Ik blijf nog even zitten, vermoed dat ie nog wel wat verder stijgt deze week en komende wekenquote:Op maandag 5 januari 2009 17:57 schreef pberends het volgende:
Aegon boven de 5, zeer mooi moment om te verkopen imho.
Komende weken vast wel.quote:Op maandag 5 januari 2009 18:34 schreef Charizma het volgende:
[..]
Ik blijf nog even zitten, vermoed dat ie nog wel wat verder stijgt deze week en komende weken
Ik ook.quote:Op maandag 5 januari 2009 18:34 schreef Charizma het volgende:
[..]
Ik blijf nog even zitten, vermoed dat ie nog wel wat verder stijgt deze week en komende weken
En vanochtend raadde je iedereen met klem aan om niet short te gaan.quote:Op maandag 5 januari 2009 17:03 schreef pberends het volgende:
Ik zit weer short.
Morgen weer nieuwe kansen voor mijquote:Op maandag 5 januari 2009 18:49 schreef edwinh het volgende:
jammer dat ik vandaag geen AMG kon kopen dankzij rabo
50% winstgroei tegenover 2007, lijkt me prima voor het aandeel, of zie ik iets over het hoofd?quote:AMG verlaagt winstverwachting 2008, schrapt 10% personeel
5 januari 2009, 18:24 uur | FD.nl/DJ
Door Simon de Wilde
Van FD.nl/DJ
AMSTERDAM (FD.nl/DJ)--AMG Group nv verlaagt de winstverwachting voor 2008 vanwege de wereldwijde economische teruggang. Daarnaast zegt het concern maandag in de kosten te snijden om de impact van de economische neergang tegen te gaan.
AMG verlaagt de verwachting voor de winst voor aftrek van rente, belastingen, afschrijvingen en amortisatie (ebitDA) tot $175 mln tot 185 mln. Dit komt neer op 47% tot 55% groei ten opzichte van het ebitDA-resultaat over 2007.
In november zei AMG nog dat het verwachtte zijn doelstelling van een stijging van het ebitDA-resultaat van tenminste 65% substantieel te overtreffen.
Door de dalende verkopen en de sterk afgenomen prijs van metalen zal het bedrijf deze verwachting niet halen en denkt het $20 mln te moeten afschrijven op de voorraden.
Om kosten te besparen zal meer dan 10% van het totale werknemersbestand van de Advanced Material Division worden geschrapt. Daarnaast worden niet essentiele investeringen uitgesteld.
50% idd wel maar,is een dalende lijn dus lichtelijk negatief denk ikquote:Op maandag 5 januari 2009 18:53 schreef pberends het volgende:
[..]
50% winstgroei tegenover 2007, lijkt me prima voor het aandeel, of zie ik iets over het hoofd?
quote:Op maandag 5 januari 2009 17:47 schreef M.Melandri het volgende:
Zou ook kunnen iig werd er een flinke bestends verkoop geplaatst. Na winstwaarschuwing hebben we ook vaak genoeg koers UP zien gaan, er is idd al 85% van de koers af.
Daarom is het niet zo gek om 1 euro te bieden voor AMG. Met beetje geluk krijg je 'm. Dit is wel vaker echt gebeurd.quote:Op maandag 5 januari 2009 15:03 schreef FutureStock het volgende:
[..]
Op het sterretje klikken, en 'Diepte van het orderboek bekijken'.
Overigens is het niet per sé een grap. Soms heb je van die partijen die ineens van hun hele voorraad af willen.
Stel, zo'n eentje doet 1000 weg tegen bestens order. Als het handel dun is, dan kunnen er 3 bieders zijn als er geen grote partijen zijn.
1e met een realistisch bod voor 400.
2e met iets lager, maar nog steeds realistisch bod voor 400.
3e met een absurd bod van 0,01 euro voor 5000.
De laatste heeft dus 200 voor niks bijgekregen. Als ik m'n turbo's/sprinters de deur uitdoe, dan verkoop ik ze voor een hoger bod dan er momenteel geboden wordt. In de meeste gevallen duikt er wel ineens een knulletje op die opkoopt tegen bestens order..
Klopt ja, niet erg netjes van mij. Het is echter ook maar kleine positie.quote:Op maandag 5 januari 2009 18:50 schreef FutureStock het volgende:
[..]
En vanochtend raadde je iedereen met klem aan om niet short te gaan..
Volgende week ga je vast ook de aandelen AMG en Nystar in verkoop doen, omdat het volgens je waardeloze aandelen zijn..
Maarja, 85% procent gedaald, dan zou je denken dat het bedrijf uberhaupt geen winst meer zou maken right?quote:Op maandag 5 januari 2009 18:55 schreef edwinh het volgende:
[..]
50% idd wel maar,is een dalende lijn dus lichtelijk negatief denk ik
In november zei AMG nog dat het verwachtte zijn doelstelling van een stijging van het ebitDA-resultaat van tenminste 65% substantieel te overtreffen.
Door de dalende verkopen en de sterk afgenomen prijs van metalen zal het bedrijf deze verwachting niet halen en denkt het $20 mln te moeten afschrijven op de voorraden.
Om kosten te besparen zal meer dan 10% van het totale werknemersbestand van de Advanced Material Division worden geschrapt. Daarnaast worden niet essentiele investeringen uitgesteld.
dat zou kunnen idd, daaromquote:Op maandag 5 januari 2009 19:00 schreef pberends het volgende:
[..]
Maarja, 85% procent gedaald, dan zou je denken dat het bedrijf uberhaupt geen winst meer zou maken right?
Dochterbedrijf Timminco staat in Amerika ook dik in de plus. Denk dat stijging van AMG vrijdag en vandaag kwam door mensen met voorkennis.quote:Op maandag 5 januari 2009 18:53 schreef pberends het volgende:
[..]
50% winstgroei tegenover 2007, lijkt me prima voor het aandeel, of zie ik iets over het hoofd?
Ik zie het inderdaad, niet slecht.quote:Op maandag 5 januari 2009 19:15 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Dochterbedrijf Timminco staat in Amerika ook dik in de plus. Denk dat stijging van AMG vrijdag en vandaag kwam door mensen met voorkennis.
Toen ze boven de 60 stonden, handelde AMG ook wel tegen dermate hoge multiples dat ze verscheidende keren een 100% winstgroei zouden moeten laten zien. Op de huidige koers zal deze winstwaarschuwing inderdaad geen indruk maken, hoogstens wat verkopers die dit aangrijpen om maar wat AMG stukken te dumpen.quote:Op maandag 5 januari 2009 19:00 schreef pberends het volgende:
[..]
Maarja, 85% procent gedaald, dan zou je denken dat het bedrijf uberhaupt geen winst meer zou maken right?
60 was idd pure overwaardering. Maar misschien vallen de cijfers positief uit omdat er nu meer duidelijkheid is. Overigens heb ik ook wel het vermoeden dat er nog wel meer winstwaarschuwingen van AMG komenquote:Op maandag 5 januari 2009 19:43 schreef MrUnchained het volgende:
[..]
Toen ze boven de 60 stonden, handelde AMG ook wel tegen dermate hoge multiples dat ze verscheidende keren een 100% winstgroei zouden moeten laten zien. Op de huidige koers zal deze winstwaarschuwing inderdaad geen indruk maken, hoogstens wat verkopers die dit aangrijpen om maar wat AMG stukken te dumpen.
Op Wall Straat maakt het nog geen indruk. Ben benieuwd wat Toyota gaat doen op de Nikkei vannacht.quote:Toyota, Honda, Ford Say U.S. December Sales Fell More Than 30%
By Mike Ramsey and Alan Ohnsman
Jan. 5 (Bloomberg) -- Toyota Motor Corp. and Honda Motor Co. said U.S. sales plunged more than 35 percent in December as the recession sapped demand in the world’s biggest auto market.
Toyota, poised to pass General Motors Corp. as the largest automaker, posted a 37 percent decline from a year earlier, while Honda tumbled 35 percent. Ford Motor Co., the second- biggest U.S. automaker, said sales dropped 32 percent.
Today’s results suggested that the final U.S. industrywide total for 2008 would be the lowest in 16 years as the Dec. 19 federal rescue of GM and Chrysler LLC failed to stem consumer pessimism and tight credit. Full-year U.S. sales for Toyota and Honda fell for the first time since 1995 and 1993, respectively.
“If consumer confidence doesn’t snap back soon, it’s going to be difficult for the automakers,” said John Wolkonowicz, an analyst with IHS Global Insight Inc. in Lexington, Massachusetts. “It isn’t just GM, Ford, Chrysler that are suffering from this. It is the entire auto industry globally.”
GM and Chrysler, which received commitments last month for as much as $17.4 billion in U.S. loans, likely will say today they fared worse than Toyota, Honda and Ford. GM sales declined 41 percent and Chrysler’s fell 48 percent, based on the average of 6 analysts’ forecasts.
Nissan Motor Co. may have dropped 43 percent, according to a Dec. 31 note from Brian Johnson, a Barclays Capital analyst in Chicago. Nissan is Japan’s third-biggest automaker after Toyota and Tokyo-based Honda.
U.S. Market Share
Thanks to bigger declines throughout 2008, the U.S. automakers will likely mark the first calendar year where their combined market share was less than 50 percent, based on results through November, when they held 47 percent.
Industrywide U.S. sales probably extended a streak of declines of at least 25 percent dating to September. Vehicle sales for the year likely will total slightly more than 13 million, based on estimates from a Bloomberg News survey of 22 analysts and economists.
While that annual total would be the lowest in 16 years, it doesn’t reflect the steepening slide in U.S. auto demand.
Last month’s seasonally adjusted annual sales rate probably was 10 million, a 39 percent decline, based on the Bloomberg survey. The November rate was 10.2 million, and annual sales for all of 2007 were 16.1 million.
“Everyone is trying to figure out if we’ve hit bottom yet,” said Jesse Toprak, director of industry analysis for auto-research firm Edmunds.com in Santa Monica, California. “We thought in October we had, then we thought in November we had, and now December will be worse.”
Weak Economy
U.S. jobless rolls reached a 26-year high in the week ended Dec. 20, signaling a worsening labor market as the economy heads into the second year of a recession. That weakness adds to the strain on automakers after record fuel prices in 2008’s first half damped demand for full-size pickups and sport-utility vehicles.
“I don’t think anyone at Ford is willing to say October, November, even the first quarter is the bottom” for U.S. sales, said George Pipas, a sales analyst for the Dearborn, Michigan- based automaker.
December’s plunge may have been tempered by the resumption of low-cost financing from GM last week, Edmunds.com said, citing a surge in vehicle inquiries on its site and dealer surveys.
Ford’s U.S. sales were “strong” in the last two weeks of December, Executive Vice President Mark Fields told reporters today in Dearborn.
GM, Chrysler Rescue
Consumer concern that Detroit-based GM and Auburn Hills, Michigan-based Chrysler would fail to get government aid and be forced into bankruptcy may have contributed to December’s slump, Patrick Archambault, a Goldman Sachs & Co. analyst based in New York, said in a Dec. 28 research note.
President George W. Bush announced Dec. 19 that GM and Chrysler would get the emergency loans in exchange for restructuring their businesses. GM had said it might run out of operating funds by the end of 2008, while Chrysler had said it might fall short by the middle of this month.
Sales globally have begun to crumble as well. Auto sales in Japan dropped 5 percent in December and finished the year at a 28-year low as a recession there sapped demand for Toyota and Nissan vehicles. French auto sales fell 16 percent in December.
Als je maar geen guidance geeft hoef je ook niet met een winstwaarschuwing te komenquote:Op maandag 5 januari 2009 20:00 schreef pberends het volgende:
[..]
60 was idd pure overwaardering. Maar misschien vallen de cijfers positief uit omdat er nu meer duidelijkheid is. Overigens heb ik ook wel het vermoeden dat er nog wel meer winstwaarschuwingen van AMG komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |