AMG heb ik voor 6,93 en Nyrstar voor 2,08.quote:Op maandag 5 januari 2009 09:33 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Hebbie ze zelf wel gekocht dan?
Ik ben m'n beursjaar net begonnen met sprinters short
Oh zeker, maar het is wel een mooi moment.quote:
Ik hou ze ook niet vast.quote:Op maandag 5 januari 2009 09:49 schreef pberends het volgende:
[..]
Short gaan kan je beter op het einde van de dag doen. Ik denk dat morgen de weg zeker omlaag is, en woensdag waarschijnlijk ook.
Echter zou ik deze hele maand geen shorts kopen. Er staat nu zoveel geld langs de zijlijn dat eindelijk vrijkomt omdat het nieuwe jaar is begonnen. Short gaan is erg link nu.
Nice inderdaad. Toch is het inspelen op zulke kleine bewegingen puur gokken.quote:Op maandag 5 januari 2009 09:57 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik hou ze ook niet vast.
Even snel gekocht en alweer verkocht: 34 euro winst in een half uur. Gelukkig nieuwjaar!
Ik raad je aan nooit meer om te kijken naar je optie's/aandelen/sprinters zodra je deze met een mooie winst verkocht hebt, en je geen intentie hebt deze opnieuw te kopen. Maak je alleen jezelf gek mee, terwijl je (In dit geval met 54%) een ziekelijk rendement haalt, en dus een geweldige goede trade hebt gemaakt.quote:Op maandag 5 januari 2009 10:46 schreef FutureStock het volgende:
Hmmz. Had 2/3e van m'n longs uit voorzorg al verkocht toen ze op 54% in de plus stonden. Nu staan ze op 76% in de plus..
Naja, met 54% rendement ben ik ook tevreden.
Ik zei toch. Vandaag overigens wel longs verkopen. Maar het blijft een adviesquote:Op maandag 5 januari 2009 10:46 schreef FutureStock het volgende:
Hmmz. Had 2/3e van m'n longs uit voorzorg al verkocht toen ze op 54% in de plus stonden. Nu staan ze op 76% in de plus..
Naja, met 54% rendement ben ik ook tevreden.
Ik zou nog eens goed nadenken voordat je een investering doet. ¤34 winst is hartstikke mooi, maar wel erg fragiel. Met een beetje pech valt het kwartje de andere kant op.quote:Op maandag 5 januari 2009 09:57 schreef Lemans24 het volgende:
Ik hou ze ook niet vast.
Even snel gekocht en alweer verkocht: 34 euro winst in een half uur. Gelukkig nieuwjaar!
Speculeren op een daling zou ik nu niet meer doen, AEX kan vast de 1 a 2% winst pakken vandaag.quote:Op maandag 5 januari 2009 12:54 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Ik zou nog eens goed nadenken voordat je een investering doet. ¤34 winst is hartstikke mooi, maar wel erg fragiel. Met een beetje pech valt het kwartje de andere kant op.
Als je dan ook nog incalculeert dat je over een paar maanden transactiekosten moet gaan betalen, dan verdampt je kleine winst als sneeuw voor de zon en dan ben je structureel verlieslijdend bezig.
Zodra er weer transactiekosten betaald moeten worden, zal ik ook echt niet meer op deze manier handelen, dan koop ik weer gewoon aandelen.quote:Op maandag 5 januari 2009 12:54 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Ik zou nog eens goed nadenken voordat je een investering doet. ¤34 winst is hartstikke mooi, maar wel erg fragiel. Met een beetje pech valt het kwartje de andere kant op.
Als je dan ook nog incalculeert dat je over een paar maanden transactiekosten moet gaan betalen, dan verdampt je kleine winst als sneeuw voor de zon en dan ben je structureel verlieslijdend bezig.
Waarom zou je geen shorts kopen, je weet toch ook bijna zeker dat het op termijn alleen maar omlaag gaat dit kwartaal? Of wacht je met shorts tot de AEX op 300 staat?quote:Op maandag 5 januari 2009 13:09 schreef pberends het volgende:
[..]
Speculeren op een daling zou ik nu niet meer doen, AEX kan vast de 1 a 2% winst pakken vandaag.
Dan weet ik bijna wel zeker dat het dinsdag en woensdag naar beneden gaat. Niet dat ik shorts koop, maar ik kan dan wel goedkoper longs kopen.
quote:Air France-KLM gaat bod op belang Alitalia verhogen - media
05-01-2009 13:09:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Air France-KLM bereidt een verhoging voor van het bod op het belang van 25% in Alitalia. Dat meldt de Franse krant Les Echos maandag.
De krant beweert dat het bod wordt verhoogd naar EUR300 miljoen van EUR250 miljoen, in reactie op een bod van de Duitse concurrent Lufthansa.
Italiaanse media meldden eerder dat een overeenkomst tussen Air France-KLM en Alitalia waarschijnlijk is, met een verwachte aankondiging op 10 januari.
De eigenaar van Alitalia, de Italian Air Company (CAI), bespreekt maandag echter ook met Lufthansa een mogelijke fusie, aldus de Italiaanse media.
Ik ga geen shorts kopen in een uptrend. Speculeren op een daling is nu puur gokken.quote:Op maandag 5 januari 2009 13:13 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Waarom zou je geen shorts kopen, je weet toch ook bijna zeker dat het op termijn alleen maar omlaag gaat dit kwartaal? Of wacht je met shorts tot de AEX op 300 staat?
Maakt weinig uit lijkt me. Aan de ene kant is AlItalia misschien zeer koopwaardig, maar mogelijk ook een blok aan het been als de economie nog slechter gaat.quote:Op maandag 5 januari 2009 13:16 schreef Lemans24 het volgende:
Maakt dit AirFrance-KLM meer of minder koopwaardig?
[..]
Ik verwacht dat de AEX pas over een paar weken echt gaat dalen. Tussentijds zullen er wel kleine dipjes zijn, maar niks om echt short op te gaan.quote:Op maandag 5 januari 2009 13:13 schreef Lemans24 het volgende:
Waarom zou je geen shorts kopen, je weet toch ook bijna zeker dat het op termijn alleen maar omlaag gaat dit kwartaal? Of wacht je met shorts tot de AEX op 300 staat?
Met sprinters en turbo's en speerders kan je in een beperkte tijd toch een hoge (percentuele) winst behalen. (Zie mijn blog om mijn winstpercentages te bekijken.) Dan is ¤250,- per keer al genoeg om mee te handelen. En juist van die hoge winstpercentages moet je het hebben. Want per keer betaal je een paar euro transactiekosten, en dan komt het risico er ook nog eens bij, waardoor je ook wel eens verlies maakt. Dat moet je dus allemaal goed maken, dus regelmatig tientallen procenten winst te maken. In tegenstelling tot aandelen, die over het algemeen minder risicovol zijn, maar waar je vaak ook percentueel minder winst mee haalt.quote:Op maandag 5 januari 2009 13:12 schreef Lemans24 het volgende:
Zodra er weer transactiekosten betaald moeten worden, zal ik ook echt niet meer op deze manier handelen, dan koop ik weer gewoon aandelen.
Het gaat in deze gevallen om relatief kleine winstpercentages van een paar procent en dat kan inderdaad ook zo de andere kant opgaan. En ze zijn totaal niet uit te voeren zodra er transactiekosten zijn.
Leuk initiatief die FOK-index. Heel toevallig lijkt het een goede balans geworden te zijn tussen de risico- en minder hoge risico-aandelen.quote:Op maandag 5 januari 2009 11:34 schreef ItaloDancer het volgende:
Wat een kneusjesindex die AEX
De FOK!Index staat vandaag weer 1,3% hoger.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |