abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64620817
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 16:19 schreef Rbhp het volgende:

[..]

Sorry, maar what a whole lot of crap schrijf je hier. Ben je zelf weleens in Japan geweest? Dat er flink wat historie is tussen Japanners en Chinezen, dat is correct, maar de Chinese groepen in Japan gedragen zich beschaafd en vallen niet op, want de uiterlijke kenmerken zijn bijna hetzelfde. Andersom hebben Japanners ook een prima leven in China (ik woon zelf sinds 2005 in China).

De 'Marokkanen' in Japan zijn toch echt de Westerlingen. Wij die geen woord Japans spreken, wij die geen woord Japans kunnen lezen (want Chinezen en Japanners communiceren via het geschreven woord) en wij die met onze achterlijke Westerse cultuur alle vormen van beschaving negeren. Wij wanen ons groot in het land van de rijzende zon, terwijl wij niks voorstellen, we worden uitgelachen. En ja, ik spreek uit ervaring na enkele jaren Japan en dan ben ik nog een Gajin die redelijk Japans spreek.

Zoek de herkomst van het woord 'Gajin' op en je begrijpt wat ik bedoel.

Doe een beetje onderzoek of denk in het vervolg na voordat je dit soort dingen post. En dan heb ik het nog niet eens over de intentie van je topic.
wij westerlingen zijn toch nooooit de Marokkanen van geen enkel land!!!!!
'La operación fue, perfecta' Betancourt
pi_64624661
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:02 schreef MoltiSanti het volgende:

[..]

wij westerlingen zijn toch nooooit de Marokkanen van geen enkel land!!!!!
Nou..Duitsers....
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  zaterdag 3 januari 2009 @ 23:05:56 #53
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_64630019
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 11:43 schreef pisnicht het volgende:
Marokkanen verlagen zich vaker tot de kleinere delicten en dat is waar mensen zich aan ergeren.
Dat is hier dus zo met de Mexicanen.

Het is niet iets wat aan een bepaalde cultuur ligt, maar aan het feit dat bepaalde minderheden in het land waar je woont om wat voor reden dan ook zowel economisch en sociologisch achter liggen op de inheemse culturen. Het is deels denk ik ook de acceptatie van deze minderheden door de inheemse bevolking, als je de Mexicanen maar "wetbacks" blijft noemen en de zwarten "niggers" blijft noemen, dan is het ook niet zo gek dat zij zich wat meer tegen de gevestigde orde afzetten.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  Moderator zaterdag 3 januari 2009 @ 23:47:31 #54
45833 crew  Fogel
pi_64631617
In Noorwegen is er niet echt zoiets als "de Marokkaan" in Nederland.
Als er al een keer iemand vermoord wordt is wel de standaardreactie "zal wel een buitenlander geweest zijn", zonder specifiek te zijn wat de afkomst dan zou moeten zijn.
In Oslo zijn er twee "gangs" (A-gjengen + B-gjengen), beiden van Pakistaanse afkomst, en ze vallen eigenlijk alleen elkaar lastig.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_64636434
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 01:06 schreef maartena het volgende:

Ik weet wel dat Japanners over het algemeen (in de zakenwereld is het anders) erg racistisch zijn tegenover blanken. Grondwet of niet, als je in Japan een sextent probeert binnen te komen als blanke zijnde, dan wordt je er gewoon uitgeknikkerd. De Japanse lekkere vrouwtjes zijn alleen voor de Japanners, is de gedachte.

Ben zelf trouwens nooit in Japan geweest....
Ja, dat hoor ik ook regelmatig.
Net zoiets als in China toch; daar schijnen ze redelijk (..) racistisch te zijn tegenover vrijwel alles wat niet-Chinees is, dus alles wat er als een bleekscheet uitziet (met een rare grote duivelsneus!), maar vooral mensen met een donker kleurtje.

In Frankrijk gaat het indd om "Noordafrikanen" (Maghrébins), met name Algerijnen hebben een slechte naam (zelfs onder de Marokkanen en de Tunesiërs). Een Marokkaanse achtergrond geeft juist vaak een iets positiever beeld dan een Algerijnse of Tunesische. Op de 2e plaats komen dan de overige (donkerder gekleurde) bevolkingsgroepen van het Afrikaanse continent.

@krakkemieke: Als Fransen het over "Arabieren" (Arabes/Rebeu) hebben, bedoelen ze daar 9 van de 10 keer eigenlijk Noordafrikanen mee; mensen uit het Midden-Oosten hebben nl toch een iets betere reputatie.

In Spanje is het alles wat Afrikaans (noord/zuid) is, plus de zigeuners. (Misschien Oosteuropezen ook, tegenwoordig, maar ik heb 't verder een tijdje niet zo gevolgd, eerlijk gezegd. )
 FR
  zondag 4 januari 2009 @ 02:45:05 #56
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_64636547
De Arnhemse officier van Justitie Van Elsdingen heeft ook een mening over Marokkanen
quote:
"Als we spreken over zich misdragende voetbalsupporters of criminele Marokkanen, dan hebben we het over uitzonderingen. Want de meeste voetbalsupporters en Marokkanen zijn niet zo. Maar bij de Roma is dat anders. De Roma-gemeenschap houdt zich bezig met criminaliteit, met strafbare feiten. Inbraken plegen wordt bij hen heel gewoon gevonden. Ze onttrekken zich aan onze cultuur en dat kunnen we niet hebben."
De Romagemeenschap deed hierop aangifte wegens discriminatie, racisme en belediging. Het Openbaar Ministerie vond dat de uitspraken niet te ver gingen, waardoor de strafvervolging uiteindelijk in een vrijspraak eindigde. Nadat het openbaar ministerie zich distantieerde van de uitlatingen, liet ook de officier twee dagen later weten zijn woorden te betreuren. In een verklaring zegt het openbaar ministerie dat Van Elsdingen niet het merendeel van de Romazigeuners als verdachte van strafbare feiten heeft willen bestempelen.

Opmerkelijk is overigens dat in dezelfde tijd (2003) de gemeente Ede integratieprojecten van Romazigeuners volslagen nutteloos en totaal mislukt noemde.

Ik bedoel maar even!
Non possumus non loqui
pi_64638353
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 01:02 schreef maartena het volgende:

- Huis aan huis advertenties in het Spaans.
- Grote advertentie borden in het Spaans langs de snelweg.
- Rijexamen Praktijk en Theorie kan in het Spaans, Chinees, Koreaans, Vietnamees en Tagalog. (Philipijns)
- 30 miljoen Mexicanen met TWEE paspoorten. Mexicaanse politici met TWEE paspoorten.
- Politici die in het SPAANS campagne voeren. (Zelfs Obama deed het...)
- Telemarketeers die in het Spaans tegen je beginnen, terwijl je toch heel duidelijk "Hello this is Maarten" zegt.
- Je aanvraag voor naturalisatie tot Amerikaan kan in het Spaans, behalve het testje waar je Engels moet spreken, en de uiteindelijke Oath.
De Verenigde Staten hebben geen officiële voertaal. En ik meen mij te herinneren dat jij ook 2 paspoorten hebt .
pi_64638369
quote:
Op zondag 4 januari 2009 02:45 schreef Knip het volgende:
De Arnhemse officier van Justitie Van Elsdingen heeft ook een mening over Marokkanen
[..]

De Romagemeenschap deed hierop aangifte wegens discriminatie, racisme en belediging. Het Openbaar Ministerie vond dat de uitspraken niet te ver gingen, waardoor de strafvervolging uiteindelijk in een vrijspraak eindigde. Nadat het openbaar ministerie zich distantieerde van de uitlatingen, liet ook de officier twee dagen later weten zijn woorden te betreuren. In een verklaring zegt het openbaar ministerie dat Van Elsdingen niet het merendeel van de Romazigeuners als verdachte van strafbare feiten heeft willen bestempelen.

Opmerkelijk is overigens dat in dezelfde tijd (2003) de gemeente Ede integratieprojecten van Romazigeuners volslagen nutteloos en totaal mislukt noemde.

Ik bedoel maar even!
Nou zeg eens, wat bedoel je maar even?
  zondag 4 januari 2009 @ 16:56:11 #59
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_64651560
quote:
Op zondag 4 januari 2009 02:38 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Net zoiets als in China toch; daar schijnen ze redelijk (..) racistisch te zijn tegenover vrijwel alles wat niet-Chinees is, dus alles wat er als een bleekscheet uitziet (met een rare grote duivelsneus!), maar vooral mensen met een donker kleurtje.

Nee hoor mijn neef is nu in china en het enige waar hij last van heeft zijn starende mensen. Voor de rest zijn chinezen echte negerlovers, hij krijgt gratis drankjes in cafe's en mensen zijn daar erg vriendelijk tegen hem.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_64673820
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:56 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Nee hoor mijn neef is nu in china en het enige waar hij last van heeft zijn starende mensen. Voor de rest zijn chinezen echte negerlovers, hij krijgt gratis drankjes in cafe's en mensen zijn daar erg vriendelijk tegen hem.
Nou dat klinkt in ieder geval positief!!
Ik hoor echter ook andere verhalen van insiders...

Oh en staren doen ze indd zoiezo.
 FR
pi_64673893
quote:
Op zondag 4 januari 2009 02:38 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

In Frankrijk gaat het indd om "Noordafrikanen" (Maghrébins), met name Algerijnen hebben een slechte naam (zelfs onder de Marokkanen en de Tunesiërs). Een Marokkaanse achtergrond geeft juist vaak een iets positiever beeld dan een Algerijnse of Tunesische. Op de 2e plaats komen dan de overige (donkerder gekleurde) bevolkingsgroepen van het Afrikaanse continent.

@krakkemieke: Als Fransen het over "Arabieren" (Arabes/Rebeu) hebben, bedoelen ze daar 9 van de 10 keer eigenlijk Noordafrikanen mee; mensen uit het Midden-Oosten hebben nl toch een iets betere reputatie.

In Spanje is het alles wat Afrikaans (noord/zuid) is, plus de zigeuners. (Misschien Oosteuropezen ook, tegenwoordig, maar ik heb 't verder een tijdje niet zo gevolgd, eerlijk gezegd. )
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_64673918
[quote]Op zondag 4 januari 2009 02:38 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Sorry, dat bedoel ik ook.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 5 januari 2009 @ 02:02:58 #63
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_64674106
quote:
Op zondag 4 januari 2009 06:23 schreef MLI het volgende:

[..]

Nou zeg eens, wat bedoel je maar even?
Ik bedoel dat Zigeuners de Marokkanen van Nederland zijn.
Non possumus non loqui
pi_64674111
Oeps, ging er iets mis met het citeren, krakkemieke?!
quote:
Op maandag 5 januari 2009 01:39 schreef krakkemieke het volgende:

Sorry, dat bedoel ik ook.
Daar hoef je je niet voor te excuseren.
 FR
pi_64674145
Eh, ja..... Mompelt iets over techniek
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 5 januari 2009 @ 09:15:52 #66
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_64676440
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:56 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Zie, en weer baseer je je mening op 1 iemand's ervaring.
Chinezen hebben niks tegen buitenlanders, mits ze zich gedragen. Negers zien er anders uit qua huidskleur en zeker in het begin was het even wennen voor de meeste Chinezen. En zoals in zoveel landen worden negers negers genoemd in desbetreffende taal. Als het racistisch is om negers negers te noemen, dan zijn Chinezen inderdaad racistisch. In ruil daarvoor zijn wij hypocriet.
No bad soldiers under a good leader
  dinsdag 6 januari 2009 @ 14:35:09 #67
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_64728784
Hier kan ik niet een groep aanwijzen die uitschot is, of het moeten de Hmong zijn. Dit heeft meer historische redenen echter en heeft weinig met klasseverschil te maken. De Hmong (een bevolkigsgroep die in o.a Laos, China en Vietnam woont) werkten namelijk samen met de Amerikanen die Laos ten tijde van de Vietnam oorlog platbombardeerden aan de grens met Vietnam.

Lao zelf zijn niet altijd geliefd in Thailand, daar worden ze door veel Thai als een lager klasse mensen gezien...als de mensen van het land dat eigenlijk gewoon een onderdeel van Thailand had moeten zijn.

Terzijde...dat gedoe over het niet mogen hebben van 2 paspoorten in Nederland heb ik nooit begrepen.... voor mijn eventuele toekomstige kinderen zou ik graag willen dat ze twee paspoorten hebben.
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_64737558
Ik heb heel erg het gevoel dat in Frankrijk meer problemen zijn met Algarijnen dan met Marokkanen.
pi_64757306
Klopt.
 FR
  woensdag 7 januari 2009 @ 04:02:25 #70
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_64757357
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 14:35 schreef breaky het volgende:

Terzijde...dat gedoe over het niet mogen hebben van 2 paspoorten in Nederland heb ik nooit begrepen.... voor mijn eventuele toekomstige kinderen zou ik graag willen dat ze twee paspoorten hebben.
Even terzijde inderdaad, maar ik zie genoeg Nederlanders met 2 of zelfs 3 paspoorten. Zolang je maar niet in Nederland woont (en wel in een land wat dubbele nationaliteiten accepteert), kan dit geloof ik best werken.
No bad soldiers under a good leader
pi_64757382
Spanje heeft last van pakistanen/indiers toch? Of is dat al voorbij?
  donderdag 8 januari 2009 @ 12:57:46 #72
69994 seto
-|||--------|||-
pi_64807029
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 20:40 schreef sweetlady-o het volgende:
maar weet iemand of het echt de chinezen zijn in Japan? ik kan het me namelijk niet voorstellen.
Een leraar toen ik in Japan was (Amerikaan) vertelde mij over een reclame die vroeger op tv was. De reclame in kwestie was van een bedrijf dat sloten verkocht.

Je zag een duister figuur die bij een huis inbrak, en op het einde stond er in Japans: De Chinezen komen eraan.

Zegt dat genoeg?
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  donderdag 8 januari 2009 @ 13:05:43 #73
69994 seto
-|||--------|||-
pi_64807264
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 16:19 schreef Rbhp het volgende:
Sorry, maar what a whole lot of crap schrijf je hier. Ben je zelf weleens in Japan geweest? Dat er flink wat historie is tussen Japanners en Chinezen, dat is correct, maar de Chinese groepen in Japan gedragen zich beschaafd en vallen niet op, want de uiterlijke kenmerken zijn bijna hetzelfde. Andersom hebben Japanners ook een prima leven in China (ik woon zelf sinds 2005 in China).
Euh, heel veel Japanners zijn nog steeds niet blij met de Chinezen. Ik heb aan redelijk wat Japanners gevraagd wat ze van Chinezen vonden toen ik er was, en meestal kwamen er termen als "dirty" en "nasty" uit.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  donderdag 8 januari 2009 @ 13:10:56 #74
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_64807423
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 20:06 schreef MLI het volgende:

[..]

Idd, België en Frankrijk zijn het MarokkanenAlgerijnen. In Spanje weet ik eigenlijk niet, op de Canarische eilanden zijn het negers. Op het Iberisch schiereiland zullen het eerder Marokkanen en Tunesiërs zijn.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  donderdag 8 januari 2009 @ 14:18:39 #75
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_64810182
In welk land is de Nederlander de marokkaan?

Niet in Frankrijk iig. Daar zijn we vooral gezellig en lomp en doen we niet moeilijk.
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
pi_64812957
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 04:09 schreef admiraal_anaal het volgende:
Spanje heeft last van pakistanen/indiers toch? Of is dat al voorbij?
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 14:35 schreef breaky het volgende:
Hier kan ik niet een groep aanwijzen die uitschot is, of het moeten de Hmong zijn.
Het gaat er niet zozeer om wie het uitschot is, maar wie voor uitschot wordt uitgemaakt, in ieders land.

Dit even voor de duidelijkheid.
 FR
pi_64812982
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 14:18 schreef Delicieux het volgende:

Niet in Frankrijk iig. Daar zijn we vooral gezellig en lomp en doen we niet moeilijk.
 FR
  donderdag 8 januari 2009 @ 16:31:59 #78
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_64815944
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 18:22 schreef wonderer het volgende:
De VS is een immigrantenland. NIEMAND is er oorspronkelijk, behalve de indianen. Lijkt me toch een andere instelling dan in Nederland, waar de kaaskoppen voor hun eigen land gevochten hebben en nu komen die rottige mocro's er lekker gebruik van maken zonder iets terug te geven.
Qua geschiedenis zit het inderdaad anders in elkaar, maar dat neemt nog niet weg dat de problemen hetzelfde zijn. In het Zuid-Westen en Texas is het zeker merkbaar, en dan hebben we het niet over de mensen wiens voorouders met de boot uit Europa kwamen, en dan met huifkarren naar het westen trokken om zich hier te vestigen, en tegen de elementen in toch een maatschappij wisten op te bouwen, maar vooral over de nieuwe immigranten, hen die met 3000 per dag illegaal over de grens komen. Vaak ook nog eens zwanger, zodat hun kind automatisch Amerikaans staatsburgerschap krijgt, en dus recht heeft om hier te blijven, en dus ook de ouders mogen blijven, etc.

En dat zijn dezelfde Mexicanen die elke vrijdag in de rij staan voor hun welfare check, naar de gratis klinieken gaan (waar doktoren niet eens vrijwilliger kunnen worden als ze geen Spaans spreken), en tegenwoordig zijn er steeds meer staten die er over denken deze illegalen en semi-legalen een rijbewijs te verstrekken.

De wijken waar deze laatste generatie Mexicanen wonen zijn veelal verpauperd, er zijn veel problemen met gangs en hangjeugd, criminaliteit, etc. Dit probleem zie je niet/nauwelijks met de Mexicanen die hier 2 of 3 generaties eerder zijn gekomen. 35% van de bevolking in California is Latino, maar de probleemgroeperingen zijn minder dan 5%.

Trouwens, dat is in Nederland ook zo..... het grootste deel van de Marokkanen werkt gewoon, betaald gewoon belasting, en voedt hun gezin in vrede op. Het zijn de raddraaiers die de hele groep een slechte naam geven.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 8 januari 2009 @ 16:33:01 #79
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_64815993
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 14:18 schreef Delicieux het volgende:
België.
-
pi_64821337
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 16:31 schreef maartena het volgende:

[..]

Qua geschiedenis zit het inderdaad anders in elkaar, maar dat neemt nog niet weg dat de problemen hetzelfde zijn. In het Zuid-Westen en Texas is het zeker merkbaar, en dan hebben we het niet over de mensen wiens voorouders met de boot uit Europa kwamen, en dan met huifkarren naar het westen trokken om zich hier te vestigen, en tegen de elementen in toch een maatschappij wisten op te bouwen, maar vooral over de nieuwe immigranten, hen die met 3000 per dag illegaal over de grens komen. Vaak ook nog eens zwanger, zodat hun kind automatisch Amerikaans staatsburgerschap krijgt, en dus recht heeft om hier te blijven, en dus ook de ouders mogen blijven, etc.

En dat zijn dezelfde Mexicanen die elke vrijdag in de rij staan voor hun welfare check, naar de gratis klinieken gaan (waar doktoren niet eens vrijwilliger kunnen worden als ze geen Spaans spreken), en tegenwoordig zijn er steeds meer staten die er over denken deze illegalen en semi-legalen een rijbewijs te verstrekken.

De wijken waar deze laatste generatie Mexicanen wonen zijn veelal verpauperd, er zijn veel problemen met gangs en hangjeugd, criminaliteit, etc. Dit probleem zie je niet/nauwelijks met de Mexicanen die hier 2 of 3 generaties eerder zijn gekomen. 35% van de bevolking in California is Latino, maar de probleemgroeperingen zijn minder dan 5%.

Trouwens, dat is in Nederland ook zo..... het grootste deel van de Marokkanen werkt gewoon, betaald gewoon belasting, en voedt hun gezin in vrede op. Het zijn de raddraaiers die de hele groep een slechte naam geven.
3000?!
pi_64822813
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 16:33 schreef maartena het volgende:

[..]

België.
Heb je geen ongelijk in!
 FR
  Moderator donderdag 8 januari 2009 @ 19:51:38 #82
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_64823186
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 10:54 schreef maartena het volgende:
Dat is op zich niet zo heel vreemd. Nederlanders spreken wat meer Engels, maar bij het Europese hoofdkwartier van Nike in Hilversum werken ook 95% Nederlanders, en ik durf te WEDDEN dat een Amerikaans bedrijf in Duitsland of Frankrijk ook minstens 90% van de werknemers heeft die geen/nauwelijks Engels spreken..... het topmanagement is dan tweetalig, en de CEO/COO/CIO/CFO etc Amerikaans. Alleen boven bepaalde functies gaan communiqués uit in het Engels, de lokale afdelingsvergadering gaat gewoon in het Nederlands, Frans, Duits, etc....
Ik heb gewerkt bij dat Europese hoofdkantoor van Nike in Hilversum en ik kan je vertellen dat dat onzin is. Een verdeling van 50% Nederlands en 50% van een andere nationaliteit komt dichterbij de werkelijkheid. Het management van dat hoofdkwartier was voor het merendeel Amerikaans. En alle vergaderingen en memo's waren in het Engels.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 01:44:24 #83
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_64837515
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:02 schreef MoltiSanti het volgende:
3000?!
Sorry, ik had het fout.

10.000.
-
pi_64842527
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 15:22 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

[..]

Het gaat er niet zozeer om wie het uitschot is, maar wie voor uitschot wordt uitgemaakt, in ieders land.

Dit even voor de duidelijkheid.
Uit de jaren 90 weet ik dat de pakistanen en indiers de problemen veroorzaakte zoals marokkanen nu hier shit veroorzaken dus vandaar ben ik benieuwd of dat nog zo is
pi_64845945
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 01:44 schreef maartena het volgende:

[..]

Sorry, ik had het fout.

10.000.
tering hey!
Die grens is dus echt zo lek als een mandje
pi_64872896
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 10:32 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Uit de jaren 90 weet ik dat de pakistanen en indiers de problemen veroorzaakte zoals marokkanen nu hier shit veroorzaken dus vandaar ben ik benieuwd of dat nog zo is
Je begreep me verkeerd!
Ik bedoelde alleen dat het hier niet de bedoeling is om een oordeel te vellen over mensen; naar mijn mening was de insteek vooral om erachter te komen welke groepen mensen het buiten NL zijn die een slechte reputatie hebben (en dus niet of die vooroordelen waar zijn of niet).

Met de vraag of de pakistani en de indiërs nog steeds dat image daar hebben, is verder nix mis.

Ik hoop dat ut zo duidelijker is.
 FR
  vrijdag 16 januari 2009 @ 18:36:36 #87
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_65117659
VS
Ik vind zowieso de situatie in het zuidwesten van de VS moeilijk vergelijkbaar met de andere situaties die hier worden geschetst, omdat het zuidwesten van de VS vroeger tot México behoorde. Ondanks dat de VS dan wellicht geen officiële taal heeft, is bij de totstandkoming van het land er zorgvuldig voor gezorgd dat iedere staat een engelstalige meerderheid kende. Dit wordt echter teniet gedaan door de massale immigratie vanuit México en andere latijns-amerikaanse landen.

Ik snap dan ook goed dat veel Mexicanen geen behoefte nog de plicht voelen om Engels te leren in hun nieuwe land. Ik vind het dan ook een uitstekend idee dat de overheid (deels) tegemoetkomt aan de 25 miljoen inwoners die Spaans spreken. Een land kan uitstekend functioneren zonder dat er één dominante taal is.

Argentinië
Hier zijn het vooral de immigranten uit de buurlanden die een zeer slechte naam hebben. Met name de Paraguayanen en de Bolivianen moeten het ontgelden, maar ook Peruanen zijn regelmatig de klos. Argentijnen zien zich zelf meer als Europeanen dan Latijns-Amerikanen.
[b]@RemiLehmann[/b]
  zaterdag 17 januari 2009 @ 01:28:25 #88
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_65132324
Skinheads zijn de marokkanen van Nederland. En de marokkanen zelf natuurlijk. Maar ze moorden zichzelf wel uit..
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_65135796
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 01:28 schreef klaasdj het volgende:
Skinheads zijn de marokkanen van Nederland. En de marokkanen zelf natuurlijk. Maar ze moorden zichzelf wel uit..
pi_65136139
De nederlanders zijn de marokkanen van de toeristengebieden. Gênant gewoon, hoe hollanders op vakantie zich gedragen.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 15:41:03 #91
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65143199
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 20:06 schreef MLI het volgende:

[..]

Idd, België en Frankrijk zijn het Marokkanen. In Spanje weet ik eigenlijk niet, op de Canarische eilanden zijn het negers. Op het Iberisch schiereiland zullen het eerder Marokkanen en Tunesiërs zijn.
In Spanje zijn het "Moros", vooral Marokkanen en Algerijnen. Ook Gitanos, zigeuners, hebben een heel slehte naam en worden vaak genoemd als het over misdaad gaat. Feit is dat beide groepen ook statistisch gezien inderdaad veel vaker bij misdaad betrokken zijn.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 15:53:50 #92
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65143578
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 05:32 schreef Vogue het volgende:
Hier in Cancun wordt wel "redelijk" Engels gesproken door de Mexicanen, maar dat komt natuurlijk omdat je middenin het toeristen gebied zit.

De Mexicanen die hierboven beschreven worden ken ik niet. De volgende punten vind ik typerend voor een (lower class) Mexicaan (sorry voor de typering, maar hier in Mexico is het klasseverschil gewoon erg groot, en zo'n 70% van de bevolking is lower class, dus vergelijkbaar met onze paupers zeg maar):

- enigszins arrogant
- zéér vaderlandslievend (alle Mexicanen zijn gek op hun eigen land)
- erg hardwerkend maar totaal niet punctueel
- familie (kinderen) is het allerbelangrijkst in het leven
- gek op eten en dan met name "pozole", de nationale soep waar alles in wordt gepleurd, van mais tot rauwe radijs en pepers.
- gek op bier en net zolang doorzuipen tot je compleet van de wereld bent
- uiterst gastvrij doch kat-uit-de-boom kijkend, als men merkt dat je goed Spaans spreekt vragen ze je het hemd van het lijf
- zeer snel beledigd
- hebben veel gevoel voor humor
- zeer gelovig maar hebben ondertussen 4 kinderen bij 3 vrouwen
- de vrouwen hebben vaak ook meerdere partners, maar dan stiekemer
- gek op voetbal en überdramatische soapseries

wat een geweldige beschrijving van de Mexicaanse lagere klasse!
Ook in de midden en hogere klasse kan je de meeste van die dingen wel vinden trouwens, ik denk dat je meer de gemidelde Mexicaan hebt beschreven.

Alleen dat snel beledigd heb ik nooit zo gezien, ben je misschien bewust of onbewust nog te Nederlands recht voor zijn raap?

Mexicanen praten altijd wel met veel beleefdheden enzo voordat het echt ergens over gaat.
quote:
Zodra je met de middenklasse en hogere klasse Mexicanen omgaat (de zogenaamde "fresas"), dan wordt het verschil veel minder. Deze mensen zijn gewoon wereldwijs, westers en openminded.
Klopt, maar dat sluit veel dingen van het lijstje ook niet uit.
quote:
Dat drugsgedoe waar Knoekie het over heeft, is gelukkig nog niet echt doorgedrongen hier in Yucatan. Natuurlijk wordt er wel een en ander gebruikt, maar het is niet zo extreem als in het noorden van het land. Dus hier is weinig zinloos geweld en drugsdelicten.
Het gaat in het Noorden ook niet zozeer om gebruik maar om doorvoer. Noord van de grens vindt het echte gebruik plaats. En in Cancun wil de regering geen oorlog beginnen, en de kartels weten dat as zij in Cancun een oorlog beginnen dat de regering dan nog een stuk harder zal terugslaan dan in het Noorden. De toeristen zijn nogal belangrijk voor Mexico.
quote:
Ontopic: De Marokkanen van Zuid-Mexico zijn de Cubanen. Die vluchten en masse naar Yucatan en hier heeft men het er niet op (behalve dat ze ze knap vinden van uiterlijk). Ook moet men weinig hebben van Zuid Amerikanen die uit armere landen komen als Mexico: Guatemala, Peru, Bolivia, etc. Daarnaast houdt men niet van Amerikanen want men vindt ze respectloos, behalve de grote fooien die ze geven. Last but not least houden ze niet van Spanjaarden want die voelen zich beter dan een Mexicaan en bovendien hebben ze Mexico veroverd.

Ben ik even blij dat ik Nederlander ben
Dat ben ik ook, vrijwel nergens problemen
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 15:55:37 #93
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_65143635
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 11:09 schreef patatmetfriet het volgende:
De nederlanders zijn de marokkanen van de toeristengebieden. Gênant gewoon, hoe hollanders op vakantie zich gedragen.
Dat ligt er maar net aan over welke groep Nederlanders je het hebt natuurlijk. Er is nogal een verschil tussen kansloze lui die naar LLorett de Mar gaan of de cultuurliefhebber die een stedentrip naar Wenen maakt.
[b]@RemiLehmann[/b]
  zaterdag 17 januari 2009 @ 15:59:38 #94
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65143751
quote:
Op maandag 5 januari 2009 01:31 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Nou dat klinkt in ieder geval positief!!
Ik hoor echter ook andere verhalen van insiders...

Oh en staren doen ze indd zoiezo.
Staren doen ze in India ook naar blanken. Echt, dan loop je door Bombay en dan staren ze je aan alsof ze nog nooit een blenke hebben gezien. Heel vreemd. In Bogota had ik dat ook een beetje, maar een stuk discreter.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 16:02:26 #95
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65143843
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 15:55 schreef reem het volgende:

[..]

Dat ligt er maar net aan over welke groep Nederlanders je het hebt natuurlijk. Er is nogal een verschil tussen kansloze lui die naar LLorett de Mar gaan of de cultuurliefhebber die een stedentrip naar Wenen maakt.
Ik denk dat het hier over de lloret crowd gaat.

Daar zijn Nederlanders trouwens niet uniek in hoor, Russen, Duitsers en Engelsen hebben hetzelfde.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 16:06:25 #96
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65143949
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 11:59 schreef MoltiSanti het volgende:

[..]

tering hey!
Die grens is dus echt zo lek als een mandje
Ja. Ik ben er meerdere keren geweest, en daar kom je echt heel makkelijk over.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 16:12:43 #97
111528 Viajero
Who dares wins
pi_65144127
Hier in London is Black-on-Black knife en guncrime nogal in het nieuws.

Verder hebben we hier zo ontzettend veel ethnische en nationale groepen dat het moeilijk is te zeggen wie er crimineler is, of meer zo gezien wordt. "Gippos" of "Pikeys" (zigeuners) staan denk ik wel het laagst in aanzien. Somaliers hebben de meesten hiet her ook niet echt op.

Ook interessant is dat veel mensen vooral de "hoodies" en "chavs" als een probleem zien, en dat is de grotendeels blanke Britse straatjeugd. De enige keer dat ik in London met agressie (ruziezoeken) te maken heb gehad was ook met chavs.
pi_65144988
In Italië zijn het alle niet-Italianen?
  zaterdag 17 januari 2009 @ 17:22:29 #99
117813 Mr-Sander
Check m'n signature
pi_65146183
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 16:42 schreef XXVIII het volgende:
In Italië zijn het alle niet-Italianen?
De grootste hekel hebben ze daar aan Oost-Europeanen, toch? Met al die gare Roemenen die naar Italië kwamen
-link verwijderd, niet terugplaatsen-
pi_65146765
Roma, Albanezen en Napolitanen staan geloof ik wel ergens aan de top van hun lijstje .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')