Voordat het forum plat ging had ik hier een hele lap tekst staan. Hopelijk ben ik het meeste niet vergeten

Mijn blunders:
- Golf 4 TDI, chicane beetje laat insturen, stoepje meenemen. Scheur in wieldop

- 1,5 Jar later in slaap vallen achter het stuur. Big nono. Gevolg was 2 boze Antillianen met gouden tanden en lange haren maar gelukkig waren ze óf stoned, óf versuft van de klap die hun Honda Civic maakte (zo een typische rode /=\ qua model) met stortkoker eronder. Dat ding was helemaal aan bonken doordat hij 2 vangrails van dichtbij bestudeerde door mijn tik aan zijn achterkant

. Zijn auto total, mijne ¤4000,- schade.
- Met vrachtwagen op de A44 (bij Rijnsburg) op andere kant letten en dus niet file voor je in de gaten hebben. Uit pure noodzaak was ik dus dolblij dat de linker weghelft was afgezet, waardoor ik die kon bereiken door een paar pionnetjes op te offeren. Schrikmomentje, geen schade.
- Zelfde idee op de A4 met een trailer. Dit keer ook afgesloten weghelft alleen zonder pionnetjes. Dit keer had ik ook de volle ruimte wél nodig, want ik stond een meter voorbij de achterkant naast de automobilist. Met een verontschuldigende blik en hand even excuus aangeboden via gebaren. Hij was al lang blij niet opgevouwen te zijn

- Maand geleden op de A4 wederom op trailer bellend (handsfree) met een maat. Doffe dreun, kijk naar rechts en zie dat mn spiegel is ingeklapt. Kijk in mijn linkerspiegel en zie uiteindelijk dat er een gans/zwaan tegen mn spiegel is gevlogen. Flinke smakker was dat. Auto achter mij stopte, ben doorgereden

. Beest was vermoedelijk wel dood, en anders wel een killing headache. Vast veranderd in een kerstdiner voor die automobilist achter me

- Bij mij in de Glazen Stad zijn er wegwerkzaamheden op de N223 (woudseweg+Burg. v Doornlaan) waardoor het fietspad nu ligt op 2 meter zand. Dit om de ondergrond in te laten zakken ofzo. Op het zand liggen nu rubberen platen van een meter of 2, over een afstand van ong. 2 km. Dit rijd dus voor geen meter. Ik dus lekker met mn scooter over de weg van de dokter naar huis toe over de weg waar je 80 mag. Dit onder het motto dat er toch nooit politie rijdt. Mijn scooter is een snor met 60 km/h op teller. Goed, politie reed er toen dus wél. Gelukkig de andere kant op, ben toen dus ff met mach 6 langs de auto's geknalt richting huis. Gelukkig was het druk dus áls hij al gekeerd was, kon hij me niet bijhouden

- Met je gedachte niet helemaal bij hetgeen zijn wat je doet. Ik rij dus met een trailer weg uit een dockshelter (zie spoiler) en draai weg van die tuin. Zonder mijn klep dus voor de draai omhoog te doen. Gevolg was dat mijn laadklep een mooie 1 cm diepe geul in de muur trok

. Normaal staat een dockshelter haaks op een gebouw, in dit geval liep hij langs het gebouw. Slordige fout, toch viel de schade mee.
Nu zullen jullie denken dat ik een mega brokkenpiloot ben, maar dit valt reuze mee. Ik heb mn brommerrijbewijs sinds mn 16e, mn B sinds mn 18e en mijn CE sinds mn 21e. Momenteel ben ik 24 jaar. 1 Ongeluk gehad zonder echte gewonden (die Anti had een klein wondje op zn hoofd). En een paar keer op mn bek met mn scooter (eenzijdig ongeluk door bagger op de weg). Ik durf wel te beweren dat ik een van de betere chauffeurs ben. Ik weet wat kan en niet kan, rij over het algemeen zoals ik poker (Tight/aggressive)

. Ik doe rustig als het niet kan, en ik ga als ik kan. Wat ik wel merk, is dat mijn ervaringen als vrachtwagenchauffeur heel erg helpt om inzicht te krijgen in verkeerssituaties.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leer spaties gebruiken! Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P