nee, die zijn nog steeds met 3.quote:Op maandag 5 januari 2009 19:20 schreef peaceman het volgende:
Subways?
Stonden ze op LL?quote:Op maandag 5 januari 2009 20:03 schreef ranja het volgende:
Nederlands.
Jeej mijn allereerste puntquote:
Ranja +1quote:Op dinsdag 6 januari 2009 00:24 schreef ranja het volgende:
Ik denk No Age.
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 09:53 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Axl Rose, Freddie Mercury, Robert Plant?
De eerste en enige (!) dame staat op 21: Janis Joplin. Paul & John niet bij de eerste 40 (en dat voor een Brits station), Ozzy op 17.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 09:55 schreef ranja het volgende:
gokje, geen enkele dame in de top10?
Sting, Paul McCartney, John Lennon, Ozzy Osbourne?
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:14 schreef Charmian het volgende:
Bon Scott, Ian Gillan?
Die wou ik net noemenquote:
die staat op 25: maar je bent ZEER warm!quote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:40 schreef Mark het volgende:
Glenn Hughes?
Oja, die was ik vergeten. Die kan idd ook nogquote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:41 schreef iggy_in_the_house het volgende:
David Coverdale?
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:41 schreef iggy_in_the_house het volgende:
David Coverdale?
quote:was a members club that held dances and musical activities, becoming a popular location for musicians to meet and play during the 1940s. In the 1990s, nearly 50 years after the club was closed, it inspired a recording made by musician Juan de Marcos González and American guitarist
with traditional musicians, some of whom were veterans who had performed at the club during the height of its popularity.
tuurlijk cafca +1quote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:48 schreef cafca het volgende:
Buena Vista Social Club?
Lijkt me ookquote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:48 schreef cafca het volgende:
Buena Vista Social Club?
... en ook gewoon geen Jeff Buckley, maar wel Neil Young (geweldige artiest, maar een goeie stem..quote:Op dinsdag 6 januari 2009 10:45 schreef cafca het volgende:
7. Axl Rose
11. David Bowie
14. Jon Anderson
22. Brian Johnson
30. Ronnie James Dio
37. Fish
het is een subtitel, zeg maar. Een vervolg op.....quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:02 schreef iggy_in_the_house het volgende:
CBGB = Country, Blue Grass and Blues
maar OMFUG
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:04 schreef cafca het volgende:
[..]
het is een subtitel, zeg maar. Een vervolg op.....
Je hebt al 1 woord goedquote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:18 schreef knars het volgende:
old music for ugly guys?
Ja, dit samen met je eerste antwoord levert je een punt op.quote:
een rebus was een uitdaging geweestquote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:35 schreef cafca het volgende:
[..]
Other Music ForUplifting Gourmandizers
quote:The question most often asked of me is, "What does CBGB stand for?"
I reply, "It stands for the kind of music I intended to have, but not the
kind that we became famous for: COUNTRY BLUEGRASS BLUES."
The next question is always, "but what does OMFUG stand for?" and I say
"That's more of what we do, It means OTHER MUSIC FOR UPLIFTING
GORMANDIZERS." And what is a gormandizer? It's a voracious eater of,
in this case, MUSIC.
I can't begin to tell you how many times I've been asked those questions.
Alot of people believe that OMFUG stands for something dirty, but the truth is, I felt CBGB sounded so pat that I wanted something to go with it that sounded a little uncouth, or crude.
Dan is het wel makkelijk jaquote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:53 schreef MadMaster het volgende:
The Original Flyguy
Heb een tijd geleden ook een vraag over T.O.F. gesteld...
Ik weet niet zeker of Run DMC wel goed is, hoor: jam master jay is immers een tijdje geleden doodgeschoten, dus met z'n drieën zijn ze sowieso niet meer....quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:46 schreef MP1917 het volgende:
zal ik maar een vraag posten?
Volgens mij wel jaquote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:26 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Sugarhill Gang?
quote:The song tells the story of a pimp-like "afro-gipsy, rastafari" character named Diego who walks into a crowded nightclub at midnight, and the DJ, as he sees Diego walk in, plays the "twelve-o'clock anthem", "the song he desires most", which happens to be the 1979 rap hit "Rapper's Delight" by Sugarhill Gang.
Ja natuurlijk! Ik weet alleen de artiest nietquote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:48 schreef MP1917 het volgende:
I said the hip hop, the hippie bladiebla... en dat zit in een clip other than Rapper's Delight? vaag... :s
quote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:52 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja natuurlijk! Ik weet alleen de artiest niet
En nu heb ik dat liedje in mijn kop. Bedankt, Iggy!
Aserejéquote:Op dinsdag 6 januari 2009 13:59 schreef MP1917 het volgende:
heette the ketchup song niet oorspronkelijk asere of asereje ofzo? dr was iets met mensen die t nie tuit konden spreken of die t niet snapten ofzo..
t dansje was iig wel geinig
Dit spelletje heeft weinig met intelligentie te maken, hoor:quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:05 schreef MP1917 het volgende:
ah...dan voel ik me nu toch íétjsjes intelligenter
Zo heeft iedereen wel z'n specialiteit: vraag mij niks over dance (-scene): daar weet ik echt niks van. Kan nog net Tiësto van Armin onderscheiden, maar dan heb je het wel gehad.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:32 schreef MP1917 het volgende:
ikke wel hr...ben alleen niet goed met de echt wat oudere bandjes... sugarhill was wel zo'n beetje mijn uiterste grens
Net voor de hint.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:55 schreef ranja het volgende:
Stakka Bo?
das meer dan ikquote:Op dinsdag 6 januari 2009 14:37 schreef schaap001 het volgende:
Kan nog net Tiësto van Armin onderscheiden,
Ha, da's inderdaad een topper!quote:
... dan had het ook die zanger van Krezip kunnen zijn: die heeft ook wel iets weg van een vrouwquote:Op dinsdag 6 januari 2009 15:46 schreef cafca het volgende:
[..]
Ja, da's ranja, he? Zelfs zijn favoriete zanger lijkt op een zangeres
Anthony Thistletwaite?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 16:25 schreef WeezerButler het volgende:
Wie verbind ABC met The The ??
Graag de naam van deze meespelende muzikant...
cafca +1quote:Op woensdag 7 januari 2009 10:53 schreef cafca het volgende:
Annie I'm not your daddy van Kid Creole?
Vooral Anne Clark had ik van jou wel verwacht.quote:
Dat is Ane Brun.quote:Op woensdag 7 januari 2009 12:27 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Ik kwam niet verder dan:
Ann Brun
quote:Anna
Anna - oh Anna
Bertha
Bertha - oh Bertha
Carla
Carla - oh Carla
Dieter
Dieter - oh Dieter
Laß mich rein
laß mich rauß.
En daarmee is het rijtje juist...quote:Op woensdag 7 januari 2009 13:58 schreef Beregd het volgende:
negen is nonet dacht ik
voor de rest sluit ik me aan bij ranja
Iemand heeft dat ooit nog in het Nederlands uitgebracht:quote:
haquote:Op woensdag 7 januari 2009 14:01 schreef MadMaster het volgende:
[..]
En daarmee is het rijtje juist...
Beregd [ was: Placebeau ] +1
volgens allmusic zijn dat er 8, en volgens hun myspace en wikipedia maar 5 meerquote:Op woensdag 7 januari 2009 14:11 schreef cafca het volgende:
Architecture in Helsinki?
Ik denk: ik kom eens met wat buiten limburgsquote:Op woensdag 7 januari 2009 14:16 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij wel met de Janse Bagge Bend zou komen.....
edit:quote:Op woensdag 7 januari 2009 14:16 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Leningrad Cowboys, met dank aan Burnett's jubileumvraag.
quote:Op woensdag 7 januari 2009 14:16 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Leningrad Cowboys, met dank aan Burnett's jubileumvraag.
Wie mogen wel wat extra bodyguards inzetten?quote:Reports have emerged today (January 7) claiming thatand
have been included on a "terror target" hit list made in reaction to the current conflict in the Gaza region.
-1 =quote:Op woensdag 7 januari 2009 14:40 schreef MadMaster het volgende:
Niet om het punt, maar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:The Sun said comments were made on the forum of Ummah.com.
A post on the forum apparently called for users to compile "a list of top Jews we can target", which included bothand
's names.
British anti-terror expert Glen Jenvey told The Sun that the comments should be taken seriously.
Bartrid+1quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:00 schreef bartrid het volgende:
Mark Ronson en Amy Winehouse zijn dat...
en dat is dan weer de zus van Mark Ronsonquote:Op woensdag 7 januari 2009 15:20 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Verliefd op Samantha Ronson
Die jaquote:Op woensdag 7 januari 2009 15:21 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Da's toch die Lindsay Lohan?
Ja dat bedoelde ik ook te zeggenquote:Op woensdag 7 januari 2009 15:24 schreef bartrid het volgende:
[..]
en dat is dan weer de zus van Mark Ronson
quote:The title refers to the short staccato or sharp "" sound used.
En die zocht ikquote:Op woensdag 7 januari 2009 15:33 schreef bartrid het volgende:
popcorn?
Uiteraard, maar zo is die Bartrid nu eenmaal.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:36 schreef MP1917 het volgende:
hoe komt hij dan weer bij popcorn? ik bedoel..pop snap ik nog wel, maar hoe kom je aan de corn? dat heb je dan toch gewoon opgezocht?
opquote:Op woensdag 7 januari 2009 14:40 schreef MadMaster het volgende:
Niet om het punt, maar:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niet om het punt, zei ik nog...quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:52 schreef Beregd het volgende:
[..]
op
http://www.rockhall.com/inductee/earth-wind-fire
vind ik idd dat ze lange tijd met zijn negenen waren, klopt dus, had eerst verkeerde bronnen. Ik heb het punt aangepast. sorry TSE
Wikipedia:quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:50 schreef WeezerButler het volgende:
Poing klopt dan natuurlijk ook beter. Veel beter zelfs.![]()
Popcorn, pffff![]()
quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:03 schreef Z het volgende:
De componist van poing is toch een fok!ker? Z'n naam schiet me even niet te binnen ...
Uh nee, jij gaf alleen juist het goeie zetje richting popcorn want dat is ook een raar geluid.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:36 schreef MP1917 het volgende:
hoe komt hij dan weer bij popcorn? ik bedoel..pop snap ik nog wel, maar hoe kom je aan de corn? dat heb je dan toch gewoon opgezocht?
devnull dacht ikquote:Op woensdag 7 januari 2009 16:03 schreef Z het volgende:
De componist van poing is toch een fok!ker? Z'n naam schiet me even niet te binnen ...
quote:Radio, video
Boogie with a suitcase
Your livin' in a disco
Forget about the rat race
Let's do the milkshake, sellin' like a hotcake
Try some buy some fee-fi-fo-fum
MadMaster +1quote:Op woensdag 7 januari 2009 16:38 schreef MadMaster het volgende:
Popmuzik - M
quote:Op woensdag 7 januari 2009 17:45 schreef MadMaster het volgende:
Uit de categorie 'niet alledaagse muziekinstrumenten':
[ afbeelding ]
Hoe heet zo'n apparaat?
quote:Op woensdag 7 januari 2009 18:01 schreef belsen het volgende:
Trompetviool, dacht ik. Monique Lansdorp speelt er ook op bij Boudewijn de Groot, onder andere bij Het land van Maas en Waal.
quote:wordt geboren in Zweden en komt op 16-jarige leeftijd naar Nederland. Met succes speelt hij jaren in de Time Bandits en later in de band van Boudewijn de Groot. Daarnaast is hij als docent verbonden aan het conservatorium in Rotterdam.
Het was de keyboardspeler.quote:Op woensdag 7 januari 2009 19:32 schreef bartrid het volgende:
Die zanger had een vreemde naam ja.
quote:Op woensdag 7 januari 2009 22:01 schreef MadMaster het volgende:
Is dit Alquin?
Vorig jaar tijdens 50 jaar Nederpop hadden ze een reunie en volgens mij werd die foto toen ook getoond.
Zal het punt wel toekennen, dan kunnen we verder:quote:Op donderdag 8 januari 2009 08:28 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Da's Armand van Helden trouwens...
quote:oh my god - look at my world crumbling apart
as I chase the wind
my life - look at my life - what will I become
where will I begin
quote:once a thousand words that could be heard one million miles
crowded in my head – confusion filled my mind
everybody searchin’ for an answer to their prayer
we cling to what we know - the truth is never there
quote:komt uit een muzikale familie. Haar ouders waren dansers, haar moeder stond nog op de dansvloer toen ze zwanger was.
won in haar jeugd diverse danswedstrijden en deed regelmatig mee aan plaatselijke playbackshows. Op haar zesde en elfde deed ze ook mee aan de Mini Playbackshow van Henny Huisman.
Vooruit ik geef je het puntquote:Op donderdag 8 januari 2009 09:45 schreef MadMaster het volgende:
Klinkt als Kim Lian, maar daar ken ik geen songtitels van...
Nee, je ligt dus ook uit het lijstje altijd meespelen allertijden.quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:22 schreef UIO_AMS het volgende:
Kim Lian woonde nog bij mij in de buurt vroeger. Tot zover mijn claim to fame. Dit is trouwens weer m'n éénjaarlijkse post in Muz Trivia. Had ik vorig jaar nog punten gehaald?
Tsssk. Volgens mij heb ik vorig jaar nog wel getracht wat vragen te beantwoorden. Dat jullie veel sneller zijn en meer kennis van nutteloze muziekfeitjes hebben, wil natuurlijk niets zeggen over de altijd meespelen allertijden lijst.quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:23 schreef belsen het volgende:
Nee, je ligt dus ook uit het lijstje altijd meespelen allertijden.
Prima, even de rol van MadMaster overnemen:quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:27 schreef UIO_AMS het volgende:
Nou hup, snel een vraag dan kan ik weer een poging tot het behalen van punten doen.
Riplets?quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:33 schreef Burnett het volgende:
[..]
Prima, even de rol van MadMaster overnemen:
Welke Nederlandse band covert Nirvana op haar debuutalbum?
Oeps, misschien de vraag even aanscherpen..., de cover staat op Bleach van Nirvana...quote:
quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:58 schreef Grobbel het volgende:
Ah, je moet de vraag zó lezen. Ik zat al na te denken over een Nederlandse band die een nummer van Nirvana had gecoverd voor hun debuut.
Ja, zo las ik hem ook....quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:58 schreef Grobbel het volgende:
Ah, je moet de vraag zó lezen. Ik zat al na te denken over een Nederlandse band die een nummer van Nirvana had gecoverd voor hun debuut.
Zo had ik hem ook eerst gelezen... Shocking Blue was eigenlijk als grapje bedoeld....quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:58 schreef Grobbel het volgende:
Iggy_in_the_house +1quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:24 schreef iggy_in_the_house het volgende:
The Prodigy
Je was niet de enige.quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:58 schreef Grobbel het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |