abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin woensdag 7 januari 2009 @ 23:59:13 #241
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_64795158
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 23:47 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

welke is dat? kan je het quoten?
'Digitaal burgerinitiatief wil vuurwerkverbod'
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_64798755
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 18:32 schreef KoosVogels het volgende:
Wie wil dat er een vuurwerkverbod moet komen is gewoon een grote, zielige zuurpruim. Ik heb helemaal niets met vuurwerk maar ik vind wel dat wij Nederlanders zelf de keus moeten hebben om vuurwerk af te steken. Ik kan wel inhoudelijk op alle voors- dan wel tegens ingaan maar daar voel ik niets voor omdat er maar een jiuist antwoord is: leef en laat leven. Ik zie een trend waarbij landgenoten er plezier aan beleven om de hobby's van anderen te verzieken.

Tuurlijk zijn er argumenten die tegen vuurwerk pleiten. Maar eigenlijk valt voor iedere hobby wel een tegenargument te bedenken. Zullen we anders plezier gewoon in zn algemeenheid afschaffen?
Ik vind dat iedereen mag bepalen dat of die zich wel of niet aan kleine kinderen vergrijpt, 180 op de snelweg mag rijden als die dat wil, cocaine snuiven tot die een ons weegt, z'n muziek op z'n hardst af mag draaien middden in de nacht en al die andere dingen die men leuk vind om te doen. Wie is de overheid om te proberen om het voor iedereen in Nederland zo leuk mogelijk te maken?

Als jouw motto is, leef en laat leven, zeg dat dan ook even tegen die vuurwerk afstekers die hele straten vervuilen, mensen en dieren al weken lang lastig vallen met hun geknal en ervoor zorgen dat mensen thuis moeten blijven rond oud en nieuw omdat de hele straat vol hangt met rook.
Of moet alleen maar rekening worden gehouden met de mensen die perse zelf vuurwerk af willen steken?
pi_64798760
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 23:16 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hou eens op. laat mensen lekker hun ding doen een paar uur per jaar. hoe vaak ben je doodgegaan door die paar uur fun per jaar voor mensen die er wel plezier aan beleven?

en dat zeg ik, iemand die helemaal niks met vuurwerk heeft.
Is doodgaan de maatstaf of iets wel of niet mag?
Dan zijn er nog heel wat meer dingen die niet verboden zouden moeten worden.
pi_64798776
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 21:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, maar dat schrijf ik ook niet. Wat eerder al is geopperd: de buurman kan bij jou aankloppen met zn klachten. En middels overleg komen jullie er vast wel uit. Moet kunnen in Nederland, uitvinder van het poldermodel.

Nogmaals, ik pleit voor leven en laat leven. Ik heb bijvoorbeeld ook de schurft aan het feit dat iedere jongere tegenwoordig zijn of haar mobiel gebruikt als boombox ipv oordopjes in de oren. Maar als ik daar last van heb dan spreek ik diegene daar op aan ipv dat ik ga pleiten voor een verbod.

Deze vergelijking gaat natuurlijk niet op met vuurwerk maar de strekking blijft gelijk. Lekker laten gaan, een half uurtje echt luidruchtig vuurwerk per jaar overleefd iedereen wel, neem ik aan.
Bijna iedereen. Zijn weer zat gewonen. Mensen met brandwonden etc. Deze keer dan.
In 2006 zijn er bij een ruzie over vuurwerk (waarschijnlijk de ene buurman die zijn andere buurman aansprak) 2 doden gevallen uit de ruzie die daarbij is ontstaan. Goed poldermodel!
pi_64798882
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 19:57 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Toen ik nog op kamers woonde had mijn buurvrouw de gewoonte om zich nogal luidruchtig door haar vriend te laten nemen. Dat is zo af en toe wel leuk om naar te luisteren, maar als dat 5x per week gebeurt dan wordt het een tikje vervelend. Dat is niet vergelijkbaar met één dagje vuurwerk per jaar.

Maar ik zie ook het probleem niet. We kunnen toch niet heel NL gaan verstikken met verboden en regels? Ik kijk altijd maar naar het aantal verkeersbordjes bij een gemiddelde Nederlandse kruising.

Wel snap ik waar dit soort discussies van komen.. We leven tegenwoordig vooral in de randstad dicht op elkaar en hebben een druk bestaan. Het stukje prive en rust wordt spaarzamer en dan krijg je altijd een groep mensen die dan vinden dat anderen die rust voor hen dienen te waarborgen. Als je niet tegen het lokale intensieve volksvermaak kunt met vuurwerk traditie gedurende die ene nacht dan denk ik dat er wel meer ergernissen zijn zo door het jaar heen en kun je jezelf afvagen of een stulpje in een dorpje niet wat voor je is. Maar helaas is dit vaak een utopie gezien men verweven is met het werken en leven in de randstad en er in die zin ook de vruchten van wil plukken meer niet de lasten wil dragen. Simpel gezegd, wel de voorzieningen, bereikbaarheid, betere carriere mogelijkheden etc... maar dan liefst zonder de nadelen van de stad.

just my2cents
pi_64798890
Vuurwerk is bij oud en nieuw een stukje Nederlandse cultuur en net als de rest van wat Nederland Nederland maakte proberen ze dit ook in te perken. Ik ben het dan ook eens met "student_van_het_leven" en de Nederlandse mentaliteit ben ik spuugzat. Heb ook niet de behoefte meer om de rest van mijn leven te blijven plakken in Nederland.
You make me come
You make me complete
You make me completely miserable
pi_64803158
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 06:42 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ik vind dat iedereen mag bepalen dat of die zich wel of niet aan kleine kinderen vergrijpt, 180 op de snelweg mag rijden als die dat wil, cocaine snuiven tot die een ons weegt, z'n muziek op z'n hardst af mag draaien middden in de nacht en al die andere dingen die men leuk vind om te doen. Wie is de overheid om te proberen om het voor iedereen in Nederland zo leuk mogelijk te maken?

Als jouw motto is, leef en laat leven, zeg dat dan ook even tegen die vuurwerk afstekers die hele straten vervuilen, mensen en dieren al weken lang lastig vallen met hun geknal en ervoor zorgen dat mensen thuis moeten blijven rond oud en nieuw omdat de hele straat vol hangt met rook.
Of moet alleen maar rekening worden gehouden met de mensen die perse zelf vuurwerk af willen steken?
Ooh ja, pedofilie en vuurwerk afsteken zijn bijna hetzelfde. De hele straat vol met rook? Dat ene half uurtje na middernacht, poeh poeh wat erg. Straten vervuilen? Veel mensen ruimen het zelf op en anders doet de gemeente het. Maar zoals ik al aangaf, ik ga niet in op allerlei inhoudelijke tegenargumenten. Puur omdat ik deze discussie gewoon zinloos vind. Alles moet verboden worden. En kom niet aan met vergelijkingen over volwassen mannen die kleine kinderen aanranden, want dat slaat natuurlijk echt helemaal nergens op.

En als iemand zn neus vol wil proppen met coke moet ie dat zelf weten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 8 januari 2009 @ 11:49:12 #248
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64804877
Misschien onderteken ik dat ding ook nog wel. Ik hink op 2 gedachten; enerzijds was ik als 10-jarig jochie ook helemaal wild van vuurwerk en vraag ik me af hoe oudjaarsavond er uit gaat zien zonder. Je krijgt dan vuurwerkshows, maar moet iedereen dan vanaf nu het huis uit om naar zo'n show te gaan?

Anderzijds, geeft het veel overlast (brievenbussen moeten beveiligd worden, dieren raken in de stress) en is het eigenlijk nutteloos. Ik koop dan ook zelf al vele jaren geen vuurwerk meer.

moeilijk moeilijk
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_64805744
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:49 schreef MikeyMo het volgende:
Misschien onderteken ik dat ding ook nog wel. Ik hink op 2 gedachten; enerzijds was ik als 10-jarig jochie ook helemaal wild van vuurwerk en vraag ik me af hoe oudjaarsavond er uit gaat zien zonder. Je krijgt dan vuurwerkshows, maar moet iedereen dan vanaf nu het huis uit om naar zo'n show te gaan?

Anderzijds, geeft het veel overlast (brievenbussen moeten beveiligd worden, dieren raken in de stress) en is het eigenlijk nutteloos. Ik koop dan ook zelf al vele jaren geen vuurwerk meer.

moeilijk moeilijk
Ik heb hetzelfde, wij kijken meestal lekker droog en warm vanuit ons appartement naar wat anderen afschieten, en blijkbaar wonen er een aantal liefhebbers in de buurt, want die schieten echt mooi/duur spul de lucht in.

De buurtschoffies vinden het dan weer leuk om in de weken voor oud en nieuw divers knalspul bij ons op de galerij en balkons te gooien, en dan mikken ze bij voorkeur op openstaande ramen.. Overigens, als ze écht lef hebben pakken ze ook nog de bejaardenflat naast de onze...

Wat ze in Leeuwarden doen/deden is ook wel een mooie oplossing, een groot vuurwerk met feest in het FEC, en pendelbussen door de stad. De horeca in het centrum mogen dan alleen besloten feesten geven, zo hebben ze veel vernielingen etc in het voorkomen in het verleden..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_64818805
Hartstikke leuk zo'n groot feest in de binnenstad. Helaas heeft niet ieder dorp of stad een gezellige binnenstad waar iedereen samenkomt om O&N te vieren.

Bottom line is gewoon: blijf met je fikken van onze vrijheden af.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_64837286
Volgens mij is dit nog nie voorbij gekomen:
quote:
Kamer moet zich buigen over vuurwerkverbod

Uitgegeven: 8 januari 2009 21:42
Laatst gewijzigd: 8 januari 2009 21:46

ROTTERDAM/DEN HAAG - De Tweede Kamer moet zich buigen over de vraag of ze een verbod wil op consumentenvuurwerk. Het eerste digitale burgerinitiatief heeft donderdag de benodigde 40.000 handtekeningen binnen.

http://www.nu.nl/algemeen(...)-vuurwerkverbod.html voor de rest
Het verbaast me dat het ze gelukt is, al ging het idd wel vrij hard met de handtekeningen..
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_64837381
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 11:49 schreef MikeyMo het volgende:

moeilijk moeilijk

Die show kun je vanuit het balkon of de achtertuin ook wel zien. Alsof het nu allemaal zo geweldig is wat je ziet.

Ik heb overigens getekend!
pi_64837382
Er zijn dus minstens 40000 hele nare mensen in dit land. Mensen die plezier van anderen willen verbieden omdat zij zich er aan ergeren, zelfs als zij persoonlijk er persoonlijk geen hinder van ondervinden. Gelukkig is de kans klein dat dit voorstel een meerderheid haalt in de kamer, immers, als er draagvlak voor was was het dit jaar al behandeld en verboden.
pi_64837438
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 01:35 schreef Bolkesteijn het volgende:
Er zijn dus minstens 40000 hele nare mensen in dit land. Mensen die plezier van anderen willen verbieden omdat zij zich er aan ergeren, zelfs als zij persoonlijk er persoonlijk geen hinder van ondervinden. Gelukkig is de kans klein dat dit voorstel een meerderheid haalt in de kamer, immers, als er draagvlak voor was was het dit jaar al behandeld en verboden.
Knap van je dat je voor iedereen kunt bepalen of ze ergens hinder van ondervinden of niet. Weet je wat pas echt nare mensen zijn? De sukkels die van hun pauperloontje vuurwerk kopen en daarmee andere mensen lastigvallen en hun spullen opblazen....

Wellicht zijn CDA, SGP, SP, GL, PVDD en CU voor, dan heb je al 83 zetels...
pi_64837466
Eindelijk de buit is binnen. Het minimaal van de vereiste 40.000 ondertekeningen tegen vuurwerk is na amper 1 week tijd al binnengehaald, terwijl er nog tot 1 mei as getekend kan worden. Als de handtekeningen actie in dit tempo blijft doorgaan zal het aantal ondertekenaars tegen vuurwerk met gemak ver boven de 100.000 kunnen komen.

Het is nu 8 januari en de stand op www.petities.nl is als volgt.

Voor vuurwerk 4855 ondertekeningen.

Tegen vuurwerk 40184 ondertekeningen.

Aanvulling.

Bron: Telegraaf

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2...r__.html?p=1,1
pi_64837531
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 01:39 schreef Halcon het volgende:
Knap van je dat je voor iedereen kunt bepalen of ze ergens hinder van ondervinden of niet.
De redenatie is vrij eenvoudig hoor. Vuurwerk op zich zorgt niet voor overlast, het knalt en geeft misschien wat kleurrijke effecten, echter, het is maar één keer per jaar dus zou iemand die geen naar mens is de afweging moeten maken dat hij ergernis inslikt en het niet betiteld als overlast. Ik maak vaak genoeg zaken mee waar ik mij aan erger, maar goed als het niet te gek wordt dan accepteer je dat gewoon, als niet naar mens zijnde.
quote:
De sukkels die van hun pauperloontje vuurwerk kopen en daarmee andere mensen lastigvallen en hun spullen opblazen...
Daar ben ik het geheel mee eens, maar je maakt een zeer belangrijke toevoeging; "daarmee andere mensen lastigvallen en hun spullen opblazen...". En dat is een hele belangrijke nuancering want het geeft aan waarom lang niet al het vuurwerk overlast veroorzaakt. Vuurwerk is niet de determinant van overlast maar het gedrag van een bepaald groep mensen. Als je dus zuiver in je redenatie bent dan ontwikkel je beleid dat zich specifiek op die groep richt en niet op alle mensen die plezier beleven aan vuurwerk.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 01:48:09 #257
209360 Druuna
Veel Beloven en Weinig Geven,.
pi_64837557
Het ene na het andere verbod,
wat gaat volgen?
"Het is vele malen moeilijker een vooroordeel te splitsen,
dan een atoom."
pi_64837584
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 01:48 schreef Druuna het volgende:
Het ene na het andere verbod, wat gaat volgen?
De mogelijkheden zijn onbeperkt in een democratie, zware tijden dus voor de mens die plezier in het leven heeft en daarom een ergernis op zijn tijd kan accepteren in de zelfreflecterende wetenschap dat hij/zij zeer waarschijnlijk ook wel eens een ergernis veroorzaakt bij iemand anders. Een sterke overheid leidt op termijn tot slavernij.
  Donald Duck held vrijdag 9 januari 2009 @ 01:52:00 #259
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_64837603
Dit is wel het toppunt van Nederlandse zieligheid. Een stelletje linkse eikels dat het volk dat ene avondje knallen per jaar wil ontnemen en dan nog eens 40.000 eikels ook die het ondertekenen. Vast allemaal ouderen en kluizenaars. Absurd eigenlijk dat slechts 40.000 handtekeningen genoeg zijn om zoiets op de agenda te krijgen. Maak daar dan 400.000 zou ik zeggen, als je dat bereikt is het wellicht pas interessant te noemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door __Saviour__ op 09-01-2009 02:14:46 ]
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_64837803
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 01:45 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

De redenatie is vrij eenvoudig hoor. Vuurwerk op zich zorgt niet voor overlast, het knalt en geeft misschien wat kleurrijke effecten, echter, het is maar één keer per jaar dus zou iemand die geen naar mens is de afweging moeten maken dat hij ergernis inslikt en het niet betiteld als overlast. Ik maak vaak genoeg zaken mee waar ik mij aan erger, maar goed als het niet te gek wordt dan accepteer je dat gewoon, als niet naar mens zijnde.
[..]

Daar ben ik het geheel mee eens, maar je maakt een zeer belangrijke toevoeging; "daarmee andere mensen lastigvallen en hun spullen opblazen...". En dat is een hele belangrijke nuancering want het geeft aan waarom lang niet al het vuurwerk overlast veroorzaakt. Vuurwerk is niet de determinant van overlast maar het gedrag van een bepaald groep mensen. Als je dus zuiver in je redenatie bent dan ontwikkel je beleid dat zich specifiek op die groep richt en niet op alle mensen die plezier beleven aan vuurwerk.
Er is vrijwel niets wat op zich voor overlast zorgt. Het zijn mensen die er niet mee om kunnen gaan. Als ik in de polder of thuis een sigaret opsteek heeft niemand er last van, als ik met 200 km per uur over een lege weg scheur heeft ook niemand er last van, als ik op een landweggetje wat vreugdeschoten afvuur heeft ook niemand er last van. Het probleem is dat een groep mensen niet om kan gaan met bepalade zaken. Als de overlast dan te erg wordt, dan komt er een aanpak om het probleem de kop in te drukken.

Dat is ook een belangrijke nuance. Vuurwerk is niet per definitie overlast. Ik heb ook geen problemen met vuurwerk an sich, wel met het feit dat veel mensen het aangrijpen om rotzooi te trappen en het gebruiken voor zaken waar het niet voor bedoeld is. Elk jaar weer worden er zaken opgeblazen, worden mensen de stuipen op het lijf gejaagd, verliezen er weer wat mensen ledematen, "vergeten" mensen weer de rotzooi van hun avondje plezier op te ruimen, etc...

Daarnaast vind ik het particuliere vuurwerk over het algemeen van belabberde kwaliteit. Vandaar ook dat ik voor het gemeentelijk afsteken van professioneel vuurwerk ben.
pi_64837807
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 01:52 schreef __Saviour__ het volgende:
Dit is wel het toppunt van Nederlandse zieligheid. Een stelletje linkse eikels dat het volk dat ene avondje knallen per jaar wil ontnemen en dan nog eens 40.000 eikels ook die het ondertekenen. Vast allemaal ouderen en kluizenaars. Absurd eigenlijk dat slechts 40.000 handtekeningen genoeg zijn om zoiets op de agenda te krijgen. Maar daar dan 400.000 zou ik zegen, als je dat bereikt is het wellicht pas interessant te noemen.
Alle respect voor je mening, maar ik vind het niet zo fijn dat je me een linkse eikel noemt.
pi_64837922
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 02:07 schreef Halcon het volgende:
Er is vrijwel niets wat op zich voor overlast zorgt.
Daarom heb ik ook zo'n hekel aan verboden. Het is alsof je met een voorhamer een zwerm vliegen dood wil slaan in een kast met porselein. Je kunt dan al het porselein weg halen maar je kunt ook gewoon de stofzuiger pakken en de overlast zo aanpakken.
quote:
Het probleem is dat een groep mensen niet om kan gaan met bepalade zaken. Als de overlast dan te erg wordt, dan komt er een aanpak om het probleem de kop in te drukken.
Waarom dan niet specifiek die groep aanpakken vraag ik mij af. Dan kunnen liefhebbers hun hobby uitoefenen en zijn we hopelijk voor een deel af van overlast door onverantwoord gebruik van vuurwerk. Dat is toch een situatie die ook jij als meest gunstig moet betitelen, streef dan ook naar die situatie!
quote:
Elk jaar weer worden er zaken opgeblazen, worden mensen de stuipen op het lijf gejaagd, verliezen er weer wat mensen ledematen, "vergeten" mensen weer de rotzooi van hun avondje plezier op te ruimen, etc...
Ja, en ik denk ook dat er veel recidivisten zijn. Dat zie je bij heel veel criminaliteit. Daarom kun je ook veel meer bereiken door gericht beleid te maken op die groep mensen. Zorg bijvoorbeeld voor de mogelijkheid dat een rechter als straf kan geven dat men zich aankomende jaarwisseling moet melden op het politiebureau. Ik noem maar wat, een deskundige kan hier vast een betere invulling aan geven. Het strafrecht is niet zomaar bedacht dus maak er dan ook gebruik van.
quote:
Daarnaast vind ik het particuliere vuurwerk over het algemeen van belabberde kwaliteit. Vandaar ook dat ik voor het gemeentelijk afsteken van professioneel vuurwerk ben.
Dat is een heel andere discussie denk ik, ik snap volstrekt niet waarom dat in een discussie over overlast door vuurwerk wordt betrokken. Je ziet het wel meer mensen doen. Gemeentelijk vuurwerk kan een free-rider probleem afdekken maar dat is heel andere materie.
pi_64837940
iedereen die zijn stem heeft gegeven maar als klein kind ook buiten speelde met vuurwerk met oud en nieuw mag wat mij betreft de kogel.
zelfingenomen achterlijk kutvolk.
pi_64838077
Nederland verandert langzaam aan in een land vol met linkse zuurpruimen.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 08:01:46 #265
224048 hersenchirurg
open your mind
pi_64839286
vervuilen professionele vuurwerkshows niet ofzo?
Ignorance sparks religion. Religion sparks ignorance.
pi_64839397
En dan nu de tweede kamer moet er met meerderheid stemmen voor een wetswijziging dan een wet maken enz enz.

Het zou me niets verbazen als het al direct afgeschoten wordt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  vrijdag 9 januari 2009 @ 08:23:05 #267
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64839500
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 02:24 schreef Salvad0R het volgende:
iedereen die zijn stem heeft gegeven maar als klein kind ook buiten speelde met vuurwerk met oud en nieuw mag wat mij betreft de kogel.
Ik zou het tegenwoordig iets genuanceerder brengen, maar ik onderschrijf het wel.

Krijg alleen maar zin om O&N 2009 extra asociaal te gaan doen eigenlijk. Massale kloppartij beginnen op de nieuwmarkt ofzo.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_64839669
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 10:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ooh ja, pedofilie en vuurwerk afsteken zijn bijna hetzelfde. De hele straat vol met rook? Dat ene half uurtje na middernacht, poeh poeh wat erg. Straten vervuilen? Veel mensen ruimen het zelf op en anders doet de gemeente het. Maar zoals ik al aangaf, ik ga niet in op allerlei inhoudelijke tegenargumenten. Puur omdat ik deze discussie gewoon zinloos vind. Alles moet verboden worden. En kom niet aan met vergelijkingen over volwassen mannen die kleine kinderen aanranden, want dat slaat natuurlijk echt helemaal nergens op.

En als iemand zn neus vol wil proppen met coke moet ie dat zelf weten.
De mensen ruimen het niet zelf op en nu in de straat ligt er nog steeds zooi. Gemeente moet extra werk eraan besteden om het allemaal op te ruimen. Straat vol rook is niet maar een half uurtje. Dat is afhankelijk van het weer. Paar jaar terug bleef de vuurwerk rook gewoon een paar dagen hangen.

Ik moet wel zeggen dat er veel aanstellers zijn onder de tegenstander. Onder het mom van "alles wordt verboden" is men tegen het voorstel. En dat is echt complete onzin. In tal van andere landen is het allang zo geregeld dat er centrale vuurwerken zijn en dat gaat prima daar.
  Moderator vrijdag 9 januari 2009 @ 08:37:36 #269
8781 crew  Frutsel
pi_64839699
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 01:48 schreef Druuna het volgende:
Het ene na het andere verbod,
wat gaat volgen?
Hopelijk de uitzetting van 2 GroenLinks gasten

Kunnen we daar ook een burgerinitiatief voor opzetten? 40.000 handtekeningen
pi_64839708
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 02:24 schreef Salvad0R het volgende:
Dus mensen moeten de rest van hun leven dezelfde mening over iets hebben. Als je als klein kind het leuk vond om met rotjes te gooien, moet je het 30 jaar later ook accepteren dat oud en nieuw door veel mensen wordt misbruikt om herrie te schoppen.

Wat een belachelijke onzin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')