abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64593886
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 21:07 schreef Specularium het volgende:

[..]

Israel beperkt zich tot militaire doelen.
Dat die Palestijnen daar burgers verstoppen kun je Israel niet aan gaan rekenen.
Dat is helemaal niet waar: ze bombarderen ook ministeries en politieposten en die zijn in alle landen de civiele macht, niet de militaire (behalve misschien in Myan Mar en Israel).
En voedsel en medicijnen voor de burgerbevolking worden tegengehouden, dus ook de burgerbevolking wordt langzaam vermoord.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_64593929
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 21:18 schreef voyeur het volgende:

[..]

Sommige landen dus. Je noemt er een aantal die dat vinden, maar bijvoorbeeld Australie en de UK vinden dat niet. Toch hebben we nu samen nog maar een klein aantal landen genoemd van de 192 VN staten.

De Palestijnse autoriteit is de officiele regering en die word nog steeds gevormd door minister-president Ismail Haniyeh van Hamas. Dat Assad hem afgezet heeft is in strijd met de wetgeving. Hamas had natuurlijk niet een tweederde overwinning bij de verkiezingen gehaald als ze niet goed zorgden voor de arme bevolking.
Het is Abbas niet Assad, Assad is van Syrië. En Hamas is niet gekozen omdat ze zo goed zorgen voor de arme bevolking. Het volk was gewoon 30 jaar stilstand, dictatuur en corruptie van Fatah zat. Het was meer een keuze tussen weer een termijn Fatah of anyone else.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 21:22:54 #128
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_64593998
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 21:18 schreef voyeur het volgende:

[..]

Sommige landen dus. Je noemt er een aantal die dat vinden, maar bijvoorbeeld Australie en de UK vinden dat niet. Toch hebben we nu samen nog maar een klein aantal landen genoemd van de 192 VN staten.

De Palestijnse autoriteit is de officiele regering en die word nog steeds gevormd door minister-president Ismail Haniyeh van Hamas. Dat Assad hem afgezet heeft is in strijd met de wetgeving. Hamas had natuurlijk niet een tweederde overwinning bij de verkiezingen gehaald als ze niet goed zorgden voor de arme bevolking.
Ik meen dat het ongeveer 40% was van de stemmen, dus het beeld van tweederde is niet helemaal juist.
Ik ken het kiesstelsel van de Palestijnen niet erg goed, maar door een bepaalde opbouw van de kiesdistricten heeft Hamas in het parlement wel een meerderheid, maar niet onder het electoraat.
En het Verenigd Koninkrijk heeft dat gesplist, meen ik, de gewapende tak is volgens Britse definitie een terroristische organisatie.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_64594004
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 21:19 schreef buachaille het volgende:

[..]

Nee dat wist ik niet. Ik heb wel eens gehoord van een terrorist waarbij de israelieten een bom in zijn mobieltje geplaatst hadden. Het siert de Israeliers wel dat ze dat doen overigens.
Gezien de bron lijkt het me opjutterij en gelogen.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_64594080
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 20:53 schreef Mr_Memory het volgende:
Ik heb nu niet het idee dat Israel de Gaza strip wil bezetten, jij wel?
Nee, ze willen de oorlog gaande houden. Die heeft ze in de laatste 60 jaar namelijk ontzettend veel land opgeleverd.
quote:
Ook al zal er vrede komen, de Palastijnse gebieden zullen niet groter of kleiner worden.
Dan komt er dus geen vrede want vrede kan natuurlijk alleen langs een evenwichtige verdeling van het land. En Israel kan met geweld meer krijgen.

Vandaar dat Israel af en toe de schijn ophoudt maar voor de rest helemaal 0,0 doet om vrede te krijgen. Integendeel, het deel van de vijand dat het meest bereid was tot vrede hebben ze uitgeschakeld.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 21:24:26 #131
16715 Mylene
*schatje*
pi_64594086
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 21:20 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet waar: ze bombarderen ook ministeries en politieposten en die zijn in alle landen de civiele macht, niet de militaire (behalve misschien in Myan Mar en Israel).
En voedsel en medicijnen voor de burgerbevolking worden tegengehouden, dus ook de burgerbevolking wordt langzaam vermoord.
Dat zal wel niet zonder reden aangezien Hamas bekend staat om het gebruik van zelfs ziekenhuizen voor militaire doelen. Ja, dit beweert niet alleen Israël, maar ook Amnesty.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 21:25:13 #132
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_64594118
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 21:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Eind doel van Hamas hoeft niet eens democratisch te zijn om legitiem aan het bestuur te zitten. Noch heeft Hamas iets gedaan tijdens haar periode om hetzelfde democratische stelsel in gevaar te brengen.
Mij maakt het verder niet uit. Alleen de bewering dat Hamas een democratische organisatie is, is niet van deze wereld.
pi_64594141
Zo maar even een vraag: Als Hamas zo met zijn bevolking begaan is, waarom stoppen ze dan niet met die nutteloze raketten?
Dan is er iig een kans dat de bombardementen stoppen.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_64594144
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 21:14 schreef buachaille het volgende:

[..]

Op die site van het IDF staat een bombardement van het kantoor van Ismael Haniyah. Dat is een video waarop je duidelijk kunt zien dat men niet anders kan dan colleral damage veroorzaken. Dat kantoor staat midden in een blok huizen. Dat bombardement is vrij vervelend om te zien moet ik eerlijk zeggen.
Een bom van een ton kan niet anders dan allerlei bijkomende schade veroorzaken. Maar zijn er geen lichtere bommen die beter te sturen zijn? Er is met opzet een zo zwaar mogelijk in de hoop dat er explosieven in het huis zelf ook af zouden gaan.
Dat is niet "niet anders kan", dat is "met opzet zo wil".
pi_64594196
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 21:24 schreef schatje het volgende:

[..]

Dat zal wel niet zonder reden aangezien Hamas bekend staat om het gebruik van zelfs ziekenhuizen voor militaire doelen. Ja, dit beweert niet alleen Israël, maar ook Amnesty.
Ik vind het echt een verkeerde vergelijking constant zo : 'Ja, Hamas schuilt tussen burgers en sociale centra'. Israël staat bekent om kazernes, volledige wijken en wapenfabrieken te zetten op bezet Palestijns gebied en dan hebben wij het over een verzetsbeweging die momenteel officieel niets meer dan van onder het volk haar steun haalt?
  vrijdag 2 januari 2009 @ 21:26:43 #136
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_64594204
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 21:25 schreef Mr_Memory het volgende:
Zo maar even een vraag: Als Hamas zo met zijn bevolking begaan is, waarom stoppen ze dan niet met die nutteloze raketten?
Dan is er iig een kans dat de bombardementen stoppen.
Hamas is niet begaan met de Gazaanse bevolking.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 21:26:48 #137
798 voyeur
bemoeit zich
pi_64594207
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 21:14 schreef buachaille het volgende:

[..]

Op die site van het IDF staat een bombardement van het kantoor van Ismael Haniyah. Dat is een video waarop je duidelijk kunt zien dat men niet anders kan dan colleral damage veroorzaken. Dat kantoor staat midden in een blok huizen. Dat bombardement is vrij vervelend om te zien moet ik eerlijk zeggen.
Probeer je nu eens voor te stellen dat een willekeurige vijand het Nederlands bestuur wil vernietigen. Dan ga je dus politieposten, ministeries, binnenhof en huizen van gezachtsdragers bombarderen.
Weet je waar die staan?

In woonwijken! Allemaal!

Zou je dan de Nederlanders lafaarden noemen omdat ze niet al hun bestuurders, politiebureaus etc op een apart eiland ver weg van de bevolking geplaatst hadden? Natuurlijk niet; waarom dan nu wel?
Here we are now, entertain us.
pi_64594222
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 21:25 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Mij maakt het verder niet uit. Alleen de bewering dat Hamas een democratische organisatie is, is niet van deze wereld.
Dat werd ook nietgezegd. Gezegd werd, terecht, dat Hamas op democratische manier aan de macht gekomen is.
pi_64594279
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 21:25 schreef damian5700 het volgende:

[..]

'jaa, democratie moet komen!
ze moeten democratie hebben in palestina!
Democratie verkiezingen'

maarrrrreee als het niet de partij is die wij willen we will shut it down!

is gewoon de mentaliteit die is gevoerd inzake Hamas. Zolang Hamas niets heeft gedaan om de democratie te schaden is het allemaal maar een beetje mee lopen.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 21:34:25 #140
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_64594531
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 21:28 schreef Triggershot het volgende:

[..]

'jaa, democratie moet komen!
ze moeten democratie hebben in palestina!
Democratie verkiezingen'

maarrrrreee als het niet de partij is die wij willen we will shut it down!

is gewoon de mentaliteit die is gevoerd inzake Hamas. Zolang Hamas niets heeft gedaan om de democratie te schaden is het allemaal maar een beetje mee lopen.
Ik heb er geen probleem mee, dat de internationale gemeenschap democratie bepleit voor het Midden-Oosten. Aan de hand van de verkiezingsuitslag is het andermaal democratisch, dat de internationale gemeenschap afwegingen maakt bij een nieuwe politieke werkelijkheid.
Er is geen internationaal recht dat landen verplicht zaken te doen met regeringen die terreuractie uitvoeren.

Daarnaast had, volgens de Oslo-akkoorden, Hamas niet eens aan de verkiezingen mee mogen doen.
pi_64594575
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 21:26 schreef voyeur het volgende:
gezachtsdragers
lafaarden
Dit is te erg.
pi_64594616
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 21:26 schreef voyeur het volgende:

Probeer je nu eens voor te stellen dat een willekeurige vijand het Nederlands bestuur wil vernietigen. Dan ga je dus politieposten, ministeries, binnenhof en huizen van gezagsdragers bombarderen.
Weet je waar die staan?

In woonwijken! Allemaal!

Zou je dan de Nederlanders lafaarden noemen omdat ze niet al hun bestuurders, politiebureaus etc op een apart eiland ver weg van de bevolking geplaatst hadden? Natuurlijk niet; waarom dan nu wel?
Nederland valt niet te vergelijken met Hamas; voor zover ik weet gunnen wij iedereen nog steeds het licht in de ogen. En ik begrijp ook wel dat Israel in een vervelende spagaat zit. Het liefst zouden ze die hele gazastrook natuurlijk willen vergeten maar het tolereren van raketten kan natuurlijk ook niet. Ik ben het met de Russen eens en dat is dat de enige taal die je kunt spreken met islamitische terroristen de keiharde taal is van geweld. Wellicht dat er met Fatah nog een beetje te praten is maar met Hamas dient gewoon korte metten gemaakt te worden.
pi_64594626
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 21:34 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik heb er geen probleem mee, dat de internationale gemeenschap democratie bepleit voor het Midden-Oosten. Aan de hand van de verkiezingsuitslag is het andermaal democratisch, dat de internationale gemeenschap afwegingen maakt bij ene nieuwe politieke werkelijkheid.
Ja jij, of ik.. maar het gaat niet echt om ons hé. Het gaat er om dat wanneer de Palestijnen gebruik maken van Westerse vrijheden door een partij te kiezen, die weer door het Westen wordt gedirigeerd te pakken. Leuk experiment ook de 'democratie' van het midden oosten is afhankelijk van het westen met dictatoriale signalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2009 21:42:32 ]
  vrijdag 2 januari 2009 @ 21:39:02 #144
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_64594704
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 21:22 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Gezien de bron lijkt het me opjutterij en gelogen.
Het zijn ook beweringen van Palestijnse autoriteiten.
pi_64594824
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 21:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, ze willen de oorlog gaande houden. Die heeft ze in de laatste 60 jaar namelijk ontzettend veel land opgeleverd.
Je vergeet één ding, sinds het bestaan van Israel werd het aangevallen, en niet anders om.
quote:
Dan komt er dus geen vrede want vrede kan natuurlijk alleen langs een evenwichtige verdeling van het land. En Israel kan met geweld meer krijgen.
Die tijd is nu wel geweest.
quote:
Vandaar dat Israel af en toe de schijn ophoudt maar voor de rest helemaal 0,0 doet om vrede te krijgen. Integendeel, het deel van de vijand dat het meest bereid was tot vrede hebben ze uitgeschakeld.
Bedoel je hier mee de Palastijnen? De Palastijnen erkennen Israel niet eens.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 21:43:30 #146
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_64594880
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 19:40 schreef NorthernStar het volgende:
[ afbeelding ]

"The destruction of the Jews in Israel has been assured with this inhuman attack on civilians in Gaza." [bron]
ach oorlog voeren met kinderen als aandacht trekkerij...

Ook in Israel gaan veel kinderen dood door Zelfmoordaanslagen enzo.. ik zie ze er niet mee pronken
Trotse papa van Eden
  vrijdag 2 januari 2009 @ 21:45:27 #147
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_64594966
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 21:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ja jij, of ik.. maar het gaat niet echt om ons hé. Het gaat er om dat wanneer de Palestijnen gebruik maken van Westerse vrijheden door een partij te kiezen weer door het Westen wordt gedirigeerd te pakken. Leuk experiment ook de 'democratie' van het midden oosten is afhankelijk van het westen met dictatoriale signalen.
Het gaat er wel om dat landen hun eigen afwegingen mogen maken.
Alsof een democratisch systeem verplichtingen met zich meebrengen aan de internationale gemeenschap. Dat is gewoon té naïef.
Hamas staat op de terreurlijst van een aantal belangrijke wereldspelers en dat wordt niet ineens door verkiezingen weggepoetst. Ze hadden wel degelijk een kans door Israël te erkennen en het geweld af te zweren of op zijn minst de gemaakte afspraken tussen de PLO en Israël te accepteren, maar Hamas verkiest zich te allen tijde onverzoenbaar op te stellen.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 21:46:59 #148
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_64595039
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 20:33 schreef Meki het volgende:

[..]

die mensen die dat zeggen lullen maar wat om israel een goede vriend te houden
Trotse papa van Eden
pi_64595343
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 21:45 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het gaat er wel om dat landen hun eigen afwegingen mogen maken.
Alsof een democratisch systeem verplichtingen met zich meebrengen aan de internationale gemeenschap. Dat is gewoon té naïef.
Hamas staat op de terreurlijst van een aantal belangrijke wereldspelers en dat wordt niet ineens door verkiezingen weggepoetst. Ze hadden wel degelijk een kans door Israël te erkennen en het geweld af te zweren of op zijn minst de gemaakte afspraken tussen de PLO en Israël te accepteren, maar Hamas verkiest zich te allen tijde onverzoenbaar op te stellen.
Zowel de VS als Israël drongen aan op democratische verkiezingen omdat het onder Arafat en PLO gewoon 30 jaar lang niet heeft gewerkt en geen vooruitgang is geboekt ondanks de gemaakte afspraken met de PLO heeft Arafat zijn laatste jaren niet echt geleefd als een gesprekspartner van Israël, hij heeft letterlijk tussen tanks geleefd. In februari vorig jaar was volgens een poll 64% van Israël nog voor het direct onderhandelen met Hamas over een wapenstilstand dus ik snap niet waarom het meteen voor de hand moet liggen dat Hamas geweld afzweert voor de onderhandelingen? Ook Israël zou haar gebieden moeten afstaan dan voor de onderhandelingen beginnen.
pi_64595465
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 21:39 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het zijn ook beweringen van Palestijnse autoriteiten.
OK, als beide partijen in een conflict hetzelfde zeggen, zal het wel waar zijn.
Wel merkwaardig om iemand die je wilt vermoorden, te waarschuwen dat je er aan komt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')