abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66356722
quote:
Op zondag 22 februari 2009 22:04 schreef maartena het volgende:
Ik hoor het argument "ze moeten maar Nederlands leren" veel vaker van Nederlanders, dan dat ik "ze moeten maar Engels leren" van Amerikanen, maar in het Zuid-Westen waar de Engelse taal onderhand een minderheid aan het worden is (enigzins overdreven natuurlijk) is dat wellicht ook een andere situatie.
Dat is een goede observatie, alhoewel ik 'm niet helemaal kan plaatsen. Waarom maken Amerikanen zich daar niet drukker over? Ik heb wel eens een collega gehad die vermoeid "Para Espanol?? I am living in America!" riep, als hij aan de telefoon hing, maar over het algemeen hoor je inderdaad niet vaak dat "ze maar Engels moeten leren."
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  maandag 23 februari 2009 @ 16:44:30 #142
167419 Leinonlein
Exit AMS, Enter BLN
pi_66378236
quote:
Op zondag 8 februari 2009 17:21 schreef thestoryofus2009 het volgende:
in duitsland en spanje hebben nederlanders een slechte naam.

komt dan met name door nederlandse tokkies op vakantie....

trouwens engelsen, hebben die niet overal een slecht imago
Neuh die ervaring heb ik helemaal niet. In Duitsland (Berlijn/Brandenburg) worden Nederlanders atijd wel gewaardeerd om hun talenkennis. In Berlijn zijn de Turken wel een beetje de Marokkanen maar worden beter behandeld dan de Marokkanen in NL. Ook zitten er veel Polen maar die integreren altijd wel goed. Over de rest van Duitsland zou ik het niet durfen zeggen.

In Spanje (Barcelona) zijn het de Pakistanen, ze zitten vaak illegaal in de drugshandel. Verder zitten er heel veel Argentijnen en Peruanen die wel een beetje scheef worden aangekeken omdat ze de banen weg zouden pikken.

In Barcelona heerst anders wel heel erg de "ze moeten maar Spaans, of nog beter Catalaans, leren!". Voor mensen uit andere delen van Spanje is het ook "ze moeten maar Catalaans leren". Brieven van de Gas komen bv. ook allemaal in alleen Catalaans in de brievenbus. Leuk dus, kun je als buitenlander 2 talen gaan leren...
Levenswerk: Berlijn Blog.
  zondag 8 maart 2009 @ 19:56:16 #143
234795 sezten
El genius
pi_66835961
quote:
Op maandag 23 februari 2009 16:44 schreef Leinonlein het volgende:

[..]

Neuh die ervaring heb ik helemaal niet. In Duitsland (Berlijn/Brandenburg) worden Nederlanders atijd wel gewaardeerd om hun talenkennis. In Berlijn zijn de Turken wel een beetje de Marokkanen maar worden beter behandeld dan de Marokkanen in NL. Ook zitten er veel Polen maar die integreren altijd wel goed. Over de rest van Duitsland zou ik het niet durfen zeggen.

In Spanje (Barcelona) zijn het de Pakistanen, ze zitten vaak illegaal in de drugshandel. Verder zitten er heel veel Argentijnen en Peruanen die wel een beetje scheef worden aangekeken omdat ze de banen weg zouden pikken.

In Barcelona heerst anders wel heel erg de "ze moeten maar Spaans, of nog beter Catalaans, leren!". Voor mensen uit andere delen van Spanje is het ook "ze moeten maar Catalaans leren". Brieven van de Gas komen bv. ook allemaal in alleen Catalaans in de brievenbus. Leuk dus, kun je als buitenlander 2 talen gaan leren...
Je bedoelt Spaans, toch?
Je bedoelde dus mensen van andere delen naar Catalonië toe. Sorry.
Maar in Spanje heerst sowieso het "leer maar gewoon Spaans". Ook omdat ze toch geen Engels kunnen.
Als ik lach met mijn lul, worden alle vrouwen gul.
Slepen ze me mee, hop naar de wc.
Spoelen maar, wat een mooi gebaar.
pi_67028025
Hier in Bermuda nog geen marokaan gezien.. Maar de marokanen hier zijn wij.. (de Expats). in de ogen van de gemiddelde 'local' dan..
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
pi_67079046
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 19:38 schreef fespo het volgende:
in heel europa zijn het de marokkanen.
in noord amerika zijn het de mexicanen en de rest van de wereld zijn het negers.

opgelost slotje.
Precies
Rebels in the past, Heroes in the present, Conquerors of the future!
pi_67079358
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 00:07 schreef JKOOL het volgende:
Hier in Bermuda nog geen marokaan gezien.. Maar de marokanen hier zijn wij.. (de Expats). in de ogen van de gemiddelde 'local' dan..
Hoe is het weer in Bermuda?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  zondag 15 maart 2009 @ 20:58:07 #147
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_67082278
quote:
Op zondag 22 februari 2009 22:52 schreef Lyrebird het volgende:
Dat is een goede observatie, alhoewel ik 'm niet helemaal kan plaatsen. Waarom maken Amerikanen zich daar niet drukker over? Ik heb wel eens een collega gehad die vermoeid "Para Espanol?? I am living in America!" riep, als hij aan de telefoon hing, maar over het algemeen hoor je inderdaad niet vaak dat "ze maar Engels moeten leren."
Ik ben er intussen wel aan gewend, dat je altijd op Numero Ocho moet drukken voor Spaans. Aan de andere kant zou een telefoonlijn van de KPN waarbij in het Arabisch en Turks even snel gevraagd wordt om op een bepaald nummer te drukken volgens mij kamervragen opleveren door een tomaat-rode Wilders.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_67090694
UK --> pakistanen, ongetwijfeld al eerder vermeldt in dit topic maar geen zin om helemaal door te lezen.
Ik support gevallen topclubs!
pi_67090823
quote:
Op maandag 26 januari 2009 17:10 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik denk dat het in de VS toch niet zo snel zal "los lopen" ben ik bang. In het Zuid-Westen hebben we het niet over 3% Turken, 3% Marokkanen, 3% Surinamers, 3% Antillianen, die samen met wat andere groepen de 15% Allochtonen in Nederland vormen, met verschillende talen en culturen.... Maar over 35% Latino/Hispanic, en 15% Aziatisch. Engels is nog wel de meest gesproken taak, maar de blanke huidskleur is al ruim een decennia in de minderheid.

In Los Angeles is het zelfs zo dat "slechts" 40% van de bevolking Engels spreekt. Eenzelfde 40% spreekt Spaans, en de overige 20% een mengelmoes van andere, voornamelijk Aziatische talen. De Spaanstalige bevolking groeit veel harder dan de Engelstalige bevolking, en California heeft zo'n 3 tot 4 miljoen van de geschatte 12 tot 15 miljoen illegalen, ofwel ongeveer een kwart.

Voorbeelden van complete twee-taligheid hier in Zuidelijk California:

- Supermarkten, Warenhuizen, Drogisterijen, Home Depot, en vele andere winkels waar de borden met de padnummers en de producten tweetalig zijn.

- Se hable Espanol in vrijwel elke advertentie, op zowel TV als drukwerk. Tevens zie je in de wat meer spaans sprekende wijken/steden overal langs de straten advertentieborden in het Spaans. Het Se Hable Espanol zie je ook overal op deuren terugkeren, met name bij kleine kantoortjes zoals advocaten, verzekeringsagenten, tandartsen, doctoren, etc. - En ik hable helemaal geen Espanol.

- Alle brieven die ik krijg van Time Warner Cable, AT&T, Sprint, De electriciteitsrekening, Gasrekening, etc, etc worden in TWEE talen verstuurd. Vaak op 1 papiertje, met Spaans op de ene kant en Engels aan de andere kant. Of ik bijv. hun digitale telefoondiensten of een extra sms pakket wil afnemen ofzo..... Oh, en mijn dealer stuurt me ook tweetalige brieven dat het weer eens tijd wordt voor onderhoud aan mijn auto.

- Met regelmaat krijg ik advertentiefolders door de bus die ALLEEN in het Spaans zijn. (Wilders zou volgens mij dood in de gang gevonden worden met een alleen-in-het-Arabisch foldertje van Leenbakker in zijn handen...- spontane hartaanval )

- Spaans is een officiële taal in California naast het Engels, wat betekend dat alle officiële documenten ook in het Spaans geproduceerd kunnen/mogen worden. En dat gebeurd dan ook..... je kunt zo'n beetje alle officiële formulieren in het Spaans krijgen, zo goed als alles regelen met de lokale overheden in het Spaans, in het Spaans rijexamen doen, en zelfs als je voor de rechter moet verschijnen krijg je een door de staat betaalde vertaler toegewezen.

- Waar ik werk zijn afdelingen (het laag betaalde werk, machines, mailing, etc) die volledig in het Spaans zijn, en de enkele Engels sprekende zal vrij snel ondervinden dat hij alleen met de managers kan praten, die tweetalig moeten zijn.

Kortom: Het wordt de Spaanstalige bevolking enorm makkelijk gemaakt om puur en alleen in het Spaans te wonen, leven, en werken.

Een Taalgrens zie ik trouwens niet gebeuren, de VS is geen België inderdaad, en ook geen Canada, waar Quebeq duidelijke grenzen heeft. (Ik geloof dat zo'n 10% van Maine trouwens ook Frans spreekt). De Spaanstaligen in de VS zitten overal, en voor gemengd tussen alle anderen in..... maar er zijn dus hele steden waar niets anders dan Spaans gesproken wordt.

De stad waar ik werk, en 10 minuten ten zuiden van waar ik woon bijvoorbeeld: Santa Ana.

The racial makeup of the city, as of 2007, is 42.6% White, 1.1% African American, 0.2% Native American, 9.4% Asian, 0.4% Pacific Islander, 46.3% from Some other race, and 1.5% from two or more races. Hispanic and Latino Americans compose 79.6% of all residents, including 74.1% who are Mexican American.[4] Non-Hispanic Whites made up 12.4% of the population in 2000 and has declined since then.

In principe dus 80% Spaans sprekend, en dan hebben we het over een stad van 350.000 inwoners. En ja, de Spaans sprekenden worden voor een groot deel gerekend als "White" of blank, vanwege hun Europese (Spaanse) voorouders. Dus in veel officiële statistieken geeft dat een vertekend beeld....

Ik denk dat de VS ook nooit een land zal worden van 1 taal, en 1 cultuur. Er zijn teveel verschillende culturen, te veel verschillende talen. Je hebt hier in Los Angeles Korea Town, in San Francisco heb je China Town, hier in Orange County heb je Little Saigon waar alles Vietnamees is, en dan heb je ook nog Little Tokyo en andere minderheidswijken, waar zelfs de straatnamen in een andere taal zijn.

Sorry Lyrebird..... wellicht dat men er in white-toast-Indiana er iets anders over denkt, maar hier in het zuidwesten is het OVERduidelijk dat de VS nooit een land zullen worden met slechts 1 taal, en 1 cultuur.
Is het niet zo dat er toch wel een steeds sterker geluid komt om Engels de offiele taal te maken? In veel staten is dat ook al het geval: http://en.wikipedia.org/wiki/English-only_movement#Current_law

Ik kan me ook herinneren dat er een dorpje in Texas er voor koos om Spaans als officiele taal te doen gelden: El Cenizo (http://commonsenseconservative.wordpress.com/2007/08/21/texas-town-makes-spanish-official-language/). Volgens mij zijn er mede hierom om Engels ook in Texas de officiele taal te maken.
Ik support gevallen topclubs!
  maandag 16 maart 2009 @ 19:46:01 #150
206337 aychelle
stop the hating, bietch!!!
pi_67112368
Tsja, sommigen hier zijn zeker de hele wereld over geweest hebben met alle linksen en fascisten een woord gerept? Weten precies hoe de gemiddelde buitenlander denkt? Want over een paar dingen hebben jullie het gewoon FOUT! laat ik ze even op een rijtje zetten

• Zondebokken van ee bepaald (oftewel marokkanen) , tsja een zondebok is iemand de schuld krijgt van iets maar er niks aan kan doen. Laten we eerlijk wezen dat die ''zondebokken'' zichzelf richting benee opweghelpen niet? Lullig voor die paar uitschieters.

• Jullie denken ontzettend veel in verschillende ''rassen'' , Vooral amerika, zijn alle landen voor gemixt, en ook onderelkaar qua halfbloeden. Je hebt nog altijd blanke ámerikanen die vinden dat noord-amerika van hún is, terwijl amerika oorspronkelijk (net als heel noord/midden/zuid) bewoond werd door hun. Is een land eigenlijk van iemand, of van één bepaald ras? bijv. Latijns-amerika is zo divers en gemixt dat je latino's niet een bepaalde ''look'kan toewijzen, je hebt ze wit, bruin en zwart. Ja, in veel latijns-amerikaanse landen heb je veel negers die de zondebok zijn, maar vaak is het toch ook niet helemaal eerlijk verdeeld, en krijgt niet iedereen gelijke kansen zoals hier in nederland. De u.s is weer heel anders dan latijns-amerika omdat ze daar onderrschijd maken tussen zowat één verschillende lichtinten en laten we niet vergeten dat heel veel latino's/aziaten/zwarten dicrimineren onder elkaar. Het is in amerika niet altijd meer zo van blank tegen zwart, maar vaak ook latino tegen zwart, zwart tegen aziaatisch

• gesrpoken over aziaten, iemand op pagina 6 zei dat aziaten negers als het laagste van het laagste zien. Met wat voor ''soort' mensen praat jij dan als ik vragen mag? niet elke chinees of jappanner is zo negatief. Een donker iemand die ik ken is ooit naar taiwan/thailand in die buurt geweest, en had geen enkel probleem met de mensen daar. HET IS MAAR NET HOE JE JE ZELF GEDRAAGD.

• uit eigen ervaring:
    Ik als donker iemand, heb haast nooit te maken gehad met rasicme (eerlijk waar) , het hangt er helemaal van af hoe je je kleed/gedraagd/praat. Ben bijna in heel europa geweest (grapje zo'n 7 landen) Groot britannie, belgie, frankrijk, italie, kroatie, spanje en duitsland Wat me erg opviel is dat er in duitsland mischien wel de meeste anit-fascisten zijn. er schijnen ook nog wel wat duitsers te zijn die sich erg schamen voor de oorlog en daarom meestal wat vriendelijker zijn, engeland (GB) ook nooit problemen gehad, ik zeg et je in Londen lopen de meeste wiggers frankrijk ook wel vriendelijke mensen, net als belgen, kroatie vonden ze me toch wel het allerspeciaalst net als in italie. In kroatie waren jongens die nog nooit een donker meisje hadden gezien, en zo zie je toch wel maar weer dat sommigen liever een enkele of een paar''marokanen'' zien. (uit verhalen van mijn moeder/zus/kenissen) kunnen latino's en zwarten in amerika over het algemeen goed met elkaar overweg, vergeet niet dat vaak in Amerika ook blanken een zondebok kunnen zijn.

• Blanke zondebokken: Ja ze zijn er! De verenigde staten, zuid -afrika, zijn ze niet echt ''geliefd'' toch?
  • ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
      maandag 16 maart 2009 @ 19:51:21 #151
    14509 reem
    Correspondent in Buenos Aires
    pi_67112589
    Aychelle, bedankdt.
    [b]@RemiLehmann[/b]
      maandag 16 maart 2009 @ 20:05:17 #152
    206337 aychelle
    pi_67113180
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 19:51 schreef reem het volgende:
    Aychelle, bedankdt.
    Graag gedaan, ik zeg het elke keer maar nog een keer:

AYCHELLE 4 PRESIDENT!
    ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
    pi_67117802
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 19:46 schreef aychelle het volgende:
  • Blanke zondebokken: Ja ze zijn er! De verenigde staten, zuid -afrika, zijn ze niet echt ''geliefd'' toch?
  • Wat betreft de VS valt het wel mee. Er is white trash (blanken die op een uitkering in caravans (trailers) wonen en bovengemiddeld vaak methlabs runnen) dat idd niet geliefd is, maar blanken vormen nog steeds de meerderheid en hebben - zo ver ik weet - geen slechte naam. Ik ben wel eens naar een Soul concert geweest en daar werd ik weggekeken. In NYC werd ik een keer door een neger uitgescholden (you fucking white guy of zo). Maar dat is het wel zo'n beetje, en dat in 8 jaar.
      maandag 16 maart 2009 @ 22:17:43 #154
    206337 aychelle
    pi_67118438
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 22:05 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Wat betreft de VS valt het wel mee. Er is white trash (blanken die op een uitkering in caravans (trailers) wonen en bovengemiddeld vaak methlabs runnen) dat idd niet geliefd is, maar blanken vormen nog steeds de meerderheid en hebben - zo ver ik weet - geen slechte naam. Ik ben wel eens naar een Soul concert geweest en daar werd ik weggekeken. In NYC werd ik een keer door een neger uitgescholden (you fucking white guy of zo). Maar dat is het wel zo'n beetje, en dat in 8 jaar.
    Maar ik weet wel dat je als blanke in sommige ''zwarte'' wijken liever niet wilt zijn
    ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O O.o° ¨°o.O
      dinsdag 17 maart 2009 @ 00:20:40 #155
    211118 klaasdj
    Juice by Tappy!
    pi_67123439
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 22:17 schreef aychelle het volgende:

[..]

Maar ik weet wel dat je als blanke in sommige ''zwarte'' wijken liever niet wilt zijn
    Of in sommige staten met een verkeerd shirt aan. Ik liep in Ohio met een Michigan shirt...dat is ongeveer netzo als met een ajax shirt aan op de middenstip van de kuip poepen.
    Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
    Washington, DC, Chicago.
    American Studies, RuG met minor journalistiek.
    pi_67124681
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 00:20 schreef klaasdj het volgende:

[..]

Of in sommige staten met een verkeerd shirt aan. Ik liep in Ohio met een Michigan shirt...dat is ongeveer netzo als met een ajax shirt aan op de middenstip van de kuip poepen.
    Dat gaat wel wat ver. Er is inderdaad wel rivaliteit tussen de verschillende teams - en dan nog het meeste bij de college sports - maar het is een stuk minder dan in het Nederlandse voetbal.
      dinsdag 17 maart 2009 @ 02:08:04 #157
    227667 Man-E-Faces
    One too many
    pi_67124758
    Ik vind de aard van Marokkaanse jongeren ook niks. Hun houding, alles. Maar ik vermoed dat doordat deze mensen hunzelf zijn een makkelijk zondebok zijn geworden voor een wereld-complot om het midden-oosten opte ruimen. Met Amerika voorop. Dus spui niet te snel je gal op Moslims en Marokkanen. Het is wellicht allemaal opzet geweest om ons elke dag te bestoken in de media met Moslims en Marokkanen tot het onze neus is uitgekomen. Politiek en Media zijn erg met mekaar verweven en dat is geen vaag complot, dat is gewoon feitelijk.
    Hoeren TNT.. Graaierige overheid..
    Ik heb nergens zoveel last van Marokkanen als in het nieuws :
      dinsdag 17 maart 2009 @ 21:14:08 #158
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_67150291
    quote:
    Op dinsdag 17 maart 2009 01:56 schreef Lyrebird het volgende:
    Dat gaat wel wat ver. Er is inderdaad wel rivaliteit tussen de verschillende teams - en dan nog het meeste bij de college sports - maar het is een stuk minder dan in het Nederlandse voetbal.
    Je kunt in ieder geval nog allemaal hetzelfde stadion in en kris-kras door elkaar zitten....en vrij veilig je zoontje meenemen naar een wedstrijdje football of baseball.

Rellen zijn zeldzaam. Als ze er eens zijn, dan zijn het doorgaans kleine opstootjes die het vermelden niet eens waard zijn.....Toen de Lakers in 2003 kampioen werden waren er wat opstootjes in Los Angeles, en dat was groot genoeg dat het op CNN kwam, want dat komt gewoon niet voor.
    -
    "Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
      dinsdag 17 maart 2009 @ 21:31:22 #159
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_67150884
    quote:
    Op maandag 16 maart 2009 22:17 schreef aychelle het volgende:
    Dat heeft wel weer meer te maken met de criminaliteit in dergelijke wijken dan met het ras volgens mij. Je hebt in Seattle ook een aantal lugubere wijken waar voornamelijk blanken wonen, en dan de arme soort.... en daar zou ik s'nachts ook niet willen rondrijden.
    -
      woensdag 18 maart 2009 @ 18:38:33 #160
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_67177963
    quote:
    Op maandag 23 februari 2009 16:44 schreef Leinonlein het volgende:
    Ik vond de mensen daar toch ook redelijk gesloten, inderdaad. Je wordt met een soort distantie benaderd. De keren dat ik er was viel me wel op dat als je je best doet en laat zien dat je je positief wil opstellen, de mensen ineens veranderen van gesloten naar behulpzaam. Ik spreek zelf redelijk wat Catalaans, en het respect dat men heeft voor die taal is ongekend. Gratis taxi-ritjes, voorkruipen en gratis binnen in een discotheek (Catwalk ), mensen die net effe harder voor je lopen... Echt bizar. Als ik zeg dat ik wel Catalaans spreek maar geen Spaans dan is het helemaal feest

Catalunya
      donderdag 19 maart 2009 @ 19:30:15 #161
    165924 msnk
    AliceWonder <3
    pi_67215227
    Goed topic (mindere OP).

Zouden er ook landen zijn waar men raar naar Nederlanders kijkt ?
    AFC AJAX
      donderdag 19 maart 2009 @ 22:13:03 #162
    206337 aychelle
    pi_67221305
    quote:
    Op donderdag 19 maart 2009 19:30 schreef msnk het volgende:
    Goed topic (mindere OP).

Frankrijk, daar iriteren ze zich kapot aan nederlanders!
    &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O O.o° &uml;°o.O
    pi_67225429
    quote:
    Goed topic (mindere OP).

Dubai oftwel de Arabische Emiraten
      donderdag 19 maart 2009 @ 23:55:37 #164
    64479 Omnifacer
    Alles geven!11
    pi_67225668
    Serieus? Waarom?
      vrijdag 20 maart 2009 @ 00:03:00 #165
    165924 msnk
    AliceWonder <3
    pi_67225912
    Dubai is waarschijnlijk in het algemeen tegen "onzedelijke" westerlingen lijkt mij, of is dat specifiek tegen Nederlanders?

En hoe zit dat met Frankrijk?
    AFC AJAX
    pi_67226069
    quote:
    Op donderdag 19 maart 2009 23:55 schreef Omnifacer het volgende:
    Serieus? Waarom?
    Mensen uit dubai (VAE) hebben een neiging om alles wat Niet-Arabisch is een beetje als minderwaardig te beschouwen.
    Daar vallen ook Nederlanders onder.
      vrijdag 20 maart 2009 @ 02:25:28 #167
    56208 Euc-
    Verweg(gistan)
    pi_67228077
    quote:
    Op vrijdag 20 maart 2009 00:08 schreef D-Flying het volgende:

[..]

Mensen uit dubai (VAE) hebben een neiging om alles wat Niet-Arabisch is een beetje als minderwaardig te beschouwen.
    Daar vallen ook Nederlanders onder.
    Dan heb je toch echt met de verkeerde locals gepraat, want ik en praktisch al mijn westerse collega's kunnen er zeer goed mee opschieten. Zeker als je een woordje Arabisch praat (hoeft niet eens veel te zijn), gaan er werelden voor je open. Ga voor de grap eens naar een shisha plaats in bijvoorbeeld Abu Hail, Hamriya, Rashidiya, een beetje de locals plaatsen dus, en "mingle", je zult verstelt staan.

Daarbij, ik vind Dubai veel en veel toleranter jegens buitenlanders dan Nederland(ers).
    O_o o_O O_O °_O °_° O_°
      maandag 23 maart 2009 @ 15:06:39 #168
    94080 VeX-
    HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
    pi_67325508
    In Japan hoef je als westerling niet te verwachten dat je met open armen wordt ontvangen.
    Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
      maandag 23 maart 2009 @ 15:42:16 #169
    10864 maartena
    Needs more cowbell.
    pi_67326771
    quote:
    In Japan moeten ze het over het algemeen niet hebben van blanken/westerlingen. Japanners zijn vrij racistisch van oorsprong..... In de hoge zakenwereld is dat natuurlijk wat anders, daar is het Kapitalisme natuurlijk belangrijker. En uiteraard geldt dat lang niet voor iedereen, maar Japan blijft toch voor een deel een gesloten cultuur waar buitenstaanders toch nog enigszins met argusogen worden aangekeken.
    -
      maandag 23 maart 2009 @ 15:49:12 #170
    10119 appelsientje
    Het beste onder de zon
    pi_67326997
    quote:
    Op zaterdag 3 januari 2009 18:25 schreef DaFan het volgende:
    In Australië zijn het de Libanezen en de Aboriginals.
    Ja daar was ik ook verbaast ook (de Libanezen dan) paar jaar geleden waren er nog rellen in Sydney
    To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
    pi_67327083
    quote:
    Op maandag 23 maart 2009 15:42 schreef maartena het volgende:

[..]

In Japan moeten ze het over het algemeen niet hebben van blanken/westerlingen.
    Ach, daar hebben wij als Nederlanders destijds toch ook mooi doorheen geprikt?

Nederlanders hebben toch wel een streepje voor op andere Europeanen imo, als ze KLM/Amsterdam op je kofferlabel zien staan, beginnen ze al massaal tegen je te lullen.
    pi_67327103
    quote:

België Arrogante Hollanders, gierig, bla bla.
    pi_67338146
    quote:
    Op maandag 23 maart 2009 15:51 schreef patatmetfriet het volgende:

[..]

Ach, daar hebben wij als Nederlanders destijds toch ook mooi doorheen geprikt?

Nederlanders hebben toch wel een streepje voor op andere Europeanen imo, als ze KLM/Amsterdam op je kofferlabel zien staan, beginnen ze al massaal tegen je te lullen.
    Dit meen je
    want dan heeft buza goed zijn werk gedaan

Overigens snap ik dat niet helemaal dat ze westerse mensen als onbeleefd en ruw zien, als je ziet wat daar op tv wordt uitgezonden
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
      maandag 23 maart 2009 @ 21:47:34 #174
    165924 msnk
    AliceWonder <3
    pi_67339143
    quote:
    Op maandag 23 maart 2009 21:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dit meen je
    want dan heeft buza goed zijn werk gedaan

Overigens snap ik dat niet helemaal dat ze westerse mensen als onbeleefd en ruw zien, als je ziet wat daar op tv wordt uitgezonden
    Wat denk jij dat zij van al die kut programma's op Nederlandse TV vinden
    AFC AJAX
    pi_67339241
    quote:
    Op maandag 23 maart 2009 21:47 schreef msnk het volgende:

[..]

Wat denk jij dat zij van al die kut programma's op Nederlandse TV vinden
    Ook kut maar minder sadistisch
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')