gebrokenglas | donderdag 1 januari 2009 @ 23:17 |
Laatst zat ik bij een kennis in (was een vrouw, even voor de beeldvorming) die echt absoluut megaslecht reed. Niet zomaar slecht, nee echt zo beroerd dat je gewoon pitjes zit te schijten in de passagiersstoel ![]() Voortdurend praten, snel optrekken, onverantwoord hard rijden, heel dicht langs geparkeerde autos, met een rotgang zo langs zebrapaden, en, nog het ergste: niet koersvast, waarbij de weg grofweg gevolgd wordt met constante snelle stuurcorrectie's, die je steeds links rechts in de stoel doet verschuiven . Echt om misselijk van te worden. Ik stond op het punt om te roepen 'stop ik wil eruit', had het zweet over mn rug lopen. Dat ze zelden een aanrijding heeft ligt puur aan het anticiperend vermogen van de medeweggebruikers. ![]() Zijn er mensen bij wie jij al bij voorbaat niet instapt ook al betekent dat verder moeten treinen of moeten overnachten? | |
Meddo | donderdag 1 januari 2009 @ 23:21 |
pitjes schijten?? | |
Becherovka | donderdag 1 januari 2009 @ 23:23 |
Een vriend van me kan totaal niet inschatten wat een gepaste rijstijl is bij een bepaalde situatie. Op een lege snelweg kan hij rustig 100 gaan tuffen en bij een versmalling vanwege wegwerkzaamheden ragt hij er opeens met 200 doorheen. Echt te zot voor woorden. Geen idee waar hij z'n rijbewijs gehaald heeft, maar 't zat vast bij z'n kindermenu. | |
Lotje-Plusone | donderdag 1 januari 2009 @ 23:27 |
Ik ken iemand die het asociaal vind om met 120 km/u in te voegen op de snelweg en dit daarom met 70 doet :S | |
Becherovka | donderdag 1 januari 2009 @ 23:28 |
Die zouden ze dus per direct z'n rijbewijs moeten innemen. Opzettelijk gevaarlijk en bevorderend voor files. | |
Alexxxxx | donderdag 1 januari 2009 @ 23:28 |
even dit topic aan 2cv doorsturen | |
Sanderrrr | donderdag 1 januari 2009 @ 23:29 |
Ik zat vorige week bij een JONGEN in de auto die het maar niet lukte om goed te kunnen fileparkeren. ![]() | |
Alexxxxx | donderdag 1 januari 2009 @ 23:31 |
quote:Kan ik ook niet goed. Heb een eigen oprit thuis (en garage, pats pats ![]() | |
okkie-man | donderdag 1 januari 2009 @ 23:35 |
Ik stap niet in een plastic kermisuitziende Golf met een "stoere", scheefzittende, petjesdragende bestuurder. | |
DJ_ | donderdag 1 januari 2009 @ 23:54 |
tellen bus chaufeurs ook mee ? ![]() heb namelijk bijna 3 keer in de sloot gelegen met de bus toen ik iemand op ging zoeken in verwegistan ( lees nieuwveen ) ik had toen nog geen rijbewijs dus moest wel met de trein en bus maar damn die kerel reed gewoon met 50 ( was dan wel de max snelheid ) door een al veels te smalle weg met ook nog eens tig geparkeerde auto's aan de de kanten en een sloot aan de anderekant . en om het nog erger te maken kwamen er soms nog tegenliggers ook en hij bleed gewoon 50 rijden , dat we niet de sloot in zijn gereden is een wonder want het was af en toe zo close ![]() | |
rene90 | donderdag 1 januari 2009 @ 23:59 |
Hier woont iemand die heeft al twee volvo V50's naar de klote gereden, op de domste manieren ook. 1. zat met tom tom te kloten, frontaal op iemand. 2. stond op de matrixborden een snelheid van 90->70->50 en rustig met 100 door blijven karren, even iets pakken uit het handschoenenkastje en met een snelheid van 90 km op iemand rijden. Beide keren had hij niks, maar zulke prutsers moet je hun rijbewijs afnemen, en nooit meer teruggeven. | |
Athmozz | donderdag 1 januari 2009 @ 23:59 |
Bij een vriendin van me. Ze rijdt zo'n nieuwe C30 met vrij zware dieselmotor in, dus op zich kan die auto wel wat hebben, maar ze ging er gewoon over. Een straat waar je 50 mag reed ze gewoon 90 door, deed ze het spiegeltje naar beneden om haar wimperdings (zo die zwarte borsteltjes) op te doen. in plaats van met 1 hand het stuur vast te houden en met het andere de makeup te doen, hield ze haar stuur niet eens vast (in ene hand het dekseltje, in andere hand dat borsteltje) en deed ze dan nog 1 oog dicht om beter te kunnen opbrengen. Combineer deze niet al te ideale rijstijl nog met verkeersdrempels ![]() Heb toen heel subtiel haar versnellingsbak in N gezet & haar gemeld dat ik ofwel reed, of dat ze anders alleen kon voortrijden. Haar antwoord; 't zou me verwonderen als jij niet met me mee naar huis wil rijden. Ben maar blijven zitten & me gesust met de gedachte dat ik minimaal 3 airbags had voor mij alleen ![]() edit; nog eentje van mezelf en twee anderen; komen we terug bij het studentecafé en die eerste vriend wil in parkeren; rijdt achteruit in het parkeervak in maar rijdt tegen het ene paaltje, ziet dat hij er niet in kan & rijdt weg waarbij hij de voor hem staande fiat tikt. Tweede vriend probeert dat ook, rijdt tegen hetzelfde paaltje, probeert eruit te rijden & tikt de fiat voor ons & rijdt dan weg. Ik moet uiteraard bewijzen dat ik met mijn uberlete parkingsskillz ![]() Blijkt dat er ons een hoop volk bezig gezien heeft. ![]() ![]() [ Bericht 23% gewijzigd door Athmozz op 02-01-2009 00:06:40 ] | |
Irritatie100 | vrijdag 2 januari 2009 @ 00:05 |
Eigenlijk zit ik gewoon bij iedereen relaxed in de auto ![]() | |
rene90 | vrijdag 2 januari 2009 @ 00:12 |
quote:Ken je het filmpje van de poolse barbie met haar eerste rijles...daar wil ik later niet mee in de auto zitten ![]() | |
DJ_ | vrijdag 2 januari 2009 @ 00:19 |
quote:nee do post ![]() | |
Irritatie100 | vrijdag 2 januari 2009 @ 00:24 |
quote:Nee, post eens ![]() | |
rene90 | vrijdag 2 januari 2009 @ 00:24 |
quote:Eerste rijles En daar zit Irritatie100 wel relaxed mee in de auto, het zal me benieuwen ![]() | |
mcDavid | vrijdag 2 januari 2009 @ 00:25 |
Toen een gozertje dat net een maand zijn rijbewijs had 160 reed op een smal landweggetje en achterom ging zitten om mij te vertellen dat de remmen van die auto verneukt waren... heb ik 'm wel even uitgescholden... | |
Gokhan03 | vrijdag 2 januari 2009 @ 00:26 |
Is wel een huillie topic dit | |
2cv | vrijdag 2 januari 2009 @ 00:28 |
Ik rijd prima. Ik heb mijn eerste auto slechts 2 keer totall-loss gereden (ben nu bezig met het repareren/restaureren van het ding) en mijn 2e auto heb ik kapot gereden op een opel. Schuld van de opel natuurlijk ![]() Mijn grootste euvel is dat ik soms niet goed op let. Daar wijt ik al mijn ongelukken aan. Niet aan asociaal/raar weggedrag. Dat wil niet zeggen dat mijn weggedrag verder vlekkeloos is ![]() | |
Irritatie100 | vrijdag 2 januari 2009 @ 00:28 |
quote:Ok ok, daar niet. Maar ik heb het dan ook alleen over mensen die al over hun rijbewijs beschikken he ![]() | |
mcDavid | vrijdag 2 januari 2009 @ 00:36 |
quote:Lijkt me geacteerd. Niet dat ik ooit in polen geweest ben, maar ik neem toch aan dat ze daar ook éérst een industrie terrein opzoeken om wat voertuigbeheersing te oefenen, ipv direct het stadscentrum in te scheuren ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 2 januari 2009 @ 00:38 |
quote:Weet je die meeting nog van vorige week? Dat we met 3 auto's warne? één met 4 man er in op elkaar gepropt, één met 3 man er in, en één waar jij alleen in zat? ![]() Je rijdt als een natte krant ![]() | |
2cv | vrijdag 2 januari 2009 @ 00:39 |
quote:Heb jij jezelf wel eens zien rijden dan ? | |
Alexxxxx | vrijdag 2 januari 2009 @ 00:39 |
quote:Ga naar polen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Alexxxxx | vrijdag 2 januari 2009 @ 00:40 |
quote:Jazeker ![]() ![]() | |
kip_zonder-kop | vrijdag 2 januari 2009 @ 00:42 |
-Buschauffeur die met grote snelheid een gelede bus de tramrails (inclusief verhoging) op en afknalde. Het achterste gedeelte sloeg alle kanten op. -Buschauffeur die de bus al half het kruispunt opreed terwijl alle passagiers konden horen dat er een ambulance met sirene naderde. Op het laatste moment kon hij nog op zijn rem trappen. Een kennis van me heeft een getunede wagen en daar ben ik een keer bij ingestapt. Hij knalde met snoeiharde muziek een rotonde met 80 km/u over. Het was wel avond maar toen hield ik toch wel een beetje mijn adem in, hoewel ik ook van lekker stevig doortrappen hou. Ik ga er eigenlijk toch wel vanuit dat de bestuurder weet waar hij/zij mee bezig is... | |
mcDavid | vrijdag 2 januari 2009 @ 00:46 |
Wel een keer met een aantal man zowat voorin de bus gelegen, omdat die vol in de ankers moest en 3cm voor een auto stil stond, die dacht wel even de busbaan over te kunnen steken zonder te kijken. Maar dat was dan niet de schuld van de buschauffeur natuurlijk. | |
2cv | vrijdag 2 januari 2009 @ 00:48 |
quote:Ik ook. | |
Mikkie | vrijdag 2 januari 2009 @ 00:58 |
Het ergste was vooral een kennis van me, die over een ritje van max een kwartier ruim 25 minuten gedaan heeft. En dat kwam niet door drukte op de weg, maar puur doordat ze bijna stilstaand door de bocht ging, iedereen voorrang verleende en overal bijna 20 km/h onder de limiet reed. Tel daar een berg ENORME onzekerheid bij op, en dat staat garant voor ergernis. Dat mens hoorde niet in een auto thuis. Dan nog liever bij iemand die overal te hard rijdt en een kamikazepiloot lijkt. Die rijdt in elk geval bewust hard en weet wat zekerder te handelen. Dat het misschien niet altijd goed gaat, soit. | |
DJ_ | vrijdag 2 januari 2009 @ 01:00 |
quote:ik ben in hongarije geweest maar daar rijden ze ook zooooo gevaarlijk he . trouwens ging ik met mijn eerste rijles hier ook gewoon een 80kmh weg op hoor ![]() | |
Gesloten | vrijdag 2 januari 2009 @ 01:57 |
Heb een keer bij iemand ingezeten die eerst zonder af te remmen en met slippende banden een rotonde nam. Daarna moesten we nog een zandweg langs een kanaal meepakken. Hij reed er met 120 overheen ![]() Zelden zo blij geweest dat ik uit een auto mocht stappen ![]() | |
RealZeus | vrijdag 2 januari 2009 @ 02:26 |
quote: ![]() Ik zat een keer bij een meisje in waarbij i ook zoiets had van:"Het is dat ik gedronken heb, maar anders.." Ze startte de auto , trok met koude motor door tot 6000 rpm, keek amper vooruit, reed bijna een fietser ondersteboven en ging snoeihard door bochten heen. En dat allemaal op een ritje van 7 kilometer. Ik heb haar ook verteld dat ik me nooit meer door haar zal laten rijden. | |
classpc | vrijdag 2 januari 2009 @ 02:31 |
quote:Grappig filmpje ja. Nou versta ik die man niet, maar ik heb nu ook niet het idee dat hij echt een goede / geduldige instructeur is als ik zo naar de toon van z'n stem luister. Voornamelijk schreeuwen en corrigeren in plaats van haar uitleggen wat ze fout doet. Ik hoop echt dat mijn vorige instructeur zo'n leerling krijgt. Die gast was echt erg en een fokking kort lontje ook. Heb 2 keer ruzie met 'm gehad omdat hij me zo verschrikkelijk zat af te zeiken ![]() Gelukkig heb ik nu een ander die het veel beter doet. En die heeft ook niet zo'n lelijke kut auto ![]() | |
LuisEnrike | vrijdag 2 januari 2009 @ 02:34 |
quote:Eng ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 2 januari 2009 @ 04:42 |
Een buschauffeur die in de IJtunnel de linkerrijstrook neemt en door de tunnel jaagt. Leuker wordt het als het een gelede bus betreft en de chauffeur alles uit die wagen trapt. | |
TARAraboemdijee | vrijdag 2 januari 2009 @ 09:11 |
quote:Ben ik niet helemaal met je eens, of ik ben gewoon heel wat gewend. Ik heb 1x een flinke afstand met 2cv afgelegd en vond dat dat (op het einde na), prima ging. De hele reis heeft hij best normaal gereden. Alleen die laatste 50 meter, daar had hij even beter moeten kijken... | |
kanovinnie | vrijdag 2 januari 2009 @ 09:48 |
1) Samen met mijn vader naar de stad rijden, waar we voorbij een paar verhuiswagens reden. Daarom ging mijn vader ipv 50, 30 rijden. Komt er vanachter die verhuiswagen een golfje volgas de weg opgereden, dus mijn vader kon niet meer op tijd remmen. Gevolg onze auto total loss, en die golf had ook flink wat schade. (onze auto was linksvoor geraakt, en de golf in de zijkant. Wat wel grappig was, dat er meteen 4 agenten omheenstonden. Mijn vader en ik keken elkaar van zo van ![]() ![]() ![]() 2) Na een avond stappen in gronginen gingen we 's ochtends om 8 uur naar het zwembad. Aangezien de chauffeur nog te ver heen was om te rijden, ging een ander rijden. Pakt de autoeigenaar halverwege het stuur vast en begint te schreeuwen DAARIN DAARIN ANDERS RIJDEN WE FOUT!!!. Gelukkig rijden er nietzoveel mensen op zondag ochtend door groningen, en zaten we op een brede straat. 3) op vakantie in frankrijk hadden we met 10 man een bus gehuurd om overall heen te rijden etc. Rijd er op een gegeven moment een vriend van me met voor mijn gevoel 20/30 km te snel over de bergweggetjes in de alpen. Ik zat achter in de bus (mercedes sprinter XL achtig) dus ik zag niets van wat er aankwam. En toen ik vroeg of hij misschien wat rustiger wou rijden, dan krijg je een grote mond dat je ook mag lopen. Gelukkig vonden de rest van de mensen op de achterbank ook dat hij wat rustiger moest rijden. ![]() | |
HeatWave | vrijdag 2 januari 2009 @ 09:49 |
---->PTA | |
Wackyduck | vrijdag 2 januari 2009 @ 09:50 |
Ik vind het altijd wel eng worden als ik als passagier meer door de voorruit kijk dan de bestuurder, vooral als hij/zij mij continu aankijkt als hij/zij tegen me praat... | |
Bootje84 | vrijdag 2 januari 2009 @ 13:33 |
Voordat het forum plat ging had ik hier een hele lap tekst staan. Hopelijk ben ik het meeste niet vergeten ![]() Mijn blunders: - Golf 4 TDI, chicane beetje laat insturen, stoepje meenemen. Scheur in wieldop ![]() ![]() - 1,5 Jar later in slaap vallen achter het stuur. Big nono. Gevolg was 2 boze Antillianen met gouden tanden en lange haren maar gelukkig waren ze óf stoned, óf versuft van de klap die hun Honda Civic maakte (zo een typische rode /=\ qua model) met stortkoker eronder. Dat ding was helemaal aan bonken doordat hij 2 vangrails van dichtbij bestudeerde door mijn tik aan zijn achterkant ![]() - Met vrachtwagen op de A44 (bij Rijnsburg) op andere kant letten en dus niet file voor je in de gaten hebben. Uit pure noodzaak was ik dus dolblij dat de linker weghelft was afgezet, waardoor ik die kon bereiken door een paar pionnetjes op te offeren. Schrikmomentje, geen schade. - Zelfde idee op de A4 met een trailer. Dit keer ook afgesloten weghelft alleen zonder pionnetjes. Dit keer had ik ook de volle ruimte wél nodig, want ik stond een meter voorbij de achterkant naast de automobilist. Met een verontschuldigende blik en hand even excuus aangeboden via gebaren. Hij was al lang blij niet opgevouwen te zijn ![]() - Maand geleden op de A4 wederom op trailer bellend (handsfree) met een maat. Doffe dreun, kijk naar rechts en zie dat mn spiegel is ingeklapt. Kijk in mijn linkerspiegel en zie uiteindelijk dat er een gans/zwaan tegen mn spiegel is gevlogen. Flinke smakker was dat. Auto achter mij stopte, ben doorgereden ![]() ![]() - Bij mij in de Glazen Stad zijn er wegwerkzaamheden op de N223 (woudseweg+Burg. v Doornlaan) waardoor het fietspad nu ligt op 2 meter zand. Dit om de ondergrond in te laten zakken ofzo. Op het zand liggen nu rubberen platen van een meter of 2, over een afstand van ong. 2 km. Dit rijd dus voor geen meter. Ik dus lekker met mn scooter over de weg van de dokter naar huis toe over de weg waar je 80 mag. Dit onder het motto dat er toch nooit politie rijdt. Mijn scooter is een snor met 60 km/h op teller. Goed, politie reed er toen dus wél. Gelukkig de andere kant op, ben toen dus ff met mach 6 langs de auto's geknalt richting huis. Gelukkig was het druk dus áls hij al gekeerd was, kon hij me niet bijhouden ![]() - Met je gedachte niet helemaal bij hetgeen zijn wat je doet. Ik rij dus met een trailer weg uit een dockshelter (zie spoiler) en draai weg van die tuin. Zonder mijn klep dus voor de draai omhoog te doen. Gevolg was dat mijn laadklep een mooie 1 cm diepe geul in de muur trok ![]() Nu zullen jullie denken dat ik een mega brokkenpiloot ben, maar dit valt reuze mee. Ik heb mn brommerrijbewijs sinds mn 16e, mn B sinds mn 18e en mijn CE sinds mn 21e. Momenteel ben ik 24 jaar. 1 Ongeluk gehad zonder echte gewonden (die Anti had een klein wondje op zn hoofd). En een paar keer op mn bek met mn scooter (eenzijdig ongeluk door bagger op de weg). Ik durf wel te beweren dat ik een van de betere chauffeurs ben. Ik weet wat kan en niet kan, rij over het algemeen zoals ik poker (Tight/aggressive) ![]() SPOILER | |
Athmozz | vrijdag 2 januari 2009 @ 13:41 |
quote:Rijbewijs direct intrekken. Komaan, je kan toch gewoon voor je kijken als je aan het rijden bent? Het is je werk en het vraagt al zowat niets van intelligentie om met een vrachtwagen te rijden, is het dan zo moeilijk om gewoon voor je te kijken en een beetje te zitten opletten? Onlangs ook zo'n chauffeur in de file tegen mijn koffer gehad. 6x had hij nodig om te beseffen dat er voor hem een auto stond waar hij dus tegen aan het botsen was, maar hij kon me wel een koffie aanbieden want hij had juist nieuwe koffie gezet... Normaal laat ik voor een deukje geen politie komen, maar toen heb ik toch een uitzondering gemaakt, de politie laten komen (levert hem minimaal nog een extra uur vertraging op) en verklaard dat hij me wél toevallig vlak na het ongeluk koffie kon aanbieden die hij juist gezet had, en dat hij toch een meter of 10 nodig gehad had om te beseffen dat er voor zijn vrachtwagen een andere auto stond. Ik hoop van ganser harte dat zijn rijbewijs ingetrokken is, of dat hij een paar maandjes mag gaan rijden om zijn boete terug te betalen (en BE kennende zal hij er sowieso niet voor minder dan 1000¤ vanaf gekomen zijn, en zal er een mooie vermelding op zijn strafblad staan.) Dergelijk volk moet niet op de baan zitten. | |
Wombcat | vrijdag 2 januari 2009 @ 13:45 |
quote:Tof filmpje. Die rij-instructeur zit zonder gordel naast haar. | |
Wombcat | vrijdag 2 januari 2009 @ 13:48 |
quote:Bovendien lijkt het me dat er niet standaard een camarawagen achter de lesauto meerijdt. | |
Athmozz | vrijdag 2 januari 2009 @ 13:52 |
quote:Klopt ook, zeker gezien de kwaliteit van het filmwerk te goed is ervoor. Ik heb ook wel eens achter een vriendin gereden die haar eerste rijles had om de boel te filmen (levert hilarische momenten op achteraf ![]() | |
RealZeus | vrijdag 2 januari 2009 @ 13:52 |
quote:Hallo. Ook een vrachtwagenchauffeur hier. Ik vind je eerlijk gezegd een prutser, je let niet op enzo.Twee keer bijna een file indenderen is nooit grappig. En dan ook nog zeggen dat je één van de betere chauffeurs ben. Dan vraag ik me af hoe zo'n gigantische plaat je voor je kop hebt ![]() | |
Athmozz | vrijdag 2 januari 2009 @ 13:53 |
Ik zeg, adaptieve cruisecontrol verplichten op vrachtwagens. Dan stoppen de vrachtwagens tenminste voor de file als hun chauffeur het niet doet ![]() | |
Bootje84 | vrijdag 2 januari 2009 @ 13:54 |
quote:Normaal nodig ik je graag uit in mijn cabine. Helaas ben je volgens mij een Belg en is dat een flink stuk rijden. Vind het erg jammer dat je direct alweer mij in een hokje probeert te proppen onder het motto van chauffeur. hij zal de volgende dingen wel in zijn cabine hebben staan: - koffiezetapparaat - koel-vriescombi - magnetron - tv - playstation - Xbox - vaatwasmachine ![]() Doe niet zo bekrompen. Ik ben geen internationale chauffeur en rij dus max 400 km op een dag. Iedereen heeft weleens een dipje, en mij maak je niet wijs dat jij continu volledig op de weg let en dus NOOIT afgeleid bent. In mijn cabine heb ik een boordcomputer en soms een navigatie en dat is het. Geen rare apparaten. Hopelijk denk je de volgende keer even wat langer na hoe jouw pak koffie bij jou in de supermarkt komt. Precies, door vrachtwagenchauffeurs. Dit zijn geen "suffe, onoplettende mensen", maar mensen, zoals jij en ik. Zoals jij fouten maakt, maken wij die ook. En ik geloof dat ik wel duidelijk maakte dat ik blijkbaar toch genoeg oplette omdat ik geen brokken heb gemaakt met de vrachtwagen? | |
Irritatie100 | vrijdag 2 januari 2009 @ 13:54 |
quote:En de instructeur draagt geen eens een gordel ![]() | |
Bootje84 | vrijdag 2 januari 2009 @ 13:56 |
quote:Het is 2 keer gebeurt in die 3 jaar tijd. Ik ben er niet trots op, maar kom er wel eerlijk voor uit. Ik let er nu nog meer op om niet versuft achter het stuur te zitten. | |
Wombcat | vrijdag 2 januari 2009 @ 13:58 |
quote:Volgens jezelf had je vooral mazzel dat de linkerstrook was afgezet: quote:Twee keer zelfs. Da's nu niet echt een teken van goed genoeg opletten. | |
blup | vrijdag 2 januari 2009 @ 14:00 |
Maat van me rijdt bijzonder dicht langs geparkeerde autos en stoepjes, vaak hou ik echt me adem in. | |
Athmozz | vrijdag 2 januari 2009 @ 14:00 |
quote:omdat je geluk hebt dat je gewoon naar links kan gaan, wat paaltjes omver kan kegelen & daar geen auto's staan. Gelukkig dat je niet op internationaal transport zit, hier in BE zijn er vaak geen uitwegen om dergelijke "missertjes" op te vangen en rijd je dus effectief in op je voorligger. Ik zit zelf vaak zat op de baan (moet voor m'n werk frequent naar eindhoven rijden, wat 600km op een dag is), en dan moet ik ook niet half slapend zitten rijden (en dat terwijl ik nog een werkdag van 8u erbij heb ook, dus dat is 14u je aandacht een beetje op de baan houden). Wat je ook in je cabine hebt maakt mij zelfs niet uit, al staat daar een afdeling van Holland Casino; je moet gewoon je aandacht op de baan kunnen houden, en helaas zijn er meer dan genoeg vrachtwagenchauffeurs die dat dus niet kunnen (en ja, daar reken ik jou volledig bij). | |
RealZeus | vrijdag 2 januari 2009 @ 14:00 |
quote:Da's twee keer te veel. Ik hoef je toch niet uit te leggen hoe de gemiddelde Telegraaf-lezer over ons denkt? Daarbij weet je ongeveer wel waar de files staan. Ik moet regelmatig over de A27 in de spits en ik heb nog geen pion hoeven aanranden. Plus het feit dat je belt achter het stuur van een vrachtwagen maakt nog steeds dat ik je geen goede chauffeur vind ![]() | |
Bootje84 | vrijdag 2 januari 2009 @ 14:03 |
quote:Ik bel fucking handsfree ![]() ![]() | |
Bootje84 | vrijdag 2 januari 2009 @ 14:03 |
quote:Dan was er nog de vluchtstrook. in beide gevallen. Maar goed. Nu de moraalridders hier. Noemen jullie eens jullie ongelukken en of bijna ongelukken. Het is makkelijk om mij te flamen, maar ga nu eens zelf met jullie billen bloot. Mij maak je niet wijs dat jullie geen fout maken.. | |
RealZeus | vrijdag 2 januari 2009 @ 14:10 |
quote: ![]() Bakkie is zelden wat op, ik gebruik dat ding alleen om te luisteren wat er aan de hand is bij een file op onverwachte plekken. | |
KosterT | vrijdag 2 januari 2009 @ 14:10 |
Ik ken chauffeurs die al tientallen jaren rijden en geen enkel ongeluk hebben gehad door hun eigen schuld. Jij hebt het hier welliswaar over bijna-ongelukken, maar beide wel volledig door onoplettendheid van jou kant. OT: Een zus die me naar het station bracht. Reden over de dijk die breed genoeg is om elkaar makkelijk te passeren, maar toch stuurt ze de berm in. Nadat de auto voorbij is geeft ze weer volgas en elke bestuurder die enig idee heeft wat ie doet zal weten dat je, als je half in de berm rijdt en volgas geeft, een kant zal gaan spinnen. Het enige wat mijn zus opviel was 'He, er ging een lampje branden'... Verder snoeihard door woonwijken overdag op mooie zomerse dagen wanneer er kinderen spelen en mensen langsfietsen. Rechts niet eens in de gaten hebben, geen aanpassing van de rijstijl bij nat of droog weer... Alleen als het nodig is stap ik in. | |
RealZeus | vrijdag 2 januari 2009 @ 14:12 |
quote:Met de vrachtwagen heb ik nog geen enkel ongeluk gehad. ![]() In mijn koerierstijd een keer een paaltje over het hoofd gezien en een keer in slaap gevallen. En dat terwijl ik even daarvoor langs de kant heb staan slapen omdat ik moe was. Verder werd ik vooral aangereden. | |
Bootje84 | vrijdag 2 januari 2009 @ 14:19 |
quote:Wij zitten op een zender waar alleen de eigen chauffeurs op zitten. In de nieuwere vrachtwagens zitten ze niet meer, dus is uitstervend. Daarnaast stond duidelijk in mijn bericht dat ik handsfree zat te bellen hoor ![]() quote:En dit is natuurlijk ook niet goed te praten. In slaap vallen en dan een huis inrijden maakt een redelijk zooitje (dat laatste verzin ik er ff bij, maar you get the point). Dan vind ik het jammer dat je mij zo afschiet alsof ik een Judas ben ![]() | |
Mikkie | vrijdag 2 januari 2009 @ 14:32 |
Nou Bootje, op mij maak je ook niet echt een goede indruk. Als professioneel chauffeur meerdere malen op een file inrijden (twee keer mazzel dat het niet gebeurd is), dan zou ik mezelf geen prima chauffeur durven noemen. Bovendien kun je heilig lopen doen over dat je handsfree belt, maar feit blijft dat handsfree bellen net zoveel afleidt als handheld bellen. Het is het bellen an sich dat funest is. Ik doe het ook wel hoor, maar het helpt je zaak niet. Zelf heb ik één auto in de poeier gereden. Twee weken m'n rijbewijs en het was spekglad, helaas tegen een boompje geparkeerd. Het was een Altootje dus die zijn snel total ![]() | |
Bootje84 | vrijdag 2 januari 2009 @ 14:43 |
quote:Ben geen pro chauffeur. Ben een zaterdagchauffeur. Maar goed. Genoeg over mij. Ik blijf me niet verdedigen. Flame me maar zoveel je wilt, maar heb ook het lef om zelf met de billen bloot te gaan en je domme fouten toe te geven.. | |
Mikkie | vrijdag 2 januari 2009 @ 14:47 |
quote:Natuurlijk, druk jezelf maar lekker in de slachtofferrol ![]() ![]() Iedereen heeft recht op z'n fouten en eventuele ontsnappingen. Prima, zolang het goed afloopt ![]() | |
BaraCuda | vrijdag 2 januari 2009 @ 14:48 |
Je merkt in de 1e minuut altijd al of je jezelf op je gemak gaat voelen tijdens de rit. De meeste mensen die ik ken kunnen wel rijden geloof ik ![]() | |
2cv | vrijdag 2 januari 2009 @ 14:50 |
Oh, 1 keer een file (stond stil) te laat opgemerkt. Natuurlijk wel remmen, dus de wielen blokkeerden en sturen was er daarom niet meer bij. Aangezien het er sterk op leek dat als ik zo door ging ik de Volvo met bijbehorend gezin voor mij zou rammen heb ik de rem los gelaten, naar links gestuurd richting berm (ik zat op de linker baan) en heb daar verder geremd. Schade: licht omgewoelde berm, 2 banden die niet rond meer waren, 'striping' op de linker kant van mijn auto en knipperlichtglaasje kapot (de lamp zelf deed het nog wel). Ik vond dat best zonde van mijn knipperlicht (banden stonden toch op de nominatie vervangen te worden). | |
Wombcat | vrijdag 2 januari 2009 @ 15:04 |
quote:Zulke fouten als jij heb ik niet gemaakt. Eén keer een bijna-ongeluk op de franse autoroute, toen ik in een rij auto's zat die een rij vrachtwagens aan het inhalen waren. Ik zat wat dicht op mijn voorganger en toen er geremd werd, moest ik vol op de rem gaan staan en had ik nog een centimeter of tien over aan de voorkant. Ik ben er niet opgeknald omdat ik wél op zat te letten, en dus al begon met remmen toen twee of drie auto's voor me de remlichten aangingen. | |
Wombcat | vrijdag 2 januari 2009 @ 15:05 |
quote:Idd. Veel (flinke) fouten en dan nog een grote bek hebben, dat doet 't 'm wel. | |
Bootje84 | vrijdag 2 januari 2009 @ 15:16 |
Misschien is de woordkeuze "een van de betere chauffeurs" ongelukkig gekozen. Laat ik het anders formuleren. Ik heb mijn fouten gemaakt en heb ervan geleerd. | |
KosterT | vrijdag 2 januari 2009 @ 15:43 |
quote:Als iedereen dat in zo'n situatie zou doen had niemand de behoefte ABS uit te vinden. ![]() | |
Wombcat | vrijdag 2 januari 2009 @ 15:51 |
quote:Moet er wel ruimte zijn om uit te wijken natuurlijk. | |
Athmozz | vrijdag 2 januari 2009 @ 23:47 |
quote:Ik wil helemaal geen moraalridder spelen hoor, ik weet van mezelf dat ik ook geen 8u aan 1 stuk zou kunnen rijden zonder in slaap te vallen of onoplettend te worden. Het verschil is wél dat ik dat ook kan toegeven, en daarbij ook gerust durf aangeven dat ik als vrachtwagenchauffeur een gevaar op de weg zou zijn daardoor. Goed kunnen rijden maakt je in mijn ogen geen goede chauffeur; je moet je oplettendheid kunnen behouden. Kan je dat niet, dan ben je niet geschikt voor die job, zo simpel is het. Als je eruit geleerd hebt zoals je zelf zegt (en beseft dat je niet als een van de betere chauffeurs geldt), dan is het al heel veel. Leermomenten heeft iedereen nodig, maar het probleem is dat een leermoment met een vrachtwagen vaak wel een vrij hard leermoment is ![]() Ik zou het idealer vinden als je vb eerst 5 jaar gewoon transport moet doen met een vito / sprinter oid en dat je dan pas naar de zwaardere vrachtwagens mag overstappen. Lijkt me een mooiere constructie, want tegen dat je dan in je vrachtwagen komt ga je al wat ervaring hebben. (en als er toch iets misloopt bij het opdoen van ervaring; een vito die tegen mijn koffer knalt daarbij maak ik een redelijke kans, een vrachtwagen die in mijn koffer knalt dan heb ik bijna geen kans op overleven) | |
Bootje84 | zaterdag 3 januari 2009 @ 15:12 |
quote:Tja, opzich een goed punt, alleen de dingen die ik vervoer kan je simpelweg niet met een vito doen. Dat is gewoon onmogelijk. Er zijn tuinders die 30 karren per dag afzetten. Daar heb je minimaal 1 trailer en 1 bakwagen voor nodig om weg te halen. Ik zorg er nu gewoon voor dat ik goed oplet achter het stuur, wordt je wat suf dan drink je een bakkie. Het voordeel wat ik wel heb, is dat ik al even op de weg zit (scooter, auto, vrachtauto). Dat je dus wel ervaring opdoet door veel te zien gebeuren enzo. | |
2cv | zaterdag 3 januari 2009 @ 16:08 |
quote:Nee, ik had beter op moeten letten. | |
Irritatie100 | zaterdag 3 januari 2009 @ 16:30 |
Ik heb wel eens gehad dat ik bij een vriend in de auto zat, we reden 145 op de teller en toen werden we ingehaald door een vrachtwagen ![]() Even later (we reden nog steeds 145) worden we ingehaald door een 40-jaar oude Citroen DS. Lijkt me ook niet echt lekker om 160 te rijden in zo'n auto | |
Athmozz | zaterdag 3 januari 2009 @ 16:34 |
quote:Van vrachtwagens zie je dat niet zoveel, maar van grote bestelwagens zie je dat nog best vaak dat ze echt asociaal hard rijden. Ik heb onlangs nog een mercedes sprinter gehad die tegen mijn koffer plakte en die zelfs aan 195 niet wilde lossen. (bergaf E411) Ben dan maar opzij gegaan omdat mijn bakje het lastig kreeg ![]() quote:Een 40 jaar oude DS doet veiliger 160 dan dat je met een nieuwe twingo 120 gaat rijden, en dat doen ook genoeg mensen ![]() | |
2cv | zaterdag 3 januari 2009 @ 16:42 |
quote:Jij snapt er echt geen ene moer van ![]() Zo'n 'vrachtauto' mag 120 en is niet begrensd. En met een DS kan je zeer comfortabel zeer snel rijden. Een DS wordt ook wel eens 'strijkijzer'genoemd omdat de vering de weg als het ware glad strijkt. | |
blup | zaterdag 3 januari 2009 @ 16:48 |
quote:Dat noem je een bakwagen.. Mogen gewoon ook 120. ![]() Sommige zijn bijzonder snel, Sprinter 518CDI bv heeft 160pk, als hij leeg is trekt hij de gemiddelde auto er dik uit bij het stoplicht. | |
Irritatie100 | zaterdag 3 januari 2009 @ 16:50 |
quote:Sprinter is toch meer een bestelbusje dan zo'n bakwagen? | |
Irritatie100 | zaterdag 3 januari 2009 @ 16:51 |
Bovendien lijkt de vering van zo'n DS mij ook niet zo fantastisch meer na 40 jaar | |
2cv | zaterdag 3 januari 2009 @ 17:58 |
quote:Je hebt er geen flikker verstand van. Zou de eigenaar zo hard rijden als na 40 jaar de vering 'op' zou zijn ? En bestaat er wellicht zoiets als onderhoud ? | |
FransDeens | zaterdag 3 januari 2009 @ 18:05 |
quote:Sorry hoor, maar wat een ontzettend stomme opmerking. De meeste DS-rijders laten, in tegenstelling tot het merendeel van de automobilisten, wél onderhoud aan hun auto uitvoeren. | |
Irritatie100 | zaterdag 3 januari 2009 @ 19:01 |
quote:Misschien wel, misschien niet, maar 160 in een 40 jaar oude auto lijkt me sowieso niet erg veilig, hoe goed de vering ook is ![]() | |
Sapstengel | zaterdag 3 januari 2009 @ 19:07 |
Een paar vrienden van me rijden wel als mongolen, ze hebben wel goed verkeersinzicht opzich en kunnen met hun auto omgaan, alleen ze rijden vaak te hard en soms net iets te onverantwoord. Jeweetwel, van die 20 jarige gasten die overal als sjonnies doorheen blazen ![]() Eentje bijvoorbeeld, rijd een bmw 530. Rij wel eens met hem mee, maar vervolgens rijd hij met 100 over de ringweg in de bebouwde kom en op de snelweg standaard naar de linker baan en 160+. Dan heb ik vaak zoiets van, als iemand die lang zn rijbewijs had dit deed, zou ik me nog enigzins veilig voelen, maar als je die net een jaartje hebt, lijkt het me niet zo'n goed idee. De andere rijd ook ongeveer zo, alleen die tikt op de snelweg meestal wel even de 200 aan, verder ook 160+ enzo. Nouja, waarschijnlijk niet meer nadat ze hun eerste boete hebben gehad ![]() | |
2cv | zaterdag 3 januari 2009 @ 19:34 |
quote:Vanuit de auto bekeken begint veiligheid met een goede wegligging (dus niet dat je auto plotseling een bocht maakt als je dat niet wilt of in een bocht juist rechtdoor gaat) en goede remmen. En die 2 dingen heeft een DS allebei. Sterker nog: bij de introductie van de DS zetten ze iemand achter het stuur en lieten die persoon met een aardige snelheid (60 km/u ofzo) het stuur loslaten. De auto reed netjes rechtdoor. Ook toen het wiel rechts voor opzettelijk over iets scherps reed en de band klapte (ik zeg dus: "klapte" en niet "leeg liep"!). Dat soort grappen doe je niet na met een moderne auto die een zogenaamd betere wegligging heeft. Denk ook maar eens aan de baby-benz die alleen met een berg electronica (die het door een foutje of een virus of whatever kan begeven) rechtop blijft staan. | |
Irritatie100 | zaterdag 3 januari 2009 @ 19:35 |
quote:Laten we het er maar op houden dat ik er niet 160 in zou gaan rijden en jij wel ![]() | |
2cv | zaterdag 3 januari 2009 @ 19:39 |
quote:Dat heb ik ook weer niet gezegd. Je moet er geen dingen bij fantaseren he. | |
Athmozz | zaterdag 3 januari 2009 @ 20:10 |
quote:het is niet voor niets dat die bakken destijds gebruikt werden voor overvallen. Een kennis van me rijdt met zo'n ding, daarmee knal je aan 100/u over een vluchtheuvel zonder dat je echt een serieuze schok krijgt in de auto. Zalige ophanging... Als daar nu nog een ietwat recente auto op zou gestaan hebben dan is t zéker een mooi ding. | |
Bartholomeus | zaterdag 3 januari 2009 @ 20:10 |
In Duisburg hebben ze 3 straten die allemaal Hochstrasse heten. En dus stond ik in de verkeerde, met een cityhoppertje. Handig, zo'n meesturende achteras. Alleen zwaait je kont dan wel ook een stuk meer uit, en dat kleine beetje ervaring met een vrachtwagen dat ik op dat moment had, was met een normale niet-meesturende 13.60m trailer. Resultaat: gloednieuwe Megane station aangetikt, met als gevolg een verfomfaaid achterscherm, kosten ¤3000. Kwam dus door gebrek aan ervaring en onbekendheid ter plaatse. Iets dergelijks sindsdien nooit meer meegemaakt. Twee keer door een invoegende personenwagen gesneden. In beide gevallen hobbelde ik gewoon rechtdoor in de file, en frommelde zich de personenwagen er met relatief hoge snelheid vanuit de dode hoek aan de rechter kant er ineens tussen. In beide gevallen had ik ze amper aan kunnen zien komen, en in beide gevallen had ik ook geen schuld. Immers, die anderen veranderden van rijbaan en bovendien námen voorrang, terwijl ze die niet hadden. Had ik ze kunnen zien, dan had ik ze van harte voor willen laten gaan, alles voor de doorstroming. Dit was overigens voor de invoering van de dodehoekspiegel, en in beide gevallen in het buitenland (belgië en frankrijk). Een keer ben ik bijna achterin een afslaande personenwagen getettert met een praktisch nieuw demotrekker. De wagen in kwestie had geen enkel brandend remlicht, en dus merkte ik behoorlijk laat op dat hij op de rem ging. Was een belg, en het schijnt dat ze daar niet zoiets hebben als APK. Achja, waarom zou je ook ![]() ![]() Verder met personenwagens nooit gekke dingen meegemaakt eigenlijk ![]() | |
Athmozz | zaterdag 3 januari 2009 @ 20:19 |
quote:hebben we wel hoor, alleen hebben we daar een mooie vlaamse naam voor, "de schouwing". Eerste 4 jaar moet je niet gaan, daarna jaarlijks. Ze controleren er toch vrij degelijk, en er gaan genoeg auto's vantussen (zefls voor vrij domme zaken). Bedrijfsvoertuigen moeten voor zover ik weet elke 6 maanden binnen. | |
Bartholomeus | zaterdag 3 januari 2009 @ 20:48 |
quote:Hmm, nou hij zal wel net aan de beurt geweest zijn dan ![]() ![]() Edit: in Frankrijk hebben ze dus geen keuring, dat was het ![]() | |
Berkery | zaterdag 3 januari 2009 @ 23:53 |
Ik zat een keer bij iemand in de auto die geen kilometer harder rijdt dan de maximum snelheid en die zweert bij cruise control, zelfs op de invoegstrook. Zelfs bij het inhalen gaat de voet niet op het gas, zodat het inhalen van een auto die 119 km/h rijdt ongeveer 3 minuten duurt (en dan eerst de auto tot op een halve meter naderen en dan pas naar links). Klinkt allemaal niet zo erg, maar ik zit me dan echt op te vreten en moet me inhouden om niet 'geef godverdomme eens gas!' te roepen. | |
Unit_731 | zondag 4 januari 2009 @ 01:25 |
Eigen ervaringen -bij uitparkeren op school een kras op auto van een leraar gemaakt - niks van gezegd ![]() -met de laadklep van een vrachtwagen een hoek uit een gebouw gereden, wilde ff stukkie naar achter terwijl de klep nog openstond - oeps. Schadeformulier ingevuld en nooit meer wat van gehoord (die formulieren hadden ze standaard bij het transportbedrijf en er werden lijsten gepubliceerd wie de meeste schade in euro's reed. ![]() -paar keer hard in de remmen vanwege plotselinge files of trage invoegers - nooit wat geraakt -met de motor een spiegel van een auto afgereden omdat hij me bewust afsneed in de file - niet netjes maar op dat moment voelde het volkomen terecht Andermans ervaringen -bij iemand in de auto zitten die op de snelweg eerst stuurt, dan knippert en dan pas kijkt - erg angstig -taxi die 140 rijdt binnen de bebouwde kom - ook erg angstig -buschauffeur die het gevoel mist in z'n rempedaal en bij elke remactie de passagiers een whiplash bezorgt - vooral erg irritant | |
Turquaz52 | zondag 4 januari 2009 @ 02:16 |
tvp ![]() Ben te aangeschoten om nu nog te reageren ![]() | |
Wackyduck | zondag 4 januari 2009 @ 10:37 |
quote:Ben je met de auto thuisgekomen? ![]() | |
Lord_Vetinari | zondag 4 januari 2009 @ 11:13 |
quote:Probeer eens een C5. Zelfde veersysteem, moderne auto. Ik klap ook met 50 over drempeltjes waar de meeste andere auto's met 30 al hun schokbrekers verliezen ![]() | |
Wombcat | zondag 4 januari 2009 @ 11:14 |
quote:Citoën heeft de vering wel wat stugger gemaakt dan vroeger. Dit om meer in de smaak te vallen bij leaserijders. | |
Lord_Vetinari | zondag 4 januari 2009 @ 11:16 |
quote:Jawel. Ik zeg ook 50 en geen 100 zoals in het voorbeeld aangehaald werd ![]() | |
Pizzabodem | zondag 4 januari 2009 @ 12:59 |
Luxemburg, taxi vanaf het vliegveld. Buiten stond een hele rij met moderne taxi's. Wij lopen naar een splinternieuwe Toyota Avensis taxi die vooraan in de rij staat. Wijst die bestuurder van deze taxi naar de overkant van de weg, naar een taxi die er blijkbaar toch net al iets langer stond. Hij wees echt zo van "Succes jongens ![]() Die taxi was een oude witte Skoda Octavia met 6ton op de teller, deuken, hele stapel boeken en atlassen op het dashboard/voorstoel. 3 carkits en een navigatiesysteem op de vooruit. Ging die gast 180 over de snelweg, 150 op een autoweg, toeterend inhalen, schelden op andere weggebruikers. Zat daar niet echt op mijn gemak achterin... ![]() | |
Bootje84 | zondag 4 januari 2009 @ 13:56 |
quote:Nét goed. Afsnijdende automobilisten ![]() | |
Turquaz52 | zondag 4 januari 2009 @ 14:00 |
quote:Ik zal nooit rijden als ik heb gedronken of stoned ben ![]() ![]() Maar slechtste chaufeur is niet per definitie iemand te snel of vlot rijd, maar ook iemand die gewoon kk traag rijd en zo zuinig mogenlijk rijdt.. Net als mijn vader ![]() Hij schakelt al op bij 2/2100RPM, rijd met gemak 40 in zijn 4.. ehmmm.. met 3 een bocht nemen doet ie al te graag.. als hij ziet dat hij na 10/20 meter moet afremmen voor een drempel, schakelt hij nog eventjes door naar de 3/4 endan weer terug naar de 2.. ![]() ![]() ehm,, inhaalmaneuvres doet hij simpel in de zelfde versnelling, en schakelt ook eens netjes op bij 2500rpm terwijl ik in mijn broek schijt dat we het niet halen met zo weinig toeren.. ![]() Voordeel is wel weer dat we met 15 euro LPG (a 41ct. per liter/35L) ca. 400/410KM maken.. (Tank nooit opgereden). Nadeel is dat als ik een parkeergarage wil uitrijden in de 2 en ik geef plankgas om de aanzuig geluid te horen door de geopende filter, dat de koppeling een beetje begint te slippen ![]() Mijn Cheap Ass Filter ![]() ![]() | |
RealZeus | zondag 4 januari 2009 @ 14:52 |
quote: ![]() Dat doe ik ook, dat wil prima. | |
Xtreem | zondag 4 januari 2009 @ 15:26 |
Mijn allerergste was in een 'lijndienst busje' in Vietnam: Een rit waar 3 uur voor stond werd in 1,5 uur gedaan. Inhaalmanouvres die gestart werden op momenten dat je al zou gaan gillen als je op dat moment zou afronden (en niet 1x, maar de godganse weg!) en verder icm het algemene verkeer in Vietnam... ![]() Zelf heb ik ook wel eea aan blunders/foutjes: - na 12 uur rijden in een bakwagen haalde ik een vrachtwagen in, terug naar rechts om er achter te komen dat de caravan voor me niet bepaald 80 a 90 reed. Ik vol in de ankers en uitwijken naar de vluchtstrook, de net ingehaalde vrachtwagen moest ook VOL in de ankers en kon uitwijken naar links. [sub]door mijn vermoeidheid zijn snelheid ( <60) volledig verkeerd ingeschat) - Op de snelweg zo druk bezig zijn met de vraag of ik hier af moet, dat ik vergeet te kijken naar de afrit, waar dus een file bleek te staan. Vol in de ankers en wederom op de vluchtstrook tot stilstand gekomen. Naast de file. - In een A6 180pk TDi met de kickdown de oprit op, invoegen met +/-150, direct naar links omdat er verderop 1 of 2 auto's reden, wordt ik direct rechts ingehaald door een hard remmende en bijna slingerende S60. Die S60 reed dus 180+ en had ik 'even gemist' in mijn spiegel.... ![]() | |
RealZeus | zondag 4 januari 2009 @ 15:31 |
quote: ![]() | |
Wombcat | zondag 4 januari 2009 @ 15:33 |
quote:Vooral die laatste ook ![]() | |
Irritatie100 | zondag 4 januari 2009 @ 15:35 |
quote:Ik heb een jaartje in Saudi-Arabia gewoond, daar kunnen ze er ook wat van -bij het stoplicht op de rechterbaan gaan staan, maar toch linksaf slaan -midden op de snelweg gewoon de kinderen op schoot zodat ze kunnen sturen -op de snelweg even via de middenberm omkeren om te tanken bij dat ene tankstation en zo kan ik nog wel uren doorgaan. | |
Xtreem | zondag 4 januari 2009 @ 15:38 |
quote:/blunders Maar waar blijft jouw lijstje? En Wombcat, waar blijft de jouwe? | |
Wombcat | zondag 4 januari 2009 @ 15:39 |
quote:Jouw slechte chauffeurs ervaringen | |
Xtreem | zondag 4 januari 2009 @ 15:40 |
quote:Er vanuitgaande dat jij op je 18e je rijbewijs hebt gehaald, beweer je dus dat dit je enige fout/blunder is die je gemaakt hebt in 20 jaar rijden? no offence, maar dat is volstrekt ongeloofwaardig. | |
Wombcat | zondag 4 januari 2009 @ 15:41 |
quote:Ik heb pas sinds 3 jaar mijn rijbewijs. | |
Xtreem | zondag 4 januari 2009 @ 15:42 |
quote:Dan nog heb je ongetwijfeld meer dan 1 fout gemaakt. ![]() | |
Wombcat | zondag 4 januari 2009 @ 15:45 |
quote:Niets wat ook maar enigszins in de buurt komt bij de fouten die jij gepost hebt. | |
RealZeus | zondag 4 januari 2009 @ 15:47 |
quote:Op de vorige bladzijde. Doorrijden als je moe bent is al dom maar die laatste blunder is echt van dat vertegenwoordigersgedrag,Dat vind ik echt een aso-ding en het is jammer dat er in die Volvo geen agenten zaten. | |
Lennox | zondag 4 januari 2009 @ 17:32 |
quote:Ik rij als bijbaan ook met zo'n bakwagen. Als hij vol is haal ik ook de 140 wel. Als hij leeg is wordt het helemaal lachen. Achterwiel aandrijving ![]() Blunder met die bus: Door een straat rijden die schuin afloopt. Voor een huis stond stellage, maar doordat die straat afliep begon bus ook over te hellen. Gevolg een meters lange kras over zijkant. | |
tongytongylickylicky | zondag 4 januari 2009 @ 17:50 |
Was eigenlijk in Amerika. Jezelf in een canyon 'verdwaald' rijden en daar de nacht moeten doorbrengen tussen onweer/ regen/ storm/ floods. (geen bereik met telefoon en 3 uur van het dichtsbijzijnde dorp/weg). De volgende ochtend de trail weer gevonden en je dan vastrijden in de modder (ook al reed ik 4x4). Dat was de ergste/ engste nacht/ dag van me leven, dacht dat ik het niet zou overleven. | |
ikbenik | maandag 5 januari 2009 @ 16:52 |
Ik heb nog nooit door mijn schuld een aanrijding gehad (wel door de schuld van anderen helaas), maar ik heb wel eens de stommiteit gehad om een paaltje niet te zien. Ik reed achteruit een parkeervak uit, de weg op. Moest daarom dus een bocht van 90 graden maken. Het zag er allemaal goed uit, behalve dan dat paaltje die ik niet had gezien. Die zat toen in de zijkant van de auto ![]() Waar ik zelf het meest door heb gezweet, was een keer dat ik op een dijk reed, binnen de bebouwde kom. Het was nog breed genoeg voor twee rijstroken, maar links daarvan was dus de diepte van de rivier, rechts van me was de dijk nog hoger met een hek erlangs. En op dat stuk weg, dacht een tegemoetkomende taxi dat zijn voorligger met 50km/u te langzaam reed en ging dus inhalen. Alleen, daar reed ik al en ik kon dus geen kant op. Uiteindelijk raakte hij me net niet, maar ik wil het niet weten hoe dichtbij het is geworden. Het enige wat ik kon doen was remmen, want die taxi gaf alleen nog maar meer gas ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 6 januari 2009 @ 11:08 |
quote:Ouwelul ![]() Schakelen doe je waneer je merkt dat de motor soepel loopt, en ik vind dat ie bij 2000RPM niet soepel genoeg loopt om op te schakelen naar een hogere versnelling aangezien je dan in de 1xxxRPM komt.. ![]() en met 3 bocht? ![]() Altijd 2! | |
classpc | dinsdag 6 januari 2009 @ 11:33 |
quote:Helaas leren we dat wel bij de rijles om bij de 2000RPM over te schakelen. Persoonlijk vind ik dat je het daarmee alleen maar moeilijker maakt omdat je bijna de hele tijd aan het schakelen bent. 30 in z'n 3, 50 in z'n 4, etc., etc. | |
Turquaz52 | dinsdag 6 januari 2009 @ 11:44 |
quote:dat klopt, maar 30 km zones wel in de 2, en 50km zones in de 3.., "Ook 80 doe je in de 5!" Ja daag! Ik moet van mijn instructeur pas bij de 100 in de 5 schakelen.. ![]() 6 weken oude gechipte Bluemotion Golf V ![]() | |
Metro2005 | dinsdag 6 januari 2009 @ 12:07 |
Een ex van mij durf ik ook niet meer in te stappen. Die raced echt met 60 langs door een 30 zone met rechts allemaal zijwegen die allemaal voorrang hebben. Ragt over snelheidsdrempels, hoekt auto's de bocht om, rijdt fietsers half omver etc. Vreselijk. | |
gebrokenglas | dinsdag 6 januari 2009 @ 12:17 |
quote:En pogingen om er wat van te zeggen liepen uit op een sneer terug zeker? ![]() | |
Metro2005 | dinsdag 6 januari 2009 @ 12:38 |
quote:nee, eerder een opmerking van een huh o niet gezien die zijwegen. ![]() ![]() | |
Athmozz | dinsdag 6 januari 2009 @ 13:08 |
quote:Bij optrekken ga ik tot 2500 en dan schakel ik terug, als het een constante snelheid aanhouden is dan ga ik zo dicht mogelijk tegen de 1000 rpm aanzitten. Dan trekt hij wel niet op als ik het gas vloer, maar het verbruik is gewoon 3x niets. 50/u baantjes rijd ik 1 op 25, 70 rijd ik 1 op 20... Het terugschakelen zorgt er juist voor dat je nog iets te doen hebt, anders kan je direct een automaat kopen ![]() Bochten neem ik vaak gewoon in 3de, maar ik heb dan ook geen turbogat waar ik persé boven moet blijven. | |
RealZeus | dinsdag 6 januari 2009 @ 17:05 |
quote:Onzin, dat ligt helemaal aan de motorkarakteristiek en dat verschilt per auto. | |
RealZeus | dinsdag 6 januari 2009 @ 17:06 |
quote:50 in de 3? Ik ben geen vrouw. ![]() | |
Athmozz | dinsdag 6 januari 2009 @ 17:11 |
quote:50 is toch vrij ideaal om in 5de te gooien, dan verbruik je gewoon niets & hoor je je motor geen lawaai maken. 30 kan nog makkelijk in 4de... | |
Irritatie100 | dinsdag 6 januari 2009 @ 17:13 |
Ik rij op lange stukken waar je 50 mag ook gewoon in de 5 hoor ![]() | |
rene90 | dinsdag 6 januari 2009 @ 17:20 |
quote:Maar is inderdaad erg van de auto afhankelijk. Twingotje trekt 50 in de 5 niet lekker, vanaf 65 gaat dat goed als het een horizontale weg is, alleen is de power (die al amper aanwezig is) helemaal weg. Zuinig rijden scheelt weer wat geld ![]() | |
CasB | dinsdag 6 januari 2009 @ 17:26 |
Ik rij 50 in z'n 4. Heb nog nooit 50 in z'n 5 gereden. In z'n 4 vind ik het wel lekker, weinig toeren, weinig geluid. (Opel Astra F, 1600, 8v) | |
Meddo | dinsdag 6 januari 2009 @ 18:17 |
Ben "ooit eens" met gladheid de sloot in gegleden ![]() | |
RealZeus | dinsdag 6 januari 2009 @ 18:18 |
quote:Dat trekt mijn auto niet dus 50 doe ik in de vier. | |
Mikkie | dinsdag 6 januari 2009 @ 18:25 |
quote:Ik heb met twee weken mijn rijbewijs een auto tegen een boom geparkeerd met gladheid ![]() | |
Meddo | dinsdag 6 januari 2009 @ 18:30 |
quote:Nee ik had gelukkig geen schade (morgen eens goed kijken ![]() ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 6 januari 2009 @ 18:56 |
Ben vandaag -bijna- volop achter een Transporter geknalt door de glasheid ![]() Actie reactie, trok meteen de handrem op toen ik merkte dat ik het niet haalde, zorgde dat de auto dwars ging zodat de ik het nog kon redden.. Ik heb het gered op 20cm na ![]() En daar 5 minuten er na, dacht mn vriendin grappig te zijn om de handrem op te trekken in de bocht, aangezien ze dat de hele weg lang gewend was.. Niet dus. 10cm en ik had een lantaarnpaal geraakt ![]() ![]() En ja, ich weis.. ik mag geen auto rijden... maar was de hele dag lang al zo droevig dat ik sneuw zonder auto moest doorbrengen, dus heb me uitgeleefd.. en is dit de eerste.. maar dan ook de laatste keer dat dit gebeurd ![]() | |
RealZeus | dinsdag 6 januari 2009 @ 18:58 |
quote:Pardon? ![]() Jij mag geen auto rijden en jij wil mij vertellen hoe ik moet auto rijden? ![]() | |
Painted_Horse | dinsdag 6 januari 2009 @ 19:05 |
Bij mijn vorige vrouw zat ik altijd met kramp in de tenen en peentjes zwetend in de auto. Altijd, maar dan écht altijd te laat remmen en complete voertuigen van langer dan 12 meter over het hoofd zien. | |
Turquaz52 | dinsdag 6 januari 2009 @ 19:14 |
quote:Lees mijn sig eens.. O.a. heel PTA kent mij door mijn rare dingen waaronder auto rijden vanaf mn 13e.. ![]() Check eens een topic uit 2005 maar ![]() 15 jaar endan achter het stuur ![]() Maare ik ga hier niet weer op in.. want ik heb er geen zin in ![]() | |
Irritatie100 | dinsdag 6 januari 2009 @ 20:02 |
quote:Als ik moet accelereren schakel ik natuurlijk wel terug ![]() | |
RealZeus | dinsdag 6 januari 2009 @ 20:57 |
quote:Nee, ik bedoel als ik constant 50 rijd vindt mijn auto het ook niet leuk. ![]() | |
RealZeus | dinsdag 6 januari 2009 @ 20:58 |
quote: ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 6 januari 2009 @ 21:54 |
quote:Ik wil zeggen welkom @ Fok!, maar zie dat je meer posts heb dan mij, dus hierbij Welkom @ PTA! ![]() Een heel ander wereld tov. R&P en SEX ![]() ![]() Ik ben geen brokkepiloot, dus stel het ook niet op prijs dat je me hier gepast vind. Na mijn mening vind ik dat ik heel goed en relax rij.. ik heb voldoende verstand van auto's, en weet wat het beste er voor is en pas me daar ook in het verkeer op aan ![]() Uiteraard klopt het ook dat ik veel auto's aftrap/heb afgetrapt.. maar die verdienden dat.. dus ![]() | |
Athmozz | dinsdag 6 januari 2009 @ 21:56 |
quote:sinds wanneer zijn vuilblikken langs alle kanten erop, chromen bandjes, kippegaas in het vooronder, van die booskijkertjes... "het beste" voor een auto dan? ![]() | |
gebrokenglas | dinsdag 6 januari 2009 @ 22:10 |
Ook slecht chauffeurschap vind ik die gekken die een koude motor gelijk langdurig in de 4000 tot 6000 toeren jagen. Dat is zooo slecht voor een motor. En als ik er wat van zeg, dan een "ja daar moet 'ie maar tegen kunnen". Onbegrijpelijk. Maar wel klagen dat er altijd zoveel reparatiekosten aan zijn... ![]() Staaltjes van medeweggebruikers: bij twee banen die naar links afbuigen, de persoon die links staat in de bocht niet goed op de belijning let en zo overgaat naar de rechter rijbaan.... Als ik niet geremd had was ik mooi door die lul tegen de betonnen muur gesandwiched. En dan toeter en sein ik, krijg ik via de spiegel nog een middelvinger terug ook. ![]() En kleinigheden meer in het algemeen: mensen die met 2 vingers sturen, mensen die van alles in de auto doen naast het besturen (langdurig klooien met de navigatie onderwijl 150km/u, met de cdspeler, zoeken in het handschoenenkastje naar een stratenboek, achter de voorstoelen kijken, eten, drinken, roken...), mensen die nooit spiegelen, ,meerijders (kijk uit die fietser, het is rohood, daar kun je ook staan, waarom rijd je hier nou langs, rijd eens wat door, moet je niet eens tanken). ![]() En ook een duidelijk blijk van geen voertuigbeheersing: het bij het naar beneden rijden van een helling (bij een parkeergarage) direct de koppeling intrappen en heel de helling alleen met de voetrem remmen.... gvd, rem toch af op de motor zonder voetrem, dat gaat echt perfect. ![]() ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 7 januari 2009 @ 00:08 |
quote:Wil je mij uitdagen? ![]() Ga terug naar R&P met je tragische verleden & heden ![]() | |
Unit_731 | woensdag 7 januari 2009 @ 11:19 |
quote:Oja doet me nog denken aan een ervaring die ik nog niet eerder had gepost. In de auto zitten bij iemand die bergaf achterlijk hard gaat en niet op de motor remt maar met de gewone remmen. Gevolg, na een paar km 15-20% hellingen en haarspeldbochten kromme schijven. | |
_VoiD_ | woensdag 7 januari 2009 @ 12:26 |
quote:De handrem gebruiken om te remmen op landweggetjes? Waarom zou je dat in godsnaam doen? Net alsof handrem nut zal hebben. Als je eenmaal aan het glijden gaat zullen blokkerende wielen niet echt helpen. | |
kip_zonder-kop | woensdag 14 januari 2009 @ 20:36 |
Vanaf morgen ga ik aan de slag bij Selektvracht. Daarvoor moest ik gisteren en vandaag twee dagen meerijden met een andere koerier. De ronde ging dwars door het centrum. Hij draaide linksaf een straatje in terwijl hij tegelijkertijd bezig was met het zoeken naar iets op het dashboard. Er stond ons echter niets in de weg. Tijdens het nemen van de bocht draaide ik heel even mijn hoofd naar rechts om vervolgens recht voor me een man met twee pionnen recht op de auto af te zien komen lopen. Ik riep toen maar "kijk uit!" waarop de chauffeur meteen op de rem trapte. 1 seconde later en we hadden de man omver gereden, het scheelde echt een paar centimeter. Vervolgens maakten de twee ruzie over een onfheffing die de koerier voor die straat zou hebben. ![]() | |
2cv | woensdag 14 januari 2009 @ 21:22 |
Ik als bijrijder moest in een vrachtwagen zeggen of we een bocht konden halen. Volgens mij kon het. Ik had het paaltje vlak voor de bumper ook niet gezien ofzo, dus stond de vrachtwagen daar leuk tegenaan te duwen. | |
Noshiba | woensdag 14 januari 2009 @ 21:25 |
Ik heb vandaag iemand geen voorrang gegeven ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 14 januari 2009 @ 22:11 |
quote: ![]() De doodstraf! + 22 uur schoffellen & 2 jaar TBS!! ![]() | |
classpc | woensdag 14 januari 2009 @ 22:28 |
quote:Het KAN wel, maar even snel ergens omheen is er dan niet meer bij. Dan moet je eerst weer terugschakelen = extra handelingen = extra tijd. | |
Athmozz | woensdag 14 januari 2009 @ 22:56 |
quote:tuurlijk, maar als je ff "snel" ergens omheen wil dan zie je dat wel aankomen & kan je hem al tijdig terug naar zijn 2de zetten ![]() | |
classpc | woensdag 14 januari 2009 @ 22:59 |
quote:da's waar. Ik merk dat ik met een ervaren chauffeur in gesprek ben ![]() | |
JJH | woensdag 14 januari 2009 @ 23:04 |
Ik maakte vandaag nog een foutje, had op een verkeersplein een beetje de verkeerde baan te pakken. Vervolgens wilde ik dus op het laatste moment eraf, mevrouw ziet dat (naar mijn idee) laat een gat vallen en ik wilde ertussen schuiven, ware het niet dat zij eropeens weer tussenknalt ![]() Ook heb ik een gruwelijke hekel aan mensen die onzeker rijden. Verder heb ik niet zo gauw klachten over mijn medeweggebruikers ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 15 januari 2009 @ 13:15 |
heb ooit een keertje 7 kleuren **** gescheten toen ik m'n moeder in m'n Cosworth liet rijden..heeft gelukkig maar een minuutje geduurt...daarna stuur overgenomen.. |