En?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 20:38 schreef Micson het volgende:
Ik kwam oorspronkelijk tot 20, maar ik ben sinds deze week met het Onehundred Pushups programma begonnen (bedankt voor de tip trouwens) Ik breng over zes weken nog wel een keer verslag uit of het ook echt te doen is (wat ik eigelijk niet verwacht)
Hmm, vorige week wat gaan trainen. Nu haal ik 27quote:
quote:Op donderdag 30 juli 2009 13:58 schreef gebrokenglas het volgende:
Toch wel triest; eigenlijk hoor je je met boven de 50x te kunnen opdrukken. En natuurlijk met een kaarsrecht lichaam, ipv zo gebogen als een hoepel.
Trouwens dit en je vorige reactie komen ook niet echt overeen he, je kan er zelf 11.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 18:56 schreef gebrokenglas het volgende:
Met opzet niet in Sport geplaatst want daar zijn alleen maar van die sportievelingen. Nee, even een vraag voor het gewone volk.
Op een zaterdagmiddag in een winkelstraat (van bijvoorbeeld Rotterdam) word je door een knap meisje aangesproken en gevraagd om ff een zooi push ups te doen. Eitje natuurlijk.
Zonder dollen: hoeveel zou jij er zo kunnen doen?
Net getest, ik kom op 11. Toen kwam ik niet meer overeind.![]()
En da's übertriest natuurlijk, daarom te zamen met mijn goede voornemens wil ik er over 2 maanden honderd achter elkaar willen doen.
Als je niet weet wat een push up is: klikkerdeklik. Alleen hoef je de vraag eigenlijk niet eens te beantwoorden.
Oei.quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:46 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Trouwens dit en je vorige reactie komen ook niet echt overeen he, je kan er zelf 11.
Heb je ook een streefdatum?quote:Op donderdag 30 juli 2009 18:23 schreef Skv het volgende:
Ben net begonnen met een programma om de 100 te halen, de eerste keer had ik er 25.
't lijkt dat jij de enige bent hier die er even serieus mee bezig is.quote:Op donderdag 30 juli 2009 18:45 schreef Skv het volgende:
Zes weken. Zie http://hundredpushups.com/
Ik heb de iPhone-app gekocht.
Ik kwam het net tegen bij iemand in het hardlooptopic, waarna ik besloot dat maar te gaan volgen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 18:50 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
't lijkt dat jij de enige bent hier die er even serieus mee bezig is.![]()
Maar ik zal dat schema ook proberen.
Ik was er ook aan begonnen maar ben dus bij 80 afgehaakt. Was daar wel tevreden mee. Ik wil nu constant ''makkelijk'' 80 kunnen en dan kijk ik wel of ik 100 haal. Geen zin meer in schema's iigquote:Op donderdag 30 juli 2009 18:50 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
't lijkt dat jij de enige bent hier die er even serieus mee bezig is.![]()
Maar ik zal dat schema ook proberen.
Waarmee begon je en hoelang heb je er over gedaan om 80 te halen?quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:50 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Ik was er ook aan begonnen maar ben dus bij 80 afgehaakt. Was daar wel tevreden mee. Ik wil nu constant ''makkelijk'' 80 kunnen en dan kijk ik wel of ik 100 haal. Geen zin meer in schema's iig
Ik begon volgens mij met 7 of zo. Voordat ik er 80 kon was ik denk ik wel 3mnd verder, maar ik heb dan ook lang niet elke week 3x getraind (vaak 1x en ook een keer 2 weken helemaal niet doordat ik last van m'n elleboog kreeg). Dus dat moet wel sneller kunnen als je het echt wil en nergens last van gaat krijgen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 19:59 schreef Skv het volgende:
[..]
Waarmee begon je en hoelang heb je er over gedaan om 80 te halen?
Ja maar het is toch juist goed om voor je gevoel te ver te moeten gaan? De spieren worden dan afgebroken (beschadigd) maar het lichaam gaat dan extra aan de slag om dat weer te herstellen, plus nog extra spierweefsel --> extra kracht.quote:Op donderdag 30 juli 2009 20:43 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Dat programma ging mij veel te snel omhoog. Op een gegeven moment moest je bijvoorbeeld 25/30/35/20/40 doen, dat is me toch echt te veel.
Het is wel goed dat je voor je gevoel te veel doet, maar je moet 't ook niet te gek maken. Zoveel pushups doen, en dan vervolgens 1 of max 2 dagen rust nemen was mij te veel. Volgens mij loop je dan ook nog het risico dat je meer spierweefsel afbreekt dan opbouwt.quote:Op donderdag 30 juli 2009 21:00 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja maar het is toch juist goed om voor je gevoel te ver te moeten gaan? De spieren worden dan afgebroken (beschadigd) maar het lichaam gaat dan extra aan de slag om dat weer te herstellen, plus nog extra spierweefsel --> extra kracht.
Dus 'er even doorheen gaan' is beter dan gelijk stoppen als je moe wordt?
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:11 schreef Andyy het volgende:
nog steeds rond de 50
Hehehe, ik ga het vanmiddag/vanavond wel even proberen, waarschijnljik voor het normale trainen.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 09:48 schreef Andyy het volgende:
[..]
rond de 20 nu.
moet er weer aan werken.
En?quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 10:31 schreef kanovinnie het volgende:
Hehehe, ik ga het vanmiddag/vanavond wel even proberen, waarschijnljik voor het normale trainen.
Als je eerst een opwarming doet (3 keer 20% van je max met minimaal 10), dan gaat het veel beter dan meteen koud beginnen met opdrukken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |