abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64830625
quote:
Centrum Utrecht onrustig door demonstratie
Nederland - door Redactie op 08-01-2009 @ 21:11
In de binnenstad van Utrecht is het vanavond onrustig door een een pro-Palestijnse demonstratie in verband met de situatie in de Gazastrook. Volgens de politie gaat het om ongeveer driehonderd actievoerders die zich op het Vredenburg hebben verzameld.

De politie spreekt van een gespannen sfeer, maar heeft nog niet ingegrepen. In Utrecht is het koopavond, waardoor het druk in het centrum is. De demonstranten hebben vlaggen bij zich en maken veel kabaal.
Centrum Utrecht onrustig door demonstratie

Ik hoop maar dat het niet op geweld uitloopt, zoals in Antwerpen.

Hier beelden http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/203878

Er zijn inmiddels vijf mensen gearresteerd.

[ Bericht 38% gewijzigd door rutger05 op 08-01-2009 23:27:11 ]
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_64830659
Oppakken en naar de gazastrook sturen
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_64830675
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:25 schreef MouzurX het volgende:
Oppakken en naar de gazastrook sturen
pi_64830833
Iemand nog beelden misschien?
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  donderdag 8 januari 2009 @ 22:33:42 #5
94922 Tyler..Durden
Bacchus is my homeboy
pi_64831114
tvp
Wat loop je naar mijn sig te kijken!?
pi_64831193

[ Bericht 91% gewijzigd door marijke1986 op 09-01-2009 11:51:05 (niet zo handig) ]
pi_64831279
Zeker een illegale demonstratie? Waarom worden deze mensen niet opgepakt of worden de straten niet schoongespoten?
pi_64831295
Zijn er synagoges in de fik gestoken?
pi_64831589
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:37 schreef Lightning_NL het volgende:
Zeker een illegale demonstratie? Waarom worden deze mensen niet opgepakt of worden de straten niet schoongespoten?
Een "illegale" demonstratie ??? Wacht even hoor.

Dus jij stelt dat het uiten van een gemeenschappelijke mening per definitie niet legaal is, in welke hoedanigheid dan ook? Dus dat je eerst toestemming nodig hebt van hetgeen waartegen je demonstreert ? .

Ik weet dat je in de USA vergunningen nodig hebt om te mogen demonstreren, maar als dat in NL ook zo gaat, dan zou ik alleen om dat feit al gegronde reden hebben om te gaan rellen.
pi_64831674
Of vergunningen... Je hebt daar "Free Speech Zones" . Waar je dus niet mag demonstreren, want zoals je weet, war = peace en love = fear en 2 + 2 = 5
pi_64831768
Nou, volgens mij is het niet zo heel erg bijzonder die hele demonstratie. Ik reed om kwart voor 10 door de stad en er was niks meer te horen of te zien.
pi_64832027
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:46 schreef marijke1986 het volgende:
Nou, volgens mij is het niet zo heel erg bijzonder die hele demonstratie. Ik reed om kwart voor 10 door de stad en er was niks meer te horen of te zien.
Was ook al vroeg in de avond begonnen toch?
pi_64832157
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:51 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Was ook al vroeg in de avond begonnen toch?
Hmm, geen idee. Ze kwamen voor het eerst bij mij (Lange Elisabethstraat) langs om een uur of 8 denk ik. In het nieuwsbericht werd gezegd dat de sfeer gespannen was, maar dat viel wel mee hoor. Het is gewoon een hoop geschreeuw, meer niet.
pi_64832293
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:44 schreef Salvad0R het volgende:
Of vergunningen... Je hebt daar "Free Speech Zones" . Waar je dus niet mag demonstreren, want zoals je weet, war = peace en love = fear en 2 + 2 = 5
Da's dus beter geregeld dan hier. Nu heeft het winkelend publiek last van die herriemakers. Maarruh, google eens op 'illegale demonstratie' en je vindt genoeg hits. Volgens mij moet je vaak in NL een vergunning aanvragen voordat je gaat demonstreren hoor. Het fijne weet ik er niet van want ik hou me gelukkig niet met dat soort zaken bezig.

Verder haal je een beetje je eigen intelligentie onderuit door te zeggen dat je niet mag demonstreren in 'free speech zones'. Is je Engels zo slecht? En die belachelijke vergelijkingen. Beetje jammer.
pi_64832330
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:54 schreef marijke1986 het volgende:

[..]

Hmm, geen idee. Ze kwamen voor het eerst bij mij (Lange Elisabethstraat) langs om een uur of 8 denk ik. In het nieuwsbericht werd gezegd dat de sfeer gespannen was, maar dat viel wel mee hoor. Het is gewoon een hoop geschreeuw, meer niet.
Ik las dat ze reclameborden omgooiden:

UTRECHT - Tijdens een protest donderdagavond tegen de Israelische aanvallen op Gaza, zijn vijf mensen gearresteerd.

Aan het begin van de avond werd er een manifestatie gehouden op het Vredenburg, die rustig verliep. Daar waren ongeveer driehonderd mensen aanwezig.

Zo'n vijftig demonstranten trokken daarna verder naar Hoog Catharijne, waar ze leuzen riepen en reclameborden omgooiden. Vijf mensen werden aangehouden.

Ook zaterdag wordt er in het Utrechtse stadshart een protest tegen de aanvallen op Gaza gehouden.

En succes zaterdag als je dan ook moet werken
  donderdag 8 januari 2009 @ 23:04:38 #17
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64832609
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:42 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Een "illegale" demonstratie ??? Wacht even hoor.

Dus jij stelt dat het uiten van een gemeenschappelijke mening per definitie niet legaal is, in welke hoedanigheid dan ook? Dus dat je eerst toestemming nodig hebt van hetgeen waartegen je demonstreert ? .

Ik weet dat je in de USA vergunningen nodig hebt om te mogen demonstreren, maar als dat in NL ook zo gaat, dan zou ik alleen om dat feit al gegronde reden hebben om te gaan rellen.
Je moet in Nederland inderdaad eerst toestemming hebben om te mogen demonsteren, maar dat heeft niet zozeer met censuur te maken. Zo'n protesten nemen risico met zich mee: verkeersproblemen, rellen, vernielingen, geweld enzovoorts, politie en gemeente moeten zich er dus op kunnen voorbereiden om de andere burgers en hun eigendommen te beschermen.
pi_64832656
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:58 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

UTRECHT - Tijdens een protest donderdagavond tegen de Israelische aanvallen op Gaza, zijn vijf mensen gearresteerd.

Aan het begin van de avond werd er een manifestatie gehouden op het Vredenburg, die rustig verliep. Daar waren ongeveer driehonderd mensen aanwezig.

Zo'n vijftig demonstranten trokken daarna verder naar Hoog Catharijne, waar ze leuzen riepen en reclameborden omgooiden. Vijf mensen werden aangehouden.

Ook zaterdag wordt er in het Utrechtse stadshart een protest tegen de aanvallen op Gaza gehouden.

Nee, ik heb 'm niet gezien! Maar het viel me ook op dat het vooral jongeren waren in tegenstelling tot de demonstratie in Amsterdam.

Dat van die reclameborden wist ik nog niet... best triest ook eigenlijk hoor. Ik vind het prima als je ergens tegen wil protesteren, maar ga dan geen dingen slopen. Dat doet dan net weer even af aan de geloofwaardigheid.

En gelukkig werk ik niet zaterdag...
pi_64832794
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:04 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Je moet in Nederland inderdaad eerst toestemming hebben om te mogen demonsteren, maar dat heeft niet zozeer met censuur te maken. Zo'n protesten nemen risico met zich mee: verkeersproblemen, rellen, vernielingen, geweld enzovoorts, politie en gemeente moeten zich er dus op kunnen voorbereiden om de andere burgers en hun eigendommen te beschermen.
Had dat nou niet gezegd... Nu gaat dit mannetje lopen rellen morgen!
  donderdag 8 januari 2009 @ 23:10:17 #20
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64832871
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:08 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Had dat nou niet gezegd... Nu gaat dit mannetje lopen rellen morgen!
Dat moet ie dan zelf weten, ben benieuwd naar de resultaten.
pi_64833308
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:58 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Bedankt voor de informatie.

Hier ook beelden http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/203878
pi_64833377
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:19 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Bedankt voor de informatie.

Hier ook beelden http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/203878
Oja die was ik vergeten erbij te zetten, tnx.
pi_64833620
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:21 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Oja die was ik vergeten erbij te zetten, tnx.
Ik zal ze nog even in de OP zetten.
pi_64835398
Geheel verantwoording aan Israel afschuiven.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 00:14:17 #25
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64835484
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:11 schreef Meki het volgende:
Geheel verantwoording aan Israel afschuiven.
Doe toch niet zo ontzettend achterlijk, mensen zijn zelf verantwoordelijk voor hun daden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')