abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 januari 2009 @ 20:49:22 #101
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_64592556
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 20:43 schreef voyeur het volgende:

[..]

Nee, jij wil graag dat Fokkers dat denken, maar dat is geen feit. Hamas is volgens sommige landen een terroristische organisatie en volgens anderen niet. Hamas vormt het bestuur van Gaza en zorgt daarmee voor de veiligheid van de mensen, het is ook een welzijnsorganisatie die voedsel distribueert, onderwijs organiseert en steun biedt aan armlastigen. Tot slot heeft de organisatie ook militante afdelingen die Israel bestrijden met o.a. terroristische aanslagen.
De officiële regering van de Palestijnen is de Palestijnse Autoriteit; en niemand anders. Dat Hamas de macht heeft gegrepen in de Gazastrook, ten koste van tientallen doden, doet daaraan niets af.
Hamas zorgt niet voor veiligheid voor de Gazanen. Egypte en Israël hebben gewaarschuwd voor de gevolgen van de aanhoudende raket- en mortierbeschietingen, maar daar trok Hamas zich niets van aan.
Dat gaat ten koste van de Gazanen.

Bovendien 'sommige landen'... dat is een understatement van buitencategorie. De Europese Unie, de Verenigde Staten, Japan, Canada en Jordanië behoren tot die sommige landen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_64592609
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 20:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

je zegt dat het levens en geld kost.
Oh op die manier...
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_64592722
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 20:49 schreef damian5700 het volgende:

[..]

De officiële regering van de Palestijnen is de Palestijnse Autoriteit; en niemand anders. Dat Hamas de macht heeft gegrepen in de Gazastrook, ten koste van tientallen doden, doet daaraan niets af.

Mwuah, Hamas heeft niet de macht gegrepen, maar haar eigen positie beschermd daar waar het kon. Abbas heeft Haniyya ontslagen, een vervanger aangesteld zonder het parlement te raadplegen - dat is tegen de Palestijnse grondwet - Haniyya was gekozen, niet Abbas.
pi_64592741
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 20:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Israel houdt er land aan over, terwijl je voor vrede een (dus steeds groter wordend) stuk land zou moeten afstaan.
Ik heb nu niet het idee dat Israel de Gaza strip wil bezetten, jij wel?

Ook al zal er vrede komen, de Palastijnse gebieden zullen niet groter of kleiner worden.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_64592761
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 20:49 schreef schatje het volgende:

[..]

Ik geloof de VN wel. Net zoals Amnesty en Human Right Watch.
Nou heb je de rapporten gelezen van UN tegen Israel
zo ja, dan had je Israel allang veroordeeld
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 20:58:27 #106
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_64592967
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 20:53 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mwuah, Hamas heeft niet de macht gegrepen, maar haar eigen positie beschermd daar waar het kon. Abbas heeft Haniyya ontslagen, een vervanger aangesteld zonder het parlement te raadplegen - dat is tegen de Palestijnse grondwet - Haniyya was gekozen, niet Abbas.
Ik noem het een coup.
pi_64592988
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 20:58 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik noem het een coup.
van?
  vrijdag 2 januari 2009 @ 20:59:19 #108
16715 Mylene
*schatje*
pi_64593000
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 20:54 schreef Meki het volgende:

[..]

Nou heb je de rapporten gelezen van UN tegen Israel
zo ja, dan had je Israel allang veroordeeld
Ja, doe ik. Nou jij nog de schending van het internationaal recht, schending van de mensenrechten en oorlogsmisdaden gepleegd door de Palestijnen.
pi_64593077
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 20:59 schreef schatje het volgende:

[..]

Ja, doe ik. Nou jij nog de schending van het internationaal recht, schending van de mensenrechten en oorlogsmisdaden gepleegd door de Palestijnen.
Nou ik vind deze Gaza-massamoorden even erg net als aanslagen in diverse westerse landen.

En daar staat iedereen op een lijn stop de terrorisme
maar waar zijn jullie nu wanneer dit hetzelfde gebeurt in Gaza. ??
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 21:02:31 #110
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_64593104
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 20:59 schreef Triggershot het volgende:

[..]

van?
Een omschrijving dat officiële instellingen door inzet van geweld worden ingenomen, dat mensen het hoekje om worden geholpen en dat duizenden mensen moeten vluchten.

Van Hamas.
pi_64593148
Deze site is van het IDF: http://idfspokesperson.com/
Kan worden opgenomen in de opening, er staan wat mij betreft zeer verhelderende filmpjes op.

[ Bericht 30% gewijzigd door buachaille op 02-01-2009 21:08:47 ]
pi_64593264
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 21:02 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Een omschrijving dat officiële instellingen door inzet van geweld worden ingenomen, dat mensen het hoekje om worden geholpen en dat duizenden mensen moeten vluchten.

Van Hamas.
Officiële instellingen ingenomen? Op basis van de grondwet behoorde de officiële instellingen officieel tot de door de meerderheid gekozen Hamas bestuur. Nogmaals Abbas heeft tegen de grondwet gehandeld
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 20:58 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik noem het een coup.
Ik noem het beschermen van de democratie.
pi_64593308
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 21:02 schreef damian5700 het volgende:

Van Hamas.
Een democratisch gekozen partij grijp in om haar democratisch verkregen macht te beschermen tegenover een gast die niet democratisch is gekozen noem jij een coup van hamas?
  Forum Admin vrijdag 2 januari 2009 @ 21:07:55 #114
232445 crew  Specularium
pi_64593322
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 21:01 schreef Meki het volgende:

[..]

Nou ik vind deze Gaza-massamoorden even erg net als aanslagen in diverse westerse landen.

En daar staat iedereen op een lijn stop de terrorisme
maar waar zijn jullie nu wanneer dit hetzelfde gebeurt in Gaza. ??
Israel beperkt zich tot militaire doelen.
Dat die Palestijnen daar burgers verstoppen kun je Israel niet aan gaan rekenen.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 21:11:39 #115
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_64593480
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 21:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Een democratisch gekozen partij grijp in om haar democratisch verkregen macht te beschermen tegenover een gast die niet democratisch is gekozen noem jij een coup van hamas?
Dus dat al-Fatah leden in Gaza van daken af werden gegooid of uit ziekenhuizen werden gesleurd om op straat te worden geliquideerd is een democratisch besluit?

En natuurlijk is Hamas geen democratische partij. Binnen een democratisch rechtsstelsel heeft zij veel stemmen weten te genereren, maar dat maakt haar niet ineens democratisch.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 21:12:38 #116
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_64593520
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 21:07 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dat die Palestijnen daar burgers verstoppen kun je Israel niet aan gaan rekenen.
Het zijn juist geen militaire doelen. Zelfde situatie als met Irak.
Dasvidanja
  vrijdag 2 januari 2009 @ 21:13:53 #117
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_64593575
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 21:11 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dus dat al-Fatah leden in Gaza van daken af werden gegooid of uit ziekenhuizen werden gesleurd om op straat te worden geliquideerd is een democratisch besluit?
De verkiezingen waren volgens waarnemers juist volgens de normen verlopen, dus ja, Hamas is democratisch aan de macht gekomen. Ongeacht de korte burgeroorlog.
Dasvidanja
pi_64593590
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 21:07 schreef Specularium het volgende:

Op die site van het IDF staat een bombardement van het kantoor van Ismael Haniyah. Dat is een video waarop je duidelijk kunt zien dat men niet anders kan dan colleral damage veroorzaken. Dat kantoor staat midden in een blok huizen. Dat bombardement is vrij vervelend om te zien moet ik eerlijk zeggen.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 21:14:50 #119
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_64593622
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 21:12 schreef Verluste het volgende:

[..]

Het zijn juist geen militaire doelen. Zelfde situatie als met Irak.
het zijn stragtegische doelen, om een eind te maken aan de terreur van hamas.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_64593675
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 21:11 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Anders reageer je eerst inhoudelijk op mijn democratisch gekozen onderdeel voor je een ander vergelijking treft.

Maar goed om even te reageren op jou :
Fatah heeft ook aanslagen gepleegd op Hamas leden, van hoge gebouwen gegooid, gearresteerd en gemarteld in dezelfde periode + dat ze het hebben uitgelokt door een ondemocratisch manier een coupe plegen op de door de meerderheid gekozen partij en iets doen wat tegen de grondwet is van Palestina, maar dat schijnt niet zo relevant te zijn lijkt het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')