Nou, ik kan me nog wel voorstellen dat een student of stagiair of afgekeurde ambtenaar o.i.d. onder werktijd wat afleiding zoekt op een forum , maar een groot deel van deze veelposters heeft volgens zichzelf ook een relatie. Ze wonen samen of zijn getrouwd (en hebben soms ook nog kinderen). Toch zie je ze 's avonds net zo dwangmatig posten als overdagquote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:55 schreef agentstarling het volgende:
Ik wil nog wel even zeggen dat die hardcoreFok!kers nooit een echt sociaal leven kunnen hebben, anders kwam je hier niet!
Ook dat. Mijn vriendin weet mijn username, en een vriend van me. Niet dat ze ooit op Fok zitten ("Fok! isquote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:25 schreef Terecht het volgende:
Een aantal mensen kennen mijn username, ik merk dat ik mij daardoor af en toe laat inhouden.
Dat geldt voor mij ook wel. Soms dan hoor ik van mensen irl dat ze ook op Fok! zitten en dan vragen ze wie ik ben op Fok! "Zero2Nine? nooit van gehoord" De reactie was vast heel anders geweest als ik tong80 had gezegdquote:Op dinsdag 6 januari 2009 00:03 schreef HenryHill het volgende:
Ik denk dat ik op Fok! over het algemeen net zo down-to-earth ben als in het echt. Daarom zullen de meesten me ook niet echt opmerken, vermoed ik
...
WAARHEID, daar heb ik hele grote twijfels bij. Maar ik snap echt niet dat iemand zo'n grap zooo lang kan volhouden.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:25 schreef Terecht het volgende:
Het lijkt me dat een typetje overtuigend spelen een hele opgave is. Vaak is het te doorzichtig, niet altijd even consequent gespeeld, etc. Alhoewel ik zo mijn twijfels heb bij enkele users zoals bansheeboy of WAARHEID om wat te noemen. Ook een typetje is toch meestal een verlengstuk van jezelf.
Ik ben redelijk mezelf op FOK!, wel wat losser dan in het echt. Een aantal mensen kennen mijn username, ik merk dat ik mij daardoor af en toe laat inhouden.
Hun IQ ligt daar dan vaak ook onderquote:Op maandag 5 januari 2009 23:16 schreef Lastpost het volgende:
En gasten/meiden die complete leugens het wereldwijde web in slingeren in de hoop op aandacht zijn echt niet helemaal 100.
Als WAARHEID geen rol speelt, is mijn mensbeeld voorgoed verpestquote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:12 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
WAARHEID, daar heb ik hele grote twijfels bij. Maar ik snap echt niet dat iemand zo'n grap zooo lang kan volhouden.
Dat, i.c.m. met onbekenden en eigen anonimiteit.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:25 schreef Re het volgende:
Is het het gebrek aan visuele communicatie wat het zo makkelijk maakt of is er meer aan de hand?
Helemaal als het om opinies gaat over politiek of levensbeschouwing bijvoorbeeld, is het erg lastig om een typetje neer te zetten dat niet in het verlengde van jezelf ligt.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:25 schreef Terecht het volgende:
Het lijkt me dat een typetje overtuigend spelen een hele opgave is. Vaak is het te doorzichtig, niet altijd even consequent gespeeld, etc. Alhoewel ik zo mijn twijfels heb bij enkele users zoals bansheeboy of WAARHEID om wat te noemen. Ook een typetje is toch meestal een verlengstuk van jezelf.
Ik ben redelijk mezelf op FOK!, wel wat losser dan in het echt. Een aantal mensen kennen mijn username, ik merk dat ik mij daardoor af en toe laat inhouden.
Ik ga er op een subforum als ONZ of KLB niet echt vanuit dat mensen mij of mijn reakties echt serieus gaan nemen. Daarvoor ben ik te vaak ongenuanceerd bezig op die plekken. Op WGR of POL ben ik wel serieus. Dat levert soms leuke effecten op bij mensen die verwachten dat je je overal hetzelfde gedraagdquote:Op maandag 5 januari 2009 23:52 schreef Scorpie het volgende:
Ik neem mensen op dit forum totaal niet serieus, en zo verwacht ik ook dat ze mij totaal niet serieus nemen.
Ik ben IRL heel anders dan hier op Fok.
Anderen weten niet wie je bent Je kan gewoon een ander persoon worden Je kan van alles doen zonder dat ze je echt op je bek slaan Anders was ik nu al lang doodquote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:25 schreef Re het volgende:
laten we het niet specifiek over 1 user hebben maar misschien over waarom men geneigd is om zich anders voor te doen op het net, of althans ziichzelf uit te vergroten
Is het het gebrek aan visuele communicatie wat het zo makkelijk maakt of is er meer aan de hand?
Ik geloof wel in je hoorquote:Op woensdag 7 januari 2009 17:59 schreef skippy22 het volgende:
Ik heb julie dus gewoon wat wijsgemaakt Na al die jaren vond ik het wel een keer tijd voor een biecht
Ja vaak niet helemaal nuchter...quote:Op woensdag 7 januari 2009 18:08 schreef Re het volgende:
[..]
Ik geloof wel in je hoor, er sijpelt altijd wel iets door van een persoon in zijn internetalias
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |