abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 januari 2009 @ 18:20:05 #101
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65147720
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 17:22 schreef Mr-Sander het volgende:

[..]

De grootste hekel hebben ze daar aan Oost-Europeanen, toch? Met al die gare Roemenen die naar Italië kwamen
Het probleem is dat veel van die Roemenen zigeuners zijn. Albanezen zijn ook erg onpopulair in italie.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_65152510
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 18:36 schreef reem het volgende:
VS
Ik snap dan ook goed dat veel Mexicanen geen behoefte nog de plicht voelen om Engels te leren in hun nieuwe land. Ik vind het dan ook een uitstekend idee dat de overheid (deels) tegemoetkomt aan de 25 miljoen inwoners die Spaans spreken. Een land kan uitstekend functioneren zonder dat er één dominante taal is.
Jij hebt echt een verknipt wereldbeeld.

Het is een uitermate kwalijke zaak dat er geen officiele taal in de VS bestaat. Ik denk dat het uiteindelijk allemaal wel los zal lopen, omdat kinderen van immigranten hier heel snel Engels oppikken, maar het zou heel verkeerd zijn als de VS in een tweede Belgie verandert, met een taalgrens. Een taal brengt mensen bij elkaar. Twee of meerdere talen doen dat niet.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_65329502
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 16:12 schreef Viajero het volgende:
Ook interessant is dat veel mensen vooral de "hoodies" en "chavs" als een probleem zien, en dat is de grotendeels blanke Britse straatjeugd. De enige keer dat ik in London met agressie (ruziezoeken) te maken heb gehad was ook met chavs.
Met hem. De aso-Ieren zelf zijn dan ook de Marokkanen van Ierland.
pi_65330910
Indonesiers in Singapore en Malesie
  donderdag 22 januari 2009 @ 22:08:40 #105
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_65331989
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:49 schreef Lyrebird het volgende:

[..]Jij hebt echt een verknipt wereldbeeld.
Een verknipt wereldbeeld? Omdat ik de minderhedenproblematiek vanuit het oogpunt van de minderheid zelf benader, de historische context daarin meenemende? Ik snap dat het natuurlijk heel makkelijk is om in een natiestaat één dominante cultuur op te leggen, maar daarmee doe je geen recht aan mensen die niet tot die cultuur horen/of toe willen horen (en daar soms gegronde redenen voor kunnen hebben).
quote:
Het is een uitermate kwalijke zaak dat er geen officiele taal in de VS bestaat. Ik denk dat het uiteindelijk allemaal wel los zal lopen, omdat kinderen van immigranten hier heel snel Engels oppikken, maar het zou heel verkeerd zijn als de VS in een tweede Belgie verandert, met een taalgrens.
Nee, de Nederlandstaligen hadden het namelijk een stuk beter in de situatie voordat de taalgrens werd vastgelegd wil je zeggen? . Daarnaast zou het trekken van een taalgrens in de case van de VS bijzonder onzinnig zijn, omdat je daarmee een hele grote groep Engelssprekenden buitensluit (wat ook niet de bedoeling is). Wel zou je in bepaalde staten (waar het aantal Spaanstaligen bijv. boven een x percentage uitkomt) het Spaans en Engels beiden als officiële taal in kunnen stellen. Dan hoeft niemand zich gediscrimineerd te voelen en doet het verder niets af aan de houdbaarheid van de natiestaat "VS".
quote:
Een taal brengt mensen bij elkaar. Twee of meerdere talen doen dat niet.
Het spreken van Spaans sluit het spreken van Engels toch niet uit? Ik ontken niet dat het spreken van een taal als bindende factor binnen een maatschappij kan werken (want dat doet het inderdaad). Maar het opleggen van een taal ten behoeve van het veiligstellen van de natiestaat, daarmee bepaalde minderheden buitensluitend - of dwangmatig proberen te assimileren) vind ik een stuk onrechtvaardiger dan speciale taalrechten verlenen, of ben je bang dat California en Florida zich gaan afscheiden van de VS ?
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_65354829
quote:
Op donderdag 22 januari 2009 22:08 schreef reem het volgende:
Het spreken van Spaans sluit het spreken van Engels toch niet uit? Ik ontken niet dat het spreken van een taal als bindende factor binnen een maatschappij kan werken (want dat doet het inderdaad). Maar het opleggen van een taal ten behoeve van het veiligstellen van de natiestaat, daarmee bepaalde minderheden buitensluitend - of dwangmatig proberen te assimileren) vind ik een stuk onrechtvaardiger dan speciale taalrechten verlenen, of ben je bang dat California en Florida zich gaan afscheiden van de VS ?
http://www.endofworld.net it happened before.

Amerikaanse immigranten horen gewoon Engels te leren. Het functioneren van een multi-lingualiaanse samenleving verdedigen is erg ondoordacht. Het kan natuurlijk functioneren, maar zorgt voor een wezenlijke taalbarrière tussen 2 volksgroepen in de Verenigde Staten. Met vraag&aanbod in werk zul je zo alleen maar meer werklozen hebben en alleen maar meer open vacatures.
  zaterdag 24 januari 2009 @ 21:29:53 #107
14509 reem
pi_65368050
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 20:06 schreef dennis00 het volgende:

[quote]Amerikaanse immigranten horen gewoon Engels te leren.
Ik vind dat er wel wat kritischer gekeken mag worden naar de context waarin de Amerikaanse natiestaat gevormd is. Een gebied dat voordat het geannexeerd werd al Spaanstalige inwoners had, mag best wel coulant zijn tegenover Spaanstalige migranten (met name Mexicanen) die naar die regio migreren.

Of moeten Franstaligen die naar Quebec migreren ook maar verplicht Engels leren?
quote:
Het functioneren van een multi-lingualiaanse samenleving verdedigen is erg ondoordacht. Het kan natuurlijk functioneren, maar zorgt voor een wezenlijke taalbarrière tussen 2 volksgroepen in de Verenigde Staten.

Ik vind een taalbarrière minder problematisch dan het erkennen van rechten van bepaalde minderheden onder bepaalde omstandigheden.
quote:
Met vraag&aanbod in werk zul je zo alleen maar meer werklozen hebben en alleen maar meer open vacatures.
Waar baseer je dat op? De regio's waar de meeste Spaanstaligen in de VS wonen zijn vzv ik weet California (de grootste economie van de VS) en Miami (wat een schitterend voorbeeld is van hoe de Cubaanse gemeenschap zich succesvol ontwikkeld heeft tot ondernemers (klein en groot) en zich ook op politiek gebied manifesteren.

Met een grote Spaanstalige gemeenschap is er toch juist behoefte aan het verlenen van diensten in het Spaans? Dat biedt deze migranten/minderheden dus juist MEER kansen.
[b]@RemiLehmann[/b]
  maandag 26 januari 2009 @ 17:10:00 #108
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_65425624
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 20:49 schreef Lyrebird het volgende:
Het is een uitermate kwalijke zaak dat er geen officiële taal in de VS bestaat. Ik denk dat het uiteindelijk allemaal wel los zal lopen, omdat kinderen van immigranten hier heel snel Engels oppikken, maar het zou heel verkeerd zijn als de VS in een tweede België verandert, met een taalgrens. Een taal brengt mensen bij elkaar. Twee of meerdere talen doen dat niet.
Ik denk dat het in de VS toch niet zo snel zal "los lopen" ben ik bang. In het Zuid-Westen hebben we het niet over 3% Turken, 3% Marokkanen, 3% Surinamers, 3% Antillianen, die samen met wat andere groepen de 15% Allochtonen in Nederland vormen, met verschillende talen en culturen.... Maar over 35% Latino/Hispanic, en 15% Aziatisch. Engels is nog wel de meest gesproken taak, maar de blanke huidskleur is al ruim een decennia in de minderheid.

In Los Angeles is het zelfs zo dat "slechts" 40% van de bevolking Engels spreekt. Eenzelfde 40% spreekt Spaans, en de overige 20% een mengelmoes van andere, voornamelijk Aziatische talen. De Spaanstalige bevolking groeit veel harder dan de Engelstalige bevolking, en California heeft zo'n 3 tot 4 miljoen van de geschatte 12 tot 15 miljoen illegalen, ofwel ongeveer een kwart.

Voorbeelden van complete twee-taligheid hier in Zuidelijk California:

- Supermarkten, Warenhuizen, Drogisterijen, Home Depot, en vele andere winkels waar de borden met de padnummers en de producten tweetalig zijn.

- Se hable Espanol in vrijwel elke advertentie, op zowel TV als drukwerk. Tevens zie je in de wat meer spaans sprekende wijken/steden overal langs de straten advertentieborden in het Spaans. Het Se Hable Espanol zie je ook overal op deuren terugkeren, met name bij kleine kantoortjes zoals advocaten, verzekeringsagenten, tandartsen, doctoren, etc. - En ik hable helemaal geen Espanol.

- Alle brieven die ik krijg van Time Warner Cable, AT&T, Sprint, De electriciteitsrekening, Gasrekening, etc, etc worden in TWEE talen verstuurd. Vaak op 1 papiertje, met Spaans op de ene kant en Engels aan de andere kant. Of ik bijv. hun digitale telefoondiensten of een extra sms pakket wil afnemen ofzo..... Oh, en mijn dealer stuurt me ook tweetalige brieven dat het weer eens tijd wordt voor onderhoud aan mijn auto.

- Met regelmaat krijg ik advertentiefolders door de bus die ALLEEN in het Spaans zijn. (Wilders zou volgens mij dood in de gang gevonden worden met een alleen-in-het-Arabisch foldertje van Leenbakker in zijn handen...- spontane hartaanval )

- Spaans is een officiële taal in California naast het Engels, wat betekend dat alle officiële documenten ook in het Spaans geproduceerd kunnen/mogen worden. En dat gebeurd dan ook..... je kunt zo'n beetje alle officiële formulieren in het Spaans krijgen, zo goed als alles regelen met de lokale overheden in het Spaans, in het Spaans rijexamen doen, en zelfs als je voor de rechter moet verschijnen krijg je een door de staat betaalde vertaler toegewezen.

- Waar ik werk zijn afdelingen (het laag betaalde werk, machines, mailing, etc) die volledig in het Spaans zijn, en de enkele Engels sprekende zal vrij snel ondervinden dat hij alleen met de managers kan praten, die tweetalig moeten zijn.

Kortom: Het wordt de Spaanstalige bevolking enorm makkelijk gemaakt om puur en alleen in het Spaans te wonen, leven, en werken.

Een Taalgrens zie ik trouwens niet gebeuren, de VS is geen België inderdaad, en ook geen Canada, waar Quebeq duidelijke grenzen heeft. (Ik geloof dat zo'n 10% van Maine trouwens ook Frans spreekt). De Spaanstaligen in de VS zitten overal, en voor gemengd tussen alle anderen in..... maar er zijn dus hele steden waar niets anders dan Spaans gesproken wordt.

De stad waar ik werk, en 10 minuten ten zuiden van waar ik woon bijvoorbeeld: Santa Ana.

The racial makeup of the city, as of 2007, is 42.6% White, 1.1% African American, 0.2% Native American, 9.4% Asian, 0.4% Pacific Islander, 46.3% from Some other race, and 1.5% from two or more races. Hispanic and Latino Americans compose 79.6% of all residents, including 74.1% who are Mexican American.[4] Non-Hispanic Whites made up 12.4% of the population in 2000 and has declined since then.

In principe dus 80% Spaans sprekend, en dan hebben we het over een stad van 350.000 inwoners. En ja, de Spaans sprekenden worden voor een groot deel gerekend als "White" of blank, vanwege hun Europese (Spaanse) voorouders. Dus in veel officiële statistieken geeft dat een vertekend beeld....

Ik denk dat de VS ook nooit een land zal worden van 1 taal, en 1 cultuur. Er zijn teveel verschillende culturen, te veel verschillende talen. Je hebt hier in Los Angeles Korea Town, in San Francisco heb je China Town, hier in Orange County heb je Little Saigon waar alles Vietnamees is, en dan heb je ook nog Little Tokyo en andere minderheidswijken, waar zelfs de straatnamen in een andere taal zijn.

Sorry Lyrebird..... wellicht dat men er in white-toast-Indiana er iets anders over denkt, maar hier in het zuidwesten is het OVERduidelijk dat de VS nooit een land zullen worden met slechts 1 taal, en 1 cultuur.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 26 januari 2009 @ 17:58:43 #109
14509 reem
pi_65427227
Maartena, toffe post! Zeer informatief en laat meteen zien wie er 'wereldvreemd' is: hij die autistisch probeert binnen de grenzen van de natiestaat één cultuur met een gemeenschappelijke taal op te leggen, of diegene die accepteert dat dat vanwege historische, maar soms uit puur humanitaire redenen onrechtvaardig is om een minderheid (in dit geval een meerderheid in het keurslijf van de WASP te drukken .
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_65428625
Ach, laat ook maar. reem heeft ze niet allemaal op een rijtje.

[ Bericht 89% gewijzigd door Lyrebird op 27-01-2009 06:11:54 ]
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_65428835
Ik zit nu in San Jose en bijna iedereen hier is Spaans sprekend. Bij de Denny's lopen er een paar mannetjesputters rond... jeez, het lijken wel gevangenisbewaarders met van die dikke speknekken. Maar ze spreken net genoeg Engels om een bestelling op te nemen. Afgelopen jaar was er een serveerster die blank was en vloeiend Engels sprak, maar die hoorde ik vaker in het Spaans communiceren dan in het Engels.

Het klopt idd Maartena dat het bij ons in Indiana wat minder gemengd is. Het schijnt zo te zijn dat er een Interstate is die vanuit California richting Canada gaat, en waar eigenlijk iedere staat aan die interstate wordt overspoeld door illegale Hispanics. Zo lang de Spaanssprekende bevolking onder een bepaalde grens blijft, zal het loslopen. Het blijft koffiedikkijken wat er gebeurt als ze een (grote) meerderheid gaan vormen.

Ik heb in Boston met (oudere) Spaanssprekende patienten gewerkt, die geen woord Engels spraken, maar die werden vaak begeleid door hun kleinkinderen, die accentloos Engels spraken. Dat gaf mij de hoop dat het op termijn wel los zou lopen.
  maandag 26 januari 2009 @ 18:52:14 #112
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_65428944
quote:
Op vrijdag 23 januari 2009 20:06 schreef dennis00 het volgende:
Amerikaanse immigranten horen gewoon Engels te leren.
Er is geen enkele wet die dit forceert. Immigranten hoeven geen Engels te spreken, en sterker nog: Men kan naturaliseren tot Amerikaan met slechts zeer beperkte kennis van de Engelse taal. Zelfs het Naturalisatie examen kan worden afgenomen in het Spaans. Alleen bij het interview moet je aantonen dat je Engels kunt spreken en schrijven, en dat gaat in de vorm van 1 zin, die kinderlijk eenvoudig is.

Het Naturalisatieexamen van de VS richt zich meer op staatskennis, cultuur en historie, waarbij je dus bepaalde zaken moet weten over de staatsinrichting, en de geschiedenis van het land, etc, etc. De inhoud is hier belangrijk, maar de taal waarin je deze kennis leert niet. Je kunt van USCIS zelf alle informatie inclusief proefexamens downloaden in o.a. Spaans, Chinees (mandarijn), Tagalog (Filipijns) en Vietnamees.
quote:
Het kan natuurlijk functioneren, maar zorgt voor een wezenlijke taalbarrière tussen 2 volksgroepen in de Verenigde Staten. Met vraag&aanbod in werk zul je zo alleen maar meer werklozen hebben en alleen maar meer open vacatures.
Hier zit wel een kern van waarheid in. Hen die slechts 1-talig zijn waarbij die ene taal Engels is, kunnen bij 90% van de banen terecht. Hen die slechts 1-talig zijn waarbij die ene taal Spaans is, kunnen bij 10% van de banen terecht. De kracht zit em in het twee-talig zijn. Hier in Zuidelijk California is er enorm veel vraag voor supervisors en managers die twee talen spreken, om dus een bepaalde groep Spaans sprekenden te kunnen managen.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 26 januari 2009 @ 18:59:56 #113
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_65429194
quote:
Op maandag 26 januari 2009 18:49 schreef Lyrebird het volgende:
Het klopt idd Maartena dat het bij ons in Indiana wat minder gemengd is. Het schijnt zo te zijn dat er een Interstate is die vanuit California richting Canada gaat, en waar eigenlijk iedere staat aan die interstate wordt overspoeld door illegale Hispanics.
Interstate 5 loopt door alle staten heen idd. Ten zuiden van Orange County en ten Noorden van San Diego loopt een stuk snelweg, en op een gegeven moment heb je aan de oost-zijde Camp Pendleton, een van de grootste Marines basissen van de VS. Helaas voor de illegale Mexicanen die vaak al lopend over het strand richting Los Angeles proberen te komen, is ook een aantal kilometers strand afgezet tot militair trainingsgebied voor Navy Seals etc, en weer een stukje noordelijker heb je een kerncentrale pal aan de kust staan waar je ook niet langs kunt.

Dus heb je als illegale Mexicaan maar 1 mogelijkheid: De snelweg van 2 x 4 banen oversteken....

En dus hebben ze deze bordjes neergezet:

intussen zijn deze borden op bepaalde plekken langs de Interstate 8 die van San Diego naar het oosten loopt weer weggehaald om een of andere redenen, maar er zijn dus nog steeds Mexicaanse families die het erop wagen met alles wat ze hebben (erg weinig) de snelweg over te steken, met alle gevaren van dien.
-
pi_65496332
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 20:02 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Dat moet je eens navragen in België en Frankrijk.
In Frankrijk zijn het de Algerijnen. En in Italie de Tunesiers en Libiers.
pi_65498584
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 20:20 schreef PieterBas het volgende:

[..]

Ik kwam er ook veel Iraniërs en Bosniërs tegen, maar goed dat was in Borås, niet in Södertälje
[..]

Ik was dit weekend in Gent en qua gedrag verschillende ze niet veel met de Nederlandse.. Alleen dat Belgische accent
In Zweden wonen 55000 Bosnier, de bekendste is Zlatan Ibrahimovic:)
pi_65544108
Ook al ben ik dan (nog) niet woonachtig in Italië, toch ken ik het land vrij goed. Roemenen en zigeuners worden absoluut niet gewaardeerd en vaak dan ook gewantrouwd.

Ik als lange blanke west-Europeaan heb nooit problemen met de Italianen, ik spreek heel redelijk Italiaans en laat telkens weer blijken wat ik zie in het land en de cultuur wanneer ik daar ben. Misschien heb ik ook wel gewoon geluk met de Florentijnen zij zijn immers toeristen al gewend en zien in mij geen bedreiging.

In Taiwan heb ik andere ervaringen. Daar voel ik me meer een circusattractie, mensen staren me aan en sommigen willen met mij op de foto, ook al ben ik geen beroemdheid en ken ik deze mensen niet. Verder slaag ik er niet in om echt een gesprek te hebben met een Taiwanees, wellicht hebben zij meer tijd nodig om vertrouwen op te bouwen of ze zijn gewoon wat meer gesloten. Nu is de taalbarrière wel een probleem, ik leer Chinees en dat gaat me redelijk af maar als ik echt iets wezenlijks wil bespreken moet ik dat nu nog in het Engels doen; dat zal mensen ongetwijfeld afschrikken. Taiwanezen schijnen mij dus wel interessant te vinden maar wel op een veilige afstand. Ze vinden het duidelijk erg leuk dat ik interesse stel in hun taal en cultuur, daarmee haal ik volgens mij een wit voetje bij sommige starre types.

[ Bericht 45% gewijzigd door Leviwosc op 29-01-2009 21:02:17 ]
pi_65626498
In Marokko zijn het Marokkanen
  zondag 1 februari 2009 @ 20:58:27 #118
138800 compier
This is Spartaaaaaaaa
pi_65636079
de mexicanen en negers zijn de zondebokken...
Mijn usericon is mede mogelijk gemaakt door wonderer.
Live from Sparta MO
JOE-ES-EE!!
pi_65821747
"Elk land heeft zijn eigen Marokkanen, landen hebben namelijk een zondebok nodig zodat het volk zich op hun concentreren en niet op de fouten die de leiders maken. Zo is het in Japan de chinezen, in Iran de christenen en in Amerika de negers."

Hier klopt echt helemaal niets van. In Iran zijn de christenen niet de zondebok?? Ze worden in het algemeen wel als 'christen' gezien, maar wel gewoon als Iranier en niet als een outsider groep of iets dergelijks. In Iran heb je allerlei verschillende Iraniers met vaak ook een regionale taal/dialect (en Perzisch als nationale taal), de christenen spreken meestal armeens onderling. Anyway.. De dingen die ik over christenen heb gehoord in Iran waren allemaal positief.
Ik snap op zich wel dat je dacht dat in Iran waarschijnlijk christenen een zondeblok zijn, maar dat komt door de media die een te eenzijdig beeld schetsen van Iran.

Ik denk wel dat elk land wel zijn eigen zondebok heeft en Iran heeft die dan dus ook, namelijk de Afghanen. Dat zijn een beetje de marokkanen van Iran en er zijn dan ook best wat vooroordelen. Ze komen naar Iran en 'pikken de banen in', het zijn meestal criminelen, enz. enz.
Iran was, toen ik het een tijdje terug las, het land met de meeste vluchtelingen in het land en dat waren dan dus vooral Afghanen (en Irakezen in mindere mate). In (bijna) elk land leidt dat tot vooroordelen en problemen. In Nederland zijn er dus vaak Marokkanen in het nieuws die werkloos zijn, crimineel zijn, enz.
Wat ik wel grappig vind om hierboven te lezen is het feit dat Mexicanen in (een deel) van de VS een zondebok zijn, maar dat de Mexicanen dan zelf weer andere Hispanics als zondebok hebben en die landen dan ook weer andere.
Ook het feit dat een bepaalde groep in 2 landen op 2 manieren wordt bekeken is wel interessant. De Libanezen zijn in Australie namelijk een beetje "de Marokkanen" maar in de VS worden ze helemaal niet gezien als zo'n probleemgroep (als ik het goed heb).
  zondag 8 februari 2009 @ 13:18:46 #120
61345 Brett-Anderson
ACCOUNT DISABLED
pi_65844917
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 01:06 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik weet wel dat Japanners over het algemeen (in de zakenwereld is het anders) erg racistisch zijn tegenover blanken. Grondwet of niet, als je in Japan een sextent probeert binnen te komen als blanke zijnde, dan wordt je er gewoon uitgeknikkerd. De Japanse lekkere vrouwtjes zijn alleen voor de Japanners, is de gedachte.

Ben zelf trouwens nooit in Japan geweest....
He Maarten dit is waar, ik heb enkele jaren in Japan gewoond. De echte zakenlui van zeg maar ongeveer Odaiba/shimbashi zakendistrict in Tokyo zijn blanken geen blik waardig, je mag zelfs niks zeggen, zelfs als je chotto sumimasen in een overvolle trein zegt gaan ze gewoon naar je grommen. Ze zijn racistisch tegen alles dat niet japans is.
In de meeste kringen was ik ook niet welkom, vooral niet bij meisjes. De japanners die heel open waren wat betreft andere culturen, waren -en dat kwam echt niet aan als een verrassing- enkele maanden in het buitenland geweest, alleen hierdoor konden ze begrip opbrengen voor jou als blanke.
Ik zou niet weten wie daar het uitschot is, maar als neger ben je daar het laagste van het laagste, laten de negers daarzo ook nog eens vaak bij een soort opsporing verzocht in het nieuws komen en het beeld wordt dan bevestigd.
Ik ben voor een groot deel van mijn tijd in kleinere plaatsjes geweest waar ik nooit buitenlanders zag, zelfs nooit chinezen, chinezen zouden vooral zitten in Yokohama chukagai als ik het zo even uit mijn hoofd noem.

[ Bericht 0% gewijzigd door Brett-Anderson op 08-02-2009 13:30:54 ]
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
  zondag 8 februari 2009 @ 15:41:49 #121
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_65850806
Ik denk dat er een groot verschil is tussen typische immigranten landen als Brazilië aan de ene kant en Europa en Azie aan de andere kant
De eerste hebben een andere geschiedenis en zijn zo divers qua nationaliteiten dat er niet één nationaliteit de zondebok is, al was het alleen maar omdat niemand denkt in die termen - iedereen wordt als Braziliaan gezien, of hij nou blank, zwart, geel of pimpelpaars is.
Onze marokkanen zijn de drugsdealers, ongeacht hun oorsprong.

Verder zijn Argentijnen ook bijzonder ongeliefd, maar dat is iets anders.
zonnig Brasil
pi_65852251
In Hongarije zijn het de Roma zigeuners en deze groep doet er alles aan om hun slechte naam te behouden.
pi_65854504
in duitsland en spanje hebben nederlanders een slechte naam.

komt dan met name door nederlandse tokkies op vakantie....

trouwens engelsen, hebben die niet overal een slecht imago
  donderdag 12 februari 2009 @ 05:40:57 #124
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_65974076
quote:
Op zondag 8 februari 2009 15:41 schreef qwerty_x het volgende:
Ik denk dat er een groot verschil is tussen typische immigranten landen als Brazilië aan de ene kant en Europa en Azie aan de andere kant
De eerste hebben een andere geschiedenis en zijn zo divers qua nationaliteiten dat er niet één nationaliteit de zondebok is, al was het alleen maar omdat niemand denkt in die termen - iedereen wordt als Braziliaan gezien, of hij nou blank, zwart, geel of pimpelpaars is.
Onze marokkanen zijn de drugsdealers, ongeacht hun oorsprong.

Verder zijn Argentijnen ook bijzonder ongeliefd, maar dat is iets anders.
Argentijnen zijn mischien ongeliefd omdat ze zich beter voelen dan de rest van Zuid Amerika? En is het niet zo dat ook in Brazilie geld: Hoe witter, hoe beter?

Ik kan het fout hebben hoor...
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
  donderdag 12 februari 2009 @ 09:18:11 #125
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65975604
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 05:40 schreef breaky het volgende:

[..]

Argentijnen zijn mischien ongeliefd omdat ze zich beter voelen dan de rest van Zuid Amerika? En is het niet zo dat ook in Brazilie geld: Hoe witter, hoe beter?

Ik kan het fout hebben hoor...
Argentijnen zijn in heel Zuid Amerika ongeliefd, oa om hun gebrekkige geografische kennis. Argentijnen denken vaak dat Argentinie in Europa ligt. Dat wordt door de rest inderdaad gezien als zich beter voelen.

In Argentinie zijn voor zover ik gehoord heb Bolivianen nogal onpopulair. Brazilianen mogen ze ook niet zo, wat deels met voetbal te maken heeft.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  donderdag 12 februari 2009 @ 15:52:35 #126
14509 reem
pi_65989064
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 09:18 schreef Viajero het volgende:

[..]

Argentijnen zijn in heel Zuid Amerika ongeliefd, oa om hun gebrekkige geografische kennis. Argentijnen denken vaak dat Argentinie in Europa ligt. Dat wordt door de rest inderdaad gezien als zich beter voelen.
en deels terecht natuurlijk. Een gemiddelde porteño lijkt meer op een Spanjaard / Italiaan dan een Bolita of Paragua
quote:
Brazilianen mogen ze ook niet zo, wat deels met voetbal te maken heeft.
Ik ken geen enkele Argentijn die een hekel aan Brazilianen heeft (buiten het voetbal).
[b]@RemiLehmann[/b]
  donderdag 12 februari 2009 @ 16:13:52 #127
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_65989956
quote:
Op zondag 8 februari 2009 17:21 schreef thestoryofus2009 het volgende:

Opvallend: De Engelsen die hier op vakantie komen (California) zijn meestal de beleefde soort, en niet de "chavs" die je op Franse campings vindt.

De Nederlanders echter..... hoor je nog steeds LUIDRUCHTIG klagen in een restaurant over het feit dat 15% fooi hier heel normaal is. - En dan gaat het er niet om dat de klacht wellicht terecht/onterecht is, maar het feit dat Nederlanders het dan ook met volume moeten doen en het idee hebben dat toch niemand hen verstaat ofzo.

Ik heb ook wel eens met een slaperig hoofd na 12 uur vliegen in de rij op LAX gestaan om door de Douane te kunnen, en dan sta je in zo'n hal met een paar honderd mensen verdeeld over 8 rijen of zoiets, en dan hoor je ineens over alles uitkomen: "Haaaaaans! Heb jij de paspoortuh!" - Ja hoor, den Nederlandsche toerist is gearriveerd.
-
  donderdag 12 februari 2009 @ 16:16:37 #128
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_65990047
Argentijnen voelen zich meer Europees dan Zuid Amerikaans - oftewel: superieur - en laten dat nogal blijken.
Vele jaren van boven hun stand leven hebben uiteindelijk tot de twee crises geleid en heel eerlijk gezegd vond de rest van Zuid Amerika dat min of meer hun verdiende loon.

Bovenstaande behoorlijk zwart-wit uiteraard, er zijn genoeg uitzonderingen.
zonnig Brasil
  donderdag 12 februari 2009 @ 16:17:06 #129
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_65990067
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 01:29 schreef sz90 het volgende:
Hier klopt echt helemaal niets van. In Iran zijn de christenen niet de zondebok?? Ze worden in het algemeen wel als 'christen' gezien, maar wel gewoon als Iranier en niet als een outsider groep of iets dergelijks.
De meeste landen in het Midden Oosten hebben een Christelijke minderheid van enkele procenten, en in landen als Syrie is het zelfs bijna 10% geloof ik. Maar je hebt gelijk, het zijn gewoon lokalen, die toevallig een andere godsdienst hebben.

Ook begrijpelijk, een Nederlandse jood of een bekeerde hindoe wordt ook niet anders behandeld. Marokkanen, Turken etc, toch vaak wel.
-
  dinsdag 17 februari 2009 @ 05:51:48 #130
236612 XtremeNL
Internet Superheld
pi_66147256
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 16:13 schreef maartena het volgende:

[..]

Opvallend: De Engelsen die hier op vakantie komen (California) zijn meestal de beleefde soort, en niet de "chavs" die je op Franse campings vindt.

De Nederlanders echter..... hoor je nog steeds LUIDRUCHTIG klagen in een restaurant over het feit dat 15% fooi hier heel normaal is. - En dan gaat het er niet om dat de klacht wellicht terecht/onterecht is, maar het feit dat Nederlanders het dan ook met volume moeten doen en het idee hebben dat toch niemand hen verstaat ofzo.

Ik heb ook wel eens met een slaperig hoofd na 12 uur vliegen in de rij op LAX gestaan om door de Douane te kunnen, en dan sta je in zo'n hal met een paar honderd mensen verdeeld over 8 rijen of zoiets, en dan hoor je ineens over alles uitkomen: "Haaaaaans! Heb jij de paspoortuh!" - Ja hoor, den Nederlandsche toerist is gearriveerd.
Wat op zich grappig is omdat in bijvoorbeeld Engeland de amerikanen juist weer bekend staan als luidruchtig.
The stories and information posted here are artistic works of fiction and falsehood.
Only a fool would take anything posted here as fact.
Naakte fotos van mijn zusje
pi_66162411
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 16:13 schreef maartena het volgende:

Ik was vorige week in Belgie. Ook met een Belgische taxichauffeur over de verschillen tussen Nederlanders en Belgen gepraat. Het eerste waar hij over begon was over hoe luidruchtig Nederlanders zijn, als je ze bijvoorbeeld op een Frans of Spaans tankstation tegenkomt. KEEES, KUN JE NOG EEN FLES COOOLAA MEENEMEN? Wel apart hoe hij zo gemakkelijk van het mooie Belgische accent naar een zwaar Hollands accent overschakelde. Ik doe 't em andersom niet na.
pi_66162563
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 16:17 schreef maartena het volgende:

[..]

De meeste landen in het Midden Oosten hebben een Christelijke minderheid van enkele procenten, en in landen als Syrie is het zelfs bijna 10% geloof ik. Maar je hebt gelijk, het zijn gewoon lokalen, die toevallig een andere godsdienst hebben.

Ook begrijpelijk, een Nederlandse jood of een bekeerde hindoe wordt ook niet anders behandeld. Marokkanen, Turken etc, toch vaak wel.
Elaborate?
  dinsdag 17 februari 2009 @ 16:29:40 #133
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_66164140
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 15:51 schreef Dr.Nikita het volgende:
Elaborate?
Dat Turken en Marokkanen in Nederland vaker als tweederangsburgers worden behandeld dan bijv. Christenen in Syrie, Jordanie, Iran, etc. Het is dus niet perse de godsdienst die het probleem vormt bij de inheemse bevolking, maar de afkomst. Een tot Islam bekeerde Nederlander valt ook vaak onder de "dat mag dan weer wel" categorie.

In de VS zie je dat ook duidelijk. Mexicanen worden in het zuid-westen vaak met de nek aangekeken, maar ze zijn net zo Christen als Amerikanen zelf. En ik denk dat als de Marokkanen allen Christelijk waren (of misschien zien we het nu met Roemenen etc) dat ze net zo min gewenst waren in Nederland, de Islam is alleen een makkelijke zondebok die Wilders goed weet te misbruiken.
-
pi_66165621
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 16:29 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat Turken en Marokkanen in Nederland vaker als tweederangsburgers worden behandeld dan bijv. Christenen in Syrie, Jordanie, Iran, etc. Het is dus niet perse de godsdienst die het probleem vormt bij de inheemse bevolking, maar de afkomst. Een tot Islam bekeerde Nederlander valt ook vaak onder de "dat mag dan weer wel" categorie.

In de VS zie je dat ook duidelijk. Mexicanen worden in het zuid-westen vaak met de nek aangekeken, maar ze zijn net zo Christen als Amerikanen zelf. En ik denk dat als de Marokkanen allen Christelijk waren (of misschien zien we het nu met Roemenen etc) dat ze net zo min gewenst waren in Nederland, de Islam is alleen een makkelijke zondebok die Wilders goed weet te misbruiken.
Sorry hoor, je kraamt nu werkelijk onzin uit.

In NL heeft iedereen dezelfde kansen, rechten e.d.

Je denkt toch niet dat je in de VS alles kado krijgt, je zult er voor moeten knokken, taal spreken, studeren e.d.

Ik heb Fatima zonder hoofddoek nog nooit horen klagen dat ze anders wordt behandeld.
pi_66329810
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 20:11 schreef Sloffie het volgende:
De Pakistanen zijn de Marokkanen van Canada.
Misschien in de grote steden, maar hier in Saskatchewan zijn het vreemd genoeg NIET de immigranten. De Natives worden hier in het algemeen gezien als de troublemakers; laag opgeleid, veel drugs en drank misbruik, veel geweld tegen over elkaar en binnen de familie en veelal degene die de kleine misdaden doen hier. Ook zijn zij juist degene die 'gangs' hebben hier.

Het grootste probleem is dat de Canadese regering de Natives nog steeds het hand boven het hoofd houden omdat de blanken hun land honderden jaren geleden misbruikt hebben. Ze hoeven geen belasting te betalen, scholing is meestal gratis (hebben ook hun eigen universiteiten) en krijgen spotgoedkoop hun sigaretten en drank.

Ook hier geldt dat niet alle Natives zo zijn, ik ken er genoeg die wel een goede baan en leuke familie hebben en dan ook niks van de probleem groep te maken willen hebben.
  zondag 22 februari 2009 @ 20:36:43 #136
61345 Brett-Anderson
ACCOUNT DISABLED
pi_66351924
quote:
Op zondag 22 februari 2009 00:22 schreef jeroen1976 het volgende:

[..]

Misschien in de grote steden, maar hier in Saskatchewan zijn het vreemd genoeg NIET de immigranten. De Natives... verhaal
Dat doet me erg denken aan nieuwzeeland, ik ben er nog nooit geweest, maar ik heb enkele verhalen van geremigreerde kiwi Nederlanders gehoord die er geen goed woord over hadden. "Alcoholic savages"..daarop volgde zelfs nog een stuk dat hij kennisen in Canada had en dat die natives daar net zo erg waren. Nou als ik dat stuk van jou dan lees zie ik het al voor me.

Ik merkte inderdaad ook in Duitsland dat veel Nederlanders daar keihard lopen te gillen, vooral die Limburgers en ik durfde op een gegeven moment ook niet meer bij de Reduziert bakken te kijken, omdat de Duitsers daar al een bepaald oordeel over hadden dat die Hollanders daar altijd als eerste zitten te graaien jaja echt waar.

In Osaka en Tokio kwam ik de meeste blanken tegen, maar nog nooit een enkele Nederlander. Wel engelstaligen... ik zou zonder het vooraf te weten nooit kunnen zeggen of iemand een Ozzie of een Brit en dan blijkt uiteindelijk dat het zelfs Zuidafrikanen waren. Waar ze dan ook vandaan komen het lijkt alsof dat "fukkin" helemaal normaal is, er waren er een paar die het tweemaal per zin gebruikten. voor mijn gevoel vertaal ik dat nog steeds heel direct, maar het komt op een of andere manier ook wel heel vertrouwd over haha. Maar als ik op weg naar huis in Osaka iemand keihard hoorde schreeuwen naar zijn familie dan waren het die britten/ozzies.Niet te vergeten, je luidruchtig gedragen in Japan is heel erg verkeerd
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
pi_66352481
quote:
Op zondag 22 februari 2009 20:36 schreef Brett-Anderson het volgende:
Waar ze dan ook vandaan komen het lijkt alsof dat "fukkin" helemaal normaal is, er waren er een paar die het tweemaal per zin gebruikten. voor mijn gevoel vertaal ik dat nog steeds heel direct, maar het komt op een of andere manier ook wel heel vertrouwd over haha.
Dat is hier in de VS niet normaal, of je moet in een ghetto rondlopen.

[offtopic] Oh, deze Amerikaanse soldaat kan er ook wat van: [/offtopic]
  zondag 22 februari 2009 @ 21:12:00 #138
61345 Brett-Anderson
ACCOUNT DISABLED
pi_66353141
quote:
Op zondag 22 februari 2009 20:51 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat is hier in de VS niet normaal, of je moet in een ghetto rondlopen.

[offtopic] Oh, deze Amerikaanse soldaat kan er ook wat van: [/offtopic]

whaha die is leuk zeg, hij begon ook nog rustig..LOL.

Het lijkt me inderdaad iets meer voor de britten, ik ontmoette er toen ook nog een die om de haverklap fukkin zei en dat ook nog eens combineerde met Rubbish.. dan't ongeveer zo klonk als Robbis. Dat vond ik echt zo grappig, ik lag elke keer weer in een deuk
  zondag 22 februari 2009 @ 22:04:39 #139
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_66354973
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 17:05 schreef Dr.Nikita het volgende:
Sorry hoor, je kraamt nu werkelijk onzin uit.

In NL heeft iedereen dezelfde kansen, rechten e.d.

Je denkt toch niet dat je in de VS alles kado krijgt, je zult er voor moeten knokken, taal spreken, studeren e.d.

Ik heb Fatima zonder hoofddoek nog nooit horen klagen dat ze anders wordt behandeld.
Je krijgt in de VS weinig kado inderdaad, maar de taal hoef je niet te spreken, en het is ook niet verplicht. Je kunt tegenwoordig zelfs in het spaans een complete universitaire opleiding afronden als je dat graag zou willen.

Wat betreft anders behandelen, het is voornamelijk de politiek in Nederland die er anders over denkt. Als de KPN besluit in het turks of arabisch langs Nederlandse snelwegen (ik noem eens de A10 bij Amsterdam West) zou gaan adverteren voor DSL aansluitingen of mobiele telefoons, dan zal Wilders meteen beginnen met kamervragen. En ik krijg ook het idee dat de gemiddelde Nederlander dat niet zou accepteren trouwens.

Ik hoor het argument "ze moeten maar Nederlands leren" veel vaker van Nederlanders, dan dat ik "ze moeten maar Engels leren" van Amerikanen, maar in het Zuid-Westen waar de Engelse taal onderhand een minderheid aan het worden is (enigzins overdreven natuurlijk) is dat wellicht ook een andere situatie.
-
  Moderator zondag 22 februari 2009 @ 22:12:57 #140
45833 crew  Fogel
pi_66355279
quote:
Op zondag 22 februari 2009 22:04 schreef maartena het volgende:

[..]
Ik hoor het argument "ze moeten maar Nederlands leren" veel vaker van Nederlanders, dan dat ik "ze moeten maar Engels leren" van Amerikanen, maar in het Zuid-Westen waar de Engelse taal onderhand een minderheid aan het worden is (enigzins overdreven natuurlijk) is dat wellicht ook een andere situatie.
Ja, inderdaad een andere situatie omdat de VS geen officiële taal kent en Nederland wel.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_66356722
quote:
Op zondag 22 februari 2009 22:04 schreef maartena het volgende:
Dat is een goede observatie, alhoewel ik 'm niet helemaal kan plaatsen. Waarom maken Amerikanen zich daar niet drukker over? Ik heb wel eens een collega gehad die vermoeid "Para Espanol?? I am living in America!" riep, als hij aan de telefoon hing, maar over het algemeen hoor je inderdaad niet vaak dat "ze maar Engels moeten leren."
  maandag 23 februari 2009 @ 16:44:30 #142
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_66378236
quote:
Op zondag 8 februari 2009 17:21 schreef thestoryofus2009 het volgende:

Neuh die ervaring heb ik helemaal niet. In Duitsland (Berlijn/Brandenburg) worden Nederlanders atijd wel gewaardeerd om hun talenkennis. In Berlijn zijn de Turken wel een beetje de Marokkanen maar worden beter behandeld dan de Marokkanen in NL. Ook zitten er veel Polen maar die integreren altijd wel goed. Over de rest van Duitsland zou ik het niet durfen zeggen.

In Spanje (Barcelona) zijn het de Pakistanen, ze zitten vaak illegaal in de drugshandel. Verder zitten er heel veel Argentijnen en Peruanen die wel een beetje scheef worden aangekeken omdat ze de banen weg zouden pikken.

In Barcelona heerst anders wel heel erg de "ze moeten maar Spaans, of nog beter Catalaans, leren!". Voor mensen uit andere delen van Spanje is het ook "ze moeten maar Catalaans leren". Brieven van de Gas komen bv. ook allemaal in alleen Catalaans in de brievenbus. Leuk dus, kun je als buitenlander 2 talen gaan leren...
Levenswerk: Berlijn Blog.
  zondag 8 maart 2009 @ 19:56:16 #143
234795 sezten
El genius
pi_66835961
quote:
Op maandag 23 februari 2009 16:44 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

Neuh die ervaring heb ik helemaal niet. In Duitsland (Berlijn/Brandenburg) worden Nederlanders atijd wel gewaardeerd om hun talenkennis. In Berlijn zijn de Turken wel een beetje de Marokkanen maar worden beter behandeld dan de Marokkanen in NL. Ook zitten er veel Polen maar die integreren altijd wel goed. Over de rest van Duitsland zou ik het niet durfen zeggen.

In Spanje (Barcelona) zijn het de Pakistanen, ze zitten vaak illegaal in de drugshandel. Verder zitten er heel veel Argentijnen en Peruanen die wel een beetje scheef worden aangekeken omdat ze de banen weg zouden pikken.

In Barcelona heerst anders wel heel erg de "ze moeten maar Spaans, of nog beter Catalaans, leren!". Voor mensen uit andere delen van Spanje is het ook "ze moeten maar Catalaans leren". Brieven van de Gas komen bv. ook allemaal in alleen Catalaans in de brievenbus. Leuk dus, kun je als buitenlander 2 talen gaan leren...
Je bedoelt Spaans, toch?
Je bedoelde dus mensen van andere delen naar Catalonië toe. Sorry.
Maar in Spanje heerst sowieso het "leer maar gewoon Spaans". Ook omdat ze toch geen Engels kunnen.
Als ik lach met mijn lul, worden alle vrouwen gul.
Slepen ze me mee, hop naar de wc.
Spoelen maar, wat een mooi gebaar.
pi_67028025
Hier in Bermuda nog geen marokaan gezien.. Maar de marokanen hier zijn wij.. (de Expats). in de ogen van de gemiddelde 'local' dan..
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
pi_67079046
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 19:38 schreef fespo het volgende:
in heel europa zijn het de marokkanen.
in noord amerika zijn het de mexicanen en de rest van de wereld zijn het negers.

opgelost slotje.
Precies
Rebels in the past, Heroes in the present, Conquerors of the future!
pi_67079358
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 00:07 schreef JKOOL het volgende:
Hier in Bermuda nog geen marokaan gezien.. Maar de marokanen hier zijn wij.. (de Expats). in de ogen van de gemiddelde 'local' dan..
Hoe is het weer in Bermuda?
  zondag 15 maart 2009 @ 20:58:07 #147
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_67082278
quote:
Op zondag 22 februari 2009 22:52 schreef Lyrebird het volgende:
Dat is een goede observatie, alhoewel ik 'm niet helemaal kan plaatsen. Waarom maken Amerikanen zich daar niet drukker over? Ik heb wel eens een collega gehad die vermoeid "Para Espanol?? I am living in America!" riep, als hij aan de telefoon hing, maar over het algemeen hoor je inderdaad niet vaak dat "ze maar Engels moeten leren."
Ik ben er intussen wel aan gewend, dat je altijd op Numero Ocho moet drukken voor Spaans. Aan de andere kant zou een telefoonlijn van de KPN waarbij in het Arabisch en Turks even snel gevraagd wordt om op een bepaald nummer te drukken volgens mij kamervragen opleveren door een tomaat-rode Wilders.
-
pi_67090694
UK --> pakistanen, ongetwijfeld al eerder vermeldt in dit topic maar geen zin om helemaal door te lezen.
Ik support gevallen topclubs!
pi_67090823
quote:
Op maandag 26 januari 2009 17:10 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik denk dat het in de VS toch niet zo snel zal "los lopen" ben ik bang. In het Zuid-Westen hebben we het niet over 3% Turken, 3% Marokkanen, 3% Surinamers, 3% Antillianen, die samen met wat andere groepen de 15% Allochtonen in Nederland vormen, met verschillende talen en culturen.... Maar over 35% Latino/Hispanic, en 15% Aziatisch. Engels is nog wel de meest gesproken taak, maar de blanke huidskleur is al ruim een decennia in de minderheid.

In Los Angeles is het zelfs zo dat "slechts" 40% van de bevolking Engels spreekt. Eenzelfde 40% spreekt Spaans, en de overige 20% een mengelmoes van andere, voornamelijk Aziatische talen. De Spaanstalige bevolking groeit veel harder dan de Engelstalige bevolking, en California heeft zo'n 3 tot 4 miljoen van de geschatte 12 tot 15 miljoen illegalen, ofwel ongeveer een kwart.

Voorbeelden van complete twee-taligheid hier in Zuidelijk California:

- Supermarkten, Warenhuizen, Drogisterijen, Home Depot, en vele andere winkels waar de borden met de padnummers en de producten tweetalig zijn.

- Se hable Espanol in vrijwel elke advertentie, op zowel TV als drukwerk. Tevens zie je in de wat meer spaans sprekende wijken/steden overal langs de straten advertentieborden in het Spaans. Het Se Hable Espanol zie je ook overal op deuren terugkeren, met name bij kleine kantoortjes zoals advocaten, verzekeringsagenten, tandartsen, doctoren, etc. - En ik hable helemaal geen Espanol.

- Alle brieven die ik krijg van Time Warner Cable, AT&T, Sprint, De electriciteitsrekening, Gasrekening, etc, etc worden in TWEE talen verstuurd. Vaak op 1 papiertje, met Spaans op de ene kant en Engels aan de andere kant. Of ik bijv. hun digitale telefoondiensten of een extra sms pakket wil afnemen ofzo..... Oh, en mijn dealer stuurt me ook tweetalige brieven dat het weer eens tijd wordt voor onderhoud aan mijn auto.

- Met regelmaat krijg ik advertentiefolders door de bus die ALLEEN in het Spaans zijn. (Wilders zou volgens mij dood in de gang gevonden worden met een alleen-in-het-Arabisch foldertje van Leenbakker in zijn handen...- spontane hartaanval )

- Spaans is een officiële taal in California naast het Engels, wat betekend dat alle officiële documenten ook in het Spaans geproduceerd kunnen/mogen worden. En dat gebeurd dan ook..... je kunt zo'n beetje alle officiële formulieren in het Spaans krijgen, zo goed als alles regelen met de lokale overheden in het Spaans, in het Spaans rijexamen doen, en zelfs als je voor de rechter moet verschijnen krijg je een door de staat betaalde vertaler toegewezen.

- Waar ik werk zijn afdelingen (het laag betaalde werk, machines, mailing, etc) die volledig in het Spaans zijn, en de enkele Engels sprekende zal vrij snel ondervinden dat hij alleen met de managers kan praten, die tweetalig moeten zijn.

Kortom: Het wordt de Spaanstalige bevolking enorm makkelijk gemaakt om puur en alleen in het Spaans te wonen, leven, en werken.

Een Taalgrens zie ik trouwens niet gebeuren, de VS is geen België inderdaad, en ook geen Canada, waar Quebeq duidelijke grenzen heeft. (Ik geloof dat zo'n 10% van Maine trouwens ook Frans spreekt). De Spaanstaligen in de VS zitten overal, en voor gemengd tussen alle anderen in..... maar er zijn dus hele steden waar niets anders dan Spaans gesproken wordt.

De stad waar ik werk, en 10 minuten ten zuiden van waar ik woon bijvoorbeeld: Santa Ana.

The racial makeup of the city, as of 2007, is 42.6% White, 1.1% African American, 0.2% Native American, 9.4% Asian, 0.4% Pacific Islander, 46.3% from Some other race, and 1.5% from two or more races. Hispanic and Latino Americans compose 79.6% of all residents, including 74.1% who are Mexican American.[4] Non-Hispanic Whites made up 12.4% of the population in 2000 and has declined since then.

In principe dus 80% Spaans sprekend, en dan hebben we het over een stad van 350.000 inwoners. En ja, de Spaans sprekenden worden voor een groot deel gerekend als "White" of blank, vanwege hun Europese (Spaanse) voorouders. Dus in veel officiële statistieken geeft dat een vertekend beeld....

Ik denk dat de VS ook nooit een land zal worden van 1 taal, en 1 cultuur. Er zijn teveel verschillende culturen, te veel verschillende talen. Je hebt hier in Los Angeles Korea Town, in San Francisco heb je China Town, hier in Orange County heb je Little Saigon waar alles Vietnamees is, en dan heb je ook nog Little Tokyo en andere minderheidswijken, waar zelfs de straatnamen in een andere taal zijn.

Sorry Lyrebird..... wellicht dat men er in white-toast-Indiana er iets anders over denkt, maar hier in het zuidwesten is het OVERduidelijk dat de VS nooit een land zullen worden met slechts 1 taal, en 1 cultuur.
Is het niet zo dat er toch wel een steeds sterker geluid komt om Engels de offiele taal te maken? In veel staten is dat ook al het geval: http://en.wikipedia.org/wiki/English-only_movement#Current_law

Ik kan me ook herinneren dat er een dorpje in Texas er voor koos om Spaans als officiele taal te doen gelden: El Cenizo (http://commonsenseconservative.wordpress.com/2007/08/21/texas-town-makes-spanish-official-language/). Volgens mij zijn er mede hierom om Engels ook in Texas de officiele taal te maken.
Ik support gevallen topclubs!
  maandag 16 maart 2009 @ 19:46:01 #150
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_67112368
Tsja, sommigen hier zijn zeker de hele wereld over geweest hebben met alle linksen en fascisten een woord gerept? Weten precies hoe de gemiddelde buitenlander denkt? Want over een paar dingen hebben jullie het gewoon FOUT! laat ik ze even op een rijtje zetten

• Zondebokken van ee bepaald (oftewel marokkanen) , tsja een zondebok is iemand de schuld krijgt van iets maar er niks aan kan doen. Laten we eerlijk wezen dat die ''zondebokken'' zichzelf richting benee opweghelpen niet? Lullig voor die paar uitschieters.

• Jullie denken ontzettend veel in verschillende ''rassen'' , Vooral amerika, zijn alle landen voor gemixt, en ook onderelkaar qua halfbloeden. Je hebt nog altijd blanke ámerikanen die vinden dat noord-amerika van hún is, terwijl amerika oorspronkelijk (net als heel noord/midden/zuid) bewoond werd door hun. Is een land eigenlijk van iemand, of van één bepaald ras? bijv. Latijns-amerika is zo divers en gemixt dat je latino's niet een bepaalde ''look'kan toewijzen, je hebt ze wit, bruin en zwart. Ja, in veel latijns-amerikaanse landen heb je veel negers die de zondebok zijn, maar vaak is het toch ook niet helemaal eerlijk verdeeld, en krijgt niet iedereen gelijke kansen zoals hier in nederland. De u.s is weer heel anders dan latijns-amerika omdat ze daar onderrschijd maken tussen zowat één verschillende lichtinten en laten we niet vergeten dat heel veel latino's/aziaten/zwarten dicrimineren onder elkaar. Het is in amerika niet altijd meer zo van blank tegen zwart, maar vaak ook latino tegen zwart, zwart tegen aziaatisch

• gesrpoken over aziaten, iemand op pagina 6 zei dat aziaten negers als het laagste van het laagste zien. Met wat voor ''soort' mensen praat jij dan als ik vragen mag? niet elke chinees of jappanner is zo negatief. Een donker iemand die ik ken is ooit naar taiwan/thailand in die buurt geweest, en had geen enkel probleem met de mensen daar. HET IS MAAR NET HOE JE JE ZELF GEDRAAGD.

• uit eigen ervaring:
    Ik als donker iemand, heb haast nooit te maken gehad met rasicme (eerlijk waar) , het hangt er helemaal van af hoe je je kleed/gedraagd/praat. Ben bijna in heel europa geweest (grapje zo'n 7 landen) Groot britannie, belgie, frankrijk, italie, kroatie, spanje en duitsland Wat me erg opviel is dat er in duitsland mischien wel de meeste anit-fascisten zijn. er schijnen ook nog wel wat duitsers te zijn die sich erg schamen voor de oorlog en daarom meestal wat vriendelijker zijn, engeland (GB) ook nooit problemen gehad, ik zeg et je in Londen lopen de meeste wiggers frankrijk ook wel vriendelijke mensen, net als belgen, kroatie vonden ze me toch wel het allerspeciaalst net als in italie. In kroatie waren jongens die nog nooit een donker meisje hadden gezien, en zo zie je toch wel maar weer dat sommigen liever een enkele of een paar''marokanen'' zien. (uit verhalen van mijn moeder/zus/kenissen) kunnen latino's en zwarten in amerika over het algemeen goed met elkaar overweg, vergeet niet dat vaak in Amerika ook blanken een zondebok kunnen zijn.

• Blanke zondebokken: Ja ze zijn er! De verenigde staten, zuid -afrika, zijn ze niet echt ''geliefd'' toch?
  • ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
      maandag 16 maart 2009 @ 19:51:21 #151
    14509 reem
    pi_67112589
    Aychelle, bedankdt.
    [b]@RemiLehmann[/b]
      maandag 16 maart 2009 @ 20:05:17 #152
    206337 aychelle
    pi_67113180
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 19:51 schreef reem het volgende:
    Aychelle, bedankdt.
    Graag gedaan, ik zeg het elke keer maar nog een keer:

AYCHELLE 4 PRESIDENT!
    ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
    pi_67117802
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 19:46 schreef aychelle het volgende:
  • Blanke zondebokken: Ja ze zijn er! De verenigde staten, zuid -afrika, zijn ze niet echt ''geliefd'' toch?
  • Wat betreft de VS valt het wel mee. Er is white trash (blanken die op een uitkering in caravans (trailers) wonen en bovengemiddeld vaak methlabs runnen) dat idd niet geliefd is, maar blanken vormen nog steeds de meerderheid en hebben - zo ver ik weet - geen slechte naam. Ik ben wel eens naar een Soul concert geweest en daar werd ik weggekeken. In NYC werd ik een keer door een neger uitgescholden (you fucking white guy of zo). Maar dat is het wel zo'n beetje, en dat in 8 jaar.
      maandag 16 maart 2009 @ 22:17:43 #154
    206337 aychelle
    pi_67118438
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 22:05 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Wat betreft de VS valt het wel mee. Er is white trash (blanken die op een uitkering in caravans (trailers) wonen en bovengemiddeld vaak methlabs runnen) dat idd niet geliefd is, maar blanken vormen nog steeds de meerderheid en hebben - zo ver ik weet - geen slechte naam. Ik ben wel eens naar een Soul concert geweest en daar werd ik weggekeken. In NYC werd ik een keer door een neger uitgescholden (you fucking white guy of zo). Maar dat is het wel zo'n beetje, en dat in 8 jaar.
    Maar ik weet wel dat je als blanke in sommige ''zwarte'' wijken liever niet wilt zijn
    ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
      dinsdag 17 maart 2009 @ 00:20:40 #155
    211118 klaasdj
    Juice by Tappy!
    pi_67123439
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 22:17 schreef aychelle het volgende:

[..]

Maar ik weet wel dat je als blanke in sommige ''zwarte'' wijken liever niet wilt zijn
    Of in sommige staten met een verkeerd shirt aan. Ik liep in Ohio met een Michigan shirt...dat is ongeveer netzo als met een ajax shirt aan op de middenstip van de kuip poepen.
    Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
    Washington, DC, Chicago.
    American Studies, RuG met minor journalistiek.
    pi_67124681
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 00:20 schreef klaasdj het volgende:

[..]

Of in sommige staten met een verkeerd shirt aan. Ik liep in Ohio met een Michigan shirt...dat is ongeveer netzo als met een ajax shirt aan op de middenstip van de kuip poepen.
    Dat gaat wel wat ver. Er is inderdaad wel rivaliteit tussen de verschillende teams - en dan nog het meeste bij de college sports - maar het is een stuk minder dan in het Nederlandse voetbal.
      dinsdag 17 maart 2009 @ 02:08:04 #157
    227667 Man-E-Faces
    One too many
    pi_67124758
    Ik vind de aard van Marokkaanse jongeren ook niks. Hun houding, alles. Maar ik vermoed dat doordat deze mensen hunzelf zijn een makkelijk zondebok zijn geworden voor een wereld-complot om het midden-oosten opte ruimen. Met Amerika voorop. Dus spui niet te snel je gal op Moslims en Marokkanen. Het is wellicht allemaal opzet geweest om ons elke dag te bestoken in de media met Moslims en Marokkanen tot het onze neus is uitgekomen. Politiek en Media zijn erg met mekaar verweven en dat is geen vaag complot, dat is gewoon feitelijk.
    Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
    Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
      dinsdag 17 maart 2009 @ 21:14:08 #158
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_67150291
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 01:56 schreef Lyrebird het volgende:
    Dat gaat wel wat ver. Er is inderdaad wel rivaliteit tussen de verschillende teams - en dan nog het meeste bij de college sports - maar het is een stuk minder dan in het Nederlandse voetbal.
    Je kunt in ieder geval nog allemaal hetzelfde stadion in en kris-kras door elkaar zitten....en vrij veilig je zoontje meenemen naar een wedstrijdje football of baseball.

Rellen zijn zeldzaam. Als ze er eens zijn, dan zijn het doorgaans kleine opstootjes die het vermelden niet eens waard zijn.....Toen de Lakers in 2003 kampioen werden waren er wat opstootjes in Los Angeles, en dat was groot genoeg dat het op CNN kwam, want dat komt gewoon niet voor.
    -
      dinsdag 17 maart 2009 @ 21:31:22 #159
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_67150884
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 22:17 schreef aychelle het volgende:
    Dat heeft wel weer meer te maken met de criminaliteit in dergelijke wijken dan met het ras volgens mij. Je hebt in Seattle ook een aantal lugubere wijken waar voornamelijk blanken wonen, en dan de arme soort.... en daar zou ik s'nachts ook niet willen rondrijden.
    -
      woensdag 18 maart 2009 @ 18:38:33 #160
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_67177963
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 16:44 schreef Leinonlein het volgende:
    Ik vond de mensen daar toch ook redelijk gesloten, inderdaad. Je wordt met een soort distantie benaderd. De keren dat ik er was viel me wel op dat als je je best doet en laat zien dat je je positief wil opstellen, de mensen ineens veranderen van gesloten naar behulpzaam. Ik spreek zelf redelijk wat Catalaans, en het respect dat men heeft voor die taal is ongekend. Gratis taxi-ritjes, voorkruipen en gratis binnen in een discotheek (Catwalk ), mensen die net effe harder voor je lopen... Echt bizar. Als ik zeg dat ik wel Catalaans spreek maar geen Spaans dan is het helemaal feest

Catalunya
      donderdag 19 maart 2009 @ 19:30:15 #161
    165924 msnk
    AliceWonder <3
    pi_67215227
    Goed topic (mindere OP).

Zouden er ook landen zijn waar men raar naar Nederlanders kijkt ?
    AFC AJAX
      donderdag 19 maart 2009 @ 22:13:03 #162
    206337 aychelle
    pi_67221305
    quote:
    Op donderdag 19 maart 2009 19:30 schreef msnk het volgende:
    Goed topic (mindere OP).

Frankrijk, daar iriteren ze zich kapot aan nederlanders!
    &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O
    pi_67225429
    quote:
    Goed topic (mindere OP).

Dubai oftwel de Arabische Emiraten
      donderdag 19 maart 2009 @ 23:55:37 #164
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_67225668
    Serieus? Waarom?
      vrijdag 20 maart 2009 @ 00:03:00 #165
    165924 msnk
    AliceWonder <3
    pi_67225912
    Dubai is waarschijnlijk in het algemeen tegen "onzedelijke" westerlingen lijkt mij, of is dat specifiek tegen Nederlanders?

En hoe zit dat met Frankrijk?
    AFC AJAX
    pi_67226069
    quote:
    Op donderdag 19 maart 2009 23:55 schreef Omnifacer het volgende:
    Serieus? Waarom?
    Mensen uit dubai (VAE) hebben een neiging om alles wat Niet-Arabisch is een beetje als minderwaardig te beschouwen.
    Daar vallen ook Nederlanders onder.
      vrijdag 20 maart 2009 @ 02:25:28 #167
    56208 Euc-
    Verweg(gistan)
    pi_67228077
    quote:
    Op vrijdag 20 maart 2009 00:08 schreef D-Flying het volgende:

[..]

Mensen uit dubai (VAE) hebben een neiging om alles wat Niet-Arabisch is een beetje als minderwaardig te beschouwen.
    Daar vallen ook Nederlanders onder.
    Dan heb je toch echt met de verkeerde locals gepraat, want ik en praktisch al mijn westerse collega's kunnen er zeer goed mee opschieten. Zeker als je een woordje Arabisch praat (hoeft niet eens veel te zijn), gaan er werelden voor je open. Ga voor de grap eens naar een shisha plaats in bijvoorbeeld Abu Hail, Hamriya, Rashidiya, een beetje de locals plaatsen dus, en "mingle", je zult verstelt staan.

Daarbij, ik vind Dubai veel en veel toleranter jegens buitenlanders dan Nederland(ers).
    O_o o_O O_O °_O °_° O_°
      maandag 23 maart 2009 @ 15:06:39 #168
    94080 VeX-
    HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
    pi_67325508
    In Japan hoef je als westerling niet te verwachten dat je met open armen wordt ontvangen.
    Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
      maandag 23 maart 2009 @ 15:42:16 #169
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_67326771
    quote:
    In Japan moeten ze het over het algemeen niet hebben van blanken/westerlingen. Japanners zijn vrij racistisch van oorsprong..... In de hoge zakenwereld is dat natuurlijk wat anders, daar is het Kapitalisme natuurlijk belangrijker. En uiteraard geldt dat lang niet voor iedereen, maar Japan blijft toch voor een deel een gesloten cultuur waar buitenstaanders toch nog enigszins met argusogen worden aangekeken.
    -
      maandag 23 maart 2009 @ 15:49:12 #170
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_67326997
    quote:
    Op zaterdag 3 januari 2009 18:25 schreef DaFan het volgende:
    In Australië zijn het de Libanezen en de Aboriginals.
    Ja daar was ik ook verbaast ook (de Libanezen dan) paar jaar geleden waren er nog rellen in Sydney
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
    pi_67327083
    quote:
    Op maandag 23 maart 2009 15:42 schreef maartena het volgende:

[..]

In Japan moeten ze het over het algemeen niet hebben van blanken/westerlingen.
    Ach, daar hebben wij als Nederlanders destijds toch ook mooi doorheen geprikt?

Nederlanders hebben toch wel een streepje voor op andere Europeanen imo, als ze KLM/Amsterdam op je kofferlabel zien staan, beginnen ze al massaal tegen je te lullen.
    pi_67327103
    quote:

België Arrogante Hollanders, gierig, bla bla.
    pi_67338146
    quote:
    Op maandag 23 maart 2009 15:51 schreef patatmetfriet het volgende:

[..]

Ach, daar hebben wij als Nederlanders destijds toch ook mooi doorheen geprikt?

Nederlanders hebben toch wel een streepje voor op andere Europeanen imo, als ze KLM/Amsterdam op je kofferlabel zien staan, beginnen ze al massaal tegen je te lullen.
    Dit meen je
    want dan heeft buza goed zijn werk gedaan

Overigens snap ik dat niet helemaal dat ze westerse mensen als onbeleefd en ruw zien, als je ziet wat daar op tv wordt uitgezonden
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
      maandag 23 maart 2009 @ 21:47:34 #174
    165924 msnk
    AliceWonder <3
    pi_67339143
    quote:
    Op maandag 23 maart 2009 21:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dit meen je

Overigens snap ik dat niet helemaal dat ze westerse mensen als onbeleefd en ruw zien, als je ziet wat daar op tv wordt uitgezonden
    Wat denk jij dat zij van al die kut programma's op Nederlandse TV vinden
    AFC AJAX
    pi_67339241
    quote:
    Op maandag 23 maart 2009 21:47 schreef msnk het volgende:

[..]

Wat denk jij dat zij van al die kut programma's op Nederlandse TV vinden
    Ook kut maar minder sadistisch
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    pi_67344281
    quote:
    Op vrijdag 20 maart 2009 02:25 schreef Euc- het volgende:

[..]

Dan heb je toch echt met de verkeerde locals gepraat, want ik en praktisch al mijn westerse collega's kunnen er zeer goed mee opschieten. Zeker als je een woordje Arabisch praat (hoeft niet eens veel te zijn), gaan er werelden voor je open. Ga voor de grap eens naar een shisha plaats in bijvoorbeeld Abu Hail, Hamriya, Rashidiya, een beetje de locals plaatsen dus, en "mingle", je zult verstelt staan.

Daarbij, ik vind Dubai veel en veel toleranter jegens buitenlanders dan Nederland(ers).
    Dat is inderdaad een optie. Maar naar mijn mening hebben ze toch echt een superieure gevoel tegen Niet-Arabieren.
      dinsdag 24 maart 2009 @ 13:52:41 #177
    56208 Euc-
    Verweg(gistan)
    pi_67356264
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 00:03 schreef D-Flying het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een optie. Maar naar mijn mening hebben ze toch echt een superieure gevoel tegen Niet-Arabieren.
    Toch echt een verkeerd gevoel naar mijn mening, hoelang ben je er geweest? Paar weekjes op vakantie?
    O_o o_O O_O °_O °_° O_°
      dinsdag 24 maart 2009 @ 15:20:44 #178
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_67359150
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 00:03 schreef D-Flying het volgende:
    Volgens mij klopt daar weinig van. Ik ben zelf nooit verder geweest dan Turkije, maar heb ook wel eens uitgebreide gesprekken gehad hier in de VS met een soldaat die 1 jaar in Irak is geweest. En alhoewel er daar natuurlijk een extremistische tak is die Amerikanen liever dood zien, is het zo dat als ze gewoon met de lokale bevolking praatten, dat er nauwelijks sprake is van haat, en ik kreeg van hem ook echt niet het idee dat er een superieur gevoel heerst.

Ik ken verder ook diverse mensen, 1 uit Nederland, en een echtpaar van Brits/Amerikaanse afkomst, die voor langere perioden in het Midden Oosten hebben gezeten, en van de verhalen die ik van hen hoorde kreeg ik nooit het idee dat er bij Arabieren een superioriteitsgevoel heerst t.o.v. westerlingen. En bij mijn weten staan Arabieren daar ook helemaal niet om bekend.

Mijn eigen ervaring gaat niet verder dan een vakantie in Turkije, maar ik heb maar weinig landen meegemaakt waar men zo vriendelijk was. Dat kan deels te maken hebben met de verkooplust, en toeristen die geld komen uitgeven natuurlijk, maar toch viel het me op dat men erg vriendelijk was.

Als laatste kom ik hier in de VS nog wel eens in een buurt die "Little Gaza" genoemd wordt, waar dus ontzettend veel Palestijnen en Libanezen wonen. Ik ga er wel eens heen als ik zin heb in shoarma, of bij een halal slager goed, verse lamsvlees wil halen. En ook daar merk ik niets van een superioriteitsgevoel. Mijn vrouw en ik gaan dan na het winkelen wel eens thee drinken in een koffie/theehuis aldaar, en de eigenaar daarvan is een libanees, en altijd vriendelijk. De kapster van mijn vrouw komt uit Iran, woont hier al 25 jaar, en we zijn zelfs bij haar wezen eten voor een typisch Perzische maaltijd.

Eerlijkheid gebied zelfs te zeggen dat mensen uit het Midden Oosten nog nooit onvriendelijk of afstandelijk tegen me zijn geweest. Nu is Noord-Afrika geen Midden-Oosten, en hebben we hier in de VS in plaats van straatmarokkaantjes, straatmexicaantjes, maar mijn ervaringen persoonlijk zijn nooit negatief geweest met mensen uit het Midden Oosten.

Ik vraag me dus eigenlijk af of je dit kunt onderbouwen, of dat dit gebaseerd is op de capriolen van Marokkaanse straatjongeren en uitkeringsontvangers in Nederland.
    -
      dinsdag 24 maart 2009 @ 21:23:07 #179
    249840 Meidina
    Carpe diem
    pi_67371556
    Ik begrijp sommige reactie hier wel.
    Sommige Marokkanen, en ik heb het over die hang jongeren, en de jongeren die schreeuwend tegen in de tram/bus de rust verstoren.
    Ik wil alleen zeggen, ze zijn niet allemaal hetzelfde, er zijn echt wel Marokkanen met manieren, tuurlijk vallen die niet op, maar zelfs die schamen zich voor hun eigen volk.
    De Marokkanen in Marokko zijn totaal anders, en ik heb het niet over de Marokkanen uit de bergen, maar uit de stad die de westerse cultuur kennen. Vergeet niet er een kolonie geweest is heel lang uit Frankrijk en uit Spanje, die voornamelijk in de steden woonden. Dus de Marokkanen uit de steden zijn anders dan uit dorpen of de bergen.
    80% van de Marokkanen die in Nederland wonen komen uit de bergen, omdat het leven in dopren beperkt is zijn ze allemaal gevlucht naar Europa om het beter te krijgen. Die mensen zijn blijven hangen in die tijd en mentaliteit van die omgeving. Mensen uit de stad die werk hadden en gemengd zijn met "buitelanders" bleven in eigen lang omdat zij het goed hebben en Europa helemaal niet nodig hadden.

Ik hoop dat ik een beetje mijn punt duidelijk heb gemaakt
    "Non sum qualis eram "
      dinsdag 24 maart 2009 @ 22:06:12 #180
    165924 msnk
    AliceWonder <3
    pi_67373320
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 21:23 schreef Meidina het volgende:
    Ik wil alleen zeggen, ze zijn niet allemaal hetzelfde, er zijn echt wel Marokkanen met manieren, tuurlijk vallen die niet op, maar zelfs die schamen zich voor hun eigen volk.
    Hoax.
    AFC AJAX
      dinsdag 24 maart 2009 @ 22:20:07 #181
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_67373967
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 22:06 schreef msnk het volgende:
    Hoax.
    Goede onderbouwing ook weer.
    -
      dinsdag 24 maart 2009 @ 22:35:16 #182
    249840 Meidina
    Carpe diem
    pi_67374682
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 22:06 schreef msnk het volgende:

[..]

Hoax.
    Wat betekend Hoax?
    "Non sum qualis eram "
      dinsdag 24 maart 2009 @ 23:17:39 #183
    165924 msnk
    AliceWonder <3
    pi_67376479
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 22:20 schreef maartena het volgende:

[..]

Goede onderbouwing ook weer.
    Ja sorry heur Ze zullen er vast wel zijn. Ik ken er maar ééntje, maatje van me die naar de UvA gaat. Voor de rest zijn het stuk voor stuk gespuis hier.
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 22:35 schreef Meidina het volgende:

[..]

Wat betekend Hoax?
    Uh... In dit context komt het erop neer dat het niet bestaat / nep is. Maar meestal betreft het een 'groot grap'. Zoals graancirkels e.d.

hecht er niet al te veel waarde aan
    AFC AJAX
    pi_67377866
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 13:52 schreef Euc- het volgende:

[..]

Toch echt een verkeerd gevoel naar mijn mening, hoelang ben je er geweest? Paar weekjes op vakantie?
    Ik ben een paar jaar gebleven. Dus weet dondersgoed hoe Arabieren in elkaar zitten.
      woensdag 25 maart 2009 @ 02:23:53 #185
    56208 Euc-
    Verweg(gistan)
    pi_67380847
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 23:52 schreef D-Flying het volgende:

[..]

Ik ben een paar jaar gebleven. Dus weet dondersgoed hoe Arabieren in elkaar zitten.
    Nou, ik weet niet wat voor Arabieren jij hebt ontmoet dan, maar diegene waar ik dagelijks mee om ga en regelmatig zie, en ook die ik totaal niet ken, zijn allemaal uiterst (gast)vriendelijk, nodigen me spontaan uit om bij hun thuis te eten (en ja, dan gaat bij de vrouwen de abbaya thuis gewoon uit) en we gaan regelmatig allemaal samen stappen.

Misschien dat ik net de goede Arabieren heb ontmoet, en jij net de slechte, wie weet

Heeeel misschien ligt het zelfs aan je eigen instelling hoe open anderen voor jou zijn

[ Bericht 2% gewijzigd door Euc- op 25-03-2009 02:34:59 ]
    O_o o_O O_O °_O °_° O_°
      woensdag 25 maart 2009 @ 09:18:23 #186
    165924 msnk
    AliceWonder <3
    pi_67382843
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 02:23 schreef Euc- het volgende:
    nodigen me spontaan uit om bij hun thuis te eten (en ja, dan gaat bij de vrouwen de abbaya thuis gewoon uit) en we gaan regelmatig allemaal samen stappen.
    Mag heul niet als er mensen van buiten de directe familie erbij zijn!
    AFC AJAX
    pi_67383364
    quote:
    Op maandag 23 maart 2009 21:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dit meen je
    Ja, echt. Heel bizar al die mensen weten ook dat we in NL een koningshuis hebben, en een iemand vroeg zelfs hoe het met onze koningin was

Verder, in een gezellig gesprek met een Japanner die net voor zijn neus iemand in reepjes had zien gaan (er sprong iemand voor de trein op ons perron, ik keek gelukkig net de andere kant op, en in vijf minuten kwam er een opruimsquad met kamerscherm...), die was compleet verbaasd dat er in NL ook voor treinen gesprongen werd, want wij hadden toch euthanasie, en drugs. Heel gesprek gehad met die arme getraumatiseerde man, was wel heel interessant. Saillant detail was dat hij nogal in denial was over WO2, hij was helemaal trots op het Japanse koningshuis, dat ze zo standvastig waren ed.

Verder van een vrouw een visitekaartje gekregen en thuis uitgenodigd..? Echt, hatelijkheid heb ik compleet gemist. Maar je moet ook niet als een typische Hollander overal luid blèrend binnen komen. Echt hoor, genant gewoon, als je in het buitenland Nederlanders treft. Je kunt er ook gewoon niet omheen, zo aanwezig zijn ze.
      woensdag 25 maart 2009 @ 15:19:54 #188
    27257 qwerty_x
    Tudo jóia !!
    pi_67394477
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 09:38 schreef patatmetfriet het volgende:

[..]

Ja, echt. Heel bizar al die mensen weten ook dat we in NL een koningshuis hebben, en een iemand vroeg zelfs hoe het met onze koningin was

(..)
    Verder dan Gullit en Van Basten komt men hier toch echt niet w.b. NL.
    Dat het ergens in Europa ligt weet men dan meestal nog wel, maar voor de rest houdt het toch echt op.
    zonnig Brasil
      woensdag 25 maart 2009 @ 16:23:33 #189
    24752 mandatory
    Wat moet je nou?
    pi_67397084
    quote:
    Op dinsdag 24 maart 2009 23:17 schreef msnk het volgende:

[..]

Ja sorry heur Ze zullen er vast wel zijn. Ik ken er maar ééntje, maatje van me die naar de UvA gaat. Voor de rest zijn het stuk voor stuk gespuis hier.
    Dit topic gaat niet over Nederland of Amsterdam. Le-zen.
    Bladiebla...
      woensdag 25 maart 2009 @ 17:46:39 #190
    165924 msnk
    AliceWonder <3
    pi_67400416
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 16:23 schreef mandatory het volgende:

[..]

Dit topic gaat niet over Nederland of Amsterdam. Le-zen.
    Nee je hebt gelijk, het gaat over Marokkanen in Australië. Wtf echt

met 'de Marokkanen van jouw land' wordt in dit topic niet letterlijk Marokkanen bedoeld hè idioot, maar eerder wat het volk is dat voor problemen zorgt in zijn of haar land. In mijn geval zijn dat dus de Marokkanen.

En mijn post die jij nou zo lekker quote was een directe reactie op een persoon die het over Marokkanen in het algemeen had, en ik reageer daar op met mijn bevindingen

Le-zen
    AFC AJAX
    pi_67400701
    Interessant topic. Portugal heeft geen zondebok; volgens mij het enige land in Europa waar elke aanwezige minderheid uitstekend opgaat in de samenleving.
    God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
    pi_67401278
    Ik ben eigenlijk nog maar 3 marokkanen tegen gekomen in Londen hier
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      woensdag 25 maart 2009 @ 18:23:58 #193
    165924 msnk
    AliceWonder <3
    pi_67401672
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 18:12 schreef sitting_elfling het volgende:
    Ik ben eigenlijk nog maar 3 marokkanen tegen gekomen in Londen hier
    En wat waren de 'Marokkanen' in jouw omgeving?
    AFC AJAX
    pi_67401747
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 18:23 schreef msnk het volgende:

[..]

Gewoon netjes en aardig. Geen last van enzo. Niet dat het mn vrienden zijn maar toch.
    Hier in Londen heb je vooral veel, heel veel, erg heel veel pakistanen.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
      woensdag 25 maart 2009 @ 18:30:43 #195
    165924 msnk
    AliceWonder <3
    pi_67401902
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 18:25 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Gewoon netjes en aardig. Geen last van enzo. Niet dat het mn vrienden zijn maar toch.
    Hier in Londen heb je vooral veel, heel veel, erg heel veel pakistanen.
    Ik bedoel dus wat waren de probleem volkeren in jouw land.
    AFC AJAX
    pi_67401966
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 18:30 schreef msnk het volgende:

[..]

Ik bedoel dus wat waren de probleem volkeren in jouw land.
    Ja zeg dat dan meteen. Ik denk persoonlijk dat 'white local uk trash' en 'afro' de grootste problemen hier veroorzaken.
    pi_67402120
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 18:32 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ja zeg dat dan meteen. Ik denk persoonlijk dat 'white local uk trash' en 'afro' de grootste problemen hier veroorzaken.
    Pako's lijken me ook niet bepaald populair in Engeland.
    God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
      woensdag 25 maart 2009 @ 18:56:26 #198
    165924 msnk
    AliceWonder <3
    pi_67402811
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 18:32 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Waarom moet ik dat zeggen als deze topic daar over gaat
    AFC AJAX
      woensdag 25 maart 2009 @ 20:20:35 #199
    249840 Meidina
    Carpe diem
    pi_67406029
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 18:23 schreef msnk het volgende:

[..]

Waar zit jij dan?

Trouwens, ik ben Marokkaanse en ik ben onwwwwwwwwwwwwijs aardig
    "Non sum qualis eram "
      woensdag 25 maart 2009 @ 20:35:14 #200
    165924 msnk
    AliceWonder <3
    pi_67406644
    quote:
    Op woensdag 25 maart 2009 20:20 schreef Meidina het volgende:

[..]

Waar zit jij dan?

Trouwens, ik ben Marokkaanse en ik ben onwwwwwwwwwwwwijs aardig
    Amsterdam Heb me teveel gemengd met deze topic, het begon met een onschuldige vraag
    AFC AJAX
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')