De officiële regering van de Palestijnen is de Palestijnse Autoriteit; en niemand anders. Dat Hamas de macht heeft gegrepen in de Gazastrook, ten koste van tientallen doden, doet daaraan niets af.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:43 schreef voyeur het volgende:
[..]
Nee, jij wil graag dat Fokkers dat denken, maar dat is geen feit. Hamas is volgens sommige landen een terroristische organisatie en volgens anderen niet. Hamas vormt het bestuur van Gaza en zorgt daarmee voor de veiligheid van de mensen, het is ook een welzijnsorganisatie die voedsel distribueert, onderwijs organiseert en steun biedt aan armlastigen. Tot slot heeft de organisatie ook militante afdelingen die Israel bestrijden met o.a. terroristische aanslagen.
Oh op die manier...quote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
je zegt dat het levens en geld kost.
Mwuah, Hamas heeft niet de macht gegrepen, maar haar eigen positie beschermd daar waar het kon. Abbas heeft Haniyya ontslagen, een vervanger aangesteld zonder het parlement te raadplegen - dat is tegen de Palestijnse grondwet - Haniyya was gekozen, niet Abbas.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:49 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De officiële regering van de Palestijnen is de Palestijnse Autoriteit; en niemand anders. Dat Hamas de macht heeft gegrepen in de Gazastrook, ten koste van tientallen doden, doet daaraan niets af.
Ik heb nu niet het idee dat Israel de Gaza strip wil bezetten, jij wel?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Israel houdt er land aan over, terwijl je voor vrede een (dus steeds groter wordend) stuk land zou moeten afstaan.
Nou heb je de rapporten gelezen van UN tegen Israelquote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:49 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik geloof de VN wel. Net zoals Amnesty en Human Right Watch.
Ik noem het een coup.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:53 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuah, Hamas heeft niet de macht gegrepen, maar haar eigen positie beschermd daar waar het kon. Abbas heeft Haniyya ontslagen, een vervanger aangesteld zonder het parlement te raadplegen - dat is tegen de Palestijnse grondwet - Haniyya was gekozen, niet Abbas.
Ja, doe ik. Nou jij nog de schending van het internationaal recht, schending van de mensenrechten en oorlogsmisdaden gepleegd door de Palestijnen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:54 schreef Meki het volgende:
[..]
Nou heb je de rapporten gelezen van UN tegen Israel
zo ja, dan had je Israel allang veroordeeld
Nou ik vind deze Gaza-massamoorden even erg net als aanslagen in diverse westerse landen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 20:59 schreef schatje het volgende:
[..]
Ja, doe ik. Nou jij nog de schending van het internationaal recht, schending van de mensenrechten en oorlogsmisdaden gepleegd door de Palestijnen.
Een omschrijving dat officiële instellingen door inzet van geweld worden ingenomen, dat mensen het hoekje om worden geholpen en dat duizenden mensen moeten vluchten.quote:
Officiële instellingen ingenomen? Op basis van de grondwet behoorde de officiële instellingen officieel tot de door de meerderheid gekozen Hamas bestuur. Nogmaals Abbas heeft tegen de grondwet gehandeldquote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:02 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Een omschrijving dat officiële instellingen door inzet van geweld worden ingenomen, dat mensen het hoekje om worden geholpen en dat duizenden mensen moeten vluchten.
Van Hamas.
Ik noem het beschermen van de democratie.quote:
Een democratisch gekozen partij grijp in om haar democratisch verkregen macht te beschermen tegenover een gast die niet democratisch is gekozen noem jij een coup van hamas?quote:
Israel beperkt zich tot militaire doelen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:01 schreef Meki het volgende:
[..]
Nou ik vind deze Gaza-massamoorden even erg net als aanslagen in diverse westerse landen.
En daar staat iedereen op een lijn stop de terrorisme
maar waar zijn jullie nu wanneer dit hetzelfde gebeurt in Gaza. ??
Dus dat al-Fatah leden in Gaza van daken af werden gegooid of uit ziekenhuizen werden gesleurd om op straat te worden geliquideerd is een democratisch besluit?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een democratisch gekozen partij grijp in om haar democratisch verkregen macht te beschermen tegenover een gast die niet democratisch is gekozen noem jij een coup van hamas?
Het zijn juist geen militaire doelen. Zelfde situatie als met Irak.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:07 schreef Specularium het volgende:
[..]
Israel beperkt zich tot militaire doelen.
Dat die Palestijnen daar burgers verstoppen kun je Israel niet aan gaan rekenen.
De verkiezingen waren volgens waarnemers juist volgens de normen verlopen, dus ja, Hamas is democratisch aan de macht gekomen. Ongeacht de korte burgeroorlog.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:11 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dus dat al-Fatah leden in Gaza van daken af werden gegooid of uit ziekenhuizen werden gesleurd om op straat te worden geliquideerd is een democratisch besluit?
Op die site van het IDF staat een bombardement van het kantoor van Ismael Haniyah. Dat is een video waarop je duidelijk kunt zien dat men niet anders kan dan colleral damage veroorzaken. Dat kantoor staat midden in een blok huizen. Dat bombardement is vrij vervelend om te zien moet ik eerlijk zeggen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:07 schreef Specularium het volgende:
Israel beperkt zich tot militaire doelen.
Dat die Palestijnen daar burgers verstoppen kun je Israel niet aan gaan rekenen.
het zijn stragtegische doelen, om een eind te maken aan de terreur van hamas.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:12 schreef Verluste het volgende:
[..]
Het zijn juist geen militaire doelen. Zelfde situatie als met Irak.
Anders reageer je eerst inhoudelijk op mijn democratisch gekozen onderdeel voor je een ander vergelijking treft.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 21:11 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dus dat al-Fatah leden in Gaza van daken af werden gegooid of uit ziekenhuizen werden gesleurd om op straat te worden geliquideerd is een democratisch besluit?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |