Het helpt ook met leren om schoenen te strikken, maar ook dat is geen best voorbeeld, denk je niet?quote:
Waarbij iemand met een hoger IQ deze vaardigheid zich sneller eigen zal maken. En bij gebrek aan uitdaging nieuwe knopen probeert te vinden en te ontwikkelen.quote:Op maandag 5 januari 2009 22:18 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het helpt ook met leren om schoenen te strikken, maar ook dat is geen best voorbeeld, denk je niet?
Mwoa, niet iedereen heeft zin om vragen te beantwoorden waarin de vooringenomenheid dermate van afdruipt als ware het de Victoria Falls zelve.quote:Op maandag 5 januari 2009 22:01 schreef waht het volgende:
[..]
Gozer, van wie is deze topicreeks? Natuurlijk is EchtGaaf hier belangrijk!
Bovendien is die vraag van Boze_Appel volkomen terecht en ook ik ben benieuwd naar het antwoord.
Dat hij niet vol enthousiastme antwoord geeft, geeft natuurlijk aan dat hij eerlijk wil zolang hem dat goed uitkomt. Als het betekend dat hij welvaart op moet geven om iets eerlijk te maken, tsja, dat is natuurlijk niet eerlijk.quote:Op maandag 5 januari 2009 22:31 schreef Fajarowicz het volgende:
[..]
Mwoa, niet iedereen heeft zin om vragen te beantwoorden waarin de vooringenomenheid dermate van afdruipt als ware het de Victoria Falls zelve.
Precies wat ik bedoel. Als jij het al zo goed weet waarom dan het antwoord van EG afwachten?quote:Op maandag 5 januari 2009 22:45 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat hij niet vol enthousiastme antwoord geeft, geeft natuurlijk aan dat hij eerlijk wil zolang hem dat goed uitkomt. Als het betekend dat hij welvaart op moet geven om iets eerlijk te maken, tsja, dat is natuurlijk niet eerlijk.
Oftewel: eerlijk zal EchtGaaf alles delen, met iedereen die meer heeft dan hem.
Je weet hoop ik dat dit een discussieforum is?quote:Op maandag 5 januari 2009 22:57 schreef Fajarowicz het volgende:
Precies wat ik bedoel. Als jij het al zo goed weet waarom dan het antwoord van EG afwachten?
Hopelijk is het hij wel integer en niet hypocriet en kan hij het tegendeel bewijzen.quote:Op maandag 5 januari 2009 22:57 schreef Fajarowicz het volgende:
[..]
Precies wat ik bedoel. Als jij het al zo goed weet waarom dan het antwoord van EG afwachten?
Daarom heeft reageren op vooringenomenheid ook niet zoveel zin als je discussie wilt. Het antwoord van je "discussiepartner" staat bij voorbaat al vast.quote:Op maandag 5 januari 2009 23:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je weet hoop ik dat dit een discussieforum is?
Hij is vrij om ieder antwoord te geven.quote:Op maandag 5 januari 2009 23:11 schreef Fajarowicz het volgende:
Het antwoord van je "discussiepartner" staat bij voorbaat al vast.
Geen antwoord is ook een antwoord.quote:Op maandag 5 januari 2009 23:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hij is vrij om ieder antwoord te geven.
Een hybride vorm die wel verdacht veel tegen het communisme aanhangt.quote:Op maandag 5 januari 2009 11:35 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik pleit sowieso nooit voor een pure vorm. Want dat is altijd slecht. Ik zeg: een hybride systeem waarin diverse systemen goed in balans worden gebracht.
Verschillen we van mening over, maar ze zijn niet allemaal poeslief nee.quote:Die door zonden is behept.
Dat zeg ik, jij kan het niet bevatten en dan is het automatisch onverantwoord gegraai.quote:Nee, in de basis kan het best goed werken, maar in de huidige vorm is het tot een graaikapitalisme uitgegroeid. Dat is mijn punt. En dan is het niet meer OK.
Dus het is de schuld van de mensen die op eens de mogelijkheid hadden een huis konden kopen. Een mogelijkheid geboden door de banken, die op hun beurt weer werden aangespoord door de Amerikaanse overheid. Zou het misschien beter zijn geweest als de overheid een strakke limiet had gestelt aan de te verstrekken hypotheken, in plaats van het te gooien op zoiets eeuwenouds als de 'hebzucht van de mens'.quote:Het heeft alles te maken met een doorgeslagen hebzucht. Het begon met mensen die graag een eigen huis wilde hebben maar van tevoren al vaststond dat ze het nimmer konden betalen. De zg nina hypotheken vormen geen duidelijker voorbeeld.
Volgens mij heeft god ervoor gezorgd dat er een grote worst werd voorgehouden om te kijken wat de mens er mee doet. En ja hoor ze happen er in, de sukkels. ie Bush heeft het toch maar voor elkaar gekregen om als god zijn ambtstermijn af te sluiten.quote:Absoluut de straf van God. Maar ja, ik zou zeggen blijft je nek in het zand steken. Trek er vooral geen lering uit, dan zal het nooit verbeteren. De kredietcrisis is overduidelijk een straf van God op de doorgeslagen graaikapitalisme. Een correctie op een niet meer goed functionerend financieel systeem. Dat de aandelen crashen heeft alles met een doorgeslagen hebzucht te maken. Mensen hebben het geld tot een afgod gemaakt TEN KOSTE VAN de mensheid. Rijken die steeds rijker worden en armen steeds armer. Helemaal zorgelijk en wel degelijk ook aan de basis van de kredietcrisis is het a-morele gedrag aan de top, die teveel gericht was op hun eigen gewin en onverantwoorde risico's namen maatschappelijke systemen aan het wankelen brachten. En dat alles omdat ze ER ZELF beter van zouden worden......
Ja daar werd ik ook niet helemaal vrolijk van. Er zijn een hoop mensen geweest die de crisis wel hebben zien aankomen. Als je dan toch zo'n held bent in de bankwereld, zeg dan gewoon dat je een mongool bent dat jij het niet hebt gezien. Veel verdienen heb ik geen probleem mee, maar dan wel graag met een rechte rug.quote:Helemaal STUITEND was de houding van de bankiers tijdens de hearing door een Tweede Kamer commissie. Hoe weinig- lees niet- zelfs kritische houding. Zegt alles over hun eigen moraal.
quote:Ook ronduit zorgelijk is hoe de politiek al zo snel marchandeert met hun opgelegde regels mbt belonen.
Wat absoluut niet te veel is, voor iemand met dergelijke kwaliteiten.quote:Ze stellen Zalm aan aan bankdirecteur en met vier keer het salaris van Balkenende MET BONUS in het vooruitzicht aan de slag kan.
Komt die dan hequote:Niet doen alsof je het topic niet gezien hebt.
quote:Op maandag 3 november 2008 22:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Stoort u ook aan klussers op zondag? Kan er niet een dag in de week zijn, waarop het lekker rustig kan zijn? En klussen, autowassen etc etc kan toch ook op zaterdag?
Het is aanstootgevend als mensen de zondagsrust niet wensen te respecteren. En toont geen enkel respect naar gelovigen.
Ik zou het toejuichen als een soort van zondagspoltiie-eenheid de zondagsrust voortaan gaat handhaven.
Hoe denkt u daarover?
Okay, maar is dat niet de bron van de gevolgen en een film zonder dat de bron duidelijk wordt van hoe dit alles komt dan toch redelijk uit de lucht vallen. Of zie jij de bron ergens anders?quote:Op maandag 5 januari 2009 16:52 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het script is er nog niet, maar het zou zomaar kunnenHet moet binnen de verhaallijn passen.
![]()
Ik ben blij dat jij hebt "aangetoond"dat het dan wel eerlijk is.quote:Op maandag 5 januari 2009 22:15 schreef DS4 het volgende:
Het vervolg op het gegraai aan de top zonder eind #31
Het zint EG niet dat er mensen zijn die een mooi salaris aangeboden krijgen, dus komen er vele argumenten langs, allen zonder onderbouwing, om "aan te tonen" dat het allemaal "niet eerlijk is". Opvallend is dat als er wordt voorgesteld dat EG wat inlevert hij niet thuis geeft.
Als het aan jou ligt?quote:Solidariteit. Dat is vooral iets voor anderen...
Lang leve de nuance.quote:Inmiddels hebben we geleerd dat Groenink de schuld heeft aan een verkoop die hij niet wilde en via de rechter is afgedwongen en dat het redden van Numico door Bennink niet de kunde van Bennink was, maar gewoon het gevolg van het feit dat het gewone personeel ineens massaal besloot om goed werk te leveren.
Markt waardeert dan ook geen prestaties maar hooguit waan.quote:En natuurlijk dat alleen de TU een fatsoenlijke opleiding biedt. Jammer alleen dat het niet goed is voor je marktwaarde.
Het was top voor de eerste keer.quote:Zo, genoeg introductie.
Het antwoord is al tig kjeer gegegeven. Laat er dit van zeggen: wat je stelt hoeft dus niet en ik pleit daar ook niet voor. Ik zeg wel dat beloningen niet verder uit elkaar moeten groeien . Wat wilt zeggen: % gelijke loonstijgingen.quote:Op maandag 5 januari 2009 18:58 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Quote ik hem gewoon voor de derde keer. Je leest er blijkbaar telkens overheen.
quote:Op maandag 5 januari 2009 17:15 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Een vrije markt met honderden (sorry, het gaat over de arbeidsmarkt: miljoenen) deelnemers is per definitie minder willekeurig dan een van boven af door een (groepje) mens(en) geregeld systeem.
Nou, wat dacht je van een onderbouwing?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nietwaar. Wat moet ik daar meer over zeggen?
Het heeft ook geen zin om hem te beantwoorden. Ik heb er niet eens de kracht voor. Ik trek nog liever aan een dood paard wat dat betreft. Ik kan er echt geen zak mee. Zeker niet als het het over kutkinderen heeft.....Dat helpt ook niet echt.quote:Op maandag 5 januari 2009 22:57 schreef Fajarowicz het volgende:
[..]
Je bedoelt open deuren intrappen? Ik heb veel beters te doen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:23 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Nou, wat dacht je van een onderbouwing?
Ik hoor het ook van een kennis. Ze integreren dus NIET. En de taal spreken ze al helemaal niet. Het werkt gewoon niet.quote:Op maandag 5 januari 2009 18:11 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, niet akkoord. Integratie bij Polen verloopt, zo zie ik inmiddels, verrassend goed. Ze spreken snel de taal en maken zich onze gebruiken sneller eigen dan ik had durven dromen
Kul. Ze kunnen beter hun arbeid DAAR aanwenden. Wegen bouwen. Huizen bouwen. Ipv een paar gelukzoekers hier toelaten en de lonen aan de onderkant voor de Nederlanders onder druk te zetten.quote:Daarnaast bouwt men met het hier verdiende geld aldaar de economie weldegelijk op. En versneld ook nog. Dus ook daarom: gewoon toelaten.
[..]
Zeker. Ik geloof dat mijn oplossing veel beter is. Mensen HELPEN hun land op te bouwen, ipv een paar gelukzoekers te importeren en de rest een beetje hulpeloos achter te laten.quote:Ik denk dat wij vooral van mening verschillen over het HOE en niet over het WAT. Maar dat had ik al eerder geconstateerd.
Hoeft niet? Weet je hoe HUFTERIG veel jij verdient ten opzichte van iemand in Afrika of China. SCHANDALIGE HEBZUCHT is het.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:19 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het antwoord is al tig kjeer gegegeven. Laat er dit van zeggen: wat je stelt hoeft dus niet en ik pleit daar ook niet voor. Ik zeg wel dat beloningen niet verder uit elkaar moeten groeien . Wat wilt zeggen: % gelijke loonstijgingen.
Samen uit is samen thuis.
Als je zelfs dat niet toe kan geven dan diskwalificeer je je voor deze discussie..quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:21 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nietwaar. Wat moet ik daar meer over zeggen?
Als je iets zegt of opwerpt moet je eerst nadenken. Jij komt met exponentiële beloningen aan en ik heb je totaal tuk dat een exponent dus ook negatief kan zijn....quote:Op maandag 5 januari 2009 18:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Of je gaat in op wat er staat, in plaats van wat met termen te gooien. Ik leerde op alle drie de WO-opleidingen en op mijn post-WO opleidingen een argument zo te verpakken dat het ook duidelijk is wat ik er mee wil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |