abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_67344281
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 02:25 schreef Euc- het volgende:

[..]

Dan heb je toch echt met de verkeerde locals gepraat, want ik en praktisch al mijn westerse collega's kunnen er zeer goed mee opschieten. Zeker als je een woordje Arabisch praat (hoeft niet eens veel te zijn), gaan er werelden voor je open. Ga voor de grap eens naar een shisha plaats in bijvoorbeeld Abu Hail, Hamriya, Rashidiya, een beetje de locals plaatsen dus, en "mingle", je zult verstelt staan.

Daarbij, ik vind Dubai veel en veel toleranter jegens buitenlanders dan Nederland(ers).
Dat is inderdaad een optie. Maar naar mijn mening hebben ze toch echt een superieure gevoel tegen Niet-Arabieren.
  dinsdag 24 maart 2009 @ 13:52:41 #177
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_67356264
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 00:03 schreef D-Flying het volgende:

[..]

Dat is inderdaad een optie. Maar naar mijn mening hebben ze toch echt een superieure gevoel tegen Niet-Arabieren.
Toch echt een verkeerd gevoel naar mijn mening, hoelang ben je er geweest? Paar weekjes op vakantie?
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  dinsdag 24 maart 2009 @ 15:20:44 #178
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_67359150
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 00:03 schreef D-Flying het volgende:
Volgens mij klopt daar weinig van. Ik ben zelf nooit verder geweest dan Turkije, maar heb ook wel eens uitgebreide gesprekken gehad hier in de VS met een soldaat die 1 jaar in Irak is geweest. En alhoewel er daar natuurlijk een extremistische tak is die Amerikanen liever dood zien, is het zo dat als ze gewoon met de lokale bevolking praatten, dat er nauwelijks sprake is van haat, en ik kreeg van hem ook echt niet het idee dat er een superieur gevoel heerst.

Ik ken verder ook diverse mensen, 1 uit Nederland, en een echtpaar van Brits/Amerikaanse afkomst, die voor langere perioden in het Midden Oosten hebben gezeten, en van de verhalen die ik van hen hoorde kreeg ik nooit het idee dat er bij Arabieren een superioriteitsgevoel heerst t.o.v. westerlingen. En bij mijn weten staan Arabieren daar ook helemaal niet om bekend.

Mijn eigen ervaring gaat niet verder dan een vakantie in Turkije, maar ik heb maar weinig landen meegemaakt waar men zo vriendelijk was. Dat kan deels te maken hebben met de verkooplust, en toeristen die geld komen uitgeven natuurlijk, maar toch viel het me op dat men erg vriendelijk was.

Als laatste kom ik hier in de VS nog wel eens in een buurt die "Little Gaza" genoemd wordt, waar dus ontzettend veel Palestijnen en Libanezen wonen. Ik ga er wel eens heen als ik zin heb in shoarma, of bij een halal slager goed, verse lamsvlees wil halen. En ook daar merk ik niets van een superioriteitsgevoel. Mijn vrouw en ik gaan dan na het winkelen wel eens thee drinken in een koffie/theehuis aldaar, en de eigenaar daarvan is een libanees, en altijd vriendelijk. De kapster van mijn vrouw komt uit Iran, woont hier al 25 jaar, en we zijn zelfs bij haar wezen eten voor een typisch Perzische maaltijd.

Eerlijkheid gebied zelfs te zeggen dat mensen uit het Midden Oosten nog nooit onvriendelijk of afstandelijk tegen me zijn geweest. Nu is Noord-Afrika geen Midden-Oosten, en hebben we hier in de VS in plaats van straatmarokkaantjes, straatmexicaantjes, maar mijn ervaringen persoonlijk zijn nooit negatief geweest met mensen uit het Midden Oosten.

Ik vraag me dus eigenlijk af of je dit kunt onderbouwen, of dat dit gebaseerd is op de capriolen van Marokkaanse straatjongeren en uitkeringsontvangers in Nederland.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 24 maart 2009 @ 21:23:07 #179
249840 Meidina
Carpe diem
pi_67371556
Ik begrijp sommige reactie hier wel.
Sommige Marokkanen, en ik heb het over die hang jongeren, en de jongeren die schreeuwend tegen in de tram/bus de rust verstoren.
Ik wil alleen zeggen, ze zijn niet allemaal hetzelfde, er zijn echt wel Marokkanen met manieren, tuurlijk vallen die niet op, maar zelfs die schamen zich voor hun eigen volk.
De Marokkanen in Marokko zijn totaal anders, en ik heb het niet over de Marokkanen uit de bergen, maar uit de stad die de westerse cultuur kennen. Vergeet niet er een kolonie geweest is heel lang uit Frankrijk en uit Spanje, die voornamelijk in de steden woonden. Dus de Marokkanen uit de steden zijn anders dan uit dorpen of de bergen.
80% van de Marokkanen die in Nederland wonen komen uit de bergen, omdat het leven in dopren beperkt is zijn ze allemaal gevlucht naar Europa om het beter te krijgen. Die mensen zijn blijven hangen in die tijd en mentaliteit van die omgeving. Mensen uit de stad die werk hadden en gemengd zijn met "buitelanders" bleven in eigen lang omdat zij het goed hebben en Europa helemaal niet nodig hadden.

Ik hoop dat ik een beetje mijn punt duidelijk heb gemaakt
"Non sum qualis eram "
  dinsdag 24 maart 2009 @ 22:06:12 #180
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67373320
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 21:23 schreef Meidina het volgende:
Ik wil alleen zeggen, ze zijn niet allemaal hetzelfde, er zijn echt wel Marokkanen met manieren, tuurlijk vallen die niet op, maar zelfs die schamen zich voor hun eigen volk.
Hoax.
AFC AJAX
  dinsdag 24 maart 2009 @ 22:20:07 #181
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_67373967
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:06 schreef msnk het volgende:
Hoax.
Goede onderbouwing ook weer.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 24 maart 2009 @ 22:35:16 #182
249840 Meidina
Carpe diem
pi_67374682
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:06 schreef msnk het volgende:

[..]

Hoax.
Wat betekend Hoax?
"Non sum qualis eram "
  dinsdag 24 maart 2009 @ 23:17:39 #183
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67376479
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:20 schreef maartena het volgende:

[..]

Goede onderbouwing ook weer.
Ja sorry heur Ze zullen er vast wel zijn. Ik ken er maar ééntje, maatje van me die naar de UvA gaat. Voor de rest zijn het stuk voor stuk gespuis hier.
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 22:35 schreef Meidina het volgende:

[..]

Wat betekend Hoax?
Uh... In dit context komt het erop neer dat het niet bestaat / nep is. Maar meestal betreft het een 'groot grap'. Zoals graancirkels e.d.

hecht er niet al te veel waarde aan
AFC AJAX
pi_67377866
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 13:52 schreef Euc- het volgende:

[..]

Toch echt een verkeerd gevoel naar mijn mening, hoelang ben je er geweest? Paar weekjes op vakantie?
Ik ben een paar jaar gebleven. Dus weet dondersgoed hoe Arabieren in elkaar zitten.
  woensdag 25 maart 2009 @ 02:23:53 #185
56208 Euc-
Verweg(gistan)
pi_67380847
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 23:52 schreef D-Flying het volgende:

[..]

Ik ben een paar jaar gebleven. Dus weet dondersgoed hoe Arabieren in elkaar zitten.
Nou, ik weet niet wat voor Arabieren jij hebt ontmoet dan, maar diegene waar ik dagelijks mee om ga en regelmatig zie, en ook die ik totaal niet ken, zijn allemaal uiterst (gast)vriendelijk, nodigen me spontaan uit om bij hun thuis te eten (en ja, dan gaat bij de vrouwen de abbaya thuis gewoon uit) en we gaan regelmatig allemaal samen stappen.

Misschien dat ik net de goede Arabieren heb ontmoet, en jij net de slechte, wie weet

Heeeel misschien ligt het zelfs aan je eigen instelling hoe open anderen voor jou zijn

[ Bericht 2% gewijzigd door Euc- op 25-03-2009 02:34:59 ]
O_o o_O O_O °_O °_° O_°
  woensdag 25 maart 2009 @ 09:18:23 #186
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67382843
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 02:23 schreef Euc- het volgende:
nodigen me spontaan uit om bij hun thuis te eten (en ja, dan gaat bij de vrouwen de abbaya thuis gewoon uit) en we gaan regelmatig allemaal samen stappen.
Mag heul niet als er mensen van buiten de directe familie erbij zijn!
AFC AJAX
pi_67383364
quote:
Op maandag 23 maart 2009 21:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dit meen je
want dan heeft buza goed zijn werk gedaan
Ja, echt. Heel bizar al die mensen weten ook dat we in NL een koningshuis hebben, en een iemand vroeg zelfs hoe het met onze koningin was

Verder, in een gezellig gesprek met een Japanner die net voor zijn neus iemand in reepjes had zien gaan (er sprong iemand voor de trein op ons perron, ik keek gelukkig net de andere kant op, en in vijf minuten kwam er een opruimsquad met kamerscherm...), die was compleet verbaasd dat er in NL ook voor treinen gesprongen werd, want wij hadden toch euthanasie, en drugs. Heel gesprek gehad met die arme getraumatiseerde man, was wel heel interessant. Saillant detail was dat hij nogal in denial was over WO2, hij was helemaal trots op het Japanse koningshuis, dat ze zo standvastig waren ed.

Verder van een vrouw een visitekaartje gekregen en thuis uitgenodigd..? Echt, hatelijkheid heb ik compleet gemist. Maar je moet ook niet als een typische Hollander overal luid blèrend binnen komen. Echt hoor, genant gewoon, als je in het buitenland Nederlanders treft. Je kunt er ook gewoon niet omheen, zo aanwezig zijn ze.
  woensdag 25 maart 2009 @ 15:19:54 #188
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_67394477
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 09:38 schreef patatmetfriet het volgende:

[..]

Ja, echt. Heel bizar al die mensen weten ook dat we in NL een koningshuis hebben, en een iemand vroeg zelfs hoe het met onze koningin was

(..)
Verder dan Gullit en Van Basten komt men hier toch echt niet w.b. NL.
Dat het ergens in Europa ligt weet men dan meestal nog wel, maar voor de rest houdt het toch echt op.
zonnig Brasil
  woensdag 25 maart 2009 @ 16:23:33 #189
24752 mandatory
Wat moet je nou?
pi_67397084
quote:
Op dinsdag 24 maart 2009 23:17 schreef msnk het volgende:

[..]

Ja sorry heur Ze zullen er vast wel zijn. Ik ken er maar ééntje, maatje van me die naar de UvA gaat. Voor de rest zijn het stuk voor stuk gespuis hier.
Dit topic gaat niet over Nederland of Amsterdam. Le-zen.
Bladiebla...
  woensdag 25 maart 2009 @ 17:46:39 #190
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67400416
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 16:23 schreef mandatory het volgende:

[..]

Dit topic gaat niet over Nederland of Amsterdam. Le-zen.
Nee je hebt gelijk, het gaat over Marokkanen in Australië. Wtf echt

met 'de Marokkanen van jouw land' wordt in dit topic niet letterlijk Marokkanen bedoeld hè idioot, maar eerder wat het volk is dat voor problemen zorgt in zijn of haar land. In mijn geval zijn dat dus de Marokkanen.

En mijn post die jij nou zo lekker quote was een directe reactie op een persoon die het over Marokkanen in het algemeen had, en ik reageer daar op met mijn bevindingen

Le-zen
AFC AJAX
pi_67400701
Interessant topic. Portugal heeft geen zondebok; volgens mij het enige land in Europa waar elke aanwezige minderheid uitstekend opgaat in de samenleving.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_67401278
Ik ben eigenlijk nog maar 3 marokkanen tegen gekomen in Londen hier
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  woensdag 25 maart 2009 @ 18:23:58 #193
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67401672
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:12 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik ben eigenlijk nog maar 3 marokkanen tegen gekomen in Londen hier
En wat waren de 'Marokkanen' in jouw omgeving?
AFC AJAX
pi_67401747
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:23 schreef msnk het volgende:

[..]

Gewoon netjes en aardig. Geen last van enzo. Niet dat het mn vrienden zijn maar toch.
Hier in Londen heb je vooral veel, heel veel, erg heel veel pakistanen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  woensdag 25 maart 2009 @ 18:30:43 #195
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67401902
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:25 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Gewoon netjes en aardig. Geen last van enzo. Niet dat het mn vrienden zijn maar toch.
Hier in Londen heb je vooral veel, heel veel, erg heel veel pakistanen.
Ik bedoel dus wat waren de probleem volkeren in jouw land.
AFC AJAX
pi_67401966
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:30 schreef msnk het volgende:

[..]

Ik bedoel dus wat waren de probleem volkeren in jouw land.
Ja zeg dat dan meteen. Ik denk persoonlijk dat 'white local uk trash' en 'afro' de grootste problemen hier veroorzaken.
pi_67402120
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:32 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ja zeg dat dan meteen. Ik denk persoonlijk dat 'white local uk trash' en 'afro' de grootste problemen hier veroorzaken.
Pako's lijken me ook niet bepaald populair in Engeland.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  woensdag 25 maart 2009 @ 18:56:26 #198
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67402811
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:32 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Waarom moet ik dat zeggen als deze topic daar over gaat
AFC AJAX
  woensdag 25 maart 2009 @ 20:20:35 #199
249840 Meidina
Carpe diem
pi_67406029
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 18:23 schreef msnk het volgende:

[..]

Waar zit jij dan?

Trouwens, ik ben Marokkaanse en ik ben onwwwwwwwwwwwwijs aardig
"Non sum qualis eram "
  woensdag 25 maart 2009 @ 20:35:14 #200
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_67406644
quote:
Op woensdag 25 maart 2009 20:20 schreef Meidina het volgende:

[..]

Waar zit jij dan?

Trouwens, ik ben Marokkaanse en ik ben onwwwwwwwwwwwwijs aardig
Amsterdam Heb me teveel gemengd met deze topic, het begon met een onschuldige vraag
AFC AJAX
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')