quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:40 schreef Summers het volgende:[..]
Maar eigenlijk zeg je nu dat andere mensen jouw uitgangspunt moeten hebben , jouw uitgangspunt is dat het niet bestaat als het niet wetenschappelijk is aangetoond en jij gelooft dat dat de waarheid is
Als je de discussie gevolgd had zou je weten dat je nu onzin praat; ik geloof helemaal niet 'dat het niet bestaat' als het niet wetenschappelijk is aangetoond.
Dit heb ik ook meerdere keren duidelijk gezegd.
Wat me zo ontzettend stoort aan jou is dat ook al zeg ik duidelijk dat gebrek aan wetenschappelijk bewijs voor mij HELEMAAL niet wil zeggen dat iets niet bestaat,
jij toch telkens zegt dat ik dat zo zou vinden.
Jij leest gewoon slecht - of je dat expres doet of dat je gewoon slecht bent in lezen weet ik niet.
Zal ik het nog even voor je uitspellen ?
Op de vorige pagina zeg ik notabene :
"
Er is niks arrogant aan om te zeggen dat het nooit bewezen is als dat ook zo is.
Het zou arrogant zijn om daar de conclusie aan te verbinden dat het dus ook niet bestaat, en die mening bij mensen door hun strot te duwen als enige waarheid door uitspraken als "het is dus nou eenmaal zo!".
Dat zie je dus ook niemand doen hier."
quote:
en andere mensen hebben het uitgangspunt dat het wel bestaat om andere redenen en geloven die waarheid .
Beide zullen dat brengen als waarheid , voor beide " is het nou eenmaal zo " .
Nee.
En daar gaat het me juist om, zoek maar terug : ik verkondig NERGENS mijn mening als waarheid.
Als mensen vragen naar mijn mening zeg ik "ik denk dat het misschien zus of zo zit".
Darkwolf daarentegen zegt : "Nou, het is nou eenmaal zo.", en "het is gewoon een feit".
quote:
Dat is niet je mening doorduwen maar je waarheid delen of vertellen .
Zeggen "het is nou eenmaal zo" en "het is een feit" is WEL je mening doorduwen als waarheid.
Zeggen "ik geloof dat het zus of zo zit" is prima.
Dat is dus ook wat ik voorstelde, maar dat wordt niet geaccepteerd door jou blijkbaar.
quote:
Jij ervaard het als mening doorduwen omdat jij ergens de overtuiging hebt dat jij het uitgangspunt moet zijn en iemands persoonlijke waarheid volgens de regels moet verlopen van jouw waarheid .
Je kan ook accepteren dat mensen een totaal andere waarheid hebben met een eigen logica en werking , ( los van of die eigen logica en werking waar is of niet ) dan de hele tijd vallen over dat het niet de logica is van jouw waarheid .
En als je daadwerkelijk de moeite nam om m'n posts te lezen in plaats van er alleen maar op te reageren, had je al 5 posts kunnen lezen waarin ik aangeef dat ik geen enkel probleem heb met een andere mening,
zolang je maar niet roept "het is een feit" of "het is nou eenmaal zo" als het niks meer is dan jouw
geloof.
Iedereen mag wat mij betreft in alles geloven wat ie wil, en zoekt zelf maar uit wat ie zelf als 'waarheid' ziet.
In een
discussie echter is het arrogant en kortzichtig om alleen maar te zeggen "Nou het is gewoon zoals ik denk dat het is en niet anders, punt" en "nou het is gewoon een feit".
Ik denk dat jij het verdomd snel vervelend zou vinden als ik zo met jou zou gaan discussieren.
quote:
Volgens mijn geloof hoeft het niet eerst op jouw manier bewezen te zijn voor ik iets voor waar aan mag nemen of mag betitelen .
En dat hoeft volgens mij ook helemaal niet, maar dat schijn je niet te willen begrijpen.
Er zit een verschil tussen zelf dingen voor waar aannemen - jij mag van mij voor waar aannemen wat je wil - en jouw geloof in die 'waarheid' vervolgens bij andere mensen door de strot te duwen door uitspraken als "het is gewoon een feit" en "het is nou eenmaal zo".
quote:
Ik mag mijn eigen mening hebben maar als die afwijkt ben ik een jankerd ipv iemand met een eigen mening .
Nee, je bent een jankerd als je zelf je eigen mening alleen maar beargumenteert met "het is nou eenmaal zo",
maar gaat lopen huilen als iemand - al was het maar om te laten zien hoe stupide jij bezig bent - eens hetzelfde
andersom doet en voor de grap zegt "Nou, het bestaat niet en dat is een feit en dat is nou eenmaal zo".
Als je mijn posts had gelezen had je geweten wat de 2 standpunten hier zijn :
Darkwolf die vind dat je gewoon tegen je discussiepartner mag zeggen "het is nou eenmaal zo, punt" en daarmee zijn waarheid aan je wil opdringen.
Ik, ik zeg : "Als we nou allebij gewoon zeggen 'ik geloof dat het zo zit' duwt niemand z'n waarheid door en kunnen we gewoon onze ideeen delen."
Oh, en dan heb je natuurlijk nog Summers, die gewoon reageert zonder daadwerkelijk te lezen wat de meningen zijn en liever gewoon woorden in de mond legt en er dingen bij verzint omdat ze gewoon per definitie tegen mij in wil gaan,
[ Bericht 2% gewijzigd door _Led_ op 07-01-2009 22:18:30 ]