abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64620817
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 16:19 schreef Rbhp het volgende:

[..]

Sorry, maar what a whole lot of crap schrijf je hier. Ben je zelf weleens in Japan geweest? Dat er flink wat historie is tussen Japanners en Chinezen, dat is correct, maar de Chinese groepen in Japan gedragen zich beschaafd en vallen niet op, want de uiterlijke kenmerken zijn bijna hetzelfde. Andersom hebben Japanners ook een prima leven in China (ik woon zelf sinds 2005 in China).

De 'Marokkanen' in Japan zijn toch echt de Westerlingen. Wij die geen woord Japans spreken, wij die geen woord Japans kunnen lezen (want Chinezen en Japanners communiceren via het geschreven woord) en wij die met onze achterlijke Westerse cultuur alle vormen van beschaving negeren. Wij wanen ons groot in het land van de rijzende zon, terwijl wij niks voorstellen, we worden uitgelachen. En ja, ik spreek uit ervaring na enkele jaren Japan en dan ben ik nog een Gajin die redelijk Japans spreek.

Zoek de herkomst van het woord 'Gajin' op en je begrijpt wat ik bedoel.

Doe een beetje onderzoek of denk in het vervolg na voordat je dit soort dingen post. En dan heb ik het nog niet eens over de intentie van je topic.
wij westerlingen zijn toch nooooit de Marokkanen van geen enkel land!!!!!
'La operación fue, perfecta' Betancourt
pi_64624661
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:02 schreef MoltiSanti het volgende:

[..]

wij westerlingen zijn toch nooooit de Marokkanen van geen enkel land!!!!!
Nou..Duitsers....
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  zaterdag 3 januari 2009 @ 23:05:56 #53
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_64630019
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 11:43 schreef pisnicht het volgende:
Marokkanen verlagen zich vaker tot de kleinere delicten en dat is waar mensen zich aan ergeren.
Dat is hier dus zo met de Mexicanen.

Het is niet iets wat aan een bepaalde cultuur ligt, maar aan het feit dat bepaalde minderheden in het land waar je woont om wat voor reden dan ook zowel economisch en sociologisch achter liggen op de inheemse culturen. Het is deels denk ik ook de acceptatie van deze minderheden door de inheemse bevolking, als je de Mexicanen maar "wetbacks" blijft noemen en de zwarten "niggers" blijft noemen, dan is het ook niet zo gek dat zij zich wat meer tegen de gevestigde orde afzetten.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  Moderator zaterdag 3 januari 2009 @ 23:47:31 #54
45833 crew  Fogel
pi_64631617
In Noorwegen is er niet echt zoiets als "de Marokkaan" in Nederland.
Als er al een keer iemand vermoord wordt is wel de standaardreactie "zal wel een buitenlander geweest zijn", zonder specifiek te zijn wat de afkomst dan zou moeten zijn.
In Oslo zijn er twee "gangs" (A-gjengen + B-gjengen), beiden van Pakistaanse afkomst, en ze vallen eigenlijk alleen elkaar lastig.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_64636434
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 01:06 schreef maartena het volgende:

Ik weet wel dat Japanners over het algemeen (in de zakenwereld is het anders) erg racistisch zijn tegenover blanken. Grondwet of niet, als je in Japan een sextent probeert binnen te komen als blanke zijnde, dan wordt je er gewoon uitgeknikkerd. De Japanse lekkere vrouwtjes zijn alleen voor de Japanners, is de gedachte.

Ben zelf trouwens nooit in Japan geweest....
Ja, dat hoor ik ook regelmatig.
Net zoiets als in China toch; daar schijnen ze redelijk (..) racistisch te zijn tegenover vrijwel alles wat niet-Chinees is, dus alles wat er als een bleekscheet uitziet (met een rare grote duivelsneus!), maar vooral mensen met een donker kleurtje.

In Frankrijk gaat het indd om "Noordafrikanen" (Maghrébins), met name Algerijnen hebben een slechte naam (zelfs onder de Marokkanen en de Tunesiërs). Een Marokkaanse achtergrond geeft juist vaak een iets positiever beeld dan een Algerijnse of Tunesische. Op de 2e plaats komen dan de overige (donkerder gekleurde) bevolkingsgroepen van het Afrikaanse continent.

@krakkemieke: Als Fransen het over "Arabieren" (Arabes/Rebeu) hebben, bedoelen ze daar 9 van de 10 keer eigenlijk Noordafrikanen mee; mensen uit het Midden-Oosten hebben nl toch een iets betere reputatie.

In Spanje is het alles wat Afrikaans (noord/zuid) is, plus de zigeuners. (Misschien Oosteuropezen ook, tegenwoordig, maar ik heb 't verder een tijdje niet zo gevolgd, eerlijk gezegd. )
 FR
  zondag 4 januari 2009 @ 02:45:05 #56
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_64636547
De Arnhemse officier van Justitie Van Elsdingen heeft ook een mening over Marokkanen
quote:
"Als we spreken over zich misdragende voetbalsupporters of criminele Marokkanen, dan hebben we het over uitzonderingen. Want de meeste voetbalsupporters en Marokkanen zijn niet zo. Maar bij de Roma is dat anders. De Roma-gemeenschap houdt zich bezig met criminaliteit, met strafbare feiten. Inbraken plegen wordt bij hen heel gewoon gevonden. Ze onttrekken zich aan onze cultuur en dat kunnen we niet hebben."
De Romagemeenschap deed hierop aangifte wegens discriminatie, racisme en belediging. Het Openbaar Ministerie vond dat de uitspraken niet te ver gingen, waardoor de strafvervolging uiteindelijk in een vrijspraak eindigde. Nadat het openbaar ministerie zich distantieerde van de uitlatingen, liet ook de officier twee dagen later weten zijn woorden te betreuren. In een verklaring zegt het openbaar ministerie dat Van Elsdingen niet het merendeel van de Romazigeuners als verdachte van strafbare feiten heeft willen bestempelen.

Opmerkelijk is overigens dat in dezelfde tijd (2003) de gemeente Ede integratieprojecten van Romazigeuners volslagen nutteloos en totaal mislukt noemde.

Ik bedoel maar even!
Non possumus non loqui
pi_64638353
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 01:02 schreef maartena het volgende:

- Huis aan huis advertenties in het Spaans.
- Grote advertentie borden in het Spaans langs de snelweg.
- Rijexamen Praktijk en Theorie kan in het Spaans, Chinees, Koreaans, Vietnamees en Tagalog. (Philipijns)
- 30 miljoen Mexicanen met TWEE paspoorten. Mexicaanse politici met TWEE paspoorten.
- Politici die in het SPAANS campagne voeren. (Zelfs Obama deed het...)
- Telemarketeers die in het Spaans tegen je beginnen, terwijl je toch heel duidelijk "Hello this is Maarten" zegt.
- Je aanvraag voor naturalisatie tot Amerikaan kan in het Spaans, behalve het testje waar je Engels moet spreken, en de uiteindelijke Oath.
De Verenigde Staten hebben geen officiële voertaal. En ik meen mij te herinneren dat jij ook 2 paspoorten hebt .
pi_64638369
quote:
Op zondag 4 januari 2009 02:45 schreef Knip het volgende:
De Arnhemse officier van Justitie Van Elsdingen heeft ook een mening over Marokkanen
[..]

De Romagemeenschap deed hierop aangifte wegens discriminatie, racisme en belediging. Het Openbaar Ministerie vond dat de uitspraken niet te ver gingen, waardoor de strafvervolging uiteindelijk in een vrijspraak eindigde. Nadat het openbaar ministerie zich distantieerde van de uitlatingen, liet ook de officier twee dagen later weten zijn woorden te betreuren. In een verklaring zegt het openbaar ministerie dat Van Elsdingen niet het merendeel van de Romazigeuners als verdachte van strafbare feiten heeft willen bestempelen.

Opmerkelijk is overigens dat in dezelfde tijd (2003) de gemeente Ede integratieprojecten van Romazigeuners volslagen nutteloos en totaal mislukt noemde.

Ik bedoel maar even!
Nou zeg eens, wat bedoel je maar even?
  zondag 4 januari 2009 @ 16:56:11 #59
191398 sweetlady-o
Beroepslurker
pi_64651560
quote:
Op zondag 4 januari 2009 02:38 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Net zoiets als in China toch; daar schijnen ze redelijk (..) racistisch te zijn tegenover vrijwel alles wat niet-Chinees is, dus alles wat er als een bleekscheet uitziet (met een rare grote duivelsneus!), maar vooral mensen met een donker kleurtje.

Nee hoor mijn neef is nu in china en het enige waar hij last van heeft zijn starende mensen. Voor de rest zijn chinezen echte negerlovers, hij krijgt gratis drankjes in cafe's en mensen zijn daar erg vriendelijk tegen hem.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_64673820
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:56 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Nee hoor mijn neef is nu in china en het enige waar hij last van heeft zijn starende mensen. Voor de rest zijn chinezen echte negerlovers, hij krijgt gratis drankjes in cafe's en mensen zijn daar erg vriendelijk tegen hem.
Nou dat klinkt in ieder geval positief!!
Ik hoor echter ook andere verhalen van insiders...

Oh en staren doen ze indd zoiezo.
 FR
pi_64673893
quote:
Op zondag 4 januari 2009 02:38 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

In Frankrijk gaat het indd om "Noordafrikanen" (Maghrébins), met name Algerijnen hebben een slechte naam (zelfs onder de Marokkanen en de Tunesiërs). Een Marokkaanse achtergrond geeft juist vaak een iets positiever beeld dan een Algerijnse of Tunesische. Op de 2e plaats komen dan de overige (donkerder gekleurde) bevolkingsgroepen van het Afrikaanse continent.

@krakkemieke: Als Fransen het over "Arabieren" (Arabes/Rebeu) hebben, bedoelen ze daar 9 van de 10 keer eigenlijk Noordafrikanen mee; mensen uit het Midden-Oosten hebben nl toch een iets betere reputatie.

In Spanje is het alles wat Afrikaans (noord/zuid) is, plus de zigeuners. (Misschien Oosteuropezen ook, tegenwoordig, maar ik heb 't verder een tijdje niet zo gevolgd, eerlijk gezegd. )
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_64673918
[quote]Op zondag 4 januari 2009 02:38 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Sorry, dat bedoel ik ook.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 5 januari 2009 @ 02:02:58 #63
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_64674106
quote:
Op zondag 4 januari 2009 06:23 schreef MLI het volgende:

[..]

Nou zeg eens, wat bedoel je maar even?
Ik bedoel dat Zigeuners de Marokkanen van Nederland zijn.
Non possumus non loqui
pi_64674111
Oeps, ging er iets mis met het citeren, krakkemieke?!
quote:
Op maandag 5 januari 2009 01:39 schreef krakkemieke het volgende:

Sorry, dat bedoel ik ook.
Daar hoef je je niet voor te excuseren.
 FR
pi_64674145
Eh, ja..... Mompelt iets over techniek
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  maandag 5 januari 2009 @ 09:15:52 #66
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_64676440
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:56 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Zie, en weer baseer je je mening op 1 iemand's ervaring.
Chinezen hebben niks tegen buitenlanders, mits ze zich gedragen. Negers zien er anders uit qua huidskleur en zeker in het begin was het even wennen voor de meeste Chinezen. En zoals in zoveel landen worden negers negers genoemd in desbetreffende taal. Als het racistisch is om negers negers te noemen, dan zijn Chinezen inderdaad racistisch. In ruil daarvoor zijn wij hypocriet.
No bad soldiers under a good leader
  dinsdag 6 januari 2009 @ 14:35:09 #67
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_64728784
Hier kan ik niet een groep aanwijzen die uitschot is, of het moeten de Hmong zijn. Dit heeft meer historische redenen echter en heeft weinig met klasseverschil te maken. De Hmong (een bevolkigsgroep die in o.a Laos, China en Vietnam woont) werkten namelijk samen met de Amerikanen die Laos ten tijde van de Vietnam oorlog platbombardeerden aan de grens met Vietnam.

Lao zelf zijn niet altijd geliefd in Thailand, daar worden ze door veel Thai als een lager klasse mensen gezien...als de mensen van het land dat eigenlijk gewoon een onderdeel van Thailand had moeten zijn.

Terzijde...dat gedoe over het niet mogen hebben van 2 paspoorten in Nederland heb ik nooit begrepen.... voor mijn eventuele toekomstige kinderen zou ik graag willen dat ze twee paspoorten hebben.
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
pi_64737558
Ik heb heel erg het gevoel dat in Frankrijk meer problemen zijn met Algarijnen dan met Marokkanen.
pi_64757306
Klopt.
 FR
  woensdag 7 januari 2009 @ 04:02:25 #70
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_64757357
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 14:35 schreef breaky het volgende:

Terzijde...dat gedoe over het niet mogen hebben van 2 paspoorten in Nederland heb ik nooit begrepen.... voor mijn eventuele toekomstige kinderen zou ik graag willen dat ze twee paspoorten hebben.
Even terzijde inderdaad, maar ik zie genoeg Nederlanders met 2 of zelfs 3 paspoorten. Zolang je maar niet in Nederland woont (en wel in een land wat dubbele nationaliteiten accepteert), kan dit geloof ik best werken.
No bad soldiers under a good leader
pi_64757382
Spanje heeft last van pakistanen/indiers toch? Of is dat al voorbij?
  donderdag 8 januari 2009 @ 12:57:46 #72
69994 seto
-|||--------|||-
pi_64807029
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 20:40 schreef sweetlady-o het volgende:
maar weet iemand of het echt de chinezen zijn in Japan? ik kan het me namelijk niet voorstellen.
Een leraar toen ik in Japan was (Amerikaan) vertelde mij over een reclame die vroeger op tv was. De reclame in kwestie was van een bedrijf dat sloten verkocht.

Je zag een duister figuur die bij een huis inbrak, en op het einde stond er in Japans: De Chinezen komen eraan.

Zegt dat genoeg?
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  donderdag 8 januari 2009 @ 13:05:43 #73
69994 seto
-|||--------|||-
pi_64807264
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 16:19 schreef Rbhp het volgende:
Sorry, maar what a whole lot of crap schrijf je hier. Ben je zelf weleens in Japan geweest? Dat er flink wat historie is tussen Japanners en Chinezen, dat is correct, maar de Chinese groepen in Japan gedragen zich beschaafd en vallen niet op, want de uiterlijke kenmerken zijn bijna hetzelfde. Andersom hebben Japanners ook een prima leven in China (ik woon zelf sinds 2005 in China).
Euh, heel veel Japanners zijn nog steeds niet blij met de Chinezen. Ik heb aan redelijk wat Japanners gevraagd wat ze van Chinezen vonden toen ik er was, en meestal kwamen er termen als "dirty" en "nasty" uit.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  donderdag 8 januari 2009 @ 13:10:56 #74
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_64807423
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 20:06 schreef MLI het volgende:

[..]

Idd, België en Frankrijk zijn het MarokkanenAlgerijnen. In Spanje weet ik eigenlijk niet, op de Canarische eilanden zijn het negers. Op het Iberisch schiereiland zullen het eerder Marokkanen en Tunesiërs zijn.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  donderdag 8 januari 2009 @ 14:18:39 #75
129025 Delicieux
Délicieux A Paris
pi_64810182
In welk land is de Nederlander de marokkaan?

Niet in Frankrijk iig. Daar zijn we vooral gezellig en lomp en doen we niet moeilijk.
Je venais, je voyais, je devenais fonctionnaire......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')