omdat je geluk hebt dat je gewoon naar links kan gaan, wat paaltjes omver kan kegelen & daar geen auto's staan. Gelukkig dat je niet op internationaal transport zit, hier in BE zijn er vaak geen uitwegen om dergelijke "missertjes" op te vangen en rijd je dus effectief in op je voorligger.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:54 schreef Bootje84 het volgende:
En ik geloof dat ik wel duidelijk maakte dat ik blijkbaar toch genoeg oplette omdat ik geen brokken heb gemaakt met de vrachtwagen?
Da's twee keer te veel. Ik hoef je toch niet uit te leggen hoe de gemiddelde Telegraaf-lezer over ons denkt?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:56 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Het is 2 keer gebeurt in die 3 jaar tijd. Ik ben er niet trots op, maar kom er wel eerlijk voor uit. Ik let er nu nog meer op om niet versuft achter het stuur te zitten.
Ik bel fucking handsfreequote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:00 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Da's twee keer te veel. Ik hoef je toch niet uit te leggen hoe de gemiddelde Telegraaf-lezer over ons denkt?
Daarbij weet je ongeveer wel waar de files staan. Ik moet regelmatig over de A27 in de spits en ik heb nog geen pion hoeven aanranden.
Plus het feit dat je belt achter het stuur van een vrachtwagen maakt nog steeds dat ik je geen goede chauffeur vind
Dan was er nog de vluchtstrook. in beide gevallen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:58 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens jezelf had je vooral mazzel dat de linkerstrook was afgezet:
[..]
Twee keer zelfs. Da's nu niet echt een teken van goed genoeg opletten.
quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:03 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Ik bel fucking handsfreeWat wil je nog meer? Ook geen bakkie in je auto? Tis geen klooster
![]()
Met de vrachtwagen heb ik nog geen enkel ongeluk gehad.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:03 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Dan was er nog de vluchtstrook. in beide gevallen.
Maar goed. Nu de moraalridders hier. Noemen jullie eens jullie ongelukken en of bijna ongelukken. Het is makkelijk om mij te flamen, maar ga nu eens zelf met jullie billen bloot. Mij maak je niet wijs dat jullie geen fout maken..
Wij zitten op een zender waar alleen de eigen chauffeurs op zitten. In de nieuwere vrachtwagens zitten ze niet meer, dus is uitstervend. Daarnaast stond duidelijk in mijn bericht dat ik handsfree zat te bellen hoorquote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:10 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dan is het goed.
Bakkie is zelden wat op, ik gebruik dat ding alleen om te luisteren wat er aan de hand is bij een file op onverwachte plekken.
En dit is natuurlijk ook niet goed te praten. In slaap vallen en dan een huis inrijden maakt een redelijk zooitje (dat laatste verzin ik er ff bij, maar you get the point). Dan vind ik het jammer dat je mij zo afschiet alsof ik een Judas benquote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:12 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Met de vrachtwagen heb ik nog geen enkel ongeluk gehad.![]()
In mijn koerierstijd een keer een paaltje over het hoofd gezien en een keer in slaap gevallen. En dat terwijl ik even daarvoor langs de kant heb staan slapen omdat ik moe was. Verder werd ik vooral aangereden.
Ben geen pro chauffeur. Ben een zaterdagchauffeur. Maar goed. Genoeg over mij. Ik blijf me niet verdedigen. Flame me maar zoveel je wilt, maar heb ook het lef om zelf met de billen bloot te gaan en je domme fouten toe te geven..quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:32 schreef Mikkie het volgende:
Nou Bootje, op mij maak je ook niet echt een goede indruk. Als professioneel chauffeur meerdere malen op een file inrijden (twee keer mazzel dat het niet gebeurd is), dan zou ik mezelf geen prima chauffeur durven noemen. Bovendien kun je heilig lopen doen over dat je handsfree belt, maar feit blijft dat handsfree bellen net zoveel afleidt als handheld bellen. Het is het bellen an sich dat funest is. Ik doe het ook wel hoor, maar het helpt je zaak niet.
Zelf heb ik één auto in de poeier gereden. Twee weken m'n rijbewijs en het was spekglad, helaas tegen een boompje geparkeerd. Het was een Altootje dus die zijn snel total. Verder nog nooit wat gehad, zelfs geen paaltje.
Natuurlijk, druk jezelf maar lekker in de slachtofferrolquote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:43 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Ben geen pro chauffeur. Ben een zaterdagchauffeur. Maar goed. Genoeg over mij. Ik blijf me niet verdedigen. Flame me maar zoveel je wilt, maar heb ook het lef om zelf met de billen bloot te gaan en je domme fouten toe te geven..
Zulke fouten als jij heb ik niet gemaakt. Eén keer een bijna-ongeluk op de franse autoroute, toen ik in een rij auto's zat die een rij vrachtwagens aan het inhalen waren. Ik zat wat dicht op mijn voorganger en toen er geremd werd, moest ik vol op de rem gaan staan en had ik nog een centimeter of tien over aan de voorkant.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:03 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Dan was er nog de vluchtstrook. in beide gevallen.
Maar goed. Nu de moraalridders hier. Noemen jullie eens jullie ongelukken en of bijna ongelukken. Het is makkelijk om mij te flamen, maar ga nu eens zelf met jullie billen bloot. Mij maak je niet wijs dat jullie geen fout maken..
Idd. Veel (flinke) fouten en dan nog een grote bek hebben, dat doet 't 'm wel.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:47 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Natuurlijk, druk jezelf maar lekker in de slachtofferrol. Feit is gewoon dat je commentaar krijgt op die waslijst aan dingen die je schrijft. Natuurlijk maakt iedereen wel eens een foutje, maar wat jij als vrachtwagenchauffeur in drie jaar hebt meegemaakt, zoveel fouten maken de meesten niet in tien jaar. En al helemaal niet als je slechts één dag in de week rijdt!
.
Iedereen heeft recht op z'n fouten en eventuele ontsnappingen. Prima, zolang het goed afloopt. Maar als je dan nog met een serieuze bek durft te zeggen dat je een goede chauffeur bent, dan heb je toch ergens de boot gemist. En dan kun je logischerwijs reacties verwachten.
Als iedereen dat in zo'n situatie zou doen had niemand de behoefte ABS uit te vinden.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:50 schreef 2cv het volgende:
Aangezien het er sterk op leek dat als ik zo door ging ik de Volvo met bijbehorend gezin voor mij zou rammen heb ik de rem los gelaten, naar links gestuurd richting berm (ik zat op de linker baan) en heb daar verder geremd.
Moet er wel ruimte zijn om uit te wijken natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:43 schreef KosterT het volgende:
[..]
Als iedereen dat in zo'n situatie zou doen had niemand de behoefte ABS uit te vinden.
Ik wil helemaal geen moraalridder spelen hoor, ik weet van mezelf dat ik ook geen 8u aan 1 stuk zou kunnen rijden zonder in slaap te vallen of onoplettend te worden. Het verschil is wél dat ik dat ook kan toegeven, en daarbij ook gerust durf aangeven dat ik als vrachtwagenchauffeur een gevaar op de weg zou zijn daardoor. Goed kunnen rijden maakt je in mijn ogen geen goede chauffeur; je moet je oplettendheid kunnen behouden. Kan je dat niet, dan ben je niet geschikt voor die job, zo simpel is het.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:03 schreef Bootje84 het volgende:
[..]
Maar goed. Nu de moraalridders hier. Noemen jullie eens jullie ongelukken en of bijna ongelukken. Het is makkelijk om mij te flamen, maar ga nu eens zelf met jullie billen bloot. Mij maak je niet wijs dat jullie geen fout maken..
Tja, opzich een goed punt, alleen de dingen die ik vervoer kan je simpelweg niet met een vito doen. Dat is gewoon onmogelijk. Er zijn tuinders die 30 karren per dag afzetten. Daar heb je minimaal 1 trailer en 1 bakwagen voor nodig om weg te halen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 23:47 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Ik zou het idealer vinden als je vb eerst 5 jaar gewoon transport moet doen met een vito / sprinter oid en dat je dan pas naar de zwaardere vrachtwagens mag overstappen. Lijkt me een mooiere constructie, want tegen dat je dan in je vrachtwagen komt ga je al wat ervaring hebben. (en als er toch iets misloopt bij het opdoen van ervaring; een vito die tegen mijn koffer knalt daarbij maak ik een redelijke kans, een vrachtwagen die in mijn koffer knalt dan heb ik bijna geen kans op overleven)
Nee, ik had beter op moeten letten.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:43 schreef KosterT het volgende:
[..]
Als iedereen dat in zo'n situatie zou doen had niemand de behoefte ABS uit te vinden.
Van vrachtwagens zie je dat niet zoveel, maar van grote bestelwagens zie je dat nog best vaak dat ze echt asociaal hard rijden. Ik heb onlangs nog een mercedes sprinter gehad die tegen mijn koffer plakte en die zelfs aan 195 niet wilde lossen. (bergaf E411)quote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:30 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb wel eens gehad dat ik bij een vriend in de auto zat, we reden 145 op de teller en toen werden we ingehaald door een vrachtwagen![]()
Een 40 jaar oude DS doet veiliger 160 dan dat je met een nieuwe twingo 120 gaat rijden, en dat doen ook genoeg mensenquote:Even later (we reden nog steeds 145) worden we ingehaald door een 40-jaar oude Citroen DS. Lijkt me ook niet echt lekker om 160 te rijden in zo'n auto
Jij snapt er echt geen ene moer vanquote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:30 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb wel eens gehad dat ik bij een vriend in de auto zat, we reden 145 op de teller en toen werden we ingehaald door een vrachtwagen(niet zo'n combinatie, maar zo'n soort ding (die op de voorgrond dus)). Toen had ik ook wel zoiets van: mwoah, niet echt veilig'
Even later (we reden nog steeds 145) worden we ingehaald door een 40-jaar oude Citroen DS. Lijkt me ook niet echt lekker om 160 te rijden in zo'n auto
Dat noem je een bakwagen.. Mogen gewoon ook 120.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:30 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik heb wel eens gehad dat ik bij een vriend in de auto zat, we reden 145 op de teller en toen werden we ingehaald door een vrachtwagen(niet zo'n combinatie, maar zo'n soort ding (die op de voorgrond dus)). Toen had ik ook wel zoiets van: mwoah, niet echt veilig'
Even later (we reden nog steeds 145) worden we ingehaald door een 40-jaar oude Citroen DS. Lijkt me ook niet echt lekker om 160 te rijden in zo'n auto
Sprinter is toch meer een bestelbusje dan zo'n bakwagen?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:48 schreef blup het volgende:
[..]
Dat noem je een bakwagen.. Mogen gewoon ook 120.
Sommige zijn bijzonder snel, Sprinter 518CDI bv heeft 160pk, als hij leeg is trekt hij de gemiddelde auto er dik uit bij het stoplicht.
Je hebt er geen flikker verstand van. Zou de eigenaar zo hard rijden als na 40 jaar de vering 'op' zou zijn ? En bestaat er wellicht zoiets als onderhoud ?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:51 schreef Irritatie100 het volgende:
Bovendien lijkt de vering van zo'n DS mij ook niet zo fantastisch meer na 40 jaar
Sorry hoor, maar wat een ontzettend stomme opmerking. De meeste DS-rijders laten, in tegenstelling tot het merendeel van de automobilisten, wél onderhoud aan hun auto uitvoeren.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:51 schreef Irritatie100 het volgende:
Bovendien lijkt de vering van zo'n DS mij ook niet zo fantastisch meer na 40 jaar
Misschien wel, misschien niet, maar 160 in een 40 jaar oude auto lijkt me sowieso niet erg veilig, hoe goed de vering ook isquote:Op zaterdag 3 januari 2009 18:05 schreef FransDeens het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar wat een ontzettend stomme opmerking. De meeste DS-rijders laten, in tegenstelling tot het merendeel van de automobilisten, wél onderhoud aan hun auto uitvoeren.
Vanuit de auto bekeken begint veiligheid met een goede wegligging (dus niet dat je auto plotseling een bocht maakt als je dat niet wilt of in een bocht juist rechtdoor gaat) en goede remmen. En die 2 dingen heeft een DS allebei. Sterker nog: bij de introductie van de DS zetten ze iemand achter het stuur en lieten die persoon met een aardige snelheid (60 km/u ofzo) het stuur loslaten. De auto reed netjes rechtdoor. Ook toen het wiel rechts voor opzettelijk over iets scherps reed en de band klapte (ik zeg dus: "klapte" en niet "leeg liep"!). Dat soort grappen doe je niet na met een moderne auto die een zogenaamd betere wegligging heeft. Denk ook maar eens aan de baby-benz die alleen met een berg electronica (die het door een foutje of een virus of whatever kan begeven) rechtop blijft staan.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:01 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Misschien wel, misschien niet, maar 160 in een 40 jaar oude auto lijkt me sowieso niet erg veilig, hoe goed de vering ook is
Laten we het er maar op houden dat ik er niet 160 in zou gaan rijden en jij welquote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:34 schreef 2cv het volgende:
[..]
Vanuit de auto bekeken begint veiligheid met een goede wegligging (dus niet dat je auto plotseling een bocht maakt als je dat niet wilt of in een bocht juist rechtdoor gaat) en goede remmen. En die 2 dingen heeft een DS allebei. Sterker nog: bij de introductie van de DS zetten ze iemand achter het stuur en lieten die persoon met een aardige snelheid (60 km/u ofzo) het stuur loslaten. De auto reed netjes rechtdoor. Ook toen het wiel rechts voor opzettelijk over iets scherps reed en de band klapte (ik zeg dus: "klapte" en niet "leeg liep"!). Dat soort grappen doe je niet na met een moderne auto die een zogenaamd betere wegligging heeft. Denk ook maar eens aan de baby-benz die alleen met een berg electronica (die het door een foutje of een virus of whatever kan begeven) rechtop blijft staan.
Dat heb ik ook weer niet gezegd. Je moet er geen dingen bij fantaseren he.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 19:35 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Laten we het er maar op houden dat ik er niet 160 in zou gaan rijden en jij wel
het is niet voor niets dat die bakken destijds gebruikt werden voor overvallen. Een kennis van me rijdt met zo'n ding, daarmee knal je aan 100/u over een vluchtheuvel zonder dat je echt een serieuze schok krijgt in de auto. Zalige ophanging...quote:
hebben we wel hoor, alleen hebben we daar een mooie vlaamse naam voor, "de schouwing". Eerste 4 jaar moet je niet gaan, daarna jaarlijks. Ze controleren er toch vrij degelijk, en er gaan genoeg auto's vantussen (zefls voor vrij domme zaken). Bedrijfsvoertuigen moeten voor zover ik weet elke 6 maanden binnen.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:10 schreef Bartholomeus het volgende:
Een keer ben ik bijna achterin een afslaande personenwagen getettert met een praktisch nieuw demotrekker. De wagen in kwestie had geen enkel brandend remlicht, en dus merkte ik behoorlijk laat op dat hij op de rem ging. Was een belg, en het schijnt dat ze daar niet zoiets hebben als APK. Achja, waarom zou je ookDe ABS van de demotrekker werkte in ieder geval prima, en doordat ik naar rechts het verlaten fietsstrookje op kon sturen kon ik erger voorkomen. Ik heb 'm nog wel even voor allerlei minder mooie dingen uitgemaakt
Hmm, nou hij zal wel net aan de beurt geweest zijn danquote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:19 schreef Athmozz het volgende:
[..]
hebben we wel hoor, alleen hebben we daar een mooie vlaamse naam voor, "de schouwing". Eerste 4 jaar moet je niet gaan, daarna jaarlijks. Ze controleren er toch vrij degelijk, en er gaan genoeg auto's vantussen (zefls voor vrij domme zaken). Bedrijfsvoertuigen moeten voor zover ik weet elke 6 maanden binnen.
Ben je met de auto thuisgekomen?quote:Op zondag 4 januari 2009 02:16 schreef Turquaz52 het volgende:
tvp![]()
Ben te aangeschoten om nu nog te reageren
Probeer eens een C5. Zelfde veersysteem, moderne auto. Ik klap ook met 50 over drempeltjes waar de meeste andere auto's met 30 al hun schokbrekers verliezenquote:Op zaterdag 3 januari 2009 20:10 schreef Athmozz het volgende:
[..]
het is niet voor niets dat die bakken destijds gebruikt werden voor overvallen. Een kennis van me rijdt met zo'n ding, daarmee knal je aan 100/u over een vluchtheuvel zonder dat je echt een serieuze schok krijgt in de auto. Zalige ophanging...
Als daar nu nog een ietwat recente auto op zou gestaan hebben dan is t zéker een mooi ding.
Citoën heeft de vering wel wat stugger gemaakt dan vroeger. Dit om meer in de smaak te vallen bij leaserijders.quote:Op zondag 4 januari 2009 11:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Probeer eens een C5. Zelfde veersysteem, moderne auto. Ik klap ook met 50 over drempeltjes waar de meeste andere auto's met 30 al hun schokbrekers verliezen
Jawel. Ik zeg ook 50 en geen 100 zoals in het voorbeeld aangehaald werdquote:Op zondag 4 januari 2009 11:14 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Citoën heeft de vering wel wat stugger gemaakt dan vroeger. Dit om meer in de smaak te vallen bij leaserijders.
Nét goed. Afsnijdende automobilistenquote:Op zondag 4 januari 2009 01:25 schreef Unit_731 het volgende:
-met de motor een spiegel van een auto afgereden omdat hij me bewust afsneed in de file - niet netjes maar op dat moment voelde het volkomen terecht
Ik zal nooit rijden als ik heb gedronken of stoned benquote:
quote:Op zondag 4 januari 2009 14:00 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Hij schakelt al op bij 2/2100RPM, .. ehmmm.. met 3 een bocht nemen doet ie al te graag..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |