abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64830625
quote:
Centrum Utrecht onrustig door demonstratie
Nederland - door Redactie op 08-01-2009 @ 21:11
In de binnenstad van Utrecht is het vanavond onrustig door een een pro-Palestijnse demonstratie in verband met de situatie in de Gazastrook. Volgens de politie gaat het om ongeveer driehonderd actievoerders die zich op het Vredenburg hebben verzameld.

De politie spreekt van een gespannen sfeer, maar heeft nog niet ingegrepen. In Utrecht is het koopavond, waardoor het druk in het centrum is. De demonstranten hebben vlaggen bij zich en maken veel kabaal.

Ik hoop maar dat het niet op geweld uitloopt, zoals in Antwerpen.

Hier beelden http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/203878

Er zijn inmiddels vijf mensen gearresteerd.

[ Bericht 38% gewijzigd door rutger05 op 08-01-2009 23:27:11 ]
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_64830659
Oppakken en naar de gazastrook sturen
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_64830675
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:25 schreef MouzurX het volgende:
Oppakken en naar de gazastrook sturen
pi_64830833
Iemand nog beelden misschien?
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  donderdag 8 januari 2009 @ 22:33:42 #5
94922 Tyler..Durden
Bacchus is my homeboy
pi_64831114
tvp
Wat loop je naar mijn sig te kijken!?
pi_64831193

[ Bericht 91% gewijzigd door marijke1986 op 09-01-2009 11:51:05 (niet zo handig) ]
pi_64831279
Zeker een illegale demonstratie? Waarom worden deze mensen niet opgepakt of worden de straten niet schoongespoten?
pi_64831295
Zijn er synagoges in de fik gestoken?
pi_64831589
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:37 schreef Lightning_NL het volgende:
Zeker een illegale demonstratie? Waarom worden deze mensen niet opgepakt of worden de straten niet schoongespoten?
Een "illegale" demonstratie ??? Wacht even hoor.

Dus jij stelt dat het uiten van een gemeenschappelijke mening per definitie niet legaal is, in welke hoedanigheid dan ook? Dus dat je eerst toestemming nodig hebt van hetgeen waartegen je demonstreert ? .

Ik weet dat je in de USA vergunningen nodig hebt om te mogen demonstreren, maar als dat in NL ook zo gaat, dan zou ik alleen om dat feit al gegronde reden hebben om te gaan rellen.
pi_64831674
Of vergunningen... Je hebt daar "Free Speech Zones" . Waar je dus niet mag demonstreren, want zoals je weet, war = peace en love = fear en 2 + 2 = 5
pi_64831768
Nou, volgens mij is het niet zo heel erg bijzonder die hele demonstratie. Ik reed om kwart voor 10 door de stad en er was niks meer te horen of te zien.
pi_64832027
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:46 schreef marijke1986 het volgende:
Nou, volgens mij is het niet zo heel erg bijzonder die hele demonstratie. Ik reed om kwart voor 10 door de stad en er was niks meer te horen of te zien.
Was ook al vroeg in de avond begonnen toch?
pi_64832157
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:51 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Was ook al vroeg in de avond begonnen toch?
Hmm, geen idee. Ze kwamen voor het eerst bij mij (Lange Elisabethstraat) langs om een uur of 8 denk ik. In het nieuwsbericht werd gezegd dat de sfeer gespannen was, maar dat viel wel mee hoor. Het is gewoon een hoop geschreeuw, meer niet.
pi_64832293
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:44 schreef Salvad0R het volgende:
Of vergunningen... Je hebt daar "Free Speech Zones" . Waar je dus niet mag demonstreren, want zoals je weet, war = peace en love = fear en 2 + 2 = 5
Da's dus beter geregeld dan hier. Nu heeft het winkelend publiek last van die herriemakers. Maarruh, google eens op 'illegale demonstratie' en je vindt genoeg hits. Volgens mij moet je vaak in NL een vergunning aanvragen voordat je gaat demonstreren hoor. Het fijne weet ik er niet van want ik hou me gelukkig niet met dat soort zaken bezig.

Verder haal je een beetje je eigen intelligentie onderuit door te zeggen dat je niet mag demonstreren in 'free speech zones'. Is je Engels zo slecht? En die belachelijke vergelijkingen. Beetje jammer.
pi_64832330
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:54 schreef marijke1986 het volgende:

[..]

Hmm, geen idee. Ze kwamen voor het eerst bij mij (Lange Elisabethstraat) langs om een uur of 8 denk ik. In het nieuwsbericht werd gezegd dat de sfeer gespannen was, maar dat viel wel mee hoor. Het is gewoon een hoop geschreeuw, meer niet.
Ik las dat ze reclameborden omgooiden:

UTRECHT - Tijdens een protest donderdagavond tegen de Israelische aanvallen op Gaza, zijn vijf mensen gearresteerd.

Aan het begin van de avond werd er een manifestatie gehouden op het Vredenburg, die rustig verliep. Daar waren ongeveer driehonderd mensen aanwezig.

Zo'n vijftig demonstranten trokken daarna verder naar Hoog Catharijne, waar ze leuzen riepen en reclameborden omgooiden. Vijf mensen werden aangehouden.

Ook zaterdag wordt er in het Utrechtse stadshart een protest tegen de aanvallen op Gaza gehouden.

En succes zaterdag als je dan ook moet werken
  donderdag 8 januari 2009 @ 23:04:38 #17
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64832609
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:42 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Een "illegale" demonstratie ??? Wacht even hoor.

Dus jij stelt dat het uiten van een gemeenschappelijke mening per definitie niet legaal is, in welke hoedanigheid dan ook? Dus dat je eerst toestemming nodig hebt van hetgeen waartegen je demonstreert ? .

Ik weet dat je in de USA vergunningen nodig hebt om te mogen demonstreren, maar als dat in NL ook zo gaat, dan zou ik alleen om dat feit al gegronde reden hebben om te gaan rellen.
Je moet in Nederland inderdaad eerst toestemming hebben om te mogen demonsteren, maar dat heeft niet zozeer met censuur te maken. Zo'n protesten nemen risico met zich mee: verkeersproblemen, rellen, vernielingen, geweld enzovoorts, politie en gemeente moeten zich er dus op kunnen voorbereiden om de andere burgers en hun eigendommen te beschermen.
pi_64832656
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:58 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

UTRECHT - Tijdens een protest donderdagavond tegen de Israelische aanvallen op Gaza, zijn vijf mensen gearresteerd.

Aan het begin van de avond werd er een manifestatie gehouden op het Vredenburg, die rustig verliep. Daar waren ongeveer driehonderd mensen aanwezig.

Zo'n vijftig demonstranten trokken daarna verder naar Hoog Catharijne, waar ze leuzen riepen en reclameborden omgooiden. Vijf mensen werden aangehouden.

Ook zaterdag wordt er in het Utrechtse stadshart een protest tegen de aanvallen op Gaza gehouden.

Nee, ik heb 'm niet gezien! Maar het viel me ook op dat het vooral jongeren waren in tegenstelling tot de demonstratie in Amsterdam.

Dat van die reclameborden wist ik nog niet... best triest ook eigenlijk hoor. Ik vind het prima als je ergens tegen wil protesteren, maar ga dan geen dingen slopen. Dat doet dan net weer even af aan de geloofwaardigheid.

En gelukkig werk ik niet zaterdag...
pi_64832794
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:04 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Je moet in Nederland inderdaad eerst toestemming hebben om te mogen demonsteren, maar dat heeft niet zozeer met censuur te maken. Zo'n protesten nemen risico met zich mee: verkeersproblemen, rellen, vernielingen, geweld enzovoorts, politie en gemeente moeten zich er dus op kunnen voorbereiden om de andere burgers en hun eigendommen te beschermen.
Had dat nou niet gezegd... Nu gaat dit mannetje lopen rellen morgen!
  donderdag 8 januari 2009 @ 23:10:17 #20
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64832871
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:08 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Had dat nou niet gezegd... Nu gaat dit mannetje lopen rellen morgen!
Dat moet ie dan zelf weten, ben benieuwd naar de resultaten.
pi_64833308
quote:

[..]

Bedankt voor de informatie.

Hier ook beelden http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/203878
pi_64833377
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:19 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Bedankt voor de informatie.

Hier ook beelden http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/203878
Oja die was ik vergeten erbij te zetten, tnx.
pi_64833620
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:21 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Oja die was ik vergeten erbij te zetten, tnx.
Ik zal ze nog even in de OP zetten.
pi_64835398
Geheel verantwoording aan Israel afschuiven.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 00:14:17 #25
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_64835484
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:11 schreef Meki het volgende:
Doe toch niet zo ontzettend achterlijk, mensen zijn zelf verantwoordelijk voor hun daden.
pi_64836020
Het zou wel handig zijn als het publiek ook kan begrijpen wat ze roepen tijdens hun demonstratie.
pi_64836545
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:32 schreef Picchia het volgende:
Het zou wel handig zijn als het publiek ook kan begrijpen wat ze roepen tijdens hun demonstratie.
Nergens voor nodig, het zijn gewoon hooligans, alleen deze zijn licht getint. Zelfde behandeling als de rest...de lange lat erover en een paar dagen tussen 4 muren zetten, klaar.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 00:54:33 #28
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64836579
Niks van gemerkt; en ik zit in hartje centrum.

Aan de goede kant that is

Gebeurt er eindelijk eens wat, mis ik het.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 00:58:22 #29
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64836652
Overigens wel weer typisch dat ze demonstreren tegen geweld en vervolgens andermans spullen vernielen.

Mooi ook, die sjaaltjes en doeken voor het gezicht. Belachelijk volk
pi_64836779
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:58 schreef SHE het volgende:
Overigens wel weer typisch dat ze demonstreren tegen geweld en vervolgens andermans spullen vernielen.

Mooi ook, die sjaaltjes en doeken voor het gezicht. Belachelijk volk
Was maar een volk aanwezig dan.
Ik vind die sjaaltjes superlelijke trouwens.
pi_64836923
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:24 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Ik hoop maar dat het niet op geweld uitloopt, zoals in Antwerpen.

Hier beelden http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/203878

Er zijn inmiddels vijf mensen gearresteerd.
Weer een stel fascistische uitkeringstrekkers die zich niet weten te gedragen. Als ze echt zo begaan zijn met het lot van een stel terroristen in Gaza, dan moeten ze daar maar naar toegestuurd worden om te dienen als menselijk schild. Hoeven de Palestijnen daar niet meer hun kids voor te gebruiken.
pi_64837256
Hmm, niks van gemerkt.
pi_64837873
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:37 schreef antise het volgende:
Zijn er synagoges in de fik gestoken?
Wel in België en Frankrijk. In Nederland geloof ik niet.
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_64837912
quote:
Dat is wel heeeeel eenvoudig Dus wanneer hier een paar Moslims doodgemaakt worden, ligt dit aan bijvoorbeeld Iran die homo's ophangt omdat ze homo zijn? Lekker dan wanneer je een vredelievende moslim bent
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
pi_64838008
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:57 schreef Lightning_NL het volgende:

[..]

Da's dus beter geregeld dan hier. Nu heeft het winkelend publiek last van die herriemakers. Maarruh, google eens op 'illegale demonstratie' en je vindt genoeg hits. Volgens mij moet je vaak in NL een vergunning aanvragen voordat je gaat demonstreren hoor. Het fijne weet ik er niet van want ik hou me gelukkig niet met dat soort zaken bezig.

Verder haal je een beetje je eigen intelligentie onderuit door te zeggen dat je niet mag demonstreren in 'free speech zones'. Is je Engels zo slecht? En die belachelijke vergelijkingen. Beetje jammer.
Het is toch volkomen van de pot gerukt man. Met het zogenaamde 1e amendement in de Amerikaanse constitutie heb je Vrijheid van Meningsuiting.

Maar niet meer in de USA, waar je "free speech zones" aangewezen krijgt waar je dat "voorrecht" mag beoefenen, want elders mag dat niet meer.

vrijdag 9 januari 2009 @ 02:40:06 #36
199912 bikkeltje2
gaat altijd door
pi_64838067
Was op weg door Hoog Catherijne richting huis en zag eerder gajes dan vredelievende demonstranten, jammer dat dat zo moet. Iets eerder op het vredenburg zag het er wel wat serieuzer uit.

Toch grappig om al die politie met hun fietsie te zien.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 07:49:36 #37
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_64839200
Op de radio was duidelijk te horen dat ze "Hitler, Hitler"en "Hamas, Hamas alle joden aan het gas" riepen.

Overal waar ze actie voeren, geef niet wat, brengen ze schade aan hun omgeving. Ze trekken als een gigantische horde bavianen door de omgeving, zaaien ravage en maken de omgeving onveilig.

DAT IS HET GEZICHT VAN DE TOEKOMSTIGE BEZETTER VAN NEDERLAND.

Er wordt hard aan gewerkt van deze voorspelling een feit te maken. De vraag is: Waarom doet de linkse vijfde colonne zo hun best het land aan zo’n huiveringwekkende fascistische bezetter te verraden? Welke doel dienen ze ermee?
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
pi_64839319
quote:

[..]

het dik gedrukte stukje tekst was nog wel gezellig:) kom je vlak langs zo`n groep joepie!:(
  vrijdag 9 januari 2009 @ 08:06:50 #39
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64839320
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 23:04 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Iedereen mag demonstreren, ook zónder vergunning.

Grootste misverstand van Nederland (naast "levenslang is maar 20 jaar")
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  vrijdag 9 januari 2009 @ 08:10:44 #40
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64839354
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 07:49 schreef ES57 het volgende:
Op de radio was duidelijk te horen dat ze "Hitler, Hitler"en "Hamas, Hamas alle joden aan het gas" riepen.

Overal waar ze actie voeren, geef niet wat, brengen ze schade aan hun omgeving. Ze trekken als een gigantische horde bavianen door de omgeving, zaaien ravage en maken de omgeving onveilig.

Er wordt hard aan gewerkt van deze voorspelling een feit te maken. De vraag is: Waarom doet de linkse vijfde colonne zo hun best het land aan zo’n huiveringwekkende fascistische bezetter te verraden? Welke doel dienen ze ermee?
Ik zie 300 man.

Dat moet ons gaan bezetten? Succes dan.

EDIT: Wellicht kunnen we samen wat heling middels blanke cultuur brengen?
pi_64839758
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 08:10 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Ik zie 300 man.

Dat moet ons gaan bezetten? Succes dan.

EDIT: Wellicht kunnen we samen wat heling middels blanke cultuur brengen?
En van die 300 man zijn er 30 aan het rellen geslagen, daarom maken de xenofobe fokkers zich zo'n zorgen dat alle drogredeneringen om maar 1 geloofsgroep te schoferen uit de kast worden getrokken.
pi_64839911
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 07:49 schreef ES57 het volgende:

Ik heb de reportage op de radio ook gehoord. Het is schrikken om zo'n grote groep van die haatleuzen te horen roepen maar je kunt het ze niet kwalijk nemen. Als je vanaf jonge leeftijd wordt gevoed met haat tegen joden en christenen dan kan er bij de meeste op latere leeftijd alleen nog maar poep uit hun mond komen.

Er waren ook twee autochtonen te horen die speciaal vanuit de achterhoek naar pro-palestijnse demonstraties in het land afreizen. Die vroegen zich tegen een achtergrondgeluid van anti-semitische geschreeuw af waar de joden toch waren. Ze wilden samen met joden in nederland demonstreren tegen israel.
pi_64840325
Voor wie zelf een oordeel wil en kan vormen: Nos radio verslaggeving
  vrijdag 9 januari 2009 @ 09:17:12 #44
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_64840384
Fijn hoor dat die Marokkaanse jongeren altijd zo begaan zijn met de onderdrukten en vervolgden in de wereld!

Ik denk dat ze volgende week gaan demonstreren tegen de onderdrukking van Tibet door China, de weken daarna nemen ze het op voor de rechten van de joden en christenen in Pakistan, tegen Mugabe, tegen de grootschalige moordpartijen in Darfur en ongetwijfeld zullen ze ook gaan demonstreren tegen de Hamas-raketaanvallen op de onschuldige Israelische burgers
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_64840488
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 09:17 schreef EdvandeBerg het volgende:
Fijn hoor dat die Marokkaanse jongeren altijd zo begaan zijn met de onderdrukten en vervolgden in de wereld!

Ik denk dat ze volgende week gaan demonstreren tegen de onderdrukking van Tibet door China, de weken daarna nemen ze het op voor de rechten van de joden en christenen in Pakistan, tegen Mugabe, tegen de grootschalige moordpartijen in Darfur en ongetwijfeld zullen ze ook gaan demonstreren tegen de Hamas-raketaanvallen op de onschuldige Israelische burgers
Het argument van selectieve verontwaardiging over Israel wordt altijd direct van tafel geveegd, de argumenten ben ik even vergeten.
  Moderator vrijdag 9 januari 2009 @ 09:25:56 #46
8781 crew  Frutsel
pi_64840604
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 00:58 schreef SHE het volgende:
Dat bedoel ik..

Louter demonstreren (sommigen weten vermoedelijk niet eens waarvoor ze d'r lopen) en hopen op een rel
  vrijdag 9 januari 2009 @ 09:31:42 #47
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_64840741
quote:
Sjezus.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 09:34:04 #48
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_64840789
Alsof iemand in Nederland die bearafatsjaalde tokkiemarokkanen serieus neemt.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  vrijdag 9 januari 2009 @ 09:34:45 #49
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_64840804
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 02:32 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Het is toch volkomen van de pot gerukt man. Met het zogenaamde 1e amendement in de Amerikaanse constitutie heb je Vrijheid van Meningsuiting.

Maar niet meer in de USA, waar je "free speech zones" aangewezen krijgt waar je dat "voorrecht" mag beoefenen, want elders mag dat niet meer.

[ afbeelding ]
Zoals reeds aangegeven is het in NL niet anders. En zo vreemd is het niet omdat mensen vaak niet met teveel vrijheid om kunnen gaan. Het is fijn als demonstraties bekent gemaakt worden zodat ze begleid kunnen worden. Wel zo handig met dit soort gevoelige demonstraties. Zodra je dat los laat krijg je hier ook een gaza strook.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 09:37:53 #50
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_64840881
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 09:34 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Zoals reeds aangegeven is het in NL niet anders. En zo vreemd is het niet omdat mensen vaak niet met teveel vrijheid om kunnen gaan. Het is fijn als demonstraties bekent gemaakt worden zodat ze begleid kunnen worden. Wel zo handig met dit soort gevoelige demonstraties. Zodra je dat los laat krijg je hier ook een gaza strook.
Als die mensen allemaal een Ajax sjaal om hadden gedaan dan stond er in no time 100 man politie.

Wellicht moet de gemeente Utrecht het functioneren van de verschillende diensten maar eens onder de loep nemen.

Met de gaza strook heeft het weinig te maken. Eerder een knullige persiflage daarop.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')