Toch ben je het helaas, als jij je inlaat met extra overheidsbemoeienis.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 02:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Alle respect voor je mening, maar ik vind het niet zo fijn dat je me een linkse eikel noemt.
Oke het valt je dus zogenaamd op, maar wat zegt jou dat dan?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:05 schreef MikeyMo het volgende:
Wat me overigens wel opvalt dat als ik zie wie er vuurwerk kopen dat afgezien van kids, toch vrijwel altijd laagopgeleiden zijn die 100 euro's er aan uitgeven...
Het is nog veel belachelijker wat jij hier verkondigt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 08:38 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dus mensen moeten de rest van hun leven dezelfde mening over iets hebben. Als je als klein kind het leuk vond om met rotjes te gooien, moet je het 30 jaar later ook accepteren dat oud en nieuw door veel mensen wordt misbruikt om herrie te schoppen.
Wat een belachelijke onzin.
Vertel me eens waar jij dat op baseert? Ben je een vuurwerkverkoper? Vraag je naar de opleiding? Zie je het aan hun gezicht?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:05 schreef MikeyMo het volgende:
Wat me overigens wel opvalt dat als ik zie wie er vuurwerk kopen dat afgezien van kids, toch vrijwel altijd laagopgeleiden zijn die 100 euro's er aan uitgeven...
ik kijk om me heen en zie wat voor types tot diep in de nacht staan te schieten, ik zie de figuren die op tv die lopen te pimpen met hun vuurwerk, ook nooit het meest hoogstaande wat er in Nederland rondlooptquote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:11 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Vertel me eens waar jij dat op baseert? Ben je een vuurwerkverkoper? Vraag je naar de opleiding? Zie je het aan hun gezicht?
Wanneer vind jij iemand laag opgeleid? Bedoel je dan gelijk: Laag opgeleid = dom?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:15 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
ik kijk om me heen en zie wat voor types tot diep in de nacht staan te schieten, ik zie de figuren die op tv die lopen te pimpen met hun vuurwerk, ook nooit het meest hoogstaande wat er in Nederland rondloopt
In mijn vriendenkring ook, diegene die helemaal lijp zijn van vuurwerk hebben baantjes als stratenmaker, soldaat bij de landmacht etc...
Maar goed, ik krijg dat idee aan wat ik om me heen zie... geen idee of er ooit een onderzoek naar is gedaan
Mooie traditie is dat, hier ook in de buurtquote:Op zondag 4 januari 2009 16:54 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Net als in Veen waar jongeren autowrakken in de fik wilde steken
Gebeurt ook regelmatig buiten O&N om.quote:Diverse scholen in de fik gestoken, verwachte schade 5 miljoen euro.
Te wijten aan O&N?quote:In Wijchen is een brandbom bij de politie naar binnen gegooid.
volgens hem wel ja..quote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:21 schreef Keltie het volgende:
[..]
Mooie traditie is dat, hier ook in de buurt
[..]
Gebeurt ook regelmatig buiten O&N om.
[..]
Te wijten aan O&N?
Ik heb nog nooit vuurwerk gekocht in mijn inmiddels ruim 34-jarige leven, en heb daarnaast ook een schurfthekel aan die bontkraagjes die van achter de vuilniscontainers lekker stoer van die babypijltjes af lopen te schieten op de galerij van een bejaardenflat, dus dan zou ik wel mogen tekenen toch?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 02:24 schreef Salvad0R het volgende:
iedereen die zijn stem heeft gegeven maar als klein kind ook buiten speelde met vuurwerk met oud en nieuw mag wat mij betreft de kogel.
zelfingenomen achterlijk kutvolk.
Idem, maar als ik terugdenk en erachter kom hoe leuk ik het vond om met een astronaut een hondendrol te lanceren kan ik het niet over m'n hart verkrijgen om dat ding te tekenen zodat Keltie Jr. dat niet magquote:Op donderdag 8 januari 2009 11:49 schreef MikeyMo het volgende:
Misschien onderteken ik dat ding ook nog wel. Ik hink op 2 gedachten; enerzijds was ik als 10-jarig jochie ook helemaal wild van vuurwerk en vraag ik me af hoe oudjaarsavond er uit gaat zien zonder. Je krijgt dan vuurwerkshows, maar moet iedereen dan vanaf nu het huis uit om naar zo'n show te gaan?
Anderzijds, geeft het veel overlast (brievenbussen moeten beveiligd worden, dieren raken in de stress) en is het eigenlijk nutteloos. Ik koop dan ook zelf al vele jaren geen vuurwerk meer.
moeilijk moeilijk
Ik ook niet. Iemand met "God bless America" in z'n sign is veel erger dan een linkse eikelquote:Op vrijdag 9 januari 2009 02:08 schreef Halcon het volgende:
[..]
Alle respect voor je mening, maar ik vind het niet zo fijn dat je me een linkse eikel noemt.
Yup, of een astronaut openmaken, dan kreeg je een vuurspuwerquote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:34 schreef Keltie het volgende:
[..]
Idem, maar als ik terugdenk en erachter kom hoe leuk ik het vond om met een astronaut een hondendrol te lanceren kan ik het niet over m'n hart verkrijgen om dat ding te tekenen zodat Keltie Jr. dat niet mag
Zo lijkt het kabinet ook te denken, dus waarom wij niet?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:13 schreef MikeyMo het volgende:
Men niet weer een discussie in de trant van als A slecht is dan moet je ook B verbieden
Het is zo oeverloos allemaalquote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:14 schreef Keltie het volgende:
[..]
Zo lijkt het kabinet ook te denken, dus waarom wij niet?
Zou ik kunnen voorstellen als er 7ton strijkers op vast gebonden zijn.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:35 schreef Nielsch het volgende:
Hoor net van een collega dat z'n auto totaal vernield is tijdens oud en nieuw. Hij is nu vooral voor een verbod. Kan me dat ergens wel voorstellen. Tuurlijk, een kleine groep verpest het voor de rest, maar dat is meestal altijd zo. Ergens vind ik dat een steeds slapper excuus worden. Desalnietemin toch nog tegen een verbod, ondanks de voordelen.
Ik wilde aangeven dat deze zielige verbodsvoorstellen een beetje selectief zijn. Het pleidooi voor een vuurwerkverbod wordt ondersteund met een aantal argumenten. Maar waarom vuurwerk wel verbieden en auto's niet als je er dezelfde argumenten voor kunt aandragen? De vergelijking met particulier autobezit klopt helemaal, waar loopt die haaks dan?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 11:29 schreef MikeyMo het volgende:
Nee, je kan best praten over het verbod, maar je kan wel vergelijkingen proberen te trekken maar die lopen allemaal wel ergens haaks. Vuurwerk is totaal iets anders dan vervoer dus een vergelijking zal nooit kloppen.
Daarnaast is het ook niet constructief; Als dit verboden wordt dan moet dat ook verboden worden? Waar wil je dan naar toe met je standpunt? Dat auto's daadwerkelijk verboden worden? Of wil je een calimero-standpunt uitdragen?
Ja maar meester, Karel schoot ook een propje toen u niet keek
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |