abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64709832
... toch heel normaal zijn. Nee, zelfs intelligent.

Stel je voor dat Paul(tjuh), Maikuuul (Maikel), Rickokun (Rick) of Tong80 allemaal toffe mensen zouden zijn in real life. Dat deze mensen een fatsoenlijke WO-studie volgen, met toffe & intelligente mensen interacteren, aandacht krijgen van leuke meisjes, in hun vrije tijd zware boeken lezen, BN'ers zijn op verschillende internationale wetenschapsfora enzovoort. Zou je dat geloven? Als je dat zou horen?

Nee, grapje, dit was even mijn inleiding.

Mijn vraag is in hoeverre jij users ziet als 'compleet'? In hoeverre neem je users serieus? In hoeverre denk jij dat jouw beeld wat je over de user hebt zal overeenkomen met de werkelijkheid?

Ik maak het even persoonlijk, en geef mijn bedenkingen weer:

Een persoon die dogmatisch zijn rechtse/linkse standpunten blijft verdedigen in POL (Klopkoek/EchtGaaf) - Ik vraag mij soms wel af, als ik in POL kijk, in hoeverre zij daadwerkelijk dat geloven. Ik vraag mij af of ze dat doen om extreme reacties uit te lokken. Soort gedachteexperiment, nieuwe inzichten opdoen, of gewoon trollen.

Een user in R&P die altijd harde/lullige reacties geeft op serieuze problemen (wat natuurlijk ook maar de vraag is gezien het verhaal van die Noorse Vampirefreak) - Ik vraag mij dan af of zo'n persoon gewoon cynisch doet omdat het maar internet is, of dat hij echt zo is (gebrek aan inlevingsvermogen, respect voor het leed van de medemens).

Een user die in F&F allerlei pictures post van zijn of haar huisdier, zeer verontwaardigd doet als hij of zij een nieuwsbericht lees over dierenleed etc. - Ik vraag mij altijd af of zo'n persoon echt om dieren geeft, of dat het maar een soort van illusie is. Ik vraag mij dan af of hij graag gulzig een stukje vlees eet. Ik vraag mij dan af of hij of zij wel na heeft gedacht over de vraag of het wel ethisch is om dieren op te eten, vooral als je denkt zoveel van dieren te houden.

Een user in KLB die alle niet-WO'ers als inferieur verklaart - Ik vraag mij dan oprecht af of deze user dat meent. Meent hij (volgens mij zeiken vrouwen daar amper over) dat echt? Voelt hij bijvoorbeeld een vorm van verhevenheid als hij in real life geconfronteerd wordt met een werkende klusjesman?

Een user in MUZ die alle andere (populaire) muziekstijlen verwerpelijk vindt - Ik vraag mij dan oprecht af of die user wel ooit de moeite heeft genomen om wat te downloaden van de betere artiesten uit een bepaalde muziekstroming. Of zeikt hij alles gewoon af omdat het maar internet is? Omdat hij geen verantwoording hoeft af te leggen?

Nou ja, zo kan ik wel een tijdje doorgaan met allerlei simpele voorbeelden. Ik heb maar een tijd terug besloten om niemand meer echt serieus te nemen op het internet. Ik lees een groot deel van de reacties wel in een boeiend topic, maar denk minder na over de vraag of zo'n user in real life ook zo zal zijn. Een aantal users zou ik graag in real life willen ontmoeten . Ik ben namelijk op een bepaalde manier wel erg nieuwsgierig of de persoon is zoals hij overkomt op een forum. Zo intelligent, zo radicaal.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Juvenalis op 05-01-2009 23:09:04 ]
ik hou van holland. jij?
  maandag 5 januari 2009 @ 22:51:53 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_64710092
Ik denk dat de users op het forum een uitvergroting zijn van zichzelf. Dat ze in het echte leven een totaal ander persoon zijn kan ik me niet voorstellen.
  Donald Duck held maandag 5 januari 2009 @ 22:52:01 #3
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_64710098
Een paar gebruikers hier vind ik, afgaande op hun posts, zo achterlijk en soms zelfs verwerpelijk, dat ik voor hen toch mag hopen dat ze zo niet in het echte leven zijn.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 5 januari 2009 @ 22:53:40 #4
139330 TNA
For the stars that shine
pi_64710187
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:51 schreef BasEnAad het volgende:
Ik denk dat de users op het forum een uitvergroting zijn van zichzelf. Dat ze in het echte leven een totaal ander persoon zijn kan ik me niet voorstellen.
Eens.

Volgens mij eet jij eigenlijk niet zoveel pizza.
pi_64710214
quote:
pi_64710354
Nee ik kan gewoon niet bevatten dat die mensen in bijv. het truth subforum echt in hun onzin verhalen geloven. Of dat mensen ook in "het echt" tegen welke politieke beslissing dan ook zijn. En ook de "racistische" users doen dat voor de grap, provoceren. Evenals de multicultis die alles goed proberen te praten.
SPOILER: NIET KIJKEN
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
You dream it, I live it.
pi_64710489
Ik ben blij dat slechts een paar mensen mij IRL kennen...
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  maandag 5 januari 2009 @ 23:01:27 #8
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_64710524
Crane was gewoon een soort Piovan geval.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  maandag 5 januari 2009 @ 23:05:15 #9
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_64710701
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:53 schreef TNA het volgende:

[..]

Eens.

Volgens mij eet jij eigenlijk niet zoveel pizza.

Het uit zich bij mij eigenlijk meer in dat ik minder genuanceerd reageer op het forum

Mijn pizzareviews zijn echter weloverwogen.
  maandag 5 januari 2009 @ 23:06:18 #10
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_64710748
Ik ben zelf wel een irritant mannetje op Fok!. Ben me daar ook wel bewust van
quote:
k heb maar een tijd terug besloten om niemand meer echt serieus te nemen op het internet.
Meestal wel een relaxte manier om frustaties te ventileren. Ben een tijd mede eigenaar geweest van een van de grootste communities op internet. En bij de opstart periode ook mod geweest Toen al snel erachter gekomen dat 99.9 procent gewoon dom volk is. n soms zelfs eng is. Maar tegerlijkertijd realiserend dat ikzelf net zo stom ben

Mijn reacties op Fok! zijn altijd "waar" vanuit mijn eigen perspectief. Liegen over mijn persoon is niet nodig. Iets wat ik in het dagelijks leven soms wel neig te doen.

Mijn reacties zijn nuttig voor degenen die ze begrijpen. Wat in de meeste gevallen helaas niet gebeurd. Maar dat is dan ook niet de reden dat ik post.
pi_64710783
Moeten we jou wel serieus nemen TS? laatst beweerde je nog dat je een 15 jarig meisje was

edit:

of was dat iemand anders
Op dinsdag 1 februari 2011 17:41 schreef ß het volgende:
11% per 25 gram? Dus er zit totaal 74,8% zout in?
  maandag 5 januari 2009 @ 23:07:17 #12
262 Re
Kiss & Swallow
pi_64710795
interessante discussie maar laten we het niet over crane of piovan hebben dat leidt alleen maar tot hilarische bagger ...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 5 januari 2009 @ 23:16:17 #13
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_64711192
Ik ben op het internet toch echt wel anders dan daarbuiten, heb echt niet de behoefte om geliefd te raken, als opmerkelijke user te boek te staan of overkomen als een of andere debiel die iedere dag wel weer wat geweldigs meemaakt om zodoende 'respect' te krijgen van anderen die net zo goed weten dat 9/10e gewoon totaal verzonnen crap is bij gebrek aan sociale interactie buiten de deur.

Tuurlijk ga je er bij bepaalde users niet vanuit dat er heel wat intelligents uit zal komen, maar het lijkt me (lees: hoop) dat die users toch echt niet zo wereldvreemd in extremen zijn als ze hier doen voorkomen.
Verder interesseerd het me ook weinig, heb niet bepaald die behoefte om anderen compleet te analyseren, al heb ik logischerwijs bij bepaalde leden wel zoiets van, interessant persoon zo op het eerste oog.
En in hoeverre ze dat ook echt zijn is natuurlijk giswerk, vind het enkel triest als personen zich op het internet heel wat stoerder en boeiender doen voorkomen dan ze in werkelijkheid zijn, maar mij hebben ze daar niet mee.

En gasten/meiden die complete leugens het wereldwijde web in slingeren in de hoop op aandacht zijn echt niet helemaal 100.
  maandag 5 januari 2009 @ 23:19:00 #14
122997 zquing
Drama Junk
pi_64711300
Users in de serieuzere subfora neem ik gewoon serieus, ik wil best wel geloven dat ze in 't echt ongeveer 't zelfde zijn
"Those unforgettable days, for them I live"
  maandag 5 januari 2009 @ 23:20:54 #15
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_64711387
quote:
In grote lijnen ja Maar de meeste mensen hebben online een 2de persoonlijkheid
pi_64711574
Ik geloof wel in de uitvergroting.
Andersom krijg ik het ook niet gekoppeld trouwens. Mensen die je IRL meemaakt spreiden hun evt. extreem politieke haat ook niet in het rond. Mensen zijn in mijn omgeving iig allemaal gematigd, menselijk, maar niet grijs. Eigenlijk is dit altijd al zo geweest. Hangt dit dan af van mijn omgeving, mijn belevenis? Of zegt men bepaalde dingen gewoon makkelijker anoniem vanachter een beeldscherm?
  maandag 5 januari 2009 @ 23:27:06 #17
167595 mirved
Infobesitas
pi_64711659
quote:
Op maandag 5 januari 2009 23:16 schreef Lastpost het volgende:
Ik ben op het internet toch echt wel anders dan daarbuiten, heb echt niet de behoefte om geliefd te raken, als opmerkelijke user te boek te staan of overkomen als een of andere debiel die iedere dag wel weer wat geweldigs meemaakt om zodoende 'respect' te krijgen van anderen die net zo goed weten dat 9/10e gewoon totaal verzonnen crap is bij gebrek aan sociale interactie buiten de deur.

Tuurlijk ga je er bij bepaalde users niet vanuit dat er heel wat intelligents uit zal komen, maar het lijkt me (lees: hoop) dat die users toch echt niet zo wereldvreemd in extremen zijn als ze hier doen voorkomen.
Verder interesseerd het me ook weinig, heb niet bepaald die behoefte om anderen compleet te analyseren, al heb ik logischerwijs bij bepaalde leden wel zoiets van, interessant persoon zo op het eerste oog.
En in hoeverre ze dat ook echt zijn is natuurlijk giswerk, vind het enkel triest als personen zich op het internet heel wat stoerder en boeiender doen voorkomen dan ze in werkelijkheid zijn, maar mij hebben ze daar niet mee.

En gasten/meiden die complete leugens het wereldwijde web in slingeren in de hoop op aandacht zijn echt niet helemaal 100.
Beter kan ik het niet verwoorden.

Overigens ken ik in real life een van de users die genoemd worden in de OP. Die is inderdaad anders in het echt. Hij is dan minder extreem maar wel een ruige gast.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
pi_64712001
Uiteraard zijn de persoonlijkheden die je hier ziet een overdrijving van het echte leven. Er zijn immers een heleboel remmen niet aanwezig als je achter FOK! zit, die je IRL wel voelt. Als mensen zich in het echte leven zouden gedragen zoals ze op internet zouden doen, zou je de straat niet meer op kunnen.

Op internet kan je keihard zijn, schelden als geen ander, mensen de grond in trappen, maar ook overdrijven en leugens vertellen. De kans dat je erop gepakt wordt is immers veel minder groot dan in het echt. Inspelen op andermans gevoelens is haske makkelijk.

Als je dat in gedachte houdt, kan je de meeste users ook wel relativeren. Het is gewoon lekker overdrijven, een gimmick opzetten. Wel ben ik van een paar mensen op FOK! serieus geschrokken. Dan gaat het voornamelijk over de agressieve discussies die gevoerd worden. Ik zit me dan echt te verbazen over wat voor dingen mensen kunnen zeggen, puur omdat ze achter een computer zitten. Ik zie van het overgrote deel niet gebeuren dat ze dat in het echt ook doen, en juist dat vind ik zo bijzonder. Mensen die anderen bedreigen op internet ga ik echt nooit kunnen snappen, júist de mensen waarbij je weet dat ze IRL gewoon normale mensen zijn.
  maandag 5 januari 2009 @ 23:48:07 #19
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64712585
Ik "geloof" de meeste users wel. Ik ga er vanuit dat ze ruwweg zo zijn zoals ze zich voordoen. Wel een paar tandjes stoerder dan ze op straat zijn, wat meer uitgesproken, enzo.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_64712745
Laat ik even op mezelf afgaan dan

Ik ben zoals ik ben op het forum, alleen dan minder 'grof', liever en ik houd van knuffelen
Oh en in het echt kan ik aardig stomme opmerkingen maken op het forum ook trouwens, maar wel minder
En ik wil nog weleens herrie schoppen, in het echt moet er veel gebeuren voor ik ergens een probleem van maak, maarja, internet, lekker makkelijk
Ik schijn soms ook arrogant over te komen, wat dan echt absoluut niet zo bedoeld is en ik ben verre van arrogant

Verder vind ik mensen van het forum, die ik weleens ontmoet heb, vaak op het forum ook niet heel anders dan in het echt . Maar iedereen wil weleens een grap uithalen toch? dat van noorsbloed vond ik echter wel ver gaan
pi_64712787
Ik neem mensen op dit forum totaal niet serieus, en zo verwacht ik ook dat ze mij totaal niet serieus nemen.
Ik ben IRL heel anders dan hier op Fok .
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 5 januari 2009 @ 23:53:24 #22
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_64712813
tvp
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  maandag 5 januari 2009 @ 23:53:28 #23
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_64712816
Leuk topic

Van het overgrote deel van de Fok!kers ga ik er wel van uit dat ze irl wel redelijk en relaxed zijn, dit gaat denk ik ook wel op voor de meeste baggeraars. En bij de lui die constant lopen te bashen vermoed ik dat ze irl verre van een grote bek hebben omdat ze het dan niet durfen een grote bek op te zetten.

Zelf verschil ik niet zo enorm van hoe ik in het echt (tegen goede bekenden, dat dan weer wel) ben, tegen mensen die ik niet goed ken ben ik een stuk terughoudender met opmerkingen enz.
pi_64713023
Ik denk dat bepaalde karakter trekjes op een forum wel naar voren komen. Sommige users zitten duidelijk op aandacht te vissen (voornamelijk vrouwen volgens mij ), in de vorm van bepaalde topics en/of userfoto's of "interessante" dingen uit hun dagelijks leven. In het echt zie je dat ook wel (in de kroeg enzo, dikke laag make-up). Verder denk ik dat de meeste mensen hier gewoon lezen en leuk reageren, zoals in het echt ook .
pi_64713196
Denk dat al je voorbeelden van toepassing zijn.
Alles komt wel een beetje voor... Iedereen reageert weer op een andere manier op Internet.
Heeft misschien ook te maken met je "ervaring" met Internet/fora.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 00:03:51 #26
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_64713279
Ik denk dat ik op Fok! over het algemeen net zo down-to-earth ben als in het echt. Daarom zullen de meesten me ook niet echt opmerken, vermoed ik

Wel is het zo dat het ook afhankelijk is van de sfeer van het topic en de user met wie ik op dat moment een discussie heb: als iemand overduidelijk de zaak aan het opnaaien is, of juist overdreven de zielepoot aan het uithangen is (zoals in R&P nog wel eens wil gebeuren), dan heb ik de neiging om me juist als contragewicht op te stellen.

En dan ben ik nog wel eens 'anders' dan ik van mezelf gewend ben. Niet dat ik het IRL niet zo doen, maar de context beinvloedt wel mijn manier van reageren.

Props voor dit topic, btw.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  dinsdag 6 januari 2009 @ 00:05:29 #27
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_64713348
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 00:03 schreef HenryHill het volgende:
En dan ben ik nog wel eens 'anders' dan ik van mezelf gewend ben. Niet dat ik het IRL niet zo doen, maar de context beinvloedt wel mijn manier van reageren.
O ja, dat ook idd.
pi_64713577
quote:
Op maandag 5 januari 2009 23:48 schreef eleusis het volgende:
Ik "geloof" de meeste users wel. Ik ga er vanuit dat ze ruwweg zo zijn zoals ze zich voordoen. Wel een paar tandjes stoerder dan ze op straat zijn, wat meer uitgesproken, enzo.
Wrs. heb je wel gelijk.
Maar is het alleen het anonieme en achter e.o.a. proxy de verborgen mening wel durven spuien? Zou zo iemand naar een meeting gaan, dan is het toch ineens een aardige jongen die herkent wordt door users. Ik heb het hier op FOK! gezien met een "vriendelijke Johnnie", die steeds extremer werd. Iemand was later teleurgesteld omdat hij zo aardig persoon was op een vroegere meet.
Ik moet er toch niet aan denken om tussen van die enge extreem rechtse polmalloten in de rij voor de kassa te staan maar wrs. kom je dat dagelijks in de rij tegen en weet je het allemaal niet.

Zelf vind ik het allemaal prima maar ik hoef niet meer zonodig bergen mensen te leren kennen.
Laat buiten wat ik al ken al dat zgn. diepere maar zitten en gewoon vriendelijk groeten. .
pi_64713844
Mensen zijn op internet meer zichzelf dan "in real life".
Lambo of Rekt
  dinsdag 6 januari 2009 @ 00:20:17 #30
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_64713976
Ik kan de energie gewoon niet opbrengen om me anders voor te doen dan ik ben. Dat je op FOK! (of sowieso op internet) redelijk anoniem je gal kunt spuien of zelfs ronduit kunt liegen, word ik niet zo opgewonden van. Dus ik post hier grotendeels wat ik ook IRL zou zeggen.
Ik ga er eigenlijk vanuit dat dat voor veel mensen hier geldt, al weet ik (ook uit eerdere ervaringen elders) dat dat niet altijd het geval is.
Wat soms wel wonderlijk is: je vormt je toch een beeld van bepaalde users. En dan zie je af en toe een notoire baggeraar een zinnige opmerking plaatsen in een R&P-topic
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
  dinsdag 6 januari 2009 @ 00:20:57 #31
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_64713999
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 00:17 schreef EggsTC het volgende:
Mensen zijn op internet meer zichzelf dan "in real life".
Hmmm nah, denk toch vaak eerder overdreven in sommige dingen. Ik denk dat de meesten hier toch met een houding posten a la "het is teh internets, dus wat boeit het". Zie de baggeraars voor voorbeelden.
pi_64714571
Fok! is slechts een saaie weerspiegeling van wie ik werkelijk ben.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 00:46:41 #33
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_64714852
Hier ben ik veel extremer dan IRL, en hier kan ik ook dingetjes uitproberen met mensen.
Gewoon experimenteren, kijken hoe mensen reageren. Sommige users zijn ook net machines, ze reageren precies zoals je verwacht, en je kunt ze zo gemakkelijk over de zeik krijgen.
Dat maakt FOK! wel leuk op zich .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 6 januari 2009 @ 00:51:26 #34
167595 mirved
Infobesitas
pi_64714992
Een aantal vrienden van me weten dat ik onder deze naam post op FOK dus door van allerlei fantasie verhalen hier neer te zetten of me geheel anders voor te doen zou ik mezelf alleen voor lul zetten.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 01:03:36 #35
203437 Kevin_NL
Zotter dan zot
pi_64715349
In de klaagbaak of onz bijvoorbeeld zul je niet veel te weten komen over hoe users die daar posten in het echt zijn, maar ik denk dat bij serieuze gedeeltes als R&P er wel veel van de users persoonlijkheid boven water komt, aangezien je daar (meestal) serieus antwoord en niet lollig probeerd te doen en nadenkt over wat je zegt.
Het zou vrij lastig zijn om in dat soort persoonlijke opvattingen een ander persoon neer te zetten zeg maar.
Alhoewel er uitzonderingen zijn zoals noorsbloed, maar daar zijn er niet zo veel van, hoop ik
Droeloe
  dinsdag 6 januari 2009 @ 01:04:52 #36
73209 dnzl
Minimalist.
pi_64715384
quote:
Op maandag 5 januari 2009 23:51 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Laat ik even op mezelf afgaan dan

Ik ben zoals ik ben op het forum, alleen dan minder 'grof', liever en ik houd van knuffelen
Oh en in het echt kan ik aardig stomme opmerkingen maken op het forum ook trouwens, maar wel minder
En ik wil nog weleens herrie schoppen, in het echt moet er veel gebeuren voor ik ergens een probleem van maak, maarja, internet, lekker makkelijk
Ik schijn soms ook arrogant over te komen, wat dan echt absoluut niet zo bedoeld is en ik ben verre van arrogant

Verder vind ik mensen van het forum, die ik weleens ontmoet heb, vaak op het forum ook niet heel anders dan in het echt . Maar iedereen wil weleens een grap uithalen toch? dat van noorsbloed vond ik echter wel ver gaan
  dinsdag 6 januari 2009 @ 01:06:38 #37
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_64715437
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 00:11 schreef Stali het volgende:

Ik moet er toch niet aan denken om tussen van die enge extreem rechtse polmalloten in de rij voor de kassa te staan maar wrs. kom je dat dagelijks in de rij tegen en weet je het allemaal niet.
Die frontpage NWS extreemrechtse figuren staan zeker bij je in de rij. Maar dan staat er meestal ook wel een Marokkaan in de buurt en zijn ze gewoon stil.

Maar ik vind dat niet eens zo onbegrijpelijk. Mensen hebben meerdere gezichten en elke situatie roept weer wat anders in je op. Ik roep tegen mijn moeder ook geen teksten als "LOL PWNED".
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_64716466
ik heb heel vaak het gevoel dat mensen zich op het forum veel slimmer voordoen dan ze irl zijn. immers niemand kan checken of diegene die het post slim/dom is.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 02:23:40 #39
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_64716489
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 02:19 schreef Originele_Naam het volgende:
ik heb heel vaak het gevoel dat mensen zich op het forum veel slimmer voordoen dan ze irl zijn. immers niemand kan checken of diegene die het post slim/dom is.
Wat mensen hier overdrijven komen ze irl tekort denk ik.
Slim en intellectueel over willen komen door met het moeilijke-woordenboek opschoot slicke posts te maken terwijl je er spontaan niks uitperst.
Hier vertellen over al je stoere versiertruuks die je uitgehaald hebt en wat voor succes je had terwijl je eignelijk gewoon aan de bar over voetbal aan het praten was
Het kan allemaal zo makkelijk, geen probleem natuurlijk moet kunnen maar soms word dat opschepperige en dat kijk=mij-beter-zijn gedoe echt rete-irritant
  dinsdag 6 januari 2009 @ 02:57:37 #40
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_64716699
Ik denk dat jullie zo ongeveer allemaal irl tegenvallen.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_64717847
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:46 schreef Juvenalis het volgende:
Nou ja, zo kan ik wel een tijdje doorgaan met allerlei simpele voorbeelden. Ik heb maar een tijd terug besloten om niemand meer echt serieus te nemen op het internet. Ik lees een groot deel van de reacties wel in een boeiend topic, maar denk minder na over de vraag of zo'n user in real life ook zo zal zijn. Een aantal users zou ik graag in real life willen ontmoeten . Ik ben namelijk op een bepaalde manier wel erg nieuwsgierig of de persoon is zoals hij overkomt op een forum. Zo intelligent, zo radicaal.
Gaat over mij natuurlijk. Wanneer kom je weer eens langs, laat ik je de blauwdrukken van het condominium KLB zien. Ik ben overigens net zo illuster in het echt als op het forum, exceptio firmat regulam
Non inultus premor.
pi_64718322
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 02:23 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Wat mensen hier overdrijven komen ze irl tekort denk ik.
Slim en intellectueel over willen komen door met het moeilijke-woordenboek opschoot slicke posts te maken terwijl je er spontaan niks uitperst.
Hier vertellen over al je stoere versiertruuks die je uitgehaald hebt en wat voor succes je had terwijl je eignelijk gewoon aan de bar over voetbal aan het praten was
Het kan allemaal zo makkelijk, geen probleem natuurlijk moet kunnen maar soms word dat opschepperige en dat kijk=mij-beter-zijn gedoe echt rete-irritant
Er zijn ook mensen wie het gewoon geen fuck interesseert wat fokkers van ze vinden en het allemaal niet zo serieus nemen. Dat zou eigenlijk iedereen moeten doen.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_64719605
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 01:05 schreef Xeanor het volgende:
Ik vraag me wel af hoe Chriz2k in real life is. Die gozer moet gewoon fucking briljant grappig zijn.
Die lees ik meestal ook wel met een glimlach ja

OT: ik geef Fokkers de aandacht die ik denk dat ze verdienen. Zit iemand alleen maar te trollen, te geinen en kulargumenten te geven, dan neem ik hem niet serieus. Besteedt iemand aandacht aan (de opbouw van) zijn post, houdt hij/zij rekening met (het niveau/gemoedstoestand van) degene op wie hij reageert en zegt ie potdomme ook nog es wat intelligents, dan neem ik zo iemand serieus.

In WFL ben ik vrij serieus, de rest van de subfora veul minder. R&P-topic nummer 3000 genaamd 'Vindt hij/zij me leuk?!' verdient gewoon geen serieuze reactie imho.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 09:58:27 #44
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_64719628
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 02:19 schreef Originele_Naam het volgende:
Dat gaat maar voor één kant op. Als je dom bent dan kun je je echt niet slimmer voordoen dan dat je bent. Misschien met een post of twee, maar niet over de gehele linie van je posthistorie. Als je slim bent dan kun je je natuurlijk wel dom voordoen. Hoewel dat ook een moeilijke opgave kan zijn.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 10:04:00 #45
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_64719771
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 02:23 schreef Dribbel_ het volgende:
Dat je verbaal minder begaafd bent als het gaat om het vocabulaire dan met de pen dan zegt dat niets over je intelligentie. Welbespraaktheid is een talent/competentie op zich en staat los van je schriftelijke vaardigheden. En wat is dat toch altijd voor een vreemde aanname dat mensen die schriftelijk een gedegen vocabulaire weten te etaleren ervan worden verdacht een woordenboek op schoot te hebben liggen bij het typen van posts? Alleen aan een woordenboek heb je op dat moment niets hoor. Schrijven is niet alleen maar het opsommen van allerlei woorden. Je moet vooral ook gevoel hebben voor de synergie tussen de verschillende woorden en zinnen die maakt dat de tekst in zijn geheel een pareltje genoemd mag worden.
pi_64719925
Fok is gewoonweg je heeeeeeeel anders voordoen dan je bent, als je er zelf maar keihard om kunt lachen daar gaat het toch om hier?
Dizzen enzo?

Of zit ik opeens op een eo forum oid? Duh...tuurlijk ben je hier niet jezelf.
Laat ik aub niet vertellen hoe ongelooflijk aardig lief en soft ik ben in rl...en ja ik ben knap zeker voor mijn leeftijd maar ik ben zo serieus als wat in het echt, en lanterfanter niet, en ben zeer consequent.
Oh ja en vreselijk stabiel, saai hé?
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_64720159
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 10:09 schreef zhe-devilll het volgende:
Fok is gewoonweg je heeeeeeeel anders voordoen dan je bent, als je er zelf maar keihard om kunt lachen daar gaat het toch om hier?
Dizzen enzo?

Of zit ik opeens op een eo forum oid? Duh...tuurlijk ben je hier niet jezelf.
Laat ik aub niet vertellen hoe ongelooflijk aardig lief en soft ik ben in rl...en ja ik ben knap zeker voor mijn leeftijd maar ik ben zo serieus als wat in het echt, en lanterfanter niet, en ben zeer consequent.
Oh ja en vreselijk stabiel, saai hé?

petje af dan voor je overtuigingskracht ... ik zou je op basis van je meeste posts daadwerkelijk ook inschatten als iemand die IRL ook niet helemaal 100% is

moet zeggen dat ik wel respect heb voor forum-users die zich een beetje consequent en overtuigend 'extreem' kunnen voordoen, die maken het forum erg leuk om te lezen en zijn ook meestal dankbaar materiaal om een discussie mee te voeren .
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_64720186
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 10:17 schreef RM-rf het volgende:

[..]

petje af dan voor je overtuigingskracht ... ik zou je op basis van je meeste posts daadwerkelijk ook inschatten als iemand die IRL ook niet helemaal 100% is

moet zeggen dat ik wel respect heb voor forum-users die zich een beetje consequent en overtuigend 'extreem' kunnen voordoen, die maken het forum erg leuk om te lezen en zijn ook meestal dankbaar materiaal om een discussie mee te voeren .
Ik lig merendeels dubbel van het lachen achter mijn pc, als ik fok...dus
dat schijnt heel gezond te zijn, veel lachen nml..dus
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_64721767
quote:
Op maandag 5 januari 2009 23:19 schreef zquing het volgende:
Users in de serieuzere subfora neem ik gewoon serieus, ik wil best wel geloven dat ze in 't echt ongeveer 't zelfde zijn

Wat ik me vaak afvraag bij users in de serieuze (en minder serieuze) subfora is waar deze mensen de tijd vandaan halen om grote delen van de dag op internet rond te hangen. Dit zijn vaak mensen met een baan (quote: "Ik zit op m'n werk..." of "Ik kom net op kantoor...") en dat zet je toch wel ff aan het denken. Ik heb 't nu dus over users die je zo'n beetje fulltime op Fok! signaleert. Ik noem geen namen

Vaak (HEEL vaak!) krijg je bij het doorlezen van bepaalde topics het idee dat sommige users zich alleen even losrukken van het beeldscherm om een pak melk te gaan kopen op de hoek, en zelfs DAT avontuur wordt vervolgens meegedeeld in het topic: "Ben er weer, was ff pak melk gaan kopen..."

Hoe deze users in het echt zijn, laat zich vrij gemakkelijk raden. Hun leven speelt zich af op internet, het is een schijnleven, een schaduwbestaan dat vooral draait om surrogaatemoties en surrogaatcommunicatie. Ik wil helemaal niet geloven dat die users in 't echt hetzelfde zijn, dat kan ook niet, want in het echt heb je te maken met echte mensen en echte reacties, en die zijn heel wat ingewikkelder en vooral ook interessanter dan de gemakkelijke schijnvertoningen op een internetforum. (Los daarvan moet er in het echte leven ook gewoon echt gewerkt worden, dus normaal gesproken hebben mensen helemaal geen tijd om tussen 9 en 5 permanent te posten).
Hij liegt als een ooggetuige (Russisch gezegde)
  dinsdag 6 januari 2009 @ 11:50:19 #50
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_64723039
Hangt ook wel van't subforum af denk ik. Ik neem mensen bij POL, NWS en ook hier over't algemeen redelijk serieus. Ook weer topic afhankelijk natuurlijk. Ik besef me wel dat je in die subfora maar een klein gedeelte van iemand zijn/haar persoonlijkheid te zien krijgt natuurlijk... en het zegt al helemaal niets over hoe mensen zijn in de omgang. Eigenlijk blijven jullie allemaal vreemden en dat bevalt me prima.

Wat mezelf betreft.. ik ben mezelf. Ik bemoei me ook alleen maar met dingen die ik interessant vind, en niet om me zo nodig online te moeten profileren. Soms reageer ik wel eens overtrokken, maar dat zijn dan -zoals iemand al eerder zei- van die "leuk-meisje-in-de-tram-durfde-haar-nummer-niet-te-vragen" topics.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_64723267
Studenten hebben ook vaak veel tijd over daar zijn er dus ook veel van..

Zolang je hier niet komt om mensen te leren kennen IRL maakt het toch niet uit wie of wat iedereen doet in het 'dagelijks leven'. Ik denk dat er heel veel flauwekul en provocatie plaatsvindt op dit forum maar ik zie iedereen hier toch zoals iedereen post. Mensen met die extreme meningen hier vind ik meestal irritant en aandachttrekkerig. Net zoals ik mensen in het echt die dat doen ook irritant vind!

Wel een interessant topic om een keer over na te denken, maar sta er niet teveel bij stil want de gedachte dat ik hier misschien met louter idioten zit te posten beangstigd me een beetje!

Ik wil nog wel even zeggen dat die hardcoreFok!kers nooit een echt sociaal leven kunnen hebben, anders kwam je hier niet!
pi_64723471
Ik gebruik Fok! vooral nu als tijdverdrijf tijdens mijn ongelooflijke suffe stage. Verder doe ik mij op Fok! gewoon zoveel mogelijk voor als in het echt. Hierdoor heb ik ook wat aan de reacties die volgen op mijn posts. Hierdoor kan ik mijn mening beter verwoorden of bijstellen. Ik denk op Fok! trouwens vaker na voordat ik wat post dan dat ik nadenk voordat ik wat zeg IRL, wat ik eigenlijk wel vreemd vind van mezelf maar goed, het is zo
  dinsdag 6 januari 2009 @ 12:07:02 #53
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_64723663
Tuurlijk zitten hier een boel figuren die in het profielplaatje 'WoW' passen, die zie je echt in werkelijk iedere reeks voorbij komen, in ieder topic en in de ochtend, middag, avond én nacht.
Dan kun je wel topics openen over de ene na de andere leipe gebeurtenis, op straat, in de metro of in de lokale club, maar dan kan ik zo iemand echt niet serieus nemen.

Maar dat is ook niet nodig, ook die topics lees ik zo af en toe met plezier en de manier waarop zo'n lid zichzelf profileert en probeert neer te zetten is van de ene kant triest en van de andere kant weer interessant te noemen.
Zo heb je hier bergen leden, van extreem rechts tot aan huisvrouw en van levenloze student tot aan de WoW'ende vakkenvuller en dat maakt het juist leuk.

En of iemand z'n (serieuze) verhalen nou kloppen of niet, als ik de behoefte voel om er op in te gaan én de kans is duidelijk aanwezig dat iemand écht met iets zit of een mening wil, dan zal ik daar ook inhoudelijk op reageren.
Met dé kans natuurlijk dat diegene van z'n stoel afpleurt van het lachen bij het zien van alle serieuze tips en reacties op een onderwerp met enige lading.

Waar menig lid bij een gelukte versierpoging al een heel topic aan zichzelf wijdt omdat ie een baas (:')) is en dat even moet tonen zal ik enkel gelukte versierpogingen posten in een algemeen topic dat hier over gaat, als ik hier écht iets aan toe te voegen heb.
Al dat uitvergroten van een gebeurtenis en dit dan ook nog even opleuken in het voordeel van jezelf, vermakelijk om te lezen omdat je weet dat het niet waar is, maar eigenlijk is het gewoon zielig.
pi_64725952
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 11:55 schreef agentstarling het volgende:

Ik wil nog wel even zeggen dat die hardcoreFok!kers nooit een echt sociaal leven kunnen hebben, anders kwam je hier niet!
Nou, ik kan me nog wel voorstellen dat een student of stagiair of afgekeurde ambtenaar o.i.d. onder werktijd wat afleiding zoekt op een forum , maar een groot deel van deze veelposters heeft volgens zichzelf ook een relatie. Ze wonen samen of zijn getrouwd (en hebben soms ook nog kinderen). Toch zie je ze 's avonds net zo dwangmatig posten als overdag

Hoe ziet zo'n leven/huishouden eruit? Ik ken genoeg mensen met jonge kinderen, maar die zitten 's avonds echt niet afgesloten van de rest van het gezin naar een beeldscherm te staren. Dus óf deze users bestaan niet echt (m.a.w. ze verzinnen die relatie of dat huwelijk erbij), óf ze stevenen rechtstreeks af op een echtscheiding die ze vervolgens weer kunnen uitmelken op het forum
Hij liegt als een ooggetuige (Russisch gezegde)
  dinsdag 6 januari 2009 @ 13:25:18 #55
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_64726160
Het lijkt me dat een typetje overtuigend spelen een hele opgave is. Vaak is het te doorzichtig, niet altijd even consequent gespeeld, etc. Alhoewel ik zo mijn twijfels heb bij enkele users zoals bansheeboy of WAARHEID om wat te noemen. Ook een typetje is toch meestal een verlengstuk van jezelf.

Ik ben redelijk mezelf op FOK!, wel wat losser dan in het echt. Een aantal mensen kennen mijn username, ik merk dat ik mij daardoor af en toe laat inhouden.
pi_64726945
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 13:25 schreef Terecht het volgende:
Een aantal mensen kennen mijn username, ik merk dat ik mij daardoor af en toe laat inhouden.
Ook dat. Mijn vriendin weet mijn username, en een vriend van me. Niet dat ze ooit op Fok zitten ("Fok! is " zeggen ze dan), maar toch..
  dinsdag 6 januari 2009 @ 14:10:11 #57
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_64727761
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 00:03 schreef HenryHill het volgende:
Ik denk dat ik op Fok! over het algemeen net zo down-to-earth ben als in het echt. Daarom zullen de meesten me ook niet echt opmerken, vermoed ik
...
Dat geldt voor mij ook wel. Soms dan hoor ik van mensen irl dat ze ook op Fok! zitten en dan vragen ze wie ik ben op Fok! "Zero2Nine? nooit van gehoord" De reactie was vast heel anders geweest als ik tong80 had gezegd
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  dinsdag 6 januari 2009 @ 14:12:52 #58
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_64727844
quote:
Het lijkt me dat een typetje overtuigend spelen een hele opgave is. Vaak is het te doorzichtig, niet altijd even consequent gespeeld, etc. Alhoewel ik zo mijn twijfels heb bij enkele users zoals bansheeboy of WAARHEID om wat te noemen. Ook een typetje is toch meestal een verlengstuk van jezelf.

Ik ben redelijk mezelf op FOK!, wel wat losser dan in het echt. Een aantal mensen kennen mijn username, ik merk dat ik mij daardoor af en toe laat inhouden.
WAARHEID, daar heb ik hele grote twijfels bij. Maar ik snap echt niet dat iemand zo'n grap zooo lang kan volhouden.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
  dinsdag 6 januari 2009 @ 15:11:30 #59
66730 rencstyle
Ieder z'n ding
pi_64730207
quote:
Op maandag 5 januari 2009 23:16 schreef Lastpost het volgende:

Hun IQ ligt daar dan vaak ook onder
  Donald Duck held dinsdag 6 januari 2009 @ 15:16:54 #60
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_64730392
oops wrong topic
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 6 januari 2009 @ 15:19:47 #61
139330 TNA
For the stars that shine
pi_64730511
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 14:12 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

WAARHEID, daar heb ik hele grote twijfels bij. Maar ik snap echt niet dat iemand zo'n grap zooo lang kan volhouden.
Als WAARHEID geen rol speelt, is mijn mensbeeld voorgoed verpest
  dinsdag 6 januari 2009 @ 15:25:27 #62
262 Re
Kiss & Swallow
pi_64730751
laten we het niet specifiek over 1 user hebben maar misschien over waarom men geneigd is om zich anders voor te doen op het net, of althans ziichzelf uit te vergroten

Is het het gebrek aan visuele communicatie wat het zo makkelijk maakt of is er meer aan de hand?
  dinsdag 6 januari 2009 @ 15:26:23 #63
139330 TNA
For the stars that shine
pi_64730793
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 15:25 schreef Re het volgende:
Is het het gebrek aan visuele communicatie wat het zo makkelijk maakt of is er meer aan de hand?
Dat, i.c.m. met onbekenden en eigen anonimiteit.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 15:26:58 #64
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_64730811
quote:

Helemaal als het om opinies gaat over politiek of levensbeschouwing bijvoorbeeld, is het erg lastig om een typetje neer te zetten dat niet in het verlengde van jezelf ligt.

Ik kan me nog herinneren dat Floripas (erg links) en HenriOsewoudt (rechts/libertarisch) elkaars account gebruikten voor een weekje. De discussies die eruit volgden waren maar een zeer slap aftreksel van de discussies die ze voerden toen ze hun eigen mening konden geven.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 15:40:42 #65
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_64731426
quote:
Op maandag 5 januari 2009 23:52 schreef Scorpie het volgende:
Ik neem mensen op dit forum totaal niet serieus, en zo verwacht ik ook dat ze mij totaal niet serieus nemen.
Ik ben IRL heel anders dan hier op Fok .
Ik ga er op een subforum als ONZ of KLB niet echt vanuit dat mensen mij of mijn reakties echt serieus gaan nemen. Daarvoor ben ik te vaak ongenuanceerd bezig op die plekken. Op WGR of POL ben ik wel serieus. Dat levert soms leuke effecten op bij mensen die verwachten dat je je overal hetzelfde gedraagd
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 7 januari 2009 @ 00:13:21 #66
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_64753959
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 15:25 schreef Re het volgende:
laten we het niet specifiek over 1 user hebben maar misschien over waarom men geneigd is om zich anders voor te doen op het net, of althans ziichzelf uit te vergroten

Anderen weten niet wie je bent Je kan gewoon een ander persoon worden Je kan van alles doen zonder dat ze je echt op je bek slaan Anders was ik nu al lang dood Online kan alles en kunnen mensen ook veel meer hebben Ze verschuilen zich achter hun 2de ik Je kan me voor alles uitschelden of wat dan ook Skippy wordt boos ik niet!
  woensdag 7 januari 2009 @ 00:16:08 #67
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_64754040
Morgen om 18:30 wordt skippy weer wakker
  woensdag 7 januari 2009 @ 17:27:04 #68
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_64777872
Ik gebruik trouwens ook een virtuele 'echte naam' en woonplaats Mijn echte naam lijkt er wel veel op En ik woon wel in die buurt Zo blijf ik nog een beetje anoniem De R&P topics zijn voor 75% jammer genoeg echt
  woensdag 7 januari 2009 @ 17:59:05 #69
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_64779086
Ik heb julie dus gewoon wat wijsgemaakt Na al die jaren vond ik het wel een keer tijd voor een biecht
pi_64779376
-edit- niet doen

[ Bericht 98% gewijzigd door Re op 07-01-2009 18:08:52 ]
Hertogin: Ik ben nog altijd de Hertogin van Malfi.
Bosola: Daarom slaapt u zo slecht...
pi_64779469
-edit- grapjurk

[ Bericht 49% gewijzigd door Re op 07-01-2009 18:09:10 ]
Non inultus premor.
  woensdag 7 januari 2009 @ 18:08:26 #72
262 Re
Kiss & Swallow
pi_64779472
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 17:59 schreef skippy22 het volgende:
Ik heb julie dus gewoon wat wijsgemaakt Na al die jaren vond ik het wel een keer tijd voor een biecht
Ik geloof wel in je hoor , er sijpelt altijd wel iets door van een persoon in zijn internetalias
  woensdag 7 januari 2009 @ 18:12:49 #73
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_64779636
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 18:08 schreef Re het volgende:

[..]

Ik geloof wel in je hoor , er sijpelt altijd wel iets door van een persoon in zijn internetalias
Ja vaak niet helemaal nuchter... Voor de rest is het toch alleen maar bagger wat ik online produceer
  woensdag 7 januari 2009 @ 18:18:09 #74
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_64779828
Denk ook niet dat er nu fokkertjes boos zijn
  woensdag 7 januari 2009 @ 18:24:44 #75
262 Re
Kiss & Swallow
pi_64780067
wel als je doorgaat met je monoloog
  woensdag 7 januari 2009 @ 18:29:51 #76
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_64780227
Wat heb ik trouwens gelachen tijdens die traceer skippy topics Al die fokkertjes die zo hun best deden En ik maar het spelletje meespelen Dat was echt het hoogtepunt Vond mezelf best geniaal toen
pi_64780277
Ik kan niet zeggen me op internet hetzelfde te gedragen als daarbuiten. Ik kom hier voor mijn vermaak en ik zal me dus eerder bezighouden met wat slowchat of humoristische topics en maar heel af en toe echt serieuze dingen..

Bij anderen weet ik nooit in hoeverre ik ze serieus moet nemen op Fok, ik ken ook fokkers irl en die gedragen zich daar toch wel even iets anders dus tsja.

Bovendien blijft het, zoals jij ook al zegt, leuk om met wel hele ongenuanceerde uitspraken te komen puur en alleen om te kijken wat de reacties zullen zijn. Maar dat doe ik ik in het echt ook hoor
pi_64780358
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 18:31 schreef Breathtaking het volgende:
Ik kan niet zeggen me op internet hetzelfde te gedragen als daarbuiten. Ik kom hier voor mijn vermaak en ik zal me dus eerder bezighouden met wat slowchat of humoristische topics en maar heel af en toe echt serieuze dingen..

Bij anderen weet ik nooit in hoeverre ik ze serieus moet nemen op Fok, ik ken ook fokkers irl en die gedragen zich daar toch wel even iets anders dus tsja.

Bovendien blijft het, zoals jij ook al zegt, leuk om met wel hele ongenuanceerde uitspraken te komen puur en alleen om te kijken wat de reacties zullen zijn. Maar dat doe ik ik in het echt ook hoor
Dat staat je weer niet netjes.
  woensdag 7 januari 2009 @ 18:35:06 #79
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_64780404
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 18:24 schreef Re het volgende:
wel als je doorgaat met je monoloog
Niets is wat het lijkt re
pi_64780410
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 18:33 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Dat staat je weer niet netjes.
Niets mis met mensen een beetje uit de tent lokken af en toe.
pi_64780432
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 18:35 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Niets mis met mensen een beetje uit de tent lokken af en toe.
Dat is waar, maar dan moet je dat wel met respect doen. En of jij dat doet valt te betwijfelen.
  woensdag 7 januari 2009 @ 18:37:55 #82
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_64780490
Maar goed mijn R&P topics zijn vaak wel echt En ik probeer soms fokkertjes oprecht te helpen met hun problemen
pi_64780637
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 18:36 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Dat is waar, maar dan moet je dat wel met respect doen. En of jij dat doet valt te betwijfelen.
En waarom valt dat bij mij te betwijfelen?
pi_64780700
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 18:41 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

En waarom valt dat bij mij te betwijfelen?
Jij bent BT, toch?
pi_64781620
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 18:43 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Jij bent BT, toch?
Wat is je punt?
pi_64781664
quote:
Mee eens.
pi_64782814
Ah, interessant al die reacties. Ik ga het even lezen.
ik hou van holland. jij?
pi_64783460
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 19:08 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Wat is je punt?
Grapje, flauw he?

Oké, sorry TS, nu weer ontopic.
pi_64801334
ik post op 2 verschillende manieren.
soms staat er een vraag in de OP die ik wel wil beantwoorden, en dan doe ik dat. (zoals nu )

maar 9 van de 10 keer post ik iets om daar een reactie op te krijgen. ik kies dan wel de kant die mij het meeste aanspreekt. (bv bij een linksrijder-bumperklever discussie behoor ik dan bij de "klevers") en ga lekker discussieren en gooi argumenten in de groep e.d. wat ik alleen jammer vind is dat je vaak na zo een discussie erachter komt dat de tegenpartij ook gewoon een het trollen was
  donderdag 8 januari 2009 @ 11:01:01 #90
262 Re
Kiss & Swallow
pi_64803212
even wat SC verwijderd...
  donderdag 8 januari 2009 @ 11:06:18 #91
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_64803388
op FOK! wil ik mij nogal eens voordoen als zijnde intelligent terwijl ik IRL niet verder ben gekomen dan een MBO.

Ook wil ik mensen doen geloven dat ik IRL nogal een big deal ben terwijl ik eigenlijk gewoon een loonslaaf ben die ook gewoon zelf zijn reet moet afvegen.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 19:39:28 #92
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_64863218
quote:
Op maandag 5 januari 2009 23:01 schreef boem-dikkie het volgende:
Crane was gewoon een soort Piovan geval.
Whehe Piovan in de draaimolen!
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
pi_64863522
trieste bedoeling weer
pi_64864167
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 19:47 schreef cesareborgia het volgende:
trieste bedoeling weer
wat bedoel je
You dream it, I live it.
pi_64866210
Grappig is al die reacties die je krijgt op je zg stompzinnigheid etc, je maffe manier van schrijven alsof je echt zo bent!
Nadeel is dan weer wel als je wel serieus reageerd op een topic men je niet meer serieus neemt, maar goed telkens in en uitloggen met een kloon vind ik dan weer teveel moeite.
Hoewel ik dat soms ook wel eens doe.
pi_64867520
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 19:47 schreef cesareborgia het volgende:
trieste bedoeling weer
Als je dan al iets 'moeluks' wil zeggen, doe het dan goed. Het is bedoening .
pi_64875481
quote:

Stel je voor dat Paul(tjuh), Maikuuul (Maikel), Rickokun (Rick) of Tong80 allemaal toffe mensen zouden zijn in real life. Dat deze mensen een fatsoenlijke WO-studie volgen, met toffe & intelligente mensen interacteren, aandacht krijgen van leuke meisjes, in hun vrije tijd zware boeken lezen, BN'ers zijn op verschillende internationale wetenschapsfora enzovoort. Zou je dat geloven? Als je dat zou horen?

Nee, grapje, dit was even mijn inleiding.

Mijn vraag is in hoeverre jij users ziet als 'compleet'? In hoeverre neem je users serieus? In hoeverre denk jij dat jouw beeld wat je over de user hebt zal overeenkomen met de werkelijkheid?

Ik maak het even persoonlijk, en geef mijn bedenkingen weer:

Een persoon die dogmatisch zijn rechtse/linkse standpunten blijft verdedigen in POL (Klopkoek/EchtGaaf) - Ik vraag mij soms wel af, als ik in POL kijk, in hoeverre zij daadwerkelijk dat geloven. Ik vraag mij af of ze dat doen om extreme reacties uit te lokken. Soort gedachteexperiment, nieuwe inzichten opdoen, of gewoon trollen.

Een user in R&P die altijd harde/lullige reacties geeft op serieuze problemen (wat natuurlijk ook maar de vraag is gezien het verhaal van die Noorse Vampirefreak) - Ik vraag mij dan af of zo'n persoon gewoon cynisch doet omdat het maar internet is, of dat hij echt zo is (gebrek aan inlevingsvermogen, respect voor het leed van de medemens).

Een user die in F&F allerlei pictures post van zijn of haar huisdier, zeer verontwaardigd doet als hij of zij een nieuwsbericht lees over dierenleed etc. - Ik vraag mij altijd af of zo'n persoon echt om dieren geeft, of dat het maar een soort van illusie is. Ik vraag mij dan af of hij graag gulzig een stukje vlees eet. Ik vraag mij dan af of hij of zij wel na heeft gedacht over de vraag of het wel ethisch is om dieren op te eten, vooral als je denkt zoveel van dieren te houden.

Een user in KLB die alle niet-WO'ers als inferieur verklaart - Ik vraag mij dan oprecht af of deze user dat meent. Meent hij (volgens mij zeiken vrouwen daar amper over) dat echt? Voelt hij bijvoorbeeld een vorm van verhevenheid als hij in real life geconfronteerd wordt met een werkende klusjesman?

Een user in MUZ die alle andere (populaire) muziekstijlen verwerpelijk vindt - Ik vraag mij dan oprecht af of die user wel ooit de moeite heeft genomen om wat te downloaden van de betere artiesten uit een bepaalde muziekstroming. Of zeikt hij alles gewoon af omdat het maar internet is? Omdat hij geen verantwoording hoeft af te leggen?

SPOILER
Ik denk dat je een probleem hebt als je echt serieus gaat nadenken over dit soort zaken.
pi_64893674
quote:

Inderdaad, zou je dat geloven?
Graag op anoniem
pi_64894076
Hou ik me niet mee bezig, mede omdat het internet is.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_64894234
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 19:17 schreef Pappie_Culo het volgende:
Hou ik me niet mee bezig, mede omdat het internet is.
Precies. Ik vind het redelijk raar om je druk te maken over de manier van posten van een account op een internetforum en je af te gaan vragen wat er achter steekt en hoe iemand in het echt is.

Lekker boeiend. Ik kom hier op het forum omdat ik het leuk vind en je hebt te maken met de accounts hier, niet met hoe iemand in werkelijkheid is.
pi_64894689
Ik kan het alleen maar triest vinden wanneer iemand zich op internet anders gedraagt. Blijkbaar heb je dan hevige uitingsproblemen in het dagelijks leven. Wat ik hier doe doe ik in het dagelijks leven ook. Meestal serieus, af en toe een beetje irritant of flauw. Ik heb er echt 0 behoefte aan me anders voor te gaan doen hier.

'Het is toch maar internet' vind ik dan ook echt een bullshit argument. Je praat nog steeds met andere mensen, hetzij nu via tekst. Ik vind dit net zo echt als MSN, net zo echt als telefonisch en net zo echt als IRL.
Dat je op een forum als deze soms behoorlijke mongolen tegenkomt, of mensen die gewoon graag de boel verzieken, is heel normaal want dat gebeurt in het echt ook. Of die mensen echter in het echt ook zo zijn, weet je inderdaad niet. Maar zoals ik al zei, heb ik dan toch het idee dat die mensen blijkbaar iets in hun leven missen dat ze op deze manier op willen vullen. Beetje zielig.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 19:43:51 #102
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_64895030
Ik spreek altijd en overal de waarheid.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_64895033
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 19:34 schreef RRGJL het volgende:
Ik kan het alleen maar triest vinden wanneer iemand zich op internet anders gedraagt. Blijkbaar heb je dan hevige uitingsproblemen in het dagelijks leven. Wat ik hier doe doe ik in het dagelijks leven ook. Meestal serieus, af en toe een beetje irritant of flauw. Ik heb er echt 0 behoefte aan me anders voor te gaan doen hier.

'Het is toch maar internet' vind ik dan ook echt een bullshit argument. Je praat nog steeds met andere mensen, hetzij nu via tekst. Ik vind dit net zo echt als MSN, net zo echt als telefonisch en net zo echt als IRL.
Dat je op een forum als deze soms behoorlijke mongolen tegenkomt, of mensen die gewoon graag de boel verzieken, is heel normaal want dat gebeurt in het echt ook. Of die mensen echter in het echt ook zo zijn, weet je inderdaad niet. Maar zoals ik al zei, heb ik dan toch het idee dat die mensen blijkbaar iets in hun leven missen dat ze op deze manier op willen vullen. Beetje zielig.
Tja, wat is anders.

Volgens mij is het redelijk menselijk dat mensen met een anoniem account hun mening net wat anders ventileren dan in de kroeg. Het is ook iets menselijks om af en toe wat op te scheppen over salaris, spullen die je koopt, meiden die je versiert, etc...

Niet zo raar en niets om je druk over te maken.

Wat wel triest is is dat sommigen zich een hele andere persoonlijkheid gaan aanmeten. Maar dat zijn mensen die "in het echie" ook niet helemaal in orde zijn waarschijnlijk.
  maandag 12 januari 2009 @ 10:57:39 #104
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_64941757
Internet is het medium bij uitstek om mensen uit de tent te lokken en af te zeiken.

Maar zo nu en dan ben ik best serieus.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_65061333
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 00:46 schreef Maanvis het volgende:
Hier ben ik veel extremer dan IRL, en hier kan ik ook dingetjes uitproberen met mensen.
Gewoon experimenteren, kijken hoe mensen reageren. Sommige users zijn ook net machines, ze reageren precies zoals je verwacht, en je kunt ze zo gemakkelijk over de zeik krijgen.
Dat maakt FOK! wel leuk op zich .
Hi
Wat ben je allemaal te weten gekomen door je experimenten?
  donderdag 15 januari 2009 @ 10:15:07 #106
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_65061369
FOK! gebruiken voor 'experimenten' .
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_65061844
Wat me opvalt is dat er zo weinig 'ervaringen' in dit topic staan, er zijn toch talloze meets per jaar . Het gros van de FOK!'ers IRL heb ik ervaren als "hetzelfde" als de user op 't forum. De extremen die de OP genoemd worden zullen wel een verhaal apart zijn, maar in elke groep zitten wel extremen.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_65061937
Pietje heeft een grotere bek op Fok! dan in 't echt

en hij is hier grumpy-er
Ja doei.
pi_65066087
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:31 schreef PietjePuk007 het volgende:
Wat me opvalt is dat er zo weinig 'ervaringen' in dit topic staan, er zijn toch talloze meets per jaar . Het gros van de FOK!'ers IRL heb ik ervaren als "hetzelfde" als de user op 't forum. De extremen die de OP genoemd worden zullen wel een verhaal apart zijn, maar in elke groep zitten wel extremen.
want in het echt gebruik ik namelijk altijd hoofdletters en leestekens
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_65066098
en maak je nooit typo's, uiteraard
Ja doei.
pi_65276321
Veel users spelen natuurlijk gewoon een rol, dat houd ik wel altijd in mijn achterhoofd. Ik ben grotendeels mezelf, maar ik kan niet ontkennen dat sommige dingen die ik hier post in werkelijkheid ook niet zo snel naar voren zou brengen.

Bovendien is het ook een wereldje wat zichzelf in stand houdt. Een goed voorbeeld is hyves. In mijn omgeving heeft zeg maar 90% wel hyves. Moet je hier eens een topic over Hyves beginnen Dan krijg je eerst 3 pagina's met "Hyves " en vervolgens een aantal mensen die eerst hyves hadden maar dat hebben verwijderd. Dan liggen twee werelden wel ver uit elkaar.
pi_65277371
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:22 schreef Urquhart het volgende:
Bovendien is het ook een wereldje wat zichzelf in stand houdt. Een goed voorbeeld is hyves. In mijn omgeving heeft zeg maar 90% wel hyves. Moet je hier eens een topic over Hyves beginnen Dan krijg je eerst 3 pagina's met "Hyves " en vervolgens een aantal mensen die eerst hyves hadden maar dat hebben verwijderd. Dan liggen twee werelden wel ver uit elkaar.
Uiteraard. Je kan toch niet op FOK! posten dat je iets leuk vind? Het draait er allemaal om om andere mensen belachelijk te maken, alles af te kraken met een smiley zonder daarbij te vermelden aan wat voor een kansrijke dingen je zelf doet. (hint: niets)
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 21 januari 2009 @ 17:13:16 #113
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_65289200
Tis allemaal cabaret mensen, allemaal cabaret
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_65297670
quote:
Op woensdag 21 januari 2009 11:50 schreef Xeanor het volgende:

[..]

Uiteraard. Je kan toch niet op FOK! posten dat je iets leuk vind? Het draait er allemaal om om andere mensen belachelijk te maken, alles af te kraken met een smiley zonder daarbij te vermelden aan wat voor een kansrijke dingen je zelf doet. (hint: niets)
Ach ja, zo is de mens. Ook op feestjes of in de kroeg gaat het vaak over die geweldige baan, die geweldige salarisverhoging, die geweldige vakantie, alle geweldige hobby´s die iemand heeft, die geweldige wijven die hij neukt, etc...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')