quote:Op zondag 4 januari 2009 14:00 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Hij schakelt al op bij 2/2100RPM, .. ehmmm.. met 3 een bocht nemen doet ie al te graag..
quote:Op zondag 4 januari 2009 15:26 schreef Xtreem het volgende:
Zelf heb ik ook wel eea aan blunders/foutjes:
- na 12 uur rijden in een bakwagen haalde ik een vrachtwagen in, terug naar rechts om er achter te komen dat de caravan voor me niet bepaald 80 a 90 reed. Ik vol in de ankers en uitwijken naar de vluchtstrook, de net ingehaalde vrachtwagen moest ook VOL in de ankers en kon uitwijken naar links. [sub]door mijn vermoeidheid zijn snelheid ( <60) volledig verkeerd ingeschat)
- Op de snelweg zo druk bezig zijn met de vraag of ik hier af moet, dat ik vergeet te kijken naar de afrit, waar dus een file bleek te staan. Vol in de ankers en wederom op de vluchtstrook tot stilstand gekomen. Naast de file.
- In een A6 180pk TDi met de kickdown de oprit op, invoegen met +/-150, direct naar links omdat er verderop 1 of 2 auto's reden, wordt ik direct rechts ingehaald door een hard remmende en bijna slingerende S60. Die S60 reed dus 180+ en had ik 'even gemist' in mijn spiegel....
Ik heb een jaartje in Saudi-Arabia gewoond, daar kunnen ze er ook wat vanquote:Op zondag 4 januari 2009 15:26 schreef Xtreem het volgende:
Mijn allerergste was in een 'lijndienst busje' in Vietnam:
Een rit waar 3 uur voor stond werd in 1,5 uur gedaan. Inhaalmanouvres die gestart werden op momenten dat je al zou gaan gillen als je op dat moment zou afronden (en niet 1x, maar de godganse weg!) en verder icm het algemene verkeer in Vietnam...
/blundersquote:
Jouw slechte chauffeurs ervaringenquote:Op zondag 4 januari 2009 15:38 schreef Xtreem het volgende:
[..]
/blunders
Maar waar blijft jouw lijstje?
En Wombcat, waar blijft de jouwe?
Er vanuitgaande dat jij op je 18e je rijbewijs hebt gehaald, beweer je dus dat dit je enige fout/blunder is die je gemaakt hebt in 20 jaar rijden?quote:
Ik heb pas sinds 3 jaar mijn rijbewijs.quote:Op zondag 4 januari 2009 15:40 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Er vanuitgaande dat jij op je 18e je rijbewijs hebt gehaald, beweer je dus dat dit je enige fout/blunder is die je gemaakt hebt in 20 jaar rijden?
no offence, maar dat is volstrekt ongeloofwaardig.
Dan nog heb je ongetwijfeld meer dan 1 fout gemaakt.quote:Op zondag 4 januari 2009 15:41 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik heb pas sinds 3 jaar mijn rijbewijs.
Niets wat ook maar enigszins in de buurt komt bij de fouten die jij gepost hebt.quote:Op zondag 4 januari 2009 15:42 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Dan nog heb je ongetwijfeld meer dan 1 fout gemaakt.
Op de vorige bladzijde.quote:Op zondag 4 januari 2009 15:38 schreef Xtreem het volgende:
[..]
/blunders
Maar waar blijft jouw lijstje?
En Wombcat, waar blijft de jouwe?
Ik rij als bijbaan ook met zo'n bakwagen. Als hij vol is haal ik ook de 140 wel. Als hij leeg is wordt het helemaal lachen. Achterwiel aandrijvingquote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:48 schreef blup het volgende:
[..]
Dat noem je een bakwagen.. Mogen gewoon ook 120.
Sommige zijn bijzonder snel, Sprinter 518CDI bv heeft 160pk, als hij leeg is trekt hij de gemiddelde auto er dik uit bij het stoplicht.
Ouwelulquote:
Helaas leren we dat wel bij de rijles om bij de 2000RPM over te schakelen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:08 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ouwelul![]()
Schakelen doe je waneer je merkt dat de motor soepel loopt, en ik vind dat ie bij 2000RPM niet soepel genoeg loopt om op te schakelen naar een hogere versnelling aangezien je dan in de 1xxxRPM komt..
en met 3 bocht?Hell noo..
Altijd 2!
dat klopt, maar 30 km zones wel in de 2, en 50km zones in de 3.., "Ook 80 doe je in de 5!" Ja daag! Ik moet van mijn instructeur pas bij de 100 in de 5 schakelen..quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:33 schreef classpc het volgende:
[..]
Helaas leren we dat wel bij de rijles om bij de 2000RPM over te schakelen.
Persoonlijk vind ik dat je het daarmee alleen maar moeilijker maakt omdat je bijna de hele tijd aan het schakelen bent.
30 in z'n 3, 50 in z'n 4, etc., etc.
En pogingen om er wat van te zeggen liepen uit op een sneer terug zeker?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:07 schreef Metro2005 het volgende:
Een ex van mij durf ik ook niet meer in te stappen. Die raced echt met 60 langs door een 30 zone met rechts allemaal zijwegen die allemaal voorrang hebben. Ragt over snelheidsdrempels, hoekt auto's de bocht om, rijdt fietsers half omver etc.
Vreselijk.
nee, eerder een opmerking van een huh o niet gezien die zijwegen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 12:17 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
En pogingen om er wat van te zeggen liepen uit op een sneer terug zeker?
Bij optrekken ga ik tot 2500 en dan schakel ik terug, als het een constante snelheid aanhouden is dan ga ik zo dicht mogelijk tegen de 1000 rpm aanzitten. Dan trekt hij wel niet op als ik het gas vloer, maar het verbruik is gewoon 3x niets. 50/u baantjes rijd ik 1 op 25, 70 rijd ik 1 op 20... Het terugschakelen zorgt er juist voor dat je nog iets te doen hebt, anders kan je direct een automaat kopenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:08 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ouwelul![]()
Schakelen doe je waneer je merkt dat de motor soepel loopt, en ik vind dat ie bij 2000RPM niet soepel genoeg loopt om op te schakelen naar een hogere versnelling aangezien je dan in de 1xxxRPM komt..
Altijd 2!
Onzin, dat ligt helemaal aan de motorkarakteristiek en dat verschilt per auto.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:08 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ouwelul![]()
Altijd 2!
50 in de 3?quote:Op dinsdag 6 januari 2009 11:44 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
dat klopt, maar 30 km zones wel in de 2, en 50km zones in de 3.., "Ook 80 doe je in de 5!" Ja daag! Ik moet van mijn instructeur pas bij de 100 in de 5 schakelen..![]()
6 weken oude gechipte Bluemotion Golf V
50 is toch vrij ideaal om in 5de te gooien, dan verbruik je gewoon niets & hoor je je motor geen lawaai maken. 30 kan nog makkelijk in 4de...quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |