abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64645102
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:23 schreef snowgoon het volgende:
Dat is jouw mening dat het geen alternatief is.
Zoals al eerder gezegd, er zijn 1,6 miljoen mensen naar het vuurwerk in Sydney gaan kijken. Daar zullen ook genoeg mensen tussen zitten die daar veel moeite voor hebben gedaan om te gaan kijken.
Je mag drie keer raden waarom er zoveel mensen lekker ergens op een grasveldje hangen om naar het vuurwerk te kijken in Sydney en waarom dat niet echt het idee van een dagje uit is voor mensen in Nederland.

Kleine hint;
http://www.wunderground.com/global/stations/94767.html
http://www.wunderground.com/global/stations/06344.html
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  zondag 4 januari 2009 @ 14:28:39 #152
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_64645133
Ik wil helemaal geen vuurwerkshow. Dat is geen taak van de overheid.
pi_64645507
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:27 schreef FJD het volgende:

[..]

Je mag drie keer raden waarom er zoveel mensen lekker ergens op een grasveldje hangen om naar het vuurwerk te kijken in Sydney en waarom dat niet echt het idee van een dagje uit is voor mensen in Nederland.

Kleine hint;
http://www.wunderground.com/global/stations/94767.html
http://www.wunderground.com/global/stations/06344.html
Niet alleen in Sydney zijn er centrale vuurwerk shows. Ook in Amerika en Frankrijk.
En je hoeft echt niet de hele dag op een grasveldje te liggen hoor. Je kunt ook gewoon om 10 voor 12 aankomen.
  zondag 4 januari 2009 @ 14:38:12 #154
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_64645511
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:23 schreef snowgoon het volgende:
Dat is jouw mening dat het geen alternatief is.
Zoals al eerder gezegd, er zijn 1,6 miljoen mensen naar het vuurwerk in Sydney gaan kijken. Daar zullen ook genoeg mensen tussen zitten die daar veel moeite voor hebben gedaan om te gaan kijken.
Ja maar zoals eerder gezegd is de show van Sidney waarschijnlijk niet vergelijkbaar met de show in Schubbekutjeveen.
quote:
En hoe een eventuele invoering van dit voorstel gestalte zal krijgen, is nog afwachten. Er zal wel iets van een overgangs periode nodig zijn. Het zal echt niet gebeuren dat dat verbod al meteen voor komende oud en nieuw van kracht worden.
Denk dat zo'n verbod er in nederland niet zo snel zal komen tenzij onze Ab Klink aan het roer staat.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_64645548
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:28 schreef BasEnAad het volgende:
Ik wil helemaal geen vuurwerkshow. Dat is geen taak van de overheid.
Opruimen van de vuurwerk rotzooi en schade herstellen vind ik ook geen taak van de overheid.
De vuurwerk rotzooi moeten de mensen zelf opruimen en vandalen moeten zich inhouden.
pi_64645619
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:09 schreef snowgoon het volgende:
Die vraag kan net zo goed omgedraaid worden. Wie ben jij om te bepalen dat de hele buurt maar overlast moet hebben van jouw vuurwerk?
Het uitbannen van overlast is een illusie dus als dat je insteek is dan heb ik slecht nieuws voor je. Ja er zullen altijd mensen zijn die ergens overlast in zien maar vuurwerk overlast wordt niet door mensen als ik veroorzaakt. Ik gooi met oud&nieuw alleen maar siervuurwerk de lucht in, doe dit netjes en veilig en dit jaar was dat maar liefst 1 hele pot waarbij ik zag dat mensen in de huizen langs de straat allemaal even naar buiten kijken om te genieten.

We kunnen denk ik wel rustig concluderen dat de overlast wordt veroorzaakt door het vernielzuchtige deel van Nederland wat graag strijkers en dat soort rotzooi gebruikt om te kijken hoe veel dingen er stuk kunnen. De vraag is dan of die overlast groot genoeg
quote:
Ook bij normaal gebruik van vuurwerk hebben andere mensen er last van. En de politie kan niet overal zijn. Veel mensen (49%) denken ook dat het een stuk leefbaarder wordt als de gemeente het vuurwerk verzorgt.
Percentages v/d bevolking zeggen me niet enorm veel. Ik wil afgewogen argumenten zien en dat is voor een aanzienlijk deel v/d bevolking toch echt te hoog gegrepen dus aan hun mening hecht ik weinig waard. Los daarvan denk ik dat de mens de verhoging van de leefbaarheid te positief inschat. De leefbaarheid wordt het meest aangetast door de paar procent mensen die het nodig vinden om al ver van te voren met zwaar vuurwerk dingen te vernielen en mensen de stuipen op het lijft te jagen. Wat doet een vuurwerkverbod? Dat houdt voornamelijk de mensen binnen die op legale wijze een zooi sierpotten kopen in de winkel. Kortom, het biedt op dat vlak niet of nauwelijks een oplossing.
quote:
Jammer dan voor die paar mensen die zo dom zijn om alsnog stomme dingen uit te halen. Dan heeft de meerderheid van de Nederland gewoon een leuke avond.
Ik denk dat die meerderheid zichzelf nog wel eens goed achter de oren krabt als ze er achter komen dat het betekent dat ze voor een beetje leuk siervuurwerk opeens een hele organisatie nodig hebben om er te komen. Om er vervolgens achter te komen dat het op dat soort plekken druk is, het onmogelijk is om even snel wat drinken te halen of naar de WC te gaan en er met enige regelmaat vechtpartijen uitbreken door dezelfde mensen die eerst met strijkers speelden. Dat heb ik iig ook allemaal meegemaakt bij de Erasmusbrug maar goed dit soort lange termijn denken is helaas ook niet weggelegd voor een aanzienlijk deel v/d bevolking. Dan is het meer van "ik heb er nu last van dus verbieden en dan is de wereld weer goed", als je dan nog een heel dom exemplaar hebt dan denkt deze ook nog "en dan kan ik weer rustig van m'n vuurwerk genieten".
quote:
Dan snap ik niet goed waarom jij het wel oke vind om mee te betalen aan politieinzet maar het niet goed vind om mee te betalen aan een leuk feest.
Veiligheid en zekerheid is een overheidstaak, vuurwerk kan prima geregeld worden door het bedrijfsleven. Dat vuurwerk resulteert in een grotere druk op de overheidstaak dat is duidelijk maar dat doet vervoer en alcohol ook. Het leven is nu eenmaal niet zonder risico en gevaar, anders was de overheid helemaal niet nodig geweest voor veiligheid en zekerheid.
pi_64645662
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:38 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Ja maar zoals eerder gezegd is de show van Sidney waarschijnlijk niet vergelijkbaar met de show in Schubbekutjeveen.
[..]

Denk dat zo'n verbod er in nederland niet zo snel zal komen tenzij onze Ab Klink aan het roer staat.
En zoals ook al eerder gezegd, elke kleine gemeente heeft een grote budget voor vuurwerk dan jij en jouw buurman en zoals ook al eerder gezegd kan het bedrijfsleven ook een bijdrage leveren aan het vuurwerk.

Als je denkt dat zo'n verbod er niet komt, waar maak je je dan druk om?
Dan snap ik niet waarom je allerlei argumenten blijft herhalen en maar door blijft gaan met het niet willen snappen van mijn argumenten.
  zondag 4 januari 2009 @ 14:42:48 #158
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64645717
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:56 schreef snowgoon het volgende:
Prima, dan gaan we alcohol toch ook verbieden als je vuurwerk en alcohol perse aan elkaar wilt koppelen. Mij best.
Dan mag je jezelf nu consequent noemen, en een echte aanpakker in plaats van iemand die alleen hard wil zijn wanneer het hem niet raakt. Gefeliciteerd
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zondag 4 januari 2009 @ 14:45:32 #159
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_64645844
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:38 schreef snowgoon het volgende:
Opruimen van de vuurwerk rotzooi en schade herstellen vind ik ook geen taak van de overheid.
De vuurwerk rotzooi moeten de mensen zelf opruimen en vandalen moeten zich inhouden.
Daar ga je weer, vandalen gebruiken doorgaans geen consumentenvuurwerk.
In de gemiddelde stad zijn er wel meer dagen dat het een teringzooi is. Dat gaat men toch ook niet verbieden?

Je lost het probleem dus ook niet op door consumentenvuurwerk te verbieden.
DeviantArt
pi_64645849
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:41 schreef snowgoon het volgende:
En zoals ook al eerder gezegd, elke kleine gemeente heeft een grote budget voor vuurwerk dan jij en jouw buurman en zoals ook al eerder gezegd kan het bedrijfsleven ook een bijdrage leveren aan het vuurwerk.
Nou en? Als je echt denkt dat ik vuurwerk afsteek omdat m'n pik dan groeit en dat ik in een hoekje ga zitten huilen als de buurman net het duurdere model buiten klaar zet dan heb je het echt niet begrepen.

Ik heb van die ene pot die ik met vrienden af heb gestoken net zo genoten als het vuurwerk op de Erasmusbrug. De Erasmusbrug was spectaculair en schitterend om te zien maar bij die ene pot stond ik met een groep mensen waarmee ik Oud&Nieuw wilde vieren bij elkaar om naar ons eigen kleine stukje vuurwerk te kijken. Allebei net zo leuk.
  zondag 4 januari 2009 @ 14:48:09 #161
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_64645948
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:41 schreef snowgoon het volgende:

Als je denkt dat zo'n verbod er niet komt, waar maak je je dan druk om?
Dan snap ik niet waarom je allerlei argumenten blijft herhalen en maar door blijft gaan met het niet willen snappen van mijn argumenten.
Ik snap je argumenten prima, maar ik vind dat geen reden om een verbod in te stellen.
DeviantArt
pi_64646145
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:40 schreef FJD het volgende:

[..]

Het uitbannen van overlast is een illusie dus als dat je insteek is dan heb ik slecht nieuws voor je. Ja er zullen altijd mensen zijn die ergens overlast in zien maar vuurwerk overlast wordt niet door mensen als ik veroorzaakt. Ik gooi met oud&nieuw alleen maar siervuurwerk de lucht in, doe dit netjes en veilig en dit jaar was dat maar liefst 1 hele pot waarbij ik zag dat mensen in de huizen langs de straat allemaal even naar buiten kijken om te genieten.

We kunnen denk ik wel rustig concluderen dat de overlast wordt veroorzaakt door het vernielzuchtige deel van Nederland wat graag strijkers en dat soort rotzooi gebruikt om te kijken hoe veel dingen er stuk kunnen. De vraag is dan of die overlast groot genoeg
[..]

Percentages v/d bevolking zeggen me niet enorm veel. Ik wil afgewogen argumenten zien en dat is voor een aanzienlijk deel v/d bevolking toch echt te hoog gegrepen dus aan hun mening hecht ik weinig waard. Los daarvan denk ik dat de mens de verhoging van de leefbaarheid te positief inschat. De leefbaarheid wordt het meest aangetast door de paar procent mensen die het nodig vinden om al ver van te voren met zwaar vuurwerk dingen te vernielen en mensen de stuipen op het lijft te jagen. Wat doet een vuurwerkverbod? Dat houdt voornamelijk de mensen binnen die op legale wijze een zooi sierpotten kopen in de winkel. Kortom, het biedt op dat vlak niet of nauwelijks een oplossing.
[..]

Ik denk dat die meerderheid zichzelf nog wel eens goed achter de oren krabt als ze er achter komen dat het betekent dat ze voor een beetje leuk siervuurwerk opeens een hele organisatie nodig hebben om er te komen. Om er vervolgens achter te komen dat het op dat soort plekken druk is, het onmogelijk is om even snel wat drinken te halen of naar de WC te gaan en er met enige regelmaat vechtpartijen uitbreken door dezelfde mensen die eerst met strijkers speelden. Dat heb ik iig ook allemaal meegemaakt bij de Erasmusbrug maar goed dit soort lange termijn denken is helaas ook niet weggelegd voor een aanzienlijk deel v/d bevolking. Dan is het meer van "ik heb er nu last van dus verbieden en dan is de wereld weer goed", als je dan nog een heel dom exemplaar hebt dan denkt deze ook nog "en dan kan ik weer rustig van m'n vuurwerk genieten".
[..]

Veiligheid en zekerheid is een overheidstaak, vuurwerk kan prima geregeld worden door het bedrijfsleven. Dat vuurwerk resulteert in een grotere druk op de overheidstaak dat is duidelijk maar dat doet vervoer en alcohol ook. Het leven is nu eenmaal niet zonder risico en gevaar, anders was de overheid helemaal niet nodig geweest voor veiligheid en zekerheid.
Ik heb niet de illusie dat de overlast compleet uitgebannen zal worden. Ik denk wel dat het veel minder zal zijn.
49% van de Nederlanders vind de huidige overlast meer dan genoeg om het idee van een vuurwerkverbod te steunen. En vernielzuchtige personenen hebben de vervelende eigenschap om het voor een veel grotere groep te verpesten.

Als percentages van de bevolking jou niet veel zeggen, waarom ga je dan wel roepen dat 95% van de Nederland vuurwerk normaal gebruikt? Gebruik je de percentages alleen maar als ze jouw argumenten ondersteunen.
Ik heb nog geen duidelijke argumenten gezien waarom mensen perse hun eigen vuurwerk moeten mogen afsteken en waarom ze echt niet zonder kunnen.
Probleem met vuurwerk is ook dat je met 1 flinke knaller in de dagen voor oud en nieuw, al een hele straat aan het schrikken hebt. Wat dat betreft is de overlast van dergelijke zaken al gauw breed te merken (in tegenstelling tot iemand die zich om een boom rijd of in een wak schaatst).
Duur vuurwerk in zijn totaal te verbieden kan de politie veel gerichter ingrijpen. Dan zijn er minder mensen die moeite doen om vuurwerk te krijgen, niet iedereen in Nederland gaat naar Belgie rijden om vuurwerk te halen. Dan hoeft de politie zich ook niet af te vragen of het vuurwerk wel of niet legaal is, dan is gewoon alles illegaal.

Ik denk dat de meerderheid uiteindelijk liever een goed vuurwerk ziet dan wat gepiel met spul uit de lokale fietsenwinkel. Dat langetermijn denken is ook alleen denken, geen feitelijkheden. Hoe een dergelijk verbod uit zal pakken kan niemand zeggen. Er zullen zeker andere problemen en ergernissen bij komen als anderen wegvallen. Maar daar is maar één manier om daar achter te komen.

Dus de overheid moet zich met alle veiligheden en zekerheden bemoeien, maar niet met de onveiligheden en onzekerheden die vuurwerk veroorzaken. Daar mag geen actie worden ondernomen om de onveiligheid en onzekerheid zoveel mogelijk te beperken.
Ik snap je niet zo goed op dat punt.
pi_64646212
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:45 schreef FJD het volgende:

[..]

Nou en? Als je echt denkt dat ik vuurwerk afsteek omdat m'n pik dan groeit en dat ik in een hoekje ga zitten huilen als de buurman net het duurdere model buiten klaar zet dan heb je het echt niet begrepen.

Ik heb van die ene pot die ik met vrienden af heb gestoken net zo genoten als het vuurwerk op de Erasmusbrug. De Erasmusbrug was spectaculair en schitterend om te zien maar bij die ene pot stond ik met een groep mensen waarmee ik Oud&Nieuw wilde vieren bij elkaar om naar ons eigen kleine stukje vuurwerk te kijken. Allebei net zo leuk.
Dat eerste denk ik helemaal niet.

En bij de Erasmusbrug stond je helemaal alleen? Waarom kon je daar niet met je vrienden staan kijken
pi_64646228
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:48 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Ik snap je argumenten prima, maar ik vind dat geen reden om een verbod in te stellen.
En ik zie geen redenen waarom mensen hun vuurwerk zelf moeten blijven afsteken.
  zondag 4 januari 2009 @ 14:54:52 #165
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_64646244
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:38 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Dat klopt. Het een sluit het ander niet uit.
  zondag 4 januari 2009 @ 14:58:26 #166
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_64646419
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:54 schreef snowgoon het volgende:En ik zie geen redenen waarom mensen hun vuurwerk zelf moeten blijven afsteken.
Dus omdat jij geen redenen ziet moet er maar een verbod komen?
DeviantArt
pi_64646536
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:58 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Dus omdat jij geen redenen ziet moet er maar een verbod komen?
...zucht....

Moet ik nu echt weer alle nadelen van particulier vuurwerk uit gaan leggen. Ik dacht het niet.
  zondag 4 januari 2009 @ 15:05:33 #168
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_64646739
quote:
Op zondag 4 januari 2009 15:00 schreef snowgoon het volgende:
...zucht....

Moet ik nu echt weer alle nadelen van particulier vuurwerk uit gaan leggen. Ik dacht het niet.
Nee hoor dat hoeft niet, het nadeel wat ik voornamelijk van jou heb gezien is dat het een klerebende wordt op straat en dat de gemeente pas een paar dagen later komt om het op te ruimen. Geen reden tot een verbod dus.
DeviantArt
pi_64646775
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:52 schreef snowgoon het volgende:
En vernielzuchtige personenen hebben de vervelende eigenschap om het voor een veel grotere groep te verpesten.
Waar dus een mooie taak ligt voor de overheid. Ik voel er weinig bij om de overheid met een vuurwerkverbod te helpen bij die taak als ik ook zie dat diezelfde overheid relschoppers niet met de gummiknuppel er van langs geeft maar ze een feest geeft zodat ze rustig blijven.
quote:
Als percentages van de bevolking jou niet veel zeggen, waarom ga je dan wel roepen dat 95% van de Nederland vuurwerk normaal gebruikt? Gebruik je de percentages alleen maar als ze jouw argumenten ondersteunen.
Die 95% is geen mening, met het niets hebben met percentages van de bevolking doel ik op percentages die suggereren dat een bepaald deel v/d bevolking een bepaalde mening heeft. Zodra het over feitelijkheden gaat dan kan ik er wel iets mee. Dat die 95% van mij dan niet helemaal accuraat zal zijn dat weet ik maar het ruime merendeel v/d mensen is perfect uitgerust om normaal met vuurwerk om te gaan dus het echte percentage zal daar wel ergens om heen liggen. Dat maakt het een feitelijk percentage. Bij meningen van mensen kan ik weinig. Vraag mensen of ze alle belastingen af willen schaffen en dan zul je zien dat 80% staat te juichen. Leuk maar compleet ondoordacht.
quote:
Ik heb nog geen duidelijke argumenten gezien waarom mensen perse hun eigen vuurwerk moeten mogen afsteken en waarom ze echt niet zonder kunnen.
Je kunt met je eigen gezin je eigen oud&nieuw wat opluisteren met een feestelijkheidje.
Je maakt nog eens een praatje met je buren (die ook buiten staan).
Het is een leuke traditie.
quote:
Probleem met vuurwerk is ook dat je met 1 flinke knaller in de dagen voor oud en nieuw, al een hele straat aan het schrikken hebt.
Dat is nu al verboden. Vuurwerk dat voor die dagen is gekocht komt uit het buitenland dus door vuurwerk hier te verbieden los je dat probleem niet op.
quote:
Door vuurwerk in zijn totaal te verbieden kan de politie veel gerichter ingrijpen. Dan zijn er minder mensen die moeite doen om vuurwerk te krijgen, niet iedereen in Nederland gaat naar Belgie rijden om vuurwerk te halen. Dan hoeft de politie zich ook niet af te vragen of het vuurwerk wel of niet legaal is, dan is gewoon alles illegaal.
Het levert ze welgeteld 1 extra dag op om eenvoudig onderscheid te kunnen maken. Immers, vuurwerk mag alleen afgestoken worden op de 31e en verder niet. Op andere dagen kan dus alles en iedereen met vuurwerk direct opgepakt worden dus hoe zie jij het voor je dat de politie gerichter op kan treden?
quote:
Ik denk dat de meerderheid uiteindelijk liever een goed vuurwerk ziet dan wat gepiel met spul uit de lokale fietsenwinkel.
Ik wil het allebei en ik wil graag zelf kunnen kiezen wat ik op dat moment het liefste zou willen.
quote:
Maar daar is maar één manier om daar achter te komen.
Klinkt wel als overheidsbeleid ja. We weten niet wat de precieze gevolgen zijn en dat kunnen we ook niet helemaal precies weten dus waarom zouden we er uberhaupt over nadenken. Gewoon invoeren!
quote:
Dus de overheid moet zich met alle veiligheden en zekerheden bemoeien, maar niet met de onveiligheden en onzekerheden die vuurwerk veroorzaken. Daar mag geen actie worden ondernomen om de onveiligheid en onzekerheid zoveel mogelijk te beperken.
Overheid moet in dit geval optreden tegen mensen, niet tegen producten. De mensen veroorzaken overlast, sluit hen dan op. Daar ligt de taak v/d overheid.
quote:
Op zondag 4 januari 2009 14:54 schreef snowgoon het volgende:
En bij de Erasmusbrug stond je helemaal alleen? Waarom kon je daar niet met je vrienden staan kijken
Heb ik met dezelfde vriendengroep gedaan. Waarom zou ik niet mogen genieten van m'n eigen potje maar moet ik verplicht genieten van georganiseerd vuurwerk. Ik heb toch niets fout gedaan, midden op straat, niemand in de buurt, stabiele ondergrond en met een heleboel toeschouwers op veilige afstand
  zondag 4 januari 2009 @ 15:41:28 #170
224048 hersenchirurg
open your mind
pi_64648132
ze zouden alle magniet-mensen moeten verbieden
Ignorance sparks religion. Religion sparks ignorance.
pi_64649432
quote:
Op zondag 4 januari 2009 15:41 schreef hersenchirurg het volgende:
ze zouden alle magniet-mensen moeten verbieden
Mensen die een andere mening hebben. Zou niet mogen nee.
pi_64649503
quote:
Op zondag 4 januari 2009 15:05 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Nee hoor dat hoeft niet, het nadeel wat ik voornamelijk van jou heb gezien is dat het een klerebende wordt op straat en dat de gemeente pas een paar dagen later komt om het op te ruimen. Geen reden tot een verbod dus.
Dan heb je niet goed gelezen. Ik heb veel meer nadelen opgegeven ondertussen.
Het is een beetje jammer dat mensen die het niet met voorstel eens zijn telkens doen alsof er maar 1 argument voor het voorstel is.
pi_64649717
quote:
Op zondag 4 januari 2009 15:06 schreef FJD het volgende:

[..]

Waar dus een mooie taak ligt voor de overheid. Ik voel er weinig bij om de overheid met een vuurwerkverbod te helpen bij die taak als ik ook zie dat diezelfde overheid relschoppers niet met de gummiknuppel er van langs geeft maar ze een feest geeft zodat ze rustig blijven.
[..]

Die 95% is geen mening, met het niets hebben met percentages van de bevolking doel ik op percentages die suggereren dat een bepaald deel v/d bevolking een bepaalde mening heeft. Zodra het over feitelijkheden gaat dan kan ik er wel iets mee. Dat die 95% van mij dan niet helemaal accuraat zal zijn dat weet ik maar het ruime merendeel v/d mensen is perfect uitgerust om normaal met vuurwerk om te gaan dus het echte percentage zal daar wel ergens om heen liggen. Dat maakt het een feitelijk percentage. Bij meningen van mensen kan ik weinig. Vraag mensen of ze alle belastingen af willen schaffen en dan zul je zien dat 80% staat te juichen. Leuk maar compleet ondoordacht.
[..]

Je kunt met je eigen gezin je eigen oud&nieuw wat opluisteren met een feestelijkheidje.
Je maakt nog eens een praatje met je buren (die ook buiten staan).
Het is een leuke traditie.
[..]

Dat is nu al verboden. Vuurwerk dat voor die dagen is gekocht komt uit het buitenland dus door vuurwerk hier te verbieden los je dat probleem niet op.
[..]

Het levert ze welgeteld 1 extra dag op om eenvoudig onderscheid te kunnen maken. Immers, vuurwerk mag alleen afgestoken worden op de 31e en verder niet. Op andere dagen kan dus alles en iedereen met vuurwerk direct opgepakt worden dus hoe zie jij het voor je dat de politie gerichter op kan treden?
[..]

Ik wil het allebei en ik wil graag zelf kunnen kiezen wat ik op dat moment het liefste zou willen.
[..]

Klinkt wel als overheidsbeleid ja. We weten niet wat de precieze gevolgen zijn en dat kunnen we ook niet helemaal precies weten dus waarom zouden we er uberhaupt over nadenken. Gewoon invoeren!
[..]

Overheid moet in dit geval optreden tegen mensen, niet tegen producten. De mensen veroorzaken overlast, sluit hen dan op. Daar ligt de taak v/d overheid.
[..]

Heb ik met dezelfde vriendengroep gedaan. Waarom zou ik niet mogen genieten van m'n eigen potje maar moet ik verplicht genieten van georganiseerd vuurwerk. Ik heb toch niets fout gedaan, midden op straat, niemand in de buurt, stabiele ondergrond en met een heleboel toeschouwers op veilige afstand
Het blijft een beetje in rondjes lopen met jou. Telkens moet ik weer hetzelfde uitleggen.

Dan maar eens een vraag aan jou. Als het vuurwerk zoals op de Erasmusbrug goed genoeg is voor jou en je vrienden, waarom dan ook nog een situatie in de hand houden die veel overlast veroorzaakt in de ogen van 49% van de Nederlanders?

Ik snap nog steeds niet waarom je alleen maar buiten je huis kunt komen als je zelf vuurwerk afsteek. Waarom kun je niet naar buiten gaan zonder vuurwerk?
pi_64650717
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:15 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Het blijft een beetje in rondjes lopen met jou. Telkens moet ik weer hetzelfde uitleggen.

Dan maar eens een vraag aan jou. Als het vuurwerk zoals op de Erasmusbrug goed genoeg is voor jou en je vrienden, waarom dan ook nog een situatie in de hand houden die veel overlast veroorzaakt in de ogen van 49% van de Nederlanders?

Ik snap nog steeds niet waarom je alleen maar buiten je huis kunt komen als je zelf vuurwerk afsteek. Waarom kun je niet naar buiten gaan zonder vuurwerk?
klinkt als "gebrek aan antwoord"

Maar goed.. ik bepaal dus liever zelf hoe ik mijn oudjaarsnacht vier, dan wel met of zonder vuurwerk. Ik heb daar geen regelgeving voor nodig. Ik kan gerust zonder vuurwerk die nacht maar of ik het wil is een ander verhaal.

49% van de bevolking is natuurlijk grote kolder. Kan me geen straat herinneren waar de helft van de mensen het vuurwerk als storend ervoeren.

Je spreekt trouwens over veel overlast.. redelijk subjectieve term als je het mij vraagt. De officiële lezing van de overheid was een "rustige oudjaarsnacht" en de politiediensten rapporteerden soortgelijks.

-Overlast -> voor sommige mensen zeker weten.. net zoals de kermis voor de deur 1 keer per jaar
-De helft van de bevolking veel overlast -> ik betwijfel het.
pi_64650811
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 18:55 schreef Uro het volgende:

[..]

Dat heet democratie. Kleine groepen mensen moeten ook gehoord kunnen worden.
Maar moet zo'n kleine groep linkse boomknuffelaars ook zijn zin krijgen ten nadele van de rest?

Nee, dat hoeft van mij niet.
pi_64651075
quote:
Op zondag 4 januari 2009 15:00 schreef snowgoon het volgende:

[..]

...zucht....

Moet ik nou even de nadelen van zo'n voorgekauwd stuk vuurwerk opnoemen? Ten eerste moet dat in ons overgereguleerde landje op een plek buiten de bebouwing. In mijn woonplaats zou het dus buiten de bebouwde kom komen.

Ten tweede wil ik bepalen wat voor vuurwerk er de lucht in gaat.

Ten derde vind ik dat de polite wel wat nuttigers te doen heeft dan continue achter vuurwerk aan te zitten.

Ten vierde vind ik dat het nou maar eens afgelopen moet zijn met de betutteling in dit kutland.
Ten vijfde vind ik dat de mensen die wel normaal met vuurwerk omgaan niet hoeven te lijden onder die randmongolen die zelf vuurwerk in elkaar gaan lopen klussen.
pi_64651194
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:08 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Niet als ze die bekrompen zure zeik mening overal doordrukken nee.

Ga dan lekker in de binnenlanden van Australië wonen of ga werken. Meestal zijn die zeikerds mensen met veel te veel vrije tijd.
pi_64651460
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:38 schreef jpjedi het volgende:

[..]

klinkt als "gebrek aan antwoord"

Maar goed.. ik bepaal dus liever zelf hoe ik mijn oudjaarsnacht vier, dan wel met of zonder vuurwerk. Ik heb daar geen regelgeving voor nodig. Ik kan gerust zonder vuurwerk die nacht maar of ik het wil is een ander verhaal.

49% van de bevolking is natuurlijk grote kolder. Kan me geen straat herinneren waar de helft van de mensen het vuurwerk als storend ervoeren.

Je spreekt trouwens over veel overlast.. redelijk subjectieve term als je het mij vraagt. De officiële lezing van de overheid was een "rustige oudjaarsnacht" en de politiediensten rapporteerden soortgelijks.

-Overlast -> voor sommige mensen zeker weten.. net zoals de kermis voor de deur 1 keer per jaar
-De helft van de bevolking veel overlast -> ik betwijfel het.
Jij bepaald dus ook voor anderen hoe hun oudejaarsnacht vieren, binnen omdat ze niet tegen de rook en lawaai kunnen. Jouw vrijheden hebben invloed op andersmans vrijheden in dit geval.

Heb je een onderzoek gehouden in alle straten in Nederland?

De oudjaarsnacht was rustig in verhouding met andere jaren. Ik zal de cijfers er eens even bij pakken:
800 arrestaties, 3.000 incidenten. In Zuidland keerden 150 jongeren zich tegen de politie. Net als in Veen waar jongeren autowrakken in de fik wilde steken Diverse scholen in de fik gestoken, verwachte schade 5 miljoen euro. In Wijchen is een brandbom bij de politie naar binnen gegooid. In Purmerend, Zaandam, Hilversum en Uddel werden de hulpdiensten door baldadige jeugd gehinderd

De Nijmeegse burgemeester had het zelfs over een staat van beleg.
Rustig als je het vergelijkt met Israel.

http://www.elsevier.nl/we(...)harder-aanpakken.htm http://www.rtl.nl/(/actue(...)_redelijk_rustig.xml en andere bronnen.

En dan zul je wel gaan zeggen, een vuurwerkverbod voorkomt dit soort zaken niet, maar dat is ook niet wat ik hiermee wil zeggen. Jij stelt dat het een rustige oudjaarsnacht was en ik geef aan dat dat niet zo is.
pi_64651626
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:54 schreef snowgoon het volgende:

[..]

De oudjaarsnacht was rustig in verhouding met andere jaren. Ik zal de cijfers er eens even bij pakken:
800 arrestaties, 3.000 incidenten. In Zuidland keerden 150 jongeren zich tegen de politie. Net als in Veen waar jongeren autowrakken in de fik wilde steken Diverse scholen in de fik gestoken, verwachte schade 5 miljoen euro. In Wijchen is een brandbom bij de politie naar binnen gegooid. In Purmerend, Zaandam, Hilversum en Uddel werden de hulpdiensten door baldadige jeugd gehinderd
Kortom, het volgend burgerinitatief is een avondklok? Met Oud en Nieuw moet iedereen na 1.00u in huis zijn?

Wanneer komen de hamer en de sikkel in de vlag dan?
pi_64651656
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:45 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Moet ik nou even de nadelen van zo'n voorgekauwd stuk vuurwerk opnoemen? Ten eerste moet dat in ons overgereguleerde landje op een plek buiten de bebouwing. In mijn woonplaats zou het dus buiten de bebouwde kom komen.

Ten tweede wil ik bepalen wat voor vuurwerk er de lucht in gaat.

Ten derde vind ik dat de polite wel wat nuttigers te doen heeft dan continue achter vuurwerk aan te zitten.

Ten vierde vind ik dat het nou maar eens afgelopen moet zijn met de betutteling in dit kutland.
Ten vijfde vind ik dat de mensen die wel normaal met vuurwerk omgaan niet hoeven te lijden onder die randmongolen die zelf vuurwerk in elkaar gaan lopen klussen.
Ik zag in Amsterdam een vuurwerk midden op de dam. Waar ik woon is er elk jaar tijdens de kermis ook een groot vuurwerk midden in een park. Daar gaat je eerste nadeel al.
Heb je er nog meer, ik ben wel benieuwd.

Waarom moet jij perse bepalen wat voor een vuurwerk de lucht in gaat? Bepaal jij ook hoe de putdeksels in jouw straat er uit zien?

Derde punt ben ik met je eens! Gewoon vuurwerk helemaal verbieden, minder mensen die vuurwerk te vroeg gaan afsteken!

Vierde ben ik ook met je eens, maar helaas blijkt het nodig dat mensen betutteld worden. "We" kunnen zelf niet bedenken dat het verkeerd gebruik van vuurwerk gevaarlijk kan zijn en dat anders mensen er last van hebben. Wat ook punt 5 beantwoord.
pi_64651708
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:57 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Kortom, het volgend burgerinitatief is een avondklok? Met Oud en Nieuw moet iedereen na 1.00u in huis zijn?

Wanneer komen de hamer en de sikkel in de vlag dan?
Geen idee wat het volgend burgerinitiatief is. Laten we eerst maar afwachten hoe dit afloopt.
pi_64652048
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:58 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ik zag in Amsterdam een vuurwerk midden op de dam. Waar ik woon is er elk jaar tijdens de kermis ook een groot vuurwerk midden in een park. Daar gaat je eerste nadeel al.
Heb je er nog meer, ik ben wel benieuwd.
Ik weet hoe het beleid in mijn woonplaats is dus ik weet ook dat het hier niet in het dorp komt. En wat denk je van kleine dorpjes en gehuchten? Moeten die massaal uitwijken?
quote:
Waarom moet jij perse bepalen wat voor een vuurwerk de lucht in gaat? Bepaal jij ook hoe de putdeksels in jouw straat er uit zien?
Bij de laatste dorpsreconstructie hadden wij wel inspraak in de plannen, ja. Uiteraard wordt er dan naar goed politiek gebruik niet geluisterd, maar dat is wat anders.
quote:
Derde punt ben ik met je eens! Gewoon vuurwerk helemaal verbieden, minder mensen die vuurwerk te vroeg gaan afsteken!
Dan kun je ook zeggen:"Vuurwerk alleen af te halen op 31 december." De kans dat het dan te vroeg wordt afgestoken is nihil. En wat iemand anders al aangaf: het vuurwerk wat te vroeg wordt afgestoken is illegaal en dus al verboden. En waarom moeten de goeden onder kwaden lijden?
quote:
Vierde ben ik ook met je eens, maar helaas blijkt het nodig dat mensen betutteld worden. "We" kunnen zelf niet bedenken dat het verkeerd gebruik van vuurwerk gevaarlijk kan zijn en dat anders mensen er last van hebben. Wat ook punt 5 beantwoord.
Nee, maar met het huidige kabinetsbeleid van steeds meer regels blijft er ook weinig denkwerk over.En we kunnen dat zelf prima bedenken. En andere mensen er last van hebben? Mensen hebben tegenwoordig overal last van omdat we tegenwoordig een individualistische samenleving zijn geworden waar men alleen maar aan het eigen belang denkt en dat ook probeert door te drammen.

Bovendien, als je vuurwerk verbiedt wordt het illegaal en dan is er helemaal geen controle meer op. En ik heb liever dat de politie zich met nuttigere zaken bezig houdt dan met naleving van het zoveelste betuttelverbod.
pi_64652444
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:07 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Ik weet hoe het beleid in mijn woonplaats is dus ik weet ook dat het hier niet in het dorp komt. En wat denk je van kleine dorpjes en gehuchten? Moeten die massaal uitwijken?
[..]

Bij de laatste dorpsreconstructie hadden wij wel inspraak in de plannen, ja. Uiteraard wordt er dan naar goed politiek gebruik niet geluisterd, maar dat is wat anders.
[..]

Dan kun je ook zeggen:"Vuurwerk alleen af te halen op 31 december." De kans dat het dan te vroeg wordt afgestoken is nihil. En wat iemand anders al aangaf: het vuurwerk wat te vroeg wordt afgestoken is illegaal en dus al verboden. En waarom moeten de goeden onder kwaden lijden?
[..]

Nee, maar met het huidige kabinetsbeleid van steeds meer regels blijft er ook weinig denkwerk over.En we kunnen dat zelf prima bedenken. En andere mensen er last van hebben? Mensen hebben tegenwoordig overal last van omdat we tegenwoordig een individualistische samenleving zijn geworden waar men alleen maar aan het eigen belang denkt en dat ook probeert door te drammen.

Bovendien, als je vuurwerk verbiedt wordt het illegaal en dan is er helemaal geen controle meer op. En ik heb liever dat de politie zich met nuttigere zaken bezig houdt dan met naleving van het zoveelste betuttelverbod.
Zoals al gezegd, met dit voorstel zullen er voor en tegenstanders zijn en je kunt niet alle 16 miljoen mensen blij maken. Hoe het in specifieke gevallen uit zal pakken is moeilijk te zeggen. Maar in de grote lijnen is het echt geen verkeerd plan.

Als het in jouw gemeente gaat dat je inspraak hebt in de bouwplannen, zullen ze vast wel ook wel zorgen dat je inspraak krijgt in welk vuurwerk gebruikt wordt!

Nog minder lang vuurwerk verkopen is zeker een schijnoplossing...
Omdat de kwaden het al jarenlang zodanig verpesten dat het tijd wordt voor extremere maatregelen.

Jij denkt nu ook alleen maar aan je eigen belang, jij wilt zelf bepalen welk vuurwerk je afsteek en dat anderen er last van kunnen hebben intereseert je geen hol.

Ik denk dat de gevolgen van vuurwerk verbieden wel mee zullen vallen. Het zal zeker niet erger worden dan het nu al is. De politie houd vuurwerk gebruik nu ook al in de gaten dus denk ook niet dat ze het nu drukker krijgen.
pi_64751891
Aangezien er opnieuw aandacht werd besteed aan dit initiatief schop ik dit topic maar ff omhoog.
Mensen die zonder nadenken voor dit initiatief zijn en daarmee er vanuit gaan dat de overlast zal afnemen zijn zonder meer dom te noemen.

Ik zal hieronder maar weer eens wat echte feiten neerplempen (zoals ik de afgelopen weken al vaak genoeg op verschillende fora gedaan heb)

1 24% van de 6 miljoen Nederlandse huishoudens steekt vuurwerk af. Bij een verbod zullen deze mensen geneigd zijn om illegaal vuurwerk aan te schaffen om toch hun eigen feestje te houden.
2 Nederlands consumentenvuurwerk wordt gekeurd en is niet te gebruiken bij het plegen van vernielingen. Indien dit niet meer verkocht wordt zal er meer illegaal vuurwerk aangeschaft worden, wat over het algemeen zwaarder is. Vernielingen zullen toenemen
3 Hinderen van hulpverleners komt in eerste instantie door groepen jongeren die overdadig alcohol genuttigd hebben, het illegale vuurwerk is hierbij slechts hulpmiddel. De bron van het probleem zijn de dronken jongeren, daarbij zal er altijd iets anders beschikbaar zijn om te gooien (bv bakstenen).
4 Vuurwerk vormt op jaarbasis slechts 0,4% van de milieuoverlast. Het verbieden van vuurwerk zou dus slechts een druppel op een gloeiende plaat zijn

dan hebben we nog het rare idee van centrale shows georganiseerd door de gemeente:
1 Grote getale mensen bijeen (met veel alcohol op) zorgt sneller voor wrijving. Kans op grote ongeregeld heden neemt toe.
2 De kostten voor het organiseren van zoveel shows loopt in de miljoenen. Deze kosten zullen op de belastingbetaler verhaalt worden.
3 Voor het in goede banen leidden van een evenement is veel inzet van politie/ brandweer/ ambulance etc. nodig. Deze mensen kunnen dus niet op andere plaatsen patrouilleren.
4 In ieder straat wordt wel een feestje gevierd. Indien mensen naar een centrale plek toe moeten is de sociale buurtcontrole weg. In combinatie met het minder voorhanden zijn van politie zal de kans op bv. inbraak groter worden.

Daarbij zijn er gewoon te weinig vakmensen voor het organiseren en schieten van zoveel shows. Uiteindelijk zou het dus hooguit in de grote steden een klein showtje plaatsvinden.
Showtjes zoals die het gehele jaar doorvinden... nou wauw... wat een geweldig feest die jaarwisseling.

in plaats van een verbod zijn de volgende ideeen veel beter (bedacht door de echte vuurwerkfreaks)
1 houdt het consumentenvuurwerk legaal en laat de huidige wetgeving ongemoeid, om zo te voorkomen dat de toestroom van gevaarlijker, illegaal vuurwerk zal toenemen
2 maak u sterker voor een Europese wetgeving omtrent vuurwerk,
3 speel een actieve(re) rol in de voorlichting omtrent het gebruik van consumentenvuurwerk,
4 geef hogere straffen aan raddraaiers en mensen die vandalisme plegen.
Ik weiger iets over mijzelf te vertellen, je vraagt het maar mooi zelf
pi_64753044
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 23:19 schreef student_van_het_leven het volgende:
Daarbij zijn er gewoon te weinig vakmensen voor het organiseren en schieten van zoveel shows. Uiteindelijk zou het dus hooguit in de grote steden een klein showtje plaatsvinden.
Showtjes zoals die het gehele jaar doorvinden... nou wauw... wat een geweldig feest die jaarwisseling.

Hier kon je inderdaad wel eens dik gelijk mee hebben.
Staat wel genoemd als een belangrijk onderdeel van deze treiter petitie maar waarschijnlijk totaal onhaalbaar.
-
pi_64753305
Ondertekend. Vond vroeger vuurwerk zelf afsteken helemaal geweldig, maar als ik achteraf kijk naar hoe ik er mee omging heb ik eigenlijk wel geluk gehad dat ik niemand heb verwond. Vond het altijd leuk om vuurpijltjes op straat te leggen en de straat door te schieten. Vond het ook leuk om een stokje van een vuurpijl af te breken en dan aan te steken. Had zo iemand zijn oog kunnen kosten.

Dat zou leuk zijn geweest zeg, dat zo'n kutkind als ik iemand blind zou maken. En laten we maar niet beginnen over het afbranden van een huis doordat een smeulende vuurpijl ergens in een dakgoot belandt. Het zal je huis maar zijn.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_64754213
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 23:52 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Ondertekend. Vond vroeger vuurwerk zelf afsteken helemaal geweldig, maar als ik achteraf kijk naar hoe ik er mee omging heb ik eigenlijk wel geluk gehad dat ik niemand heb verwond. Vond het altijd leuk om vuurpijltjes op straat te leggen en de straat door te schieten. Vond het ook leuk om een stokje van een vuurpijl af te breken en dan aan te steken. Had zo iemand zijn oog kunnen kosten.

Dat zou leuk zijn geweest zeg, dat zo'n kutkind als ik iemand blind zou maken. En laten we maar niet beginnen over het afbranden van een huis doordat een smeulende vuurpijl ergens in een dakgoot belandt. Het zal je huis maar zijn.
Dus omdat er een paar kleine jochies zo mee omgaan moet de rest het ook maar ontgelden?
en een brand is lullig, maar het hele jaar door zijn er meer branden door gewone huis-tuin en keuken spullen. Gaan we die dan ook maar verbieden?

Het probleem met de anti liefhebbers is dat ze met argumenten aankomen die niet steekhoudend zijn.... ze zijn makkelijk te weerleggen of zijn toepasbaar op 99% van alle dingen in de wereld....

Nederland is een verkeerde weg ingeslagen en glijd steeds verder en verder weg.
Probleem is dat we elkaar niets meer gunnen. Erg jammer. Als het zo doorgaat ben ik ook snel pleite...
pi_64754398
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 00:21 schreef student_van_het_leven het volgende:

Probleem is dat we elkaar niets meer gunnen. Erg jammer. Als het zo doorgaat ben ik ook snel pleite...
Waarheen? Zijn er zoveel landen waar je wel als consument vuurwerk mag afsteken?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_64754801
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 00:26 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Waarheen? Zijn er zoveel landen waar je wel als consument vuurwerk mag afsteken?
Meer dan Bonte en kornuiten je willen doen geloven.....
sterker nog er zijn meer landen waar het wel mag dan niet. In veel van deze landen is er zelfs jaarrond verkoop. toch knap dat ze daar die problemen niet hebben...

(ik heb zelf 5 maanden door Europa rondgereisd dus ik weet waar ik het over heb)

maar het gaat me niet alleen om vuurwerk. Het gaat me gewoon om de algehele mentaliteit van NL. Ik ben van september 2007 tot november 2008 in het buitenland geweest en nu ruim 2 maanden weer hier.
Ik heb nog nooit zo graag weer weg gewild als nu....
pi_64758586
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 23:19 schreef student_van_het_leven het volgende:
Aangezien er opnieuw aandacht werd besteed aan dit initiatief schop ik dit topic maar ff omhoog.
Mensen die zonder nadenken voor dit initiatief zijn en daarmee er vanuit gaan dat de overlast zal afnemen zijn zonder meer dom te noemen.

Ik zal hieronder maar weer eens wat echte feiten neerplempen (zoals ik de afgelopen weken al vaak genoeg op verschillende fora gedaan heb)

1 24% van de 6 miljoen Nederlandse huishoudens steekt vuurwerk af. Bij een verbod zullen deze mensen geneigd zijn om illegaal vuurwerk aan te schaffen om toch hun eigen feestje te houden.
2 Nederlands consumentenvuurwerk wordt gekeurd en is niet te gebruiken bij het plegen van vernielingen. Indien dit niet meer verkocht wordt zal er meer illegaal vuurwerk aangeschaft worden, wat over het algemeen zwaarder is. Vernielingen zullen toenemen
3 Hinderen van hulpverleners komt in eerste instantie door groepen jongeren die overdadig alcohol genuttigd hebben, het illegale vuurwerk is hierbij slechts hulpmiddel. De bron van het probleem zijn de dronken jongeren, daarbij zal er altijd iets anders beschikbaar zijn om te gooien (bv bakstenen).
4 Vuurwerk vormt op jaarbasis slechts 0,4% van de milieuoverlast. Het verbieden van vuurwerk zou dus slechts een druppel op een gloeiende plaat zijn

dan hebben we nog het rare idee van centrale shows georganiseerd door de gemeente:
1 Grote getale mensen bijeen (met veel alcohol op) zorgt sneller voor wrijving. Kans op grote ongeregeld heden neemt toe.
2 De kostten voor het organiseren van zoveel shows loopt in de miljoenen. Deze kosten zullen op de belastingbetaler verhaalt worden.
3 Voor het in goede banen leidden van een evenement is veel inzet van politie/ brandweer/ ambulance etc. nodig. Deze mensen kunnen dus niet op andere plaatsen patrouilleren.
4 In ieder straat wordt wel een feestje gevierd. Indien mensen naar een centrale plek toe moeten is de sociale buurtcontrole weg. In combinatie met het minder voorhanden zijn van politie zal de kans op bv. inbraak groter worden.

in plaats van een verbod zijn de volgende ideeen veel beter (bedacht door de echte vuurwerkfreaks)
1 houdt het consumentenvuurwerk legaal en laat de huidige wetgeving ongemoeid, om zo te voorkomen dat de toestroom van gevaarlijker, illegaal vuurwerk zal toenemen
2 maak u sterker voor een Europese wetgeving omtrent vuurwerk,
3 speel een actieve(re) rol in de voorlichting omtrent het gebruik van consumentenvuurwerk,
4 geef hogere straffen aan raddraaiers en mensen die vandalisme plegen.
Als er vraag is naar professionals, dan komen er wel meer professionals bij. Gewoon een kwestie van vraag en aanbod.

1a. Zoals al vaker gezegd, niet iedere Nederland wil perse vuurwerk afsteken en gaat dan veel moeitee doen om illegaal vuurwerk te halen. Een vader van 2 kinderen die anders altijd een paar fonteinen haalt zal nu echt niet ineens zwaar illegaal vuurwerk gaan halen.
2a.Zie 1a.
3a. Vermoedens die hard aangepakt kunnen worden door de poplitie.
4a. Millieu overlast is niet het enige waarom zo'n verbod ingesteld zou moeten worden.

1a. Ik ga geregeld naar grote popconcerten waar het alcohol rijkelijk vloeit en 50.000 man op elkaars lip staan en ik heb nog nooit grote vechtpartijen gezien.
2b. De kosten kunnen worden gedragen door bedrijfsleven én gemeente. Daarnaast wordt er dan waarschijnlijk ook bespaard op schoonmaakkosten in de stad.
3b. Er zal echt niet meer inzet van politie/ambulance/brandweer nodig zijn dan nu al het geval is.
4b. Waarom zou er nog sociale controle nodig zijn als mensen zelf geen vuurwerk mogen afsteken?

Je noemt al die dingen wel feiten, maar het zijn vooral veronderstellingen die makkelijk weerlegd kunnen worden.
De andere oplossing die jij noemt blijken niet te helpen.
pi_64758663
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 00:39 schreef student_van_het_leven het volgende:

[..]

sterker nog er zijn meer landen waar het wel mag dan niet. In veel van deze landen is er zelfs jaarrond verkoop. toch knap dat ze daar die problemen niet hebben...

(ik heb zelf 5 maanden door Europa rondgereisd dus ik weet waar ik het over heb)

maar het gaat me niet alleen om vuurwerk. Het gaat me gewoon om de algehele mentaliteit van NL. Ik ben van september 2007 tot november 2008 in het buitenland geweest en nu ruim 2 maanden weer hier.
Wat let je?
Hoor het zo vaak dat mensen het in andere landen zoveel beter vinden. Maar altijd vraag ik me af of dat ook wel zo is.
Welke landen zijn dan zoveel beter dan Nederland, en waarom?
pi_64759203
Ik heb nog nooit vuurwerk gebruikt en persoonlijk zou ik een verbod helemaal niet vervelend vinden (mits er een mooie vuurwerkshow voor in de plaats komt), maar zal nooit een initiatief tot verbod steunen. Het is onzin om dit soort dingen te gaan verbieden. Wel vind ik dat mensen iets beter hun best mogen doen om hun vuurwerktroep op hun eigen stoepje op te ruimen, maar in dit land vol met asocialen die nergens een reet om geven zal dat helaas een illusie blijven.
pi_64759248
quote:

[..]

OMG weer zo iemand die geen onderscheid kan maken tussen een land bezoeken als toerist en daadwerkelijk in een land moeten wonen / werken / leven en op basis van die mislukte vergelijking besluit dat Nederland kut is
pi_64759372
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 19:02 schreef zoalshetis het volgende:
ik wil graag een burgerinitiatief waarbij 40.000 mensen milieuactivisten veroordelen, zodat ze verboden moeten worden.
Buiten het feit dat je met het recht op vrijheid van meningsuiting voor die boomknuffelaars zit kan het wel.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  woensdag 7 januari 2009 @ 09:28:11 #195
235707 Painted_Horse
Quarter or Dime?
pi_64759416
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 18:59 schreef BasEnAad het volgende:
Ik word kotsmisselijk van deze betutteling.
Ik eerlijk gezegd ook.
Alles wat het leven aangenaam maakt wordt teruggeschroefd of onmogelijk gemaakt.
Helemaal terug naar de jaren 70/80 gaat me wat ver, maar wat mij betreft zijn we nu ale grenzen van overregulering gepasseerd.
Never underestimate a Horse - He can't think but is better in acting than Meryl Streep
pi_64759609
Al die drukte om niets. Met 40.000 handtekening moet het door de kamer besproken worden. Dan moet er nog een meerderheids zijn die voor een verbod is en dan moet er nog een wet gemaakt worden dan moet die weer door de kamer.

En dat onderzoek is ook maar net hoe en wie je de vragen stelt. Als je meer vrouwen en ouderen vraagt om een verbod dan jonge mannen krijg je zo'n uitkomst
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_64759902
quote:

[..]

Wat let je? Lange leve Schengen en de EU regels.. Het is natuurlijk wel wat krom vergelijken als je ergens krap een jaartje op doorreis bent, of je ergens een leven lang gaat vestigen, en je evt ziek zal worden, kinderen zal krijgen, en mogelijk een beroep zal moeten doen op de sociale vangnetten etc. Dan is alles bij elkaar opgeteld Nederland nog niet zo slecht hoor..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_64760124
quote:
Op zondag 4 januari 2009 16:08 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Serieus; hoe krijg je het voor elkaar om zo'n kort zinnetje -wat ook nog eens sarcastisch bedoeld was- nog verkeerd te lezen?

Anyway; Deze zielige club azijnpissers heeft dan wel de mond vol over o.a. overlast, maar ze zien niet in dat ze zelf met hun gezeik en geschreeuw om een verbod voor de meeste overlast zorgen .
pi_64760164
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:49 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Wat let je? Lange leve Schengen en de EU regels.. Het is natuurlijk wel wat krom vergelijken als je ergens krap een jaartje op doorreis bent, of je ergens een leven lang gaat vestigen, en je evt ziek zal worden, kinderen zal krijgen, en mogelijk een beroep zal moeten doen op de sociale vangnetten etc. Dan is alles bij elkaar opgeteld Nederland nog niet zo slecht hoor..
Kinderen krijgen is natuurlijk niet iets wat je "overkomt", maar dat terzijde.
pi_64760963
quote:
Op woensdag 7 januari 2009 09:59 schreef hersenchirurg het volgende:

[..]

Kinderen krijgen is natuurlijk niet iets wat je "overkomt", maar dat terzijde.
Ondanks wat je vaak leest, "neem" je ze ook niet echt, vraag maar aan de stellen die na 6 jaar kloten met allerlei onderzoeken en IVF behandelingen nog steeds een lege wieg hebben staan...Maar goed, er is inderdaad een zekere planning mogelijk tegenwoordig, zeker hier in het westen met een riante verzameling anti-conceptie methodes.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')