als iemand daarover begint komen er uitvluchten of word je boos.
Tja, en daar zit je dus fout.quote:Kortom, niemand kan bewijzen voor, niemand kan bewijzen tegen.
Het verschil is dat ik niet zeg dat mijn mening de enige waarheid is, en jij wel.
En daarom vind ik je kortzichtig en arrogant.
Omdat dat met arrogantie de wetenschap argument tactiek(en) net zo goed arm in arm kunnen gaan hier.quote:He ???
Waarom haal je het dan aan ?
Ja nu niet inderdaad.quote:Je klaagt dus eigenlijk over iets wat je zelf doet tegen mensen die dat niet doen.
Raar.
Deze kan ik als aanvulling inderdaad nog eens gaan schrijven inderdaad.quote:Toch heb ik geen enkel argument gezien waarom jouw mening over de ziel gebaseerd zou zijn op meer dan gevoel en geloof.
Als ik al je rationele argumenten gemist heb zou ik je willen vragen om nog even kort te vertellen welke het dan waren, dan lees ik wel terug voor de lange uitleg, want ik ben nog steeds nieuwsgierig naar argumenten die voortkomen uit iets anders dan gevoel of geloof.
Nogmaals... waar zie je mij een pistool tegen je hoofd drukken.quote:Dat het TRU is wil niet zeggen dat je het recht hebt om je mening aan andere mensen als FEIT op te dringen als je 'm niet kunt beargumenteren.
Nee, ook niet als jij een zogenaamd 'spirituele' mening of overtuiging hebt.
Een mening is mooi, je mag 'm delen, maar opdringen als feit is vervelend en arrogant - of ik het nou doe of jij.
Ook daar snap jij mij nog steeds niet.quote:Voor jou misschien wel, maar ik zie niet in waarom jouw gevoel of geloof voor mij een argument zou zijn om er ook in te gaan geloven.
Daarom zie ik ook niet in waarom jij denkt dat dat jou het recht geeft om jouw mening of geloof als waarheid te brengen in plaats van wat het is - een mening of geloof.
Nee, je hebt je definitie van "in feite" duidelijk verkeerd !quote:Op woensdag 7 januari 2009 14:00 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Ja dus?
Ga nou eens leren begrijpen wat ik zeg i.p.v het zo letterlijk op te pakken.
"In feite" = zoals het bekend staat en niet anders.
Dat zegt niks dat het een WETENSCHAPPELIJK feit is, maar een aangenomen feit op dat gebied in kwestie.
Als ik echt alles zo struikel proef moet gaan maken kan ik net zo goed gaan posten in een wetenschapsforum.
Prima, kom maar met je bewijs.quote:Wetenschappelijk is er niet genoeg bewijs.
Er is wereldwijd -zoals al eerder aangegeven en niet geaccepteerd- genoeg bewijs voor vele zaken.
Zeg dan gewoon dat jij 'van mening bent dat', of dat jij 'gelooft dat', want daar komt het op neer.quote:Daar heb ik wel problemen mee, dus voortaan zal ik inderdaad duidelijker een disclaimer maken dat het VOOR MIJ een feit is.
Hou dan eens op met roepen "het is simpelweg zo" en "in feite" !quote:Tja, en daar zit je dus fout.
Ik ben de laatste die zal zeggen hoe jij moet denken of wat jij moet geloven en aannemen.
Helemaal niet, je mixt nu 2 verschillende dingen.quote:Omdat dat met arrogantie de wetenschap argument tactiek(en) net zo goed arm in arm kunnen gaan hier.
Klopt, alleen ik zie het jou zelf voornamelijk doen hierquote:Ja nu niet inderdaad.
Misschien kijk ik ook te ver terug naar het verleden want ook jij bent redelijk bijgeschaafd en wat tactvoller geworden.
Maar wat ik benoem/"beklaag" komt niet echt uit de lucht vallen.
Joh, laten we daar nou al ellenlang over posten - naar hetgene dat het volgens jou meer zou maken dan gevoel en geloof, en mijn vraag "nou vertel dan wat dat 'meer' zou zijn"quote:Deze kan ik als aanvulling inderdaad nog eens gaan schrijven inderdaad.
Dat heb ik nog niet nader beschreven.
Nou, omdat "in feite" betekent dat het bewezen is dat het bestaat.quote:Nogmaals... waar zie je mij een pistool tegen je hoofd drukken.
"Het is zo"... "In feite"...
Nogmaals... bekijk mijn context in daarin nog eens.
Misschien komt het zo over, maar ik dring niks op.
Dat jij al valt over "in feite" met "Zie je? Daar ga je weer?!" heb ik echt van "Huh? Wat nou?".
Zo lang jij uitdrukkingen als "in feite" en "zo is het en niet anders" gebruikt dring je jouw mening op als waarheid en zijn andere meningen impliciet verkeerd - hou dat nou eens in je achterhoofd !quote:Houd gewoon in je achterhoofd dat ik niemand iets opdring
Sorry, no go.quote:Ook daar snap jij mij nog steeds niet.
Ik probeer je steeds uit te leggen dat een andere denkwijze niet persee betekend dat je per definitie direct alles aanneemt wat ik hier zeg vanaf dit moment.
Het is meer dat je zelf anders naar dingen gaat kijken en dus ook gaat ervaren.
Belevingswereld. Bewustzijn.
Zoiets kan alleen jij beslissen om te gaan doen en in werking te gaan stellen.
Less mind.
More heart.
Prima, maar het blijft hun geloof.quote:Een waarheid die niet persee eigen is, maar gedeeld voor hen die voor zich zelf het een en ander bevestigd hebben.
Ok duidelijk.quote:Op woensdag 7 januari 2009 14:26 schreef _Led_ het volgende:
Nee, je hebt je definitie van "in feite" duidelijk verkeerd !
Wat is een feit ?
feit : gebeurtenis of omstandigheid waarvan de werkelijkheid vaststaat: in ~e feitelijk]
"in feite" betekent "Zo is het en niet anders".
Dat is niet waar and you know it.quote:Prima, kom maar met je bewijs.
Elke keer dat we je om bewijs vragen begin je te roepen dat dat gemeen is en we dat nietmoeten doen omdat het zo niet werkt.
Make up your mind, man.
Noem eens een voorbeeld.quote:Sorry, no go.
Dingen die van mij eisen dat ik er niet over nadenk omdat als je erover nadenkt het nergens op slaat - die zijn niet voor mij.
Kwestie van een balans tussen die twee zoeken.quote:More heart ?
Prima.
Less mind ?
**** dingdingding**** M'n bullshit-detector gaat af.
Nee, maar ik ervaar het hier in TRU onder soort gelijke contexten anders genoeg hoor.quote:Ik snap niet waarom jij niet begrijpt dat ik het vervelend vind dat jij jouw mening de hele tijd als waarheid bestempelt met die uitdrukkingen.
Als ik de hele tijd zou posten :
"Nou, het bestaat dus in feite niet",
en
"Tja, het is allemaal onzin, zo is het nou eenmaal",
neem ik aan dat jij dat toch ook niet leuk zou vinden ?
Zolang dat begrip wederzijds is hoor je mij inderdaad ook niet zeuren.quote:Het is toch niet teveel gevraagd om begrip op te brengen voor het feit () dat andere mensen andere meningen hebben, en zolang geen van beide concrete bewijzen heeft die meningen evenveel (of weinig) waard zijn ?
Blijkbaar is hij van mening dat het de waarheid is en bestaat , je kan niet verwachten dat iedereen hetzelfde uitgangspunt heeft als jij ,quote:Op woensdag 7 januari 2009 14:26 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom jij niet begrijpt dat ik het vervelend vind dat jij jouw mening de hele tijd als waarheid bestempelt met die uitdrukkingen.
quote:Als ik de hele tijd zou posten :
"Nou, het bestaat dus in feite niet",
en
"Tja, het is allemaal onzin, zo is het nou eenmaal",
neem ik aan dat jij dat toch ook niet leuk zou vinden ?
Het is toch niet teveel gevraagd om begrip op te brengen voor het feit () dat andere mensen andere meningen hebben, en zolang geen van beide concrete bewijzen heeft die meningen evenveel (of weinig) waard zijn ?
neequote:Op woensdag 7 januari 2009 15:34 schreef DrDarwin het volgende:
Is een volle harddisk zwaarder dan een lege?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh bij Bob, spuit 11 komt ook weer mee doen....quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:30 schreef Summers het volgende:
[..]
Blijkbaar is hij van mening dat het de waarheid is en bestaat , je kan niet verwachten dat iedereen hetzelfde uitgangspunt heeft als jij ,
je hoeft niks aan te nemen toch , dat is ieders eigen vrije keuze .
ben jij gelukkig met een wereld waar alles wetenschappelijk verklaard moet worden?quote:
+1 voor domste reactie van het komend jaar.quote:Op woensdag 7 januari 2009 17:06 schreef EdwinHeijmen het volgende:
[..]
ben jij gelukkig met een wereld waar alles wetenschappelijk verklaard moet worden?
oh, stomme vraag natuurlijk want gelukkig zijn is enkel een chemische balans in je hersenen en heeft dus geen verdere betekenis in jouw leven...
oh dus je kan ook nog in de toekomst kijken..quote:Op woensdag 7 januari 2009 17:07 schreef _Led_ het volgende:
[..]
+1 voor domste reactie van het komend jaar.
Moet jij niet ergens om een ketel gaan dansen en bang zijn voor de god die met bliksems smijt ofzo ?quote:Op woensdag 7 januari 2009 17:09 schreef EdwinHeijmen het volgende:
[..]
oh dus je kan ook nog in de toekomst kijken..
dit heeftquote:Op woensdag 7 januari 2009 17:06 schreef EdwinHeijmen het volgende:
[..]
ben jij gelukkig met een wereld waar alles wetenschappelijk verklaard moet worden?
oh, stomme vraag natuurlijk want gelukkig zijn is enkel een chemische balans in je hersenen en heeft dus geen verdere betekenis in jouw leven...
check mijn edit. Depressie wordt soms veroorzaakt door een tekort aan serotonine. Dit kan met medicijnen (prozac, zolof e.d.) vermindert worden. Indien de medicijnen gestopt worden met innemen, ben je weer snel aan de slechtere hand omdat de wortels en redenen nog steeds niet weg zijn. Idd, je had een algemene pil die tegen alles zou helpen als dat zo wasquote:Op woensdag 7 januari 2009 17:13 schreef _Led_ het volgende:
tuurlijk heeft gelukkig zijn niks met een stofje in je hersenen te maken,
als dat zo was zou er wel een pil uitgevonden worden waarmee je dat kon doen op feesten,
en zouden depressieve mensen wel geholpen kunnen worden met medicatie.
Maar helaas werkt het niet zo.
Daar hebben we nou juist de wetenschappelijke methode voor : http://nl.wikipedia.org/wiki/Wetenschappelijke_methodequote:Op woensdag 7 januari 2009 17:14 schreef EdwinHeijmen het volgende:
nee maar het was eigenlijk best een serieuze vraag...
beetje slecht verpakt moet ik toegeven, maarja de verpakking doet de inhoud niet altijd recht..
als alles bewezen moet worden voor het een plekje in jouw waarheid krijgt, beperkt je dat niet enorm?
en wanneer is iets voor jou genoeg bewezen?
hoeveel mensen moeten tot die conclusies zijn gekomen?
Wie moeten die conclusies ondertekend hebben?
Maar eigenlijk zeg je nu dat andere mensen jouw uitgangspunt moeten hebben , jouw uitgangspunt is dat het niet bestaat als het niet wetenschappelijk is aangetoond en jij gelooft dat dat de waarheid isquote:Op woensdag 7 januari 2009 15:42 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Volg je de discussie uberhaupt wel ?
Ik vraag hem er rekening mee te houden dat andere mensen een andere mening kunnen hebben,
en dus niet zijn mening door te duwen als de waarheid met stellingen als "Nou het is nou eenmaal zo".
Volgens mijn geloof hoeft het niet eerst op jouw manier bewezen te zijn voor ik iets voor waar aan mag nemen of mag betitelen .quote:IK ben dus degene die zegt dat iedereen een mening mag hebben, maar hou het bij een mening tenzij je bewijzen hebt en niet gaat huilen als daarom gevraagd wordt.
Die mensen die een bde hebben gehad en een bewustzijn buiten hun lichaam hebben ervarenquote:Op woensdag 7 januari 2009 17:18 schreef EdwinHeijmen het volgende:
trouwens even voor de duidelijkheid, ik geloof niet in alternatieve theorien, ik lees ze, vindt ze interessant en veroordeel ze niet gelijk om het feit dat ik ze niet direct een plek kan geven in mijn eigen gedachte/waarnemingswereld...
ik gebruik liever de beperkingen van mijn eigen gevoel en waarnemingen om mijn waarheid te vormen.
Het is gewoon zeer vervelend lezen, en al helemaal voor zo'n lap tekst waar de grammatica hier en daar ook nog ontbreekt.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:00 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Een belangrijk leerzaam verhaal afdoen als; het leest zo irritant?
Huillie...verdiep je eens in het geheel. Maar nee beter closed minded zijn en niet open staan voor eventuele mogelijkheden.
aargh...
Nee, jullie geloven gewoon verhaaltjes en dát is de waarheid!quote:Op woensdag 7 januari 2009 18:45 schreef M_Schtoppel het volgende:
Dikke kus voor Summers en EdwinHeijmen.
Vreselijk zeg om te moeten leven in een staat waarin echt alles eerst bewezen moet zijn voor je het voor waar aanneemt. Ben blij dat wij niet zo in elkaar zitten.
Dat zou de opluchting verklaren die die mensen voelen als ze dood gaan.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 09:42 schreef Matrixa het volgende:
kan het niet zijn dat die 21 gram de laatste adem is plus een scheet en een boer of zo ?
en wetenschappers zijn dit niet? schei toch uit schtoppelquote:Op woensdag 7 januari 2009 18:52 schreef M_Schtoppel het volgende:
Nee hoor, sommigen van ons zijn ervaringsdeskundig. Als we over 50 jaar allemaal kapot zijn gaan jullie ons op de blote knietjes excuses aanbieden. Voor straf een eeuwigheid op een harp tokkelen, ik zal je.
Ik pas, geen geld op t momentquote:Op woensdag 7 januari 2009 19:13 schreef M_Schtoppel het volgende:
Nee, wetenschappers (m.t.b.i.h.) LOL zijn niet ervaringsdeskundig in het paranormale, thank God.
We lullen gewoon vanuit verschillende werelden, daarom heeft hier verder over lullen ook totaal geen zin.
Geef die gek van een P. even antwoord op zijn vraag en snel een beetje, hij wil kaarten bestellen.
Nee, dat is jouw waarheid.quote:Op woensdag 7 januari 2009 18:48 schreef RickoKun het volgende:
Nee, jullie geloven gewoon verhaaltjes en dát is de waarheid!
Jaja, dat geloof jij ,,,. maar het is gewoon de oude.quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:24 schreef M_Schtoppel het volgende:
Okay, dan ga ik met hem waarschijnlijk naar Amsterdam. Lekker weer Rob en Emiel kijken want daar komen we eigenlijk voor.
Vrijdag weer de Nieuwe Uri Geller![]()
![]()
geller vraagt geen 500 euro voor een telefoonreading. Ik zie hem ook niet met doden praten ofzo... ??Ik zie in het geval Geller(alleen zijn oude readings over blabla) niet echt veel kwaad eigenlijk, als het nu nep is of niet.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:35 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Jaja, dat geloof jij ,,,. maar het is gewoon de oude.![]()
Ook zo'n doorgeprikte ballon net als Char, Ogilvie en aanverwanten trouwens.
Maar goed, mensen zijn nou eenmaal goedgelovig daar helpt geen moedertje lief meer aan.
Als je de discussie gevolgd had zou je weten dat je nu onzin praat; ik geloof helemaal niet 'dat het niet bestaat' als het niet wetenschappelijk is aangetoond.quote:Op woensdag 7 januari 2009 17:40 schreef Summers het volgende:
[..]
Maar eigenlijk zeg je nu dat andere mensen jouw uitgangspunt moeten hebben , jouw uitgangspunt is dat het niet bestaat als het niet wetenschappelijk is aangetoond en jij gelooft dat dat de waarheid is
Nee.quote:en andere mensen hebben het uitgangspunt dat het wel bestaat om andere redenen en geloven die waarheid .
Beide zullen dat brengen als waarheid , voor beide " is het nou eenmaal zo " .
Zeggen "het is nou eenmaal zo" en "het is een feit" is WEL je mening doorduwen als waarheid.quote:Dat is niet je mening doorduwen maar je waarheid delen of vertellen .
En als je daadwerkelijk de moeite nam om m'n posts te lezen in plaats van er alleen maar op te reageren, had je al 5 posts kunnen lezen waarin ik aangeef dat ik geen enkel probleem heb met een andere mening,quote:Jij ervaard het als mening doorduwen omdat jij ergens de overtuiging hebt dat jij het uitgangspunt moet zijn en iemands persoonlijke waarheid volgens de regels moet verlopen van jouw waarheid .
Je kan ook accepteren dat mensen een totaal andere waarheid hebben met een eigen logica en werking , ( los van of die eigen logica en werking waar is of niet ) dan de hele tijd vallen over dat het niet de logica is van jouw waarheid .
En dat hoeft volgens mij ook helemaal niet, maar dat schijn je niet te willen begrijpen.quote:Volgens mijn geloof hoeft het niet eerst op jouw manier bewezen te zijn voor ik iets voor waar aan mag nemen of mag betitelen .
Nee, je bent een jankerd als je zelf je eigen mening alleen maar beargumenteert met "het is nou eenmaal zo",quote:Ik mag mijn eigen mening hebben maar als die afwijkt ben ik een jankerd ipv iemand met een eigen mening .
Geller probeert goocheltrucjes te verkopen als paranormale fenomena, de rest van die kwakzalvers proberen hun nonsens op dezelfde manier aan de mens te brengen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 21:39 schreef Michielos het volgende:
[..]
geller vraagt geen 500 euro voor een telefoonreading. Ik zie hem ook niet met doden praten ofzo... ??Ik zie in het geval Geller(alleen zijn oude readings over blabla) niet echt veel kwaad eigenlijk, als het nu nep is of niet.
Vreselijk lijkt het me, om niks te willen leren over de wereld om je heen.quote:Op woensdag 7 januari 2009 18:45 schreef M_Schtoppel het volgende:
Dikke kus voor Summers en EdwinHeijmen.
Vreselijk zeg om te moeten leven in een staat waarin echt alles eerst bewezen moet zijn voor je het voor waar aanneemt. Ben blij dat wij niet zo in elkaar zitten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |