abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 januari 2009 @ 01:01:55 #241
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_64715304
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 01:01 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Lees wat ik typte. De precieze enorm ingewikkelde toestand van het gebied doet er niet veel toe. De regering moet het volk verdedigen. En als je een puik leger hebt, dan gebruik je dat gewoon. Elk ander land zou al lang tot een dergelijke aanval zijn overgegaan, Israël heeft zich nog lang ingehouden.
Hamas heeft zich nog lang ingehouden bedoel je.
Dasvidanja
  Donald Duck held dinsdag 6 januari 2009 @ 01:01:58 #242
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_64715306
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 00:59 schreef Meki het volgende:
Toch is het zo, Israel is uit op de vernietiging van Gazastrook
Als Israel dat niet was, dan waren de Palestijnen allemaal vrij.
Als Israël daar op uit was, was de klus morgen geklaard. Want Israël heeft kernwapens, al geeft niemand het toe.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_64715307
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 01:00 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

In deze discussie leun ik meer naar de Israelische kant, voornamelijk omdat dat niet de kant is van Meki.
.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  dinsdag 6 januari 2009 @ 01:02:04 #244
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64715310
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 01:01 schreef Verluste het volgende:

[..]

Erger jij je dan niet aan hem?
  dinsdag 6 januari 2009 @ 01:02:11 #245
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_64715314
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 00:59 schreef Verluste het volgende:

[..]

Mmm voor de Palestijnen lijkt het anders voor decennia al zo dat Israël uit is op hun langzame vernietiging van hun staat.
Dat is inderdaad zo, maar het is niet een van de grondbeginselen waaruit ze handelen.

Als er ooit een duurzame oplossing wil komen moet het wel zo zijn dat beide partijen uberhaupt open staan voor een dergelijke oplossing. Volgens mij had de PLO van Arafat in eerste instantie ook als een van de grondbeginselen dat de zionistische staat vernietigd diende te worden. Dit is aangepast om zo enige ruimte te creëren voor besprekingen.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 01:02:59 #246
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_64715332
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 01:02 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Erger jij je dan niet aan hem?
Neej, niet echt, hij komt af en toe met goed onderbouwde posts en blijft tenminste consequent doorposten. Dit in tegenstelling tot veel belabberde, kortzichtige andere reacties.
Dasvidanja
pi_64715346
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 00:54 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

De Israëlische regering heeft als belangrijk doel het volk te beschermen. En dat doen ze nu. Wat de oplossing op de lange termijn is, is nu irrelevant. Als regering kun je het simpelweg niet tolereren dat het raketten op je land blijft regenen.
Ja, dat is een belangrijk doel van een regering:het volk beschermen.
Maar dan is dit niet de juiste methode.
Juist van mijn regering verwacht ik, dat zij de gevolgen op lange termijn meerekent. Op korte termijn kan ik zelf wel denken, maar voor wijsheid en visie kies ik mijn regering.
Op lange termijn zal de bevolking meer schade ondervinden door deze acties.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 6 januari 2009 @ 01:04:25 #248
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64715369
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 01:02 schreef Verluste het volgende:

[..]

Neej, niet echt, hij komt af en toe met goed onderbouwde posts en blijft tenminste consequent doorposten. Dit in tegenstelling tot veel belabberde, kortzichtige andere reacties.
Ach ja, ik heb wat meer ervaring met hem dan denk ik..
pi_64715387
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 01:01 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Als Israël daar op uit was, was de klus morgen geklaard. Want Israël heeft kernwapens, al geeft niemand het toe.
Met de kernwapens gaan zij zelf ook dood.
dus het wordt hun eigen dood. dat gaan ze niet doen.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 01:05:16 #250
75556 erkel
back from Dagestan
pi_64715401
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 00:59 schreef Meki het volgende:

[..]

Toch is het zo, Israel is uit op de vernietiging van Gazastrook
Als Israel dat niet was, dan waren de Palestijnen allemaal vrij.
De Palestijnen zitten achter een muur, omdat anders er 20 zelfmoordaanslagen er op een dag worden gepleegd. Israël moet zijn eigen volk beschermen.
Weisst
  dinsdag 6 januari 2009 @ 01:05:48 #251
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_64715417
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 00:49 schreef isogram het volgende:
Wat ik niet snap, is dat Hamas wél uit is op de totale vernietiging van Israël, maar aan de andere kant klaagt over een economische boycot door dat land. Vind je het gek? Waarom zou Israël een door Hamas geleide Gazastrook moeten voorthelpen?
Bijvoorbeeld voor de energie- en watervoorziening zijn de Palestijnen in de Gazastrook afhankelijk van Israël. Bovendien ontvangen de Palestijnen van Israël ook financiële hulp.
In zekere zin is dat wel het geval.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 01:06:16 #252
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_64715430
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 01:02 schreef John.Milton het volgende:

[..]

Dat is inderdaad zo, maar het is niet een van de grondbeginselen waaruit ze handelen.

Als er ooit een duurzame oplossing wil komen moet het wel zo zijn dat beide partijen uberhaupt open staan voor een dergelijke oplossing. Volgens mij had de PLO van Arafat in eerste instantie ook als een van de grondbeginselen dat de zionistische staat vernietigd diende te worden. Dit is aangepast om zo enige ruimte te creëren voor besprekingen.
Daar heb je gelijk in. Toch kun je wel een beetje peilen wat de beginselen van Israël zijn als je kijkt naar welke partijen de macht hebben in Israël. Voor mij is het: hoe meer Zionisme in het bestuur van Israël, hoe meer ellende voor de Palestijnen.
Dasvidanja
  dinsdag 6 januari 2009 @ 01:06:48 #253
232678 John.Milton
pi_64715441
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 01:05 schreef Meki het volgende:

[..]

Met de kernwapens gaan zij zelf ook dood.
dus het wordt hun eigen dood. dat gaan ze niet doen.
Een hypothetische vraag...
Als Hamas kernwapens zou hebben en ze zouden volledig ingesloten raken, zou Hamas op dat moment die wapens gebruiken en daarmee ook henzelf vernietigen?
pi_64715466
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 01:00 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ik snap ook waarom Israel pissig is... Ze hebben allebei hun redenen, maar ze doen ook allebei achterlijke en foute dingen. Daarbij zijn ze er al zolang mee bezig dat ik er sowieso geen medelijden meer voor kan opbrengen.

In deze discussie leun ik meer naar de Israelische kant, voornamelijk omdat dat niet de kant is van Meki.
ik ga niet vanwege jou voor de Palestijnen. ik kies voor de Palestijnen omdat de burgers daar dood gaan, omdat daar 600 doden zijn vermoord door de Israeliers. ik ga voor Sallaam, peace en shalom en vrede voor de Palestijnen. enkel omdat Israel uit is op de vernietiging van de Palestijns volk.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 01:07:42 #255
75556 erkel
back from Dagestan
pi_64715470
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 01:05 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld voor de energie- en watervoorziening zijn de Palestijnen in de Gazastrook afhankelijk van Israël. Bovendien ontvangen de Palestijnen van Israël ook financiële hulp.
In zekere zin is dat wel het geval.
Als Hamas nou als hoofddoel had om dat stukje Gazastrook eens er economisch erbovenop te helpen (slechte tijd daarvoor nu, ok ), dan hebben ze misschien straks wat meer in de melk te brokkelen bij vredesbesprekingen. Maar nu bijten ze de hand die hen voedt. Tsjah slim is anders.
Weisst
  dinsdag 6 januari 2009 @ 01:07:44 #256
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_64715471
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 01:05 schreef erkel het volgende:

[..]

De Palestijnen zitten achter een muur, omdat anders er 20 zelfmoordaanslagen er op een dag worden gepleegd. Israël moet zijn eigen volk beschermen.
Wie beschermt de Palestijnen tegen de Israëlische blokkades en -landjepik? Niemand.
De zelfmoordaanslagen zijn een daad van wanhoop. Israël beschermt haar volk tegen het kwaad wat zij zelf heeft gecreëert.
Dasvidanja
pi_64715480
Al-Jazeera meldt net minstens 3 IDF soldiers deaths ...
The war is going on.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 01:08:06 #258
232678 John.Milton
pi_64715482
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 01:06 schreef Verluste het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. Toch kun je wel een beetje peilen wat de beginselen van Israël zijn als je kijkt naar welke partijen de macht hebben in Israël. Voor mij is het: hoe meer Zionisme in het bestuur van Israël, hoe meer ellende voor de Palestijnen.
Daar heb je wel gelijk in, het klimaat wat in Israël heerst is niet echt een klimaat wat ook maar een beetje bevorderlijk is voor de Palestijnse gedachten.
pi_64715485
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 00:54 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

De Israëlische regering heeft als belangrijk doel het volk te beschermen. En dat doen ze nu. Wat de oplossing op de lange termijn is, is nu irrelevant. Als regering kun je het simpelweg niet tolereren dat het raketten op je land blijft regenen.
Dat is wel waar maar ja.
Je zou als regering natuurlijk ook kunnen zeggen tegen de kolonisten in palestijns grond gebied ( hebron bijv ) dat ze daar wegmoeten.
Je zou als regering kunnen zeggen :
We stoppen met het nederzettingen beleid .

Niks van dat alles , er is geen enkele echte toenadering vanuit de Israelische reging geweest .
Het is toch van de gekke dat er in een plaats op Palestijns grondgebied( Hebron ) een kleine Israelische nederzetteing bestaat .
Daar is zoveel gedonder maar toch word deze situatie in stand gehouden , waarom vraag je jezelf dan af .
Als je als land echt vrede wilt maak je per direct een einde aan dit soort debiele situaties.

Dit zijn de zaken waar men echt boos om is

landjepik!
  dinsdag 6 januari 2009 @ 01:09:18 #260
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_64715511
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 01:07 schreef erkel het volgende:

[..]

Als Hamas nou als hoofddoel had om dat stukje Gazastrook eens er economisch erbovenop te helpen (slechte tijd daarvoor nu, ok ), dan hebben ze misschien straks wat meer in de melk te brokkelen bij vredesbesprekingen. Maar nu bijten ze de hand die hen voedt. Tsjah slim is anders.
Reageer ns niet zo ondoordacht. Tering. Doe je het er nou om? Laat je informeren svp. Wikipedia perhaps?
Dasvidanja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')