abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 januari 2009 @ 01:05:48 #251
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_64715417
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 00:49 schreef isogram het volgende:
Wat ik niet snap, is dat Hamas wél uit is op de totale vernietiging van Israël, maar aan de andere kant klaagt over een economische boycot door dat land. Vind je het gek? Waarom zou Israël een door Hamas geleide Gazastrook moeten voorthelpen?
Bijvoorbeeld voor de energie- en watervoorziening zijn de Palestijnen in de Gazastrook afhankelijk van Israël. Bovendien ontvangen de Palestijnen van Israël ook financiële hulp.
In zekere zin is dat wel het geval.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 01:06:16 #252
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_64715430
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 01:02 schreef John.Milton het volgende:

[..]

Dat is inderdaad zo, maar het is niet een van de grondbeginselen waaruit ze handelen.

Als er ooit een duurzame oplossing wil komen moet het wel zo zijn dat beide partijen uberhaupt open staan voor een dergelijke oplossing. Volgens mij had de PLO van Arafat in eerste instantie ook als een van de grondbeginselen dat de zionistische staat vernietigd diende te worden. Dit is aangepast om zo enige ruimte te creëren voor besprekingen.
Daar heb je gelijk in. Toch kun je wel een beetje peilen wat de beginselen van Israël zijn als je kijkt naar welke partijen de macht hebben in Israël. Voor mij is het: hoe meer Zionisme in het bestuur van Israël, hoe meer ellende voor de Palestijnen.
Dasvidanja
  dinsdag 6 januari 2009 @ 01:06:48 #253
232678 John.Milton
Vanity is my favorite sin
pi_64715441
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 01:05 schreef Meki het volgende:

[..]

Met de kernwapens gaan zij zelf ook dood.
dus het wordt hun eigen dood. dat gaan ze niet doen.
Een hypothetische vraag...
Als Hamas kernwapens zou hebben en ze zouden volledig ingesloten raken, zou Hamas op dat moment die wapens gebruiken en daarmee ook henzelf vernietigen?
pi_64715466
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 01:00 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ik snap ook waarom Israel pissig is... Ze hebben allebei hun redenen, maar ze doen ook allebei achterlijke en foute dingen. Daarbij zijn ze er al zolang mee bezig dat ik er sowieso geen medelijden meer voor kan opbrengen.

In deze discussie leun ik meer naar de Israelische kant, voornamelijk omdat dat niet de kant is van Meki.
ik ga niet vanwege jou voor de Palestijnen. ik kies voor de Palestijnen omdat de burgers daar dood gaan, omdat daar 600 doden zijn vermoord door de Israeliers. ik ga voor Sallaam, peace en shalom en vrede voor de Palestijnen. enkel omdat Israel uit is op de vernietiging van de Palestijns volk.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 01:07:42 #255
75556 erkel
back from Dagestan
pi_64715470
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 01:05 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld voor de energie- en watervoorziening zijn de Palestijnen in de Gazastrook afhankelijk van Israël. Bovendien ontvangen de Palestijnen van Israël ook financiële hulp.
Als Hamas nou als hoofddoel had om dat stukje Gazastrook eens er economisch erbovenop te helpen (slechte tijd daarvoor nu, ok ), dan hebben ze misschien straks wat meer in de melk te brokkelen bij vredesbesprekingen. Maar nu bijten ze de hand die hen voedt. Tsjah slim is anders.
Weisst
  dinsdag 6 januari 2009 @ 01:07:44 #256
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_64715471
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 01:05 schreef erkel het volgende:

[..]

De Palestijnen zitten achter een muur, omdat anders er 20 zelfmoordaanslagen er op een dag worden gepleegd. Israël moet zijn eigen volk beschermen.
Wie beschermt de Palestijnen tegen de Israëlische blokkades en -landjepik? Niemand.
De zelfmoordaanslagen zijn een daad van wanhoop. Israël beschermt haar volk tegen het kwaad wat zij zelf heeft gecreëert.
Dasvidanja
pi_64715480
Al-Jazeera meldt net minstens 3 IDF soldiers deaths ...
The war is going on.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 01:08:06 #258
232678 John.Milton
pi_64715482
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 01:06 schreef Verluste het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. Toch kun je wel een beetje peilen wat de beginselen van Israël zijn als je kijkt naar welke partijen de macht hebben in Israël. Voor mij is het: hoe meer Zionisme in het bestuur van Israël, hoe meer ellende voor de Palestijnen.
Daar heb je wel gelijk in, het klimaat wat in Israël heerst is niet echt een klimaat wat ook maar een beetje bevorderlijk is voor de Palestijnse gedachten.
pi_64715485
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 00:54 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

De Israëlische regering heeft als belangrijk doel het volk te beschermen. En dat doen ze nu. Wat de oplossing op de lange termijn is, is nu irrelevant. Als regering kun je het simpelweg niet tolereren dat het raketten op je land blijft regenen.
Dat is wel waar maar ja.
Je zou als regering natuurlijk ook kunnen zeggen tegen de kolonisten in palestijns grond gebied ( hebron bijv ) dat ze daar wegmoeten.
Je zou als regering kunnen zeggen :
We stoppen met het nederzettingen beleid .

Niks van dat alles , er is geen enkele echte toenadering vanuit de Israelische reging geweest .
Het is toch van de gekke dat er in een plaats op Palestijns grondgebied( Hebron ) een kleine Israelische nederzetteing bestaat .
Daar is zoveel gedonder maar toch word deze situatie in stand gehouden , waarom vraag je jezelf dan af .
Als je als land echt vrede wilt maak je per direct een einde aan dit soort debiele situaties.

Dit zijn de zaken waar men echt boos om is

landjepik!
  dinsdag 6 januari 2009 @ 01:09:18 #260
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_64715511
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 01:07 schreef erkel het volgende:

[..]

Als Hamas nou als hoofddoel had om dat stukje Gazastrook eens er economisch erbovenop te helpen (slechte tijd daarvoor nu, ok ), dan hebben ze misschien straks wat meer in de melk te brokkelen bij vredesbesprekingen. Maar nu bijten ze de hand die hen voedt. Tsjah slim is anders.
Reageer ns niet zo ondoordacht. Tering. Doe je het er nou om? Laat je informeren svp. Wikipedia perhaps?
Dasvidanja
pi_64715520
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 01:06 schreef John.Milton het volgende:

[..]

Een hypothetische vraag...
Als Hamas kernwapens zou hebben en ze zouden volledig ingesloten raken, zou Hamas op dat moment die wapens gebruiken en daarmee ook henzelf vernietigen?
Als, Hamas zal en zullen en kunnen zulke duivelse en monsterlijke wapens niet krijgen.
Het is tegen de wil van de Islaam.

Maar als Israel een kernwapen gooit op Gaza, vliegt Tel Aviv ook weg hoor, daar gaan zij zelf ook dood van.
pi_64715526
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 01:02 schreef John.Milton het volgende:

[..]

Dat is inderdaad zo, maar het is niet een van de grondbeginselen waaruit ze handelen.

[.]
Dat is dus nog maar de vraag. Het is vooral de vraag wat je met "ze" bedoelt.
En zelfs ais het niet een van de grondbeginselen, het is wel een van de effecten.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_64715527
Wat beelden uit Gaza:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

FOX NEWS

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2009 11:45:25 (Paar afbeeldingen veranderd in links) ]
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_64715528
Smerige zionisten.

Als het ze lukt om alle Palestijnen uit Palestina te verdrijven, dan hoop ik dat Iran dat kansloze land platnuket .
  dinsdag 6 januari 2009 @ 01:10:28 #265
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64715536
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 01:07 schreef Meki het volgende:

[..]

ik ga niet vanwege jou voor de Palestijnen. ik kies voor de Palestijnen omdat de burgers daar dood gaan, omdat daar 600 doden zijn vermoord door de Israeliers. ik ga voor Sallaam, peace en shalom en vrede voor de Palestijnen. enkel omdat Israel uit is op de vernietiging van de Palestijns volk.
Daar geef ik eigenlijk nauwelijks wat om, er is zoveel ellende in de wereld, en dit is al zo lang bezig en zo onzinnig dat ik er niet om kan janken. Net zoals jij vast andere tragedies in de wereld kent waar je weinig emotie bij voelt.

Ik hoop op meer indrukwekkende beelden, verder maakt het me niet zoveel uit wat er van komt.
pi_64715539
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 01:08 schreef NewsVan het volgende:
Al-Jazeera meldt net minstens 3 IDF soldiers deaths ...
Alweer, dan zou de dodental nu al op 13 Israelische soldaten die de dood hebben gevonden.
pi_64715543
quote:
Wie een land bezet moet op zijn blaren zitten. Israel hoort niet te bestaan, die staat is eenzijdig uitgeroepen oftwel Palestina is al 60 jaar bezet.
Dat ligt toch echt een stuk genuanceerder. Naar mijn weten hebben de Engelsen een tijd lang de dienst uit gemaakt in de regio die nu Israel heet. De macht over het gebied werd verkregen na de WO1 en op grond van Engelse politiek is er in dat gebied de mogelijkheid geboden voor Joden om er naar toe te emigreren. En zo geschiedde dat ook. Het is dus ook totaal onrealistisch om te eisen dat nakomelingen van mensen die daar lange tijd gewoond hebben (de eerst emigranten naar Palestina) nu weer zouden moeten verdwijnen. En dat is wat je doet door te stellen dat Israel niet hoort te bestaan.
quote:
Grond claimen op basis van geschiedenis of wat vage boekjes is way out of line. Kom op zeg als we daaraan gaan beginnen kunnen we de wereldkaart wel compleet op de schop gooien.
Er zijn geen vage geschiedenisboekje aan te pas gekomen. Het betreft allemaal recente geschiedenis wat een uitvloeisel is van een reeks internationaal politieke beslissingen die zijn gemaakt. Er is dus totaal geen sprake van een vage claim ofzo, nee, het zijn in beginsel de Engelsen geweest die hebben gezegd dat de Joden in Israel kunnen gaan wonen. Het bestaan van Israel is volledig legitiem en is op geen andere wijze tot stand gekomen dan veel andere landen.
quote:
Er is een tijd lang een wapenstilstand geweest tussen Hamas en Israel totdat israel het nodig vond om 6 hoge hamas mensen om te brengen. Wie wind zaait zal storm oogsten en dus begon Hamas weer raketten af te schieten op onschuldige mensen in Israel ( mensen die ook hun regering kiezen )
De storm komt anders stevig terug naar Gaza door die raketaanvallen. En dat weet Hamas heel erg goed, want Hamas heeft helemaal niet het beste voor met de Palestijnse bevolking. Hamas heeft als organisatie politieke doelen en gebruikt daar de Palestijnse bevolking voor en het uitlokken van een keiharde reactie van Israel kan hen helpen deze politieke doelen te verwezenlijken, althans zo redeneert men binnen Hamas.
quote:
Wie gaat het worden na Olmert , weer Bejamin N of iemand die echt vrede wil
Vrede komt er niet zolang de Palestijnen en Israëliërs een eigen regering hebben. Het is namelijk die regering die een platform vormt voor radicale krachten om de mensen die gewoon een normaal leven op willen bouwen te overvleugelen. Via een regering verkrijgen deze radicalen een ongelooflijke machtspositie waardoor er vreselijke dingen gebeuren en waar mensen met een vreedzame instelling het slachtoffer van zijn.

Tevens is de regio internationaal gezien dermate irrelevant dat zowel de VS als de Arabische wereld niet bereid zijn om de regeringen van de Palestijnen en Israël uit hun macht te ontheffen door zware economische tegenwerking. De huidige situatie is op het grote toneel van de internationale politiek best bevredigend want alle landen die er echt toe doen, Iran, de VS, SA, Turkije ondervinden geen economische schade, schade die door stevig ingrijpen wel kan ontstaan. Je ziet het zelfde bij Zimbabwe. Dit soort conflicten kennen dus ook geen korte termijn oplossing, het moet gewoon 200 jaar door sudderen. Mede daarom is de aandacht voor de situatie totaal overtrokken en getuigd deze van naïviteit.
pi_64715564
Minstens drie Israëlische soldaten zijn vandaag gedood bij gevechten in de Gazastrook. Dat zeggen de Arabische televisiezenders Al-Jazira en Al-Arabiya.
Volgens al-Jazira zijn drie Israëlische soldaten omgekomen en 30 gewond geraakt bij gevechten met de Palestijnen. Al-Arabiya spreekt van vier omgekomen Israëlische soldaten bij gevechten vanavond in de Gazastrook.

Hamas-militanten hebben het over tien gedode Israëlische soldaten en 30 gewonden bij gevechten vanavond.
Het Israëlische leger geeft geen commentaar en spreekt tot nog toe enkel over een soldaat die gisteren omkwam.

www.hln.be
The war is going on.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 01:11:49 #269
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_64715567
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 01:07 schreef erkel het volgende:

[..]

Bij Terzake op de VRT vertelde men, dat middels een poll naar voren is gekomen dat de Palestijnen zowel Hamas als al-Fatah beu zijn.
De absolute macht van Hamas in Gaza levert de Gazanen werkelijk niets constructiefs op.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_64715570
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 01:10 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Daar geef ik eigenlijk nauwelijks wat om, er is zoveel ellende in de wereld, en dit is al zo lang bezig en zo onzinnig dat ik er niet om kan janken. Net zoals jij vast andere tragedies in de wereld kent waar je weinig emotie bij voelt.

Ik hoop op meer indrukwekkende beelden, verder maakt het me niet zoveel uit wat er van komt.
Nee jij geeft niet om mensen , niet om mensheid.
Maar je staat wel achter een terreurstaat israel
  dinsdag 6 januari 2009 @ 01:11:56 #271
798 voyeur
bemoeit zich
pi_64715571
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 01:05 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Nadat Israel al jaren geleden de energiecentrales in Gaza bombardeerden zijn ze inderdaad afhankelijk.
Here we are now, entertain us.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 01:13:13 #272
232678 John.Milton
pi_64715598
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 01:09 schreef Meki het volgende:

[..]

Als, Hamas zal en zullen en kunnen zulke duivelse en monsterlijke wapens niet krijgen.

Maar als Israel een kernwapen gooit op Gaza, vliegt Tel Aviv ook weg hoor, daar gaan zij zelf ook dood van.
Naar mijn weten heeft Pakistan (een land met meer dan 95% aan islamieten) toch kernwapens.

Kernwapens zijn inderdaad monsterlijke wapens, die eigenlijk nooit ingezet mogen worden. Ze bestaan echter dus ze kunnen wel als middel gebruikt worden.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 01:14:10 #273
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64715611
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 01:11 schreef Meki het volgende:

[..]

Nee jij geeft niet om mensen , niet om mensheid.
Niet in dit geval nee, maar zoals ik al aangaf ben jij ook stil over een hoop andere ellende van mensen in de wereld.
quote:
Maar je staat wel achter een terreurstaat israel
In zoverre dat ik jou daar pissig mee maak ja.
  dinsdag 6 januari 2009 @ 01:14:14 #274
232678 John.Milton
pi_64715613
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 01:10 schreef Salvad0R het volgende:
Smerige zionisten.

Als het ze lukt om alle Palestijnen uit Palestina te verdrijven, dan hoop ik dat Iran dat kansloze land platnuket .
Dat is inderdaad een heel volwassen oplossing van je.
  Donald Duck held dinsdag 6 januari 2009 @ 01:15:14 #275
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_64715626
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 01:09 schreef Meki het volgende:

Een relatief zwak kernwapen kan best heel erg gericht alleen gaza treffen. Niet dat het ooit zo ver zal komen natuurlijk. Maar het toont wel aan dat, als Israél het zou willen, heel Gaza morgen weggevaagd kan zijn. Dat ze dat niet doen haalt jouw stelling er toch wel onderuit.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')