abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 januari 2009 @ 14:00:06 #52
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_64577092
Maat van me rijdt bijzonder dicht langs geparkeerde autos en stoepjes, vaak hou ik echt me adem in.
pi_64577116
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 13:54 schreef Bootje84 het volgende:
En ik geloof dat ik wel duidelijk maakte dat ik blijkbaar toch genoeg oplette omdat ik geen brokken heb gemaakt met de vrachtwagen?
omdat je geluk hebt dat je gewoon naar links kan gaan, wat paaltjes omver kan kegelen & daar geen auto's staan. Gelukkig dat je niet op internationaal transport zit, hier in BE zijn er vaak geen uitwegen om dergelijke "missertjes" op te vangen en rijd je dus effectief in op je voorligger.

Ik zit zelf vaak zat op de baan (moet voor m'n werk frequent naar eindhoven rijden, wat 600km op een dag is), en dan moet ik ook niet half slapend zitten rijden (en dat terwijl ik nog een werkdag van 8u erbij heb ook, dus dat is 14u je aandacht een beetje op de baan houden). Wat je ook in je cabine hebt maakt mij zelfs niet uit, al staat daar een afdeling van Holland Casino; je moet gewoon je aandacht op de baan kunnen houden, en helaas zijn er meer dan genoeg vrachtwagenchauffeurs die dat dus niet kunnen (en ja, daar reken ik jou volledig bij).
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_64577118
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 13:56 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Het is 2 keer gebeurt in die 3 jaar tijd. Ik ben er niet trots op, maar kom er wel eerlijk voor uit. Ik let er nu nog meer op om niet versuft achter het stuur te zitten.
Da's twee keer te veel. Ik hoef je toch niet uit te leggen hoe de gemiddelde Telegraaf-lezer over ons denkt?
Daarbij weet je ongeveer wel waar de files staan. Ik moet regelmatig over de A27 in de spits en ik heb nog geen pion hoeven aanranden.
Plus het feit dat je belt achter het stuur van een vrachtwagen maakt nog steeds dat ik je geen goede chauffeur vind
  vrijdag 2 januari 2009 @ 14:03:10 #55
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_64577190
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 14:00 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Da's twee keer te veel. Ik hoef je toch niet uit te leggen hoe de gemiddelde Telegraaf-lezer over ons denkt?
Daarbij weet je ongeveer wel waar de files staan. Ik moet regelmatig over de A27 in de spits en ik heb nog geen pion hoeven aanranden.
Plus het feit dat je belt achter het stuur van een vrachtwagen maakt nog steeds dat ik je geen goede chauffeur vind
Ik bel fucking handsfree Wat wil je nog meer? Ook geen bakkie in je auto? Tis geen klooster
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  vrijdag 2 januari 2009 @ 14:03:37 #56
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_64577202
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 13:58 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Volgens jezelf had je vooral mazzel dat de linkerstrook was afgezet:
[..]

Twee keer zelfs. Da's nu niet echt een teken van goed genoeg opletten.
Dan was er nog de vluchtstrook. in beide gevallen.

Maar goed. Nu de moraalridders hier. Noemen jullie eens jullie ongelukken en of bijna ongelukken. Het is makkelijk om mij te flamen, maar ga nu eens zelf met jullie billen bloot. Mij maak je niet wijs dat jullie geen fout maken..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_64577438
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 14:03 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Ik bel fucking handsfree Wat wil je nog meer? Ook geen bakkie in je auto? Tis geen klooster
Dan is het goed.

Bakkie is zelden wat op, ik gebruik dat ding alleen om te luisteren wat er aan de hand is bij een file op onverwachte plekken.
pi_64577439
Ik ken chauffeurs die al tientallen jaren rijden en geen enkel ongeluk hebben gehad door hun eigen schuld. Jij hebt het hier welliswaar over bijna-ongelukken, maar beide wel volledig door onoplettendheid van jou kant.

OT: Een zus die me naar het station bracht. Reden over de dijk die breed genoeg is om elkaar makkelijk te passeren, maar toch stuurt ze de berm in. Nadat de auto voorbij is geeft ze weer volgas en elke bestuurder die enig idee heeft wat ie doet zal weten dat je, als je half in de berm rijdt en volgas geeft, een kant zal gaan spinnen. Het enige wat mijn zus opviel was 'He, er ging een lampje branden'...
Verder snoeihard door woonwijken overdag op mooie zomerse dagen wanneer er kinderen spelen en mensen langsfietsen. Rechts niet eens in de gaten hebben, geen aanpassing van de rijstijl bij nat of droog weer... Alleen als het nodig is stap ik in.
pi_64577521
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 14:03 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Dan was er nog de vluchtstrook. in beide gevallen.

Maar goed. Nu de moraalridders hier. Noemen jullie eens jullie ongelukken en of bijna ongelukken. Het is makkelijk om mij te flamen, maar ga nu eens zelf met jullie billen bloot. Mij maak je niet wijs dat jullie geen fout maken..
Met de vrachtwagen heb ik nog geen enkel ongeluk gehad.
In mijn koerierstijd een keer een paaltje over het hoofd gezien en een keer in slaap gevallen. En dat terwijl ik even daarvoor langs de kant heb staan slapen omdat ik moe was. Verder werd ik vooral aangereden.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 14:19:01 #60
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_64577757
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 14:10 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Dan is het goed.

Bakkie is zelden wat op, ik gebruik dat ding alleen om te luisteren wat er aan de hand is bij een file op onverwachte plekken.
Wij zitten op een zender waar alleen de eigen chauffeurs op zitten. In de nieuwere vrachtwagens zitten ze niet meer, dus is uitstervend. Daarnaast stond duidelijk in mijn bericht dat ik handsfree zat te bellen hoor
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 14:12 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Met de vrachtwagen heb ik nog geen enkel ongeluk gehad.
In mijn koerierstijd een keer een paaltje over het hoofd gezien en een keer in slaap gevallen. En dat terwijl ik even daarvoor langs de kant heb staan slapen omdat ik moe was. Verder werd ik vooral aangereden.
En dit is natuurlijk ook niet goed te praten. In slaap vallen en dan een huis inrijden maakt een redelijk zooitje (dat laatste verzin ik er ff bij, maar you get the point). Dan vind ik het jammer dat je mij zo afschiet alsof ik een Judas ben
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  vrijdag 2 januari 2009 @ 14:32:46 #61
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_64578256
Nou Bootje, op mij maak je ook niet echt een goede indruk. Als professioneel chauffeur meerdere malen op een file inrijden (twee keer mazzel dat het niet gebeurd is), dan zou ik mezelf geen prima chauffeur durven noemen. Bovendien kun je heilig lopen doen over dat je handsfree belt, maar feit blijft dat handsfree bellen net zoveel afleidt als handheld bellen. Het is het bellen an sich dat funest is. Ik doe het ook wel hoor, maar het helpt je zaak niet.

Zelf heb ik één auto in de poeier gereden. Twee weken m'n rijbewijs en het was spekglad, helaas tegen een boompje geparkeerd. Het was een Altootje dus die zijn snel total . Verder nog nooit wat gehad, zelfs geen paaltje.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 14:43:07 #62
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_64578615
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 14:32 schreef Mikkie het volgende:
Nou Bootje, op mij maak je ook niet echt een goede indruk. Als professioneel chauffeur meerdere malen op een file inrijden (twee keer mazzel dat het niet gebeurd is), dan zou ik mezelf geen prima chauffeur durven noemen. Bovendien kun je heilig lopen doen over dat je handsfree belt, maar feit blijft dat handsfree bellen net zoveel afleidt als handheld bellen. Het is het bellen an sich dat funest is. Ik doe het ook wel hoor, maar het helpt je zaak niet.

Zelf heb ik één auto in de poeier gereden. Twee weken m'n rijbewijs en het was spekglad, helaas tegen een boompje geparkeerd. Het was een Altootje dus die zijn snel total . Verder nog nooit wat gehad, zelfs geen paaltje.
Ben geen pro chauffeur. Ben een zaterdagchauffeur. Maar goed. Genoeg over mij. Ik blijf me niet verdedigen. Flame me maar zoveel je wilt, maar heb ook het lef om zelf met de billen bloot te gaan en je domme fouten toe te geven..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  vrijdag 2 januari 2009 @ 14:47:24 #63
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_64578765
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 14:43 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Ben geen pro chauffeur. Ben een zaterdagchauffeur. Maar goed. Genoeg over mij. Ik blijf me niet verdedigen. Flame me maar zoveel je wilt, maar heb ook het lef om zelf met de billen bloot te gaan en je domme fouten toe te geven..
Natuurlijk, druk jezelf maar lekker in de slachtofferrol . Feit is gewoon dat je commentaar krijgt op die waslijst aan dingen die je schrijft. Natuurlijk maakt iedereen wel eens een foutje, maar wat jij als vrachtwagenchauffeur in drie jaar hebt meegemaakt, zoveel fouten maken de meesten niet in tien jaar. En al helemaal niet als je slechts één dag in de week rijdt! .

Iedereen heeft recht op z'n fouten en eventuele ontsnappingen. Prima, zolang het goed afloopt . Maar als je dan nog met een serieuze bek durft te zeggen dat je een goede chauffeur bent, dan heb je toch ergens de boot gemist. En dan kun je logischerwijs reacties verwachten.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_64578796
Je merkt in de 1e minuut altijd al of je jezelf op je gemak gaat voelen tijdens de rit.
De meeste mensen die ik ken kunnen wel rijden geloof ik
  † In Memoriam † vrijdag 2 januari 2009 @ 14:50:21 #65
25682 2cv
Niet subtiel
pi_64578866
Oh, 1 keer een file (stond stil) te laat opgemerkt. Natuurlijk wel remmen, dus de wielen blokkeerden en sturen was er daarom niet meer bij. Aangezien het er sterk op leek dat als ik zo door ging ik de Volvo met bijbehorend gezin voor mij zou rammen heb ik de rem los gelaten, naar links gestuurd richting berm (ik zat op de linker baan) en heb daar verder geremd. Schade: licht omgewoelde berm, 2 banden die niet rond meer waren, 'striping' op de linker kant van mijn auto en knipperlichtglaasje kapot (de lamp zelf deed het nog wel). Ik vond dat best zonde van mijn knipperlicht (banden stonden toch op de nominatie vervangen te worden).
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_64579368
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 14:03 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Dan was er nog de vluchtstrook. in beide gevallen.

Maar goed. Nu de moraalridders hier. Noemen jullie eens jullie ongelukken en of bijna ongelukken. Het is makkelijk om mij te flamen, maar ga nu eens zelf met jullie billen bloot. Mij maak je niet wijs dat jullie geen fout maken..
Zulke fouten als jij heb ik niet gemaakt. Eén keer een bijna-ongeluk op de franse autoroute, toen ik in een rij auto's zat die een rij vrachtwagens aan het inhalen waren. Ik zat wat dicht op mijn voorganger en toen er geremd werd, moest ik vol op de rem gaan staan en had ik nog een centimeter of tien over aan de voorkant.
Ik ben er niet opgeknald omdat ik wél op zat te letten, en dus al begon met remmen toen twee of drie auto's voor me de remlichten aangingen.
in a crowd you lose humanity
pi_64579418
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 14:47 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Natuurlijk, druk jezelf maar lekker in de slachtofferrol . Feit is gewoon dat je commentaar krijgt op die waslijst aan dingen die je schrijft. Natuurlijk maakt iedereen wel eens een foutje, maar wat jij als vrachtwagenchauffeur in drie jaar hebt meegemaakt, zoveel fouten maken de meesten niet in tien jaar. En al helemaal niet als je slechts één dag in de week rijdt! .

Iedereen heeft recht op z'n fouten en eventuele ontsnappingen. Prima, zolang het goed afloopt . Maar als je dan nog met een serieuze bek durft te zeggen dat je een goede chauffeur bent, dan heb je toch ergens de boot gemist. En dan kun je logischerwijs reacties verwachten.
Idd. Veel (flinke) fouten en dan nog een grote bek hebben, dat doet 't 'm wel.
in a crowd you lose humanity
  vrijdag 2 januari 2009 @ 15:16:57 #68
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_64579834
Misschien is de woordkeuze "een van de betere chauffeurs" ongelukkig gekozen. Laat ik het anders formuleren. Ik heb mijn fouten gemaakt en heb ervan geleerd.
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_64580754
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 14:50 schreef 2cv het volgende:
Aangezien het er sterk op leek dat als ik zo door ging ik de Volvo met bijbehorend gezin voor mij zou rammen heb ik de rem los gelaten, naar links gestuurd richting berm (ik zat op de linker baan) en heb daar verder geremd.
Als iedereen dat in zo'n situatie zou doen had niemand de behoefte ABS uit te vinden.
pi_64581024
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 15:43 schreef KosterT het volgende:

[..]

Als iedereen dat in zo'n situatie zou doen had niemand de behoefte ABS uit te vinden.
Moet er wel ruimte zijn om uit te wijken natuurlijk.
in a crowd you lose humanity
pi_64600339
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 14:03 schreef Bootje84 het volgende:

[..]
Maar goed. Nu de moraalridders hier. Noemen jullie eens jullie ongelukken en of bijna ongelukken. Het is makkelijk om mij te flamen, maar ga nu eens zelf met jullie billen bloot. Mij maak je niet wijs dat jullie geen fout maken..
Ik wil helemaal geen moraalridder spelen hoor, ik weet van mezelf dat ik ook geen 8u aan 1 stuk zou kunnen rijden zonder in slaap te vallen of onoplettend te worden. Het verschil is wél dat ik dat ook kan toegeven, en daarbij ook gerust durf aangeven dat ik als vrachtwagenchauffeur een gevaar op de weg zou zijn daardoor. Goed kunnen rijden maakt je in mijn ogen geen goede chauffeur; je moet je oplettendheid kunnen behouden. Kan je dat niet, dan ben je niet geschikt voor die job, zo simpel is het.

Als je eruit geleerd hebt zoals je zelf zegt (en beseft dat je niet als een van de betere chauffeurs geldt), dan is het al heel veel. Leermomenten heeft iedereen nodig, maar het probleem is dat een leermoment met een vrachtwagen vaak wel een vrij hard leermoment is .

Ik zou het idealer vinden als je vb eerst 5 jaar gewoon transport moet doen met een vito / sprinter oid en dat je dan pas naar de zwaardere vrachtwagens mag overstappen. Lijkt me een mooiere constructie, want tegen dat je dan in je vrachtwagen komt ga je al wat ervaring hebben. (en als er toch iets misloopt bij het opdoen van ervaring; een vito die tegen mijn koffer knalt daarbij maak ik een redelijke kans, een vrachtwagen die in mijn koffer knalt dan heb ik bijna geen kans op overleven)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zaterdag 3 januari 2009 @ 15:12:35 #72
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_64613951
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 23:47 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Ik zou het idealer vinden als je vb eerst 5 jaar gewoon transport moet doen met een vito / sprinter oid en dat je dan pas naar de zwaardere vrachtwagens mag overstappen. Lijkt me een mooiere constructie, want tegen dat je dan in je vrachtwagen komt ga je al wat ervaring hebben. (en als er toch iets misloopt bij het opdoen van ervaring; een vito die tegen mijn koffer knalt daarbij maak ik een redelijke kans, een vrachtwagen die in mijn koffer knalt dan heb ik bijna geen kans op overleven)
Tja, opzich een goed punt, alleen de dingen die ik vervoer kan je simpelweg niet met een vito doen. Dat is gewoon onmogelijk. Er zijn tuinders die 30 karren per dag afzetten. Daar heb je minimaal 1 trailer en 1 bakwagen voor nodig om weg te halen.

Ik zorg er nu gewoon voor dat ik goed oplet achter het stuur, wordt je wat suf dan drink je een bakkie. Het voordeel wat ik wel heb, is dat ik al even op de weg zit (scooter, auto, vrachtauto). Dat je dus wel ervaring opdoet door veel te zien gebeuren enzo.
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  † In Memoriam † zaterdag 3 januari 2009 @ 16:08:21 #73
25682 2cv
Niet subtiel
pi_64615596
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 15:43 schreef KosterT het volgende:

[..]

Als iedereen dat in zo'n situatie zou doen had niemand de behoefte ABS uit te vinden.
Nee, ik had beter op moeten letten.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_64616238
Ik heb wel eens gehad dat ik bij een vriend in de auto zat, we reden 145 op de teller en toen werden we ingehaald door een vrachtwagen (niet zo'n combinatie, maar zo'n soort ding (die op de voorgrond dus)). Toen had ik ook wel zoiets van: mwoah, niet echt veilig'

Even later (we reden nog steeds 145) worden we ingehaald door een 40-jaar oude Citroen DS. Lijkt me ook niet echt lekker om 160 te rijden in zo'n auto
pi_64616381
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 16:30 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb wel eens gehad dat ik bij een vriend in de auto zat, we reden 145 op de teller en toen werden we ingehaald door een vrachtwagen
Van vrachtwagens zie je dat niet zoveel, maar van grote bestelwagens zie je dat nog best vaak dat ze echt asociaal hard rijden. Ik heb onlangs nog een mercedes sprinter gehad die tegen mijn koffer plakte en die zelfs aan 195 niet wilde lossen. (bergaf E411)

Ben dan maar opzij gegaan omdat mijn bakje het lastig kreeg
quote:
Even later (we reden nog steeds 145) worden we ingehaald door een 40-jaar oude Citroen DS. Lijkt me ook niet echt lekker om 160 te rijden in zo'n auto
Een 40 jaar oude DS doet veiliger 160 dan dat je met een nieuwe twingo 120 gaat rijden, en dat doen ook genoeg mensen
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  † In Memoriam † zaterdag 3 januari 2009 @ 16:42:54 #76
25682 2cv
Niet subtiel
pi_64616612
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 16:30 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb wel eens gehad dat ik bij een vriend in de auto zat, we reden 145 op de teller en toen werden we ingehaald door een vrachtwagen (niet zo'n combinatie, maar zo'n soort ding (die op de voorgrond dus)). Toen had ik ook wel zoiets van: mwoah, niet echt veilig'

Even later (we reden nog steeds 145) worden we ingehaald door een 40-jaar oude Citroen DS. Lijkt me ook niet echt lekker om 160 te rijden in zo'n auto
Jij snapt er echt geen ene moer van

Zo'n 'vrachtauto' mag 120 en is niet begrensd. En met een DS kan je zeer comfortabel zeer snel rijden. Een DS wordt ook wel eens 'strijkijzer'genoemd omdat de vering de weg als het ware glad strijkt.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zaterdag 3 januari 2009 @ 16:48:09 #77
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_64616762
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 16:30 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb wel eens gehad dat ik bij een vriend in de auto zat, we reden 145 op de teller en toen werden we ingehaald door een vrachtwagen (niet zo'n combinatie, maar zo'n soort ding (die op de voorgrond dus)). Toen had ik ook wel zoiets van: mwoah, niet echt veilig'

Even later (we reden nog steeds 145) worden we ingehaald door een 40-jaar oude Citroen DS. Lijkt me ook niet echt lekker om 160 te rijden in zo'n auto
Dat noem je een bakwagen.. Mogen gewoon ook 120.
Sommige zijn bijzonder snel, Sprinter 518CDI bv heeft 160pk, als hij leeg is trekt hij de gemiddelde auto er dik uit bij het stoplicht.
pi_64616827
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 16:48 schreef blup het volgende:

[..]

Dat noem je een bakwagen.. Mogen gewoon ook 120.
Sommige zijn bijzonder snel, Sprinter 518CDI bv heeft 160pk, als hij leeg is trekt hij de gemiddelde auto er dik uit bij het stoplicht.
Sprinter is toch meer een bestelbusje dan zo'n bakwagen?
pi_64616853
Bovendien lijkt de vering van zo'n DS mij ook niet zo fantastisch meer na 40 jaar
  † In Memoriam † zaterdag 3 januari 2009 @ 17:58:54 #80
25682 2cv
Niet subtiel
pi_64618928
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 16:51 schreef Irritatie100 het volgende:
Bovendien lijkt de vering van zo'n DS mij ook niet zo fantastisch meer na 40 jaar
Je hebt er geen flikker verstand van. Zou de eigenaar zo hard rijden als na 40 jaar de vering 'op' zou zijn ? En bestaat er wellicht zoiets als onderhoud ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_64619111
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 16:51 schreef Irritatie100 het volgende:
Bovendien lijkt de vering van zo'n DS mij ook niet zo fantastisch meer na 40 jaar
Sorry hoor, maar wat een ontzettend stomme opmerking. De meeste DS-rijders laten, in tegenstelling tot het merendeel van de automobilisten, wél onderhoud aan hun auto uitvoeren.
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_64620799
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 18:05 schreef FransDeens het volgende:

[..]

Sorry hoor, maar wat een ontzettend stomme opmerking. De meeste DS-rijders laten, in tegenstelling tot het merendeel van de automobilisten, wél onderhoud aan hun auto uitvoeren.
Misschien wel, misschien niet, maar 160 in een 40 jaar oude auto lijkt me sowieso niet erg veilig, hoe goed de vering ook is
pi_64620956
Een paar vrienden van me rijden wel als mongolen, ze hebben wel goed verkeersinzicht opzich en kunnen met hun auto omgaan, alleen ze rijden vaak te hard en soms net iets te onverantwoord. Jeweetwel, van die 20 jarige gasten die overal als sjonnies doorheen blazen .

Eentje bijvoorbeeld, rijd een bmw 530. Rij wel eens met hem mee, maar vervolgens rijd hij met 100 over de ringweg in de bebouwde kom en op de snelweg standaard naar de linker baan en 160+. Dan heb ik vaak zoiets van, als iemand die lang zn rijbewijs had dit deed, zou ik me nog enigzins veilig voelen, maar als je die net een jaartje hebt, lijkt het me niet zo'n goed idee.
De andere rijd ook ongeveer zo, alleen die tikt op de snelweg meestal wel even de 200 aan, verder ook 160+ enzo. Nouja, waarschijnlijk niet meer nadat ze hun eerste boete hebben gehad .
  † In Memoriam † zaterdag 3 januari 2009 @ 19:34:06 #84
25682 2cv
Niet subtiel
pi_64621810
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:01 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Misschien wel, misschien niet, maar 160 in een 40 jaar oude auto lijkt me sowieso niet erg veilig, hoe goed de vering ook is
Vanuit de auto bekeken begint veiligheid met een goede wegligging (dus niet dat je auto plotseling een bocht maakt als je dat niet wilt of in een bocht juist rechtdoor gaat) en goede remmen. En die 2 dingen heeft een DS allebei. Sterker nog: bij de introductie van de DS zetten ze iemand achter het stuur en lieten die persoon met een aardige snelheid (60 km/u ofzo) het stuur loslaten. De auto reed netjes rechtdoor. Ook toen het wiel rechts voor opzettelijk over iets scherps reed en de band klapte (ik zeg dus: "klapte" en niet "leeg liep"!). Dat soort grappen doe je niet na met een moderne auto die een zogenaamd betere wegligging heeft. Denk ook maar eens aan de baby-benz die alleen met een berg electronica (die het door een foutje of een virus of whatever kan begeven) rechtop blijft staan.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_64621848
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:34 schreef 2cv het volgende:

[..]

Vanuit de auto bekeken begint veiligheid met een goede wegligging (dus niet dat je auto plotseling een bocht maakt als je dat niet wilt of in een bocht juist rechtdoor gaat) en goede remmen. En die 2 dingen heeft een DS allebei. Sterker nog: bij de introductie van de DS zetten ze iemand achter het stuur en lieten die persoon met een aardige snelheid (60 km/u ofzo) het stuur loslaten. De auto reed netjes rechtdoor. Ook toen het wiel rechts voor opzettelijk over iets scherps reed en de band klapte (ik zeg dus: "klapte" en niet "leeg liep"!). Dat soort grappen doe je niet na met een moderne auto die een zogenaamd betere wegligging heeft. Denk ook maar eens aan de baby-benz die alleen met een berg electronica (die het door een foutje of een virus of whatever kan begeven) rechtop blijft staan.
Laten we het er maar op houden dat ik er niet 160 in zou gaan rijden en jij wel
  † In Memoriam † zaterdag 3 januari 2009 @ 19:39:36 #86
25682 2cv
Niet subtiel
pi_64622037
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:35 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Laten we het er maar op houden dat ik er niet 160 in zou gaan rijden en jij wel
Dat heb ik ook weer niet gezegd. Je moet er geen dingen bij fantaseren he.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_64623126
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 19:34 schreef 2cv het volgende:

[..]
en die 2 dingen heeft een DS allebei.
het is niet voor niets dat die bakken destijds gebruikt werden voor overvallen. Een kennis van me rijdt met zo'n ding, daarmee knal je aan 100/u over een vluchtheuvel zonder dat je echt een serieuze schok krijgt in de auto. Zalige ophanging...

Als daar nu nog een ietwat recente auto op zou gestaan hebben dan is t zéker een mooi ding.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_64623127
In Duisburg hebben ze 3 straten die allemaal Hochstrasse heten. En dus stond ik in de verkeerde, met een cityhoppertje. Handig, zo'n meesturende achteras. Alleen zwaait je kont dan wel ook een stuk meer uit, en dat kleine beetje ervaring met een vrachtwagen dat ik op dat moment had, was met een normale niet-meesturende 13.60m trailer. Resultaat: gloednieuwe Megane station aangetikt, met als gevolg een verfomfaaid achterscherm, kosten ¤3000. Kwam dus door gebrek aan ervaring en onbekendheid ter plaatse. Iets dergelijks sindsdien nooit meer meegemaakt.

Twee keer door een invoegende personenwagen gesneden. In beide gevallen hobbelde ik gewoon rechtdoor in de file, en frommelde zich de personenwagen er met relatief hoge snelheid vanuit de dode hoek aan de rechter kant er ineens tussen. In beide gevallen had ik ze amper aan kunnen zien komen, en in beide gevallen had ik ook geen schuld. Immers, die anderen veranderden van rijbaan en bovendien námen voorrang, terwijl ze die niet hadden. Had ik ze kunnen zien, dan had ik ze van harte voor willen laten gaan, alles voor de doorstroming. Dit was overigens voor de invoering van de dodehoekspiegel, en in beide gevallen in het buitenland (belgië en frankrijk).

Een keer ben ik bijna achterin een afslaande personenwagen getettert met een praktisch nieuw demotrekker. De wagen in kwestie had geen enkel brandend remlicht, en dus merkte ik behoorlijk laat op dat hij op de rem ging. Was een belg, en het schijnt dat ze daar niet zoiets hebben als APK. Achja, waarom zou je ook De ABS van de demotrekker werkte in ieder geval prima, en doordat ik naar rechts het verlaten fietsstrookje op kon sturen kon ik erger voorkomen. Ik heb 'm nog wel even voor allerlei minder mooie dingen uitgemaakt

Verder met personenwagens nooit gekke dingen meegemaakt eigenlijk
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_64623521
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 20:10 schreef Bartholomeus het volgende:
Een keer ben ik bijna achterin een afslaande personenwagen getettert met een praktisch nieuw demotrekker. De wagen in kwestie had geen enkel brandend remlicht, en dus merkte ik behoorlijk laat op dat hij op de rem ging. Was een belg, en het schijnt dat ze daar niet zoiets hebben als APK. Achja, waarom zou je ook De ABS van de demotrekker werkte in ieder geval prima, en doordat ik naar rechts het verlaten fietsstrookje op kon sturen kon ik erger voorkomen. Ik heb 'm nog wel even voor allerlei minder mooie dingen uitgemaakt
hebben we wel hoor, alleen hebben we daar een mooie vlaamse naam voor, "de schouwing". Eerste 4 jaar moet je niet gaan, daarna jaarlijks. Ze controleren er toch vrij degelijk, en er gaan genoeg auto's vantussen (zefls voor vrij domme zaken). Bedrijfsvoertuigen moeten voor zover ik weet elke 6 maanden binnen.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_64624763
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 20:19 schreef Athmozz het volgende:

[..]

hebben we wel hoor, alleen hebben we daar een mooie vlaamse naam voor, "de schouwing". Eerste 4 jaar moet je niet gaan, daarna jaarlijks. Ze controleren er toch vrij degelijk, en er gaan genoeg auto's vantussen (zefls voor vrij domme zaken). Bedrijfsvoertuigen moeten voor zover ik weet elke 6 maanden binnen.
Hmm, nou hij zal wel net aan de beurt geweest zijn dan Was op de weg van Knokke naar Sluis, weet niet of je dat wat zegt verder

Edit: in Frankrijk hebben ze dus geen keuring, dat was het
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_64631812
Ik zat een keer bij iemand in de auto die geen kilometer harder rijdt dan de maximum snelheid en die zweert bij cruise control, zelfs op de invoegstrook. Zelfs bij het inhalen gaat de voet niet op het gas, zodat het inhalen van een auto die 119 km/h rijdt ongeveer 3 minuten duurt (en dan eerst de auto tot op een halve meter naderen en dan pas naar links). Klinkt allemaal niet zo erg, maar ik zit me dan echt op te vreten en moet me inhouden om niet 'geef godverdomme eens gas!' te roepen.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_64634797
Eigen ervaringen

-bij uitparkeren op school een kras op auto van een leraar gemaakt - niks van gezegd
-met de laadklep van een vrachtwagen een hoek uit een gebouw gereden, wilde ff stukkie naar achter terwijl de klep nog openstond - oeps. Schadeformulier ingevuld en nooit meer wat van gehoord (die formulieren hadden ze standaard bij het transportbedrijf en er werden lijsten gepubliceerd wie de meeste schade in euro's reed.
-paar keer hard in de remmen vanwege plotselinge files of trage invoegers - nooit wat geraakt
-met de motor een spiegel van een auto afgereden omdat hij me bewust afsneed in de file - niet netjes maar op dat moment voelde het volkomen terecht

Andermans ervaringen

-bij iemand in de auto zitten die op de snelweg eerst stuurt, dan knippert en dan pas kijkt - erg angstig
-taxi die 140 rijdt binnen de bebouwde kom - ook erg angstig
-buschauffeur die het gevoel mist in z'n rempedaal en bij elke remactie de passagiers een whiplash bezorgt - vooral erg irritant
Death is just another state of mind.
pi_64636001
tvp
Ben te aangeschoten om nu nog te reageren
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_64639320
quote:
Op zondag 4 januari 2009 02:16 schreef Turquaz52 het volgende:
tvp
Ben te aangeschoten om nu nog te reageren
Ben je met de auto thuisgekomen?
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
  zondag 4 januari 2009 @ 11:13:25 #95
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_64639777
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 20:10 schreef Athmozz het volgende:

[..]

het is niet voor niets dat die bakken destijds gebruikt werden voor overvallen. Een kennis van me rijdt met zo'n ding, daarmee knal je aan 100/u over een vluchtheuvel zonder dat je echt een serieuze schok krijgt in de auto. Zalige ophanging...

Als daar nu nog een ietwat recente auto op zou gestaan hebben dan is t zéker een mooi ding.
Probeer eens een C5. Zelfde veersysteem, moderne auto. Ik klap ook met 50 over drempeltjes waar de meeste andere auto's met 30 al hun schokbrekers verliezen
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_64639793
quote:
Op zondag 4 januari 2009 11:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Probeer eens een C5. Zelfde veersysteem, moderne auto. Ik klap ook met 50 over drempeltjes waar de meeste andere auto's met 30 al hun schokbrekers verliezen
Citoën heeft de vering wel wat stugger gemaakt dan vroeger. Dit om meer in de smaak te vallen bij leaserijders.
in a crowd you lose humanity
  zondag 4 januari 2009 @ 11:16:02 #97
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_64639822
quote:
Op zondag 4 januari 2009 11:14 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Citoën heeft de vering wel wat stugger gemaakt dan vroeger. Dit om meer in de smaak te vallen bij leaserijders.
Jawel. Ik zeg ook 50 en geen 100 zoals in het voorbeeld aangehaald werd
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_64642199
Luxemburg, taxi vanaf het vliegveld.
Buiten stond een hele rij met moderne taxi's. Wij lopen naar een splinternieuwe Toyota Avensis taxi die vooraan in de rij staat. Wijst die bestuurder van deze taxi naar de overkant van de weg, naar een taxi die er blijkbaar toch net al iets langer stond. Hij wees echt zo van "Succes jongens "

Die taxi was een oude witte Skoda Octavia met 6ton op de teller, deuken, hele stapel boeken en atlassen op het dashboard/voorstoel. 3 carkits en een navigatiesysteem op de vooruit. Ging die gast 180 over de snelweg, 150 op een autoweg, toeterend inhalen, schelden op andere weggebruikers. Zat daar niet echt op mijn gemak achterin...
.
  zondag 4 januari 2009 @ 13:56:32 #99
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_64644014
quote:
Op zondag 4 januari 2009 01:25 schreef Unit_731 het volgende:

-met de motor een spiegel van een auto afgereden omdat hij me bewust afsneed in de file - niet netjes maar op dat moment voelde het volkomen terecht
Nét goed. Afsnijdende automobilisten
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_64644177
quote:
Op zondag 4 januari 2009 10:37 schreef Wackyduck het volgende:

[..]

Ben je met de auto thuisgekomen?
Ik zal nooit rijden als ik heb gedronken of stoned ben

Maar slechtste chaufeur is niet per definitie iemand te snel of vlot rijd, maar ook iemand die gewoon kk traag rijd en zo zuinig mogenlijk rijdt..
Net als mijn vader
Hij schakelt al op bij 2/2100RPM, rijd met gemak 40 in zijn 4.. ehmmm.. met 3 een bocht nemen doet ie al te graag..
als hij ziet dat hij na 10/20 meter moet afremmen voor een drempel, schakelt hij nog eventjes door naar de 3/4 endan weer terug naar de 2.. Over een lange drempel bij bijv. kruisingen schakelt hij weer op, en op het moment dat ie moet afremmen schakelt hij weer terug naar de 2..

ehm,, inhaalmaneuvres doet hij simpel in de zelfde versnelling, en schakelt ook eens netjes op bij 2500rpm terwijl ik in mijn broek schijt dat we het niet halen met zo weinig toeren..

Voordeel is wel weer dat we met 15 euro LPG (a 41ct. per liter/35L) ca. 400/410KM maken.. (Tank nooit opgereden).
Nadeel is dat als ik een parkeergarage wil uitrijden in de 2 en ik geef plankgas om de aanzuig geluid te horen door de geopende filter, dat de koppeling een beetje begint te slippen
Mijn Cheap Ass Filter (Wel K&N ):
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_64646116
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:00 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]


Hij schakelt al op bij 2/2100RPM, .. ehmmm.. met 3 een bocht nemen doet ie al te graag..
En?

Dat doe ik ook, dat wil prima.
  zondag 4 januari 2009 @ 15:26:30 #102
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_64647546
Mijn allerergste was in een 'lijndienst busje' in Vietnam:
Een rit waar 3 uur voor stond werd in 1,5 uur gedaan. Inhaalmanouvres die gestart werden op momenten dat je al zou gaan gillen als je op dat moment zou afronden (en niet 1x, maar de godganse weg!) en verder icm het algemene verkeer in Vietnam...

Zelf heb ik ook wel eea aan blunders/foutjes:
- na 12 uur rijden in een bakwagen haalde ik een vrachtwagen in, terug naar rechts om er achter te komen dat de caravan voor me niet bepaald 80 a 90 reed. Ik vol in de ankers en uitwijken naar de vluchtstrook, de net ingehaalde vrachtwagen moest ook VOL in de ankers en kon uitwijken naar links. [sub]door mijn vermoeidheid zijn snelheid ( <60) volledig verkeerd ingeschat)
- Op de snelweg zo druk bezig zijn met de vraag of ik hier af moet, dat ik vergeet te kijken naar de afrit, waar dus een file bleek te staan. Vol in de ankers en wederom op de vluchtstrook tot stilstand gekomen. Naast de file.
- In een A6 180pk TDi met de kickdown de oprit op, invoegen met +/-150, direct naar links omdat er verderop 1 of 2 auto's reden, wordt ik direct rechts ingehaald door een hard remmende en bijna slingerende S60. Die S60 reed dus 180+ en had ik 'even gemist' in mijn spiegel....
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')