Hamas heeft zich nog lang ingehouden bedoel je.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 01:01 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Lees wat ik typte. De precieze enorm ingewikkelde toestand van het gebied doet er niet veel toe. De regering moet het volk verdedigen. En als je een puik leger hebt, dan gebruik je dat gewoon. Elk ander land zou al lang tot een dergelijke aanval zijn overgegaan, Israël heeft zich nog lang ingehouden.
Als Israël daar op uit was, was de klus morgen geklaard. Want Israël heeft kernwapens, al geeft niemand het toe.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 00:59 schreef Meki het volgende:
Toch is het zo, Israel is uit op de vernietiging van Gazastrook
Als Israel dat niet was, dan waren de Palestijnen allemaal vrij.
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 01:00 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
In deze discussie leun ik meer naar de Israelische kant, voornamelijk omdat dat niet de kant is van Meki.
Dat is inderdaad zo, maar het is niet een van de grondbeginselen waaruit ze handelen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 00:59 schreef Verluste het volgende:
[..]
Mmm voor de Palestijnen lijkt het anders voor decennia al zo dat Israël uit is op hun langzame vernietiging van hun staat.
Neej, niet echt, hij komt af en toe met goed onderbouwde posts en blijft tenminste consequent doorposten. Dit in tegenstelling tot veel belabberde, kortzichtige andere reacties.quote:
Ja, dat is een belangrijk doel van een regering:het volk beschermen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 00:54 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De Israëlische regering heeft als belangrijk doel het volk te beschermen. En dat doen ze nu. Wat de oplossing op de lange termijn is, is nu irrelevant. Als regering kun je het simpelweg niet tolereren dat het raketten op je land blijft regenen.
Ach ja, ik heb wat meer ervaring met hem dan denk ik..quote:Op dinsdag 6 januari 2009 01:02 schreef Verluste het volgende:
[..]
Neej, niet echt, hij komt af en toe met goed onderbouwde posts en blijft tenminste consequent doorposten. Dit in tegenstelling tot veel belabberde, kortzichtige andere reacties.
Met de kernwapens gaan zij zelf ook dood.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 01:01 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Als Israël daar op uit was, was de klus morgen geklaard. Want Israël heeft kernwapens, al geeft niemand het toe.
De Palestijnen zitten achter een muur, omdat anders er 20 zelfmoordaanslagen er op een dag worden gepleegd. Israël moet zijn eigen volk beschermen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 00:59 schreef Meki het volgende:
[..]
Toch is het zo, Israel is uit op de vernietiging van Gazastrook
Als Israel dat niet was, dan waren de Palestijnen allemaal vrij.
Bijvoorbeeld voor de energie- en watervoorziening zijn de Palestijnen in de Gazastrook afhankelijk van Israël. Bovendien ontvangen de Palestijnen van Israël ook financiële hulp.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 00:49 schreef isogram het volgende:
Wat ik niet snap, is dat Hamas wél uit is op de totale vernietiging van Israël, maar aan de andere kant klaagt over een economische boycot door dat land. Vind je het gek? Waarom zou Israël een door Hamas geleide Gazastrook moeten voorthelpen?
Daar heb je gelijk in. Toch kun je wel een beetje peilen wat de beginselen van Israël zijn als je kijkt naar welke partijen de macht hebben in Israël. Voor mij is het: hoe meer Zionisme in het bestuur van Israël, hoe meer ellende voor de Palestijnen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 01:02 schreef John.Milton het volgende:
[..]
Dat is inderdaad zo, maar het is niet een van de grondbeginselen waaruit ze handelen.
Als er ooit een duurzame oplossing wil komen moet het wel zo zijn dat beide partijen uberhaupt open staan voor een dergelijke oplossing. Volgens mij had de PLO van Arafat in eerste instantie ook als een van de grondbeginselen dat de zionistische staat vernietigd diende te worden. Dit is aangepast om zo enige ruimte te creëren voor besprekingen.
Een hypothetische vraag...quote:Op dinsdag 6 januari 2009 01:05 schreef Meki het volgende:
[..]
Met de kernwapens gaan zij zelf ook dood.
dus het wordt hun eigen dood. dat gaan ze niet doen.
ik ga niet vanwege jou voor de Palestijnen. ik kies voor de Palestijnen omdat de burgers daar dood gaan, omdat daar 600 doden zijn vermoord door de Israeliers. ik ga voor Sallaam, peace en shalom en vrede voor de Palestijnen. enkel omdat Israel uit is op de vernietiging van de Palestijns volk.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 01:00 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ik snap ook waarom Israel pissig is... Ze hebben allebei hun redenen, maar ze doen ook allebei achterlijke en foute dingen. Daarbij zijn ze er al zolang mee bezig dat ik er sowieso geen medelijden meer voor kan opbrengen.
In deze discussie leun ik meer naar de Israelische kant, voornamelijk omdat dat niet de kant is van Meki.
Als Hamas nou als hoofddoel had om dat stukje Gazastrook eens er economisch erbovenop te helpen (slechte tijd daarvoor nu, okquote:Op dinsdag 6 januari 2009 01:05 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld voor de energie- en watervoorziening zijn de Palestijnen in de Gazastrook afhankelijk van Israël. Bovendien ontvangen de Palestijnen van Israël ook financiële hulp.
In zekere zin is dat wel het geval.
Wie beschermt de Palestijnen tegen de Israëlische blokkades en -landjepik? Niemand.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 01:05 schreef erkel het volgende:
[..]
De Palestijnen zitten achter een muur, omdat anders er 20 zelfmoordaanslagen er op een dag worden gepleegd. Israël moet zijn eigen volk beschermen.
Daar heb je wel gelijk in, het klimaat wat in Israël heerst is niet echt een klimaat wat ook maar een beetje bevorderlijk is voor de Palestijnse gedachten.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 01:06 schreef Verluste het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Toch kun je wel een beetje peilen wat de beginselen van Israël zijn als je kijkt naar welke partijen de macht hebben in Israël. Voor mij is het: hoe meer Zionisme in het bestuur van Israël, hoe meer ellende voor de Palestijnen.
Dat is wel waar maar ja.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 00:54 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
De Israëlische regering heeft als belangrijk doel het volk te beschermen. En dat doen ze nu. Wat de oplossing op de lange termijn is, is nu irrelevant. Als regering kun je het simpelweg niet tolereren dat het raketten op je land blijft regenen.
Reageer ns niet zo ondoordacht. Tering. Doe je het er nou om? Laat je informeren svp. Wikipedia perhaps?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 01:07 schreef erkel het volgende:
[..]
Als Hamas nou als hoofddoel had om dat stukje Gazastrook eens er economisch erbovenop te helpen (slechte tijd daarvoor nu, ok), dan hebben ze misschien straks wat meer in de melk te brokkelen bij vredesbesprekingen. Maar nu bijten ze de hand die hen voedt. Tsjah slim is anders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |