abonnement Unibet Coolblue
pi_64588705
Na een flinke discussie met een vriendin over als het nu de eigen schuld is van Marokkanen dat ze vaak genoemd worden bij delicten, kwam mijn vriendin met het volgende argument:

Elk land heeft zijn eigen Marokkanen, landen hebben namelijk een zondebok nodig zodat het volk zich op hun concentreren en niet op de fouten die de leiders maken. Zo is het in Japan de chinezen, in Iran de christenen en in Amerika de negers.

De vraag is, is dat waar? Welke groep wordt opvallend vaak genoemd bij delicten in jouw land?
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 19:25:28 #2
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_64588882
Het is gewoon een feit dat Marokkaanse "tieners" vaak bij delicten betrokken zijn. Waar dat door komt is een tweede, maar feiten zijn feiten.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 19:25:48 #3
240154 neilyoung
Living On Sugar Mountain
pi_64588899
Je hebt altijd simpele mensen die zondebokken kiezen, maar Marokkanen deugen over het algemeen niet. Nu gaat de hele linkse kerk weer over mij maar ja.
Nowadays Clancy can't even sing.
pi_64588967
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 19:25 schreef neilyoung het volgende:
Je hebt altijd simpele mensen die zondebokken kiezen, maar Marokkanen deugen over het algemeen niet. Nu gaat de hele linkse kerk weer over mij maar ja.
Dus...... In jouw land zijn het ook de Marokkanen?
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 19:28:05 #5
240154 neilyoung
Living On Sugar Mountain
pi_64589004
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 19:27 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Dus...... In jouw land zijn het ook de Marokkanen?
Nee Marokkanen zijn echt schuldig, geen zondebokken.
Nowadays Clancy can't even sing.
pi_64589389
in heel europa zijn het de marokkanen.
in noord amerika zijn het de mexicanen en de rest van de wereld zijn het negers.

opgelost slotje.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 19:43:36 #7
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_64589595
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 19:38 schreef fespo het volgende:
in heel europa zijn het de marokkanen.
in noord amerika zijn het de mexicanen en de rest van de wereld zijn het negers.

opgelost slotje.
De rest van de wereld is afrika?
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 19:47:49 #8
240154 neilyoung
Living On Sugar Mountain
pi_64589784
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 19:43 schreef klaasdj het volgende:

[..]

De rest van de wereld is afrika?
Je kan toch naar gaan welke plekken er nog meer zijn droeftoeter.
Nowadays Clancy can't even sing.
pi_64590295
De grootse groep niet- zweden in Zweden zijn Irakezen. Marokkanen zijn hier niet zoveel...

Dus dat in heel Europa Marokkanen voor onrust zorgen is dus niet waar..
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_64590333
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 19:47 schreef neilyoung het volgende:

[..]

Je kan toch naar gaan welke plekken er nog meer zijn droeftoeter.
Ja maar dat zou betekenen dat het in japan de negers ook zijn en dat lijkt me onmogelijk aangezien negers daar zeldzaam zijn.

Maar ik kan dus aannemen dat alleen in nederland ( en misschien belgie) een bevolkingsgroep zo vaak wordt genoemd bij delicten?
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 20:01:54 #11
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_64590444
In de USA zijn dat trouwens de Mexicanen.
Negers worden in de grote steden net zo goed als autochtonen gezien.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 20:01:54 #12
186123 citroensjap
Just squeeze it!
pi_64590445
Ik ben geen racist ofzo iets dergelijks, maar ik mijn mening over ''Marokanen'' is niet positief, hoe ze zich kleden maakt mij niet uit, ieder zijn eigen smaak, maar hoe ze zich gedragen.. Het lijkt netalsof ze echt problemen hebben in hun achterhoofd.

( Ik mag ze niet )

( niet alle nartuurlijk )
  vrijdag 2 januari 2009 @ 20:02:48 #13
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_64590490
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 19:58 schreef Knutknuttsson het volgende:
De grootse groep niet- zweden in Zweden zijn Irakezen. Marokkanen zijn hier niet zoveel...

Dus dat in heel Europa Marokkanen voor onrust zorgen is dus niet waar..
Dat moet je eens navragen in België en Frankrijk.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 20:04:14 #14
240154 neilyoung
Living On Sugar Mountain
pi_64590548
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 19:59 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Ja maar dat zou betekenen dat het in japan de negers ook zijn en dat lijkt me onmogelijk aangezien negers daar zeldzaam zijn.

Maar ik kan dus aannemen dat alleen in nederland ( en misschien belgie) een bevolkingsgroep zo vaak wordt genoemd bij delicten?
Of daar is geen criminaliteit
Nowadays Clancy can't even sing.
pi_64590652
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 19:59 schreef sweetlady-o het volgende:

[..]

Ja maar dat zou betekenen dat het in japan de negers ook zijn en dat lijkt me onmogelijk aangezien negers daar zeldzaam zijn.

Maar ik kan dus aannemen dat alleen in nederland ( en misschien belgie) een bevolkingsgroep zo vaak wordt genoemd bij delicten?
Idd, België en Frankrijk zijn het Marokkanen. In Spanje weet ik eigenlijk niet, op de Canarische eilanden zijn het negers. Op het Iberisch schiereiland zullen het eerder Marokkanen en Tunesiërs zijn.
pi_64590760
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 20:02 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Dat moet je eens navragen in België en Frankrijk.
Zweden is ook Europees hoor, al een hele tijd....héél Europa gaat dus niet op.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  vrijdag 2 januari 2009 @ 20:11:08 #17
138078 Sloffie
ja, die dus.
pi_64590835
De Pakistanen zijn de Marokkanen van Canada.
pi_64591229
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 19:58 schreef Knutknuttsson het volgende:
De grootse groep niet- zweden in Zweden zijn Irakezen. Marokkanen zijn hier niet zoveel...

Dus dat in heel Europa Marokkanen voor onrust zorgen is dus niet waar..
Ik kwam er ook veel Iraniërs en Bosniërs tegen, maar goed dat was in Borås, niet in Södertälje
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 20:02 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Dat moet je eens navragen in België en Frankrijk.
Ik was dit weekend in Gent en qua gedrag verschillende ze niet veel met de Nederlandse.. Alleen dat Belgische accent
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_64591571
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 20:20 schreef PieterBas het volgende:

[..]

Ik kwam er ook veel Iraniërs en Bosniërs tegen, maar goed dat was in Borås, niet in Södertälje
[..]
Södertälje is anders ook aardig divers met haar inwoners
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  vrijdag 2 januari 2009 @ 20:33:04 #20
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_64591807
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 19:47 schreef neilyoung het volgende:

[..]

Je kan toch naar gaan welke plekken er nog meer zijn droeftoeter.
Wake up droeftoeter. Er wonen niet zo veel afrikanen buiten europa, n-amerika, z-amerika en afrika. In azie zie je weinig negers
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_64592144
maar weet iemand of het echt de chinezen zijn in Japan? ik kan het me namelijk niet voorstellen.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
pi_64592284
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 20:40 schreef sweetlady-o het volgende:
maar weet iemand of het echt de chinezen zijn in Japan? ik kan het me namelijk niet voorstellen.
Koreanen ook.

Echt hoor. Japanners haten Aziaten die niet Japans zijn.
pi_64592317
Hier in Mexico geen Marokkanen.

De Marokkanen van Mexico zijn de Mexicanen zelf. (De drugs mafia)
  vrijdag 2 januari 2009 @ 20:45:37 #24
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_64592381
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 20:40 schreef sweetlady-o het volgende:
maar weet iemand of het echt de chinezen zijn in Japan? ik kan het me namelijk niet voorstellen.
't schijnt dat er hele chinatowns zijn in japan. Ook veel illegale chinezen.
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_64593274
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 20:20 schreef PieterBas het volgende:

[..]

Ik kwam er ook veel Iraniërs en Bosniërs tegen, maar goed dat was in Borås, niet in Södertälje
[..]

Ik was dit weekend in Gent en qua gedrag verschillende ze niet veel met de Nederlandse.. Alleen dat Belgische accent
Tjeuh hoe moet dat wel niet klinken

verkapte tvp.
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
  vrijdag 2 januari 2009 @ 21:43:03 #26
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_64594861
Over het algemeen lijkt het me dat de fortuinzoekers uit armere landen die naar de rijkere landen komen en hun fortuin niet vinden "de marokkanen" zijn. Want ja, ontheemd, alle beloften van rijkdom zijn in rook opgegaan en dat nemen ze natuurlijk hun gastland kwalijk en dan gaan ze rottigheid uithalen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_64594981
In Frankrijk hoor ik alleen maar "Arabes", dus mensen uit Noord-Afrika.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_64595327
Volgens mij is dat niet de reden. Het is meer dat ze makkelijk zijn opte fokken. Gooi ze op een hoop in een minderheidswijk met tokkies en dan krijg je dat. Er zijn toch meer groepen van verschillende etniciteit (schrijf je dat zo?) die hier komen in de hoop op een beter leven, maar niet boven de minderheidsnorm komen? Marokkanen zijn wel een makkelijke zondebok, dat vind ik wel. Ze zijn hier als gastarbeider heengehaald en nu worden ze uitgespuugd, zo zie ik dat.
Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
pi_64595599
Ik kan me indenken dat het in Frankrijk nog net iets anders ligt. De 'arabes' die daar wonen komen voor een groot deel uit voormalige koloniale gebieden van Frankrijk. Wat dat betreft kan je het misschien beter vergelijken met bv Antillianen in Nederland?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  vrijdag 2 januari 2009 @ 22:46:26 #30
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_64597508
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 19:47 schreef neilyoung het volgende:

[..]

Je kan toch naar gaan welke plekken er nog meer zijn droeftoeter.
naar welke plekken?
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_64602089
geinig topic!
'La operación fue, perfecta' Betancourt
  zaterdag 3 januari 2009 @ 01:02:19 #32
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_64602928
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 19:21 schreef sweetlady-o het volgende:en in Amerika de negers.
In het Zuid-Westen zijn het de Mexicanen, niet zozeer de negers. Alhoewel ik ook niet graag in Compton zou willen rondlopen (Crips, Bloods, etc) heeft de zwarte bevolking toch een redelijke voorsprong op de Mexicanen. Maar in het Noord-Westen, en dan met name Detroit, Pittsburgh etc, is de zwarte bevolking meestal de zondebok.

Maar als we het hebben over de volgende vooroordelen:

- hoge werkloosheid, doen het laagbetaalde werk, worden vaak als lui gezien.
- maken gebruik van staatssteun, in de VS is dat social security, welfare, en het gebruik van staatsklinieken.
- willen hun hele familie + achterfamilie en aangetrouwden meenemen bij immigratie.
- worden vaak opgepakt voor kleine (en grote) criminaliteit.
- draaien muziek in hun eigen taal, praten in hun eigen taal, hebben geloofsinstituten in eigen taal.

Dan past dat zeker bij de Mexicaanse bevolking. In sommige steden ook wel bij andere groepen trouwens.


Maar als we het gaan hebben over in Nederland actuele onderwerpen, dan zou Geert Wilders om de volgende zaken spontaan ontploffen:

- Huis aan huis advertenties in het Spaans.
- Grote advertentie borden in het Spaans langs de snelweg.
- Rijexamen Praktijk en Theorie kan in het Spaans, Chinees, Koreaans, Vietnamees en Tagalog. (Philipijns)
- 30 miljoen Mexicanen met TWEE paspoorten. Mexicaanse politici met TWEE paspoorten.
- Politici die in het SPAANS campagne voeren. (Zelfs Obama deed het...)
- Telemarketeers die in het Spaans tegen je beginnen, terwijl je toch heel duidelijk "Hello this is Maarten" zegt.
- Je aanvraag voor naturalisatie tot Amerikaan kan in het Spaans, behalve het testje waar je Engels moet spreken, en de uiteindelijke Oath.
- rijden rond met Mexicaanse vlaggen op de auto, en uiteraard voetbalshirtjes van Mexicaanse clubs.
- als een Mexicaans team tegen een Amerikaans team speelt, zijn alle Mexicanen voor Mexico.

Verander Spaans nu eens in Arabisch en Mexicaans in Marokkaans, en je hebt een receptje voor een spontane ontbranding van Geert Wilders.


Wat betreft criminaliteit, als ik hier een politieagent zie die een auto staande houdt voor een overtreding is het toch 8 van de 10 keer een Mexicaan. En dat komt denk ik meer omdat ze naast de verkeersovertreding nog wat anders verwachten, zoals drugs etc in de auto..... de Mexicanse drugkartels zijn vrij machtig in het Zuidwesten van de VS.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 3 januari 2009 @ 01:04:24 #33
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_64602979
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 20:44 schreef Knoekie het volgende:
De Marokkanen van Mexico zijn de Mexicanen zelf. (De drugs mafia)
Er zijn nogal wat Amerikanen die er geen problemen mee hebben dat een hele zooi - met name die 12 miljoen illegalen - weer terug gaan naar Mexico. Maar ik heb zo'n gevoel dat de Mexicanen dan toch een groep "Marokkanen" krijgen, namelijk het uitschot dat nu illegaal in de VS verblijft!

Toch geef ik ze geen ongelijk, het leven als illegaal in de VS kan beter zijn dan in Mexico.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 3 januari 2009 @ 01:06:16 #34
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_64603039
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 20:40 schreef sweetlady-o het volgende:
maar weet iemand of het echt de chinezen zijn in Japan? ik kan het me namelijk niet voorstellen.
Ik weet wel dat Japanners over het algemeen (in de zakenwereld is het anders) erg racistisch zijn tegenover blanken. Grondwet of niet, als je in Japan een sextent probeert binnen te komen als blanke zijnde, dan wordt je er gewoon uitgeknikkerd. De Japanse lekkere vrouwtjes zijn alleen voor de Japanners, is de gedachte.

Ben zelf trouwens nooit in Japan geweest....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_64603423
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 01:02 schreef maartena het volgende:

[..]


Maar als we het gaan hebben over in Nederland actuele onderwerpen, dan zou Geert Wilders om de volgende zaken spontaan ontploffen:

- Huis aan huis advertenties in het Arabisch.
- Grote advertentie borden in het Arabisch langs de snelweg.
- Rijexamen Praktijk en Theorie kan in het Arabisch, Chinees, Koreaans, Vietnamees en Tagalog. (Philipijns)
- 30 miljoen Marokkanen met TWEE paspoorten. Marokkaanse politici met TWEE paspoorten.
- Politici die in het Marokkaans campagne voeren. (Zelfs Balkenende deed het...)
- Telemarketeers die in het Marokkaans tegen je beginnen, terwijl je toch heel duidelijk "Hello this is Maarten" zegt.
- Je aanvraag voor naturalisatie tot Amerikaan kan in het Arabisch, behalve het testje waar je Engels moet spreken, en de uiteindelijke Oath.
- rijden rond met Marokkaanse vlaggen op de auto, en uiteraard voetbalshirtjes van Marokkaanse clubs.
- als een Marokkaans team tegen een Nederlands team speelt, zijn alle Marokkaans voor Marokko.

Verander Spaans nu eens in Arabisch en Mexicaans in Marokkaans, en je hebt een receptje voor een spontane ontbranding van Geert Wilders.

Eens. Maar hoe denken die amerikanen erover? Hier in Nederland vind men het van die voetbalshirtjes al kwalijk.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 01:42:17 #36
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_64604022
Er worden vooral grappen gemaakt over Mexicanen die geen Engels spreken in de stand up shows. Meestal geeft dat wel een goed beeld
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_64604184
Ik heb laatst een vrouw ontmoet die 20 jaar in de VS heeft gewoond, en die spreekt geen woord Engels Ik werkte voor een Amerikaans bedrijf hier in Mexico Stad maar 90% van de werknemers sprak gewoon geen Engels. Dus volgens mij is dat geen vooroordeel maar gewoon realiteit.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 01:57:05 #38
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_64604401
Aan de andere kant, waarom zou je ook Engels leren, alles wordt in het Spaans gedaan.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_64605021
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 01:48 schreef Knoekie het volgende:
Ik heb laatst een vrouw ontmoet die 20 jaar in de VS heeft gewoond, en die spreekt geen woord Engels Ik werkte voor een Amerikaans bedrijf hier in Mexico Stad maar 90% van de werknemers sprak gewoon geen Engels. Dus volgens mij is dat geen vooroordeel maar gewoon realiteit.
zo'n beetje 90% van de oudere marokkanen spreekt alleen wat simpele woordjes
pi_64606246
Hier in Cancun wordt wel "redelijk" Engels gesproken door de Mexicanen, maar dat komt natuurlijk omdat je middenin het toeristen gebied zit.

De Mexicanen die hierboven beschreven worden ken ik niet. De volgende punten vind ik typerend voor een (lower class) Mexicaan (sorry voor de typering, maar hier in Mexico is het klasseverschil gewoon erg groot, en zo'n 70% van de bevolking is lower class, dus vergelijkbaar met onze paupers zeg maar):

- enigszins arrogant
- zéér vaderlandslievend (alle Mexicanen zijn gek op hun eigen land)
- erg hardwerkend maar totaal niet punctueel
- familie (kinderen) is het allerbelangrijkst in het leven
- gek op eten en dan met name "pozole", de nationale soep waar alles in wordt gepleurd, van mais tot rauwe radijs en pepers.
- gek op bier en net zolang doorzuipen tot je compleet van de wereld bent
- uiterst gastvrij doch kat-uit-de-boom kijkend, als men merkt dat je goed Spaans spreekt vragen ze je het hemd van het lijf
- zeer snel beledigd
- hebben veel gevoel voor humor
- zeer gelovig maar hebben ondertussen 4 kinderen bij 3 vrouwen
- de vrouwen hebben vaak ook meerdere partners, maar dan stiekemer
- gek op voetbal en überdramatische soapseries

Zodra je met de middenklasse en hogere klasse Mexicanen omgaat (de zogenaamde "fresas"), dan wordt het verschil veel minder. Deze mensen zijn gewoon wereldwijs, westers en openminded.

Dat drugsgedoe waar Knoekie het over heeft, is gelukkig nog niet echt doorgedrongen hier in Yucatan. Natuurlijk wordt er wel een en ander gebruikt, maar het is niet zo extreem als in het noorden van het land. Dus hier is weinig zinloos geweld en drugsdelicten.

Ontopic: De Marokkanen van Zuid-Mexico zijn de Cubanen. Die vluchten en masse naar Yucatan en hier heeft men het er niet op (behalve dat ze ze knap vinden van uiterlijk). Ook moet men weinig hebben van Zuid Amerikanen die uit armere landen komen als Mexico: Guatemala, Peru, Bolivia, etc. Daarnaast houdt men niet van Amerikanen want men vindt ze respectloos, behalve de grote fooien die ze geven. Last but not least houden ze niet van Spanjaarden want die voelen zich beter dan een Mexicaan en bovendien hebben ze Mexico veroverd.

Ben ik even blij dat ik Nederlander ben
pi_64606974
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 05:32 schreef Vogue het volgende:

Ben ik even blij dat ik Nederlander ben
wat vinden ze daarvan dan?
'La operación fue, perfecta' Betancourt
  zaterdag 3 januari 2009 @ 10:50:46 #42
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_64607834
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 01:21 schreef sweetlady-o het volgende:
Eens. Maar hoe denken die amerikanen erover? Hier in Nederland vind men het van die voetbalshirtjes al kwalijk.
Men maakt hier eigenlijk alleen problemen over illegalen die hier komen snoepen van het Amerikaanse gezondheids en schoolstelsel. Geen enkele politici heeft het over dubbele paspoorten, of het feit dat bepaalde groepen een andere taal spreken.

Maar Amerika is een land wat hier aan gewend is. Nederland niet.

Al in de 19e eeuw hadden we honderdduizenden Chinezen die als gastarbeider naar de VS kwamen om aan de spoorwegen te werken in het westen. Die werden destijds als tweederangsburgers behandeld, maar zo tegen de jaren 20 waren ze net zo goed staatsburger als andere Amerikanen, en groeiden de Chinatowns die nog steeds bestaan als kool.

Aan de oostkust had je enorm veel Polen in de jaren 20, en in Chicago heb je nog hele wijken waar alles in het Pools is, inclusief de straatnamen, en het preken in de lokale Katholieke kerk.

In New York heb je dat met Italianen, in Boston met Ieren, en in de staat New York, buiten de stad, heb je ontzettend veel Griekse gemeenschappen. En dan hebben we uiteraard nog veel Mexicanen en Puerto Ricanen, sinds de jaren 50 veel Koreanen, en sinds de jaren 70 veel Vietnamezen vanwege de oorlogen aldaar, en in Florida heb je Cubanen.Er zijn zoveel immigranten uit zoveel verschillende culturen..... dat het geen politiek standpunt KAN zijn. Naar wat moet je immers "integreren" als nieuweling? Tja, dat ligt er maar net aan WAAR je woont. Chinatown? Little Havana in Miami? Polish Town in Chicago?

In Nederland verwacht men dat "zij" zich maar aan "ons" aanpast. En ik denk dat veel Nederlanders nog steeds niet inzien dat het niet zo simpel is, en dat het niet zo eenvoudig werkt.

Men vergeet ook trouwens dat de definitie van integratie "aan elkaar aanpassen" is, en niet 1 partij aan de andere.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 3 januari 2009 @ 10:54:01 #43
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_64607893
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 01:48 schreef Knoekie het volgende:
Ik heb laatst een vrouw ontmoet die 20 jaar in de VS heeft gewoond, en die spreekt geen woord Engels Ik werkte voor een Amerikaans bedrijf hier in Mexico Stad maar 90% van de werknemers sprak gewoon geen Engels. Dus volgens mij is dat geen vooroordeel maar gewoon realiteit.
Dat is op zich niet zo heel vreemd. Nederlanders spreken wat meer Engels, maar bij het Europese hoofdkwartier van Nike in Hilversum werken ook 95% Nederlanders, en ik durf te WEDDEN dat een Amerikaans bedrijf in Duitsland of Frankrijk ook minstens 90% van de werknemers heeft die geen/nauwelijks Engels spreken..... het topmanagement is dan tweetalig, en de CEO/COO/CIO/CFO etc Amerikaans. Alleen boven bepaalde functies gaan communiqués uit in het Engels, de lokale afdelingsvergadering gaat gewoon in het Nederlands, Frans, Duits, etc....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 3 januari 2009 @ 11:35:41 #44
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_64608606
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 10:54 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat is op zich niet zo heel vreemd. Nederlanders spreken wat meer Engels, maar bij het Europese hoofdkwartier van Nike in Hilversum werken ook 95% Nederlanders, en ik durf te WEDDEN dat een Amerikaans bedrijf in Duitsland of Frankrijk ook minstens 90% van de werknemers heeft die geen/nauwelijks Engels spreken..... het topmanagement is dan tweetalig, en de CEO/COO/CIO/CFO etc Amerikaans. Alleen boven bepaalde functies gaan communiqués uit in het Engels, de lokale afdelingsvergadering gaat gewoon in het Nederlands, Frans, Duits, etc....
Jonge duitsers spreken over het algemeen wel goed engels. 't Had beter gekund als ze engelstalige films niet herinspreken. Fransen spreken wel slecht engels. petit peu
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 11:37:39 #45
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_64608631
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 19:21 schreef sweetlady-o het volgende:
Na een flinke discussie met een vriendin over als het nu de eigen schuld is van Marokkanen dat ze vaak genoemd worden bij delicten, kwam mijn vriendin met het volgende argument:

Elk land heeft zijn eigen Marokkanen, landen hebben namelijk een zondebok nodig zodat het volk zich op hun concentreren en niet op de fouten die de leiders maken. Zo is het in Japan de chinezen, in Iran de christenen en in Amerika de negers.

De vraag is, is dat waar? Welke groep wordt opvallend vaak genoemd bij delicten in jouw land?
Je zou voor de gein eens het aantal moorden per capita in Nederland (en dan neem je voor dat onderzoek ook eens 100% Marokkanen) moeten bekijken en dat eens vergelijken met het aantal moorden per capita in, zeg, Thailand of Brazilië.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 11:43:47 #46
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_64608759
Marokkanen verlagen zich vaker tot de kleinere delicten en dat is waar mensen zich aan ergeren.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  zaterdag 3 januari 2009 @ 16:19:30 #47
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_64615907
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 19:21 schreef sweetlady-o het volgende:
Na een flinke discussie met een vriendin over als het nu de eigen schuld is van Marokkanen dat ze vaak genoemd worden bij delicten, kwam mijn vriendin met het volgende argument:

Elk land heeft zijn eigen Marokkanen, landen hebben namelijk een zondebok nodig zodat het volk zich op hun concentreren en niet op de fouten die de leiders maken. Zo is het in Japan de chinezen, in Iran de christenen en in Amerika de negers.

De vraag is, is dat waar? Welke groep wordt opvallend vaak genoemd bij delicten in jouw land?
Sorry, maar what a whole lot of crap schrijf je hier. Ben je zelf weleens in Japan geweest? Dat er flink wat historie is tussen Japanners en Chinezen, dat is correct, maar de Chinese groepen in Japan gedragen zich beschaafd en vallen niet op, want de uiterlijke kenmerken zijn bijna hetzelfde. Andersom hebben Japanners ook een prima leven in China (ik woon zelf sinds 2005 in China).

De 'Marokkanen' in Japan zijn toch echt de Westerlingen. Wij die geen woord Japans spreken, wij die geen woord Japans kunnen lezen (want Chinezen en Japanners communiceren via het geschreven woord) en wij die met onze achterlijke Westerse cultuur alle vormen van beschaving negeren. Wij wanen ons groot in het land van de rijzende zon, terwijl wij niks voorstellen, we worden uitgelachen. En ja, ik spreek uit ervaring na enkele jaren Japan en dan ben ik nog een Gajin die redelijk Japans spreek.

Zoek de herkomst van het woord 'Gajin' op en je begrijpt wat ik bedoel.

Doe een beetje onderzoek of denk in het vervolg na voordat je dit soort dingen post. En dan heb ik het nog niet eens over de intentie van je topic.
No bad soldiers under a good leader
pi_64618085
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 16:19 schreef Rbhp het volgende:

[..]

Sorry, maar what a whole lot of crap schrijf je hier. Ben je zelf weleens in Japan geweest? Dat er flink wat historie is tussen Japanners en Chinezen, dat is correct, maar de Chinese groepen in Japan gedragen zich beschaafd en vallen niet op, want de uiterlijke kenmerken zijn bijna hetzelfde. Andersom hebben Japanners ook een prima leven in China (ik woon zelf sinds 2005 in China).

De 'Marokkanen' in Japan zijn toch echt de Westerlingen. Wij die geen woord Japans spreken, wij die geen woord Japans kunnen lezen (want Chinezen en Japanners communiceren via het geschreven woord) en wij die met onze achterlijke Westerse cultuur alle vormen van beschaving negeren. Wij wanen ons groot in het land van de rijzende zon, terwijl wij niks voorstellen, we worden uitgelachen. En ja, ik spreek uit ervaring na enkele jaren Japan en dan ben ik nog een Gajin die redelijk Japans spreek.

Zoek de herkomst van het woord 'Gajin' op en je begrijpt wat ik bedoel.


Doe een beetje onderzoek of denk in het vervolg na voordat je dit soort dingen post. En dan heb ik het nog niet eens over de intentie van je topic.
Mijn vriendin zei dat het zo was ik geloofde haar niet vandaar dit topic.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 18:22:22 #49
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_64619584
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 10:50 schreef maartena het volgende:

In Nederland verwacht men dat "zij" zich maar aan "ons" aanpast. En ik denk dat veel Nederlanders nog steeds niet inzien dat het niet zo simpel is, en dat het niet zo eenvoudig werkt.
De VS is een immigrantenland. NIEMAND is er oorspronkelijk, behalve de indianen. Lijkt me toch een andere instelling dan in Nederland, waar de kaaskoppen voor hun eigen land gevochten hebben en nu komen die rottige mocro's er lekker gebruik van maken zonder iets terug te geven.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_64619673
In Australië zijn het de Libanezen en de Aboriginals.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')