Wacht 2 dagen, kun je AMG vast goedkoper krijgen.quote:Op maandag 5 januari 2009 13:41 schreef edwinh het volgende:
Fuck, ik zou vanmorgen ook AMG kopen maar die bimbo's van Rabobank vonden het zeker weer leuk om sinds vrijdag met mijn geld overboeking naar binck te gaan speculeren
LOL, je hebt er zelfs een blog overquote:Op maandag 5 januari 2009 13:27 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Met sprinters en turbo's en speerders kan je in een beperkte tijd toch een hoge (percentuele) winst behalen. (Zie mijn blog om mijn winstpercentages te bekijken.)
Nee, deze blog is vooral bedoeld om eens goed bij te houden wat ik aan het doen ben, om er met anderen over te kunnen discussieren, en het transparant te maken wat ik doe.quote:Op maandag 5 januari 2009 13:54 schreef Lemans24 het volgende:
LOL, je hebt er zelfs een blog overNaar mijn mening is ieder leesbaar blog (en dat is deze wel) nog verder uit te melken met een boek, ben je dat ook al aan het schrijven?
Het probleem van die gare sprinters (En al die andere zooi) is dat ze eigenlijk alleen geschikt zijn voor kleinere bedragen. Handel is veelal erg dun en de spread gaat soms echt door het dak heen, vooral als er grote bewegingen zijn.quote:Op maandag 5 januari 2009 14:06 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Nee, deze blog is vooral bedoeld om eens goed bij te houden wat ik aan het doen ben, om er met anderen over te kunnen discussieren, en het transparant te maken wat ik doe.
Ik ben ervan overtuigd dat met Sprinters/Turbo's een goede winst te behalen is. En ook op momenten dat de beurs omlaag gaat. Ik wil in ieder op die momenten minder verlies maken dan de AEX. Nogmaals, ik ben er van overtuigd dat dat kan.
Als dat allemaal lukt, dan wil ik in ieder geval geen boek gaan schrijven, maar een trading kantoor starten dat lijkt me nog wel wat. Of natuurlijk gewoon ontzettend rijk worden met mijn eigen investering methode.
Uiteraard. Iedereen met een paar spaarcenten had miljonair kunnen zijn als ie short was gegaan in de zomer van 2007. Alleen wist ik dat in 2007 niet...quote:Op maandag 5 januari 2009 14:06 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Ik ben ervan overtuigd dat met Sprinters/Turbo's een goede winst te behalen is. En ook op momenten dat de beurs omlaag gaat. Ik wil in ieder op die momenten minder verlies maken dan de AEX. Nogmaals, ik ben er van overtuigd dat dat kan.
Een volatiele dollar is dat niet.quote:Op maandag 5 januari 2009 14:29 schreef pberends het volgende:
Vreemd dat de AEX niet op de dollar let. Een sterke dollar is toch zeer voordelig voor de fondsen.
Op het sterretje klikken, en 'Diepte van het orderboek bekijken'.quote:Op maandag 5 januari 2009 14:50 schreef M.Melandri het volgende:
Hoe kun je bij binck zo ver in het orderboek kijken? Bij mij staat ie er niet iig
Hoe staan jou AMGtjes ervoor op moment?quote:Op maandag 5 januari 2009 15:47 schreef pberends het volgende:
Hup omhoog! Hoe verder we morgen lekker kunnen dalen. Ben ook van al m'n longs af btw, zit alleen te twijfelen of ik AMG vroegtijdig verkoop. Nyrstar laat ik er sowieso lekker inzitten.
18% rendement atm.quote:Op maandag 5 januari 2009 15:51 schreef redguy2222 het volgende:
[..]
Hoe staan jou AMGtjes ervoor op moment?
Hmmmmmm. Denk dat ik AMG maar even hou; ik koop wel een louzy 25 tot 100 shorts op de AEX als de beurs te positief gaat doen in de laatste handelsuren.quote:Kopen: AMG kansrijk in 2009
5 januari 2009 12:00
Aandeel: AMG
Koersdoel: 18,-
Advies: Kopen
Bedrijven met een zwakke balans en conjunctuurgevoelige activiteiten waren in 2008 de snelste dalers. Beleggers vrezen dat ondernemingen zoals TomTom en Wavin binnenkort opnieuw om de tafel moeten gaan zitten met de banken om de voorwaarden van uitstaande leningen te heronderhandelen, waarbij een aandelenuitgifte in veel gevallen onvermijdelijk oogt. In dit opzicht is AMG een opvallende naam tussen de snelste dalers. Het bedrijf heeft een stevige balans en de uitgifte van nieuwe aandelen is voorlopig niet aan de orde. De oorzaak van de enorme koerscorrectie is dat het concern erg afhankelijk is van bedrijven in de metaalsector - en die hebben harde klappen gekregen door de enorme koersdaling van bijvoorbeeld aluminium en veel specialistische metalen.
AMG is een van de koopwaardigste aandelen
Door deze correctie heeft AMG al een mijn gesloten in Brazilië en de orderinname voor de divisie Engineering Systems (productie van speciale ovens voor het smelten van hoogwaardige metalen) is sterk teruggevallen. Voorlopig heeft deze afdeling nog opdrachten met een gezamenlijke waarde van 393 miljoen euro in portefeuille, wat goed is voor minstens een jaar werk. De kans is echter groot dat klanten orders afbestellen, aangezien verschillende staalconcerns in betalingsproblemen dreigen te komen. Daar komt bij dat dochteronderneming Timminco vorig jaar een ambitieuze uitbreiding van de productie van zonnecellen heeft aangekondigd, waarvan het steeds meer de vraag is of de gepresenteerde tijdsplanning haalbaar is. In combinatie met een grote verkoopdruk door gedwongen verkopen van enkele grootaandeelhouders leverde dat een koersdaling op van 85% in acht maanden. Naarmate in de loop van 2009 duidelijker wordt hoeveel orders er komen te vervallen en hoe de productie-uitbreiding bij Timminco vordert, verdwijnen onzekerheden en kan de koers zich herstellen. Zelfs wanneer wordt uitgegaan van een vrij pessimistisch scenario (30% orders wordt afbesteld en Timminco loopt een half jaar vertraging op), kan de winst in 2009 op 3 euro uitkomen. En aangezien beleggers zich geen zorgen hoeven te maken over de balans, is het een kwestie van tijd voordat weer naar deze winst gekeken wordt - en dan blijkt dat AMG een van de meest koopwaardige aandelen van 2009 is.
Zit dat trouwens al in de koers van TomTom enzo verwerkt? Of komt er dan een grote klap?quote:Beleggers vrezen dat ondernemingen zoals TomTom en Wavin binnenkort opnieuw om de tafel moeten gaan zitten met de banken om de voorwaarden van uitstaande leningen te heronderhandelen, waarbij een aandelenuitgifte in veel gevallen onvermijdelijk oogt.
Andersom kan ook: ik had BAM in november gekocht voor 6,65 en uit ellende maar weer verkocht voor 4,65 toen het aandeel al een dag of 10 op rij in een vrij val zat. En zie nu de koers... Was een zeer leerzaam eerste aandelen avontuur!quote:Op maandag 5 januari 2009 16:01 schreef redguy2222 het volgende:
It's your call.Kijk altijd uit met hebberigheid hè
, dat heeft al veel mensen geld gekost.
-0,6%quote:Op maandag 5 januari 2009 16:06 schreef pberends het volgende:
The Census Bureau of the Department of Commerce - Bouwuitgaven - 16:00 05-01-2009
Iemand cijfers? ik zie ze niet bij Binckie.
Heb ik ook gehad met een paar aandelen; heel typisch.quote:Op maandag 5 januari 2009 16:06 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Andersom kan ook: ik had BAM in november gekocht voor 6,65 en uit ellende maar weer verkocht voor 4,65 toen het aandeel al een dag of 10 op rij in een vrij val zat. En zie nu de koers... Was een zeer leerzaam eerste aandelen avontuur!
Ik zit nog wel in BAM vanaf 5,36 toch al 26,5 %quote:Op maandag 5 januari 2009 16:06 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Andersom kan ook: ik had BAM in november gekocht voor 6,65 en uit ellende maar weer verkocht voor 4,65 toen het aandeel al een dag of 10 op rij in een vrij val zat. En zie nu de koers... Was een zeer leerzaam eerste aandelen avontuur!
Ah, mooi, de AEX alweer aardig in de plus. Goedkopere shorts!quote:Op maandag 5 januari 2009 16:09 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
-0,6%
consensus -1,4%
(is november)
autoverkopen zijn pas om 20:00quote:Op maandag 5 januari 2009 15:54 schreef slap het volgende:
Kom er maar in met de VS autoverkopen (16.00)
Zeker, verkoop pas als de AEX boven de 280 staat de komende weken.quote:Op maandag 5 januari 2009 16:12 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ik zit nog wel in BAM vanaf 5,36 toch al 26,5 %maar laat ze nog wel even staan denk ik
AMG zou ik ook zeker de komende maand aanhouden.quote:Op maandag 5 januari 2009 15:55 schreef pberends het volgende:
Op AMG verwacht ik wel een rendement te kunnen maken van meer dan 100%, dus het is maar net hoe je het ziet. Verkopen is echt alleen maar voor de korte termijn van een paar dagen.
19.00 toch?quote:
Dow ligt er toch niet echt lekker bij. AEX gaat in z'n eentje op pad, andere eurobeurzen ook iets lager.quote:Op maandag 5 januari 2009 16:12 schreef pberends het volgende:
[..]
Ah, mooi, de AEX alweer aardig in de plus. Goedkopere shorts!
quote:Op maandag 5 januari 2009 16:13 schreef slap het volgende:
Haha, ik lees jouw bericht op iEX, Dancer, gepost door iemand van hier. c/p
Heb je toevallig ook de autoverkopen? la'ma
Niet echt, GM staat nog steeds erg laag, zelfs als je dat vergelijkt met december. Bovendien kan Obama met een nieuw plan voor GM komen.quote:Op maandag 5 januari 2009 16:16 schreef TeringHenkie het volgende:
Denken jullie dat short gaan op GM zin heeft?
Waarom heb je ze op 6,65 gekocht? Omdat je dacht dat ze dat waard waren. Is er iets essentieels veranderd aan het bedrijf in die 10 dagen? Nee. Waarom zou je dan verkopen? Ze zijn hun geld dan dubbel en dwars waard.quote:Op maandag 5 januari 2009 16:06 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Andersom kan ook: ik had BAM in november gekocht voor 6,65 en uit ellende maar weer verkocht voor 4,65 toen het aandeel al een dag of 10 op rij in een vrij val zat. En zie nu de koers... Was een zeer leerzaam eerste aandelen avontuur!
Dat zeiden op RTL Z toch... zal wel, de AEX is toch gesloten dan hehe.quote:Op maandag 5 januari 2009 16:18 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Of is 19:00 misschien van (een) individuele autofabrikant(en)?
Waar heb je de 19:00 van?
Stel dat we vandaag afsluiten met +1 procent, 30 december was het +2%, vrijdag al +5%. Beetje overbought lijkt me.quote:Op maandag 5 januari 2009 16:14 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Dow ligt er toch niet echt lekker bij. AEX gaat in z'n eentje op pad, andere eurobeurzen ook iets lager.
Het zou eens tijd worden, daar niet van.
Eerlijk gezegd, voornamelijk omdat BAM volledig afgekraakt werd in die 10 dagen in combinatie met de voortdurende daling. Dan verlies je het vertrouwen in het aandeel vanzelf wel een keer. De beurs is immers geheel opgebouwd uit kuddegedrag.quote:Op maandag 5 januari 2009 16:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Waarom zou je dan verkopen? Ze zijn hun geld dan dubbel en dwars waard.
Maand putjes aex 240 zijn wel leukquote:Op maandag 5 januari 2009 16:25 schreef M.Melandri het volgende:
Als aex nu nog ff mooie stijging laat zien ga ik short voor morgen
Ik weet het niet hoor.quote:Op maandag 5 januari 2009 16:25 schreef pberends het volgende:
[..]
Stel dat we vandaag afsluiten met +1 procent, 30 december was het +2%, vrijdag al +5%. Beetje overbought lijkt me.
Hehe ik ook net vanaf 1,21 succesquote:Op maandag 5 januari 2009 17:03 schreef pberends het volgende:
Ik zit weer short, echter met een hele lichte positie.
quote:05-01-2009 17:34:00 AMG gaat ca $20 mln afschrijven op voorraden
05-01-2009 17:33:00 AMG schrapt meer dan 10% werknemersbestand
05-01-2009 17:32:00 AMG verwacht EBITDA 2008 $175-185 mln
05-01-2009 17:31:00
05-01-2009 17:31:00 AMG verlaagt winstverwachting 2008
Oke dan. Alsof die remmen monetair gezien al niet los waren gegaan onder Bushquote:Fiscale remmen los, zegt Fed-bestuurder
ma 05 jan 2009, 00:11
NEW YORK - De Amerikaanse overheid moet alle stoppen uit de pijplijn met fiscale stimuleringsmaatregelen trekken. Die belastingingrepen zouden enkele jaren kunnend duren. De economie loopt anders een ,,aanzienlijk risico'' om volledig te stagneren.
Dat stelt Janet Yellen, president van het Amerikaanse stelsel van federale banken, de Fed.
De vertegenwoordiger van de Federal Reserve Bank van San Francisco constateert dat ,,de huidige neergang waarschijnlijk veel langer duurt en dieper reikt'' dan eerdere recessies. ,,Als er ooit een tijd was voor een actieve fiscale prikkel, dan is het nu.''
Uit Yellen’s opmerking maken analisten steun binnen de Amerikaanse centrale bank op voor nieuwe fiscale ingrepen om de economie te redden.
Ook de Fed-vertegenwoordiger uit Chicago, Charles Evans, omarmde die ingrepen gisteren, nadat Fed-voorzitter Ben Bernanke daarop in oktober al een voorschot nam.
Vorige maand verlaagde de centrale bank de rente sterk tot nagenoeg nul, evenals de rente die elkaar voor eendagsleningen rekenen.
De Fed verplaatst zijn aandacht naar een maximumhoeveelheid en een bepaald type schulden dat de bank aankoopt, met nieuwe leenprogramma's en aankoop van portefeuilles, zo werd gisteren bekend.
,,Met de nominale rente bijna op nul, hebben we de grens bereikt van wat we met traditioneel monetair beleid nog kunnen'', aldus Yellen
Barack Obama werkt aan een pakket met belastingstimuleringen en kortingen voor werknemers.
Denk niet dat het erg veel invloed heeft, er is al 85% van de koers afquote:Op maandag 5 januari 2009 17:40 schreef Lemans24 het volgende:
Bereid je maar voor morgenochtend:
[..]
Zou het? Of het is een paniekverkoop.quote:
Ik blijf nog even zitten, vermoed dat ie nog wel wat verder stijgt deze week en komende wekenquote:Op maandag 5 januari 2009 17:57 schreef pberends het volgende:
Aegon boven de 5, zeer mooi moment om te verkopen imho.
Komende weken vast wel.quote:Op maandag 5 januari 2009 18:34 schreef Charizma het volgende:
[..]
Ik blijf nog even zitten, vermoed dat ie nog wel wat verder stijgt deze week en komende weken
Ik ook.quote:Op maandag 5 januari 2009 18:34 schreef Charizma het volgende:
[..]
Ik blijf nog even zitten, vermoed dat ie nog wel wat verder stijgt deze week en komende weken
En vanochtend raadde je iedereen met klem aan om niet short te gaan.quote:Op maandag 5 januari 2009 17:03 schreef pberends het volgende:
Ik zit weer short.
Morgen weer nieuwe kansen voor mijquote:Op maandag 5 januari 2009 18:49 schreef edwinh het volgende:
jammer dat ik vandaag geen AMG kon kopen dankzij rabo
50% winstgroei tegenover 2007, lijkt me prima voor het aandeel, of zie ik iets over het hoofd?quote:AMG verlaagt winstverwachting 2008, schrapt 10% personeel
5 januari 2009, 18:24 uur | FD.nl/DJ
Door Simon de Wilde
Van FD.nl/DJ
AMSTERDAM (FD.nl/DJ)--AMG Group nv verlaagt de winstverwachting voor 2008 vanwege de wereldwijde economische teruggang. Daarnaast zegt het concern maandag in de kosten te snijden om de impact van de economische neergang tegen te gaan.
AMG verlaagt de verwachting voor de winst voor aftrek van rente, belastingen, afschrijvingen en amortisatie (ebitDA) tot $175 mln tot 185 mln. Dit komt neer op 47% tot 55% groei ten opzichte van het ebitDA-resultaat over 2007.
In november zei AMG nog dat het verwachtte zijn doelstelling van een stijging van het ebitDA-resultaat van tenminste 65% substantieel te overtreffen.
Door de dalende verkopen en de sterk afgenomen prijs van metalen zal het bedrijf deze verwachting niet halen en denkt het $20 mln te moeten afschrijven op de voorraden.
Om kosten te besparen zal meer dan 10% van het totale werknemersbestand van de Advanced Material Division worden geschrapt. Daarnaast worden niet essentiele investeringen uitgesteld.
50% idd wel maar,is een dalende lijn dus lichtelijk negatief denk ikquote:Op maandag 5 januari 2009 18:53 schreef pberends het volgende:
[..]
50% winstgroei tegenover 2007, lijkt me prima voor het aandeel, of zie ik iets over het hoofd?
quote:Op maandag 5 januari 2009 17:47 schreef M.Melandri het volgende:
Zou ook kunnen iig werd er een flinke bestends verkoop geplaatst. Na winstwaarschuwing hebben we ook vaak genoeg koers UP zien gaan, er is idd al 85% van de koers af.
Daarom is het niet zo gek om 1 euro te bieden voor AMG. Met beetje geluk krijg je 'm. Dit is wel vaker echt gebeurd.quote:Op maandag 5 januari 2009 15:03 schreef FutureStock het volgende:
[..]
Op het sterretje klikken, en 'Diepte van het orderboek bekijken'.
Overigens is het niet per sé een grap. Soms heb je van die partijen die ineens van hun hele voorraad af willen.
Stel, zo'n eentje doet 1000 weg tegen bestens order. Als het handel dun is, dan kunnen er 3 bieders zijn als er geen grote partijen zijn.
1e met een realistisch bod voor 400.
2e met iets lager, maar nog steeds realistisch bod voor 400.
3e met een absurd bod van 0,01 euro voor 5000.
De laatste heeft dus 200 voor niks bijgekregen. Als ik m'n turbo's/sprinters de deur uitdoe, dan verkoop ik ze voor een hoger bod dan er momenteel geboden wordt. In de meeste gevallen duikt er wel ineens een knulletje op die opkoopt tegen bestens order..
Klopt ja, niet erg netjes van mij. Het is echter ook maar kleine positie.quote:Op maandag 5 januari 2009 18:50 schreef FutureStock het volgende:
[..]
En vanochtend raadde je iedereen met klem aan om niet short te gaan..
Volgende week ga je vast ook de aandelen AMG en Nystar in verkoop doen, omdat het volgens je waardeloze aandelen zijn..
Maarja, 85% procent gedaald, dan zou je denken dat het bedrijf uberhaupt geen winst meer zou maken right?quote:Op maandag 5 januari 2009 18:55 schreef edwinh het volgende:
[..]
50% idd wel maar,is een dalende lijn dus lichtelijk negatief denk ik
In november zei AMG nog dat het verwachtte zijn doelstelling van een stijging van het ebitDA-resultaat van tenminste 65% substantieel te overtreffen.
Door de dalende verkopen en de sterk afgenomen prijs van metalen zal het bedrijf deze verwachting niet halen en denkt het $20 mln te moeten afschrijven op de voorraden.
Om kosten te besparen zal meer dan 10% van het totale werknemersbestand van de Advanced Material Division worden geschrapt. Daarnaast worden niet essentiele investeringen uitgesteld.
dat zou kunnen idd, daaromquote:Op maandag 5 januari 2009 19:00 schreef pberends het volgende:
[..]
Maarja, 85% procent gedaald, dan zou je denken dat het bedrijf uberhaupt geen winst meer zou maken right?
Dochterbedrijf Timminco staat in Amerika ook dik in de plus. Denk dat stijging van AMG vrijdag en vandaag kwam door mensen met voorkennis.quote:Op maandag 5 januari 2009 18:53 schreef pberends het volgende:
[..]
50% winstgroei tegenover 2007, lijkt me prima voor het aandeel, of zie ik iets over het hoofd?
Ik zie het inderdaad, niet slecht.quote:Op maandag 5 januari 2009 19:15 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Dochterbedrijf Timminco staat in Amerika ook dik in de plus. Denk dat stijging van AMG vrijdag en vandaag kwam door mensen met voorkennis.
Toen ze boven de 60 stonden, handelde AMG ook wel tegen dermate hoge multiples dat ze verscheidende keren een 100% winstgroei zouden moeten laten zien. Op de huidige koers zal deze winstwaarschuwing inderdaad geen indruk maken, hoogstens wat verkopers die dit aangrijpen om maar wat AMG stukken te dumpen.quote:Op maandag 5 januari 2009 19:00 schreef pberends het volgende:
[..]
Maarja, 85% procent gedaald, dan zou je denken dat het bedrijf uberhaupt geen winst meer zou maken right?
60 was idd pure overwaardering. Maar misschien vallen de cijfers positief uit omdat er nu meer duidelijkheid is. Overigens heb ik ook wel het vermoeden dat er nog wel meer winstwaarschuwingen van AMG komenquote:Op maandag 5 januari 2009 19:43 schreef MrUnchained het volgende:
[..]
Toen ze boven de 60 stonden, handelde AMG ook wel tegen dermate hoge multiples dat ze verscheidende keren een 100% winstgroei zouden moeten laten zien. Op de huidige koers zal deze winstwaarschuwing inderdaad geen indruk maken, hoogstens wat verkopers die dit aangrijpen om maar wat AMG stukken te dumpen.
Op Wall Straat maakt het nog geen indruk. Ben benieuwd wat Toyota gaat doen op de Nikkei vannacht.quote:Toyota, Honda, Ford Say U.S. December Sales Fell More Than 30%
By Mike Ramsey and Alan Ohnsman
Jan. 5 (Bloomberg) -- Toyota Motor Corp. and Honda Motor Co. said U.S. sales plunged more than 35 percent in December as the recession sapped demand in the world’s biggest auto market.
Toyota, poised to pass General Motors Corp. as the largest automaker, posted a 37 percent decline from a year earlier, while Honda tumbled 35 percent. Ford Motor Co., the second- biggest U.S. automaker, said sales dropped 32 percent.
Today’s results suggested that the final U.S. industrywide total for 2008 would be the lowest in 16 years as the Dec. 19 federal rescue of GM and Chrysler LLC failed to stem consumer pessimism and tight credit. Full-year U.S. sales for Toyota and Honda fell for the first time since 1995 and 1993, respectively.
“If consumer confidence doesn’t snap back soon, it’s going to be difficult for the automakers,” said John Wolkonowicz, an analyst with IHS Global Insight Inc. in Lexington, Massachusetts. “It isn’t just GM, Ford, Chrysler that are suffering from this. It is the entire auto industry globally.”
GM and Chrysler, which received commitments last month for as much as $17.4 billion in U.S. loans, likely will say today they fared worse than Toyota, Honda and Ford. GM sales declined 41 percent and Chrysler’s fell 48 percent, based on the average of 6 analysts’ forecasts.
Nissan Motor Co. may have dropped 43 percent, according to a Dec. 31 note from Brian Johnson, a Barclays Capital analyst in Chicago. Nissan is Japan’s third-biggest automaker after Toyota and Tokyo-based Honda.
U.S. Market Share
Thanks to bigger declines throughout 2008, the U.S. automakers will likely mark the first calendar year where their combined market share was less than 50 percent, based on results through November, when they held 47 percent.
Industrywide U.S. sales probably extended a streak of declines of at least 25 percent dating to September. Vehicle sales for the year likely will total slightly more than 13 million, based on estimates from a Bloomberg News survey of 22 analysts and economists.
While that annual total would be the lowest in 16 years, it doesn’t reflect the steepening slide in U.S. auto demand.
Last month’s seasonally adjusted annual sales rate probably was 10 million, a 39 percent decline, based on the Bloomberg survey. The November rate was 10.2 million, and annual sales for all of 2007 were 16.1 million.
“Everyone is trying to figure out if we’ve hit bottom yet,” said Jesse Toprak, director of industry analysis for auto-research firm Edmunds.com in Santa Monica, California. “We thought in October we had, then we thought in November we had, and now December will be worse.”
Weak Economy
U.S. jobless rolls reached a 26-year high in the week ended Dec. 20, signaling a worsening labor market as the economy heads into the second year of a recession. That weakness adds to the strain on automakers after record fuel prices in 2008’s first half damped demand for full-size pickups and sport-utility vehicles.
“I don’t think anyone at Ford is willing to say October, November, even the first quarter is the bottom” for U.S. sales, said George Pipas, a sales analyst for the Dearborn, Michigan- based automaker.
December’s plunge may have been tempered by the resumption of low-cost financing from GM last week, Edmunds.com said, citing a surge in vehicle inquiries on its site and dealer surveys.
Ford’s U.S. sales were “strong” in the last two weeks of December, Executive Vice President Mark Fields told reporters today in Dearborn.
GM, Chrysler Rescue
Consumer concern that Detroit-based GM and Auburn Hills, Michigan-based Chrysler would fail to get government aid and be forced into bankruptcy may have contributed to December’s slump, Patrick Archambault, a Goldman Sachs & Co. analyst based in New York, said in a Dec. 28 research note.
President George W. Bush announced Dec. 19 that GM and Chrysler would get the emergency loans in exchange for restructuring their businesses. GM had said it might run out of operating funds by the end of 2008, while Chrysler had said it might fall short by the middle of this month.
Sales globally have begun to crumble as well. Auto sales in Japan dropped 5 percent in December and finished the year at a 28-year low as a recession there sapped demand for Toyota and Nissan vehicles. French auto sales fell 16 percent in December.
Als je maar geen guidance geeft hoef je ook niet met een winstwaarschuwing te komenquote:Op maandag 5 januari 2009 20:00 schreef pberends het volgende:
[..]
60 was idd pure overwaardering. Maar misschien vallen de cijfers positief uit omdat er nu meer duidelijkheid is. Overigens heb ik ook wel het vermoeden dat er nog wel meer winstwaarschuwingen van AMG komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |