abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64571016
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:39 schreef 2cv het volgende:

[..]

Heb jij jezelf wel eens zien rijden dan ?
Jazeker Ik rijd ook niet altijd netjes. Maar ik kan het wel, als ik wil
pi_64571084
-Buschauffeur die met grote snelheid een gelede bus de tramrails (inclusief verhoging) op en afknalde. Het achterste gedeelte sloeg alle kanten op.
-Buschauffeur die de bus al half het kruispunt opreed terwijl alle passagiers konden horen dat er een ambulance met sirene naderde. Op het laatste moment kon hij nog op zijn rem trappen.

Een kennis van me heeft een getunede wagen en daar ben ik een keer bij ingestapt. Hij knalde met snoeiharde muziek een rotonde met 80 km/u over. Het was wel avond maar toen hield ik toch wel een beetje mijn adem in, hoewel ik ook van lekker stevig doortrappen hou. Ik ga er eigenlijk toch wel vanuit dat de bestuurder weet waar hij/zij mee bezig is...
Tok.
pi_64571217
Wel een keer met een aantal man zowat voorin de bus gelegen, omdat die vol in de ankers moest en 3cm voor een auto stil stond, die dacht wel even de busbaan over te kunnen steken zonder te kijken.

Maar dat was dan niet de schuld van de buschauffeur natuurlijk.
  † In Memoriam † vrijdag 2 januari 2009 @ 00:48:00 #29
25682 2cv
Niet subtiel
pi_64571249
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:40 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Jazeker Ik rijd ook niet altijd netjes. Maar ik kan het wel, als ik wil
Ik ook.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 2 januari 2009 @ 00:58:51 #30
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_64571543
Het ergste was vooral een kennis van me, die over een ritje van max een kwartier ruim 25 minuten gedaan heeft. En dat kwam niet door drukte op de weg, maar puur doordat ze bijna stilstaand door de bocht ging, iedereen voorrang verleende en overal bijna 20 km/h onder de limiet reed. Tel daar een berg ENORME onzekerheid bij op, en dat staat garant voor ergernis. Dat mens hoorde niet in een auto thuis.

Dan nog liever bij iemand die overal te hard rijdt en een kamikazepiloot lijkt. Die rijdt in elk geval bewust hard en weet wat zekerder te handelen. Dat het misschien niet altijd goed gaat, soit.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_64571607
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:36 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Lijkt me geacteerd. Niet dat ik ooit in polen geweest ben, maar ik neem toch aan dat ze daar ook éérst een industrie terrein opzoeken om wat voertuigbeheersing te oefenen, ipv direct het stadscentrum in te scheuren
ik ben in hongarije geweest maar daar rijden ze ook zooooo gevaarlijk he .
trouwens ging ik met mijn eerste rijles hier ook gewoon een 80kmh weg op hoor
Opdonderdag 17 juni 2010 17:54 schreef Morthill het volgende
mijn tenen doen altijd pijn, krijg je als je regelmatig als vrouw door het leven gaat :X
pi_64572675
Heb een keer bij iemand ingezeten die eerst zonder af te remmen en met slippende banden een rotonde nam.
Daarna moesten we nog een zandweg langs een kanaal meepakken. Hij reed er met 120 overheen

Zelden zo blij geweest dat ik uit een auto mocht stappen
pi_64572943
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:24 schreef rene90 het volgende:

[..]

Eerste rijles
En daar zit Irritatie100 wel relaxed mee in de auto, het zal me benieuwen
Ik mag toch hopen dat die troela hem niet gehaald heeft.

Ik zat een keer bij een meisje in waarbij i ook zoiets had van:"Het is dat ik gedronken heb, maar anders.."
Ze startte de auto , trok met koude motor door tot 6000 rpm, keek amper vooruit, reed bijna een fietser ondersteboven en ging snoeihard door bochten heen. En dat allemaal op een ritje van 7 kilometer.
Ik heb haar ook verteld dat ik me nooit meer door haar zal laten rijden.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 02:31:01 #34
78498 classpc
I don't like change
pi_64572980
quote:

[..]

Eerste rijles
Grappig filmpje ja.
Nou versta ik die man niet, maar ik heb nu ook niet het idee dat hij echt een goede / geduldige instructeur is als ik zo naar de toon van z'n stem luister.
Voornamelijk schreeuwen en corrigeren in plaats van haar uitleggen wat ze fout doet.

Ik hoop echt dat mijn vorige instructeur zo'n leerling krijgt. Die gast was echt erg en een fokking kort lontje ook. Heb 2 keer ruzie met 'm gehad omdat hij me zo verschrikkelijk zat af te zeiken Van die mensen die denken/verwachten dat je al goed kunt rijden en niet begrijpen dat je daarom juist die lessen volgt. Waarom staat die fucking L anders op die auto. Zodat anderen erop bedacht zijn dat jij nog niet goed kunt rijden en weleens een foutje maken kunt.
Gelukkig heb ik nu een ander die het veel beter doet. En die heeft ook niet zo'n lelijke kut auto
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_64573013
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:17 schreef gebrokenglas het volgende:
waarbij de weg grofweg gevolgd wordt met constante snelle stuurcorrectie's
Eng
Lurkturk
  vrijdag 2 januari 2009 @ 04:42:17 #36
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_64573686
Een buschauffeur die in de IJtunnel de linkerrijstrook neemt en door de tunnel jaagt.

Leuker wordt het als het een gelede bus betreft en de chauffeur alles uit die wagen trapt.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 januari 2009 @ 09:11:03 #37
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_64574613
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:28 schreef Alexxxxx het volgende:
even dit topic aan 2cv doorsturen
Ben ik niet helemaal met je eens, of ik ben gewoon heel wat gewend. Ik heb 1x een flinke afstand met 2cv afgelegd en vond dat dat (op het einde na), prima ging. De hele reis heeft hij best normaal gereden. Alleen die laatste 50 meter, daar had hij even beter moeten kijken...
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 09:48:26 #38
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_64574986
1) Samen met mijn vader naar de stad rijden, waar we voorbij een paar verhuiswagens reden. Daarom ging mijn vader ipv 50, 30 rijden. Komt er vanachter die verhuiswagen een golfje volgas de weg opgereden, dus mijn vader kon niet meer op tijd remmen. Gevolg onze auto total loss, en die golf had ook flink wat schade. (onze auto was linksvoor geraakt, en de golf in de zijkant.
Wat wel grappig was, dat er meteen 4 agenten omheenstonden. Mijn vader en ik keken elkaar van zo van .

2) Na een avond stappen in gronginen gingen we 's ochtends om 8 uur naar het zwembad. Aangezien de chauffeur nog te ver heen was om te rijden, ging een ander rijden. Pakt de autoeigenaar halverwege het stuur vast en begint te schreeuwen DAARIN DAARIN ANDERS RIJDEN WE FOUT!!!.
Gelukkig rijden er nietzoveel mensen op zondag ochtend door groningen, en zaten we op een brede straat.

3) op vakantie in frankrijk hadden we met 10 man een bus gehuurd om overall heen te rijden etc. Rijd er op een gegeven moment een vriend van me met voor mijn gevoel 20/30 km te snel over de bergweggetjes in de alpen. Ik zat achter in de bus (mercedes sprinter XL achtig) dus ik zag niets van wat er aankwam. En toen ik vroeg of hij misschien wat rustiger wou rijden, dan krijg je een grote mond dat je ook mag lopen. Gelukkig vonden de rest van de mensen op de achterbank ook dat hij wat rustiger moest rijden.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 09:49:56 #39
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_64575003
---->PTA
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_64575012
Ik vind het altijd wel eng worden als ik als passagier meer door de voorruit kijk dan de bestuurder, vooral als hij/zij mij continu aankijkt als hij/zij tegen me praat...
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
  vrijdag 2 januari 2009 @ 13:33:50 #41
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_64576304
Voordat het forum plat ging had ik hier een hele lap tekst staan. Hopelijk ben ik het meeste niet vergeten

Mijn blunders:

- Golf 4 TDI, chicane beetje laat insturen, stoepje meenemen. Scheur in wieldop

- 1,5 Jar later in slaap vallen achter het stuur. Big nono. Gevolg was 2 boze Antillianen met gouden tanden en lange haren maar gelukkig waren ze óf stoned, óf versuft van de klap die hun Honda Civic maakte (zo een typische rode /=\ qua model) met stortkoker eronder. Dat ding was helemaal aan bonken doordat hij 2 vangrails van dichtbij bestudeerde door mijn tik aan zijn achterkant . Zijn auto total, mijne ¤4000,- schade.

- Met vrachtwagen op de A44 (bij Rijnsburg) op andere kant letten en dus niet file voor je in de gaten hebben. Uit pure noodzaak was ik dus dolblij dat de linker weghelft was afgezet, waardoor ik die kon bereiken door een paar pionnetjes op te offeren. Schrikmomentje, geen schade.

- Zelfde idee op de A4 met een trailer. Dit keer ook afgesloten weghelft alleen zonder pionnetjes. Dit keer had ik ook de volle ruimte wél nodig, want ik stond een meter voorbij de achterkant naast de automobilist. Met een verontschuldigende blik en hand even excuus aangeboden via gebaren. Hij was al lang blij niet opgevouwen te zijn

- Maand geleden op de A4 wederom op trailer bellend (handsfree) met een maat. Doffe dreun, kijk naar rechts en zie dat mn spiegel is ingeklapt. Kijk in mijn linkerspiegel en zie uiteindelijk dat er een gans/zwaan tegen mn spiegel is gevlogen. Flinke smakker was dat. Auto achter mij stopte, ben doorgereden . Beest was vermoedelijk wel dood, en anders wel een killing headache. Vast veranderd in een kerstdiner voor die automobilist achter me

- Bij mij in de Glazen Stad zijn er wegwerkzaamheden op de N223 (woudseweg+Burg. v Doornlaan) waardoor het fietspad nu ligt op 2 meter zand. Dit om de ondergrond in te laten zakken ofzo. Op het zand liggen nu rubberen platen van een meter of 2, over een afstand van ong. 2 km. Dit rijd dus voor geen meter. Ik dus lekker met mn scooter over de weg van de dokter naar huis toe over de weg waar je 80 mag. Dit onder het motto dat er toch nooit politie rijdt. Mijn scooter is een snor met 60 km/h op teller. Goed, politie reed er toen dus wél. Gelukkig de andere kant op, ben toen dus ff met mach 6 langs de auto's geknalt richting huis. Gelukkig was het druk dus áls hij al gekeerd was, kon hij me niet bijhouden

- Met je gedachte niet helemaal bij hetgeen zijn wat je doet. Ik rij dus met een trailer weg uit een dockshelter (zie spoiler) en draai weg van die tuin. Zonder mijn klep dus voor de draai omhoog te doen. Gevolg was dat mijn laadklep een mooie 1 cm diepe geul in de muur trok . Normaal staat een dockshelter haaks op een gebouw, in dit geval liep hij langs het gebouw. Slordige fout, toch viel de schade mee.

Nu zullen jullie denken dat ik een mega brokkenpiloot ben, maar dit valt reuze mee. Ik heb mn brommerrijbewijs sinds mn 16e, mn B sinds mn 18e en mijn CE sinds mn 21e. Momenteel ben ik 24 jaar. 1 Ongeluk gehad zonder echte gewonden (die Anti had een klein wondje op zn hoofd). En een paar keer op mn bek met mn scooter (eenzijdig ongeluk door bagger op de weg). Ik durf wel te beweren dat ik een van de betere chauffeurs ben. Ik weet wat kan en niet kan, rij over het algemeen zoals ik poker (Tight/aggressive) . Ik doe rustig als het niet kan, en ik ga als ik kan. Wat ik wel merk, is dat mijn ervaringen als vrachtwagenchauffeur heel erg helpt om inzicht te krijgen in verkeerssituaties.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_64576512
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 13:33 schreef Bootje84 het volgende:

- Met vrachtwagen op de A44 (bij Rijnsburg) op andere kant letten en dus niet file voor je in de gaten hebben. Uit pure noodzaak was ik dus dolblij dat de linker weghelft was afgezet, waardoor ik die kon bereiken door een paar pionnetjes op te offeren. Schrikmomentje, geen schade.

- Zelfde idee op de A4 met een trailer. Dit keer ook afgesloten weghelft alleen zonder pionnetjes. Dit keer had ik ook de volle ruimte wél nodig, want ik stond een meter voorbij de achterkant naast de automobilist. Met een verontschuldigende blik en hand even excuus aangeboden via gebaren. Hij was al lang blij niet opgevouwen te zijn
Rijbewijs direct intrekken. Komaan, je kan toch gewoon voor je kijken als je aan het rijden bent? Het is je werk en het vraagt al zowat niets van intelligentie om met een vrachtwagen te rijden, is het dan zo moeilijk om gewoon voor je te kijken en een beetje te zitten opletten?

Onlangs ook zo'n chauffeur in de file tegen mijn koffer gehad. 6x had hij nodig om te beseffen dat er voor hem een auto stond waar hij dus tegen aan het botsen was, maar hij kon me wel een koffie aanbieden want hij had juist nieuwe koffie gezet... Normaal laat ik voor een deukje geen politie komen, maar toen heb ik toch een uitzondering gemaakt, de politie laten komen (levert hem minimaal nog een extra uur vertraging op) en verklaard dat hij me wél toevallig vlak na het ongeluk koffie kon aanbieden die hij juist gezet had, en dat hij toch een meter of 10 nodig gehad had om te beseffen dat er voor zijn vrachtwagen een andere auto stond. Ik hoop van ganser harte dat zijn rijbewijs ingetrokken is, of dat hij een paar maandjes mag gaan rijden om zijn boete terug te betalen (en BE kennende zal hij er sowieso niet voor minder dan 1000¤ vanaf gekomen zijn, en zal er een mooie vermelding op zijn strafblad staan.) Dergelijk volk moet niet op de baan zitten.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_64576666
quote:

[..]

Eerste rijles
Tof filmpje. Die rij-instructeur zit zonder gordel naast haar.
pi_64576754
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:36 schreef mcDavid het volgende:

[..]

Lijkt me geacteerd. Niet dat ik ooit in polen geweest ben, maar ik neem toch aan dat ze daar ook éérst een industrie terrein opzoeken om wat voertuigbeheersing te oefenen, ipv direct het stadscentrum in te scheuren
Bovendien lijkt het me dat er niet standaard een camarawagen achter de lesauto meerijdt.
pi_64576852
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 13:48 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Bovendien lijkt het me dat er niet standaard een camarawagen achter de lesauto meerijdt.
Klopt ook, zeker gezien de kwaliteit van het filmwerk te goed is ervoor. Ik heb ook wel eens achter een vriendin gereden die haar eerste rijles had om de boel te filmen (levert hilarische momenten op achteraf ). De beelden weken op zich niet zo ver af van wat je in het filmpje ziet, alleen zijn ze beduidend veel schokkeriger & slechter qua kleuren gefilmd...
pi_64576861
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 13:33 schreef Bootje84 het volgende:
Voordat het forum plat ging had ik hier een hele lap tekst staan. Hopelijk ben ik het meeste niet vergeten

Mijn blunders:

Een heleboel.

Ik durf wel te beweren dat ik een van de betere chauffeurs ben. Ik weet wat kan en niet kan, rij over het algemeen zoals ik poker (Tight/aggressive) . Ik doe rustig als het niet kan, en ik ga als ik kan. Wat ik wel merk, is dat mijn ervaringen als vrachtwagenchauffeur heel erg helpt om inzicht te krijgen in verkeerssituaties.
Hallo. Ook een vrachtwagenchauffeur hier. Ik vind je eerlijk gezegd een prutser, je let niet op enzo.Twee keer bijna een file indenderen is nooit grappig. En dan ook nog zeggen dat je één van de betere chauffeurs ben. Dan vraag ik me af hoe zo'n gigantische plaat je voor je kop hebt
pi_64576895
Ik zeg, adaptieve cruisecontrol verplichten op vrachtwagens. Dan stoppen de vrachtwagens tenminste voor de file als hun chauffeur het niet doet . Een vrachtwagen kost toch al 100.000'den euro's, dat beetje extra zal het niet maken.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 13:54:40 #48
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_64576930
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 13:41 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Rijbewijs direct intrekken. Komaan, je kan toch gewoon voor je kijken als je aan het rijden bent? Het is je werk en het vraagt al zowat niets van intelligentie om met een vrachtwagen te rijden, is het dan zo moeilijk om gewoon voor je te kijken en een beetje te zitten opletten?

Onlangs ook zo'n chauffeur in de file tegen mijn koffer gehad. 6x had hij nodig om te beseffen dat er voor hem een auto stond waar hij dus tegen aan het botsen was, maar hij kon me wel een koffie aanbieden want hij had juist nieuwe koffie gezet... Normaal laat ik voor een deukje geen politie komen, maar toen heb ik toch een uitzondering gemaakt, de politie laten komen (levert hem minimaal nog een extra uur vertraging op) en verklaard dat hij me wél toevallig vlak na het ongeluk koffie kon aanbieden die hij juist gezet had, en dat hij toch een meter of 10 nodig gehad had om te beseffen dat er voor zijn vrachtwagen een andere auto stond. Ik hoop van ganser harte dat zijn rijbewijs ingetrokken is, of dat hij een paar maandjes mag gaan rijden om zijn boete terug te betalen (en BE kennende zal hij er sowieso niet voor minder dan 1000¤ vanaf gekomen zijn, en zal er een mooie vermelding op zijn strafblad staan.) Dergelijk volk moet niet op de baan zitten.
Normaal nodig ik je graag uit in mijn cabine. Helaas ben je volgens mij een Belg en is dat een flink stuk rijden. Vind het erg jammer dat je direct alweer mij in een hokje probeert te proppen onder het motto van chauffeur.

hij zal de volgende dingen wel in zijn cabine hebben staan:

- koffiezetapparaat
- koel-vriescombi
- magnetron
- tv
- playstation
- Xbox
- vaatwasmachine

Doe niet zo bekrompen. Ik ben geen internationale chauffeur en rij dus max 400 km op een dag. Iedereen heeft weleens een dipje, en mij maak je niet wijs dat jij continu volledig op de weg let en dus NOOIT afgeleid bent. In mijn cabine heb ik een boordcomputer en soms een navigatie en dat is het. Geen rare apparaten. Hopelijk denk je de volgende keer even wat langer na hoe jouw pak koffie bij jou in de supermarkt komt. Precies, door vrachtwagenchauffeurs. Dit zijn geen "suffe, onoplettende mensen", maar mensen, zoals jij en ik. Zoals jij fouten maakt, maken wij die ook. En ik geloof dat ik wel duidelijk maakte dat ik blijkbaar toch genoeg oplette omdat ik geen brokken heb gemaakt met de vrachtwagen?
Leer spaties gebruiken!
pi_64576932
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 13:48 schreef Wombcat het volgende:

[..]

En de instructeur draagt geen eens een gordel
  vrijdag 2 januari 2009 @ 13:56:35 #50
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_64576987
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 13:52 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Hallo. Ook een vrachtwagenchauffeur hier. Ik vind je eerlijk gezegd een prutser, je let niet op enzo.Twee keer bijna een file indenderen is nooit grappig. En dan ook nog zeggen dat je één van de betere chauffeurs ben. Dan vraag ik me af hoe zo'n gigantische plaat je voor je kop hebt
Het is 2 keer gebeurt in die 3 jaar tijd. Ik ben er niet trots op, maar kom er wel eerlijk voor uit. Ik let er nu nog meer op om niet versuft achter het stuur te zitten.
Leer spaties gebruiken!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')